Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i85r89e16k 77G16a94j47e68r 5591666389300

Uplne vsichni jste tu pri diskusi o rekuperaci zapomneli na pripad, kdy se nejezdi jen po rovine, ale take do kopce a z kopce (drive se jezdilo s kopce). Pak je ta rekuperace o dost vetsim prinosem. Extremnim pripadem je takove San Francisko, kde je spousta stopek prave pri jizde dolu. V Praze leckdo take musi casto do kopce a zpet. Takze zalezi, jaky ma kdo jizdni profil. Pravda je, ze pro toho, u koho prevazuji dlouhe jizdy po rovine nema hybrid s rekuperaci smysl.

0/0
9.3.2016 2:28

J27a37n 11V17a42l17o77u93c13h 6392587628150

To už měli v Hradci v roce 1994;-D:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=4995

+1/0
8.3.2016 18:12

M48i82c82h48a31l 76H31o76r87s18k65y 2382966266310

:-)v číně to jezdí viděl sem to v dokufilmu;-Dmaji nějaký výhody daňový tak kupujou elektrovozy

0/0
6.3.2016 23:59

P18e91t42r 33O94u62ř55e44d82n50í62č35e45k 1189294

tzv. energeticky voyik za auto neni zadny novy vynalez..

0/0
6.3.2016 16:50

R56o40b52i72n 67Ž22i63ž30k37a 2888174536386

Já tu rekuperaci shrnu sem:

Motorem (mimo extrémy typu sjezd Alp po okresce) nebrzdíte tak často, respektive já vůbec - když nepřidávám, tak vyřazuji - odprosťte se od toho srovnání s kolem a rychlostmi kolem 30 km/h.

Pro pohon auta v dálniční stotřicítce potřebujete jen pro překonání aerodynamického odporu u normálního auta (dejme tomu VW Golf vážící tunu) cca 1 MJ na kilometr. Bez toho se nikdy neobejdete, pokud se chcete někam dostat. Pokud byste jel 100 km tam a zpět po prázdné dálnici bez odporu pneumatik a ložisek, budete potřebovat 200 MJ.

Kdy může vstoupit do hry rekuperace? No samozřejmě při zastavení na konci. Tunové auto jedoucí 130 má nějakých 650 kJ. Ovšem jak vidíte, to vám nepřidá navíc ani celý jeden kilometr cesty, i kdybyste ji nepotřeboval na rozjezd.

Přejděme do reálného provozu. Tam totiž můžete navíc také potkat kamión, který se rozhodne předjíždět jiný kamión a vy budete muset brzdit (a je jedno jestli motorem nebo pedálem). Při snížení rychlosti na osmdesátku můžete teoreticky uložit 400 KJ, které vzápětí využijete na to, abyste svou rychlost nabral zpátky. Dejme tomu, že máte brutální smůlu a tohle se vám stane každých deset kilometrů, tedy dvacetkrát. V případě teoretického maximálního využití rekuperace jste dohromady ušetřil 8 MJ. Což je super.

Ale i v takhle ideálních podmínkách (zanedbaný odpor při zpomalování i zrychlování, 100% efektivita uložení a znovupoužití energie a zároveň i jízdní styl - pokud uvidíte kilometr před sebou dva kamiony vedle sebe, nebudete stát na plynu, ale zmáčknete spojku) jste získal 2,5 % energie navíc.

.

Ještě jsem si zkusil výpočet dráhy, na které auto samo zpomalí z 130 na 80 jen díky aerodynamickému odporu. Cca 1,6 km.

.

Je to hrubý výpočet, nechtělo se mi integrovat:-) ale přibližně to sedí, takže by rekuperace při brzdění byla ještě o to menší, o co dřív byste zjistil, že budete muset zpomalit. Samozřejmě v žádném z mých výpočtů nejsou započítané pneumatiky, ty bych musel dostudovat.

