Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Ženevě se hodně mluví o elektromobilech, ale všichni kupují SUV

Elektrická auta potkáte na ženevském výstavišti na každém kroku. Než zaplaví silnice, bude to ještě trvat, shodují se kapitáni autoprůmyslu na Autosalonu Ženeva, už proto, že je to pro ně vysoce ztrátová hračka. Aktuálním tématem jsou autonomní auta a hlavně SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K16a10m58i51l 26N71o86v95á33č25e96k 7422145339269

já to trochu nechápu, lidi prej nemaj peníze, ale nejoblíbenější má být nejdražší kategorie s největší spotřebou...

0/0
3.3.2016 21:30

A14n60t98o44n84í81n 93S66e19b11e66r21a 7303708960119

Lidí co mají SUV s tím jezdí jak připo**aní.

To už je lepší ostrý hatchback nebo 4x4 combi.

SUV žádnouj výhodu nemá. Jen to je IN, to je všechno.

0/−3
3.3.2016 19:35

L67u92k18á87š 65V63a50ň42u51r23a 1275234293773

Výhoda SUV je vyšší světlost, lepší výhled, lepší nastupování, pokud je 4x4 tak i lepší průchodnost. Nevýhodou je vyšší hmotnost, vyšší spotřeba a menší zrychlení. Sám mám SUV kvůli průjezdu po horské cestě, kde normální kombík neprojede. I auto typu Volvo XC70 tam drhne, kvůli nájezdové hraně a moc velkému rozvoru. A musím říct, že nejsem brzdou provozu. ;-D

+3/−1
3.3.2016 20:22

J82i81ř86í 11S89c26h65w70a16c72h 8308274638846

95% SUV takovou cestu "kde i XC70 drhne" po dobu životnosti neuvidí....

0/0
3.3.2016 20:43

L16u69k30á83š 12V53a98ň41u45r39a 1175254943453

Jasně, když za SUV považují i 4x2 apod. Ale to je spíš už problém majitelů. To je ale stejný, jako když si lidi pro jízdu do práce pořizují obrovské kombi. Jeho kufr taky v 99% nevyužijou. ;-D

0/0
3.3.2016 20:51

J92i52ř39í 80S48c94h81w87a37c47h 8838954208516

dost blbej příklad, ten kdo si pořizuje velký kombi ho většinou potřebuje alespoň jednou týdně o víkendu nebo třeba jednou za měsíc.....

+2/0
3.3.2016 23:09

L37u46k81á91š 42V32a77ň66u16r56a 1925444743393

Ono je taky otázkou, co se dá ještě považovat za SUV. Třeba v USA je nejprodávanější SUV Ford Explorer, což je obrovská kráva s plnohodnotnou čtyřkolkou.

0/0
3.3.2016 20:57

T82o54m64á60š 18Z49e75m69a79n 3775878824455

XC70 má světlost 210 mm, to je víc než většina SUV..

0/0
3.3.2016 21:05

T21o87m41á55š 64V68a13l31d93e11r 7703430129

Ano, ale má dlouhý rozvor a to jej může limitovat. Podobný problém jsem také řešil.

0/0
4.3.2016 1:55

V12í70ť73a 71K73r90u11t46i22š 1970644395407

Ano. A co? Velká část nákupních rozhodnutí je v rovině líbí/nelíbí, chci/nechci. A když na to dotyčný má a chce to, tak ať si klidně pořídí lambo na dojíždění do Kaufu.

0/0
3.3.2016 22:07

P58a42v86e69l 21N22e64v43e94č31e94ř68a61l 6872206694780

Až budou mít všichni SUV a zjistí, že již nemají z důvodu "bezpečnosti" proti ostatním výhodu při střetu, tak se začnou kupovat kamióny. Až je budou mít všichni, tak se na silnicích nikdo nepohne a bude se chodit po svých.

+1/−4
3.3.2016 18:35

A33n69t58o47n16í73n 67S18e13b25e19r53a 7193518280579

Si vem jak dopadla Amerika. Teď si každý kupuje obrovský osobní truck. Chudáci.....

0/0
3.3.2016 19:37

J98o39s71e71f 61B23i10e31l89i46k 6362776508777

Elektromobily nemají s ekologií nic společného.

+7/0
3.3.2016 18:01

M32a49r57t12i37n 84K15a70r10á93s80e95k 9538133618288

No mit mesto plne elektroaut a plne spalovaku je docela rozdil....

0/0
3.3.2016 19:48
Foto

J85i77ř84í 26D42v40o21ř39á17k 5615189440468

V čem ? Nízkoemisní zóny v Německu nepřinesly prakticky žádný výsledek .

