Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letní obutí: continentaly jsou nejlepší, ale nejdražší. Barumky vydrží

V půlce března startuje období shánění nového obutí na auto. Jako obvykle před sezonou evropské autokluby testovaly nové letní pneumatiky. Německý ADAC radí, jak nejlépe vybrat gumy v rozměrech 185/65 R 15 a 225/45 R17.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38a87r85t80i80n 10V50o81j45á53č66e44k 9593377391656

tomu nerozumím mají stupeň "velmi dobrá" ale v tom stupni není žádná pneu ty další zelený jsou "jen" dobrý...nestálo by za to upravit stupnice hodnocení a ne jen čekat až se jednou za dekádu někomu povede udělat super pneu?

+1/−1
21.3.2016 16:07

M40a92r11t83i34n 70K88a89r57á74s58e82k 9778893778768

Abychom pak meli hodnoceni pneu jako u her, kdy se vetsina vejde mezi 80 - 100%?

0/0
22.3.2016 9:34

K96a11r19e65l 10V21a87c89h21u70t 9433862529753

Připadá mi to, že zimní Barumky jsou po 3-4 zimních sezónách ideální na ježdění v létě! ;-) ... Během 3-4 zim se vám vzorek ojede asi tak na tu 4mm-výšku (což je to minimum pro zimu) a zbytek gumy pak KRÁSNĚ ztvrdne a dále už se ta guma skoro vůbec nesjíždí R^ a přitom drážky jsou hluboké dost. ;-)

Dosud jsem tyto gumy vyhazoval, ale jen kvůli tomu, že jsme jezdili v létě do žhavé Dalmácie. Jenže už tam asi jezdit nebudem (kontroly a nekonečné fronty na hranicích, uprchlíci a tak). Na ježdění po rozbitém Česku to bude myslím bohatě stačit. :-/

+1/0
21.3.2016 12:57

P51e67t18r 91M56i68c73h27a17l 2670984941322

Já jsem jednou dojížděl zimní Dunlopy po pěti sezónách, na jaře měly lehce pod 4 mm. Chovaly se podobně, postupně ztvrdly a na léto byly dobré. Jel jsem tehdy na dovolenou kousek za Split a naprosto bez problémů. Když jsem je před další zimou dával pryč měly cca 2 mm, takže to vyšlo akorát.

0/0
22.3.2016 14:02

R15a50d67o14m55í75r 88A46l58b28e72r64t 1286141212719

V testu se objevily i české barumky. K jejich pozitivním vlastnostem patří skutečnost, že se opotřebují pomaleji než většina testovaných konkurentů,“ vysvětluje Petr Buček.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/test-pneumatik-leto-0qm-/auto_testy.aspx?c=A160314_132904_auto_testy_fdv

To je sci fi.;-D

0/0
20.3.2016 17:54

M62i37c12h47a81l 33S90t73e85h43l18í13k 9794921501669

V zimě 16" Matadory,v létě 18" Barumy.na Oktávce II.Nejezdím žádnou palbu,Matadory jsou možná trošku hlučnější,ale zase jsem s nima v imě vyjel všechno,i ta,kde jiný dvali řetězy

0/0
19.3.2016 14:28

D14e88n81i48s 53W66i86t21z62k38u 3913481459367

přesně a za 3,5L;-D

+1/0
20.3.2016 20:05

P37e64t62r 54M54i40c96h57a50l 2810594921282

Inu, mnohdy "vyjedu - nevyjedu" záleží spíš na té součástce mezi volantem a sedačkou. :-)

0/0
22.3.2016 14:00

L21u66k85á66š 64O76m15á60č39k31a 5711284951496

Před 10-15 lety jsem zkoušel různé pneumatiky. Na novém autě jsem dostal Continental ContiSportContact 1. Když jsem je sjel, začal jsem experimentovat s jinými pneu, kupovat nejdražší gumu mi připadalo zbytečné. Jezdil jsem s GoodYear Eagle F1 (ty se sjely za 18 tisíc), Bavum Bravuris (hrozné na vodě a hlučné), několik pneu od Nokianu (hlučné) i Pirelli. Pak jsem znovu zkusil Continental (v té době tuším už trojky nebo dvojky) a opět naprostá spokojenost. Vydrží při mém stylu 40-50 tisíc, perfektní boční držení, odvod vody skvělý. Zůstávám tedy u Continentalu (momentálně pětky) a končím s experimenty. Jsou to jedny z nejlepších gum na trhu.

