Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší absurdita v Ženevě: přívěs s motorem pro pohon elektroauta

Bolavou patou elektrických aut je dojezd a hlavně možnosti nabíjení. První je moc krátké, druhé moc dlouhé. Společnost EP Tender na autosalonu v Ženevě předvedla řešení. Připomíná to však vynález z dílny Járy Cimrmana.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i32r83e84k 92G15a54j28e38r 5231216259700

Uplne vsichni jste tu pri diskusi o rekuperaci zapomneli na pripad, kdy se nejezdi jen po rovine, ale take do kopce a z kopce (drive se jezdilo s kopce). Pak je ta rekuperace o dost vetsim prinosem. Extremnim pripadem je takove San Francisko, kde je spousta stopek prave pri jizde dolu. V Praze leckdo take musi casto do kopce a zpet. Takze zalezi, jaky ma kdo jizdni profil. Pravda je, ze pro toho, u koho prevazuji dlouhe jizdy po rovine nema hybrid s rekuperaci smysl.

0/0
9.3.2016 2:28

J27a35n 92V45a15l43o18u15c38h 6162527148680

To už měli v Hradci v roce 1994;-D:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=4995

+1/0
8.3.2016 18:12

M15i44c43h63a91l 68H59o54r14s64k50y 2572546466480

:-)v číně to jezdí viděl sem to v dokufilmu;-Dmaji nějaký výhody daňový tak kupujou elektrovozy

0/0
6.3.2016 23:59

P40e92t94r 36O47u49ř72e18d28n21í85č27e43k 1709234

tzv. energeticky voyik za auto neni zadny novy vynalez..

0/0
6.3.2016 16:50

R22o50b55i75n 30Ž76i82ž85k80a 2978204486726

Já tu rekuperaci shrnu sem:

Motorem (mimo extrémy typu sjezd Alp po okresce) nebrzdíte tak často, respektive já vůbec - když nepřidávám, tak vyřazuji - odprosťte se od toho srovnání s kolem a rychlostmi kolem 30 km/h.

Pro pohon auta v dálniční stotřicítce potřebujete jen pro překonání aerodynamického odporu u normálního auta (dejme tomu VW Golf vážící tunu) cca 1 MJ na kilometr. Bez toho se nikdy neobejdete, pokud se chcete někam dostat. Pokud byste jel 100 km tam a zpět po prázdné dálnici bez odporu pneumatik a ložisek, budete potřebovat 200 MJ.

Kdy může vstoupit do hry rekuperace? No samozřejmě při zastavení na konci. Tunové auto jedoucí 130 má nějakých 650 kJ. Ovšem jak vidíte, to vám nepřidá navíc ani celý jeden kilometr cesty, i kdybyste ji nepotřeboval na rozjezd.

Přejděme do reálného provozu. Tam totiž můžete navíc také potkat kamión, který se rozhodne předjíždět jiný kamión a vy budete muset brzdit (a je jedno jestli motorem nebo pedálem). Při snížení rychlosti na osmdesátku můžete teoreticky uložit 400 KJ, které vzápětí využijete na to, abyste svou rychlost nabral zpátky. Dejme tomu, že máte brutální smůlu a tohle se vám stane každých deset kilometrů, tedy dvacetkrát. V případě teoretického maximálního využití rekuperace jste dohromady ušetřil 8 MJ. Což je super.

Ale i v takhle ideálních podmínkách (zanedbaný odpor při zpomalování i zrychlování, 100% efektivita uložení a znovupoužití energie a zároveň i jízdní styl - pokud uvidíte kilometr před sebou dva kamiony vedle sebe, nebudete stát na plynu, ale zmáčknete spojku) jste získal 2,5 % energie navíc.

.

Ještě jsem si zkusil výpočet dráhy, na které auto samo zpomalí z 130 na 80 jen díky aerodynamickému odporu. Cca 1,6 km.

.

