Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i40ř60í 76S21c79h69w33a29c96h 8728714128666

Pro Honzu Dlouhého ještě přidám názorný příklad toho jak je turbomotor "naprostá blbost" v autě pro zábavu....;-)

http://auto.idnes.cz/ken-block-gymkhana-dubaj-0we-/automoto.aspx?c=A151120_161228_automoto_hig

0/0
5.3.2016 0:32

T59o57m97á75š 70V38a92l42d14e20r 7863370369

Spíše ukažte normální auto s turbomotorem a ne co má 4x4 samosvorné diferenciály a další vychytávky. Pokud rád jezdíte rychle rovně, tak si s těžkým předkem jezděte. Mě se líbí jezdit zatáčky jak užovka. A TD poznám hned. Buď se v zatáčkách plazí, nebo přejíždí plné čáry, aby stačil. ;-D

0/−1
10.3.2016 20:48

J57i10ř46í 34S86c83h91w79a83c26h 8778804308956

řeč je turbobenzínu ;-)

0/0
10.3.2016 21:44

T60o26m94á56š 36V36a41l67d63e82r 7823140839

a nyní budu citovat co jste napsal:

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!! Máte špatnou paměť, nebo jen břitké připomínky mimo? Pokud se dle Vás hmotnost TB přiblížila k TD, tak jízdní vlastnosti nic moc. TB v dnešní době mají přímý vstřik a tudíž je musíte točit více než atmosféru, jinak budete podpalovat ventily karbonem od našeho benzínu. Bohužel moderní TB jsem nejezdil dlouho ale např O III mne jízdně nepřesvědčila. Ve vracečkách skákala jak koza. Nebyl to hladký průjezd a motor tomu moc nepomáhal. Mám názor, že podvozek musí být o trochu rychlejší než motor a pak je svezení úžasné. TB jsou ve většině do 1,8l. Mě by to stačilo, Ale 1,2, nebo tříválce jako od Fordu nemusím i když je to pěkný motor. Nevěřím mu už pro ten průběh .

0/0
14.3.2016 0:04

J18i76ř35í 49S88c82h52w21a33c81h 8718854878206

co jsem napsal, za tím si stojím. ;-)

Ano turbobenzíny jsou těžší než atmosféry stejnýho objemu, na druhou stranu nahrazují o něco větší a tedy těžší atmosféru, takže například 1.4T nahrazuje a 2.0 atmo, 2.0T (v Superbu) třeba i 3.0V6 atmo, takže se ten rozdíl v hmotnosti snižuje ;-)

Samozřejmě Oktávka kvůli převisům není zrovna ideální auto pro jízdu vlásenkami....tento spider bude o něčem jiném ;-)

0/0
14.3.2016 21:09

T86o75m40á29š 94V49a42l42d25e18r 7633590119

Tak snad naposled. Jen jsem reagoval na váš příklad 1,8TSI versus 2,0 TDI. na nic jiného!!!! Rozdíl 12kg, tak si po sobě přečtěte co píšete a pořád nepruďte Proč tedy dáváte příklad, když jej pak popíráte a dáváte další argumenty já se přeci nedohaduji, že 1,4T bude lehčí. Ono zrychlovat na rovince není to pravé pro jízdu kterou si chci užít. ale motor který mohu dávkovat přesně jak potřebuji v zatáčce, lehký předek. Já vám váš názor opravdu neberu. Tak si přečtěte co jsem napsal, zamyslete se jak jsem to myslel a snad už dáte pokoj. taky bych si koupil od VW 1,8T kdyby nebyl tak podělanej. Ale nechoďte za mnou s motory 1,4T a níže. Nejsem ten typ co zrychluje na rovince, aby úporně brzdil do zatáčky při normální jízdě. Stačí jet v rychlostním limitu a zatáčku projet plynem. V horách je to pak jinačí a zábavnější. Ono záleží na mnoho věcí. Jaký máte převody. Nakolik je natlakované turbo, jaká je setrvačnost vlastního turba atd atd. To je na dlouho a proto se tady s vámi už nehodlám handrkovat o pitomostech. Já popisoval zážitek a styl jízdy. A je mi líto že jsem se pustil do diskuze s blbcem, který musí pořád šťourat a radši už Vás nadobro vynechám.