0/0
3.3.2016 19:54

J83á83n 30K81o34t74ú40č 2306684928266

Pretože "nízkoemisné" podľa nemeckej definície je blbosť. Skoro všetky autá (okrem starých vrakov, ktorých je v Nemecku málo), sa zmestia do limitov. Môj diesel to v pohode spĺňa, dostal by zelenú plaketu. Ale elektroauto je trochu rozdiel.

0/0
10.3.2016 9:34

J30á23n 34K11o70t66ú42č 2146774858846

Povedal odborník? Samozrejme, že to nie je to isté, ako jazdiť na bicykli alebo chodiť pešo (to ani nikto netvrdí!), ale je to aj tak obrovské zlepšenie, a hlavne pre mestá. Výroba a spracovanie batérií je stále menej ekologicky náročná než preprava, spracovanie a spaľovanie ropy.

0/0
10.3.2016 9:35

A18n91t72o91n15í16n 27S90e96b76e53r61a 7643578950229

SVU

1) gumy na sto stojí jak na ferarri

2) v přecpaném městě a u marketů se s tím dost blbě parkuje a v podzemí obvzlášt. Když jedu za SVU tak vím že zaparkuju, protože on mine každé druhé místo z důvodu malého prostoru :-D

Když už najde dvě místa, tak raději zaparkuje uprostřed a zabírá obě místa.

3) ve městě čeká na místě, kde já normálně projedu, ale já čekám za ním a zdržují mně

4) když si představím, že bych měl být majitel SUV a zbytečně nasírat ostatní, tak to si raději odpustím....

Rv

+4/−4
3.3.2016 16:13
Foto

M32i31c36h53a54l 56N26a33j26m19a96n 7159163896500

Přesně, přijde mi to, že si lidé kupují SUV výhradně pro jízdu po městě.

0/0
3.3.2016 16:59

J11o42s16e97f 45B73i42e11l47i24k 6622756348327

Stejně bych mohl vypsat nevýhody malých vozů proti SUV. Asi by jich bylo víc. Dnes jsem jezdil pracovně na horách a vy byste tam patrně neprojel. Ano když přijedu do města, nestane se z XC 90 fabie, ale zase i z toho města odveze i sedm cestujících.

+3/0
3.3.2016 17:59
Foto

M46i80c48h15a19l 46N91a55j63m57a63n 7469263756810

Tak z tohoto pohledu je asi nejlepší auto typu Toyota LC 78. To má ještě lepší průchodnost v terénu, je nenáročné na údržbu a uveze dokonce 9 lidí.

Ve městě to také bude jezdit, jen to asi nebude tak praktické, že?

0/0
3.3.2016 18:44

T89o17m92á90š 70Z62e20m62a24n 3895248854575

To je čistě pracovní nástroj a má velice špatné jízdní vlastnosti.

+1/0
3.3.2016 19:26

T93o51m16á41š 62Z57e90m86a60n 3345668834415

Subaru Forester:

1) Gumy stojí normálně, pravda na feldu byly levnější.

2) Kolega s Eclasse parkuje hůř než já a navíc mu chybí ten rozhled. Lepší když zabere 2 místa, něž aby zaplnil jedno na 100% - to už ostatní nevylezou. 2/3 SUV jsou menší než nová Oktávka!

3) Pokud máte Pandu, tak určitě, ale zas vy brzdíte mě, když nasněží a máte jet do kopce nebo se rozjet na světlech..

4) Čím nasírám ostatní? Vždyť Forestra mi nemůžou ani závidět..

+2/0
3.3.2016 19:25

A64n50t60o43n86í19n 94S84e71b42e72r67a 7413408750279

Já mám středně velké kombi 4x4, zimní gumy se šípovým vzorem a vyjedu všude a vždy. Kufr 560 litrů. což je dost.

Ve městě všude projedu a zaparkuju. A pohodlně se do toho vejde 5 lidí.

Opravdu nejsem veřejná dorpava, abych vozil více než pět. Většinou jsme dva nebo čtyři.

A jedna zimní guma na to stojí do 1500 kč.

A už vůbec nechápu, proč bych to měl někdy vyměnit za SUV.

0/0
3.3.2016 19:33

L38u52k93á56š 77V68a16ň63u22r39a 1835224343973

Vyšší světlost, kratší rozvor, lepší nájezdový úhel. Kombi 4x4 není určené do terénu. A to ani Audi All Road.

