Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e55t18r 91N22ě81m52e64č83e50k 1482784692823

Tohle je hezký? To snad nemyslí autor vážně.....Rv

+1/−4
4.3.2016 11:00

T15o86m29a75s 19V10a31r97g64a 1525764526505

"Z Hondy Civic bude zas hezké auto"

Ale kdy ? ;-D;-D;-D

+4/−3
3.3.2016 10:36

T80o17m95á97š 67K97u93c73h41a35ř 3657941188461

Tak to dopadá, když je náš zákazník naším pánem. Většina zákazníků si žádá motory co nejmenšího objemu, před továrnami automobilek probíhají téměř nonstop demonstrace "Chceme v autech motory do sekaček!", miliony lidí se podepisují pod výzvy typu "Chceme auta bez motorů!", no a co pak automobilkám zbývá, než do nejprodávanějších aut místo motorů strkat tohleto. :-P:-/

0/0
3.3.2016 9:30

J85i23ř47í 43S51c62h88w47a53c79h 8308314348896

běžného zákazníka nezajímají nějací "kubíci". Sedne do auta a zajímá ho pocit, že auto jede, aniž by musel poslouchat motor někde v blízkosti omezovače....

+2/−1
3.3.2016 10:52

K87a90r64e25l 68N41o70v57á86k 8518804807742

Z boku mi to hodne pripomina Subaru. A Honda dela dobra auta a rozhodne nadherny jen skoda, ze se vydali cestou snizovani obsahu. Civic byl vzdy maly sportovni vuz ted se z nej stava jen prditko do mesta, ktere je sice krasny na pohled avsak z ridicskeho sarmu uz nema pomalu nic, protoze litr s turbe je fakt skoda. :-( Honda byla vzdy ppro benzinove nadsence co chteji vysokootackove motory.Rv

+1/0
3.3.2016 8:59

J19i73ř61í 62S80c10h62w44a84c26h 8198344888606

sorry ale to jsou "kecy z hladu"....prý prdítko do města....

V 9G je atmo 1.4 a ten motor je prostě poměrně slabý základ, a PRÁVĚ tento motor nahrazuje 1.0T a po "sportovní" tedy výkonové stránce nebude horší, ale lepší!

Kdo se chtěl s Civicem trochu vozit, tak samozřejmě sáhl po 1.8, a ta 1.5T bude zase výkonově lepší.

A type R? Dostal dvoulitrový TURBO a naprostá většina recenzí na něj pěje chválu, nj "300 koňový prdítko do města";-D

+3/0
3.3.2016 10:00

M43i63c26h76a46l 72S14l85e50z69á50k 5351766757381

Vy co tady píšete že jste hledali pěkné auto a ono nikde, vratte se zpět ke své škodovce. Koncern vyrábí stejná auta, akorát na tom je pokaždé jiná značka. Honda je originál. S váma se těžko dá diskutovat. A ti co tu píšou, že už i Honda začala dávat do svých aut motory ze sekaček, uvědomte si, že Honda by moc ráda dál dělala vysokootáčkové motory, jenže díky euronormám a dalším nesmyslům to bohužel není možné. A pokud chce prodávat, tak je třeba dát se touto cestou. Bohužel. Jednou budeme vzpomínat na atmosférické dvoulitry, které nám jezdily 20 let, dokud nezrezivěly. Nová Honda je krásná. Bohužel motory jsou jiná kapitola. Ale myslím si, že ta 1,5 ivtec by nemusel být špatný. To ovšem ukáže až čas.

+4/−1
3.3.2016 8:38

K35a94r61e69l 87N79o72v90á26k 8498304707542

S tim trochu nesouhlasim vzdyt prece dneska bezne bmw mercedes audi oprodavaji obsah 3,0 4,0 i 5,0 tam jsou a normy splnuji. A vzdy jde udelat prece 2,0 tak jak to delali driv muzou udelat jak chteji 1,0 s turbem pak 1,5 , ale dal muzou prodavat 2,0 s turbem atd atd ale oni maji vzdy jen dva motory a tim konci :(

+1/0
3.3.2016 9:02

J12a73n 55K89r79u79p37k93a 4706748445182

Mam dojem, ze automobilky to musi splnovat tak nejak globalne. Tzn. pokud prodaji dost nizkoemisnich aut, par vyjimek si mohou nechat pro limuziny, sportaky apod.

0/0
3.3.2016 11:55

J70i32ř33í 90S22c55h33w86a16c59h 8318564648116

Kolik nízkoemisních typů má třeba Bentley nebo RR?

