Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64a30r63t34i61n 49V75o10j86á23č73e13k 9653447701926

tomu nerozumím mají stupeň "velmi dobrá" ale v tom stupni není žádná pneu ty další zelený jsou "jen" dobrý...nestálo by za to upravit stupnice hodnocení a ne jen čekat až se jednou za dekádu někomu povede udělat super pneu?

+1/−1
21.3.2016 16:07

M47a61r22t56i66n 53K96a84r52á69s53e70k 9498313928308

Abychom pak meli hodnoceni pneu jako u her, kdy se vetsina vejde mezi 80 - 100%?

0/0
22.3.2016 9:34

K79a93r47e12l 28V38a48c73h66u17t 9583672589283

Připadá mi to, že zimní Barumky jsou po 3-4 zimních sezónách ideální na ježdění v létě! ;-) ... Během 3-4 zim se vám vzorek ojede asi tak na tu 4mm-výšku (což je to minimum pro zimu) a zbytek gumy pak KRÁSNĚ ztvrdne a dále už se ta guma skoro vůbec nesjíždí R^ a přitom drážky jsou hluboké dost. ;-)

Dosud jsem tyto gumy vyhazoval, ale jen kvůli tomu, že jsme jezdili v létě do žhavé Dalmácie. Jenže už tam asi jezdit nebudem (kontroly a nekonečné fronty na hranicích, uprchlíci a tak). Na ježdění po rozbitém Česku to bude myslím bohatě stačit. :-/

+1/0
21.3.2016 12:57

P32e71t37r 77M42i88c92h76a71l 2240454711842

Já jsem jednou dojížděl zimní Dunlopy po pěti sezónách, na jaře měly lehce pod 4 mm. Chovaly se podobně, postupně ztvrdly a na léto byly dobré. Jel jsem tehdy na dovolenou kousek za Split a naprosto bez problémů. Když jsem je před další zimou dával pryč měly cca 2 mm, takže to vyšlo akorát.

0/0
22.3.2016 14:02

R89a23d54o10m43í25r 80A74l56b51e46r56t 1136321332659

V testu se objevily i české barumky. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/test-pneumatik-leto-0qm-/auto_testy.aspx?c=A160314_132904_auto_testy_fdv

To je sci fi.;-D

0/0
20.3.2016 17:54

M65i68c56h49a44l 47S70t81e10h90l71í50k 9964871781839

V zimě 16" Matadory,v létě 18" Barumy.na Oktávce II.Nejezdím žádnou palbu,Matadory jsou možná trošku hlučnější,ale zase jsem s nima v imě vyjel všechno,i ta,kde jiný dvali řetězy

0/0
19.3.2016 14:28

D92e24n34i57s 84W86i68t24z15k10u 3123121199427

přesně a za 3,5L;-D

+1/0
20.3.2016 20:05

P50e32t74r 83M13i38c25h43a89l 2700724381862

Inu, mnohdy "vyjedu - nevyjedu" záleží spíš na té součástce mezi volantem a sedačkou. :-)

0/0
22.3.2016 14:00

L13u83k66á80š 10O25m94á76č66k74a 5431854621386

Před 10-15 lety jsem zkoušel různé pneumatiky. Na novém autě jsem dostal Continental ContiSportContact 1. Když jsem je sjel, začal jsem experimentovat s jinými pneu, kupovat nejdražší gumu mi připadalo zbytečné. Jezdil jsem s GoodYear Eagle F1 (ty se sjely za 18 tisíc), Bavum Bravuris (hrozné na vodě a hlučné), několik pneu od Nokianu (hlučné) i Pirelli. Pak jsem znovu zkusil Continental (v té době tuším už trojky nebo dvojky) a opět naprostá spokojenost. Vydrží při mém stylu 40-50 tisíc, perfektní boční držení, odvod vody skvělý. Zůstávám tedy u Continentalu (momentálně pětky) a končím s experimenty. Jsou to jedny z nejlepších gum na trhu.

