Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektrický zázrak při testech zdolal řidiče a jel by klidně dál

Technologická společnost se sídlem v lichtenštejnském Vaduzu přivezla do Ženevy evoluci loňského konceptu Quantino, která se navenek odlišuje především výrazně žlutým zbarvením. Jenže model, který jsme před rokem považovali jen za další z řady vizionářských projektů, teď nemá daleko k sériové výrobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e47t82r 44D77l64o30u28h79ý 3945551362348

Kromě níže uvedených nepřesností mi není jasná další věc. Článek dodává 300A při napětí JEN 48V, což je výhoda proti běžným "silnoproudým" zařízením. Nemohu si pomoct, ale pokud je nižší napětí, tak proud musí být větší, aby se dosáhlo stejného výkonu. No nic. V kombinaci s dalšími údaji celému projektu věřím podobně, jako před pár lety velmi propagovaný pohon na stlačený vzduch. Údajně vše bylo před dokončením, jednoduché, levné, výhodné. Drobná muška ale je, že jsem ještě neviděl ani jedno funkční auto.

0/0
10.3.2016 14:03

P28e15t66r 58N25e64h67a82s68i29l 4322255584374

Může mi někdo říct, kde že jsou v tom malinkém autě skchované ty nádrže o objemu 320 litrů? Takže místo kufru si vozí v nádrži kapalinu. která se v ní bude přelévat z jedné strany na druhou. Zkuste si jet s malým autem a v něm vézt takovédle obrovské nádrže a zjistíte co to udělá když se tam ta hmota rozpohybuje. Vyletíte ze silnice ani nevíte jak.

Teda podle popisu to vypadalo všechno úžasně. Ale pak se nad tím člověk zamyslí a zjistí že tam je spousty háčků. Co už sazmořejmě autoři neprozradí.

0/0
10.3.2016 12:43

L12u65k91á22š 49K80m72e62n45t 5659317354320

Tohle už vypadá nadějněji. Rychlý způsob doplnění energie srovnatelný se současným tankováním. K tomu podstatně vyšší dojezd oproti čistě bateriovým elekromobilům.

A ideální pro státní aparát. Když se to bude vyrábět za 2,70Kč za litr, tak je to ideální náhrada za současná paliva. Když na to stát uvalí současnou spotřební daň a DPH a přidají se k tomu marže výrobce, distributora a prodejce, tak jsme zase na 30 korunách za litr. Dovedu si představit, že z toho důvodu by to mohlo získat i podporu ze strany státních úředníků :).

Ono je vůbec zajímavé, že řeší, pokud někdo jezdí v dieselu na olej a jezdí tak na palivo, za které neplatí spotřební daň, ale už neřeší, že elektromobily nabíjené ze zásuvky spotřební daň neplatí. Na to určitě taky dojde, jen co se elektromobily rozšíří a začne klesat spotřeba paliv zatížených spotřební daní :).

0/0
9.3.2016 9:01

M14a56r69e98k 20M76a90l89ý 1442108351430

Ne, nevypadá to nadějněji.

0/0
9.3.2016 16:20

A57l94e61š 12L77i62s21o61v15s91k25ý 9239128432862

Liechtensteinové měli po r. 90 zájem se vrátit na Moravu, kde 800 let žili a udělat z ní finanční a technologické centrum střední Evropy. Naši debilní politici a úředníci jim to zatrhli. To tak, cizácká šlechto, ještě nás budete nutit robotovat na panském!!!

0/−1
8.3.2016 22:35

T52o55m52á31š 92Z93e39m44a77n 3225588334155

Tohle už vypadá jako cesta, kterou by se automobilismus mohl ubírat..

+4/−2
8.3.2016 21:43

P81e46t22r 30K91l86e15i32n 4770100428875

Napadá mě několik věcí. Sen? ...jakože konec ropy pro osobní autodopravu?

Při cenách co říká a dojezdu na to by to tak bylo. Cena by se statníma daněma uměle zvedla do nebe.

