Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55i67ř69í 38S94c32h56w74a12c18h 8648434808196

Pro Honzu Dlouhého ještě přidám názorný příklad toho jak je turbomotor "naprostá blbost" v autě pro zábavu....;-)

http://auto.idnes.cz/ken-block-gymkhana-dubaj-0we-/automoto.aspx?c=A151120_161228_automoto_hig

0/0
5.3.2016 0:32

T16o10m15á82š 18V48a46l75d46e28r 7733250899

Spíše ukažte normální auto s turbomotorem a ne co má 4x4 samosvorné diferenciály a další vychytávky. Pokud rád jezdíte rychle rovně, tak si s těžkým předkem jezděte. Mě se líbí jezdit zatáčky jak užovka. A TD poznám hned. Buď se v zatáčkách plazí, nebo přejíždí plné čáry, aby stačil. ;-D

0/−1
10.3.2016 20:48

J23i59ř70í 45S94c28h19w16a96c90h 8758794888206

řeč je turbobenzínu ;-)

0/0
10.3.2016 21:44

T87o55m27á83š 61V72a97l38d50e10r 7223670939

a nyní budu citovat co jste napsal:

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!! Máte špatnou paměť, nebo jen břitké připomínky mimo? Pokud se dle Vás hmotnost TB přiblížila k TD, tak jízdní vlastnosti nic moc. TB v dnešní době mají přímý vstřik a tudíž je musíte točit více než atmosféru, jinak budete podpalovat ventily karbonem od našeho benzínu. Bohužel moderní TB jsem nejezdil dlouho ale např O III mne jízdně nepřesvědčila. Ve vracečkách skákala jak koza. Nebyl to hladký průjezd a motor tomu moc nepomáhal. Mám názor, že podvozek musí být o trochu rychlejší než motor a pak je svezení úžasné. TB jsou ve většině do 1,8l. Mě by to stačilo, Ale 1,2, nebo tříválce jako od Fordu nemusím i když je to pěkný motor. Nevěřím mu už pro ten průběh .

0/0
14.3.2016 0:04

J78i31ř51í 64S78c42h92w60a52c46h 8288474628106

co jsem napsal, za tím si stojím. ;-)

Ano turbobenzíny jsou těžší než atmosféry stejnýho objemu, na druhou stranu nahrazují o něco větší a tedy těžší atmosféru, takže například 1.4T nahrazuje a 2.0 atmo, 2.0T (v Superbu) třeba i 3.0V6 atmo, takže se ten rozdíl v hmotnosti snižuje ;-)

Samozřejmě Oktávka kvůli převisům není zrovna ideální auto pro jízdu vlásenkami....tento spider bude o něčem jiném ;-)

0/0
14.3.2016 21:09

T10o12m23á17š 38V59a35l87d89e11r 7893630269

Tak snad naposled. Jen jsem reagoval na váš příklad 1,8TSI versus 2,0 TDI. na nic jiného!!!! Rozdíl 12kg, tak si po sobě přečtěte co píšete a pořád nepruďte Proč tedy dáváte příklad, když jej pak popíráte a dáváte další argumenty já se přeci nedohaduji, že 1,4T bude lehčí. Ono zrychlovat na rovince není to pravé pro jízdu kterou si chci užít. ale motor který mohu dávkovat přesně jak potřebuji v zatáčce, lehký předek. Já vám váš názor opravdu neberu. Tak si přečtěte co jsem napsal, zamyslete se jak jsem to myslel a snad už dáte pokoj. taky bych si koupil od VW 1,8T kdyby nebyl tak podělanej. Ale nechoďte za mnou s motory 1,4T a níže. Nejsem ten typ co zrychluje na rovince, aby úporně brzdil do zatáčky při normální jízdě. Stačí jet v rychlostním limitu a zatáčku projet plynem. V horách je to pak jinačí a zábavnější. Ono záleží na mnoho věcí. Jaký máte převody. Nakolik je natlakované turbo, jaká je setrvačnost vlastního turba atd atd. To je na dlouho a proto se tady s vámi už nehodlám handrkovat o pitomostech. Já popisoval zážitek a styl jízdy. A je mi líto že jsem se pustil do diskuze s blbcem, který musí pořád šťourat a radši už Vás nadobro vynechám.