Je to hrubý výpočet, nechtělo se mi integrovat:-) ale přibližně to sedí, takže by rekuperace při brzdění byla ještě o to menší, o co dřív byste zjistil, že budete muset zpomalit. Samozřejmě v žádném z mých výpočtů nejsou započítané pneumatiky, ty bych musel dostudovat.

+1/0
6.3.2016 11:34

R30o37b93i56n 88Ž70i65ž96k23a 2578774306656

Na závěr jedna poznámka k Tesle - Model S má aerodynamický koeficient 0,24, což je o šestinu méně než mainstream (ten se pohybuje mezi 0,3 a 0,4, já jsem počítal s 0,3) . Musk prostě šel (správně) po tom, aby to auto mělo co nejlepší dojezd při běžném použití a když už nedokázal víc nafouknout baterky, díval se na jejich největší žrouty:-)

0/0
6.3.2016 11:34

R71o35b44e80r82t 42P20e43l50n38á17ř 3978701284

To da rozum. Nicmene ta dve cisla co jsem Vam napsal dole (spotreba energie pri 100km/h a 200km/h) myslim jasne ukazuji, ze pri rychlostech o kterych mluvim ja muzete aerodynamicky odpor skoro zanedbat..

0/0
6.3.2016 12:24

R63o19b19e55r49t 39P34e45l96n82á90ř 3698541104

tesla je jinak spis elektromobil na daleke cesty nez do mesta, je tezka, zbytecne nadupana a rekuperace je u ni hodne setrna prave proto abyse neopotrebily baterky. V mestskem provozu bude ten aerodynamicky koeficient hrat jen zanedbatelnou roli...

0/0
6.3.2016 14:14

R57o25b36i97n 97Ž98i21ž21k60a 2458264366166

No buďme upřímní, Tesla je nádherná a z fleku bych ji bral, ale je to auto spíš na machrování... auto na daleké cesty a elektromobil na dlouhé cesty jsou pořád dvě odlišné kategorie :-)

0/0
6.3.2016 15:11

R61o86b86e65r48t 89P10e47l43n13á47ř 3328791354

Elektromobily se teprve vyviji, az budoucnost ukaze. Tesla je nadherna a bral by ji asi kazdy i bez potreby machrovani. Je to prukopnik. Vyvoj trval par let, zatimco klasicka auta a jejich motory se vyviji vic jak sto let. Srovnavate nesrovnatelne. Kdyby byly vsichni skeptici jako ste Vy, tak se tu dneska misto tydle diskuze mlatime kamenejma sekerama...

0/0
6.3.2016 16:08

V46á88c47l97a90v 71K65a42f92t22a79n 7105729283516

Elektromobily ale nejsou nic nového, vyvíjí se stejně dlouho jako spalovací pohony. Jen to jde krapet více ztuha :D

0/0
8.3.2016 9:47

P96a58v19e33l 12K28u82t19i94l 9350306633109

Zdá se Vám brždění s výkonem přes 60 kW jako nedostatečná? Šetrná vůči baterkám asi je, teslácké nabíječky do baterií dodávají výkon dvojnásobný.

0/0
9.3.2016 20:38

R19o80b33e60r74t 29P84e73l70n97á27ř 3458431954

diky za Vas text, kazdopadne ja mluvil o rychlostech okolo 50 (mestsky provoz) a vy pisete o dalnici. Samozrejme ze na dalnici a na dlouhe jizdy je rekuperace knicemu. Ale pokud si ty data prevedete na hodnoty kterymi zacala tato debata, bude to vypadat o dost jinak. Vy asi jezdite jen po dalnici. Ve meste Vam rekuperace umozni jezdit mnohem zivjeji a zabavneji aniz by to vyrazne ovlivnilo spotrebu.

0/0
6.3.2016 12:19

R53o92b52e67r89t 36P28e90l16n88á22ř 3568331284

Vy se mi proste snazite dokazat nefunkcnost rekuperace v podminkach kde logicky nemuze mit valny efekt. To je trochu napalici zejo..? Mluvime kazdy o necem jinem.