0/0
8.3.2016 20:33

J67i23ř69í 98S63c54h84w17a43c14h 8468884568136

tak nevím

300A x 48V = 14400W

+1/0
8.3.2016 20:29

V50í63t 64O26ž34a64n13a 1878568325554

Ano, je to slabé jak čaj.

A pro autora: kapacita akumulátoru se udává v kWh a ne v kW za hodinu (kW/h).

0/0
10.3.2016 7:45
Foto

J12i92ř19í 55D81v30o77ř52á88k 5145359250748

po 14 hodinách a 3 minutách nepřetržitého provozu quantino vrátilo do garáží kvůli únavě řidiče, v jeho 159litrových nádržích zbývalo podle tiskové informace ještě 78 % paliva (elektrolytu).

Takže nádrž vyčerpaná do nuly za zhruba 64. hodin provozu ?

0/0
8.3.2016 20:09

M78i58r14e47k 96G48a41j75e41r 5451826639680

Vzhledem k chybne uvadenemu rozvoru ocekavam, ze i tech 14 hodin nepretrziteho provozu neni verohodny udaj. Spis bych si typoval na podvod. Vyberou penize od bank a investoru, co na to skoci a s mnoha milionama Eur za sebou zavrou dvere.

+1/0
9.3.2016 1:01
Foto

J22i82ř17í 32D63v34o23ř75á17k 5525919960868

pohání čtveřice trojfázových asynchronních elektromotorů ? Ty články zvládnou střídavý proud ?

0/0
8.3.2016 20:02

J31i25ř20í 13S24c46h37w49a51c54h 8168984508586

články ne měnič ano.....

0/0
8.3.2016 20:27
Foto

J83i23ř35í 60D73v72o27ř61á65k 5695809810718

Měnič , nebo měniče se rovnají dalším ztrátám .

0/0
8.3.2016 20:36

J89i60ř12í 50S61c54h98w61a19c59h 8308414678276

to ano ale tuším, že to hodně zmenší elektromotory, a taky zmenší ztráty ve vodičích a odlehčí celou konstrukci, takže to jsou naopak úspory

+1/0
8.3.2016 21:58
Foto

J40i72ř40í 62D25v64o83ř63á91k 5925269410338

Tak proč jsou startéry ss ?

0/0
9.3.2016 5:48

A23l14e63š 54W43o43l63k65e58r 6909529644469

Technická jednoduchost? Cena? Na pár sekund startování to stačí. U trvalého provozu budou jiné priority.

+2/0
9.3.2016 8:21

M95a58r31t13i74n 39K41a14r10á30s91e38k 9288653178168

protoze je to jednodusi a levnejsi, a resit nejak zasadne efektivitu u starteru nema smysl?

0/0
9.3.2016 9:01

J95i19ř56í 45K23o75c47u15r95e74k 6965344625748

Připojit ty motory natvrdo nejde, musí mít nějakou regulaci, ikdyby byly stejnosměrné. Regulaci můžete udělat odporovou, jako u starých tramvají, nebo polovodičovou. Jenom nevím, kam by se do automobilu vměstnal zrychlovač, takže zbývají ty polovodiče.

0/0
9.3.2016 14:26

D23a49v19i60d 27P86š15t70r89o50s11s 9909199130424

Přesně střídavé motory lze regulovat téměř bezeztrátově a navíc odpadá nutnost buzení rotoru takže se nesjíždí uhlíky a je to jednodušší na údržbu.

+1/0
9.3.2016 19:17

M62i15c24h96a57l 51H93o42r17s11k82y 2822836976780

:-Pmožná ujel 700km za 30 litrů elektrolytu a jde o cenu za kolik se ten elektrolyt bude prodávat jestli bude za 30 korun tak sme zase u benzinu protože to bude stát stejně a určitě to žádný lidumilové nebudou aby ho dávali za výrobní a provozní náklady 2,70 i když by to podporovalo prodej aut.;-)

0/0
8.3.2016 18:28

L63u43k79á47š 55K77o87h18o15u89t 7298904482669

prakticky 50% ceny benzínu je daň.... dá se tedy čekat že by se k tomuto státy přiklonili i u toho elektrolitu, je to jen otázka času...

