Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Hondy Civic bude zas hezké auto. Pod kapotu dostane litr s turbem

Desátá generace Hondy Civic znamená opět změnu designérského směru. Od ulítlých mimozemských tvarů se vrací na Zem. Koncept představený na autosalonu v Ženevě jen odloží agresivní doplňky a zjemní detaily a za rok vyrazí do prodeje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e68t54r 76N85ě83m74e63č24e48k 1482524822903

Tohle je hezký? To snad nemyslí autor vážně.....Rv

+1/−4
4.3.2016 11:00

T69o15m17a73s 67V15a64r87g76a 1955894846545

"Z Hondy Civic bude zas hezké auto"

Ale kdy ? ;-D;-D;-D

+4/−3
3.3.2016 10:36

T91o72m28á93š 12K49u77c89h68a35ř 3957251128551

Tak to dopadá, když je náš zákazník naším pánem. Většina zákazníků si žádá motory co nejmenšího objemu, před továrnami automobilek probíhají téměř nonstop demonstrace "Chceme v autech motory do sekaček!", miliony lidí se podepisují pod výzvy typu "Chceme auta bez motorů!", no a co pak automobilkám zbývá, než do nejprodávanějších aut místo motorů strkat tohleto. :-P:-/

0/0
3.3.2016 9:30

J25i47ř32í 16S42c14h33w48a64c58h 8928224918586

běžného zákazníka nezajímají nějací "kubíci". Sedne do auta a zajímá ho pocit, že auto jede, aniž by musel poslouchat motor někde v blízkosti omezovače....

+2/−1
3.3.2016 10:52

K38a72r83e52l 50N13o73v37á23k 8358804197902

Z boku mi to hodne pripomina Subaru. A Honda dela dobra auta a rozhodne nadherny jen skoda, ze se vydali cestou snizovani obsahu. Civic byl vzdy maly sportovni vuz ted se z nej stava jen prditko do mesta, ktere je sice krasny na pohled avsak z ridicskeho sarmu uz nema pomalu nic, protoze litr s turbe je fakt skoda. :-( Honda byla vzdy ppro benzinove nadsence co chteji vysokootackove motory.Rv

+1/0
3.3.2016 8:59

J88i39ř87í 55S92c36h35w65a67c80h 8878624678516

sorry ale to jsou "kecy z hladu"....prý prdítko do města....

V 9G je atmo 1.4 a ten motor je prostě poměrně slabý základ, a PRÁVĚ tento motor nahrazuje 1.0T a po "sportovní" tedy výkonové stránce nebude horší, ale lepší!

Kdo se chtěl s Civicem trochu vozit, tak samozřejmě sáhl po 1.8, a ta 1.5T bude zase výkonově lepší.

A type R? Dostal dvoulitrový TURBO a naprostá většina recenzí na něj pěje chválu, nj "300 koňový prdítko do města";-D

+3/0
3.3.2016 10:00

M70i22c55h83a49l 62S84l13e57z87á43k 5751926627931

Vy co tady píšete že jste hledali pěkné auto a ono nikde, vratte se zpět ke své škodovce. Koncern vyrábí stejná auta, akorát na tom je pokaždé jiná značka. Honda je originál. S váma se těžko dá diskutovat. A ti co tu píšou, že už i Honda začala dávat do svých aut motory ze sekaček, uvědomte si, že Honda by moc ráda dál dělala vysokootáčkové motory, jenže díky euronormám a dalším nesmyslům to bohužel není možné. A pokud chce prodávat, tak je třeba dát se touto cestou. Bohužel. Jednou budeme vzpomínat na atmosférické dvoulitry, které nám jezdily 20 let, dokud nezrezivěly. Nová Honda je krásná. Bohužel motory jsou jiná kapitola. Ale myslím si, že ta 1,5 ivtec by nemusel být špatný. To ovšem ukáže až čas.