0/0
3.3.2016 12:13

V80í69ť71a 98K37r25u11t58i83š 1750234595557

Podívejte se, jak dopadly prodeje značek, které nabízely dvě paralelní rady motoru. Brzy byly prodeje těch přeplňovaných několikanásobně vyšší než prodeje obdobných atmosfér.

0/0
3.3.2016 16:47

M96i47c44h64a30l 27S61l26e56z48á10k 5141936957821

Honda musí vyrábět to, co ji uživí. A v evropě je bohužel trend nízkoobjemů s turby. Mercedes nebo BMW to je jiná kategorie. Ti cílí na jiné zákazníky. Vemte si třeba jak dopadl Legend. Poslední legend co se u nás prodával, stál milion a půl a měl výbavu jako BMW za 3 miliony. Nikdo jej nekupoval. Proč? Protože tyhle auta si lidé kupují pro svou image. Nikdo si nekoupí luxusní hondu. Když luxusní auto, tak BMW nebo Mercedes. Ani Accord už se do Evropy nedováží. Proč? Protože o to nebyl zájem. V Evropě to prostě nejde na odbyt. Honda vyrábí auta s velkými objemy. Ovšem pro Ameriku. Tady je není schopna prodat.

0/0
3.3.2016 17:49

D48a51v52i98d 34K77a97č66í32r70e47k 1286160218488

Ufo tzn 8. generace je jedno z nejkrásnějších aut. To že vyznavačům impotentního designu od vw se to nelíbí, neni problem hondy. Já si svojí 1,8 sport nechám ještě hodně dlouho...

+5/0
3.3.2016 6:56

J57i77r61k98a 35V48o71j94v11o38d13i84n 6331307707935

Mám stejný názor.

0/0
3.3.2016 8:26

P42e29t28r 20V41o33c23í34l77k97a 1804227928817

Ja taktez, stejny nazor a stejne auto :-)

0/0
3.3.2016 12:34

R98a55d14i17m 90K32a51l93a70s 2430756562511

No jo, ale právě to UFO je kompaktní auto, které s asijským designem nemá zase tak mnoho společného - snad možná kromě přístrojovky. To je čisté, uhlazené auto s velice moderním designem, ale v zásadě bez výstřelků.

A když se podívám, co se za poslední roky stalo např. s accordem, tak je to spíše smutné. U hondy by měli na designu zapracovat.

Tahle studie vypadá docela sympaticky, ale je to jen studie.

0/0
3.3.2016 9:03

J70i31ř91í 73S45c60h76w14a98c87h 8118174338636

mě se "impotentní" design VW líbí a Civic se mi líbí taky, takže takové haterské nesmysly o tom, že pokud se to někomu nelíbí, tak je nutně vyznavačem "impotentního" designu VW jsou mi z duše protivný....

Ufo 9G je pro mne hezčí díky tomu, že nemá ty "podivné" lesklé plasty mezi světly.... nemluvě o tom, že mechanicky 9G řeší řadu "nedostatků" 8G....

+1/0
3.3.2016 10:13

D36a31v37i67d 59K12a28č38í57r79e26k 1386480528488

Které plasty, jako masku, neni problem vyměnit ji za sport černou. Sie má 9G jiný podvozek, resp hlavně zadní nápravu, ale již MY 09 na tom podvozkově neni zas tak špatně. Navíc 9G má delší převody kvuli emisím.

To s tim designem bylo spíš myšleno na autora článku a jeho nadpisu

0/0
3.3.2016 10:30

J57i83ř43í 84S81c52h13w84a33c44h 8608254778106

co mě na 8G irituje jsou ty spojovací plastové elementy mezi předními světly a jejích obdoba mezi zadními světly. U starších aut vypadají vetšinou hodně příšerně. Hodně zajímavý je ten opakující se symbol trojúhelníku, trojúhelníkový výfuk je naprostý "vrchol". Ty trojúhelníky jsou jediný, který mi na 9G trochu schází. Ale celkově se mi 9G líbí více jak 8G.

0/0
3.3.2016 21:26

M66i13c10h67a67l 25S71l42á75m26a 5535320411737

Mám úplně jiné auto, ale souhlasím, taky se mi moc líbí. Mám prostě rád netuctová auta...;-)

0/0
3.3.2016 14:42

J22a57k16u21b 34N64o50v13á66k 8310503200332

Jak to bylo s tím separátem? Češi touží po drůbežím separátu, tvrdí výrobce. No a teď už jsme začali všichni toužit po oturbených litrech. (s nadsázkou, jasně, že takhle to není...)

