Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ženevě se hodně mluví o elektromobilech, ale všichni kupují SUV

Elektrická auta potkáte na ženevském výstavišti na každém kroku. Než zaplaví silnice, bude to ještě trvat, shodují se kapitáni autoprůmyslu na Autosalonu Ženeva, už proto, že je to pro ně vysoce ztrátová hračka. Aktuálním tématem jsou autonomní auta a hlavně SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a94m76i80l 61N53o64v43á26č96e70k 7582305899459

já to trochu nechápu, lidi prej nemaj peníze, ale nejoblíbenější má být nejdražší kategorie s největší spotřebou...

0/0
3.3.2016 21:30

A96n95t42o94n36í95n 78S76e16b31e72r61a 7653478810599

Lidí co mají SUV s tím jezdí jak připo**aní.

To už je lepší ostrý hatchback nebo 4x4 combi.

SUV žádnouj výhodu nemá. Jen to je IN, to je všechno.

0/−3
3.3.2016 19:35

L32u49k81á78š 68V35a61ň55u27r18a 1975594303773

Výhoda SUV je vyšší světlost, lepší výhled, lepší nastupování, pokud je 4x4 tak i lepší průchodnost. Nevýhodou je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a menší zrychlení. Sám mám SUV kvůli průjezdu po horské cestě, kde normální kombík neprojede. I auto typu Volvo XC70 tam drhne, kvůli nájezdové hraně a moc velkému rozvoru. A musím říct, že nejsem brzdou provozu. ;-D

+3/−1
3.3.2016 20:22

J93i47ř97í 63S69c51h33w64a69c91h 8978274708596

95% SUV takovou cestu "kde i XC70 drhne" po dobu životnosti neuvidí....

0/0
3.3.2016 20:43

L88u90k97á94š 44V46a48ň18u47r20a 1755704443853

Jasně, když za SUV považují i 4x2 apod. Ale to je spíš už problém majitelů. To je ale stejný, jako když si lidi pro jízdu do práce pořizují obrovské kombi. Jeho kufr taky v 99% nevyužijou. ;-D

0/0
3.3.2016 20:51

J77i27ř97í 29S56c37h37w34a62c12h 8768394368666

dost blbej příklad, ten kdo si pořizuje velký kombi ho většinou potřebuje alespoň jednou týdně o víkendu nebo třeba jednou za měsíc.....

+2/0
3.3.2016 23:09

L79u89k79á51š 64V11a66ň35u20r12a 1245824383843

Ono je taky otázkou, co se dá ještě považovat za SUV. Třeba v USA je nejprodávanější SUV Ford Explorer, což je obrovská kráva s plnohodnotnou čtyřkolkou.

0/0
3.3.2016 20:57

T98o86m87á98š 17Z46e86m52a93n 3785708424325

XC70 má světlost 210 mm, to je víc než většina SUV..

0/0
3.3.2016 21:05

T63o37m94á28š 14V20a81l38d57e40r 7343160429

Ano, ale má dlouhý rozvor a to jej může limitovat. Podobný problém jsem také řešil.

0/0
4.3.2016 1:55

V29í51ť16a 94K14r73u98t51i35š 1740244775327

Ano. A co? Velká část nákupních rozhodnutí je v rovině líbí/nelíbí, chci/nechci. A když na to dotyčný má a chce to, tak ať si klidně pořídí lambo na dojíždění do Kaufu.

0/0
3.3.2016 22:07

P89a78v36e95l 11N79e31v78e13č96e24ř83a20l 6712556564510

Až budou mít všichni SUV a zjistí, že již nemají z důvodu "bezpečnosti" proti ostatním výhodu při střetu, tak se začnou kupovat kamióny. Až je budou mít všichni, tak se na silnicích nikdo nepohne a bude se chodit po svých.

+1/−4
3.3.2016 18:35

A56n62t91o73n27í45n 45S97e73b96e43r79a 7383628800499

Si vem jak dopadla Amerika. Teď si každý kupuje obrovský osobní truck. Chudáci.....

0/0
3.3.2016 19:37

J81o30s13e11f 60B39i53e83l62i25k 6532916208937

Elektromobily nemají s ekologií nic společného.

+7/0
3.3.2016 18:01

M11a52r94t82i28n 60K84a57r72á42s90e96k 9368823878988

No mit mesto plne elektroaut a plne spalovaku je docela rozdil....

0/0
3.3.2016 19:48
Foto

J74i44ř43í 44D37v51o52ř54á89k 5275199180218

V čem ? Nízkoemisní zóny v Německu nepřinesly prakticky žádný výsledek .

