Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický zázrak při testech zdolal řidiče a jel by klidně dál

Technologická společnost se sídlem v lichtenštejnském Vaduzu přivezla do Ženevy evoluci loňského konceptu Quantino, která se navenek odlišuje především výrazně žlutým zbarvením. Jenže model, který jsme před rokem považovali jen za další z řady vizionářských projektů, teď nemá daleko k sériové výrobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e56t27r 84D96l91o54u14h14ý 3645361662308

Kromě níže uvedených nepřesností mi není jasná další věc. Článek dodává 300A při napětí JEN 48V, což je výhoda proti běžným "silnoproudým" zařízením. Nemohu si pomoct, ale pokud je nižší napětí, tak proud musí být větší, aby se dosáhlo stejného výkonu. No nic. V kombinaci s dalšími údaji celému projektu věřím podobně, jako před pár lety velmi propagovaný pohon na stlačený vzduch. Údajně vše bylo před dokončením, jednoduché, levné, výhodné. Drobná muška ale je, že jsem ještě neviděl ani jedno funkční auto.

0/0
10.3.2016 14:03

P38e39t40r 75N63e87h81a62s28i43l 4282345964944

Může mi někdo říct, kde že jsou v tom malinkém autě skchované ty nádrže o objemu 320 litrů? Takže místo kufru si vozí v nádrži kapalinu. která se v ní bude přelévat z jedné strany na druhou. Zkuste si jet s malým autem a v něm vézt takovédle obrovské nádrže a zjistíte co to udělá když se tam ta hmota rozpohybuje. Vyletíte ze silnice ani nevíte jak.

Teda podle popisu to vypadalo všechno úžasně. Ale pak se nad tím člověk zamyslí a zjistí že tam je spousty háčků. Co už sazmořejmě autoři neprozradí.

0/0
10.3.2016 12:43

L43u98k97á93š 47K17m23e23n36t 5859437724680

Tohle už vypadá nadějněji. Rychlý způsob doplnění energie srovnatelný se současným tankováním. K tomu podstatně vyšší dojezd oproti čistě bateriovým elekromobilům.

A ideální pro státní aparát. Když se to bude vyrábět za 2,70Kč za litr, tak je to ideální náhrada za současná paliva. Když na to stát uvalí současnou spotřební daň a DPH a přidají se k tomu marže výrobce, distributora a prodejce, tak jsme zase na 30 korunách za litr. Dovedu si představit, že z toho důvodu by to mohlo získat i podporu ze strany státních úředníků :).

Ono je vůbec zajímavé, že řeší, pokud někdo jezdí v dieselu na olej a jezdí tak na palivo, za které neplatí spotřební daň, ale už neřeší, že elektromobily nabíjené ze zásuvky spotřební daň neplatí. Na to určitě taky dojde, jen co se elektromobily rozšíří a začne klesat spotřeba paliv zatížených spotřební daní :).

0/0
9.3.2016 9:01

M31a84r23e93k 10M10a35l54ý 1682318381380

Ne, nevypadá to nadějněji.

0/0
9.3.2016 16:20

A40l87e76š 38L23i98s59o10v96s21k14ý 9159698872592

Liechtensteinové měli po r. 90 zájem se vrátit na Moravu, kde 800 let žili a udělat z ní finanční a technologické centrum střední Evropy. Naši debilní politici a úředníci jim to zatrhli. To tak, cizácká šlechto, ještě nás budete nutit robotovat na panském!!!

0/−1
8.3.2016 22:35

T16o24m12á53š 42Z89e29m59a76n 3155498274345

Tohle už vypadá jako cesta, kterou by se automobilismus mohl ubírat..

+4/−2
8.3.2016 21:43

P70e50t73r 77K69l64e17i28n 4460840238865

Napadá mě několik věcí. Sen? ...jakože konec ropy pro osobní autodopravu?

Při cenách co říká a dojezdu na to by to tak bylo. Cena by se statníma daněma uměle zvedla do nebe.