0/0
16.3.2016 18:58

J94i89ř45í 63S50c81h98w83a12c57h 8758874978766

Ještě si zaryju do atmo-fanatiků ohledně jejich "názorů" na životnost turbomotorů:

Dnešní benzínový turbomotor se nedělá tak, že se vezme lehká, slabá atmosféra, k ní se přidá turbo a je turbomotor hotovej. Jo tak se upravují čistě atmosféry, že se různými úpravami zvedají jejich otáčky pro vyšší výkon a to má samozřejmě velmi negativní vliv na životnost takto "vyladěné" atmosféry. Tyto se pak "rozpadají" mnohem dříve než ta původní atmosféra.

Dnešní turbomotor se ale konstruuje od počátku mnohem bytelněji (ano někdy se podcení třeba rozvodový řetěz ;-)), atakže ve výsledku se jedná o mnohem "bytelnější" motor, jehož hmotnost nemá daleko k dieselům. Takže třeba Octavie s 1.8TSI je jen o 12kg lehčí než s 2.0TDI!!!

Takže nevidím důvod, aby po odladění dětských nemocí, životnost turbomotorů nemohla dosahovat životnosti turbo dieselů....

Samozřejmě se může lišit životnost TSI 2.0 vyladěná na 220 nebo 280 koní. Ale takové rozdíly jsou a budou i u různě naladěných atmosfér....

0/0
4.3.2016 21:45

J83o37h44a32n 69Z48i26n54g90e32l 7622874633511

Saab dělá turbomotory 2.0 a 2.3 benzin od roku 1978. Od roku 1991 v podstatě neměl motor bez turba. Rozvodovej řetěz se měnil vždy ve 300.000km preventivně. Źivotnost klidně půl milionu, bez větší údržby. Jo, kdo jezdil po dálnici pravidelně 250km/h, nenechával motor po takový jízdě vychladnout, nebo na všech křižovatkách praktikoval raketový starty, musel ve 120.000km repasovat turbínu. Ale jen to.

A je pravda, že je to celý konstruovaný od začátku jinak. Nejen motor, ale celá elektrika se v turbu liší od atmosféry, i podvozek byl jinej.

0/0
4.3.2016 23:32

P61e27t85r 39Š80ů57n31a 3861284315143

Já nevím, vnitřek je s Mazdou téměř totožný, ale z vnějšku bych si je teda opravdu nepopletl.. a asi bych spíš volil toho Fiata, i když s mazdím plnotučným motorem. Jo a na fotkách je část v automatu, tak asi v nabídce bude, né že ne.

0/0
4.3.2016 16:33

J87i36ř83í 27S63c40h95w72a57c14h 8808854928216

Kombinace Fiata s dvoulitrem od Mazdy asi určitě možná nebude, ale jeho ekvivalentem od Fiatu by snad měla být oturbená 1.8 "údajně" dvěstěkoníková

0/0
4.3.2016 19:39

P84e50t97r 23Š10ů61n27a 3571184505403

Však jo, prostě chtěl bych v tom něco víc než 1.4. 1750 TBi by tomu určitě slušela víc ;-)

0/0
5.3.2016 14:59

J26a29n 62V50o25t10a65v60a 3894690737679

moc hezký auto.

mám s ním jen jeden problém. Je to Fiat :(

+3/−6
4.3.2016 12:47

J31i90r90i 92F70i79n40k 6927279957178

Což objektivně žádný problém není - je jen ve vaší hlavě ;-)

+13/0
4.3.2016 13:09

J32a72n 27V68o85t39a27v43a 3854730817799

Fiat je v mojí hlavě zkratkou pro auto problémy se spolehlivostí, což už objektivně problém je. :) Zkrátka k té značce nemám důvěru, což je taky objektivní problém, zejména pro firmu Fiat, protože, soudě dle jejich obchodních výsledků v tom nejsem sám.

+1/−6
4.3.2016 14:57

J52i94ř62í 64Z84ý37k60a 9949793341540

myslíte ty prodejní výsledky, které v evropském měřítku předstihnou i Škodovku?

+4/0
4.3.2016 16:37

J77a69n 36V64o46t69a10v96a 3404290227409

těžko srovnávat čistě Fiat vs. čistě Škoda, ale pokud budeme srovnávat Volkswagen Group vs Fiat Chrysler group, tak je výsledek jasný. Ano, uznávám, Fiat už má menší ekonomické problémy než v roce 2011, 2012. Ale co se týká spolehlivosti, tak statistiky mu nejsou stále nakloněny. http://www.autorevue.cz/tuv-report-2015-na-chvostu-tradicne-fiaty-renaulty-a-dacie

0/0
4.3.2016 18:04

M76a97r41t78i30n 71H36a86r93t49i21g 9479964172256

Statistiky čeho? Prasklých žárovek na technický?

