Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i69r30e50k 12G74a18j38e12r 5481196379940

Uplne vsichni jste tu pri diskusi o rekuperaci zapomneli na pripad, kdy se nejezdi jen po rovine, ale take do kopce a z kopce (drive se jezdilo s kopce). Pak je ta rekuperace o dost vetsim prinosem. Extremnim pripadem je takove San Francisko, kde je spousta stopek prave pri jizde dolu. V Praze leckdo take musi casto do kopce a zpet. Takze zalezi, jaky ma kdo jizdni profil. Pravda je, ze pro toho, u koho prevazuji dlouhe jizdy po rovine nema hybrid s rekuperaci smysl.

0/0
9.3.2016 2:28

J96a74n 64V79a40l88o47u64c98h 6812477788940

To už měli v Hradci v roce 1994;-D:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=4995

+1/0
8.3.2016 18:12

M90i65c49h67a45l 58H34o66r30s15k91y 2212106356380

:-)v číně to jezdí viděl sem to v dokufilmu;-Dmaji nějaký výhody daňový tak kupujou elektrovozy

0/0
6.3.2016 23:59

P20e30t66r 73O53u87ř87e59d29n91í34č30e47k 1959984

tzv. energeticky voyik za auto neni zadny novy vynalez..

0/0
6.3.2016 16:50

R87o81b71i17n 82Ž52i88ž44k13a 2608134386756

Já tu rekuperaci shrnu sem:

Motorem (mimo extrémy typu sjezd Alp po okresce) nebrzdíte tak často, respektive já vůbec - když nepřidávám, tak vyřazuji - odprosťte se od toho srovnání s kolem a rychlostmi kolem 30 km/h.

Pro pohon auta v dálniční stotřicítce potřebujete jen pro překonání aerodynamického odporu u normálního auta (dejme tomu VW Golf vážící tunu) cca 1 MJ na kilometr. Bez toho se nikdy neobejdete, pokud se chcete někam dostat. Pokud byste jel 100 km tam a zpět po prázdné dálnici bez odporu pneumatik a ložisek, budete potřebovat 200 MJ.

Kdy může vstoupit do hry rekuperace? No samozřejmě při zastavení na konci. Tunové auto jedoucí 130 má nějakých 650 kJ. Ovšem jak vidíte, to vám nepřidá navíc ani celý jeden kilometr cesty, i kdybyste ji nepotřeboval na rozjezd.

Přejděme do reálného provozu. Tam totiž můžete navíc také potkat kamión, který se rozhodne předjíždět jiný kamión a vy budete muset brzdit (a je jedno jestli motorem nebo pedálem). Při snížení rychlosti na osmdesátku můžete teoreticky uložit 400 KJ, které vzápětí využijete na to, abyste svou rychlost nabral zpátky. Dejme tomu, že máte brutální smůlu a tohle se vám stane každých deset kilometrů, tedy dvacetkrát. V případě teoretického maximálního využití rekuperace jste dohromady ušetřil 8 MJ. Což je super.

Ale i v takhle ideálních podmínkách (zanedbaný odpor při zpomalování i zrychlování, 100% efektivita uložení a znovupoužití energie a zároveň i jízdní styl - pokud uvidíte kilometr před sebou dva kamiony vedle sebe, nebudete stát na plynu, ale zmáčknete spojku) jste získal 2,5 % energie navíc.

.

Ještě jsem si zkusil výpočet dráhy, na které auto samo zpomalí z 130 na 80 jen díky aerodynamickému odporu. Cca 1,6 km.

.

Je to hrubý výpočet, nechtělo se mi integrovat:-) ale přibližně to sedí, takže by rekuperace při brzdění byla ještě o to menší, o co dřív byste zjistil, že budete muset zpomalit. Samozřejmě v žádném z mých výpočtů nejsou započítané pneumatiky, ty bych musel dostudovat.