0/0
8.3.2016 20:33

J83i72ř70í 20S79c17h33w22a50c28h 8398664778956

tak nevím

300A x 48V = 14400W

+1/0
8.3.2016 20:29

V48í20t 37O98ž33a72n80a 1348388565464

Ano, je to slabé jak čaj.

A pro autora: kapacita akumulátoru se udává v kWh a ne v kW za hodinu (kW/h).

0/0
10.3.2016 7:45
Foto

J36i45ř14í 79D40v69o39ř87á66k 5585279570488

po 14 hodinách a 3 minutách nepřetržitého provozu quantino vrátilo do garáží kvůli únavě řidiče, v jeho 159litrových nádržích zbývalo podle tiskové informace ještě 78 % paliva (elektrolytu).

Takže nádrž vyčerpaná do nuly za zhruba 64. hodin provozu ?

0/0
8.3.2016 20:09

M96i97r25e15k 82G52a20j17e10r 5731266959900

Vzhledem k chybne uvadenemu rozvoru ocekavam, ze i tech 14 hodin nepretrziteho provozu neni verohodny udaj. Spis bych si typoval na podvod. Vyberou penize od bank a investoru, co na to skoci a s mnoha milionama Eur za sebou zavrou dvere.

+1/0
9.3.2016 1:01
Foto

J47i61ř50í 15D58v43o24ř72á53k 5705289410208

pohání čtveřice trojfázových asynchronních elektromotorů ? Ty články zvládnou střídavý proud ?

0/0
8.3.2016 20:02

J58i10ř77í 20S46c31h61w88a12c34h 8568754518856

články ne měnič ano.....

0/0
8.3.2016 20:27
Foto

J46i39ř36í 71D87v83o49ř31á77k 5475609980828

Měnič , nebo měniče se rovnají dalším ztrátám .

0/0
8.3.2016 20:36

J43i75ř52í 36S96c73h72w92a19c38h 8888364948436

to ano ale tuším, že to hodně zmenší elektromotory, a taky zmenší ztráty ve vodičích a odlehčí celou konstrukci, takže to jsou naopak úspory

+1/0
8.3.2016 21:58
Foto

J11i45ř36í 92D38v17o56ř77á43k 5275989400578

Tak proč jsou startéry ss ?

0/0
9.3.2016 5:48

A70l36e32š 39W59o46l47k28e23r 6589979594119

Technická jednoduchost? Cena? Na pár sekund startování to stačí. U trvalého provozu budou jiné priority.

+2/0
9.3.2016 8:21

M77a92r36t10i46n 44K92a49r47á85s50e54k 9318913368658

protoze je to jednodusi a levnejsi, a resit nejak zasadne efektivitu u starteru nema smysl?

0/0
9.3.2016 9:01

J41i35ř37í 65K26o11c66u85r98e39k 6885564255878

Připojit ty motory natvrdo nejde, musí mít nějakou regulaci, ikdyby byly stejnosměrné. Regulaci můžete udělat odporovou, jako u starých tramvají, nebo polovodičovou. Jenom nevím, kam by se do automobilu vměstnal zrychlovač, takže zbývají ty polovodiče.

0/0
9.3.2016 14:26

D85a37v42i37d 38P63š50t42r79o63s47s 9179339500804

Přesně střídavé motory lze regulovat téměř bezeztrátově a navíc odpadá nutnost buzení rotoru takže se nesjíždí uhlíky a je to jednodušší na údržbu.

+1/0
9.3.2016 19:17

M83i37c54h21a61l 80H32o70r93s84k75y 2352496116170

:-Pmožná ujel 700km za 30 litrů elektrolytu a jde o cenu za kolik se ten elektrolyt bude prodávat jestli bude za 30 korun tak sme zase u benzinu protože to bude stát stejně a určitě to žádný lidumilové nebudou aby ho dávali za výrobní a provozní náklady 2,70 i když by to podporovalo prodej aut.;-)

0/0
8.3.2016 18:28

L55u45k33á58š 98K23o22h93o63u71t 7258984552729

prakticky 50% ceny benzínu je daň.... dá se tedy čekat že by se k tomuto státy přiklonili i u toho elektrolitu, je to jen otázka času...

