Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW příštích sta let: vysouvací řidítkovolant a karoserie, co se hýbe

Mnichovská automobilka má sto let. Při oslavách se ohlíží za uplynulým stoletím jen zlehka, hledí hlavně do budoucnosti. Její designéři a vývojáři tak dostali za úkol postavit auto, které má být poslem z budoucnosti. BMW Vision Next 100 připomíná kreace hollywoodských snílků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o89m61á17š 16B26u12r87a 4882276754

Působivé, zvláště ta zakuklená kola s flexibilními blatníky. Ovšem napadlo mne, že to nebude žádná legrace, měnit "píchlé kolo" na silnici. Pokud tedy ovšem tenhle výtvor bude ještě stále jezdit na pneumatikách, či již na něčem jiném. Nebo zda-li nebude pro tento případ vybaven automatickým dohušťováním.

Ale ty rozkládací řidítka, to už pro mne není. To má s autem - tak jak ho chápu já - pramálo společného. Chyběl by mi řidičský požitek z ovládání stroje. Tohle je zajímavě řešená přepravní mašina, která vás odveze kam jí řeknete, ale do řízení si zřejmě nenechá příliš kecat. Působí to na mě odosobněným dojmem.

0/0
14.3.2016 15:13

Z82d48e84n23ě79k 98W81e79r42n74h16a94r46t 6717365752338

Vizuálně je to sice efektní, ale furt je to auto. Ono by to chtělo spíš úplně něco nového. Něco jako přepravní kapsle, které se budou podle potřeby spojovat do nějakých vláčků a pak se zase odpojí a dovezou lidi na místo. Zkrátka zachovat individuální dopravu, ale přitom efektivně využívat možnost vzájemné komunikace... To je podle mě reálná cesta do budoucna.

+1/0
11.3.2016 10:02

P20a96v38e37l 48H94a89l92b69i37c41h 6619452556729

Máte na mysli HyperLoop? :-) Jo, tomu projektu věřím. A když se to osvědčí, tak věřím, že bude zavedena osobní doprava v podobném smyslu (jen ne takových rychlostí). Alespoň by pak přestali někteří lidi nadávat, že se jim kvůli magistrále špatně dýchá, když si jdou ráno zakouřit ;-D

+1/0
11.3.2016 10:21

W55a10l89t33e86r 38D54i47v80i39š 6607322612502

Je to pár let, kdy tehdy můj šestiletý syn začal vymýšlet zajímavý způsob dopravy. Hrozně se mi ta jeho fantazie líbila a pak jsem to s ním zkoušel rozšiřovat.

Základem byly dvou-, čtyř- a osmi- a šestnáctimístné kapsle, které byly schopny samostatného pohybu, dokázaly se buď řídit samy, nebo jeden z cestujících řídil, byly by standardizovaných rozměrů s možností připojování dalších kapslí. V případě automatické jízdy logika sama vyhodnotila, kde bylo možné se připojit do hromadného transportu, který byl částečně veden stávajícími železničními trasami (včetně tramvají a metra), případně po dálnicích apod. Na dálkové trasy by jela na začátku speciální aerodynamická příď (zhlédnul se v šikanzenech ;)), za kterou by se řadily kapsle cestujících na jednom z několika bodů a po obsazení by "vlak" vyrazil do dalšího uzlu, kde by se některé kapsle odpojily, jiné připojily atd.

Člověk mohl mít buď trvale svou vlastní kapsli, která mu byla k dispozici kdykoli v nějakém blízkém parkovacím domě (při delším odstavení) nebo by ji mohl kamkoliv poslat (syn tam vymýšlel, že by s ní mohl jezdit sám do školy). Případně by si ji zavolal a platila by tam nějaká jízdenka podobně jako na MHD (protože by to byla vlastně MHD). Měl by na to aplikaci v mobilu, kde by zadal, kam chce jet a případně kolik lidí, objevilo by se mu tam, kdy dorazí nejbližší kapsle, a za chvíli by mohl vyrazit.

To téma jsme rozvíjeli poměrně dost dlouho a fakt se mi moc líbilo, jaké měl nápady díky tomu, že nebyl příliš zatížen současným pohledem na auta.

0/0
13.3.2016 15:41

J97a88n 33M21a18z35ů97r53e61k 2128864718705

Technologie jde stále dopředu a tam má stále BMW hodně větší náskok, než Audi, nebo Benz, ikdyž takový pokrok je nutný a prospěšný, tak se ptám, kde jsou ty doby silných deseti válců, řvoucích atmosférickýh motorů. Díky ujetý ekologii a EU jsou automobilky nuceni dělat přeplňované motory s 3 turby. To vše působí komicky, když si uvědomíme, že podíl osobní automobilové přepravy na celosvětovém vypouštění skleníkových plynů je menší než chov dobytka.

+2/−1
11.3.2016 9:28

J27a55k30u18b 16V10i28k32t43o95r61a 8423729953121

Porovnáváte neporovnatelné. Dobytek třeba vypouští více skleníkových plynů, ale je živen rostlinným materiálem - obnovitelným zdrojem. Kdežto auta živí ropa - neobnovitelný zdroj. Desetiválce k běžné dopravě opravdu nejsou zapotřebí. Miliardy kusů dobytka už k přežití víceméně potřebujeme. Manažeři automobilek mají evidentně více rozumu než vy. Případně si nepotřebují léčit komplexy nabušenejma motorama :-P[>-]

+1/−1
11.3.2016 22:21

D56e60j32a42n 18T91a29d37i74c 7542186387297

Mne bude stacit, kdyz budou dale delat sestivalcove motory.

+1/0
11.3.2016 9:22

M11i46r71e84k 51Z81á76v63o82d40n23ý 7542507510748

Já mám opravdu rád ladné tvary. Nicméně z vnějšku mi to přijde fakt otřesné. Spíše nepovedená minulost, než budoucnost.

0/0
11.3.2016 9:22

P55a37v58e75l 62L12a50n14d50a 6639380611344

Jako z "Já, robot".

+1/0
11.3.2016 8:43

M36a91r43t60i90n 88Č12e41r58v88e57n30k23a 9358924764912

nesmyslcar

+3/0
11.3.2016 0:10







Najdete na iDNES.cz