Mimochodem kdyz to tak ctu, jak casto tu spojku menite? :) Jezdit s vymacknutou spojkou je docela prasarna...

0/0
6.3.2016 12:57

R16o37b12i64n 50Ž11i42ž83k41a 2568494966986

Debata začala s tím, že jste ztotožňoval normální a městský provoz. Musíte si prostě ujasnit, zda mluvíte o autech nebo o městských vozítkách (a tím nemyslím Renault Clio, ale ekvivalent golfového vozítka)

.

Pak jste tam tedy přihodil pár skutečných perel (zanedbat aerodynamický a valivý odpor, znásobení dojezdu rekuperací). ale to už neberu v potaz, jinak bych se oběsil žalem nad stavem vzdělávání v ČR :-)

.

Poměr provozu aut ve městě a mimo něj je těžko definovatelný, ale když se uvádí kombinovaná spotřeba, která má vyjádřit normální provoz, počítá se 60% mimo město a 40 % v něm. A ve chvíli, kdy se pohybujeme na úrovni násobně větších energií působících v mimoměstském provozu, je jasné, že celkovou bilanci městská rekuperace výrazně neovlivní.

.

Další otázkou samozřejmě je vliv odporu pneumatik, jestli najdu chvilku, zkusím se na to podívat, dnes jsem zkusil nechat auto dojet z padesátky na nulu a nebylo z toho o moc víc než 300-400 metrů, takže bude v nízkých rychlostech velký.

.

A o mojí spojku si nedělejte starost, moje auto má neutrál :-)

0/0
6.3.2016 15:01

R66o32b86e21r15t 65P83e86l64n12á81ř 3618731724

Jasne jsem nazacatku uvedl ze se bavime o mestskem provozu, staci si to precist. Je to tam napsane.

Zanedbani odporu se tykalo teoretickeho idealniho modelu, ktery slouzil k ilustraci. Proto tam bylo slovo teoreticky a slovo nekonecne bylo v uvozovkach. Z Vaseho textu vtu chvili vyplyvalo ze ste uplne mimo (Vase perly o brzdeni o vzduch a o pneumatiky asi nema ceny zminovat). Takze ty reci o vzdelani bych mohl replikovat...

Celou dobu se me pouze snazite chytat za jedno jedine slovicko a na tom stavite celou debatu. V pripade vlaku nebo metra skutecne rekuperace MNOHONASOBNE snizi spotrebu. U auta to je horsi.

To co pisete nakonci je usmevne, zkuste si spocitat jak vyrazne snizi rychlost jen nepatrne prevyseni. Jakou vypovedni hodnotu ma pak takovy experiment? Nulovou...

Pokud byste to chtel overit alespon trochu presneji, musel byste trasu projet tam a zpet ale to Vas ani nenapadlo.

0/0
6.3.2016 15:46

T89o89m26á70š 62Z71e61m54a64n 3695248794925

Spíš než tohle by se mělo řešit zdanění elektromobilů.

SIlnice se staví ze spotřební daně z paliv a nyní je čas zachytit nástup elektromobilů aby přísun peněz do výstavby a údržby byl zajištěn i v budoucnu.

0/0
5.3.2016 7:44

R93o21b19e21r21t 50P39e29l34n82á11ř 3118501664

V nekterych zemich jsou elektromobily dotovany aby se urychlil jejich nastup a Vy byste to chtel este zdanit? Jen at to u nas zustane jak to je, zadne dotace, ale ani zadne nesmyslne zdaneni...

0/0
5.3.2016 9:47

P44a28v72e10l 81K87u36t69i92l 9510406773449

Další z důkazů, že autorovi tohoto článku to absolutně technicky nemyslí. Přesněji řečeno vůbec nemyslí. Jo hold někdo má a někdo nemá... Já kdybych napsal článek o neurochirurgii, možná by to znělo věrohodněji.