+1/0
6.3.2016 11:34

R69o72b67i40n 62Ž19i53ž78k24a 2728354176136

Na závěr jedna poznámka k Tesle - Model S má aerodynamický koeficient 0,24, což je o šestinu méně než mainstream (ten se pohybuje mezi 0,3 a 0,4, já jsem počítal s 0,3) . Musk prostě šel (správně) po tom, aby to auto mělo co nejlepší dojezd při běžném použití a když už nedokázal víc nafouknout baterky, díval se na jejich největší žrouty:-)

0/0
6.3.2016 11:34

R15o29b74e21r37t 86P69e31l26n19á49ř 3928521844

To da rozum. Nicmene ta dve cisla co jsem Vam napsal dole (spotreba energie pri 100km/h a 200km/h) myslim jasne ukazuji, ze pri rychlostech o kterych mluvim ja muzete aerodynamicky odpor skoro zanedbat..

0/0
6.3.2016 12:24

R31o85b63e23r49t 59P22e89l56n33á93ř 3678371524

tesla je jinak spis elektromobil na daleke cesty nez do mesta, je tezka, zbytecne nadupana a rekuperace je u ni hodne setrna prave proto abyse neopotrebily baterky. V mestskem provozu bude ten aerodynamicky koeficient hrat jen zanedbatelnou roli...

0/0
6.3.2016 14:14

R30o73b19i46n 10Ž79i47ž68k68a 2908324266676

No buďme upřímní, Tesla je nádherná a z fleku bych ji bral, ale je to auto spíš na machrování... auto na daleké cesty a elektromobil na dlouhé cesty jsou pořád dvě odlišné kategorie :-)

0/0
6.3.2016 15:11

R54o52b63e28r46t 20P34e31l91n60á58ř 3848561904

Elektromobily se teprve vyviji, az budoucnost ukaze. Tesla je nadherna a bral by ji asi kazdy i bez potreby machrovani. Je to prukopnik. Vyvoj trval par let, zatimco klasicka auta a jejich motory se vyviji vic jak sto let. Srovnavate nesrovnatelne. Kdyby byly vsichni skeptici jako ste Vy, tak se tu dneska misto tydle diskuze mlatime kamenejma sekerama...

0/0
6.3.2016 16:08

V24á72c51l26a69v 58K27a10f52t98a12n 7925729473616

Elektromobily ale nejsou nic nového, vyvíjí se stejně dlouho jako spalovací pohony. Jen to jde krapet více ztuha :D

0/0
8.3.2016 9:47

P27a71v90e33l 90K66u46t91i15l 9570566133309

Zdá se Vám brždění s výkonem přes 60 kW jako nedostatečná? Šetrná vůči baterkám asi je, teslácké nabíječky do baterií dodávají výkon dvojnásobný.

0/0
9.3.2016 20:38

R37o22b59e60r52t 88P32e95l27n74á61ř 3668501544

diky za Vas text, kazdopadne ja mluvil o rychlostech okolo 50 (mestsky provoz) a vy pisete o dalnici. Samozrejme ze na dalnici a na dlouhe jizdy je rekuperace knicemu. Ale pokud si ty data prevedete na hodnoty kterymi zacala tato debata, bude to vypadat o dost jinak. Vy asi jezdite jen po dalnici. Ve meste Vam rekuperace umozni jezdit mnohem zivjeji a zabavneji aniz by to vyrazne ovlivnilo spotrebu.

0/0
6.3.2016 12:19

R98o63b25e52r47t 86P69e74l87n67á61ř 3658331764

Vy se mi proste snazite dokazat nefunkcnost rekuperace v podminkach kde logicky nemuze mit valny efekt. To je trochu napalici zejo..? Mluvime kazdy o necem jinem.

Mimochodem kdyz to tak ctu, jak casto tu spojku menite? :) Jezdit s vymacknutou spojkou je docela prasarna...

