Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Sledujte boj řidičů s kruhovým objezdem, který není

Na pár týdnů mají v Pardubicích specialitu, kterou místním řidičům celé Česko rozhodně nezávidí. S nekonvenčním řešením dopravní situace v podobě imaginárního kruhového objezdu si řidiči poradili různě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R65a46d59e39k 49U57r66b87a23n 4869940854817

Pokud do sebe auta nevráží, tak mi to přijde geniální ;-D

0/0
11.4.2016 13:50

K58a77r87e26l 66P67a24n10c89e34r 7981870408924

UK roundabouts to je pohadka. Kdo tam jezdil tam urcite potvrdi.

0/0
6.4.2016 11:51

O41n20d67r45a 98P63á48t87e55k 8813769594155

To je někde v Itálii ? :-)

0/0
3.4.2016 9:55

M42i65l33o15š 83Š77ť73a38s10t69n43ý 7907150590317

V Třebíči je podobný. Dnes doplněný o mechanické zábrany a je to pohoda. Tam, kde bývaly fronty, jde s poklidem projet takřka plynule. Pardubičáci si musí zvyknout na klid v jízdě

0/−1
1.4.2016 7:52
Foto

H65a56n34a 40A60n26t73o56n12o28v58á 6857289194894

Nevybourala se tam hlídka PČR?

0/0
31.3.2016 23:39

R42o43m88a17n 18C67a33e11s92a14r 9623280120207

V zahraničí naprosto běžné, jen u nás zase nikdo nechápe...

+1/−3
31.3.2016 18:47

T97o12m17á57š 88K65u89c34h52a29ř 3547251918751

Já bych tam doprostřed toho kruhu dal takovej ten kyblík s mávajícím policajtem, jak to bývalo kdysi. Aby ta sranda byla dokonalá. ;-D

+3/0
31.3.2016 18:12

E13d64a 29D87r20á90b78e11k 7569262513227

Válčí? Podle videa funguje...

+4/−2
31.3.2016 17:48

J97a33r32o46s55l63a54v 53K91a30d56l77e69c 5301349512191

Tak je, nebo není;-D;-D;-D... ukázka řidičské elity.

0/−1
31.3.2016 16:37

D46a87n 63H51e41l34e89k49a43l 6396917282289

Stejný článek už tu byl jednou. A já pořád nevidím žádný zásadnější problém.

Co nechápu, je spíš bulvárnost a senzacechtivost autora "zprávy". Titulek: "Boj řidičů s kruhovým objezdem, který není" – jak není? Podle mě je celkem zřetelně označený svislými značkami i dočasným vodorovným značením. "Změť čar" mi přijde naprosto srozumitelná - středová plná v ulici až na kraj kruháče a jasně naznačený prostor kruháče. Jistě, je potřeba věnovat zvýšenou pozornost, ale to by mělo být samozřejmé u každé dočasné uzavírky, ne?

Tohle řešení by rozhodně nemělo zpomalovat provoz, pokud ano, tak jen proto, že někdo neumí jezdit na kruháku. Statisticky celkem jasně prokázáno, že podobné objezdy dopravu naopak zrychlují a na západě jsou i mnohem menší velikosti bez středové překážky naprosto běžné (jen u nás máme kruháče většinou strašně veliké - což není na škodu, zabírají sice více místa ale dovolují rychlejší průjezd).

+9/−1
31.3.2016 14:14

J10a60r41o46s52l90a11v 29R81y97c61h46t32á20ř 2434729209496

Dotaz:

Jste z Pardubic a projíždíte právě tímto kruhákem pravidelně, zejména v době dopravních špiček?

Máte představu, jaké zácpy na důležité páteřní komunikaci instalace tohoto kruháku způsobila v dopravní situaci v Pardubicích?

Děkuji za vaše odpovědi!