+3/0
19.3.2016 9:48

P73e73t83r 25Č32e76r35m12á59k 9368895459890

Přesně tak, v podstatě v každém testu který má alespoň trochu úroveň skončí nejhůř v první trojce nebo ho rovnou vyhraje. R^

0/0
19.3.2016 14:37

J23a64r82o57s41l96a49v 98H50u69m16l 6552507617608

Koupil jsem letos Nexen hd plus 195/55/15, tak jsem zvědavý. Stály 1000 za gumu a v autohausu jsem koukal, že je Škoda dává na nový auta. Každopádně Nexeny byly o 1300 levnější než Continental, což je sakra rozdíl.

0/0
19.3.2016 2:14

P42a14v98e89l 82Š32v44e96s67t43k83a 3388255149

Pockejte ne mokru, to se pak usetrenyc h par tisic "vyplati"

+2/0
19.3.2016 7:29

L50u64k40á52š 55O95m94á65č47k26a 5531344521146

Continental stojí obvykle kolem 1500 v tvém rozměru.

+1/0
19.3.2016 8:30

J82a10r83o79s18l82a36v 69H28u71m64l 6522487607418

nenašel jsem levnější než 2200

0/0
19.3.2016 10:53

L35u16k38á75š 25O84m92á69č33k68a 5341364651696

A proč tam obouváš takovou specialitu?

0/0
19.3.2016 11:36

M42a46r26t10i63n 89K94a48r66á54s90e18k 9218433868718

Pan ma nejaky exoticky rozmer 195/55/15....

0/0
19.3.2016 11:03

P24a75v55e59l 90Š89v48e68s14t51k48a 3158925989

je to celkem běžný rozměr v 15" např. Fabia II. Ale cena 1000/kus je blbost, tento rozměr patří k dražším než třeba 205/55R16

0/0
19.3.2016 11:19

P32a76v57e66l 27Š49v10e90s45t86k86a 3578295739

omlouvám se na internetu se opravdu pohybují lehce nad 1000/kus. Na druhou stranu, u těch nejlevnějších cen platíte dopravu i 100/kus. Za Conti dáte +- 2000/kus, takže pán ušetřil 4000 a neví jaká guma bude. U auta typu Fabie II v ceně třeba 150000 nevím, jestli toto šetření je na místě. Je to na každém řidiči.

0/0
19.3.2016 11:24

M59a26r61t33i43n 33K39a24r61á60s51e96k 9328813828168

1300 na sade neni moc zadadni rozdil, navic je dost pravdepodobne ze ty continentaly by vydrzely dele a na km pak vysly nastejno nebo i lepe. O nesrovnatelnych jizdnich vlastnostech nemluve...

+1/0
19.3.2016 10:04

J49a25r90o26s30l73a88v 70H53u64m42l 6332407687718

ne na sadě, ale na gumě.Sada Conti 8500, sada Nexen 4600 i s přezutím.

0/0
19.3.2016 10:48

M42a69r74t18i86n 89K24a70r69á69s17e24k 9958243298278

Jo pardon, koukam ze mate nejaky hodne exoticky rozmer pneu, kde je rozdil z nejakeho duvodu hodne velky. U standardniho 195/65 je to cca tisicovka na sade oproti stredni tride jako barum nebo nexen ( cinu nepicitam jako relevatni konkurenci)

0/0
19.3.2016 11:02

M28a18r38t47i70n 65K12a52r85á37s89e79k 9788903158828

Koulam ze mate nejaky exoticky rozmer... Bral jsem to predtim asi jako preklep.... V teto velikosti se na auto davaji spise 185/55/15

0/0
19.3.2016 11:05

J92a88r18o37s56l73a94v 25H34u53m31l 6562227587918

Taky nechápu rozdíl ceny, ale 195x55x15 jsem koupil v 2007 na roomsteru jako originály a 195x65x15 z octavie tam nevlezou a nemám je ani v TP.