0/0
6.3.2016 12:57

R79o45b68i23n 55Ž95i71ž39k48a 2508504826246

Debata začala s tím, že jste ztotožňoval normální a městský provoz. Musíte si prostě ujasnit, zda mluvíte o autech nebo o městských vozítkách (a tím nemyslím Renault Clio, ale ekvivalent golfového vozítka)

.

Pak jste tam tedy přihodil pár skutečných perel (zanedbat aerodynamický a valivý odpor, znásobení dojezdu rekuperací). ale to už neberu v potaz, jinak bych se oběsil žalem nad stavem vzdělávání v ČR :-)

.

Poměr provozu aut ve městě a mimo něj je těžko definovatelný, ale když se uvádí kombinovaná spotřeba, která má vyjádřit normální provoz, počítá se 60% mimo město a 40 % v něm. A ve chvíli, kdy se pohybujeme na úrovni násobně větších energií působících v mimoměstském provozu, je jasné, že celkovou bilanci městská rekuperace výrazně neovlivní.

.

Další otázkou samozřejmě je vliv odporu pneumatik, jestli najdu chvilku, zkusím se na to podívat, dnes jsem zkusil nechat auto dojet z padesátky na nulu a nebylo z toho o moc víc než 300-400 metrů, takže bude v nízkých rychlostech velký.

.

A o mojí spojku si nedělejte starost, moje auto má neutrál :-)

0/0
6.3.2016 15:01

R65o10b96e38r65t 49P22e47l38n89á14ř 3188261604

Jasne jsem nazacatku uvedl ze se bavime o mestskem provozu, staci si to precist. Je to tam napsane.

Zanedbani odporu se tykalo teoretickeho idealniho modelu, ktery slouzil k ilustraci. Proto tam bylo slovo teoreticky a slovo nekonecne bylo v uvozovkach. Z Vaseho textu vtu chvili vyplyvalo ze ste uplne mimo (Vase perly o brzdeni o vzduch a o pneumatiky asi nema ceny zminovat). Takze ty reci o vzdelani bych mohl replikovat...

Celou dobu se me pouze snazite chytat za jedno jedine slovicko a na tom stavite celou debatu. V pripade vlaku nebo metra skutecne rekuperace MNOHONASOBNE snizi spotrebu. U auta to je horsi.

To co pisete nakonci je usmevne, zkuste si spocitat jak vyrazne snizi rychlost jen nepatrne prevyseni. Jakou vypovedni hodnotu ma pak takovy experiment? Nulovou...

Pokud byste to chtel overit alespon trochu presneji, musel byste trasu projet tam a zpet ale to Vas ani nenapadlo.

0/0
6.3.2016 15:46

T62o34m91á98š 85Z64e54m25a80n 3155488214535

Spíš než tohle by se mělo řešit zdanění elektromobilů.

SIlnice se staví ze spotřební daně z paliv a nyní je čas zachytit nástup elektromobilů aby přísun peněz do výstavby a údržby byl zajištěn i v budoucnu.

0/0
5.3.2016 7:44

R81o68b24e73r11t 63P71e13l74n89á39ř 3958251204

V nekterych zemich jsou elektromobily dotovany aby se urychlil jejich nastup a Vy byste to chtel este zdanit? Jen at to u nas zustane jak to je, zadne dotace, ale ani zadne nesmyslne zdaneni...

0/0
5.3.2016 9:47

P39a51v55e64l 14K39u45t19i15l 9560516633289

Další z důkazů, že autorovi tohoto článku to absolutně technicky nemyslí. Přesněji řečeno vůbec nemyslí. Jo hold někdo má a někdo nemá... Já kdybych napsal článek o neurochirurgii, možná by to znělo věrohodněji.