+3/0
31.3.2016 14:22

D70a54n 58H47e78l63e58k56a90l 6966567152299

Jaroslave, viz můj příspěvek níže. :-) Netuším, jaké zácpy tohle opatření způsobilo, a je zřejmé, že NĚCO je evidentně špatně. Já se jen snažím pochopit, CO přesně je špatně. Protože tohle uspořádání by teoreticky mělo být průjezdnější než běžná křižovatka - proto to předpokládám udělali.

+2/−1
31.3.2016 14:25

J24a60r73o12s55l27a38v 83R80y60c17h26t16á64ř 2884939129786

Odpověď jsem napsal již níže, raději tedy opakuji ještě jednou:

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

+1/−1
31.3.2016 14:31

D16a70n 29H51e57l72e51k22a61l 6826927442199

Dobře, ale PROČ? -

- proč ho musí řídit policajti, proč tam sami byli účastníky nehody, proč ty kolony vznikají?

V čem je tenhle kruhák jiný než jiné kruháky, které fungují?

+2/−1
31.3.2016 14:35

J32a35r91o41s31l71a46v 40R26y92c21h86t72á97ř 2404629569926

Popsal jsem reálný stav dopravních důsledků zavedení tohoto kruháče.

Proč se v Pardubicích během rozsáhlé opravy paralelní páteřní komunikace sever jih (Paramo most) začala opravovat nevýznamná ulice Macanova (kvůli ní tento kruhák vznikl) by měl vysvětlil pan Bakajsa, vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu...

0/0
31.3.2016 16:32

D66a95n 94H76e98l58e94k19a26l 6386137142759

Já Vám naprosto rozumím. Zácpy nebaví nikoho. Ale zatím se mi spíš zdá, že chyba není v kruháku, ale v řidičích. Nechci se zastávat pardubického odboru dopravy, ale myslím, že těžko mohli na radnici předpokládat, že to bude takový problém.

0/−2
31.3.2016 17:03

J11a86r25o97s93l80a71v 56R72y39c42h74t53á36ř 2404699989536

Neskutečné zácpy a dopravní problémy PŘED vznikem TOHOTO kruháku tam nebyly.

Po vzniku tohoto kruháku jsou v uvedeném místě nehody (havarovali tam i policisté), na komunikaci vznikly několikakilometrové zácpy...

Asi jsme všichni v Pardubicích výjimečně mizerní řidiči, kteří nezvládají projet běžným kruhákem s malým poloměrem.

Máte pravdu, v Pardubicích od odboru dopravy řízeného panem Bakajsou už opravdu nic neočekáváme.

Zdravím vás z krajského města bez jediného kilometru realizovaného obchvatu.

Zdravím vás z krajského města, kde se ještě ani nezačalo s výstavbou jakékoli části silničního obchvatu.

Zdravím vás z Pardubic, města, které je pravidelným hostem pořadu dopravní zpravodajství na Radiožurnálu.

Zdravím vás z Pardubic, kde za tristní stav silniční dopravy nemůže dopravní odbor magistrátu, protože "část ulic patří kraji a jiná zas státu...", jak nás pravidelně poučují ti, kteří by měli tento stav řešit.

...ale vizualizace obchvatu jsou moc pěkné!

0/0
31.3.2016 22:32

L81u98d35v10í76k 22G36a57j92d81o36š62í30k 2125223874442

Není jisté, že za vznikající zácpy může ten kruháč. Pokud vím, je tam nějaká uzavírka. Takže se dá předpokládat, že bez kruháče by tam zácpa byla ještě daleko větší kvůli zvýšenému provozu díky uzavírce.

Problémová je každá změna přednosti v jízdě, kde jsou léta řidiči zvyklí na jinou úpravu. Za to samotný kruháč nemůže.

0/−1
1.4.2016 9:14

D85a85n 81H42e67l75e31k19a33l 6646437332159

Ještě doplnění: kdosi tu psal, že "teoretici", kteří přes ten kruháč nejezdí, to nemohou posoudit. Přiznávám se, že jsem jeden z těch teoretiků. Mohl by prosím někdo, kdo tudy jezdí, napsat, v čem přesně je problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně. Díky za odpověď.