+1/0
3.3.2016 20:29

J30i42ř66í 13S77c77h96w73a38c79h 8988484988666

tak ty zasněžený ulice a maximálně polní cesty co zvládne SUV, zvládne normální auto 4x4 taky, nemluvě o tom, že velká část SUV jsou jen 4x2

0/0
3.3.2016 20:36

L44u98k89á88š 59V55a83ň16u38r41a 1475184713903

Souhlas, pokud bude mít kombi 4x4 a stejnou světlost jako SUV, tak rozdíl není. Snad jen ve vyšším posezu a možná lepším nájezdovém úhlu. Mě třeba v SUV vyhovuje posez více jako na židli než ležet v kombi. Měl jsem VW Passat 4x4 kombi i SUV a můžu porovnávat. S Passatem jsem vždy sednul na břicho.

0/0
3.3.2016 20:54

T37o33m96á64š 11Z58e17m73a46n 3975738724495

Já s kombíkem dost často drhnul o "břicho" - obvykle na jednom nájezdu na polní cestu ze silnice..

0/0
3.3.2016 21:01

T59o54m29á27š 96Z69e66m64a54n 3945838324445

A vám to SUV někdo nutí?

Sám akorát majitele SUV napadáte...

0/0
3.3.2016 21:14

V47í74ť58a 59K73r45u40t88i12š 1470524745507

Že to nechápete ovšem neznamená, že jiní si to koupi. Protože z nějakého duvodu chtějí, i když se vám osobně zdají iracionální a nepochopitelné. .. Nic víc v tom není.

0/0
3.3.2016 22:11

T43o64m85á91š 25V52a61l81d21e66r 7783860279

Vyjedu vše i s dvoukolkou. Ještě se mi nestalo abych zůstal někde viset. Ano musel jsem předjet i blokující vozy a s rozjezdem je to obtížnější, ale ne nemožné. Pneu stojí u nových SUV dvakrát tolik co guma od stejného výrobce na kombi nižší střední. Nevýhody jsou u nízkých vozů jasné. Kámoš co má SUV mi do vozu spadl. Nevidím přes blba co jede nepravidelně jak malomyslný. A když mě blbec s SUV nabere, mám to jisté a on taky, jelikož si půjde sednout. :-). Ale SUV mají malý kufr, do kterého psa nedám. A myslím vozy do 4,5m.

0/0
4.3.2016 2:06

L90u74k31á69š 68V51a69ň26u36r71a 1365714493233

Kupuju na SUV jednu celoroční pneu za 2100Kč, tak nevím. Šířku auta mám 2metry, se zrcátky 2,2metru. Ale vejdu se do mezery o šířce 2,5metru. Plno osobáků se kvůli nutnosti více otevřít dveře - nevejdou. Je vidět, že jsi s SUV nikdy nejel.

0/0
3.3.2016 20:25

T97o13m28á65š 27V79a54l93d25e30r 7893180919

Aha od podobných mám obouchané dveře? ;-D;-D

0/0
4.3.2016 2:08

L16u91k84á92š 46V92a94ň58u23r96a 1365264823163

Možná je to proto, že malý elektromobil stojí stejně jako SUV. Kdyby byly elektromobily dotované státem a výrobci na nich nechtěli tak moc rejžovat, tak by se prodávaly lépe.

0/−4
3.3.2016 15:59

P98e73t48r 58N29e88h79a22s67i22l 4622595314984

Neeee, hlavně žádný dotace. To je jen zlo.

Bohatě stačí jen málé snížení daní omezené napříkla na 1 až 2 roky.

Už dnes se v ČR prodávají elektrické auta řekl bych že docela dobře když vezmu v úvahu slabou síť rychlodobíječek.

+4/0
3.3.2016 16:34

M21a30r36t53i47n 61K60a33r30á79s50e78k 9128293138538

Jaky je rozdil mezi tim, jeslti stat snizi dan na elektro a nebo na ne da dotaci? (krom toho ze dotace je mnohem jendodussi, nez hrabat do danoveho systemu)

0/0
3.3.2016 19:50

J15o67s89e63f 71B87i26e55l50i59k 6722266218727

Dotace? NE na nic.

+2/0
3.3.2016 18:00

L34u33k39á44š 37V23a84ň16u88r38a 1675474233243

Pokud mi Nisan nabídne malý elektromobil za 720tis. a přitom stejný vůz v provedení se spalovacím motorem stojí 280tis, tak je něco špatně. Elektromobily jsou dotované v celém světě, třeba právě daňovou úlevou.

0/0
3.3.2016 20:18
Foto

M38i48c47h11a19l 48N18a19j54m62a18n 7579583476370

Když vidím SUV ve městě, za volantem ženskou, jak nemůže zaparkovat a proto nechá klidně auto stát na blikačkách v jízdním pruhu a jde si něco zařídit - tak mi jde krev obráceně.

+3/0
3.3.2016 15:53

T90o20m11á59š 13Z67e77m53a77n 3885688264905

Zato když v jízdním pruhu zaparkuje chlap v "hotheči", tak je to ok..

0/0
3.3.2016 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.