+2/−3
4.3.2016 22:31

P36a15v76e32l 50R90i84e89d91l 4534927701509

Taky si říám, že místo takového vejšplechtu by měl začít studovat vyhlášku 50, bo mu jde pomalu o fleka. :-)

0/0
5.3.2016 11:00

M33i42r70e64k 42G68a60j30e93r 5201456969240

Největší a zatím jediná výhoda elektromobilu je ta, že neznečisťuje centra měst výfukovými plyny jako to dělají auta se spalovacími motory a hlavně naftové motory produkující jemné karcinogenní částice.

+1/−4
4.3.2016 18:30

R96o15b66e50r25t 69P79e71l94n91á29ř 3158781604

Tech vyhod je mnohem vice. Zapominate treba na rekuperaci ktera u klasickeho auta neni mozna. Zapominate na vyrazne jednoduzsi a tedy mnohem mene poruchovy hnaci system bez nutnosti prevodovky. Zkuste se zamyslet, treba Vas jeste neco napadne...

+4/−2
4.3.2016 18:38

M59i80r54e35k 28G16a21j46e13r 5361316859960

Já se na to dívám z pohledu uživatele a lidí kolem nich. Výhody z pohledu výrobce tu samozřejmě jsou mnohé, jak jste naznačil, ale jestli převáží nad nevýhodami, to se musí rozhodnout sami výrobci. A zatím je jejich odpověď taková, že výhody nepřevažují. Pokud jde o rekuperaci, tak ta je nejen možná u hybridních aut, nejen elektromobilů, ale je i celkem jasnou výhodou, alespoň podle toho, jak vidíme více a více takových aut na trhu.

Nemyslím, že je na místě dilema, zda budoucnost patří elektromobilům nebo ne. Prostě budou jak elektromobily, tak i nadále vozy se spalovacími motory a to podle zájmu, a podle více či méně státními dotacemi a daněmi pokřiveného trhu.

+3/−1
4.3.2016 18:50

R18o82b15e21r66t 85P52e75l87n84á35ř 3128761114

Rekuperace u hybridu je z hlediska ucinnosti s elektromobilem nesrovnatelna, jde o to ze u hybridu baterie nepojme tak veliky okamzity vykon jaky vznika pri brzdeni.

Ja myslim ze teprve budoucnost ukaze.. Co se tyce posledniho odstavce tak souhlasim...

0/0
4.3.2016 18:57

R69o60b47i77n 45Ž36i89ž10k70a 2228654206776

Rekuperace pro běžnej provoz je zanedbatelnej argument.

Auto není zastávkovej autobus nebo vlak. Při plynulé (a tedy z hlediska efektivity optimální) jízdě v normálních podmínkách se dá jezdit téměř bez brzd. Těch pár wattů při dobrždování před semaforem to fakt nevytrhne. A mám pochybnosti i o případném nouzovém brzdění, ale tam bych už spekuloval bez podkladu.

Samozřejmě existují extrémní situace typu přejezd Alp, kde by rekuperace výrazně výhodná byla, ale jakou část provozu tvoří?

0/−1
4.3.2016 22:03

R17o85b67e63r24t 93P82e82l62n22á85ř 3188481924

naopak v beznem provozu kde se casto rozjizdite a brzdite se teprve projevi tato vyhoda. Za bezny provoz povazuji provoz ve meste kde jsou semafory a brzdeni se proste nevyhnete.

Myslite si ze jezdite bez brzd ale je to tim ze brzdite motorem (coz je spravne, setrite brzdy a temer vetsina aut je pri brzdeni motorem stabilnejsi). Ale vubec nemate predstavu kolik je to energie. Dobra rekuperace dokaze dostat zpet do baterky pokud vim okolo 60% z teto energie (udaj stary 4 roky, dneska uz to bude lepsi). Pokud jste jeste nezapomel fyziku tak si zkuste spocitat kolik energie se vrati do baterky pri brzdeni napriklad z 60 na 0. Dobra rekuperace mnohonasobne prodlouzi dojezd, to je bez debaty...

