Diskuze

Autofotka týdne: Neúspěšný trhák Škoda MBX slaví 50 let, v Ženevě chybí

Když dvoudveřové embéčko 10. března 1966 představili světu na autosalonu v Ženevě, nikdo nemohl tušit, že kariéra krásného kupé vezme rychlý konec. Ze Škody 1000 MBX je dnes raritní, velmi ceněný veterán. Krásné auto by expozici Škody v Ženevě slušelo i letos, bohužel tam chybí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SK

Jaká by asi byla dnes studie Škody Fabie MBX, studentů SPŠ automobilní Mladá Boleslav, pokud by našli podporu u svých profesorů. V době Škody 1000 MBX, se dělaly speciály škodovek v dílně Metalexu, tak proč nenavázat něčím podobným na SPŠ.

0 0
možnosti
AL

Škoda pak, že stranické usnesení zařízlo vývoj následovníka 1000MB, mohl to být opět vůz světových parametrů, jenže to bylo zrovna v době, kdy se rozhodlo o dovozu žigulíků, okopírovaného výběhového fiata. Konkurence proto musela ze scény.

0 0
možnosti
DW

jak může být tohle vůz světových parametrů, když v době kdy první vůz upustil brány továrny, dávali ostatní už motor dopředu a měli i náhon na předek? tohle bylo auto zastaralé koncepce a ne žádný světový parametr

0 0
možnosti
Foto

J46i70ř81í 61E91r62b13e34n

13. 3. 2016 23:02

"nikdo nemohl tušit, že kariéra krásného kupé vezme rychlý konec" - no, karosáři to nejen tušili, ale i věděli. Embéčko bylo totiž konstruované "na krev" s minimálními rezervami, takže i motory prvních ročníků se pod větší zátěží sypaly, a karosérie byla pevnostně zoufale poddimenzovaná, takže podlahová část taktak stačila udržet čtyřdveřák, ale u dvoudveřáku neměla šanci amusely se přidělávat dodatečné podélníky, aby se to auto doslova nelámalo...

3 0
možnosti
VB

když se změní točivý moment, tak se změní i výkon, jen tak pro informaci pana Kodyma

0 0
možnosti
JS

změna maximálního kroutícího momentu někde v oblasti 3000 tisíc otáček nemusí nutně vést ke změně maximálního výkonu v oblasti 5000 otáček, jen tak pro informaci pana Buryška ;-)

1 0
možnosti
JD

J50u61r63a 42D59z35u64r91i27k

13. 3. 2016 14:10

Na svou dobu pěkné auto. Následující Š.100 už to charizma neměla.

3 1
možnosti
CP

Nechápu důvod tohoto článku. Ženeva má jedno z nejzajímavějších automuzejí pod halou 7, byl jsem tam asi 5x. Ale horní haly Palexpa jsou určeny pro novinky. Pokud ta někdo přitáhne veterána, budiž, ale když to udělají všichni, tak to ztrácí na půvabu.

A když už, nevím proč zrovna MBX, které zajímavé jen tím, že jich udělali málo. Ne, že by nebylo pěkné, ale v mezinárodním kontextu nejde o nich výjimečného. Jako byste chtěli rovnat Ford Capri a Š 110R.

2 0
možnosti

Pokud si dobře vzpomínám, toto auto měl zpěvák Karel Černoch. A jak tu již Josef Vala napsal, karoserie nebyla dost tuhá a kroutila se.

Pokud jde o krásu karoserie, je třeba to vnímat současně s dobou, kdy byla vyráběna. Tady trochu zaspali dobu, např. R8, se kterou bylo MB1000 srovnáváno, byl už daleko modernější a byl z roku 1962. A pro zajímavost, když jsem poprvé viděl někdy v roce 1965 nového Moskviče 407, tak se mi hodně líbil. A to byl současník MB1000.

2 0
možnosti
JN

Nepletete si 407 se 408?

0 0
možnosti
JV

J85o80s73e19f 78V66a71l38a

13. 3. 2016 12:23

udajne se diky nedostatecne konstrukcni tuhosti karoserie ohybala nabo lamala. Ono dvoudverove karoserie vyrabel kde kdo, ale vetsinou jako kabrio, dvoudverova karoserie mela smysl jenom tam, kde nebyl dostatek mista pro 4 dvere ( treba VW Golf I ) nebo prave u kabrioletu. Ale je fakt, ze v zemi, kdy si bezny zamestnanec nemohl vubec dovolit koupit si auto byl kabriolet necim neporilis potrebnym

0 0
možnosti
MN

Jistě jezdit s Hitlerovým VW broukem, nebo celou nacistickou značkou v 60. a 70. letech.;-D

Na ulici snové auto asi tak Ford Cortina, později Fiat, žigul a ještě pár zkrachovaných značek.

0 0
možnosti