+2/−3
4.3.2016 22:31

P69a49v28e91l 88R53i95e40d77l 4234257131549

Taky si říám, že místo takového vejšplechtu by měl začít studovat vyhlášku 50, bo mu jde pomalu o fleka. :-)

0/0
5.3.2016 11:00

M53i56r86e43k 61G12a70j53e24r 5731356499440

Největší a zatím jediná výhoda elektromobilu je ta, že neznečisťuje centra měst výfukovými plyny jako to dělají auta se spalovacími motory a hlavně naftové motory produkující jemné karcinogenní částice.

+1/−4
4.3.2016 18:30

R67o31b46e45r12t 63P55e97l49n51á29ř 3798611374

Tech vyhod je mnohem vice. Zapominate treba na rekuperaci ktera u klasickeho auta neni mozna. Zapominate na vyrazne jednoduzsi a tedy mnohem mene poruchovy hnaci system bez nutnosti prevodovky. Zkuste se zamyslet, treba Vas jeste neco napadne...

+4/−2
4.3.2016 18:38

M39i61r58e84k 87G31a70j93e48r 5921736549740

Já se na to dívám z pohledu uživatele a lidí kolem nich. Výhody z pohledu výrobce tu samozřejmě jsou mnohé, jak jste naznačil, ale jestli převáží nad nevýhodami, to se musí rozhodnout sami výrobci. A zatím je jejich odpověď taková, že výhody nepřevažují. Pokud jde o rekuperaci, tak ta je nejen možná u hybridních aut, nejen elektromobilů, ale je i celkem jasnou výhodou, alespoň podle toho, jak vidíme více a více takových aut na trhu.

Nemyslím, že je na místě dilema, zda budoucnost patří elektromobilům nebo ne. Prostě budou jak elektromobily, tak i nadále vozy se spalovacími motory a to podle zájmu, a podle více či méně státními dotacemi a daněmi pokřiveného trhu.

+3/−1
4.3.2016 18:50

R92o51b53e71r86t 68P24e55l92n65á18ř 3518921414

Rekuperace u hybridu je z hlediska ucinnosti s elektromobilem nesrovnatelna, jde o to ze u hybridu baterie nepojme tak veliky okamzity vykon jaky vznika pri brzdeni.

Ja myslim ze teprve budoucnost ukaze.. Co se tyce posledniho odstavce tak souhlasim...

0/0
4.3.2016 18:57

R62o55b94i78n 41Ž21i47ž81k45a 2948494436936

Rekuperace pro běžnej provoz je zanedbatelnej argument.

Auto není zastávkovej autobus nebo vlak. Při plynulé (a tedy z hlediska efektivity optimální) jízdě v normálních podmínkách se dá jezdit téměř bez brzd. Těch pár wattů při dobrždování před semaforem to fakt nevytrhne. A mám pochybnosti i o případném nouzovém brzdění, ale tam bych už spekuloval bez podkladu.

Samozřejmě existují extrémní situace typu přejezd Alp, kde by rekuperace výrazně výhodná byla, ale jakou část provozu tvoří?

0/−1
4.3.2016 22:03

R36o81b87e51r98t 91P38e96l63n68á76ř 3668281314

naopak v beznem provozu kde se casto rozjizdite a brzdite se teprve projevi tato vyhoda. Za bezny provoz povazuji provoz ve meste kde jsou semafory a brzdeni se proste nevyhnete.

Myslite si ze jezdite bez brzd ale je to tim ze brzdite motorem (coz je spravne, setrite brzdy a temer vetsina aut je pri brzdeni motorem stabilnejsi). Ale vubec nemate predstavu kolik je to energie. Dobra rekuperace dokaze dostat zpet do baterky pokud vim okolo 60% z teto energie (udaj stary 4 roky, dneska uz to bude lepsi). Pokud jste jeste nezapomel fyziku tak si zkuste spocitat kolik energie se vrati do baterky pri brzdeni napriklad z 60 na 0. Dobra rekuperace mnohonasobne prodlouzi dojezd, to je bez debaty...