0/0
3.3.2016 19:54

J11á91n 53K86o79t94ú89č 2846544448296

Pretože "nízkoemisné" podľa nemeckej definície je blbosť. Skoro všetky autá (okrem starých vrakov, ktorých je v Nemecku málo), sa zmestia do limitov. Môj diesel to v pohode spĺňa, dostal by zelenú plaketu. Ale elektroauto je trochu rozdiel.

0/0
10.3.2016 9:34

J63á33n 57K69o20t63ú12č 2696944638496

Povedal odborník? Samozrejme, že to nie je to isté, ako jazdiť na bicykli alebo chodiť pešo (to ani nikto netvrdí!), ale je to aj tak obrovské zlepšenie, a hlavne pre mestá. Výroba a spracovanie batérií je stále menej ekologicky náročná než preprava, spracovanie a spaľovanie ropy.

0/0
10.3.2016 9:35

A18n57t75o65n59í98n 49S91e10b51e76r45a 7703508460199

SVU

1) gumy na sto stojí jak na ferarri

2) v přecpaném městě a u marketů se s tím dost blbě parkuje a v podzemí obvzlášt. Když jedu za SVU tak vím že zaparkuju, protože on mine každé druhé místo z důvodu malého prostoru :-D

Když už najde dvě místa, tak raději zaparkuje uprostřed a zabírá obě místa.

3) ve městě čeká na místě, kde já normálně projedu, ale já čekám za ním a zdržují mně

4) když si představím, že bych měl být majitel SUV a zbytečně nasírat ostatní, tak to si raději odpustím....

Rv

+4/−4
3.3.2016 16:13
Foto

M55i87c96h23a30l 10N24a79j14m93a82n 7449363246480

Přesně, přijde mi to, že si lidé kupují SUV výhradně pro jízdu po městě.

0/0
3.3.2016 16:59

J22o57s60e82f 94B21i24e45l90i44k 6612436768857

Stejně bych mohl vypsat nevýhody malých vozů proti SUV. Asi by jich bylo víc. Dnes jsem jezdil pracovně na horách a vy byste tam patrně neprojel. Ano když přijedu do města, nestane se z XC 90 fabie, ale zase i z toho města odveze i sedm cestujících.

+3/0
3.3.2016 17:59
Foto

M86i85c28h72a53l 56N81a96j49m29a17n 7429953616650

Tak z tohoto pohledu je asi nejlepší auto typu Toyota LC 78. To má ještě lepší průchodnost v terénu, je nenáročné na údržbu a uveze dokonce 9 lidí.

Ve městě to také bude jezdit, jen to asi nebude tak praktické, že?

0/0
3.3.2016 18:44

T26o15m65á85š 13Z64e87m19a66n 3505978414525

To je čistě pracovní nástroj a má velice špatné jízdní vlastnosti.

+1/0
3.3.2016 19:26

T16o77m67á66š 46Z92e26m17a63n 3705828674655

Subaru Forester:

1) Gumy stojí normálně, pravda na feldu byly levnější.

2) Kolega s Eclasse parkuje hůř než já a navíc mu chybí ten rozhled. Lepší když zabere 2 místa, něž aby zaplnil jedno na 100% - to už ostatní nevylezou. 2/3 SUV jsou menší než nová Oktávka!

3) Pokud máte Pandu, tak určitě, ale zas vy brzdíte mě, když nasněží a máte jet do kopce nebo se rozjet na světlech..

4) Čím nasírám ostatní? Vždyť Forestra mi nemůžou ani závidět..

+2/0
3.3.2016 19:25

A24n17t40o75n61í24n 61S78e73b39e95r57a 7733318970759

Já mám středně velké kombi 4x4, zimní gumy se šípovým vzorem a vyjedu všude a vždy. Kufr 560 litrů. což je dost.

Ve městě všude projedu a zaparkuju. A pohodlně se do toho vejde 5 lidí.

Opravdu nejsem veřejná dorpava, abych vozil více než pět. Většinou jsme dva nebo čtyři.

A jedna zimní guma na to stojí do 1500 kč.

A už vůbec nechápu, proč bych to měl někdy vyměnit za SUV.

0/0
3.3.2016 19:33

L61u31k54á24š 39V90a71ň61u50r95a 1125444573623

Vyšší světlost, kratší rozvor, lepší nájezdový úhel. Kombi 4x4 není určené do terénu. A to ani Audi All Road.

+1/0
3.3.2016 20:29

J43i81ř28í 46S49c80h77w90a87c83h 8788724418486

tak ty zasněžený ulice a maximálně polní cesty co zvládne SUV, zvládne normální auto 4x4 taky, nemluvě o tom, že velká část SUV jsou jen 4x2

0/0
3.3.2016 20:36

L71u19k72á70š 27V40a11ň48u38r52a 1365334443783

Souhlas, pokud bude mít kombi 4x4 a stejnou světlost jako SUV, tak rozdíl není. Snad jen ve vyšším posezu a možná lepším nájezdovém úhlu. Mě třeba v SUV vyhovuje posez více jako na židli než ležet v kombi. Měl jsem VW Passat 4x4 kombi i SUV a můžu porovnávat. S Passatem jsem vždy sednul na břicho.