0/0
8.3.2016 19:00

L28u18k77á26š 15K24m11e44n45t 5639177624660

Je to podstatně víc jak 50%. V současné době jen spotřební daň, která je fixní, dělá lehce přes 50% ceny. K tomu ještě přidejte DPH :).

0/0
9.3.2016 9:03

J48a51n 61K37r11p41e71c 5176113824732

a DPH se pocita samozrejme i ze spotrebni dane.

0/0
10.3.2016 7:51

M50a67r71e42k 90M48a46l81ý 1762968751750

Toho elektrolytu zpotřeboval 2x35 litrů, nádrž je totiž 2x159 l, tankuje se kladný a záporný elektrolyt. Cena 10 centů je,tipnu si za 1 litr, resp. 1 litr kladného a litr záporného, jinak by to nedávalo smysl.

U toho jejich sporťáku píšou dojezd 600km na 200 litrů elektrolytu, to znamená minimálně 30 litrů na 100km. Pokud na to budou daně jak na benzin, tak je to ekonomický nesmysl.jasně, že to městský prdítko bude mít spotřebu nižší, ale stejně...

0/0
8.3.2016 19:38

M97i19c44h85a15l 21H10o69r51s46k56y 2722516116440

je tam pouze 159l. to je odkaz na jejich magazín

http://emagazine.nanoflowcell.com/en/technology/the-quantino/

0/0
9.3.2016 1:02

M23a66r82e64k 26M35a13l75ý 1462518681520

Ne, je tam 2 x 159 litrů. Logicky, ten elektrolyt se čerpá do dvou oddělených nádrží, kladný a záporný. Předpokládám ale, že udávaná cena bude za "jeden litr", myšleno 1+1 litr kladného a záporného. A stejně bude udávaná i spotřeba. Píšou, že základem je voda, takže hmotnost "paliva" cca. 320 kg! A to se nespotřebovává, jenom "znehodnocuje", takže se pak musí vyčerpat předtím, než se natankuje nové.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
9.3.2016 8:03

L96u26k35á85š 68K72m75e63n27t 5659547664950

Jasně uvádějí kapacitu 159 litrů na nádrž a mají dvě nádrže na každý elektrolit jednu. Dále uvádějí dojezd přes 1000 km. Reálně to tedy bude do 1000 km nebo méně. Tesla taky při běžné jízdě ujede cca. polovinu toho, co uvádějí, že by měla ujet. Čili vypadá to na spotřebu kolem 35 litrů elektrolitu na 100km.

Jako při výrobní ceně 2,70 to jde. Pokud to ale stát zatíží současnou spotřební daní, nahodí se k tomu marže všech článků distribučního řetězce a ještě DPH, tak můžeme být klidně na 25-30 korunách za litr a to je ekonomická katastrofa oproti současným autům. Bez té spotřební daně by se to tankovalo kolem 10-15 korun za litr a i tak by to bylo dražší než provoz současných aut. Což je stále problém.

Samozřejmě je otázka, jak se bude na silnici při různých manévrech chovat auto, které má v sobě nádrže s 300 litry tekutiny.

Nakládání s elektrolitem bude také otázka. Využitý bude třeba z nádrží vypustit, což je necelých 320 litrů na jedno vozidlo. Následně se dalších 320 litrů natankuje. To je docela dost velký objem, obměnit přes 600 litrů paliva na jedno natankování na jedno auto :). Co teprve u něčeho většího s větším výkonem a spotřebou.

0/0
9.3.2016 9:14

M11a22r32e13k 21M97a89l88ý 1132328241930

U toho sporťáku Quant E uvádí dojezd na 2x200 l paliva cca. 600km. To by znamenalo spotřebu teoreticky 33 l/100km (resp. 33l kladného a 33l záporného). To je slušná cena za km na úrovni cca. 0,90 KČ, samozřejmě bez DPH, marže a příp. daní.