+3/0
2.3.2016 21:24

J46i13ř32í 97S85c49h37w89a76c25h 8708794378766

Češi netouží po separátu, touží po nízké ceně a nečtou ty malé písmenka, které "zdůvodní" nízkou cenu.

Když se svezou s Rapidem co má "sekačku" 1.2TSI/77 (81) kW a s Civicem 1.8/104kW tak zjistí, že ten Rapid při běžném provozu, tj nevytočeném motoru(1500-3000 ot), zareaguje na sešlápnutí plynu lépe jak ten Civic....

Ano s malým motůrkem se (do určité hranice) povozí lépe než s tím větším a dražším, tak proč by ho nekoupili....

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

+1/−1
2.3.2016 21:51

J25i17ř27í 40K58o20c38u72r75e37k 6495904225598

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

Do té doby, než své auto chtějí prodat a zjistí, že za něj dostanou o 50-100 tisíc míň.

0/0
2.3.2016 22:54

J62i45ř77í 26S57c90h34w39a52c27h 8678824138836

to se u řady problémových atmosfér může stát taky, ale navíc celou dobu musí jezdit "línou mrchou"

0/−1
2.3.2016 23:40

M44a42r45e40k 96J87a35n95e49č90k91a 1107936733371

Pokud se pamatuji jste také majitelem zánovní japonské atmosféry v-tec, tak pak to pro vás asi musí být také utrpení, tedy dle vašich slov "jezdit "línou mrchou". Nicméně až to jednou budete prodávat, pokud to nenecháte sešrotovat, ten motor bude stále fungovat jako švýcarské hodinky, oproti nějakému mrzáku s turbem. Navíc tyhle mrzáky je už i čím dál větší problém přestavovat na alternativní pohon, aby to motor předčasně neposlalo do kytek, protože z mini spotřeby těch pidi oturbených kubatur už jsem také na rozdíl od vás vystřízlivěl.

0/0
3.3.2016 3:13

T93o57m93á36š 77P36r41c46h54a32l 1458513843640

Ony ty motůrky ze sekačky se lépe přizpůsobují dnešním testům normované spotřeby. Jelikož v testu EU není žádné prudké šlapání na plyn, tak je tam to prdítko ultraúsporné. Problém je, že v reálu takhle jemně ovládá plyn minimum lidí, takže nakonec jdou zákazníci po dieselu, protože ten je na cihlu benevolnetnější. S benzínem se musí umět řídit. S naftou stačí jen umět nasměrovat auto.

0/0
3.3.2016 7:44

J98a72k75u16b 54N37o42v91á18k 8930343340662

Řekl bych, že je ti s tím šlapáním na plyn benzín vs. nafta přesně obráceně.

0/0
3.3.2016 9:44

J94i86ř34í 57S95c60h12w57a69c72h 8558354568136

ano jsem objektivní(!) majitel 1.8 vtec (104kW), takže dobře vím, jak se chová v rozsahu otáček 1500-3000 a měl jsem ho možnost porovnat s 1.2 v Rapidu, který není konkurenční alternativou (je to prostě celkově o hodně slabší motor- 77kW) ale v tomto rozsahu otáček se chová jako by to byl stejně výkonný, či dokonce výkonnější motor.

Když to obrátím, tak v v tomto rozsahu otáček je 1.8vtec i úsporný ale je proto, že je to v této chvíli "líná mrcha". Pokud chci, aby se rozjela, tak musím podřadit o dva stupně a vytočit ji nad 4000 otáček a jo potom to jede, ale rozhodně nemohu počitat se spotřebou pod 10....

U turbomotorů (TSI) je to obdobné, jen se to vlivem strmější výkonové křivky posouvá o nějakých 1500 otáček níže!

Takže líná mrcha: 1200-2000 otáček, divoch 2500-4000 se stejnými důsledky na spotřebu!

Ad spotřeba: když ze SROVNATELNÝCH (!) motorů budu tahat stejný výkon bude spotřeba srovnatelná. Ale jsou režimy, kdy turbo bude mít spotřebu nižší. Třeba jízda konstantní rychlostí po dálnici 130:

Civic 1.8 točí cca 3300 otáček

srovnatelný "mrzák" 1.4TSI (nebo ten nový Honda "mrzák" 1.5) asi 2500 otáček

co bude v této situaci žrát méně? Vsadím boty, že tito "mrzáci"

0/0
3.3.2016 10:49

V94í90ť18a 60K45r49u40t50i27š 1250924495457

Jasně že to tak není. Na trhu stále jsou v běžných třídách atmosférické motory, nedávno jich bylo dokonce ještě mnohem víc. Jenže problém nastal v tom, že je jaksi zákazníci při nabídce výkonnějším přeplňovaných jednotek, uživatelsky příjemnějších a s menší spotřebou, přestali ve velké míře kupovat.

