Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Sledujte boj řidičů s kruhovým objezdem, který není

Na pár týdnů mají v Pardubicích specialitu, kterou místním řidičům celé Česko rozhodně nezávidí. S nekonvenčním řešením dopravní situace v podobě imaginárního kruhového objezdu si řidiči poradili různě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30a40d78e50k 41U94r18b82a77n 4629430664447

Pokud do sebe auta nevráží, tak mi to přijde geniální ;-D

0/0
11.4.2016 13:50

K59a64r77e64l 70P47a61n66c33e65r 7281690868964

UK roundabouts to je pohadka. Kdo tam jezdil tam urcite potvrdi.

0/0
6.4.2016 11:51

O18n10d54r83a 70P65á73t49e71k 8883539804655

To je někde v Itálii ? :-)

0/0
3.4.2016 9:55

M54i28l97o90š 19Š84ť46a88s42t36n88ý 7557220790957

V Třebíči je podobný. Dnes doplněný o mechanické zábrany a je to pohoda. Tam, kde bývaly fronty, jde s poklidem projet takřka plynule. Pardubičáci si musí zvyknout na klid v jízdě

0/−1
1.4.2016 7:52
Foto

H74a59n80a 53A97n40t74o76n18o58v94á 6777859254154

Nevybourala se tam hlídka PČR?

0/0
31.3.2016 23:39

R75o27m65a95n 22C15a66e37s60a12r 9603880740727

V zahraničí naprosto běžné, jen u nás zase nikdo nechápe...

+1/−3
31.3.2016 18:47

T64o38m58á85š 77K74u21c18h98a82ř 3347781508891

Já bych tam doprostřed toho kruhu dal takovej ten kyblík s mávajícím policajtem, jak to bývalo kdysi. Aby ta sranda byla dokonalá. ;-D

+3/0
31.3.2016 18:12

E41d23a 16D59r72á36b60e70k 7889252663897

Válčí? Podle videa funguje...

+4/−2
31.3.2016 17:48

J17a32r30o50s46l51a98v 13K52a29d46l90e18c 5501929662281

Tak je, nebo není;-D;-D;-D... ukázka řidičské elity.

0/−1
31.3.2016 16:37

D82a70n 42H64e76l94e46k95a10l 6256487222929

Stejný článek už tu byl jednou. A já pořád nevidím žádný zásadnější problém.

Co nechápu, je spíš bulvárnost a senzacechtivost autora "zprávy". Titulek: "Boj řidičů s kruhovým objezdem, který není" – jak není? Podle mě je celkem zřetelně označený svislými značkami i dočasným vodorovným značením. "Změť čar" mi přijde naprosto srozumitelná - středová plná v ulici až na kraj kruháče a jasně naznačený prostor kruháče. Jistě, je potřeba věnovat zvýšenou pozornost, ale to by mělo být samozřejmé u každé dočasné uzavírky, ne?

Tohle řešení by rozhodně nemělo zpomalovat provoz, pokud ano, tak jen proto, že někdo neumí jezdit na kruháku. Statisticky celkem jasně prokázáno, že podobné objezdy dopravu naopak zrychlují a na západě jsou i mnohem menší velikosti bez středové překážky naprosto běžné (jen u nás máme kruháče většinou strašně veliké - což není na škodu, zabírají sice více místa ale dovolují rychlejší průjezd).

+9/−1
31.3.2016 14:14

J49a42r29o86s66l88a87v 57R45y82c79h46t46á21ř 2754249519326

Dotaz:

Jste z Pardubic a projíždíte právě tímto kruhákem pravidelně, zejména v době dopravních špiček?

Máte představu, jaké zácpy na důležité páteřní komunikaci instalace tohoto kruháku způsobila v dopravní situaci v Pardubicích?

Děkuji za vaše odpovědi!

+3/0
31.3.2016 14:22

D42a93n 52H15e54l33e35k39a36l 6826547452359

Jaroslave, viz můj příspěvek níže. :-) Netuším, jaké zácpy tohle opatření způsobilo, a je zřejmé, že NĚCO je evidentně špatně. Já se jen snažím pochopit, CO přesně je špatně. Protože tohle uspořádání by teoreticky mělo být průjezdnější než běžná křižovatka - proto to předpokládám udělali.