0/0
16.3.2016 18:58

J64i84ř19í 70S33c37h33w40a83c55h 8368964478946

Ještě si zaryju do atmo-fanatiků ohledně jejich "názorů" na životnost turbomotorů:

Dnešní benzínový turbomotor se nedělá tak, že se vezme lehká, slabá atmosféra, k ní se přidá turbo a je turbomotor hotovej. Jo tak se upravují čistě atmosféry, že se různými úpravami zvedají jejich otáčky pro vyšší výkon a to má samozřejmě velmi negativní vliv na životnost takto "vyladěné" atmosféry. Tyto se pak "rozpadají" mnohem dříve než ta původní atmosféra.

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!!

Takže nevidím důvod, aby po odladění dětských nemocí, životnost turbomotorů nemohla dosahovat životnosti turbo dieselů....

Samozřejmě se může lišit životnost TSI 2.0 vyladěná na 220 nebo 280 koní. Ale takové rozdíly jsou a budou i u různě naladěných atmosfér....

0/0
4.3.2016 21:45

J59o45h18a97n 46Z98i71n97g35e36l 7922834173671

Saab dělá turbomotory 2.0 a 2.3 benzin od roku 1978. Od roku 1991 v podstatě neměl motor bez turba. Rozvodovej řetěz se měnil vždy ve 300.000km preventivně. Źivotnost klidně půl milionu, bez větší údržby. Jo, kdo jezdil po dálnici pravidelně 250km/h, nenechával motor po takový jízdě vychladnout, nebo na všech křižovatkách praktikoval raketový starty, musel ve 120.000km repasovat turbínu. Ale jen to.

A je pravda, že je to celý konstruovaný od začátku jinak. Nejen motor, ale celá elektrika se v turbu liší od atmosféry, i podvozek byl jinej.

0/0
4.3.2016 23:32

P89e40t49r 74Š24ů25n38a 3751424755943

Já nevím, vnitřek je s Mazdou téměř totožný, ale z vnějšku bych si je teda opravdu nepopletl.. a asi bych spíš volil toho Fiata, i když s mazdím plnotučným motorem. Jo a na fotkách je část v automatu, tak asi v nabídce bude, né že ne.

0/0
4.3.2016 16:33

J19i38ř68í 25S56c86h19w90a63c75h 8528814128526

Kombinace Fiata s dvoulitrem od Mazdy asi určitě možná nebude, ale jeho ekvivalentem od Fiatu by snad měla být oturbená 1.8 "údajně" dvěstěkoníková

0/0
4.3.2016 19:39

P64e53t65r 58Š82ů76n49a 3291644495533

Však jo, prostě chtěl bych v tom něco víc než 1.4. 1750 TBi by tomu určitě slušela víc ;-)

0/0
5.3.2016 14:59

J15a61n 81V32o66t83a12v41a 3134360697129

moc hezký auto.

mám s ním jen jeden problém. Je to Fiat :(

+3/−6
4.3.2016 12:47

J82i78r49i 82F91i52n91k 6467579477318

Což objektivně žádný problém není - je jen ve vaší hlavě ;-)

+13/0
4.3.2016 13:09

J59a70n 71V26o59t98a55v88a 3734290707509

Fiat je v mojí hlavě zkratkou pro auto problémy se spolehlivostí, což už objektivně problém je. :) Zkrátka k té značce nemám důvěru, což je taky objektivní problém, zejména pro firmu Fiat, protože, soudě dle jejich obchodních výsledků v tom nejsem sám.

+1/−6
4.3.2016 14:57

J34i37ř68í 96Z91ý50k50a 9989253941510

myslíte ty prodejní výsledky, které v evropském měřítku předstihnou i Škodovku?

+4/0
4.3.2016 16:37

J82a79n 42V93o56t76a72v12a 3944670397329

těžko srovnávat čistě Fiat vs. čistě Škoda, ale pokud budeme srovnávat Volkswagen Group vs Fiat Chrysler group, tak je výsledek jasný. Ano, uznávám, Fiat už má menší ekonomické problémy než v roce 2011, 2012. Ale co se týká spolehlivosti, tak statistiky mu nejsou stále nakloněny. http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie

0/0
4.3.2016 18:04

M61a93r66t52i42n 57H47a94r82t21i37g 9249554332546

Statistiky čeho? Prasklých žárovek na technický?