0/0
2.3.2016 23:40

M93a11r49e98k 11J53a68n45e59č29k74a 1497896823161

Což o to, pro Hondu by určitě nebyl problém dopřávat lidem nadále její nezmar motory i pro evropský trh, ale tohle není jejich výmysl, ale spíše nůž na krk od EU v podobě Euro norem a chtějí-li své vozy nadále v EU prodávat, musí se prostě přizpůsobit a přání zákazníka je zde vedlejší. Smutné je i to, že už si na ty spotřební věci s omezenou životností začíná lidé i zvykat.

+3/0
2.3.2016 19:44

J39i10ř29í 80S96c34h47w11a10c43h 8888834358546

Nevím, proč by turbomotor měl být apriori méně spolehlivý než atmosféra.

Mercedes má v F1 současnosti nejspolehlivější motor za posledních cca 40 let, je to turbo má mnohem větší litrový výkon než velké atmosféry v minulosti a žádná nebyla tak spolehlivá jako ten jejich dnešní turbomotor....

Když čtu články o ojetinách s výčtem jejich motorů samozřejmě atmosférických, vždy jsou tam doporučené motory a motory, kterým je lépe se vyhnout a je úplně jedno jestli se jedná o menší čtyřválce nebo větší šesti či dokonce osmiválce....ve všech velikostech se najdou problémové motory.....

+2/0
2.3.2016 21:06

M68a18r63e56k 25J17a55n30e72č53k80a 1877666443701

To sice ano, ale u povedené atmosféry i v X té generaci, nemusíte řešit turbo a to jestli ten motor zvládne bez úhony a tím nákladných oprav pokořit i vyšší nájezdy. Dnes si ještě můžete koupit i jako 10 a více letou ojetinu s vysokým nájezdem a bude vám určitě za spotřebák sloužit nadále. Jste si jist, že tohle bude výsadou i těchto oturbených pidi kubatur? Za pár let bude totiž problém si koupit nějakou spolehlivou ojetinu, protože to bude samé TSI a jiné oturbené zázraky, kde budete doufat, že vám to ještě vydrží a ony problémy se vám vyhnou. Přiznám se, že pokud ta doba nastane, nebudu mít odvahu si už žádnou ojetinu pak koupit, protože z vozů se stává předražený spotřebák, který se čím dál méně bude vyplácet opravovat.

0/0
3.3.2016 2:58

J42i21ř54í 65S34c20h27w94a21c51h 8208554108486

u TSI dnes bohužel přežívá špatná pověst kvůli počátečním problémům s rozvody, ale ty jsou už dávno vyřešené. Pokud se k tomu majitel chová, jak má tak není žádný důvod aby se nedožil 300kkm. Dvoulitry i více. Bohužel spousta majitelů se takto nechová. Ano je celkem možné, že během této doby se bude muset jednou vyměnit turbo, ale ty doby, kdy turbo stálo přes 20 tisíc jsou už dávno pryč.

Samozřejmě i atmosféry se nějak vyvíjejí, jejich litrové výkony narůstají, tlak na náklady je naopak osekává. A už vůbec nejsou tak jednoduché jako před 30-40lety, takže není vyloučeno, že nová verze spolehlivého motoru bude najednou problémovější.

Třeba jsem celkem zvědavý jaký bude stav i skyactiv atmosfér Mazdy, až budou mít přes 200 kkm, když jejich konstrukce je maximálně odlehčená....

0/0
3.3.2016 12:11

J65a22k68u42b 89Š89a21f20a91n74d74a 7595197361751

Problém až není turbo jako takové (samozřejmě další, zvláště mechanická věc přináší další nebezpečí poruchy) jako to, že díky turbu a zvýšení výkonu mohou výrobci ten motor zmenšit (při zachování výkonu) čím se ale ten motor stává více zatěžovaný a samozřejmě se to projevuje na životnosti. Proč se asi tak u lokomotiv a hlavně lodí dělá velký motor provozovaný na stovkách otáček když by tam stačil motor 10x menší se stejným výkonem? Protože by tam vydržel desetinu doby.

0/0
3.3.2016 8:09

V98í19ť66a 12K40r67u31t43i27š 1110434515227

Info o masovém rozšíření turb u Hondy tu už je tak rok a firma sama uvádí, že jejím cílem je tyto prosazovat především na americkém trhu.