0/0
19.3.2016 18:04

P56e33t46r 24N25ě11m30e10c 4760663310317

Kumho Ecowing ES01, 185/60 R14 rozhodně nebrat,kloužou jako sviňa na mokré silnici. Naprosto nejhorší gumy co jsem kdy měl.

0/−1
19.3.2016 0:53

P59a98v44e91l 78Š63v34e31s17t15k91a 3698545229

Mel jste se nekoho zeptat,nez jste si koupil polocinskou gumu.

+1/−1
19.3.2016 7:28

L23u22k27á43š 55O40m37á44č42k55a 5411754891806

A ty ses měl zeptat, že Kumho vyrábí i velice kvalitní pneu (což Eco verze nikdy nebude).

+1/0
19.3.2016 9:56

P71a87v41e69l 35Š51v45e25s89t61k51a 3928875379

Nejsem tak bohatý, abych si jen tak zbůhdarma testoval na svém autě poločínské pneumatiky a ušetřil pár korun. Raději koupím desetiletími ověřenou značku. V létě mám Micheliny (orig. výbava), na zimu jsem koupil Continentaly. Spokojenost o oběma.

0/−2
19.3.2016 11:33

M84i51l41a76n 68V13o87t18a82v42a 5214906931242

1) víme jak je to s těmito testy... redaktoři si nejdou koupit tyto pneumatiky do obchodu, ale požádají výrobce o zaslání zkušebního vzorku. Takže ten Contík může být opravdu absolutní špička, ale bohužel to nebude pneumatika, kterou si následně koupíte v obchodě

2) na ty pneumatiky je potřeba se také dívat z dlouhodobého hlediska, který se netestuje. Jsou typy profilů, které se chovají fantasticky včetně odvodu vody, ale při opotřebení, dejme tomu od 40%, kdy ještě 60% zbývá do normy pro sjetí, se pneu začne chovat diametrálně jinak v odvodu vody, takže najednou pneumatika, která před tím byla o stupínek níže, je nyní lepší.

3) uživatel si musí ujasnit, co je jeho prioritou. Mnoho lidí uvádí, že tamty a ty pneu vydržely "milion" kilometrů. To samozřejmě není problém, při použití jiné tvrdší směsi, ale ta má pak vliv na brzdnou dráhu a jiné faktory. Nemůžeme mít všechno. Bud chci mít bezpečnost a případně komfort, ale pak nemohu čekat, že mi pneu vydrží 80 tis. o holt si připlatím a nebo je pro mě ekonomická stránka důležitější a pak budu mít bud trochu hlučnější pneu, nebo třeba o tři metry delší brzdnou dráhu.

+2/−1
18.3.2016 23:41

P66e87t59r 12Č72e52r59m28á73k 9328445139750

V zásadě souhlasím, ale..

1)Tady se pletete - testy nedělají žádní redaktoři ale ADAC a ten pneu kupuje namátkově v běžné distribuční síti. Samozřejmě nikdo netvrdí že to znamená že si každý kupující koupí identický výrobek, ale není to zkrátka v moci výrobce nějak ovlivnit.

2)Obecná teze opět sice reálná, ale nijak ověřená. Že by continentaly měly v 60% životnosti najednou horší vlastnosti než vredsteiny nikdo doposud neměřil a neprokázal. Naopak faktem je že renomovaní výrobci mají technologie jak zachovat vlastnosti pneu po většinu km proběhu pneu, a to např. vrstvením vzorku aj.

3)Tady naprostý souhlas.

+3/0
19.3.2016 0:55

M96i31l64a91n 61V51o98t58a90v24a 5634176851922

vím, že ADAC nemá redaktory, nazval jsem je tak obecně. Jinak nemusíme co se týče nákupu testu chodit daleko... viz. zde http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

2) tím jsem neměl na mysli zrovna Conti, ale obecně vzorek jakéhokoli výrobce. Nejvíce se takto chovají pneu, které mají typicky odvod vody pouze do stran. Myslím, že tím byly třeba modely Gooyear eagle F1, které se chovají fantasticky jako nove, ale pneumatika se vzhledem k opotřebení zásadně zhoršuje díky absenci kanálku po obvodu

0/0
19.3.2016 1:13

P62e14t97r 57Č43e56r31m58á12k 9118495299440

Rozumím, ale pak jsou ty technologie vrstvenéno vzorku resp. běhounu (např. Goodyear optigrip) které dělají pravý opak - v průběhu životnosti zachovávají vlastností tím že se vždy po sjetí částí běhounu objeví nová vrstva. Takže to je prostě o konkrétním typu pneu.