+4/−1
3.3.2016 8:38

K76a69r59e36l 89N17o92v31á58k 8768824167702

S tim trochu nesouhlasim vzdyt prece dneska bezne bmw mercedes audi oprodavaji obsah 3,0 4,0 i 5,0 tam jsou a normy splnuji. A vzdy jde udelat prece 2,0 tak jak to delali driv muzou udelat jak chteji 1,0 s turbem pak 1,5 , ale dal muzou prodavat 2,0 s turbem atd atd ale oni maji vzdy jen dva motory a tim konci :(

+1/0
3.3.2016 9:02

J91a94n 89K81r60u13p25k66a 4516418565162

Mam dojem, ze automobilky to musi splnovat tak nejak globalne. Tzn. pokud prodaji dost nizkoemisnich aut, par vyjimek si mohou nechat pro limuziny, sportaky apod.

0/0
3.3.2016 11:55

J87i41ř50í 53S78c98h72w41a87c96h 8318604728606

Kolik nízkoemisních typů má třeba Bentley nebo RR?

0/0
3.3.2016 12:13

V57í48ť62a 78K10r42u91t92i17š 1660154815717

Podívejte se, jak dopadly prodeje značek, které nabízely dvě paralelní rady motoru. Brzy byly prodeje těch přeplňovaných několikanásobně vyšší než prodeje obdobných atmosfér.

0/0
3.3.2016 16:47

M77i94c51h45a23l 53S48l57e65z49á52k 5581136517281

Honda musí vyrábět to, co ji uživí. A v evropě je bohužel trend nízkoobjemů s turby. Mercedes nebo BMW to je jiná kategorie. Ti cílí na jiné zákazníky. Vemte si třeba jak dopadl Legend. Poslední legend co se u nás prodával, stál milion a půl a měl výbavu jako BMW za 3 miliony. Nikdo jej nekupoval. Proč? Protože tyhle auta si lidé kupují pro svou image. Nikdo si nekoupí luxusní hondu. Když luxusní auto, tak BMW nebo Mercedes. Ani Accord už se do Evropy nedováží. Proč? Protože o to nebyl zájem. V Evropě to prostě nejde na odbyt. Honda vyrábí auta s velkými objemy. Ovšem pro Ameriku. Tady je není schopna prodat.

0/0
3.3.2016 17:49

D73a69v44i27d 31K13a64č61í87r50e97k 1646220798738

Ufo tzn 8. generace je jedno z nejkrásnějších aut. To že vyznavačům impotentního designu od vw se to nelíbí, neni problem hondy. Já si svojí 1,8 sport nechám ještě hodně dlouho...

+5/0
3.3.2016 6:56

J45i70r16k30a 77V88o51j82v77o21d24i93n 6181957137755

Mám stejný názor.

0/0
3.3.2016 8:26

P58e24t27r 32V71o49c82í78l17k25a 1164117478587

Ja taktez, stejny nazor a stejne auto :-)

0/0
3.3.2016 12:34

R40a67d82i30m 77K45a38l34a62s 2750906902321

No jo, ale právě to UFO je kompaktní auto, které s asijským designem nemá zase tak mnoho společného - snad možná kromě přístrojovky. To je čisté, uhlazené auto s velice moderním designem, ale v zásadě bez výstřelků.

A když se podívám, co se za poslední roky stalo např. s accordem, tak je to spíše smutné. U hondy by měli na designu zapracovat.

Tahle studie vypadá docela sympaticky, ale je to jen studie.

0/0
3.3.2016 9:03

J12i36ř93í 67S57c22h91w83a46c88h 8188334618906

mě se "impotentní" design VW líbí a Civic se mi líbí taky, takže takové haterské nesmysly o tom, že pokud se to někomu nelíbí, tak je nutně vyznavačem "impotentního" designu VW jsou mi z duše protivný....