+2/−1
31.3.2016 14:25

J60a90r58o79s14l71a30v 82R14y78c70h46t86á62ř 2274409829706

Odpověď jsem napsal již níže, raději tedy opakuji ještě jednou:

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

+1/−1
31.3.2016 14:31

D80a58n 91H15e27l50e43k86a94l 6616367612159

Dobře, ale PROČ? -

- proč ho musí řídit policajti, proč tam sami byli účastníky nehody, proč ty kolony vznikají?

V čem je tenhle kruhák jiný než jiné kruháky, které fungují?

+2/−1
31.3.2016 14:35

J12a10r56o29s54l86a41v 71R51y30c49h38t25á81ř 2674669709176

Popsal jsem reálný stav dopravních důsledků zavedení tohoto kruháče.

Proč se v Pardubicích během rozsáhlé opravy paralelní páteřní komunikace sever jih (Paramo most) začala opravovat nevýznamná ulice Macanova (kvůli ní tento kruhák vznikl) by měl vysvětlil pan Bakajsa, vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu...

0/0
31.3.2016 16:32

D98a52n 22H73e86l42e54k72a18l 6456267762689

Já Vám naprosto rozumím. Zácpy nebaví nikoho. Ale zatím se mi spíš zdá, že chyba není v kruháku, ale v řidičích. Nechci se zastávat pardubického odboru dopravy, ale myslím, že těžko mohli na radnici předpokládat, že to bude takový problém.

0/−2
31.3.2016 17:03

J55a51r72o67s46l39a42v 72R52y51c97h38t37á52ř 2764129679746

Neskutečné zácpy a dopravní problémy PŘED vznikem TOHOTO kruháku tam nebyly.

Po vzniku tohoto kruháku jsou v uvedeném místě nehody (havarovali tam i policisté), na komunikaci vznikly několikakilometrové zácpy...

Asi jsme všichni v Pardubicích výjimečně mizerní řidiči, kteří nezvládají projet běžným kruhákem s malým poloměrem.

Máte pravdu, v Pardubicích od odboru dopravy řízeného panem Bakajsou už opravdu nic neočekáváme.

Zdravím vás z krajského města bez jediného kilometru realizovaného obchvatu.

Zdravím vás z krajského města, kde se ještě ani nezačalo s výstavbou jakékoli části silničního obchvatu.

Zdravím vás z Pardubic, města, které je pravidelným hostem pořadu dopravní zpravodajství na Radiožurnálu.

Zdravím vás z Pardubic, kde za tristní stav silniční dopravy nemůže dopravní odbor magistrátu, protože "část ulic patří kraji a jiná zas státu...", jak nás pravidelně poučují ti, kteří by měli tento stav řešit.

...ale vizualizace obchvatu jsou moc pěkné!

0/0
31.3.2016 22:32

L30u33d53v36í18k 92G38a22j23d74o81š77í94k 2555743604922

Není jisté, že za vznikající zácpy může ten kruháč. Pokud vím, je tam nějaká uzavírka. Takže se dá předpokládat, že bez kruháče by tam zácpa byla ještě daleko větší kvůli zvýšenému provozu díky uzavírce.

Problémová je každá změna přednosti v jízdě, kde jsou léta řidiči zvyklí na jinou úpravu. Za to samotný kruháč nemůže.

0/−1
1.4.2016 9:14

D85a51n 24H31e36l37e44k56a11l 6236447582899

Ještě doplnění: kdosi tu psal, že "teoretici", kteří přes ten kruháč nejezdí, to nemohou posoudit. Přiznávám se, že jsem jeden z těch teoretiků. Mohl by prosím někdo, kdo tudy jezdí, napsat, v čem přesně je problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně. Díky za odpověď.