0/0
19.3.2016 14:43

S77t65a77n19i42s65l37a90v 86K28r50e59j48c93a65r 6747736943944

Ano máte pravdu, a tak i v tomto platí pravidlo opisování a nikoli vlastní zkušenosti. Ale to co platí u redaktorů platí i u Českých prodejců!!!!!! Nebo jste zaznamenal u některého prodejce jinou než opsanou informaci jež užívají všichni. Do roku 1990 se razilo heslo - "nakupujte u odborníků" - v dnešní době mi to připadá, že odborníci vymřeli. A nahradili je zaučení opisovatelé!!A pokud se podíváte na nabízené dezény pneumatik, tak najednou zjistíte, že i výrobci nic moc nevymýšlí ale opičí se. Je škoda, že v gumárenství není ochraná možnost užitého vzoru dezénu. To by jistě ADAC měl ulehčenou práci s vyhledáváním skutečně přínosných pneumatik. Michelin, Riken i Matador by se musely posuzovat jako jedna značka odlišná od Continentalu po všech stránkách.

0/0
19.3.2016 11:50

V86l59a95d24a 74S73i10m55o54n47i29k 3629513413175

ad 1) U výrobků pro automotive platí stále, že kvalita je vyrovnanaá. To je základní předpoklad tak masové výroby. vyrovnaná znamená buď dobrá nebo horší, ale skoro neměnná. Takže ty pneumatiky jsou z běžné distribuční sítě - kdyby je dodal Continental výrobce, tak to budou ty samé. Pro test ani nelze udělat na sérové lince "jiné" gumy.

0/0
19.3.2016 9:55

M31i91l23a15n 31V50o58t11a75v85a 5574976941612

tak ještě jednou... kvalita nikdy není stejná. na seriove lince není problém udělat jiné gumy, protože rozdíl je ve směsi. A tu bez problémů změníte. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

0/0
19.3.2016 13:32

P64e83t37r 16Č53e42r84m80á51k 9128445419190

Dokážu pochopit že někdo šetří na autě. Nedokážu pochopit že ale někdo šetří na tom jediném co je spojuje se silnicí, přičemž cena je úměrná velikosti auta a v nákladech na provozování auta vesměs zanedbatelná.

+1/0
18.3.2016 23:30

M81i52l66a64n 97V27o41t72a72v60a 5684726541372

bohužel to tak není vždy. V servisu potkáte mnoho mladých kluků, kteří si dovezli zánovní bourák na pořádných balonech, kterým oblbují děvčata s také pořádnýma balonama driftováním atd. ale když přijedou do servisu, tak zjistí, že ta guma nestojí co ta původní, když měli ještě feldu, ale že stojí půlku toho, co dali za auto. A pak je vidíte na čínských, nebo dost sjetech gumách

+3/−1
18.3.2016 23:52

P57e29t37r 27Č75e15r93m88á62k 9908565969970

Ta rovnice je trochu jinak. I když to je starší bourák, tak jeho provozování stojí peníze. Spotřeba, povinné ručení, náhraní díly atd. A stále tedy je položka za pneu jen jedna z x položek. A vždy je to v úměrě - pokud někdo má auto na drifty tak adekvátně tomu níčí i podvozek, motor a převodovku a náklady na pneu jsou v tu chvíli svou úrovní druhořadá záležitost. A naopak pokud někdo má starši ale dražší auto, tak si ho koupil třeba proto že v něm stráví hodně km, což s sebou nese zase ty náklady na běznou údržbu (olej, brzdy atd.) a opět položka za pneu je zanedbatelná. Takže tak či tak, vždy je suma za pořádné pneu ta z těch nejmenších položek a kdo na tom šetří tak nikdy neušetří...