Ufo 9G je pro mne hezčí díky tomu, že nemá ty "podivné" lesklé plasty mezi světly.... nemluvě o tom, že mechanicky 9G řeší řadu "nedostatků" 8G....

+1/0
3.3.2016 10:13

D98a15v70i87d 14K33a47č52í40r73e39k 1606740508958

Které plasty, jako masku, neni problem vyměnit ji za sport černou. Sie má 9G jiný podvozek, resp hlavně zadní nápravu, ale již MY 09 na tom podvozkově neni zas tak špatně. Navíc 9G má delší převody kvuli emisím.

To s tim designem bylo spíš myšleno na autora článku a jeho nadpisu

0/0
3.3.2016 10:30

J48i36ř41í 49S47c55h83w48a67c93h 8188624228506

co mě na 8G irituje jsou ty spojovací plastové elementy mezi předními světly a jejích obdoba mezi zadními světly. U starších aut vypadají vetšinou hodně příšerně. Hodně zajímavý je ten opakující se symbol trojúhelníku, trojúhelníkový výfuk je naprostý "vrchol". Ty trojúhelníky jsou jediný, který mi na 9G trochu schází. Ale celkově se mi 9G líbí více jak 8G.

0/0
3.3.2016 21:26

M59i58c68h85a46l 32S62l73á70m66a 5535780701627

Mám úplně jiné auto, ale souhlasím, taky se mi moc líbí. Mám prostě rád netuctová auta...;-)

0/0
3.3.2016 14:42

J64a17k82u70b 95N45o19v57á68k 8850153170592

Jak to bylo s tím separátem? Češi touží po drůbežím separátu, tvrdí výrobce. No a teď už jsme začali všichni toužit po oturbených litrech. (s nadsázkou, jasně, že takhle to není...)

+3/0
2.3.2016 21:24

J46i75ř78í 50S21c96h92w80a15c52h 8248514868316

Češi netouží po separátu, touží po nízké ceně a nečtou ty malé písmenka, které "zdůvodní" nízkou cenu.

Když se svezou s Rapidem co má "sekačku" 1.2TSI/77 (81) kW a s Civicem 1.8/104kW tak zjistí, že ten Rapid při běžném provozu, tj nevytočeném motoru(1500-3000 ot), zareaguje na sešlápnutí plynu lépe jak ten Civic....

Ano s malým motůrkem se (do určité hranice) povozí lépe než s tím větším a dražším, tak proč by ho nekoupili....

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

+1/−1
2.3.2016 21:51

J76i69ř86í 69K75o92c29u41r84e33k 6225274125918

A problémy ojížděčů ojetin, je už moc netrápí....

Do té doby, než své auto chtějí prodat a zjistí, že za něj dostanou o 50-100 tisíc míň.

0/0
2.3.2016 22:54

J90i72ř62í 78S85c85h86w94a29c54h 8558854898576

to se u řady problémových atmosfér může stát taky, ale navíc celou dobu musí jezdit "línou mrchou"

0/−1
2.3.2016 23:40

M21a92r40e82k 73J67a49n70e97č20k21a 1867286613521

Pokud se pamatuji jste také majitelem zánovní japonské atmosféry v-tec, tak pak to pro vás asi musí být také utrpení, tedy dle vašich slov "jezdit "línou mrchou". Nicméně až to jednou budete prodávat, pokud to nenecháte sešrotovat, ten motor bude stále fungovat jako švýcarské hodinky, oproti nějakému mrzáku s turbem. Navíc tyhle mrzáky je už i čím dál větší problém přestavovat na alternativní pohon, aby to motor předčasně neposlalo do kytek, protože z mini spotřeby těch pidi oturbených kubatur už jsem také na rozdíl od vás vystřízlivěl.