+1/0
31.3.2016 14:22

J76i69ř50í 69V94o53n24d28r42á79č38e33k 5256674890734

Jel jsem tam v neděli a nejsem z Pardubic. Na silnici, vedoucí do centra od Chrudimi jsem jel stokrát. Jedete rovně po hlavní 40-50 km/hod, převážně za jiným autem. Zčista jasna se objeví na patě křižovatky přenosná cedule kruhový objezd. Já na té křižovatce vyjímečně odbočoval, takže jsem přibrzdil, dal levý blinkr a byl jsem protrouben ze všech stran, protože jsem byl na kruháči a blikal nesmyslě doleva. Značky si nemáte šanci všimnout prostě proto, že s ní nepočítáte, auta nebrzdí a jedou rovně, navíc byste ani nestihl zabrzdit. Při "výjezdu" byste měl dát pravý blinkr ale v křížné křižovatce nikdo netuší, jestli odbočujete, nebo jedete rovně a pouze "vyjíždíte. Kdybych odbočoval doleva a proti mě si řidič kruháku nevšiml, bez blinkry bych mu zničehonic najel před čumák. Za kruháčem jsou navíc přilepeny přechody pro chodce, takže na něm stojí auta i kvůli chodci8-o A naposled - kdyby jemně zasněžilo, netuší nikdo, že nějaký kruháč je.

+5/0
1.4.2016 6:44

F56r51a63n75t58i90š60e53k 53V92a94l19e79š 4177786935632

Prosim, odstrante automaticke prehravani videa nebo alespon dejte moznost to vypnout uzivatelum :)

+3/0
31.3.2016 14:12

D33a96n 21H37e34l59e30k45a73l 6526707842969

Neznám čtenáře, kterému by to vyhovovalo – ale další vide = další reklama, takže změny se asi nedočkáme. :-/

0/0
31.3.2016 14:32

J20i69r53i 81D54o71m79i81n40i85k 1191958261120

Ale úředník, který tento nesmysl schválil a podepsal určitě nespokojený není..:-)

+2/0
31.3.2016 13:53

J57a15r48o35s11l44a69v 91R70y78c45h31t90á42ř 2394849479896

Kvůli agresivní reklamě s pohybujícími se pneumatikami vpravo od článku jsem si pořídil doplněk prohlížeče, který takové reklamy blokuje.

Tato agresivní reklama mě ruší od čtení. Firmu, kterou propaguje, hodlám ignorovat.

+2/0
31.3.2016 12:44

Z67d56e81n35ě64k 96M62a17c23h 2805918211

Přidávám se....od těch zoufalců z pneuboss nekoupím nikdy nic!

+2/0
31.3.2016 12:51

D12a41n 18H57e71l40e35k27a68l 6506367282979

Koukám, že mohu být rád, že už mě iDnes před časem k blokování inzerátů donutila – za poslední rok jsem získal pocit, že za chvíli tu inzeráty budou zabírat prostor článků a naopak...

+1/0
31.3.2016 14:16

M73i46l32o79s46l51a55v 47U28r37b68a29n 4328499510713

To máte jak na Nově: tak se tak v sobotu večer koukám na reklamy a kurňa on najednou film.;-)

+2/0
31.3.2016 16:18

M93i31c87h98a59l 76T14o22m43i70n98s59k29ý 9301275297634

S videem novináři manipulovali. Je evidentně zrychlené.

Ale pro čtenáře je to šokující jak rychle tam řidiči jezdí. Takže čtivé.;-ORv

0/−1
31.3.2016 12:36
Foto

L90u60k39a37s 75Z38m46i72z82i13k 8492373490898

Tady někdo zase objevil Ameriku a potřebuje nějaký článek aby si po ránu mohl zanadávat na úřední šiml. V zahraničí běžné, pro čechy fantasy.

0/−1
31.3.2016 8:02

J83a55r73o29s47l29a48v 96R41y19c45h75t52á95ř 2284969199486

Jste z Pardubic, nebo tu hodnotíte něco, co jste viděl jen na videu na internetu?

0/0
31.3.2016 14:23

J65a94r58d89a 41K66o54n59i61c85k93ý 9108723166313

V Pardubicích už dlouho dělají vše pro zastavení dopravy. Hlavně se nesmí postavit nový most!