+1/0
6.3.2016 11:34

R29o45b77i45n 90Ž55i85ž20k96a 2348674526916

Na závěr jedna poznámka k Tesle - Model S má aerodynamický koeficient 0,24, což je o šestinu méně než mainstream (ten se pohybuje mezi 0,3 a 0,4, já jsem počítal s 0,3) . Musk prostě šel (správně) po tom, aby to auto mělo co nejlepší dojezd při běžném použití a když už nedokázal víc nafouknout baterky, díval se na jejich největší žrouty:-)

0/0
6.3.2016 11:34

R47o10b97e67r51t 84P68e67l61n34á84ř 3348581194

To da rozum. Nicmene ta dve cisla co jsem Vam napsal dole (spotreba energie pri 100km/h a 200km/h) myslim jasne ukazuji, ze pri rychlostech o kterych mluvim ja muzete aerodynamicky odpor skoro zanedbat..

0/0
6.3.2016 12:24

R53o71b14e44r86t 18P26e25l47n72á27ř 3438881314

tesla je jinak spis elektromobil na daleke cesty nez do mesta, je tezka, zbytecne nadupana a rekuperace je u ni hodne setrna prave proto abyse neopotrebily baterky. V mestskem provozu bude ten aerodynamicky koeficient hrat jen zanedbatelnou roli...

0/0
6.3.2016 14:14

R19o59b16i84n 29Ž74i73ž63k32a 2688464326846

No buďme upřímní, Tesla je nádherná a z fleku bych ji bral, ale je to auto spíš na machrování... auto na daleké cesty a elektromobil na dlouhé cesty jsou pořád dvě odlišné kategorie :-)

0/0
6.3.2016 15:11

R70o67b20e91r20t 42P46e42l48n91á89ř 3798431744

Elektromobily se teprve vyviji, az budoucnost ukaze. Tesla je nadherna a bral by ji asi kazdy i bez potreby machrovani. Je to prukopnik. Vyvoj trval par let, zatimco klasicka auta a jejich motory se vyviji vic jak sto let. Srovnavate nesrovnatelne. Kdyby byly vsichni skeptici jako ste Vy, tak se tu dneska misto tydle diskuze mlatime kamenejma sekerama...

0/0
6.3.2016 16:08

V32á62c35l49a17v 94K46a58f11t27a10n 7145829453886

Elektromobily ale nejsou nic nového, vyvíjí se stejně dlouho jako spalovací pohony. Jen to jde krapet více ztuha :D

0/0
8.3.2016 9:47

P49a45v96e64l 33K55u57t36i79l 9170116523879

Zdá se Vám brždění s výkonem přes 60 kW jako nedostatečná? Šetrná vůči baterkám asi je, teslácké nabíječky do baterií dodávají výkon dvojnásobný.

0/0
9.3.2016 20:38

R69o66b26e15r84t 10P50e11l95n28á38ř 3368471214

diky za Vas text, kazdopadne ja mluvil o rychlostech okolo 50 (mestsky provoz) a vy pisete o dalnici. Samozrejme ze na dalnici a na dlouhe jizdy je rekuperace knicemu. Ale pokud si ty data prevedete na hodnoty kterymi zacala tato debata, bude to vypadat o dost jinak. Vy asi jezdite jen po dalnici. Ve meste Vam rekuperace umozni jezdit mnohem zivjeji a zabavneji aniz by to vyrazne ovlivnilo spotrebu.

0/0
6.3.2016 12:19

R65o91b91e15r58t 11P52e97l56n91á25ř 3208281744

Vy se mi proste snazite dokazat nefunkcnost rekuperace v podminkach kde logicky nemuze mit valny efekt. To je trochu napalici zejo..? Mluvime kazdy o necem jinem.

Mimochodem kdyz to tak ctu, jak casto tu spojku menite? :) Jezdit s vymacknutou spojkou je docela prasarna...