0/0
8.3.2016 19:00

L93u21k83á38š 12K62m22e91n19t 5649267714550

Je to podstatně víc jak 50%. V současné době jen spotřební daň, která je fixní, dělá lehce přes 50% ceny. K tomu ještě přidejte DPH :).

0/0
9.3.2016 9:03

J76a52n 25K14r32p85e91c 5716463564382

a DPH se pocita samozrejme i ze spotrebni dane.

0/0
10.3.2016 7:51

M65a86r83e26k 16M91a67l32ý 1122928501170

Toho elektrolytu zpotřeboval 2x35 litrů, nádrž je totiž 2x159 l, tankuje se kladný a záporný elektrolyt. Cena 10 centů je,tipnu si za 1 litr, resp. 1 litr kladného a litr záporného, jinak by to nedávalo smysl.

U toho jejich sporťáku píšou dojezd 600km na 200 litrů elektrolytu, to znamená minimálně 30 litrů na 100km. Pokud na to budou daně jak na benzin, tak je to ekonomický nesmysl.jasně, že to městský prdítko bude mít spotřebu nižší, ale stejně...

0/0
8.3.2016 19:38

M70i97c54h94a25l 51H51o69r81s39k16y 2422416626730

je tam pouze 159l. to je odkaz na jejich magazín

http://emagazine.nanoflowcell.com/en/technology/the-quantino/

0/0
9.3.2016 1:02

M24a68r61e74k 31M74a37l98ý 1452758381740

Ne, je tam 2 x 159 litrů. Logicky, ten elektrolyt se čerpá do dvou oddělených nádrží, kladný a záporný. Předpokládám ale, že udávaná cena bude za "jeden litr", myšleno 1+1 litr kladného a záporného. A stejně bude udávaná i spotřeba. Píšou, že základem je voda, takže hmotnost "paliva" cca. 320 kg! A to se nespotřebovává, jenom "znehodnocuje", takže se pak musí vyčerpat předtím, než se natankuje nové.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
9.3.2016 8:03

L13u72k57á48š 52K83m12e17n42t 5349417954550

Jasně uvádějí kapacitu 159 litrů na nádrž a mají dvě nádrže na každý elektrolit jednu. Dále uvádějí dojezd přes 1000 km. Reálně to tedy bude do 1000 km nebo méně. Tesla taky při běžné jízdě ujede cca. polovinu toho, co uvádějí, že by měla ujet. Čili vypadá to na spotřebu kolem 35 litrů elektrolitu na 100km.

Jako při výrobní ceně 2,70 to jde. Pokud to ale stát zatíží současnou spotřební daní, nahodí se k tomu marže všech článků distribučního řetězce a ještě DPH, tak můžeme být klidně na 25-30 korunách za litr a to je ekonomická katastrofa oproti současným autům. Bez té spotřební daně by se to tankovalo kolem 10-15 korun za litr a i tak by to bylo dražší než provoz současných aut. Což je stále problém.

Samozřejmě je otázka, jak se bude na silnici při různých manévrech chovat auto, které má v sobě nádrže s 300 litry tekutiny.

Nakládání s elektrolitem bude také otázka. Využitý bude třeba z nádrží vypustit, což je necelých 320 litrů na jedno vozidlo. Následně se dalších 320 litrů natankuje. To je docela dost velký objem, obměnit přes 600 litrů paliva na jedno natankování na jedno auto :). Co teprve u něčeho většího s větším výkonem a spotřebou.

0/0
9.3.2016 9:14

M94a15r68e83k 57M76a83l74ý 1382938171430

U toho sporťáku Quant E uvádí dojezd na 2x200 l paliva cca. 600km. To by znamenalo spotřebu teoreticky 33 l/100km (resp. 33l kladného a 33l záporného). To je slušná cena za km na úrovni cca. 0,90 KČ, samozřejmě bez DPH, marže a příp. daní.

