Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětská Amerika GAZ M1 má 80. narozeniny. Jméno mu dal Molotov

Ačkoliv byl slavný sovětský automobil GAZ M-1, jehož první sérový kus opustil brány továrny 16. března 1936, primárně určen pro civilní účely, největší slávu si vydobyl ve službě vojákům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48u87b48o42š 13B66ř60e43z89i24n14a 2682193840721

Silně mi připomíná auto na obalu alba ZZ Top "Afterburner"

0/0
17.3.2016 0:00

M85i95c29h19a68l 76Z81á85k19o85u24c93k19ý 2604664431311

Vážený pane Schwach,

toto co píšete je s prominutí demagogie. Před 80-ti lety byl vývoj motorů na +-začátku, před čtyřiceti dejme tomu v polovině a dnes na konci svých technických možností. Ano, zajisté se najdou kvalitnější materiály, oleje, lepši konstrukční řešení, ale ten skok už bude v řádu jednotek procent, nikoliv desítek. Tedy textem o EU jste si sám naběhl, protože vše je vykoupeno např. menší spolehlivostí, životností, náchylností na kvalitu paliva, či jinými, Vám ani EU to nevadí. Navíc dnešní motory mají tolik dalších podpůrných systémů (turbo, KERS, hardware-software) které samy o sobě opět přináší další problémy za účelem zvýšení litrového výkonu. Takže fajn, pro F1 by nebyl problém mít litrový výkon i dejme tomu 500k, ale ten motor vydrží 1 GP. To chcete? To by bylo super ne? Teď je to tak, sby si každý koupil po 100tis nové auto? Chcete jít dál?

MZ.

+8/0
16.3.2016 17:28

J65i78ř51í 72S60c72h24w44a64c29h 8628514608626

demagogií je tvrzení, že před 80 lety byl vývoj motorů na začátku (50 let vývoje je začátek 8-o).... a dnes je na konci technických možností.....8-o8-o8-o

Nadupaný atmosférický motor F1 před 40 lety vydržel úplně totéž co ten dnešní turbomotor, dokonce i méně protože mohli mít k dispozici více motorů na sezónu. Pamatuji už hodně, ale nepamatuji dobu, kdy by motory F1 byly tak spolehlivé jako ty co má poslední dvě sezóny Mercedes. Nikdy je nikdo neměl spolehlivější! A přitom zdaleka neměly tak vysoké litrové výkony! Prý na konci svých technických možností. ;-D;-D;-D

....Aneb vše už bylo vynalezeno.....;-D

+1/0
16.3.2016 23:18

J95i11ř14í 89S10c96h61w85a71c15h 8618334278516

z toho co jsem níže napsal já, není demagogií absolutně nic! Je to jen výčet suchých a naprosto pravdivých faktů.

0/0
16.3.2016 23:46

J66i34ř38í 57S69c46h26w29a93c43h 8328674468546

a pokud by chtěl někdo argumentovat tím, že je snad demagogické srovnávat vývoj za posledních cca deset let s něčím, co dříve probíhalo několik desetiletí, tak to se samozřejmě srovnávat dá a je to zcela korektní. A to proto, že v tom hraje roli rychlost vývoje! A ta je hlavně díky výpočetní technice dnes řádově někde jinde, než třeba před 50 lety....

Takže větu, že vývoj motorů je dnes na konci svých technických možností považuji za fór dne.;-)

0/0
17.3.2016 0:19

J41i26ř66í 55S43c62h40w22a59c61h 8538304938136

před 80 lety motor 3.3/50k,

před 40 lety 1.0/50k, tomu říkám "downsizing" a bez EU ;-)

A nikdo kvůli tomu "neplakal", jako dnes atmo-fanatici nad 1.0/100k....

0/−9
16.3.2016 17:03

D91e79n66i97s 48W95i91t97z94k33u 3933901259787

tak schválně co dřív chcípne, když mi z lesa bude tahat klády valach nebo čivava na perníku ?

+14/0
16.3.2016 19:09

J20i55ř76í 39S25c41h39w88a94c76h 8828884358216

oproti těm motorům z 30. let o kterých je v článku řeč, jsou ty tvoje motůrky, co dnes používáš také takové "čivavy"....Chcípají?

0/0
16.3.2016 23:28

T78o94m26á26š 32H25r12u63b65ý 6692965575497

Přijde Vám naprosto normální, že nová Octavia, ze které Češi udělali něco na pomezí rodinného a manažerského vozu, bude mít litrový přeplňovaný tříválec?

+1/0
16.3.2016 22:54

J28i70ř31í 48S71c24h43w76a51c96h 8538634868606

co by mi na tom mělo přijít nenormální? Před 80 lety v takovém autě byl třílitr s 50 koníky a před 15 lety 1.4 s 55 kW je v tomto snad něco nenormálního? Pokud není tak 85kW motor je naprosto v pohodě.....sorry ale o výdrži takového motoru ví každej z vás tady úplný "prd".;-)

+2/−1
16.3.2016 23:24

S77t12a71n23i13s71l83a54v 98K73r98e55j65c18a91r 6217686273824

Je srandovní porovnávat výrobky ze čtyřicátých let minulého století s dneškem. Opravdu vzdělání dnešní doby a dnešních adolescentů, je více než úsměvné. Nejde samozřejmě pouze o koncepci motorů, ale i o celkovou stavbu vozidel tehdy a dnes. Kolik dnešních vozidel používá jako základ žebřinový rám podvozku a kolik v tehdejší době používalo samonosnou karoserii jako se dnes používá. O motoru z tehdejší doby se už vyjádřil "všeumnělec" Bohouš Císař v Chalupářích, A Jan Werich v Hej rup. - Pro mnohé dnešní absolventy je snazší papouškovat, než přicházet s novinkami. A to i s chybami v překladu cizojazyčné literatury!!

0/0
17.3.2016 8:31

J89i70ř34í 54S43c26h21w76a12c53h 8288714678376

ještě dodám, že Ford Mondeo, což je auto ještě o třídu výš, už má takový motor asi rok či dva....

0/−1
16.3.2016 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.