+1/0
4.3.2016 22:22

R20o22b46i93n 15Ž78i88ž26k80a 2198624256646

Právě že nikoliv, brzdí za mě vzduch a pneumatiky, takže zbytková energie (protopená v brzdách) je skutečně minimální.

.

Co jste popsal vy, je běžný MĚSTSKÝ provoz. A i v něm pokud někdo pravidelně brzdí z padesátky do zastavení brzdami nebo motorem, měl by se naučit trošku lépe sledovat provoz.:-)

.

A moje fyzika je celkem v pohodě, mám ale starost o vaši matematiku - skutečně může rekuperace se ŠEDESÁTIPROCENTNÍ účinností prodloužit dojezd MNOHONÁSOBNĚ? :-)

0/0
5.3.2016 16:02

R59o91b44e61r35t 58P65e89l93n11á71ř 3648581644

aha, tak vy brzdite pneumatikami a vzduchem... to mate asi na aute neco jako plachtu nebo brzdici padak ze?

Clovece zamyslete se nez napisete takovou hloupost...

A o te rekuperaci si radsi neco prectete. Uvedu jen takovou pomerne znamou vec - pokud by mela rekuperace stoprocentni efektivitu, bude dojezd teoreticky "nekonecny" (samozrejme zanedbame treni vzduchu, valivy odpor pneumatik a dalsi veci ktere by ten nekonecny dojezd trochu zkratily). Uz chapete?

0/0
5.3.2016 16:24

R91o36b12i74n 91Ž25i97ž35k82a 2138484886216

To snad nemyslíte vážně ;-D;-D;-D

Jak můžete zanedbat odpor pneumatik a vzduchu, když je to hlavní žrout energie při jízdě ;-D;-D

Já si přijdu jak kdybych přednášel prvňáčkům, ale chápete vůbec, že kdybyste zanedbal odpor vzduchu a pneumatik, tak zapnutý motor otřebujete jen na rozjezd a na zrychlování?

A někdo takovej tady bude školit o fyzice

0/0
5.3.2016 17:34

R46o64b16e42r46t 75P73e47l70n33á24ř 3418691654

Myslim to naprosto vazne a Vy se vratte na zakladku...

O neco nize nekdo velice presne sepisuje kolik % tvori odpor vzduchu, valivy odpor a dalsi ztraty.

Pokud nechapete co je kineticka energije, nema smysl Vam cokoli dal vysvetlovat, udelal ste ze sebe akorat hlupaka...

0/0
5.3.2016 18:26

M91i25c21h74a39l 55S23l95á89m77a 5435700981657

Ve slově energie se "j" nepíše...

Správně je "jste"...

0/0
5.3.2016 19:18

R33o18b41e23r45t 47P28e35l86n67á35ř 3878841274

dekuji za pouceni, to jsem opravdu nevedel... Ale mam pocit ze tato diskuze a toto vlakno je spis o fyzice, takze chytani za sluvka a pravopis povazuji za projev trola...

0/0
5.3.2016 20:35

R31o13b87e42r32t 59P16e19l71n38á19ř 3438971504

Protoze mi je Vas fakt lito tak jeste posledni pokus:

Mozna si z fyziky pamatujete kyvadlo, to je pristroj ktery premenuje potencialni energiji na kinetickou a zase zpet. V pripade nuloveho treni se bude toto kyvadlo kyvat nekonecne dlouho (100% rekuperace). To je ten teoreticky idealni pripad. Veskutecnosti vsak vzdy dochazi k nejakemu treni. Presto se vetsina kyvadel kyve pomerne dlouho (vice nez jednou). Pokud mi neverite tak si to zkuste.. ;)

Kyvadlo je analogicky model rekuperace, pouze potencialni energie je zde nahrazena elektrickou. Vic uz pro Vas opravdu udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 18:41

R74o38b97i75n 76Ž18i23ž61k90a 2118944326466

Dáme si jednoduchou úlohu, kterou jsem měl rozepsanou pro případ, že byste to nechtěl chápat.

.