+3/0
19.3.2016 9:48

P89e83t52r 41Č51e38r58m16á53k 9508355489200

Přesně tak, v podstatě v každém testu který má alespoň trochu úroveň skončí nejhůř v první trojce nebo ho rovnou vyhraje. R^

0/0
19.3.2016 14:37

J69a55r48o10s87l59a48v 75H54u75m71l 6362717397748

Koupil jsem letos Nexen hd plus 195/55/15, tak jsem zvědavý. Stály 1000 za gumu a v autohausu jsem koukal, že je Škoda dává na nový auta. Každopádně Nexeny byly o 1300 levnější než Continental, což je sakra rozdíl.

0/0
19.3.2016 2:14

P89a16v73e96l 50Š18v64e68s15t22k45a 3408265669

Pockejte ne mokru, to se pak usetrenyc h par tisic "vyplati"

+2/0
19.3.2016 7:29

L15u90k30á82š 68O57m72á45č17k80a 5141784971836

Continental stojí obvykle kolem 1500 v tvém rozměru.

+1/0
19.3.2016 8:30

J18a20r59o10s89l29a62v 81H50u59m79l 6932787707418

nenašel jsem levnější než 2200

0/0
19.3.2016 10:53

L40u40k20á15š 93O69m15á22č17k65a 5101274691656

A proč tam obouváš takovou specialitu?

0/0
19.3.2016 11:36

M26a46r38t65i83n 95K12a85r40á35s46e81k 9328493708128

Pan ma nejaky exoticky rozmer 195/55/15....

0/0
19.3.2016 11:03

P74a77v12e14l 76Š49v92e73s14t23k12a 3978515439

je to celkem běžný rozměr v 15" např. Fabia II. Ale cena 1000/kus je blbost, tento rozměr patří k dražším než třeba 205/55R16

0/0
19.3.2016 11:19

P89a12v92e26l 34Š23v51e37s93t73k39a 3538985839

omlouvám se na internetu se opravdu pohybují lehce nad 1000/kus. Na druhou stranu, u těch nejlevnějších cen platíte dopravu i 100/kus. Za Conti dáte +- 2000/kus, takže pán ušetřil 4000 a neví jaká guma bude. U auta typu Fabie II v ceně třeba 150000 nevím, jestli toto šetření je na místě. Je to na každém řidiči.

0/0
19.3.2016 11:24

M67a21r46t64i50n 14K90a31r24á65s87e75k 9528633608708

1300 na sade neni moc zadadni rozdil, navic je dost pravdepodobne ze ty continentaly by vydrzely dele a na km pak vysly nastejno nebo i lepe. O nesrovnatelnych jizdnich vlastnostech nemluve...

+1/0
19.3.2016 10:04

J92a13r43o96s44l44a88v 16H25u56m60l 6462827387748

ne na sadě, ale na gumě.Sada Conti 8500, sada Nexen 4600 i s přezutím.

0/0
19.3.2016 10:48

M32a50r18t15i92n 76K46a56r47á52s68e87k 9368373588708

Jo pardon, koukam ze mate nejaky hodne exoticky rozmer pneu, kde je rozdil z nejakeho duvodu hodne velky. U standardniho 195/65 je to cca tisicovka na sade oproti stredni tride jako barum nebo nexen ( cinu nepicitam jako relevatni konkurenci)

0/0
19.3.2016 11:02

M86a76r33t79i35n 20K12a49r33á32s40e49k 9938523538478

Koulam ze mate nejaky exoticky rozmer... Bral jsem to predtim asi jako preklep.... V teto velikosti se na auto davaji spise 185/55/15

0/0
19.3.2016 11:05

J85a89r64o35s43l57a67v 93H55u55m95l 6532757567618

Taky nechápu rozdíl ceny, ale 195x55x15 jsem koupil v 2007 na roomsteru jako originály a 195x65x15 z octavie tam nevlezou a nemám je ani v TP.

