Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětská Amerika GAZ M1 má 80. narozeniny. Jméno mu dal Molotov

Ačkoliv byl slavný sovětský automobil GAZ M-1, jehož první sérový kus opustil brány továrny 16. března 1936, primárně určen pro civilní účely, největší slávu si vydobyl ve službě vojákům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u29b91o90š 79B31ř66e49z94i86n22a 2512643260211

Silně mi připomíná auto na obalu alba ZZ Top "Afterburner"

0/0
17.3.2016 0:00

M24i71c50h29a34l 97Z23á64k86o27u81c76k72ý 2394614831781

Vážený pane Schwach,

toto co píšete je s prominutí demagogie. Před 80-ti lety byl vývoj motorů na +-začátku, před čtyřiceti dejme tomu v polovině a dnes na konci svých technických možností. Ano, zajisté se najdou kvalitnější materiály, oleje, lepši konstrukční řešení, ale ten skok už bude v řádu jednotek procent, nikoliv desítek. Tedy textem o EU jste si sám naběhl, protože vše je vykoupeno např. menší spolehlivostí, životností, náchylností na kvalitu paliva, či jinými, Vám ani EU to nevadí. Navíc dnešní motory mají tolik dalších podpůrných systémů (turbo, KERS, hardware-software) které samy o sobě opět přináší další problémy za účelem zvýšení litrového výkonu. Takže fajn, pro F1 by nebyl problém mít litrový výkon i dejme tomu 500k, ale ten motor vydrží 1 GP. To chcete? To by bylo super ne? Teď je to tak, sby si každý koupil po 100tis nové auto? Chcete jít dál?

MZ.

+8/0
16.3.2016 17:28

J53i78ř25í 21S42c65h22w26a34c75h 8228724948566

demagogií je tvrzení, že před 80 lety byl vývoj motorů na začátku (50 let vývoje je začátek 8-o).... a dnes je na konci technických možností.....8-o8-o8-o

Nadupaný atmosférický motor F1 před 40 lety vydržel úplně totéž co ten dnešní turbomotor, dokonce i méně protože mohli mít k dispozici více motorů na sezónu. Pamatuji už hodně, ale nepamatuji dobu, kdy by motory F1 byly tak spolehlivé jako ty co má poslední dvě sezóny Mercedes. Nikdy je nikdo neměl spolehlivější! A přitom zdaleka neměly tak vysoké litrové výkony! Prý na konci svých technických možností. ;-D;-D;-D

....Aneb vše už bylo vynalezeno.....;-D

+1/0
16.3.2016 23:18

J84i26ř43í 15S76c18h23w64a43c38h 8638154738976

z toho co jsem níže napsal já, není demagogií absolutně nic! Je to jen výčet suchých a naprosto pravdivých faktů.

0/0
16.3.2016 23:46

J54i93ř19í 43S13c43h96w84a10c98h 8808164378126

a pokud by chtěl někdo argumentovat tím, že je snad demagogické srovnávat vývoj za posledních cca deset let s něčím, co dříve probíhalo několik desetiletí, tak to se samozřejmě srovnávat dá a je to zcela korektní. A to proto, že v tom hraje roli rychlost vývoje! A ta je hlavně díky výpočetní technice dnes řádově někde jinde, než třeba před 50 lety....

Takže větu, že vývoj motorů je dnes na konci svých technických možností považuji za fór dne.;-)

0/0
17.3.2016 0:19

J98i31ř10í 90S91c69h95w59a39c34h 8838744648876

před 80 lety motor 3.3/50k,

před 40 lety 1.0/50k, tomu říkám "downsizing" a bez EU ;-)

A nikdo kvůli tomu "neplakal", jako dnes atmo-fanatici nad 1.0/100k....

0/−9
16.3.2016 17:03

D33e70n79i21s 64W22i38t72z22k13u 3113931639847

tak schválně co dřív chcípne, když mi z lesa bude tahat klády valach nebo čivava na perníku ?

+14/0
16.3.2016 19:09

J20i95ř44í 93S11c23h93w53a32c32h 8578834248876

oproti těm motorům z 30. let o kterých je v článku řeč, jsou ty tvoje motůrky, co dnes používáš také takové "čivavy"....Chcípají?

0/0
16.3.2016 23:28

T64o66m39á35š 11H63r90u82b13ý 6882575695457

Přijde Vám naprosto normální, že nová Octavia, ze které Češi udělali něco na pomezí rodinného a manažerského vozu, bude mít litrový přeplňovaný tříválec?

+1/0
16.3.2016 22:54

J65i26ř15í 72S12c60h33w32a68c25h 8678614788156

co by mi na tom mělo přijít nenormální? Před 80 lety v takovém autě byl třílitr s 50 koníky a před 15 lety 1.4 s 55 kW je v tomto snad něco nenormálního? Pokud není tak 85kW motor je naprosto v pohodě.....sorry ale o výdrži takového motoru ví každej z vás tady úplný "prd".;-)

+2/−1
16.3.2016 23:24

S60t59a51n23i33s96l39a93v 45K84r84e31j89c10a15r 6137966743804

Je srandovní porovnávat výrobky ze čtyřicátých let minulého století s dneškem. Opravdu vzdělání dnešní doby a dnešních adolescentů, je více než úsměvné. Nejde samozřejmě pouze o koncepci motorů, ale i o celkovou stavbu vozidel tehdy a dnes. Kolik dnešních vozidel používá jako základ žebřinový rám podvozku a kolik v tehdejší době používalo samonosnou karoserii jako se dnes používá. O motoru z tehdejší doby se už vyjádřil "všeumnělec" Bohouš Císař v Chalupářích, A Jan Werich v Hej rup. - Pro mnohé dnešní absolventy je snazší papouškovat, než přicházet s novinkami. A to i s chybami v překladu cizojazyčné literatury!!

0/0
17.3.2016 8:31

J45i70ř56í 30S12c49h81w18a72c46h 8118474458136

ještě dodám, že Ford Mondeo, což je auto ještě o třídu výš, už má takový motor asi rok či dva....

0/−1
16.3.2016 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.