Auto jede po rovině konstantní rychlostí. Přestanete ho pohánět (a odpojíte spojku nebo zmáčknete neutrál, abyste nebrzdil motorem). Co se podle vás stane? Začne zpomalovat. Auto začne zpomalovat brzdit a pak ZASTAVÍ.

.

Tření zvítězí. Pokud má auto optimální tenké pneumatiky a úžasnou aerodynamiku, tak tření zvítězí o něco později (podobně jako u toho kyvadla), ale zvítězí (podobně jako u kyvadla).

.

No a teď si musíte uvědomit, proč to auto zastaví. Je to odpor vzduchu a pneumatik. Jeho konkrétní síla se liší podle rychlosti (odpor vzduchu je nejnižší v nulové rychlosti, odpor pneumatik naopak)

.

Přerod kinetické energie na potenciální nastává jen při stoupání do kopců (a obráceně při sjíždění) a rekuperace nabízí možnost ho uskutečnit i při brzdění - ale při brzdění explicitním, tedy když explicitně šlapete na brzdu. Stoprocentní rekuperace by znamenala jen to, že se uloží a znovpoužije všechna brzdění uložená při brzdění. ale skutečně když jedete 100km a potom zabrzdíte, nepředáte všechnu energii z cesty do baterek, ta už je dávno pryč, spotřebovaná na souboj s odporem vzduchu. Už tomu rozumíte?

+1/0
5.3.2016 19:22

R66o38b52e48r50t 70P95e73l86n89á10ř 3478491584

jak uz sem psal, vic pro Vas udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 20:31

R24o46b13i13n 12Ž48i76ž59k58a 2688594216756

Muzete zkusit odpovedet na otazku, proc se auto zastavi, kdyz zaradite na rovine u rozjeteho auta neutral.:)

0/0
5.3.2016 20:40

R13o68b21e85r47t 10P22e49l80n28á88ř 3678711114

Zkuste si tu Vasi uvahu prevest do cisel. Zjistite ze ta kineticka energie je pomerne velka. Pokud pojedete po normalni rovne silnici s normalnim autem treba 50km/h, bude Vase "brzdna draha" zatracene dlouha. Az to spoctete, tam to sem napiste a muzem diskutovat dal...

0/0
5.3.2016 21:08

R75o87b47i96n 37Ž36i58ž98k24a 2878964916826

Diskutovat o cislech muzeme, az pochopite princip. :) a vase principialni nepochopeni neni v rozjezdu a zastaveni, ale v mnozstvi energie potrebne na udrzeni jizdy. Pak se muzem zacit bavit o to cislech a vypoctech. :)

0/0
5.3.2016 21:32

R68o16b78e83r88t 38P93e92l15n74á13ř 3628471374

Ja nediskutuji ale konstatuji, v tom je podstatny rozdil. Pokud chcete diskutovat, bez cisel to nema smysl.

0/0
5.3.2016 21:54

R19o43b27i24n 45Ž39i47ž11k70a 2218704316846

Ja si pro vas tu praci dal. Tunovy autak jedouci padesatkou ma kin. Energii ASI 100kj. V pripade 100procentni rekuperace je tohle maximal I mnozstvi ulozitelne energie. a je to zaroven energie, ktera by to same auto udrzela na padesatce 1200 metru a to jsem bral jen aerodynamicky odpor,bez pneumatik. :)

0/0
5.3.2016 22:09

R27o13b53e32r88t 54P27e52l42n11á44ř 3988381774

Aspon neco z Vas vypadlo. Bohuzel uz vtom prvnim cisle mate chybu temer 100%.. takze to asi radsi nechame...

0/−1
5.3.2016 22:34

R18o70b22i43n 44Ž89i98ž49k65a 2958734606616

1/2*M*V*V, M=1000,V=50/3,6, že vy jste neprepocital kmph na mps:-)

0/0
5.3.2016 22:49

R45o67b44e67r22t 67P53e76l88n60á52ř 3248171304

sory, moje chyba.. ted ste me nachytal. Udaji o vzdalenosti budu verit, radove to odpovida, odhadoval jsem dvojnasobek.