0/0
6.3.2016 12:57

R35o54b42i16n 52Ž57i87ž43k11a 2938284826936

Debata začala s tím, že jste ztotožňoval normální a městský provoz. Musíte si prostě ujasnit, zda mluvíte o autech nebo o městských vozítkách (a tím nemyslím Renault Clio, ale ekvivalent golfového vozítka)

.

Pak jste tam tedy přihodil pár skutečných perel (zanedbat aerodynamický a valivý odpor, znásobení dojezdu rekuperací). ale to už neberu v potaz, jinak bych se oběsil žalem nad stavem vzdělávání v ČR :-)

.

Poměr provozu aut ve městě a mimo něj je těžko definovatelný, ale když se uvádí kombinovaná spotřeba, která má vyjádřit normální provoz, počítá se 60% mimo město a 40 % v něm. A ve chvíli, kdy se pohybujeme na úrovni násobně větších energií působících v mimoměstském provozu, je jasné, že celkovou bilanci městská rekuperace výrazně neovlivní.

.

Další otázkou samozřejmě je vliv odporu pneumatik, jestli najdu chvilku, zkusím se na to podívat, dnes jsem zkusil nechat auto dojet z padesátky na nulu a nebylo z toho o moc víc než 300-400 metrů, takže bude v nízkých rychlostech velký.

.

A o mojí spojku si nedělejte starost, moje auto má neutrál :-)

0/0
6.3.2016 15:01

R87o52b26e68r37t 84P44e90l43n87á11ř 3528501454

Jasne jsem nazacatku uvedl ze se bavime o mestskem provozu, staci si to precist. Je to tam napsane.

Zanedbani odporu se tykalo teoretickeho idealniho modelu, ktery slouzil k ilustraci. Proto tam bylo slovo teoreticky a slovo nekonecne bylo v uvozovkach. Z Vaseho textu vtu chvili vyplyvalo ze ste uplne mimo (Vase perly o brzdeni o vzduch a o pneumatiky asi nema ceny zminovat). Takze ty reci o vzdelani bych mohl replikovat...

Celou dobu se me pouze snazite chytat za jedno jedine slovicko a na tom stavite celou debatu. V pripade vlaku nebo metra skutecne rekuperace MNOHONASOBNE snizi spotrebu. U auta to je horsi.

To co pisete nakonci je usmevne, zkuste si spocitat jak vyrazne snizi rychlost jen nepatrne prevyseni. Jakou vypovedni hodnotu ma pak takovy experiment? Nulovou...

Pokud byste to chtel overit alespon trochu presneji, musel byste trasu projet tam a zpet ale to Vas ani nenapadlo.

0/0
6.3.2016 15:46

T71o20m34á89š 74Z80e75m74a51n 3845328834885

Spíš než tohle by se mělo řešit zdanění elektromobilů.

SIlnice se staví ze spotřební daně z paliv a nyní je čas zachytit nástup elektromobilů aby přísun peněz do výstavby a údržby byl zajištěn i v budoucnu.

0/0
5.3.2016 7:44

R32o31b90e96r85t 75P17e64l54n39á33ř 3868351834

V nekterych zemich jsou elektromobily dotovany aby se urychlil jejich nastup a Vy byste to chtel este zdanit? Jen at to u nas zustane jak to je, zadne dotace, ale ani zadne nesmyslne zdaneni...

0/0
5.3.2016 9:47

P82a90v66e41l 63K12u22t26i33l 9760146533129

Další z důkazů, že autorovi tohoto článku to absolutně technicky nemyslí. Přesněji řečeno vůbec nemyslí. Jo hold někdo má a někdo nemá... Já kdybych napsal článek o neurochirurgii, možná by to znělo věrohodněji.