0/0
19.3.2016 18:04

P77e66t85r 72N69ě59m57e48c 4220473680817

Kumho Ecowing ES01, 185/60 R14 rozhodně nebrat,kloužou jako sviňa na mokré silnici. Naprosto nejhorší gumy co jsem kdy měl.

0/−1
19.3.2016 0:53

P69a45v96e62l 93Š97v31e11s45t72k33a 3378395189

Mel jste se nekoho zeptat,nez jste si koupil polocinskou gumu.

+1/−1
19.3.2016 7:28

L39u33k78á24š 57O72m76á69č61k82a 5171794831876

A ty ses měl zeptat, že Kumho vyrábí i velice kvalitní pneu (což Eco verze nikdy nebude).

+1/0
19.3.2016 9:56

P37a51v52e86l 73Š75v96e57s58t92k11a 3548545549

Nejsem tak bohatý, abych si jen tak zbůhdarma testoval na svém autě poločínské pneumatiky a ušetřil pár korun. Raději koupím desetiletími ověřenou značku. V létě mám Micheliny (orig. výbava), na zimu jsem koupil Continentaly. Spokojenost o oběma.

0/−2
19.3.2016 11:33

M25i15l42a58n 43V60o29t33a68v97a 5884946141102

1) víme jak je to s těmito testy... redaktoři si nejdou koupit tyto pneumatiky do obchodu, ale požádají výrobce o zaslání zkušebního vzorku. Takže ten Contík může být opravdu absolutní špička, ale bohužel to nebude pneumatika, kterou si následně koupíte v obchodě

2) na ty pneumatiky je potřeba se také dívat z dlouhodobého hlediska, který se netestuje. Jsou typy profilů, které se chovají fantasticky včetně odvodu vody, ale při opotřebení, dejme tomu od 40%, kdy ještě 60% zbývá do normy pro sjetí, se pneu začne chovat diametrálně jinak v odvodu vody, takže najednou pneumatika, která před tím byla o stupínek níže, je nyní lepší.

3) uživatel si musí ujasnit, co je jeho prioritou. Mnoho lidí uvádí, že tamty a ty pneu vydržely "milion" kilometrů. To samozřejmě není problém, při použití jiné tvrdší směsi, ale ta má pak vliv na brzdnou dráhu a jiné faktory. Nemůžeme mít všechno. Bud chci mít bezpečnost a případně komfort, ale pak nemohu čekat, že mi pneu vydrží 80 tis. o holt si připlatím a nebo je pro mě ekonomická stránka důležitější a pak budu mít bud trochu hlučnější pneu, nebo třeba o tři metry delší brzdnou dráhu.

+2/−1
18.3.2016 23:41

P83e23t54r 24Č23e42r73m93á29k 9458625629200

V zásadě souhlasím, ale..

1)Tady se pletete - testy nedělají žádní redaktoři ale ADAC a ten pneu kupuje namátkově v běžné distribuční síti. Samozřejmě nikdo netvrdí že to znamená že si každý kupující koupí identický výrobek, ale není to zkrátka v moci výrobce nějak ovlivnit.

2)Obecná teze opět sice reálná, ale nijak ověřená. Že by continentaly měly v 60% životnosti najednou horší vlastnosti než vredsteiny nikdo doposud neměřil a neprokázal. Naopak faktem je že renomovaní výrobci mají technologie jak zachovat vlastnosti pneu po většinu km proběhu pneu, a to např. vrstvením vzorku aj.

3)Tady naprostý souhlas.