+1/0
5.3.2016 12:25

J54a64n 66V11o36t96a28v48a 3974590747809

Ok, zijte si svůj sen o dokonalém Fiatu. :-)

0/0
7.3.2016 5:26

P72a85v76e50l 60Š40e64d85l66b53a57u39e33r 7528471602385

12 let máme ve firmě tak kolem deseti, patnácti Fiatů a jezdí a jezdí, v pohodě. Mnohem spolehlivější, než když to byly auta tzv. "koncernu." I když, VW není pro srovnání kvality celkem žádný soupeř, to je fakt...

+2/0
4.3.2016 17:59

J58a87n 66V39o54t54a41v72a 3274840427589

Budiž Vám to přáno. Já bych Fiata nechtěl. :) Všichni mí známí, co ho měli s ním měli potíže. :)

0/−1
4.3.2016 18:08

J58a42k29u55b 89N63o10v26á98k 8590173420312

Každý nepracujeme v Itálii.

0/0
9.3.2016 7:59

P57e11t16r 37G77a82b59r66i20e48l 3717187504282

jojo, nejlepší je žebřiňák. Měl 2 koňské síly, které se měnily 1x 20 let a vydržel celé generace.

0/0
4.3.2016 12:46

P40e45t76r 42G54a32b36r17i20e38l 3837427884462

měla to být reakce n1 příspěvek níže :-)

0/0
4.3.2016 12:47

L43u38b97o79m33í18r 95V53l34č45e49k 5128812902470

Kde by taloši byli bez Mazdy. Pro mě je MX-5 mnohem krásnějšíR^

+3/−2
4.3.2016 10:39

I92g57n46á49c 44M69r80k32v27i62č20k93a 2508892779525

Pochopitelně to má s Fiatem společný jen to logo, je to jen přebarvená MX-5...

0/−1
4.3.2016 8:44

P45e92t23r 32D81a50l90a83j42k31a 6856207408

Taky jsem si říkal.

0/0
4.3.2016 9:59

J92i52ř50í 45S69c26h80w46a91c53h 8758624168806

o co ten motor? Že by nový oturbený skyactiv? ;-)

+1/0
4.3.2016 11:08

P27a23v23e55l 63Š56e91d13l18b67a67u65e52r 7668611162235

Fiat, mezi elitu přijat ;-)

+1/−2
3.3.2016 21:31

E82v70z90e34n 20S69o58u79k73u96p 1167524486468

No moje Toyota Solara 2008 cabrio je tedy hezčí....;-)

0/−6
3.3.2016 20:48

P69e75t68r 72S70t28r75n32a62d 6476887439815

Možná pro vás. Já bych ji označil přinejlepším jako nepěknou..

+5/0
4.3.2016 14:13

E76v13z72e24n 84S85o40u92k91u24p 1567174526648

No každý má jiný vkus.....

0/0
4.3.2016 17:08
Foto

L74a88d59i85s60l68a30v 97A89n83t92o29š 7868463598174

Kazdy ma pravo se verejne ztrapnit. ;-D

0/0
4.3.2016 15:54

E52v44z75e86n 80S75o10u82k30u66p 1187534776608

Ach ta závist ;-D

0/0
4.3.2016 17:07

J22o65s27e63f 10Z42d13r61á38h73a60l 2780230881308

Tak urcite! Jezdit v hnusnem aute a jmenovat se Evzen je prinejmensim zavidenihodne.

Kazdy mame jine esteticke citeni ale napsat ze ten Fiat vypada hur nez ta tvoje Toyota je opravdu na povazenou.

+1/0
4.3.2016 17:54

E64v97z93e42n 84S71o21u40k65u82p 1977884766648

jasně ;-D

0/0
4.3.2016 18:09

T92o60m76á30š 38V70a37l11d33e45r 7263130909

Není co závidět. Když se Vám líbí O.K. Ale vkus máte šílený, když Fiata řadíte za designové kvality svého auta. Američani jsou známý svým nevkusem a toto auto je pro USA. Něco podobného jako je Lexus SC430. A máme závidět Vaši povýšeneckou blbost? Jste naivka:-)

0/0
10.3.2016 20:32

E16v12z36e12n 61S20o61u65k67u24p 1207914886108

Jasně ;-D

0/0
10.3.2016 21:54

J34o61s79e12f 52Z36d95r44á23h83a57l 2840270921628

Po pravde jsem si tu toyotu musel vygooglovat. A malem jsem se pozvracel...