0/0
3.3.2016 3:13

T66o33m19á15š 11P18r51c73h37a65l 1108363563240

Ony ty motůrky ze sekačky se lépe přizpůsobují dnešním testům normované spotřeby. Jelikož v testu EU není žádné prudké šlapání na plyn, tak je tam to prdítko ultraúsporné. Problém je, že v reálu takhle jemně ovládá plyn minimum lidí, takže nakonec jdou zákazníci po dieselu, protože ten je na cihlu benevolnetnější. S benzínem se musí umět řídit. S naftou stačí jen umět nasměrovat auto.

0/0
3.3.2016 7:44

J40a82k85u45b 17N47o53v50á47k 8590613310912

Řekl bych, že je ti s tím šlapáním na plyn benzín vs. nafta přesně obráceně.

0/0
3.3.2016 9:44

J61i51ř90í 67S33c43h37w95a45c50h 8838804158476

ano jsem objektivní(!) majitel 1.8 vtec (104kW), takže dobře vím, jak se chová v rozsahu otáček 1500-3000 a měl jsem ho možnost porovnat s 1.2 v Rapidu, který není konkurenční alternativou (je to prostě celkově o hodně slabší motor- 77kW) ale v tomto rozsahu otáček se chová jako by to byl stejně výkonný, či dokonce výkonnější motor.

Když to obrátím, tak v v tomto rozsahu otáček je 1.8vtec i úsporný ale je proto, že je to v této chvíli "líná mrcha". Pokud chci, aby se rozjela, tak musím podřadit o dva stupně a vytočit ji nad 4000 otáček a jo potom to jede, ale rozhodně nemohu počitat se spotřebou pod 10....

U turbomotorů (TSI) je to obdobné, jen se to vlivem strmější výkonové křivky posouvá o nějakých 1500 otáček níže!

Takže líná mrcha: 1200-2000 otáček, divoch 2500-4000 se stejnými důsledky na spotřebu!

Ad spotřeba: když ze SROVNATELNÝCH (!) motorů budu tahat stejný výkon bude spotřeba srovnatelná. Ale jsou režimy, kdy turbo bude mít spotřebu nižší. Třeba jízda konstantní rychlostí po dálnici 130:

Civic 1.8 točí cca 3300 otáček

srovnatelný "mrzák" 1.4TSI (nebo ten nový Honda "mrzák" 1.5) asi 2500 otáček

co bude v této situaci žrát méně? Vsadím boty, že tito "mrzáci"

0/0
3.3.2016 10:49

V65í73ť81a 47K20r35u39t25i34š 1750794795187

Jasně že to tak není. Na trhu stále jsou v běžných třídách atmosférické motory, nedávno jich bylo dokonce ještě mnohem víc. Jenže problém nastal v tom, že je jaksi zákazníci při nabídce výkonnějším přeplňovaných jednotek, uživatelsky příjemnějších a s menší spotřebou, přestali ve velké míře kupovat.

0/0
2.3.2016 23:40

M11a28r72e56k 83J19a55n10e81č68k42a 1667976603771

Což o to, pro Hondu by určitě nebyl problém dopřávat lidem nadále její nezmar motory i pro evropský trh, ale tohle není jejich výmysl, ale spíše nůž na krk od EU v podobě Euro norem a chtějí-li své vozy nadále v EU prodávat, musí se prostě přizpůsobit a přání zákazníka je zde vedlejší. Smutné je i to, že už si na ty spotřební věci s omezenou životností začíná lidé i zvykat.

+3/0
2.3.2016 19:44

J88i98ř14í 39S69c81h79w68a10c48h 8368904768376

Nevím, proč by turbomotor měl být apriori méně spolehlivý než atmosféra.

Mercedes má v F1 současnosti nejspolehlivější motor za posledních cca 40 let, je to turbo má mnohem větší litrový výkon než velké atmosféry v minulosti a žádná nebyla tak spolehlivá jako ten jejich dnešní turbomotor....