Kazdopadne i to cislo 1200 metru trochu bije do oci, to je zatracene dlouha vzdalenost. Ve meste dost casto brzdite z 50 na nulu na 20-30m...

0/0
5.3.2016 23:03

R83o76b41i82n 25Ž16i61ž38k39a 2588774366416

, tohle není brzdná dráha, ten kilometr byl přepočet na jakou vzdálenost jízdy by stačila rekuperací získána teoretická maximální energie. Ve skutečnosti se ale logicky spotřebovává na rozjezd, který potřebuje tu samou energii + vnitřní tření a valivý odpor.

0/0
5.3.2016 23:18

R84o76b47e57r58t 37P91e80l83n96á43ř 3318401834

je to jedno a to same cislo.. zakon zachovani energije..

0/0
6.3.2016 0:25

R10o29b20e69r28t 36P68e24l72n34á23ř 3578531104

Jeste neco Vam prozradim. Tim oborem se zabyvam docela dlouho, hral jsem si s rekuperaci u elektrokol cca 5let zpet, ukazalo se ze to nema smysl protoze ucinnost rekuperace byla prilis nizka (15-20%). Nizka byla hlavne proto ze baterije nebyla schopna naraz pojmout tolik energie...

Dalsi duvod proc jsem to zavrhl byla nutnost pouzivani treti rekuperacni brzdy ktera bohuzel vyrazne snizovala bezpecnost jizdy...

Ale i ta mizerna 15tiprocentni rekuperace zvedla dojezd ze 30km na temer 40km.

0/0
5.3.2016 22:27

R16o37b85e89r85t 36P68e98l50n13á92ř 3868241484

pro uplnost - rekuperace mela zaroven za nasledek vetsi opotrebeni baterije, tech 10km navic bylo fajn ale vzhledem k tehdejsi cene baterije bylo vyhodnejsi se stavit nekde na pivko a dobit si to nabijeckou...

0/0
5.3.2016 22:40

R98o78b96i61n 83Ž32i60ž18k29a 2878584986716

Elektrokolum nerozumim, proto do nich nekecam:) neslape se na nich take? Protoze v tom pripade do baterky muzete lit vykon, ktery ten motor nikdy nemel, coz u aut samozrejme nejde, ale uz chapu, jak vznikla ta predstava ze muzete znasobit dojezd. Nemuzete. Energie propalena do brzd je vzdycky Jen zlomecek energie potrebne k jizde.

0/0
5.3.2016 22:41

R69o14b23e43r10t 82P91e73l56n21á53ř 3448141254

Elektrokola jsou fajn, ja se natom hlavne hodne naucil prave o elektropohonech a energiji vubec. Ziskal jsem realnou predstavu o tom co obnasi trakce.. :)

V dobe kdy sem se tim zabyval to byl z ekonomickeho hlediska nesmysl hlavne kvuli cene a zivotnosti baterek.

Prvni elektrokolo co jsem postavil melo dva motory o vykonu 1kW, 15kg tezkou baterku ale nemelo retez...

Ja se Vam prave snazim vysvetlit ze to vubec neni zlomek energije a ze se vyplati ji vyuzit...

0/0
5.3.2016 22:52

R11o77b17i76n 41Ž22i30ž25k92a 2368604736316

Vyplatí se ji využít u tramvají, u aut jestli se vubec vyplatí, tak možná u městských a rozhodně to nebude žádný trhák. Vážně se podívejte na tel ten aerodynamický odpor, jakmile se dostanete na rozumnou rychlost, jde většina paliva do něj. A rekuperace vám pokryje jen tak půlku rozjezdu i když z brzdy dostanete vše.

0/0
5.3.2016 22:58







Najdete na iDNES.cz