+1/0
4.3.2016 22:22

R17o83b92i69n 10Ž26i39ž19k75a 2528884536506

Právě že nikoliv, brzdí za mě vzduch a pneumatiky, takže zbytková energie (protopená v brzdách) je skutečně minimální.

.

Co jste popsal vy, je běžný MĚSTSKÝ provoz. A i v něm pokud někdo pravidelně brzdí z padesátky do zastavení brzdami nebo motorem, měl by se naučit trošku lépe sledovat provoz.:-)

.

A moje fyzika je celkem v pohodě, mám ale starost o vaši matematiku - skutečně může rekuperace se ŠEDESÁTIPROCENTNÍ účinností prodloužit dojezd MNOHONÁSOBNĚ? :-)

0/0
5.3.2016 16:02

R69o28b81e44r97t 11P75e73l67n11á26ř 3718861824

aha, tak vy brzdite pneumatikami a vzduchem... to mate asi na aute neco jako plachtu nebo brzdici padak ze?

Clovece zamyslete se nez napisete takovou hloupost...

A o te rekuperaci si radsi neco prectete. Uvedu jen takovou pomerne znamou vec - pokud by mela rekuperace stoprocentni efektivitu, bude dojezd teoreticky "nekonecny" (samozrejme zanedbame treni vzduchu, valivy odpor pneumatik a dalsi veci ktere by ten nekonecny dojezd trochu zkratily). Uz chapete?

0/0
5.3.2016 16:24

R27o86b96i35n 90Ž36i87ž96k92a 2858284946196

To snad nemyslíte vážně ;-D;-D;-D

Jak můžete zanedbat odpor pneumatik a vzduchu, když je to hlavní žrout energie při jízdě ;-D;-D

Já si přijdu jak kdybych přednášel prvňáčkům, ale chápete vůbec, že kdybyste zanedbal odpor vzduchu a pneumatik, tak zapnutý motor otřebujete jen na rozjezd a na zrychlování?

A někdo takovej tady bude školit o fyzice

0/0
5.3.2016 17:34

R61o77b75e90r20t 35P49e42l23n44á39ř 3518191474

Myslim to naprosto vazne a Vy se vratte na zakladku...

O neco nize nekdo velice presne sepisuje kolik % tvori odpor vzduchu, valivy odpor a dalsi ztraty.

Pokud nechapete co je kineticka energije, nema smysl Vam cokoli dal vysvetlovat, udelal ste ze sebe akorat hlupaka...

0/0
5.3.2016 18:26

M26i42c25h91a52l 38S38l55á90m88a 5545620611237

Ve slově energie se "j" nepíše...

Správně je "jste"...

0/0
5.3.2016 19:18

R80o31b88e57r79t 15P65e22l89n34á34ř 3608611424

dekuji za pouceni, to jsem opravdu nevedel... Ale mam pocit ze tato diskuze a toto vlakno je spis o fyzice, takze chytani za sluvka a pravopis povazuji za projev trola...

0/0
5.3.2016 20:35

R84o72b62e94r49t 27P50e79l59n70á36ř 3528801324

Protoze mi je Vas fakt lito tak jeste posledni pokus:

Mozna si z fyziky pamatujete kyvadlo, to je pristroj ktery premenuje potencialni energiji na kinetickou a zase zpet. V pripade nuloveho treni se bude toto kyvadlo kyvat nekonecne dlouho (100% rekuperace). To je ten teoreticky idealni pripad. Veskutecnosti vsak vzdy dochazi k nejakemu treni. Presto se vetsina kyvadel kyve pomerne dlouho (vice nez jednou). Pokud mi neverite tak si to zkuste.. ;)

Kyvadlo je analogicky model rekuperace, pouze potencialni energie je zde nahrazena elektrickou. Vic uz pro Vas opravdu udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 18:41

R31o83b12i65n 71Ž87i29ž41k22a 2508924386416

Dáme si jednoduchou úlohu, kterou jsem měl rozepsanou pro případ, že byste to nechtěl chápat.