Když čtu články o ojetinách s výčtem jejich motorů samozřejmě atmosférických, vždy jsou tam doporučené motory a motory, kterým je lépe se vyhnout a je úplně jedno jestli se jedná o menší čtyřválce nebo větší šesti či dokonce osmiválce....ve všech velikostech se najdou problémové motory.....

+2/0
2.3.2016 21:06

M74a21r87e24k 42J19a32n88e66č74k34a 1157646963401

To sice ano, ale u povedené atmosféry i v X té generaci, nemusíte řešit turbo a to jestli ten motor zvládne bez úhony a tím nákladných oprav pokořit i vyšší nájezdy. Dnes si ještě můžete koupit i jako 10 a více letou ojetinu s vysokým nájezdem a bude vám určitě za spotřebák sloužit nadále. Jste si jist, že tohle bude výsadou i těchto oturbených pidi kubatur? Za pár let bude totiž problém si koupit nějakou spolehlivou ojetinu, protože to bude samé TSI a jiné oturbené zázraky, kde budete doufat, že vám to ještě vydrží a ony problémy se vám vyhnou. Přiznám se, že pokud ta doba nastane, nebudu mít odvahu si už žádnou ojetinu pak koupit, protože z vozů se stává předražený spotřebák, který se čím dál méně bude vyplácet opravovat.

0/0
3.3.2016 2:58

J25i48ř59í 56S49c25h29w45a19c97h 8378424278346

u TSI dnes bohužel přežívá špatná pověst kvůli počátečním problémům s rozvody, ale ty jsou už dávno vyřešené. Pokud se k tomu majitel chová, jak má tak není žádný důvod aby se nedožil 300kkm. Dvoulitry i více. Bohužel spousta majitelů se takto nechová. Ano je celkem možné, že během této doby se bude muset jednou vyměnit turbo, ale ty doby, kdy turbo stálo přes 20 tisíc jsou už dávno pryč.

Samozřejmě i atmosféry se nějak vyvíjejí, jejich litrové výkony narůstají, tlak na náklady je naopak osekává. A už vůbec nejsou tak jednoduché jako před 30-40lety, takže není vyloučeno, že nová verze spolehlivého motoru bude najednou problémovější.

Třeba jsem celkem zvědavý jaký bude stav i skyactiv atmosfér Mazdy, až budou mít přes 200 kkm, když jejich konstrukce je maximálně odlehčená....

0/0
3.3.2016 12:11

J29a91k41u28b 34Š70a79f27a33n88d37a 7875317331791

Problém až není turbo jako takové (samozřejmě další, zvláště mechanická věc přináší další nebezpečí poruchy) jako to, že díky turbu a zvýšení výkonu mohou výrobci ten motor zmenšit (při zachování výkonu) čím se ale ten motor stává více zatěžovaný a samozřejmě se to projevuje na životnosti. Proč se asi tak u lokomotiv a hlavně lodí dělá velký motor provozovaný na stovkách otáček když by tam stačil motor 10x menší se stejným výkonem? Protože by tam vydržel desetinu doby.

0/0
3.3.2016 8:09

V34í15ť84a 48K52r61u87t79i51š 1600184395117

Info o masovém rozšíření turb u Hondy tu už je tak rok a firma sama uvádí, že jejím cílem je tyto prosazovat především na americkém trhu.

Ano, určitě by nebyl problém dopravat Evropě stále atmosférické motory, kdy ta 1.8-ka byl ve své době solidní mírný nadprůměr, ale dnes už tento motor prostě nestíhá výkonnějším přeplňovaným 1.2-kam nebo dokonce litrum (1.0 EB 103kW).

0/0
2.3.2016 23:04

K89a86r98e90l 96V69a74c43h15u79t 9923262229903

No, no, no... ;-D Větší motory stejně zákazníci neocení! (= nekoupí) ... ;-)

0/0
2.3.2016 19:41
Foto

M58i32c67h27a91l 48S20i14n22g88r 6887653461486

Někomu líbí, někomu nelíbí = normál (za mě má aspoň Japonec odvahu, auta přes kopírák značky ŠkodaVWAudi mě neba, ale i to je věc vkusu, někoho třeba ba).