+3/0
19.3.2016 0:55

M81i74l85a22n 12V28o32t53a55v49a 5584466331672

vím, že ADAC nemá redaktory, nazval jsem je tak obecně. Jinak nemusíme co se týče nákupu testu chodit daleko... viz. zde http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

2) tím jsem neměl na mysli zrovna Conti, ale obecně vzorek jakéhokoli výrobce. Nejvíce se takto chovají pneu, které mají typicky odvod vody pouze do stran. Myslím, že tím byly třeba modely Gooyear eagle F1, které se chovají fantasticky jako nove, ale pneumatika se vzhledem k opotřebení zásadně zhoršuje díky absenci kanálku po obvodu

0/0
19.3.2016 1:13

P14e81t53r 96Č77e70r96m73á45k 9478865419210

Rozumím, ale pak jsou ty technologie vrstvenéno vzorku resp. běhounu (např. Goodyear optigrip) které dělají pravý opak - v průběhu životnosti zachovávají vlastností tím že se vždy po sjetí částí běhounu objeví nová vrstva. Takže to je prostě o konkrétním typu pneu.

0/0
19.3.2016 14:43

S80t30a84n96i94s79l49a47v 58K81r84e85j76c81a55r 6377736943764

Ano máte pravdu, a tak i v tomto platí pravidlo opisování a nikoli vlastní zkušenosti. Ale to co platí u redaktorů platí i u Českých prodejců!!!!!! Nebo jste zaznamenal u některého prodejce jinou než opsanou informaci jež užívají všichni. Do roku 1990 se razilo heslo - "nakupujte u odborníků" - v dnešní době mi to připadá, že odborníci vymřeli. A nahradili je zaučení opisovatelé!!A pokud se podíváte na nabízené dezény pneumatik, tak najednou zjistíte, že i výrobci nic moc nevymýšlí ale opičí se. Je škoda, že v gumárenství není ochraná možnost užitého vzoru dezénu. To by jistě ADAC měl ulehčenou práci s vyhledáváním skutečně přínosných pneumatik. Michelin, Riken i Matador by se musely posuzovat jako jedna značka odlišná od Continentalu po všech stránkách.

0/0
19.3.2016 11:50

V89l73a68d22a 74S47i83m90o23n17i38k 3489353703175

ad 1) U výrobků pro automotive platí stále, že kvalita je vyrovnanaá. To je základní předpoklad tak masové výroby. vyrovnaná znamená buď dobrá nebo horší, ale skoro neměnná. Takže ty pneumatiky jsou z běžné distribuční sítě - kdyby je dodal Continental výrobce, tak to budou ty samé. Pro test ani nelze udělat na sérové lince "jiné" gumy.

0/0
19.3.2016 9:55

M51i33l70a51n 63V65o82t30a54v98a 5684216111882

tak ještě jednou... kvalita nikdy není stejná. na seriove lince není problém udělat jiné gumy, protože rozdíl je ve směsi. A tu bez problémů změníte. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nokian-priznal-podvody-pri-testech-pneumatik-podvedl-i-nas/

0/0
19.3.2016 13:32

P51e46t70r 51Č19e50r46m21á18k 9208585209870

Dokážu pochopit že někdo šetří na autě. Nedokážu pochopit že ale někdo šetří na tom jediném co je spojuje se silnicí, přičemž cena je úměrná velikosti auta a v nákladech na provozování auta vesměs zanedbatelná.

+1/0
18.3.2016 23:30

M36i39l29a43n 59V24o68t40a32v66a 5314416211172

bohužel to tak není vždy. V servisu potkáte mnoho mladých kluků, kteří si dovezli zánovní bourák na pořádných balonech, kterým oblbují děvčata s také pořádnýma balonama driftováním atd. ale když přijedou do servisu, tak zjistí, že ta guma nestojí co ta původní, když měli ještě feldu, ale že stojí půlku toho, co dali za auto. A pak je vidíte na čínských, nebo dost sjetech gumách

+3/−1
18.3.2016 23:52

P53e24t23r 16Č36e82r12m71á70k 9678965259300

Ta rovnice je trochu jinak. I když to je starší bourák, tak jeho provozování stojí peníze. Spotřeba, povinné ručení, náhraní díly atd. A stále tedy je položka za pneu jen jedna z x položek. A vždy je to v úměrě - pokud někdo má auto na drifty tak adekvátně tomu níčí i podvozek, motor a převodovku a náklady na pneu jsou v tu chvíli svou úrovní druhořadá záležitost. A naopak pokud někdo má starši ale dražší auto, tak si ho koupil třeba proto že v něm stráví hodně km, což s sebou nese zase ty náklady na běznou údržbu (olej, brzdy atd.) a opět položka za pneu je zanedbatelná. Takže tak či tak, vždy je suma za pořádné pneu ta z těch nejmenších položek a kdo na tom šetří tak nikdy neušetří...