.

Auto jede po rovině konstantní rychlostí. Přestanete ho pohánět (a odpojíte spojku nebo zmáčknete neutrál, abyste nebrzdil motorem). Co se podle vás stane? Začne zpomalovat. Auto začne zpomalovat brzdit a pak ZASTAVÍ.

.

Tření zvítězí. Pokud má auto optimální tenké pneumatiky a úžasnou aerodynamiku, tak tření zvítězí o něco později (podobně jako u toho kyvadla), ale zvítězí (podobně jako u kyvadla).

.

No a teď si musíte uvědomit, proč to auto zastaví. Je to odpor vzduchu a pneumatik. Jeho konkrétní síla se liší podle rychlosti (odpor vzduchu je nejnižší v nulové rychlosti, odpor pneumatik naopak)

.

Přerod kinetické energie na potenciální nastává jen při stoupání do kopců (a obráceně při sjíždění) a rekuperace nabízí možnost ho uskutečnit i při brzdění - ale při brzdění explicitním, tedy když explicitně šlapete na brzdu. Stoprocentní rekuperace by znamenala jen to, že se uloží a znovpoužije všechna brzdění uložená při brzdění. ale skutečně když jedete 100km a potom zabrzdíte, nepředáte všechnu energii z cesty do baterek, ta už je dávno pryč, spotřebovaná na souboj s odporem vzduchu. Už tomu rozumíte?

+1/0
5.3.2016 19:22

R60o30b35e66r27t 77P76e23l16n25á91ř 3678211944

jak uz sem psal, vic pro Vas udelat nemohu...

0/0
5.3.2016 20:31

R40o51b38i86n 53Ž62i84ž88k67a 2498324946886

Muzete zkusit odpovedet na otazku, proc se auto zastavi, kdyz zaradite na rovine u rozjeteho auta neutral.:)

0/0
5.3.2016 20:40

R54o64b41e49r54t 56P87e18l28n39á44ř 3698341124

Zkuste si tu Vasi uvahu prevest do cisel. Zjistite ze ta kineticka energie je pomerne velka. Pokud pojedete po normalni rovne silnici s normalnim autem treba 50km/h, bude Vase "brzdna draha" zatracene dlouha. Az to spoctete, tam to sem napiste a muzem diskutovat dal...

0/0
5.3.2016 21:08

R55o18b77i85n 72Ž14i75ž33k10a 2708214166846

Diskutovat o cislech muzeme, az pochopite princip. :) a vase principialni nepochopeni neni v rozjezdu a zastaveni, ale v mnozstvi energie potrebne na udrzeni jizdy. Pak se muzem zacit bavit o to cislech a vypoctech. :)

0/0
5.3.2016 21:32

R78o74b40e67r26t 94P82e86l67n51á83ř 3518231644

Ja nediskutuji ale konstatuji, v tom je podstatny rozdil. Pokud chcete diskutovat, bez cisel to nema smysl.

0/0
5.3.2016 21:54

R16o31b32i98n 51Ž83i37ž81k43a 2588714466316

Ja si pro vas tu praci dal. Tunovy autak jedouci padesatkou ma kin. Energii ASI 100kj. V pripade 100procentni rekuperace je tohle maximal I mnozstvi ulozitelne energie. a je to zaroven energie, ktera by to same auto udrzela na padesatce 1200 metru a to jsem bral jen aerodynamicky odpor,bez pneumatik. :)

0/0
5.3.2016 22:09

R84o77b41e40r78t 42P50e12l39n52á97ř 3768521394

Aspon neco z Vas vypadlo. Bohuzel uz vtom prvnim cisle mate chybu temer 100%.. takze to asi radsi nechame...