+1/−1
4.3.2016 17:06

E56v90z23e30n 23S51o14u85k43u49p 1857364686858

pozvracet závistí ?

0/0
4.3.2016 17:09

J56o95s41e79f 70Z26d40r74á16h26a54l 2770980641968

Nemas vkus, troubis to do sveta a pak hazis trapne argumenty k obhajeni neobhajitelneho faktu ze to tvoje vypada jak "sportovni" verze Ssang Yong Rexton.

+1/−1
4.3.2016 17:57

M61a22r34t32i41n 44P76l88o71c52e52k 4162326617556

Me se tedy nezná, že by tam v tom byla mechanika vypiplaná od Mazdy, mě se zdá, že je to Mazda.

+5/0
3.3.2016 18:57

L46u71k95á86š 64M10á77n95e56k 5147144812841

Naprostá kopie Mazdy jak z venčí tak zevnitř.Jinak to auto je moc pěkné ale z principu že to takhle obšlehli a oturbili bych volil Mazdu s motorem 2.0 :)

+4/−3
3.3.2016 16:54

P96e75t45e52r 49M87o80l37n61á13r 8365504792179

Ťažko povedať kto koho kopíroval

https://www.google.sk/search?q=fiat+spider&rlz=1C1AVNE_enSK667SK667&espv=2&biw=1920&bih=955&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMq4vNx6fLAhWGDZoKHU7tDBcQ_AUIBigB#imgrc=dJI5Y7VXhEB95M%3A

0/0
4.3.2016 18:33

J68i37ř27í 19S17c23h59w79a81c80h 8218104968836

Nešlo a žádně kopírování, prostě dohoda o vývoji "společného" auta - dvojčete, která nejspíše zněla asi takto:

Vy v Mazdě uděláte komplet auto, my (Fiat) vám občas s něčím pomůžeme a pak si to vezmeme, trochu to zvenku pozměníme, dáme tam svůj motor a bude hotovo. A proto Mazda měla svoje auto o něco dříve...

+1/0
4.3.2016 19:35

J25u76r28a 36D62z90u91r94i17k 7101661440

A k té sexbombě, zrcadlovky,pejzy a tesilové kalhoty do zvonů.

0/0
3.3.2016 16:18

J79a28n 83D67l69o46u83h91ý 7184689380939

TO AUTO CHCI! Ale co ten motor sakra? To auto je mnohem hezci nez mnou zamyslena Mazda MX5, ale ten motor s foukatkemRv acho jo:-/

+1/−1
3.3.2016 15:43

J96i67ř34í 26S93c63h40w48a90c96h 8218844848986

a kde vidíš v tom motoru jako problém? Snad ne v tom, že má krouťák vyšší o 20% než 2.0 a o 60% než 1.5 od Mazdy?

0/0
3.3.2016 17:04

J87a87n 25D72l29o27u52h72ý 7424419940249

Tohle auto neni nejaka simply clever ochcafka co za 5 let zmeni majitele. Do takoveho auta proste nepatri motor s turbem, respektive tam mepatri maly motor s turbem. Vykon neni vsechno!

+1/0
3.3.2016 23:57

J21i74ř25í 14S74c56h47w34a39c93h 8668744118526

no tak ta atmo 1.5 od Mazdy je úžasně velkej supermotor! ;-D;-D;-D

bože....to jsou ale kecy.....a ještě cosi o "ochcávce"....:-/

proč by do takovýho auta nepatřil motor co si s tou atmo 1.5 vytře zadek a v podstatě dobře stíhá u ten dvoulitr. Chci slyšet konkrétní fakta a ne nějaký "simply clever" kecy o "ochcávkách".

A to nepřišla řeč na plánovanou oturbenou 1.8, která bude úplně někde jinde, než ten dvoulitr od Mazdy....:-P

+2/−4
4.3.2016 0:31

J68a27n 53D81l16o98u82h69ý 7574959760459

Turbo v zadohrabu je proste blbost. Pokud to nepokryva cele spektrum otacek ( coz 1 turbo neumi ), tak to bude trpet turbo dirou, ktera v lepsim pripade bude pouze zpusobovat necekane pretaceni vozu pri nastoupeni turba. Bavim se o jizde na hrane ( treba na okruhu, letisti ) - k tomu si totiz takova auta lide kupuji. Prvni kdo si pohraval s myslenkou turbomotoru na zadohrabu je porsche 911 turbo - a dostalo povest mepredvidatelneho zabijaka ;-)

+1/0
4.3.2016 7:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.