+2/−3
4.3.2016 22:31

P27a22v11e40l 45R52i94e21d69l 4524897241769

Taky si říám, že místo takového vejšplechtu by měl začít studovat vyhlášku 50, bo mu jde pomalu o fleka. :-)

0/0
5.3.2016 11:00

M43i80r26e79k 10G12a48j95e91r 5831836539680

Největší a zatím jediná výhoda elektromobilu je ta, že neznečisťuje centra měst výfukovými plyny jako to dělají auta se spalovacími motory a hlavně naftové motory produkující jemné karcinogenní částice.

+1/−4
4.3.2016 18:30

R76o16b97e23r92t 41P73e88l51n53á98ř 3868441394

Tech vyhod je mnohem vice. Zapominate treba na rekuperaci ktera u klasickeho auta neni mozna. Zapominate na vyrazne jednoduzsi a tedy mnohem mene poruchovy hnaci system bez nutnosti prevodovky. Zkuste se zamyslet, treba Vas jeste neco napadne...

+4/−2
4.3.2016 18:38

M72i22r48e76k 26G85a67j41e98r 5521756119140

Já se na to dívám z pohledu uživatele a lidí kolem nich. Výhody z pohledu výrobce tu samozřejmě jsou mnohé, jak jste naznačil, ale jestli převáží nad nevýhodami, to se musí rozhodnout sami výrobci. A zatím je jejich odpověď taková, že výhody nepřevažují. Pokud jde o rekuperaci, tak ta je nejen možná u hybridních aut, nejen elektromobilů, ale je i celkem jasnou výhodou, alespoň podle toho, jak vidíme více a více takových aut na trhu.

Nemyslím, že je na místě dilema, zda budoucnost patří elektromobilům nebo ne. Prostě budou jak elektromobily, tak i nadále vozy se spalovacími motory a to podle zájmu, a podle více či méně státními dotacemi a daněmi pokřiveného trhu.

+3/−1
4.3.2016 18:50

R15o35b38e26r85t 76P70e28l14n71á38ř 3958821134

Rekuperace u hybridu je z hlediska ucinnosti s elektromobilem nesrovnatelna, jde o to ze u hybridu baterie nepojme tak veliky okamzity vykon jaky vznika pri brzdeni.

Ja myslim ze teprve budoucnost ukaze.. Co se tyce posledniho odstavce tak souhlasim...

0/0
4.3.2016 18:57

R53o38b71i80n 23Ž67i19ž32k79a 2448174376816

Rekuperace pro běžnej provoz je zanedbatelnej argument.

Auto není zastávkovej autobus nebo vlak. Při plynulé (a tedy z hlediska efektivity optimální) jízdě v normálních podmínkách se dá jezdit téměř bez brzd. Těch pár wattů při dobrždování před semaforem to fakt nevytrhne. A mám pochybnosti i o případném nouzovém brzdění, ale tam bych už spekuloval bez podkladu.

Samozřejmě existují extrémní situace typu přejezd Alp, kde by rekuperace výrazně výhodná byla, ale jakou část provozu tvoří?

0/−1
4.3.2016 22:03

R23o44b16e54r47t 90P37e67l63n23á37ř 3228201724

naopak v beznem provozu kde se casto rozjizdite a brzdite se teprve projevi tato vyhoda. Za bezny provoz povazuji provoz ve meste kde jsou semafory a brzdeni se proste nevyhnete.

Myslite si ze jezdite bez brzd ale je to tim ze brzdite motorem (coz je spravne, setrite brzdy a temer vetsina aut je pri brzdeni motorem stabilnejsi). Ale vubec nemate predstavu kolik je to energie. Dobra rekuperace dokaze dostat zpet do baterky pokud vim okolo 60% z teto energie (udaj stary 4 roky, dneska uz to bude lepsi). Pokud jste jeste nezapomel fyziku tak si zkuste spocitat kolik energie se vrati do baterky pri brzdeni napriklad z 60 na 0. Dobra rekuperace mnohonasobne prodlouzi dojezd, to je bez debaty...