+1/0
19.3.2016 0:46

P69a39v25e59l 92Š52v76e56s90t35k64a 3188955419

A ja nechapu lidi s autem za milion a pri nakupu pneu resi stokoruny a koupi no name gumu v hypermarketu

+2/0
19.3.2016 7:33

L58u29k79á49š 19O96m43á92č96k93a 5131324371856

Máš zajímavé přátelé.

+1/0
19.3.2016 8:34

P64a67v61e46l 43Š93v98e10s16t16k38a 3888445599

Klasická hláška v pneuservisu "ta guma je ještě dobrá, s tím autem stejně jezdí jenom manželka s dcerou do školky a sem tam nakoupit do ..."

;-D

Z toho vyplývá jediné a to, že manžel chce dědit :)

0/0
19.3.2016 11:41

A61n88d57r96e39j 50K52r51á90l 7275866275855

Zustanu u svych Bridgestonu..

0/0
18.3.2016 23:25
Foto

O76l42d30a 56V69a25r89h90á32n72e28k 5740114420576

Služebně i soukrmě(dohromady) mám 115.000/rok. Letní Bridgestone cca 100.000 a zimu na Dunlopech cca 75.000. Letos mi na zimu koupili Pirelli a děs běs. Š - Octavia.

0/0
18.3.2016 23:18

B22l73a21ž30e62j 82M40o17t46y16č91k85a 8427227765430

Pirelli jsou top na zimu, bohužel zima již 3 roky nebylaRv

0/0
18.3.2016 23:53
Foto

V58o25j18t31ě66c85h 58P67a73v53l67í39k 5254381324388

Na zimu Nokiany, na léto Vredesteiny a jsem spokojený.

+1/0
18.3.2016 23:09

P18a94v39e27l 16L66á64n12í45k 5349825502767

Nevím co vede lidi ke kupování například levných čínských pneumatik když i dobrá značková guma se dá pořídit levně. Obouvám teď třeba jen GoodYear, slušná cena, najedu toho hodně a sjíždí se fakt hodně pomalu, nehlučí a vyrobený jsou pěkně v Německu.

+1/0
18.3.2016 22:51

K38a56m78i55l 38Z68a58h92r20á90d35k24a 7529565193244

Co Bridgestone? Pirelli? Asi zas placená reklama :)

+2/−1
18.3.2016 22:40

P10a91v17e82l 63J77e47ř81á59b37e91k 7601152854417

Když tak sledují ty diskuse kolik vydrží pneu - co takhle si nechat zkontrolovat sbíhavost?

A nebo tlak v pneu?

Co máme auta, tak pneu minimálně 40 tisíc km. U některých i 80 tisíc. Tedy nepočítám pneu na předrevolučních Škodovkách. Tehdy 40 tisíc normální člověk bz chaty nenajezdil.

+1/0
18.3.2016 21:34

P12a18v90e44l 95D88o83b85e68š 3736443968141

Zima Nokian a v létě BF goodrich max spokojenost.

+1/0
18.3.2016 21:25

R14o12b62e19r55t 87K44a42d75l66e23c 7608197956944

Ty 17" Continentaly mam na Oktavce a jsou hlucny jak prase, skoro jak vadny loziska. Az je dojedu tak urcite zvolim jinou znacku.

0/0
18.3.2016 16:39

J11a76k96u87b 34N58o32v16á61k 8220223350262

Continental Contact jsem dával nové na feldu, tedy když byla ještě zánovní. Bylo to poté co jsem sjel první sadu z výroby Matador MP11 a bylo to špatný, moc špatný. Téměř nové auto bylo náhle velmi nestabilní a zdálo se mi i nebezpečné, trvalo možná 500 km, než si to sedlo. Od té doby jsem už značku Continental nekoupil.

+1/−4
18.3.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.