Zároveň ale uvádějí u Quant E spotřebu el. energie 20 kWh / 100 km. To je ale na tak těžké a výkonné auto na úrovně Tesly hodně optimistický údaj - někde na úrovni ideálních podmínek, bez klimatizace a topení a ustálenou optimální rychlostí po rovině. Takže realita dojezdu při běžné jízdě bude něco kolem 300-400 km a cena za km tedy 1,50-1,80 KČ plus DPH, marže, daně, atd... a to je ekonomický nesmysl.

Quantino má udávanou spotřebu 12-14 kWh / 100 km, opět teoretická hodnota. Pokud to srovnáme s Quant E, tak náklady na km budou 1-1,50 KČ na km? Opět k tomu plus DPH, marže, daně... ekonomický nesmysl.

Bohužel...

0/0
9.3.2016 12:41

M40i74r84e95k 69G54a58j49e22r 5751666189800

Ta cena elektrolytu tezko bude zahrnovat plne nabiti. Stejne jakoo elektrolyt do klasickych baterii. Nikdo vam nebude prodavat energii na provoz auta levneji nez je dnes cena plynu.

0/0
9.3.2016 1:03

M66a88r57e60k 65M80a43l30ý 1782748781310

Podle údajů u toho jejich sporťáku je tam spotřeba min. 30 litrů na 100. To je cca. 90 KČ na 100 km, k tomu plus DPH, marže a případné daně... to městské vozítko na tom bude asi líp, ale tam chybí údaj o dojezdu, resp. spotřebě. Nepůsobí to na mě dobrým dojmem, to mlžení a 14 hodinách provozu, žádná ujetá vzdálenost.

0/0
9.3.2016 8:07

A40n61t28o61n90í38n 43H63r41b18e52k 9368321464635

kapacita v kW/h!!!!! Má pan redaktor alespoň maturitu?

+1/−1
8.3.2016 18:13

M85a46r16e82k 38M11a74l75ý 1202948271770

Opsáno z oficiálního webu firmy:

BATTERY

Type: nanoFlowcell®

Voltage (V): 48

Rated current (A): 300

Capacity (kW/h): 15

Buffer system: Supercaps

0/0
8.3.2016 19:39

M37i36r10e20k 95G20a26j48e24r 5951306609840

Myslite maturitu z telocviku?

0/0
9.3.2016 1:07

M37i73r26o35s79l14a33v 43S44l79á44m41a 1681953915385

Co je "kW/h"?8-o

+1/0
8.3.2016 18:04

J86i51ř50í 95K21o65c36u14r18e42k 6405214295258

Joule x sekuna na m9nus druhou. Zjevně nárůst výkonu. Tedy ve 3 odpoledne začali na elektrárně zvyšovat výkon ze 600 MW na 800 MW v 5 odpoledne. Pracovali tedy s průměrným nárůstem výkonu 100 MW za hodinu.

A ano, je to špatně, autorovi evidentně fyzika moc nešla.

0/0
9.3.2016 14:32

M71a49r84e32k 53M73a10l59ý 1832248221530

Autor to opsal z oficiálního webu firmy. Ono, těch "nepřesností" by se tam našlo víc. Jestli ono nebude cílem jen vybrat peníze na výzkum a vývoj...

0/0
9.3.2016 16:20

S92t91a29n75i63s51l30a55v 84K19r78e19j87c26a18r 6887306713714

Je škoda, že v zemi tradice Škody,Aera, Jawy se za pětadvacet let nenašel jim podobný schopný. Ano ČR je malým státem v Evropě, nemůže tedy konkurovat E. Muskovi. Jako to dokázali v Lichtenštejnsku, a jinde u malovýrobců automobilových speciálů.