+1/0
4.3.2016 22:22

R21o68b50i19n 80Ž43i82ž24k12a 2378704616436

Právě že nikoliv, brzdí za mě vzduch a pneumatiky, takže zbytková energie (protopená v brzdách) je skutečně minimální.

.

Co jste popsal vy, je běžný MĚSTSKÝ provoz. A i v něm pokud někdo pravidelně brzdí z padesátky do zastavení brzdami nebo motorem, měl by se naučit trošku lépe sledovat provoz.:-)

.

A moje fyzika je celkem v pohodě, mám ale starost o vaši matematiku - skutečně může rekuperace se ŠEDESÁTIPROCENTNÍ účinností prodloužit dojezd MNOHONÁSOBNĚ? :-)

0/0
5.3.2016 16:02

R94o82b54e92r19t 58P94e57l82n96á26ř 3908141554

aha, tak vy brzdite pneumatikami a vzduchem... to mate asi na aute neco jako plachtu nebo brzdici padak ze?

Clovece zamyslete se nez napisete takovou hloupost...

A o te rekuperaci si radsi neco prectete. Uvedu jen takovou pomerne znamou vec - pokud by mela rekuperace stoprocentni efektivitu, bude dojezd teoreticky "nekonecny" (samozrejme zanedbame treni vzduchu, valivy odpor pneumatik a dalsi veci ktere by ten nekonecny dojezd trochu zkratily). Uz chapete?

0/0
5.3.2016 16:24

R44o89b25i44n 67Ž13i93ž96k63a 2388354366936

To snad nemyslíte vážně ;-D;-D;-D

Jak můžete zanedbat odpor pneumatik a vzduchu, když je to hlavní žrout energie při jízdě ;-D;-D

Já si přijdu jak kdybych přednášel prvňáčkům, ale chápete vůbec, že kdybyste zanedbal odpor vzduchu a pneumatik, tak zapnutý motor otřebujete jen na rozjezd a na zrychlování?

A někdo takovej tady bude školit o fyzice

0/0
5.3.2016 17:34

R97o98b42e78r82t 84P57e41l84n18á29ř 3278631244

Myslim to naprosto vazne a Vy se vratte na zakladku...

O neco nize nekdo velice presne sepisuje kolik % tvori odpor vzduchu, valivy odpor a dalsi ztraty.

Pokud nechapete co je kineticka energije, nema smysl Vam cokoli dal vysvetlovat, udelal ste ze sebe akorat hlupaka...

0/0
5.3.2016 18:26

M25i38c70h34a28l 75S87l48á33m86a 5915130581497

Ve slově energie se "j" nepíše...

Správně je "jste"...

0/0
5.3.2016 19:18

R97o28b26e67r82t 64P95e57l50n27á42ř 3158561234

dekuji za pouceni, to jsem opravdu nevedel... Ale mam pocit ze tato diskuze a toto vlakno je spis o fyzice, takze chytani za sluvka a pravopis povazuji za projev trola...

0/0
5.3.2016 20:35

R59o80b95e26r14t 87P78e67l91n14á16ř 3598151594

Protoze mi je Vas fakt lito tak jeste posledni pokus:

Mozna si z fyziky pamatujete kyvadlo, to je pristroj ktery premenuje potencialni energiji na kinetickou a zase zpet. V pripade nuloveho treni se bude toto kyvadlo kyvat nekonecne dlouho (100% rekuperace). To je ten teoreticky idealni pripad. Veskutecnosti vsak vzdy dochazi k nejakemu treni. Presto se vetsina kyvadel kyve pomerne dlouho (vice nez jednou). Pokud mi neverite tak si to zkuste.. ;)

Kyvadlo je analogicky model rekuperace, pouze potencialni energie je zde nahrazena elektrickou. Vic uz pro Vas opravdu udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 18:41

R74o54b86i79n 36Ž17i42ž65k90a 2608444986286

Dáme si jednoduchou úlohu, kterou jsem měl rozepsanou pro případ, že byste to nechtěl chápat.