+1/0
31.3.2016 14:22

J67i77ř55í 38V59o32n76d74r86á47č84e66k 5326784740454

Jel jsem tam v neděli a nejsem z Pardubic. Na silnici, vedoucí do centra od Chrudimi jsem jel stokrát. Jedete rovně po hlavní 40-50 km/hod, převážně za jiným autem. Zčista jasna se objeví na patě křižovatky přenosná cedule kruhový objezd. Já na té křižovatce vyjímečně odbočoval, takže jsem přibrzdil, dal levý blinkr a byl jsem protrouben ze všech stran, protože jsem byl na kruháči a blikal nesmyslě doleva. Značky si nemáte šanci všimnout prostě proto, že s ní nepočítáte, auta nebrzdí a jedou rovně, navíc byste ani nestihl zabrzdit. Při "výjezdu" byste měl dát pravý blinkr ale v křížné křižovatce nikdo netuší, jestli odbočujete, nebo jedete rovně a pouze "vyjíždíte. Kdybych odbočoval doleva a proti mě si řidič kruháku nevšiml, bez blinkry bych mu zničehonic najel před čumák. Za kruháčem jsou navíc přilepeny přechody pro chodce, takže na něm stojí auta i kvůli chodci8-o A naposled - kdyby jemně zasněžilo, netuší nikdo, že nějaký kruháč je.

+5/0
1.4.2016 6:44

F76r22a72n40t48i95š83e23k 70V49a40l59e77š 4677886715242

Prosim, odstrante automaticke prehravani videa nebo alespon dejte moznost to vypnout uzivatelum :)

+3/0
31.3.2016 14:12

D68a75n 67H83e73l72e62k64a66l 6206977432569

Neznám čtenáře, kterému by to vyhovovalo – ale další vide = další reklama, takže změny se asi nedočkáme. :-/

0/0
31.3.2016 14:32

J10i52r51i 44D86o86m30i60n74i29k 1811708241870

Ale úředník, který tento nesmysl schválil a podepsal určitě nespokojený není..:-)

+2/0
31.3.2016 13:53

J82a45r25o18s79l94a94v 18R19y97c77h92t47á98ř 2764829389726

Kvůli agresivní reklamě s pohybujícími se pneumatikami vpravo od článku jsem si pořídil doplněk prohlížeče, který takové reklamy blokuje.

Tato agresivní reklama mě ruší od čtení. Firmu, kterou propaguje, hodlám ignorovat.

+2/0
31.3.2016 12:44

Z24d37e91n39ě16k 36M32a11c83h 2925188111

Přidávám se....od těch zoufalců z pneuboss nekoupím nikdy nic!

+2/0
31.3.2016 12:51

D57a73n 80H30e94l89e62k60a15l 6446427462199

Koukám, že mohu být rád, že už mě iDnes před časem k blokování inzerátů donutila – za poslední rok jsem získal pocit, že za chvíli tu inzeráty budou zabírat prostor článků a naopak...

+1/0
31.3.2016 14:16

M90i45l50o12s12l17a77v 34U74r40b34a71n 4928849910883

To máte jak na Nově: tak se tak v sobotu večer koukám na reklamy a kurňa on najednou film.;-)

+2/0
31.3.2016 16:18

M56i13c13h58a15l 57T23o89m24i86n17s15k66ý 9921295417494

S videem novináři manipulovali. Je evidentně zrychlené.

Ale pro čtenáře je to šokující jak rychle tam řidiči jezdí. Takže čtivé.;-ORv

0/−1
31.3.2016 12:36
Foto

L80u13k46a20s 93Z43m45i29z75i84k 8592803450888

Tady někdo zase objevil Ameriku a potřebuje nějaký článek aby si po ránu mohl zanadávat na úřední šiml. V zahraničí běžné, pro čechy fantasy.