0/0
8.3.2016 17:17

T92o31m24á64š 71N90a82t73a48n64a86i90l66i80d97i21s 5425223888665

A arabove nebudou mit co zrat;)

+1/−1
8.3.2016 17:07

T75o69m97á68š 86S40o16u22k64u56p 4903695620520

Budou, protože spoustu peněz z ropy cpou do vývoje alternativních paliv.

+1/0
8.3.2016 19:08

K50r59i71s76t64ý13n72a 67F56o17j29t32l86o52v17á 4278967564181

Vypada krasne a ta pouzita technologie je taky velice zajimava, driv nebo pozdej to snad nektery z tech revolucnich elektromobilu uz dotahne do seriove vyroby.

+1/−1
8.3.2016 16:36

S82t14a27n60i25s94l84a60v 76K60r82e17j94c31a13r 6387576603704

Nevím co víte o elektromobilech, ale oni i ty jež dnes se ve světě vyrábějí jsou pohledná vozidla.

+1/0
8.3.2016 17:19

T44o33m62á13š 12B51u61r66a 4172286694

Vzhledově je to dle mne jakýsi záprdek s nečistými liniemi. Celkově: fuj!

0/−4
8.3.2016 16:23

P57a39t93r23i54k 69S45v42í20d60a 1687276219906

Hm jo je to nějaká kravina, ono to asi s 15kW/h bude úplně jinak když to má nádrž na sto litrů elytu ...

0/−2
8.3.2016 15:20

M95a34r21e36k 65M49a77l69ý 1452858721580

Nádrž to má na 2x159 litrů (kladný a záporný elektrolyt). A ten elektrolyt postupně dobíjí baterku, až se všechen spotřebuje, je to tak vysvětleno u nich na webu a na wikipedii. Takže baterka nemusí být nijak velká (kapacitou).

+1/0
8.3.2016 19:42

M51i24r58e73k 43G28a52j57e89r 5341776119180

A jaka je vyhoda v tom, ze baterka nemusi byt velka, kdyz nadrze musi byt obrovske? Kdyby byla pravda, co pisi o dojezdu, tak je nesmysl, aby ty nadrze delali tak velke. Ani to nevypada, ze by se tam vesly. Jsem presvedcen, ze chybne je uveden nejen rozvor, ale hromada dalsich udaju.

+1/0
9.3.2016 1:12

M57a68r22e28k 59M82a64l44ý 1902208551370

Já neříkám, že je to výhoda/nevýhoda, vysvětluji jak to je, jak jsem to pochopil z jejich údajů na webu. Nádrže jsou obrovské, cca. 320 kg! To je jako kdyby tam byly baterky o stejné hmotnosti a mělo by to snad i ten dojezd. Jediná výhoda, snad, je v rychlosti "dobití" - prostě se jenom vyčerpá starý elektrolyt a načerpá nový.

Další nesmyslný údaj je zrychlení 0-100 za 5 s při výkonu 80 kW a hmotnosti cca. 1500 kg i s řidičem.

+2/0
9.3.2016 7:55

T54o80m62á30š 79K68u58c36h80a21ř 3937281608861

"Články uložené v útrobách karosérie dodávají proud až 300A, mají kapacitu 15 kW/h" Jo, a s nimi kroužil 14 hodin.. tak to se nedivím, že byl utahanej. Šlapat 14 hodin do pedálů dá zabrat. ;-D

+6/−1
8.3.2016 15:06

Z35b98y68n43ě15k 98J43a35n56d90a 7183572275351

On to je kupodivu údaj co udává výrobce na stránkách v kolonce 'baterie'... Ale možná tomu nerozumí.

http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/

0/0
8.3.2016 16:50

P88e92t16r 32K48l27e16i72n 4710930688545

Asi vůbec neumíte číst. Nejsem žádnej velkej chemik či fyzik. Kapacita baterie je podružná, protože ze dvou nádrží záporných a kladných elektrolitů se neustále dobíjí. :DDDD

Takže nejde ani tak o baterii, jako o 2x159 litrů elektrolitů. Výrobní cena 10 centů litr? Rozuměj? ne?

0/0
8.3.2016 21:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.