Ano, určitě by nebyl problém dopravat Evropě stále atmosférické motory, kdy ta 1.8-ka byl ve své době solidní mírný nadprůměr, ale dnes už tento motor prostě nestíhá výkonnějším přeplňovaným 1.2-kam nebo dokonce litrum (1.0 EB 103kW).

0/0
2.3.2016 23:04

K51a14r15e61l 55V80a17c41h22u54t 9753532599323

No, no, no... ;-D Větší motory stejně zákazníci neocení! (= nekoupí) ... ;-)

0/0
2.3.2016 19:41
Foto

M28i79c90h74a11l 89S29i22n42g52r 6527693791436

Někomu líbí, někomu nelíbí = normál (za mě má aspoň Japonec odvahu, auta přes kopírák značky ŠkodaVWAudi mě neba, ale i to je věc vkusu, někoho třeba ba).

Litrové turbo? Takže za 5 let 0,2 litrů x 10 turb. Takový splašený křovinořez s koly. Ne, díky.

A to říká hrdý majitel Civicu.

+6/−1
2.3.2016 19:34

J77i50ř41í 56R48a97m67e87š 8686234140372

ja mel civic 1995 anglican 1.4 pak prelude 2.0 honda accord coupe 1998 3.0 v6 pak civic 1995 hatchback 1.4 civic 1998 vtec 1.5 sedan a ted aerodeck 1.4 a chci koupit do dvou mesicu honda legend coupe 3.2 a jezdim obcas s legendem 3.5 1995 vsechno krasny atmo.

+2/0
2.3.2016 20:23

J29i43ř86í 63R89a58m80e44š 8136634360362

a jak skoncily prvni mi nabourali druhy mi nabourali treti z baraku nebot jsme potrebovali nahle hotovost za rok se s nim nalitalo ctyricet tis km dalsi byla dojezdovka nez se koupil vtec to jsem zrusil ve stodvaceti a aerodeck jezdi uz rok nakrouceno pres tricet tis km. stav tacho 234 tis km

0/0
2.3.2016 20:36

J41i60ř92í 39R71a61m18e85š 8106724620702

tak uz mi hondu zmrvili turbem ach jo. Ja miloval ty jejich vysokootackove motory jako soucasne vozitko co mam omezovac 7200 otacek.

+2/−1
2.3.2016 19:25

J23i29ř14í 60S64c40h20w77a69c73h 8708844358786

Civic Type R má 2.0 turbo už asi půl roku a ještě nikdo netvrdil, že je zmršenej, spíš úplně naopak....

+1/0
2.3.2016 21:13

V61í93ť88a 45K40r24u24t14i24š 1870154375257

Tak nevím, automat mi u preplnovane dvoulitrova ameriky řadí v 6.800 a tentýž motor v evropském HH točim do 7.000.

0/0
2.3.2016 23:12

L17u15k27a36s 56B80u25c49h70t53a 8299790714527

Vozidlo je to teda hezčí nežli stávající model, ale ten stávající je na tom s kvalito a vlastnostmi dobře. Známej si koupil ojeté z 3A, když s ním jedu jsem nadšen. kdybych nepotřeboval mega kufr tak bych ji už měl. Takhle třeba jednou.

0/0
2.3.2016 19:06

J58i65ř67í 89N17e14u92m98e23i95s64t42e48r 2562185153261

Nic hezkýho nevidim.

+9/−2
2.3.2016 19:04

P54e36t24r 13M71a51r46e24č14e19k 1383901509688

Tak hatchback , jak stojí na "značce" studie, a nebo liftback jak tvrdí autor článku ?

+3/0
2.3.2016 19:01

L65i67b70o65r 48F55i97l97á33k 3320185903313

Já to vidím spíš na liftback, záď to má splívavou jako ochcávka.

+1/0
2.3.2016 19:21

F70r23a41n68t40i65š37e74k 52M57i49c85h23a30l74i12c93a 8636188715376

Tak jedina automobilka, ktera dava do vozu motory je MAZDA

+2/0
2.3.2016 18:53

D98e73n76i89s 69W58i27t56z12k90u 3943801309757

Chrysler, Chevrolet, Dodge atd

+1/0
2.3.2016 19:01

F10r71a50n96t35i23š93e22k 20M31i78c35h35a32l94i39c68a 8106298925716

Ceny těchto vozů už jsou někde jinde

0/0
3.3.2016 6:57

M49i63r77e70k 16G19a28j50e65r 5541156919540

Bohužel jen 4-válce. Ale jezdí úsporně, to je pravda.

+1/0
2.3.2016 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.