Zároveň ale uvádějí u Quant E spotřebu el. energie 20 kWh / 100 km. To je ale na tak těžké a výkonné auto na úrovně Tesly hodně optimistický údaj - někde na úrovni ideálních podmínek, bez klimatizace a topení a ustálenou optimální rychlostí po rovině. Takže realita dojezdu při běžné jízdě bude něco kolem 300-400 km a cena za km tedy 1,50-1,80 KČ plus DPH, marže, daně, atd... a to je ekonomický nesmysl.

Quantino má udávanou spotřebu 12-14 kWh / 100 km, opět teoretická hodnota. Pokud to srovnáme s Quant E, tak náklady na km budou 1-1,50 KČ na km? Opět k tomu plus DPH, marže, daně... ekonomický nesmysl.

Bohužel...

0/0
9.3.2016 12:41

M42i59r50e93k 43G96a44j46e67r 5131536269590

Ta cena elektrolytu tezko bude zahrnovat plne nabiti. Stejne jakoo elektrolyt do klasickych baterii. Nikdo vam nebude prodavat energii na provoz auta levneji nez je dnes cena plynu.

0/0
9.3.2016 1:03

M86a10r75e47k 26M57a22l26ý 1682248221800

Podle údajů u toho jejich sporťáku je tam spotřeba min. 30 litrů na 100. To je cca. 90 KČ na 100 km, k tomu plus DPH, marže a případné daně... to městské vozítko na tom bude asi líp, ale tam chybí údaj o dojezdu, resp. spotřebě. Nepůsobí to na mě dobrým dojmem, to mlžení a 14 hodinách provozu, žádná ujetá vzdálenost.

0/0
9.3.2016 8:07

A71n35t52o77n63í92n 93H20r91b36e22k 9358681834685

kapacita v kW/h!!!!! Má pan redaktor alespoň maturitu?

+1/−1
8.3.2016 18:13

M20a29r37e97k 68M16a53l33ý 1972248511850

Opsáno z oficiálního webu firmy:

BATTERY

Type: nanoFlowcell®

Voltage (V): 48

Rated current (A): 300

Capacity (kW/h): 15

Buffer system: Supercaps

0/0
8.3.2016 19:39

M74i12r76e72k 45G37a23j71e70r 5901686149190

Myslite maturitu z telocviku?

0/0
9.3.2016 1:07

M58i15r67o60s86l50a77v 42S87l11á96m40a 1251523735285

Co je "kW/h"?8-o

+1/0
8.3.2016 18:04

J12i54ř62í 22K16o29c18u24r62e76k 6965554215968

Joule x sekuna na m9nus druhou. Zjevně nárůst výkonu. Tedy ve 3 odpoledne začali na elektrárně zvyšovat výkon ze 600 MW na 800 MW v 5 odpoledne. Pracovali tedy s průměrným nárůstem výkonu 100 MW za hodinu.

A ano, je to špatně, autorovi evidentně fyzika moc nešla.

0/0
9.3.2016 14:32

M28a60r33e87k 20M11a84l71ý 1202738721530

Autor to opsal z oficiálního webu firmy. Ono, těch "nepřesností" by se tam našlo víc. Jestli ono nebude cílem jen vybrat peníze na výzkum a vývoj...

0/0
9.3.2016 16:20

S85t10a79n42i29s84l48a53v 68K45r15e91j13c39a96r 6537976203524

Je škoda, že v zemi tradice Škody,Aera, Jawy se za pětadvacet let nenašel jim podobný schopný. Ano ČR je malým státem v Evropě, nemůže tedy konkurovat E. Muskovi. Jako to dokázali v Lichtenštejnsku, a jinde u malovýrobců automobilových speciálů.