0/−1
5.3.2016 22:34

R29o67b49i36n 11Ž30i89ž20k26a 2788474226636

1/2*M*V*V, M=1000,V=50/3,6, že vy jste neprepocital kmph na mps:-)

0/0
5.3.2016 22:49

R11o51b92e96r18t 53P58e61l11n89á20ř 3538721804

sory, moje chyba.. ted ste me nachytal. Udaji o vzdalenosti budu verit, radove to odpovida, odhadoval jsem dvojnasobek.

Kazdopadne i to cislo 1200 metru trochu bije do oci, to je zatracene dlouha vzdalenost. Ve meste dost casto brzdite z 50 na nulu na 20-30m...

0/0
5.3.2016 23:03

R24o14b91i78n 11Ž73i40ž97k61a 2748194456446

, tohle není brzdná dráha, ten kilometr byl přepočet na jakou vzdálenost jízdy by stačila rekuperací získána teoretická maximální energie. Ve skutečnosti se ale logicky spotřebovává na rozjezd, který potřebuje tu samou energii + vnitřní tření a valivý odpor.

0/0
5.3.2016 23:18

R10o94b67e24r61t 40P30e85l11n87á59ř 3118681974

je to jedno a to same cislo.. zakon zachovani energije..

0/0
6.3.2016 0:25

R79o67b65e59r26t 57P57e19l95n22á85ř 3678211884

Jeste neco Vam prozradim. Tim oborem se zabyvam docela dlouho, hral jsem si s rekuperaci u elektrokol cca 5let zpet, ukazalo se ze to nema smysl protoze ucinnost rekuperace byla prilis nizka (15-20%). Nizka byla hlavne proto ze baterije nebyla schopna naraz pojmout tolik energie...

Dalsi duvod proc jsem to zavrhl byla nutnost pouzivani treti rekuperacni brzdy ktera bohuzel vyrazne snizovala bezpecnost jizdy...

Ale i ta mizerna 15tiprocentni rekuperace zvedla dojezd ze 30km na temer 40km.

0/0
5.3.2016 22:27

R69o52b40e31r97t 17P23e60l16n31á94ř 3918411594

pro uplnost - rekuperace mela zaroven za nasledek vetsi opotrebeni baterije, tech 10km navic bylo fajn ale vzhledem k tehdejsi cene baterije bylo vyhodnejsi se stavit nekde na pivko a dobit si to nabijeckou...

0/0
5.3.2016 22:40

R38o12b14i29n 98Ž15i41ž27k93a 2188584296866

Elektrokolum nerozumim, proto do nich nekecam:) neslape se na nich take? Protoze v tom pripade do baterky muzete lit vykon, ktery ten motor nikdy nemel, coz u aut samozrejme nejde, ale uz chapu, jak vznikla ta predstava ze muzete znasobit dojezd. Nemuzete. Energie propalena do brzd je vzdycky Jen zlomecek energie potrebne k jizde.

0/0
5.3.2016 22:41

R51o84b71e11r74t 72P19e95l40n44á28ř 3788691904

Elektrokola jsou fajn, ja se natom hlavne hodne naucil prave o elektropohonech a energiji vubec. Ziskal jsem realnou predstavu o tom co obnasi trakce.. :)

V dobe kdy sem se tim zabyval to byl z ekonomickeho hlediska nesmysl hlavne kvuli cene a zivotnosti baterek.

Prvni elektrokolo co jsem postavil melo dva motory o vykonu 1kW, 15kg tezkou baterku ale nemelo retez...

Ja se Vam prave snazim vysvetlit ze to vubec neni zlomek energije a ze se vyplati ji vyuzit...

0/0
5.3.2016 22:52

R66o16b58i37n 30Ž64i25ž59k66a 2208814486216

Vyplatí se ji využít u tramvají, u aut jestli se vubec vyplatí, tak možná u městských a rozhodně to nebude žádný trhák. Vážně se podívejte na tel ten aerodynamický odpor, jakmile se dostanete na rozumnou rychlost, jde většina paliva do něj. A rekuperace vám pokryje jen tak půlku rozjezdu i když z brzdy dostanete vše.

0/0
5.3.2016 22:58



Najdete na iDNES.cz