+1/0
5.3.2016 12:25

J98a95n 16V48o15t64a29v88a 3454260147979

Ok, zijte si svůj sen o dokonalém Fiatu. :-)

0/0
7.3.2016 5:26

P22a10v26e75l 82Š94e15d17l13b34a96u18e51r 7778981672705

12 let máme ve firmě tak kolem deseti, patnácti Fiatů a jezdí a jezdí, v pohodě. Mnohem spolehlivější, než když to byly auta tzv. "koncernu." I když, VW není pro srovnání kvality celkem žádný soupeř, to je fakt...

+2/0
4.3.2016 17:59

J52a27n 48V32o31t72a15v87a 3294340667419

Budiž Vám to přáno. Já bych Fiata nechtěl. :) Všichni mí známí, co ho měli s ním měli potíže. :)

0/−1
4.3.2016 18:08

J14a31k35u37b 58N34o94v65á45k 8530293490262

Každý nepracujeme v Itálii.

0/0
9.3.2016 7:59

P51e74t98r 97G95a36b65r60i27e92l 8987655751904

jojo, nejlepší je žebřiňák. Měl 2 koňské síly, které se měnily 1x 20 let a vydržel celé generace.

0/0
4.3.2016 12:46

P37e20t86r 63G70a47b74r97i13e71l 8807925531144

měla to být reakce n1 příspěvek níže :-)

0/0
4.3.2016 12:47

L11u35b97o97m97í15r 78V97l16č89e32k 5968112802860

Kde by taloši byli bez Mazdy. Pro mě je MX-5 mnohem krásnějšíR^

+3/−2
4.3.2016 10:39

I37g36n70á82c 43M67r54k57v89i58č12k51a 2528712379265

Pochopitelně to má s Fiatem společný jen to logo, je to jen přebarvená MX-5...

0/−1
4.3.2016 8:44

P13e82t60r 58D90a94l10a67j69k21a 6386147958

Taky jsem si říkal.

0/0
4.3.2016 9:59

J41i72ř45í 92S21c74h44w19a20c19h 8458554768176

o co ten motor? Že by nový oturbený skyactiv? ;-)

+1/0
4.3.2016 11:08

P48a94v62e35l 35Š78e72d28l23b49a31u94e42r 7358131222315

Fiat, mezi elitu přijat ;-)

+1/−2
3.3.2016 21:31

E38v50z61e58n 84S66o58u41k96u91p 1167924726258

No moje Toyota Solara 2008 cabrio je tedy hezčí....;-)

0/−6
3.3.2016 20:48

P12e24t86r 60S71t16r84n12a34d 6326227599945

Možná pro vás. Já bych ji označil přinejlepším jako nepěknou..

+5/0
4.3.2016 14:13

E70v25z42e18n 16S96o86u17k15u25p 1587634386148

No každý má jiný vkus.....

0/0
4.3.2016 17:08
Foto

L92a38d86i66s35l49a34v 28A80n54t73o41š 7158463358254

Kazdy ma pravo se verejne ztrapnit. ;-D

0/0
4.3.2016 15:54

E46v35z70e86n 26S63o82u10k94u84p 1177964976388

Ach ta závist ;-D

0/0
4.3.2016 17:07

J96o42s12e90f 72Z47d65r85á19h69a52l 2430860441748

Tak urcite! Jezdit v hnusnem aute a jmenovat se Evzen je prinejmensim zavidenihodne.

Kazdy mame jine esteticke citeni ale napsat ze ten Fiat vypada hur nez ta tvoje Toyota je opravdu na povazenou.

+1/0
4.3.2016 17:54

E91v50z80e88n 85S22o37u67k27u76p 1737134656398

jasně ;-D

0/0
4.3.2016 18:09

T64o27m31á81š 26V75a97l13d54e61r 7763720599

Není co závidět. Když se Vám líbí O.K. Ale vkus máte šílený, když Fiata řadíte za designové kvality svého auta. Američani jsou známý svým nevkusem a toto auto je pro USA. Něco podobného jako je Lexus SC430. A máme závidět Vaši povýšeneckou blbost? Jste naivka:-)

0/0
10.3.2016 20:32

E26v10z44e81n 76S48o35u13k44u35p 1177224256698

Jasně ;-D

0/0
10.3.2016 21:54

J74o83s24e98f 44Z98d55r54á52h30a61l 2690670761888

Po pravde jsem si tu toyotu musel vygooglovat. A malem jsem se pozvracel...

+1/−1
4.3.2016 17:06

E94v29z22e23n 61S20o66u82k93u96p 1647404366298

pozvracet závistí ?