.

Auto jede po rovině konstantní rychlostí. Přestanete ho pohánět (a odpojíte spojku nebo zmáčknete neutrál, abyste nebrzdil motorem). Co se podle vás stane? Začne zpomalovat. Auto začne zpomalovat brzdit a pak ZASTAVÍ.

.

Tření zvítězí. Pokud má auto optimální tenké pneumatiky a úžasnou aerodynamiku, tak tření zvítězí o něco později (podobně jako u toho kyvadla), ale zvítězí (podobně jako u kyvadla).

.

No a teď si musíte uvědomit, proč to auto zastaví. Je to odpor vzduchu a pneumatik. Jeho konkrétní síla se liší podle rychlosti (odpor vzduchu je nejnižší v nulové rychlosti, odpor pneumatik naopak)

.

Přerod kinetické energie na potenciální nastává jen při stoupání do kopců (a obráceně při sjíždění) a rekuperace nabízí možnost ho uskutečnit i při brzdění - ale při brzdění explicitním, tedy když explicitně šlapete na brzdu. Stoprocentní rekuperace by znamenala jen to, že se uloží a znovpoužije všechna brzdění uložená při brzdění. ale skutečně když jedete 100km a potom zabrzdíte, nepředáte všechnu energii z cesty do baterek, ta už je dávno pryč, spotřebovaná na souboj s odporem vzduchu. Už tomu rozumíte?

+1/0
5.3.2016 19:22

R66o87b53e90r22t 28P73e87l51n89á74ř 3978691694

jak uz sem psal, vic pro Vas udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 20:31

R39o36b22i61n 32Ž58i46ž82k94a 2408614786486

Muzete zkusit odpovedet na otazku, proc se auto zastavi, kdyz zaradite na rovine u rozjeteho auta neutral.:)

0/0
5.3.2016 20:40

R80o93b89e44r81t 15P69e21l79n47á22ř 3938401414

Zkuste si tu Vasi uvahu prevest do cisel. Zjistite ze ta kineticka energie je pomerne velka. Pokud pojedete po normalni rovne silnici s normalnim autem treba 50km/h, bude Vase "brzdna draha" zatracene dlouha. Az to spoctete, tam to sem napiste a muzem diskutovat dal...

0/0
5.3.2016 21:08

R70o32b63i21n 81Ž65i46ž13k38a 2788984226496

Diskutovat o cislech muzeme, az pochopite princip. :) a vase principialni nepochopeni neni v rozjezdu a zastaveni, ale v mnozstvi energie potrebne na udrzeni jizdy. Pak se muzem zacit bavit o to cislech a vypoctech. :)

0/0
5.3.2016 21:32

R81o83b92e23r39t 42P79e92l93n61á55ř 3928921104

Ja nediskutuji ale konstatuji, v tom je podstatny rozdil. Pokud chcete diskutovat, bez cisel to nema smysl.

0/0
5.3.2016 21:54

R58o59b87i10n 66Ž90i26ž74k59a 2408284796236

Ja si pro vas tu praci dal. Tunovy autak jedouci padesatkou ma kin. Energii ASI 100kj. V pripade 100procentni rekuperace je tohle maximal I mnozstvi ulozitelne energie. a je to zaroven energie, ktera by to same auto udrzela na padesatce 1200 metru a to jsem bral jen aerodynamicky odpor,bez pneumatik. :)

0/0
5.3.2016 22:09

R11o76b64e20r45t 68P64e87l36n86á34ř 3828601604

Aspon neco z Vas vypadlo. Bohuzel uz vtom prvnim cisle mate chybu temer 100%.. takze to asi radsi nechame...

0/−1
5.3.2016 22:34

R48o76b69i18n 28Ž87i64ž87k52a 2508784416306

1/2*M*V*V, M=1000,V=50/3,6, že vy jste neprepocital kmph na mps:-)

0/0
5.3.2016 22:49

R33o16b33e62r93t 58P29e77l25n39á50ř 3208331384

sory, moje chyba.. ted ste me nachytal. Udaji o vzdalenosti budu verit, radove to odpovida, odhadoval jsem dvojnasobek.