0/−1
31.3.2016 8:02

J71a12r31o14s53l92a35v 42R40y91c88h21t92á89ř 2264699739406

Jste z Pardubic, nebo tu hodnotíte něco, co jste viděl jen na videu na internetu?

0/0
31.3.2016 14:23

J51a60r45d20a 85K72o46n18i68c22k84ý 9818373406433

V Pardubicích už dlouho dělají vše pro zastavení dopravy. Hlavně se nesmí postavit nový most!

0/0
31.3.2016 0:21

Z50d28e42n64ě71k 24M87a56c54h 2705168271

No jooo, když všechny prachy nase...ou do zbytečné kraviny, jako je hokej, tak na most není.

+1/0
31.3.2016 12:49

J15a31n 52T38a58r25a85b49a 4936376369909

A co byste jako chtěli od Bakajsova ouřadu. i tahle megahloupost je na něj vlastně supervýkon. Pořád platí totéž: Myslíte si, že dopravu v Pardubicích už víc zprznit nejde? Ale jděte, Baky vás každým dalším rozhodnutím přesvědčí, že jeho repertoár hlouposti ještě zdaleka není vyčerpán.

+1/0
30.3.2016 23:50

J45a41r16o83s65l29a54v 20R60y80c58h49t96á36ř 2184689379726

Souhlas: příčinu jste pojmenoval konkrétně a zdá se, že i přesně.

Pan Vladimír Bakajsa je dlouholetý vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu. Za jeho vedení se zcela nepochopitelně uzavíralo ve stejnou dobu významné komunikace v Pardubicích na více místech. Z Pardubic se tak opakovaně stává dopravní experiment zjišťující, kolik toho Pardubané vydrží.

Pan Bakajsa opakovaně vysvětluje, že některé komunikace patří státu, jiné kraji a další městu, tudíž že on za to nemůže.

Posuďme sami, zda koordinace oprav ulic v Pardubicích je mimo zodpovědnost vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu.

Svůj názor můžete vyjádřit i pod tímto textem:

XKlikněte na + pokud si myslíte, že vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu je osoba, která by měla být zodpovědná za to, že v Pardubicích nebudou probíhat současně významné opravy dopravních komunikací.

XKlikněte na - pokud si myslíte, že vedoucí odboru dopravy na magistrátu nemá zodpovědnost za koordinaci oprav dopravních komunikací ve městě.

0/0
31.3.2016 14:07

O87n64d25ř65e28j 13B47u69c55h32t21a 9534929560

To je dobra Sanghaj ;-D ale jinak neni co resit...

0/0
30.3.2016 23:30

L90u16d73v35í82k 80G72a88j51d61o17š54í50k 2925883614882

Já tedy nevím, ale video jsem si pustil 3x a nenašel jsem jediné auto, které by nedalo přednost nebo jelo jinak než se na kruháči má.

Blkání blinkrů není sice vidět, ale to neřeší spousta řidičů ani na "plnokrevných" kruháčích.

Jestli jsou vyznačeny přednosti standardně jako na všech kruháčích z videa neplyne. Předpokládám, že ano. Víme ale, že takové značení už není povinné a v zásadě by stačilo, kdyby v noci nějaký opilec odnesl přenosnou dopravní značku a přednosti se změní.

+1/0
30.3.2016 23:20

M76a79t66ě64j 47Š35t30ě74p87á79n 2286581

Pardubice jsou ráj velkých a jasně značených kruhových objezdů, hlavně když člověk jede třeba ze Semtína do centra.

+1/0
30.3.2016 23:13

J98a86n 48T36a65r92a15b30a 4446426539909

Tak naštěstí ten nesmysl u bývalého Intersparu jde projet rovně bez pohnutí volantem,v podstatě ho vyřešíte blinkrem bez ubrání plynu.