0/0
31.3.2016 0:21

Z18d75e73n55ě97k 81M43a87c92h 2285308901

No jooo, když všechny prachy nase...ou do zbytečné kraviny, jako je hokej, tak na most není.

+1/0
31.3.2016 12:49

J10a85n 50T54a84r92a10b70a 4536416929239

A co byste jako chtěli od Bakajsova ouřadu. i tahle megahloupost je na něj vlastně supervýkon. Pořád platí totéž: Myslíte si, že dopravu v Pardubicích už víc zprznit nejde? Ale jděte, Baky vás každým dalším rozhodnutím přesvědčí, že jeho repertoár hlouposti ještě zdaleka není vyčerpán.

+1/0
30.3.2016 23:50

J17a73r87o66s61l13a41v 46R39y54c43h30t53á51ř 2214669319176

Souhlas: příčinu jste pojmenoval konkrétně a zdá se, že i přesně.

Pan Vladimír Bakajsa je dlouholetý vedoucí odboru dopravy pardubického magistrátu. Za jeho vedení se zcela nepochopitelně uzavíralo ve stejnou dobu významné komunikace v Pardubicích na více místech. Z Pardubic se tak opakovaně stává dopravní experiment zjišťující, kolik toho Pardubané vydrží.

Pan Bakajsa opakovaně vysvětluje, že některé komunikace patří státu, jiné kraji a další městu, tudíž že on za to nemůže.

Posuďme sami, zda koordinace oprav ulic v Pardubicích je mimo zodpovědnost vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu.

Svůj názor můžete vyjádřit i pod tímto textem:

XKlikněte na + pokud si myslíte, že vedoucího odboru dopravy pardubického magistrátu je osoba, která by měla být zodpovědná za to, že v Pardubicích nebudou probíhat současně významné opravy dopravních komunikací.

XKlikněte na - pokud si myslíte, že vedoucí odboru dopravy na magistrátu nemá zodpovědnost za koordinaci oprav dopravních komunikací ve městě.

0/0
31.3.2016 14:07

O64n71d21ř75e54j 72B21u41c18h16t72a 9444769760

To je dobra Sanghaj ;-D ale jinak neni co resit...

0/0
30.3.2016 23:30

L81u59d48v34í92k 76G35a88j86d83o61š54í52k 2305103434812

Já tedy nevím, ale video jsem si pustil 3x a nenašel jsem jediné auto, které by nedalo přednost nebo jelo jinak než se na kruháči má.

Blkání blinkrů není sice vidět, ale to neřeší spousta řidičů ani na "plnokrevných" kruháčích.

Jestli jsou vyznačeny přednosti standardně jako na všech kruháčích z videa neplyne. Předpokládám, že ano. Víme ale, že takové značení už není povinné a v zásadě by stačilo, kdyby v noci nějaký opilec odnesl přenosnou dopravní značku a přednosti se změní.

+1/0
30.3.2016 23:20

M43a49t46ě75j 30Š12t41ě28p25á54n 2296931

Pardubice jsou ráj velkých a jasně značených kruhových objezdů, hlavně když člověk jede třeba ze Semtína do centra.

+1/0
30.3.2016 23:13

J34a72n 93T77a66r47a93b12a 4866726549809

Tak naštěstí ten nesmysl u bývalého Intersparu jde projet rovně bez pohnutí volantem,v podstatě ho vyřešíte blinkrem bez ubrání plynu.

Ale jsou komičtější body, třeba lesopark vzájemně se zakrývajících kandelábrů Na křížovatce Masarykovo-Hradecká x Sukova. Tam vždy propadám záchvatu smíchu. Bakajsa zadal projekční řešení, projektanty veřejného osvětlení, světelné signalizace, dopravního značení, trolejového vedení,..... nikdo nekoordinoval a výsledkem je parodie co tam stojí, Bakajsa to schválil, město zaplatilo, policie (jak jinak) nepřipomínkovala s menšina se zdravým úsudkem se chláme smíchy. A pak že Darwinova teorie funguje....

