Diskuze

Elektrický supersport z Číny si vozí turbínu. Spotřeba: 0,18 na sto

S turbínovým pohonem automobilů v historii několik automobilek experimentovalo, ale v praxi žádný návrh neuspěl. Do sériové výroby by tak chtěla turbíny v autech přivést čínská společnost Techrules. Ta představila v Ženevě svůj turbínový supersport s výkonem přes 1000 koní a dojezdem přes 2 000 kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opel Ampera má mechanickou vazbu motoru na kola. Autor by si měl trochu dostudovat.

0 0
možnosti

ja myslim ze nema ... ze spalovaci motor slouzi pouze k dobijeni baterek.

0 0
možnosti

A proč ty turbíny dávno nevyrábí Škoda Plzeň?

0 0
možnosti

turbiny tohoto druhu vyrabi PBS ve V. Bitesi. Stoji radove milion a vice.

Ale spocitejte si pozadavky a udelejte si vlastni nazor. Nekde je diskrepance...

20 kWh baterie, 740 kW motor. Rekneme , ze napeti baterii bude 1000V, odecteme max vykon turbiny tedy 30 kW, tedy motor na max vykon vyzaduje 710 kW prikon, tedy radove proudy okolo 710A, s ucinnosti 80% /menic + motor/ 880A. Pokud bude implementovana nejnovejsi LTO technologie s az 30C odberu /kratkodobe/, tak baterie budou mit 20-30Ah. Odber by pak byl max 30C, coz je ve specifikacich baterie. Baterie budou vazit cca 357kg. Zivotnost 5-10 tis cyklu.

Delka jizdy v tomto max provozu pri DDO 20%, pak auto muze jet jen na turbinu. Tedy energie je na 1 minutu.. . 16*60/887= 1,08.

0 0
možnosti

96tis. otáček je docela zajímavá hodnota... zajímalo by mě, jak to pak bude zatáčet, protože gyroskopický moment bude značný. To vektorování na kolech mi pak přijde, jako nutnost, aby se to vůbec udrželo na silnici, než nějaká super výhoda.

0 0
možnosti

Tak optimální by bylo, kdyby byla osa rotoru kolmo k zemi. Ale to asi nebude pravda. Navíc by to při přidání plynu asi nepříjemně zatáčelo. Už z principu by to chtělo turbíny dvě. Jinak předpokládám, že ji budou mít uloženou příčně a s rotací proti směru jízdy, aby při brždění šel přítlak i na zadní kola. Naopak by se to sice líp rozjíždělo, ale zase na druhou stranu, auto dělají brzdy, že?

0 0
možnosti

Pane Vokáči, autore článku, buďte tak laskav a nemíchejte jablka s hruškami. Jednou uvádíte výkon v koních hned nato jiný výkon v kW. Proč z toho děláte guláš a neužíváte platné jednotky? To vám ta minuta převodu nestojí za to, aby článek měl větší vypovídací hodnotu?

0 0
možnosti

Jeden kůň je 1,35kW. Prostě si to přepočítejte na kW s tím, že je tam o třetinu víc kW než koní. Naopak to musíte násobit třemi čtvrtinami.

0 1
možnosti

Nějak mi nejde dohromady bilance výkonů a kapacit zdrojů. Kapacita baterií je 20 kWh, výkon elektromotorů 1000 koní (cca 740 kW) a výkon turbogenerátoru 30 kW (staré Š 105 měly cca 36 kW). Tedy při jízdě bude možno využívat 30 kW turbiny a něco z baterie, což se bude muset zase dobít při stání nebo jízdě z kopce. Chci tím naznačit, že pro jízdu by mohl stačit výkon el. motorů do cca 150 kW, protože víc se stejně nedá využít na "nakrmit" turbínkou (a bylo by to lehčí). A uváděná spotřeba naznačuje, že objevili perpetum mobile.

1 0
možnosti

Je to celé podivně nastavené... maximální výkon to může podávat tak necelé 2minuty, pak dojde baterka a výkon spadne na 30kW.

To musí být veliká radost, když se to stane uprostřed přejížděcího manévru.

Zajímavé by bylo znát i maximální možnou ustálenou rychlost pro vyrovnanou energetickou bilanci. Chápu ale že u 30kw prdítka to nebude zrovna parametr k chlubení.

0 0
možnosti

Ještě bych viděl možnost používat k akumulaci el. energie místo aku nějaký vylepšený kondenzátor. Jinak spojení turbína x elektromotor dobré řešení.

0 0
možnosti

Jojo, těsně po druhý světový válce se všichni smáli Japoncům a japonský výrobky nikdo nechtěl. Byly to šmejdy. A teď?

Podobně to vypadá s Čínou. Číňani nás sežerou.

0 0
možnosti

Po marketingové stránce to nepochybně vypadá zajímavě, ale po té technické se obávám, že to bude jen další pokus si ověřit, že spalovací turbíny, jakkoli mají o nějaký ten procentní bod lepší termickou účinnost a jsou obecně i méně náchylné na to, že zrovna nespalují úplně ten správný materiál, se pro pohon automobilů moc nehodí. I když tady je naděje na alespoň částečný úspěch zvýšena v důsledku toho, že turbína může díky možnosti akumulace energie v baterkách běžet v optimálnějším režimu. Čas ukáže, jak to bude se spolehlivostí, náklady na údržbu a tak dále.

0 0
možnosti

S tou spotřebou je to vždy složité. Dělal jsem několik let na motorárně a měření spotřeby je hodně složité. Běžně udávaná spotřeba je většinou laboratorně naměřená minimální spotřeba při simulovaném okruhu. S praxí to nemá nic společného. Vždy se vychází z toho, že po většinu doby jízdy je potřeba jen malá část maximálního výkonu a že maximální výkon se použije jen v cca 5% doby jízdy. Takže kdyby motor dával třeba 10kW a elektromotor 40kW a ve špičce se tedy používalo 50kW s tím, že elektromotor má maximální moment od nulových otáček. Během jízdy by se využíval potřebný výkon 0-30kW, tak motor občas pomůže a občas bude dobíjet baterie. Respektive od 0-10kW se bude využívat výkon i dobíjet baterie, nad 10kW se pojede i na baterie. Až 1/2 doby jízdy se totiž nevyužívá motor a motorem se brzdí nebo běží na volnoběh. Proto se vedle systému start-stop začíná vyvíjet systém vypínání motoru za jízdy.

0 0
možnosti