Litrové turbo? Takže za 5 let 0,2 litrů x 10 turb. Takový splašený křovinořez s koly. Ne, díky.

A to říká hrdý majitel Civicu.

+6/−1
2.3.2016 19:34

J50i79ř20í 93R69a89m40e34š 8976394280562

ja mel civic 1995 anglican 1.4 pak prelude 2.0 honda accord coupe 1998 3.0 v6 pak civic 1995 hatchback 1.4 civic 1998 vtec 1.5 sedan a ted aerodeck 1.4 a chci koupit do dvou mesicu honda legend coupe 3.2 a jezdim obcas s legendem 3.5 1995 vsechno krasny atmo.

+2/0
2.3.2016 20:23

J89i73ř53í 21R68a35m61e12š 8646214330682

a jak skoncily prvni mi nabourali druhy mi nabourali treti z baraku nebot jsme potrebovali nahle hotovost za rok se s nim nalitalo ctyricet tis km dalsi byla dojezdovka nez se koupil vtec to jsem zrusil ve stodvaceti a aerodeck jezdi uz rok nakrouceno pres tricet tis km. stav tacho 234 tis km

0/0
2.3.2016 20:36

J68i29ř95í 76R97a19m34e60š 8306344620942

tak uz mi hondu zmrvili turbem ach jo. Ja miloval ty jejich vysokootackove motory jako soucasne vozitko co mam omezovac 7200 otacek.

+2/−1
2.3.2016 19:25

J85i32ř35í 81S66c60h91w49a70c12h 8748654928536

Civic Type R má 2.0 turbo už asi půl roku a ještě nikdo netvrdil, že je zmršenej, spíš úplně naopak....

+1/0
2.3.2016 21:13

V62í37ť63a 80K36r26u21t51i74š 1730234425247

Tak nevím, automat mi u preplnovane dvoulitrova ameriky řadí v 6.800 a tentýž motor v evropském HH točim do 7.000.

0/0
2.3.2016 23:12

L72u78k96a32s 36B78u67c87h42t53a 8949500724717

Vozidlo je to teda hezčí nežli stávající model, ale ten stávající je na tom s kvalito a vlastnostmi dobře. Známej si koupil ojeté z 3A, když s ním jedu jsem nadšen. kdybych nepotřeboval mega kufr tak bych ji už měl. Takhle třeba jednou.

0/0
2.3.2016 19:06

J62i65ř92í 62N12e32u44m81e69i78s92t17e51r 2532205583221

Nic hezkýho nevidim.

+9/−2
2.3.2016 19:04

P48e52t87r 23M51a47r74e95č97e14k 1213181429238

Tak hatchback , jak stojí na "značce" studie, a nebo liftback jak tvrdí autor článku ?

+3/0
2.3.2016 19:01

L18i64b63o54r 57F21i70l89á96k 3410125983133

Já to vidím spíš na liftback, záď to má splívavou jako ochcávka.

+1/0
2.3.2016 19:21

F24r84a34n56t39i30š14e51k 62M58i29c24h90a96l64i97c20a 8356498565706

Tak jedina automobilka, ktera dava do vozu motory je MAZDA

+2/0
2.3.2016 18:53

D38e52n95i94s 98W86i31t50z20k84u 3243471329897

Chrysler, Chevrolet, Dodge atd

+1/0
2.3.2016 19:01

F70r50a74n90t14i89š60e59k 44M48i63c59h56a72l78i71c91a 8546388745716

Ceny těchto vozů už jsou někde jinde

0/0
3.3.2016 6:57

M87i39r57e51k 97G62a41j76e43r 5801906109360

Bohužel jen 4-válce. Ale jezdí úsporně, to je pravda.

+1/0
2.3.2016 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.