Ale jsou komičtější body, třeba lesopark vzájemně se zakrývajících kandelábrů Na křížovatce Masarykovo-Hradecká x Sukova. Tam vždy propadám záchvatu smíchu. Bakajsa zadal projekční řešení, projektanty veřejného osvětlení, světelné signalizace, dopravního značení, trolejového vedení,..... nikdo nekoordinoval a výsledkem je parodie co tam stojí, Bakajsa to schválil, město zaplatilo, policie (jak jinak) nepřipomínkovala s menšina se zdravým úsudkem se chláme smíchy. A pak že Darwinova teorie funguje....

+1/0
30.3.2016 23:59

R24a75d72e14k 21H58o95d76a66ň 9706327761223

"Tam, kde auta dosud jela plynule, stojí kolony."

Myslím že toto hovoří za vše. To měl zase někdo potřebu "optimalizovat" až "zoptimalizoval".

+3/0
30.3.2016 22:56

J89a36n 67T47a15r18a92b92a 4706916629299

Ten komik ma sve jmeno: Vladimir Bakajsa, veduci odbora dopravy magistratu města Pardubice. Čarky nehledejte, v Ostravě se nepouživaji.

+2/0
31.3.2016 0:01

Z15d24e37n95ě55k 68M41a46c22h 2725338591

nejde o optimalizaci, ale dočasné řešení, kvůli jiné uzavírce

0/0
31.3.2016 12:55

J56a70r76o31s32l81a42v 26R25y58c52h12t78á61ř 2964379449966

Je zábavné číst knížecí rady těch "expertů", kteří tento kruháč znají jen z internetu.

Budou to asi stejní odborníci jako ten, kdo toto řešení pro tuto konkrétní situaci zvolil.

Kruháč ve špičkách řízený dvojicí policistů, to asi nebude úplně běžné ani v cizině...

0/0
30.3.2016 22:45

L31u14d80v51í90k 52G80a48j69d24o62š44í74k 2765623444872

Mohu vás ujistit, že například v Číně může řídit jednu křižovatku klidně 4–6 lidí celý den. My teď přece svobodně směřujeme tím směrem... :-)

0/0
30.3.2016 23:25

J58a47n 26T70a48r19a29b13a 4886656839929

Jasně, ovšem v Číně jsou běžné i úhlopříčné přechody přes křižovatku, dopravní policisté mají IQ vyšší než aktuální datum a o dopravě rozhodují úředníci s šedou kůrou mozkovou. Jinak by to tam totiž přestalo fungovat. V tom je středovýchodní Evropa podstatně méně náročným územím.

0/0
31.3.2016 0:04

D76a17n 44H19e76l74e11k54a74l 6286847772509

Jaroslave, já jsem jeden z těch "teoretiků" – v čem je prosím při praxi problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně, tak bych rád věděl, kde je háček. Díky za odpověď a hezké odpoledne.

0/0
31.3.2016 14:19

J42a71r11o62s23l76a35v 25R26y18c77h96t80á60ř 2644709319876

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

0/0
31.3.2016 14:29

J62a25n 64H75o47r55s10k65ý 2986870437425

Nudíte se v Hradci plynulou jízdou na svých širokých městských okruzích? Přijeďte si pro adrenalin k nám do Pardubic na vzrušující kruháč!:-)

+6/0
30.3.2016 21:32

R82a28d40e91k 96D76u57b11s36k51ý 4172675606895

Nejdřív na trolejbusu reklama na zámek a teď by k tomu mohla přibýt reklama na adrenalinový kruháč. To už by se asi mechováci asi zcvokli.;-D

+1/0
31.3.2016 12:05

J36a41n 79N93o50v88á13k 9965968254355

V zásadě jediný rozdíl oproti normální křižovatce je, že tam platí přednost zprava a tady přednost zleva, včetně protijedoucích odbočujících aut.

0/0
30.3.2016 20:25

J77a94n 63T16a23r21a35b37a 4826746939779

Na jeden jste zapomněl... je to naprostý nesmysl.

0/0
31.3.2016 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.