0/0
8.3.2016 17:17

T31o31m89á82š 46N17a36t42a72n42a39i44l88i48d62i42s 5175443308575

A arabove nebudou mit co zrat;)

+1/−1
8.3.2016 17:07

T22o17m67á38š 81S54o40u84k79u13p 4413735100300

Budou, protože spoustu peněz z ropy cpou do vývoje alternativních paliv.

+1/0
8.3.2016 19:08

K51r32i94s27t43ý34n92a 51F74o20j38t11l26o53v50á 4968897184761

Vypada krasne a ta pouzita technologie je taky velice zajimava, driv nebo pozdej to snad nektery z tech revolucnich elektromobilu uz dotahne do seriove vyroby.

+1/−1
8.3.2016 16:36

S61t40a24n62i61s10l90a75v 51K61r69e11j65c44a68r 6957396463894

Nevím co víte o elektromobilech, ale oni i ty jež dnes se ve světě vyrábějí jsou pohledná vozidla.

+1/0
8.3.2016 17:19

T10o94m64á69š 41B56u98r80a 4382866434

Vzhledově je to dle mne jakýsi záprdek s nečistými liniemi. Celkově: fuj!

0/−4
8.3.2016 16:23

P82a23t32r95i47k 88S37v68í43d27a 1517576509886

Hm jo je to nějaká kravina, ono to asi s 15kW/h bude úplně jinak když to má nádrž na sto litrů elytu ...

0/−2
8.3.2016 15:20

M15a19r72e66k 56M56a20l60ý 1982178811960

Nádrž to má na 2x159 litrů (kladný a záporný elektrolyt). A ten elektrolyt postupně dobíjí baterku, až se všechen spotřebuje, je to tak vysvětleno u nich na webu a na wikipedii. Takže baterka nemusí být nijak velká (kapacitou).

+1/0
8.3.2016 19:42

M70i81r16e62k 28G62a88j17e78r 5551786699960

A jaka je vyhoda v tom, ze baterka nemusi byt velka, kdyz nadrze musi byt obrovske? Kdyby byla pravda, co pisi o dojezdu, tak je nesmysl, aby ty nadrze delali tak velke. Ani to nevypada, ze by se tam vesly. Jsem presvedcen, ze chybne je uveden nejen rozvor, ale hromada dalsich udaju.

+1/0
9.3.2016 1:12

M68a70r13e72k 58M47a23l79ý 1352478361240

Já neříkám, že je to výhoda/nevýhoda, vysvětluji jak to je, jak jsem to pochopil z jejich údajů na webu. Nádrže jsou obrovské, cca. 320 kg! To je jako kdyby tam byly baterky o stejné hmotnosti a mělo by to snad i ten dojezd. Jediná výhoda, snad, je v rychlosti "dobití" - prostě se jenom vyčerpá starý elektrolyt a načerpá nový.

Další nesmyslný údaj je zrychlení 0-100 za 5 s při výkonu 80 kW a hmotnosti cca. 1500 kg i s řidičem.

+2/0
9.3.2016 7:55

T80o39m32á32š 23K24u24c49h28a54ř 3617791978881

"Články uložené v útrobách karosérie dodávají proud až 300A, mají kapacitu 15 kW/h" Jo, a s nimi kroužil 14 hodin.. tak to se nedivím, že byl utahanej. Šlapat 14 hodin do pedálů dá zabrat. ;-D

+6/−1
8.3.2016 15:06

Z68b42y19n59ě39k 12J68a76n87d49a 7573362585431

On to je kupodivu údaj co udává výrobce na stránkách v kolonce 'baterie'... Ale možná tomu nerozumí.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
8.3.2016 16:50

P83e89t56r 67K35l14e80i58n 4830560428635

Asi vůbec neumíte číst. Nejsem žádnej velkej chemik či fyzik. Kapacita baterie je podružná, protože ze dvou nádrží záporných a kladných elektrolitů se neustále dobíjí. :DDDD

Takže nejde ani tak o baterii, jako o 2x159 litrů elektrolitů. Výrobní cena 10 centů litr? Rozuměj? ne?

0/0
8.3.2016 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.