Kazdopadne i to cislo 1200 metru trochu bije do oci, to je zatracene dlouha vzdalenost. Ve meste dost casto brzdite z 50 na nulu na 20-30m...

0/0
5.3.2016 23:03

R22o31b72i62n 26Ž16i39ž77k97a 2898314106916

, tohle není brzdná dráha, ten kilometr byl přepočet na jakou vzdálenost jízdy by stačila rekuperací získána teoretická maximální energie. Ve skutečnosti se ale logicky spotřebovává na rozjezd, který potřebuje tu samou energii + vnitřní tření a valivý odpor.

0/0
5.3.2016 23:18

R57o23b34e24r41t 13P48e41l80n13á34ř 3408331404

je to jedno a to same cislo.. zakon zachovani energije..

0/0
6.3.2016 0:25

R82o33b46e29r97t 93P59e52l65n79á86ř 3618341904

Jeste neco Vam prozradim. Tim oborem se zabyvam docela dlouho, hral jsem si s rekuperaci u elektrokol cca 5let zpet, ukazalo se ze to nema smysl protoze ucinnost rekuperace byla prilis nizka (15-20%). Nizka byla hlavne proto ze baterije nebyla schopna naraz pojmout tolik energie...

Dalsi duvod proc jsem to zavrhl byla nutnost pouzivani treti rekuperacni brzdy ktera bohuzel vyrazne snizovala bezpecnost jizdy...

Ale i ta mizerna 15tiprocentni rekuperace zvedla dojezd ze 30km na temer 40km.

0/0
5.3.2016 22:27

R55o18b43e40r93t 66P71e64l90n24á18ř 3168841954

pro uplnost - rekuperace mela zaroven za nasledek vetsi opotrebeni baterije, tech 10km navic bylo fajn ale vzhledem k tehdejsi cene baterije bylo vyhodnejsi se stavit nekde na pivko a dobit si to nabijeckou...

0/0
5.3.2016 22:40

R41o28b48i32n 92Ž75i56ž53k60a 2698324156416

Elektrokolum nerozumim, proto do nich nekecam:) neslape se na nich take? Protoze v tom pripade do baterky muzete lit vykon, ktery ten motor nikdy nemel, coz u aut samozrejme nejde, ale uz chapu, jak vznikla ta predstava ze muzete znasobit dojezd. Nemuzete. Energie propalena do brzd je vzdycky Jen zlomecek energie potrebne k jizde.

0/0
5.3.2016 22:41

R15o56b53e37r79t 77P57e84l72n69á92ř 3458661684

Elektrokola jsou fajn, ja se natom hlavne hodne naucil prave o elektropohonech a energiji vubec. Ziskal jsem realnou predstavu o tom co obnasi trakce.. :)

V dobe kdy sem se tim zabyval to byl z ekonomickeho hlediska nesmysl hlavne kvuli cene a zivotnosti baterek.

Prvni elektrokolo co jsem postavil melo dva motory o vykonu 1kW, 15kg tezkou baterku ale nemelo retez...

Ja se Vam prave snazim vysvetlit ze to vubec neni zlomek energije a ze se vyplati ji vyuzit...

0/0
5.3.2016 22:52

R28o42b31i20n 91Ž19i62ž21k47a 2418634686586

Vyplatí se ji využít u tramvají, u aut jestli se vubec vyplatí, tak možná u městských a rozhodně to nebude žádný trhák. Vážně se podívejte na tel ten aerodynamický odpor, jakmile se dostanete na rozumnou rychlost, jde většina paliva do něj. A rekuperace vám pokryje jen tak půlku rozjezdu i když z brzdy dostanete vše.

0/0
5.3.2016 22:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.