+1/0
30.3.2016 23:59

R75a84d37e23k 10H30o90d41a74ň 9346387941403

"Tam, kde auta dosud jela plynule, stojí kolony."

Myslím že toto hovoří za vše. To měl zase někdo potřebu "optimalizovat" až "zoptimalizoval".

+3/0
30.3.2016 22:56

J10a61n 57T17a15r77a31b15a 4946616209669

Ten komik ma sve jmeno: Vladimir Bakajsa, veduci odbora dopravy magistratu města Pardubice. Čarky nehledejte, v Ostravě se nepouživaji.

+2/0
31.3.2016 0:01

Z76d84e81n15ě40k 94M70a93c64h 2105458731

nejde o optimalizaci, ale dočasné řešení, kvůli jiné uzavírce

0/0
31.3.2016 12:55

J27a28r93o63s87l29a98v 44R98y46c65h85t45á94ř 2804939329746

Je zábavné číst knížecí rady těch "expertů", kteří tento kruháč znají jen z internetu.

Budou to asi stejní odborníci jako ten, kdo toto řešení pro tuto konkrétní situaci zvolil.

Kruháč ve špičkách řízený dvojicí policistů, to asi nebude úplně běžné ani v cizině...

0/0
30.3.2016 22:45

L80u32d27v56í32k 44G18a35j43d39o67š10í74k 2105263824882

Mohu vás ujistit, že například v Číně může řídit jednu křižovatku klidně 4–6 lidí celý den. My teď přece svobodně směřujeme tím směrem... :-)

0/0
30.3.2016 23:25

J85a83n 67T27a74r61a74b66a 4396296959699

Jasně, ovšem v Číně jsou běžné i úhlopříčné přechody přes křižovatku, dopravní policisté mají IQ vyšší než aktuální datum a o dopravě rozhodují úředníci s šedou kůrou mozkovou. Jinak by to tam totiž přestalo fungovat. V tom je středovýchodní Evropa podstatně méně náročným územím.

0/0
31.3.2016 0:04

D45a23n 75H71e88l29e22k56a69l 6956587542619

Jaroslave, já jsem jeden z těch "teoretiků" – v čem je prosím při praxi problém? Protože na pohled to vážně nevypadá nijak hrozně, tak bych rád věděl, kde je háček. Díky za odpověď a hezké odpoledne.

0/0
31.3.2016 14:19

J84a69r76o98s71l65a68v 62R15y94c20h63t57á15ř 2694519889916

Na první pohled tento kruhák možná vypadá tak nějak jako běžný kruhák o malém poloměru (v některých zemích běžná realita). Na druhý pohled po osobním prožitku zjistíme, že

* tento kruhák je tak povedený, že ho v dopravní špičce musí řídit dva policisté.

* tento kruhák je tak problémový, že na něm havarovali již i policisté (odkazy na foto jsou v této diskuzi).

* tento kruhák způsobil, že ve směru z jihu po jeho zavedení začaly vznikat zácpy v délce několika kilometrů.

Jinak je ten kruhák v pohodě.

0/0
31.3.2016 14:29

J25a22n 65H97o25r90s37k84ý 2796130357285

Nudíte se v Hradci plynulou jízdou na svých širokých městských okruzích? Přijeďte si pro adrenalin k nám do Pardubic na vzrušující kruháč!:-)

+6/0
30.3.2016 21:32

R88a34d23e65k 88D91u97b67s67k62ý 4362165396275

Nejdřív na trolejbusu reklama na zámek a teď by k tomu mohla přibýt reklama na adrenalinový kruháč. To už by se asi mechováci asi zcvokli.;-D

+1/0
31.3.2016 12:05

J64a17n 41N23o51v15á80k 9135438424945

V zásadě jediný rozdíl oproti normální křižovatce je, že tam platí přednost zprava a tady přednost zleva, včetně protijedoucích odbočujících aut.

0/0
30.3.2016 20:25

J86a53n 84T70a85r84a64b36a 4866156859509

Na jeden jste zapomněl... je to naprostý nesmysl.

0/0
31.3.2016 0:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.