Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pro Honzu Dlouhého ještě přidám názorný příklad toho jak je turbomotor "naprostá blbost" v autě pro zábavu....;-)

http://auto.idnes.cz/ken-block-gymkhana-dubaj-0we-/automoto.aspx?c=A151120_161228_automoto_hig

0 0
možnosti

Spíše ukažte normální auto s turbomotorem a ne co má 4x4 samosvorné diferenciály a další vychytávky. Pokud rád jezdíte rychle rovně, tak si s těžkým předkem jezděte. Mě se líbí jezdit zatáčky jak užovka. A TD poznám hned. Buď se v zatáčkách plazí, nebo přejíždí plné čáry, aby stačil. ;-D

0 1
možnosti

Ještě si zaryju do atmo-fanatiků ohledně jejich "názorů" na životnost turbomotorů:

Dnešní benzínový turbomotor se nedělá tak, že se vezme lehká, slabá atmosféra, k ní se přidá turbo a je turbomotor hotovej. Jo tak se upravují čistě atmosféry, že se různými úpravami zvedají jejich otáčky pro vyšší výkon a to má samozřejmě velmi negativní vliv na životnost takto "vyladěné" atmosféry. Tyto se pak "rozpadají" mnohem dříve než ta původní atmosféra.

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!!

Takže nevidím důvod, aby po odladění dětských nemocí, životnost turbomotorů nemohla dosahovat životnosti turbo dieselů....

Samozřejmě se může lišit životnost TSI 2.0 vyladěná na 220 nebo 280 koní. Ale takové rozdíly jsou a budou i u různě naladěných atmosfér....

0 0
možnosti

Saab dělá turbomotory 2.0 a 2.3 benzin od roku 1978. Od roku 1991 v podstatě neměl motor bez turba. Rozvodovej řetěz se měnil vždy ve 300.000km preventivně. Źivotnost klidně půl milionu, bez větší údržby. Jo, kdo jezdil po dálnici pravidelně 250km/h, nenechával motor po takový jízdě vychladnout, nebo na všech křižovatkách praktikoval raketový starty, musel ve 120.000km repasovat turbínu. Ale jen to.

A je pravda, že je to celý konstruovaný od začátku jinak. Nejen motor, ale celá elektrika se v turbu liší od atmosféry, i podvozek byl jinej.

0 0
možnosti

P55e57t44r 28Š12ů80n90a

4. 3. 2016 16:33

Já nevím, vnitřek je s Mazdou téměř totožný, ale z vnějšku bych si je teda opravdu nepopletl.. a asi bych spíš volil toho Fiata, i když s mazdím plnotučným motorem. Jo a na fotkách je část v automatu, tak asi v nabídce bude, né že ne.

0 0
možnosti

Kombinace Fiata s dvoulitrem od Mazdy asi určitě možná nebude, ale jeho ekvivalentem od Fiatu by snad měla být oturbená 1.8 "údajně" dvěstěkoníková

0 0
možnosti

J56a56n 62V11o77t33a70v10a

4. 3. 2016 12:47

moc hezký auto.

mám s ním jen jeden problém. Je to Fiat :(

3 6
možnosti

J59i13r27i 78F71i20n92k

4. 3. 2016 13:09

Což objektivně žádný problém není - je jen ve vaší hlavě ;-)

13 0
možnosti

jojo, nejlepší je žebřiňák. Měl 2 koňské síly, které se měnily 1x 20 let a vydržel celé generace.

0 0
možnosti

měla to být reakce n1 příspěvek níže :-)

0 0
možnosti

Kde by taloši byli bez Mazdy. Pro mě je MX-5 mnohem krásnějšíR^

3 2
možnosti

Pochopitelně to má s Fiatem společný jen to logo, je to jen přebarvená MX-5...

0 1
možnosti

Taky jsem si říkal.

0 0
možnosti

Fiat, mezi elitu přijat ;-)

1 2
možnosti

No moje Toyota Solara 2008 cabrio je tedy hezčí....;-)

0 6
možnosti

Možná pro vás. Já bych ji označil přinejlepším jako nepěknou..

5 0
možnosti

Me se tedy nezná, že by tam v tom byla mechanika vypiplaná od Mazdy, mě se zdá, že je to Mazda.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...