+1/0
19.3.2016 0:46

P31a50v49e21l 69Š89v40e75s58t19k30a 3588795639

A ja nechapu lidi s autem za milion a pri nakupu pneu resi stokoruny a koupi no name gumu v hypermarketu

+2/0
19.3.2016 7:33

L88u91k33á68š 42O98m15á36č60k23a 5841684361256

Máš zajímavé přátelé.

+1/0
19.3.2016 8:34

P92a88v74e18l 10Š28v19e31s32t49k97a 3828235609

Klasická hláška v pneuservisu "ta guma je ještě dobrá, s tím autem stejně jezdí jenom manželka s dcerou do školky a sem tam nakoupit do ..."

;-D

Z toho vyplývá jediné a to, že manžel chce dědit :)

0/0
19.3.2016 11:41

A98n20d17r68e94j 51K15r95á39l 7315246975925

Zustanu u svych Bridgestonu..

0/0
18.3.2016 23:25
Foto

O93l88d36a 36V11a63r25h82á68n43e22k 5570604530666

Služebně i soukrmě(dohromady) mám 115.000/rok. Letní Bridgestone cca 100.000 a zimu na Dunlopech cca 75.000. Letos mi na zimu koupili Pirelli a děs běs. Š - Octavia.

0/0
18.3.2016 23:18

B69l83a70ž58e84j 53M37o50t16y25č72k83a 8197957595520

Pirelli jsou top na zimu, bohužel zima již 3 roky nebylaRv

0/0
18.3.2016 23:53
Foto

V93o12j34t24ě42c95h 22P96a29v97l77í39k 5764941204438

Na zimu Nokiany, na léto Vredesteiny a jsem spokojený.

+1/0
18.3.2016 23:09

P96a48v36e55l 60L64á22n49í66k 5489295202377

Nevím co vede lidi ke kupování například levných čínských pneumatik když i dobrá značková guma se dá pořídit levně. Obouvám teď třeba jen GoodYear, slušná cena, najedu toho hodně a sjíždí se fakt hodně pomalu, nehlučí a vyrobený jsou pěkně v Německu.

+1/0
18.3.2016 22:51

K78a15m85i19l 89Z27a55h35r39á34d72k70a 7729395863744

Co Bridgestone? Pirelli? Asi zas placená reklama :)

+2/−1
18.3.2016 22:40

P96a72v20e15l 39J86e70ř69á13b91e38k 7891842574937

Když tak sledují ty diskuse kolik vydrží pneu - co takhle si nechat zkontrolovat sbíhavost?

A nebo tlak v pneu?

Co máme auta, tak pneu minimálně 40 tisíc km. U některých i 80 tisíc. Tedy nepočítám pneu na předrevolučních Škodovkách. Tehdy 40 tisíc normální člověk bz chaty nenajezdil.

+1/0
18.3.2016 21:34

P75a12v69e49l 91D91o30b85e76š 3646183678241

Zima Nokian a v létě BF goodrich max spokojenost.

+1/0
18.3.2016 21:25

R62o84b87e35r34t 74K68a74d19l15e97c 7918437266154

Ty 17" Continentaly mam na Oktavce a jsou hlucny jak prase, skoro jak vadny loziska. Az je dojedu tak urcite zvolim jinou znacku.

0/0
18.3.2016 16:39

J97a88k65u50b 81N39o96v67á13k 8880933810762

Continental Contact jsem dával nové na feldu, tedy když byla ještě zánovní. Bylo to poté co jsem sjel první sadu z výroby Matador MP11 a bylo to špatný, moc špatný. Téměř nové auto bylo náhle velmi nestabilní a zdálo se mi i nebezpečné, trvalo možná 500 km, než si to sedlo. Od té doby jsem už značku Continental nekoupil.

+1/−4
18.3.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.