0/0
4.3.2016 17:09

J90o24s69e10f 16Z32d28r40á62h42a72l 2130710571238

Nemas vkus, troubis to do sveta a pak hazis trapne argumenty k obhajeni neobhajitelneho faktu ze to tvoje vypada jak "sportovni" verze Ssang Yong Rexton.

+1/−1
4.3.2016 17:57

M30a16r80t57i24n 48P16l94o98c62e58k 4182116297116

Me se tedy nezná, že by tam v tom byla mechanika vypiplaná od Mazdy, mě se zdá, že je to Mazda.

+5/0
3.3.2016 18:57

L78u68k29á34š 60M16á91n68e60k 5537694642651

Naprostá kopie Mazdy jak z venčí tak zevnitř.Jinak to auto je moc pěkné ale z principu že to takhle obšlehli a oturbili bych volil Mazdu s motorem 2.0 :)

+4/−3
3.3.2016 16:54

P78e49t58e48r 19M69o73l89n82á81r 8225804842289

Ťažko povedať kto koho kopíroval

https://www.google.sk/search?q=fiat+spider&rlz=1C1AVNE_enSK667SK667&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMq4vNx6fLAhWGDZoKHU7tDBcQ_AUIBigB#imgrc=dJI5Y7VXhEB95M%3A

0/0
4.3.2016 18:33

J70i46ř56í 24S27c21h60w62a14c83h 8478954168386

Nešlo a žádně kopírování, prostě dohoda o vývoji "společného" auta - dvojčete, která nejspíše zněla asi takto:

Vy v Mazdě uděláte komplet auto, my (Fiat) vám občas s něčím pomůžeme a pak si to vezmeme, trochu to zvenku pozměníme, dáme tam svůj motor a bude hotovo. A proto Mazda měla svoje auto o něco dříve...

+1/0
4.3.2016 19:35

J47u29r14a 53D82z49u25r58i14k 7191981410

A k té sexbombě, zrcadlovky,pejzy a tesilové kalhoty do zvonů.

0/0
3.3.2016 16:18

J54a21n 95D85l16o52u75h86ý 7304319130399

TO AUTO CHCI! Ale co ten motor sakra? To auto je mnohem hezci nez mnou zamyslena Mazda MX5, ale ten motor s foukatkemRv acho jo:-/

+1/−1
3.3.2016 15:43

J52i53ř15í 25S45c73h11w22a62c45h 8528634778686

a kde vidíš v tom motoru jako problém? Snad ne v tom, že má krouťák vyšší o 20% než 2.0 a o 60% než 1.5 od Mazdy?

0/0
3.3.2016 17:04

J97a45n 12D21l42o46u24h84ý 7654499660289

Tohle auto neni nejaka simply clever ochcafka co za 5 let zmeni majitele. Do takoveho auta proste nepatri motor s turbem, respektive tam mepatri maly motor s turbem. Vykon neni vsechno!

+1/0
3.3.2016 23:57

J76i93ř29í 29S17c25h25w73a10c39h 8448104238406

no tak ta atmo 1.5 od Mazdy je úžasně velkej supermotor! ;-D;-D;-D

bože....to jsou ale kecy.....a ještě cosi o "ochcávce"....:-/

proč by do takovýho auta nepatřil motor co si s tou atmo 1.5 vytře zadek a v podstatě dobře stíhá u ten dvoulitr. Chci slyšet konkrétní fakta a ne nějaký "simply clever" kecy o "ochcávkách".

A to nepřišla řeč na plánovanou oturbenou 1.8, která bude úplně někde jinde, než ten dvoulitr od Mazdy....:-P

+2/−4
4.3.2016 0:31

J18a85n 78D19l67o41u17h47ý 7544409830199

Turbo v zadohrabu je proste blbost. Pokud to nepokryva cele spektrum otacek ( coz 1 turbo neumi ), tak to bude trpet turbo dirou, ktera v lepsim pripade bude pouze zpusobovat necekane pretaceni vozu pri nastoupeni turba. Bavim se o jizde na hrane ( treba na okruhu, letisti ) - k tomu si totiz takova auta lide kupuji. Prvni kdo si pohraval s myslenkou turbomotoru na zadohrabu je porsche 911 turbo - a dostalo povest mepredvidatelneho zabijaka ;-)

+1/0
4.3.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.