0/0
3.3.2016 20:54

T34o65m21á26š 30Z21e94m23a39n 3375818264965

Já s kombíkem dost často drhnul o "břicho" - obvykle na jednom nájezdu na polní cestu ze silnice..

0/0
3.3.2016 21:01

T69o42m69á44š 65Z58e33m88a41n 3335418274275

A vám to SUV někdo nutí?

Sám akorát majitele SUV napadáte...

0/0
3.3.2016 21:14

V60í94ť53a 74K19r26u46t98i65š 1320714615517

Že to nechápete ovšem neznamená, že jiní si to koupi. Protože z nějakého duvodu chtějí, i když se vám osobně zdají iracionální a nepochopitelné. .. Nic víc v tom není.

0/0
3.3.2016 22:11

T29o52m57á79š 44V88a10l43d41e15r 7673170699

Vyjedu vše i s dvoukolkou. Ještě se mi nestalo abych zůstal někde viset. Ano musel jsem předjet i blokující vozy a s rozjezdem je to obtížnější, ale ne nemožné. Pneu stojí u nových SUV dvakrát tolik co guma od stejného výrobce na kombi nižší střední. Nevýhody jsou u nízkých vozů jasné. Kámoš co má SUV mi do vozu spadl. Nevidím přes blba co jede nepravidelně jak malomyslný. A když mě blbec s SUV nabere, mám to jisté a on taky, jelikož si půjde sednout. :-). Ale SUV mají malý kufr, do kterého psa nedám. A myslím vozy do 4,5m.

0/0
4.3.2016 2:06

L73u21k89á92š 42V79a98ň13u60r10a 1695634283653

Kupuju na SUV jednu celoroční pneu za 2100Kč, tak nevím. Šířku auta mám 2metry, se zrcátky 2,2metru. Ale vejdu se do mezery o šířce 2,5metru. Plno osobáků se kvůli nutnosti více otevřít dveře - nevejdou. Je vidět, že jsi s SUV nikdy nejel.

0/0
3.3.2016 20:25

T79o97m13á20š 97V81a24l39d79e41r 7603870529

Aha od podobných mám obouchané dveře? ;-D;-D

0/0
4.3.2016 2:08

L26u82k29á88š 85V66a48ň51u34r18a 1725884913623

Možná je to proto, že malý elektromobil stojí stejně jako SUV. Kdyby byly elektromobily dotované státem a výrobci na nich nechtěli tak moc rejžovat, tak by se prodávaly lépe.

0/−4
3.3.2016 15:59

P47e68t52r 87N25e26h32a30s44i37l 4942695354554

Neeee, hlavně žádný dotace. To je jen zlo.

Bohatě stačí jen málé snížení daní omezené napříkla na 1 až 2 roky.

Už dnes se v ČR prodávají elektrické auta řekl bych že docela dobře když vezmu v úvahu slabou síť rychlodobíječek.

+4/0
3.3.2016 16:34

M44a41r58t41i54n 37K82a29r41á21s82e95k 9788233558888

Jaky je rozdil mezi tim, jeslti stat snizi dan na elektro a nebo na ne da dotaci? (krom toho ze dotace je mnohem jendodussi, nez hrabat do danoveho systemu)

0/0
3.3.2016 19:50

J40o31s16e29f 75B69i37e52l45i71k 6292956488907

Dotace? NE na nic.

+2/0
3.3.2016 18:00

L93u25k41á91š 17V92a59ň40u44r63a 1785274373403

Pokud mi Nisan nabídne malý elektromobil za 720tis. a přitom stejný vůz v provedení se spalovacím motorem stojí 280tis, tak je něco špatně. Elektromobily jsou dotované v celém světě, třeba právě daňovou úlevou.

0/0
3.3.2016 20:18
Foto

M14i28c46h19a73l 54N96a72j63m15a78n 7739133156950

Když vidím SUV ve městě, za volantem ženskou, jak nemůže zaparkovat a proto nechá klidně auto stát na blikačkách v jízdním pruhu a jde si něco zařídit - tak mi jde krev obráceně.

+3/0
3.3.2016 15:53

T81o18m86á80š 49Z27e67m64a86n 3155618384105

Zato když v jízdním pruhu zaparkuje chlap v "hotheči", tak je to ok..

0/0
3.3.2016 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.