Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči špatně drží volant a neumějí brzdit, tvrdí učitelé bezpečné jízdy

Drtivá většina řidičů na našich silnicích se nejspíš dopouští každodenně řady chyb, jež mohou mít i fatální následky. Alespoň to tvrdí instruktoři z mosteckého autodromu, kteří vyučují zájemce v kurzech bezpečné jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a92r62o45m70i88r 14H77o85b18l21i64k 1535727935

sedačka, volant, další podružné věci. Houbeles. Největší bezpečnostní problém je mezi volantem a sedačkou. Ad přecenování (já na to mám - schopnosti, auto, peníze), ad podceňování (ten debil přede mnou jede jak s hnojem), ad nedomýšlení (co udělá ten strejda na kraji chodníku?, ten v tom pravém pruhu přede mnou nevybočí, protože si myslím, že mě vidí, ten na vedlejší jede jak na hlavní, on to ubrzdí,....)

Neškodila by pro každého řidiče povinná účast na proškolení třeba jednou za 5 let. Vyslechneš si co je v pravidlech nového, co je nejčastější příčinou nehod a řidičák ti platí dalších 5 let. Vždyť ti, co dělali řidičák před válkou vlastně stále jezdí vlevo.

Zajímavé by bylo, jak by se zmenšila databáze platných řidičáků.

+1/0
25.5.2016 9:00

M11i64c23h98a16l 31K93r55e24j95č77a 5348846526843

A jako zaver na kterem se mozna shodneme skoro vsichni bych shrnul: Je dobre za jizdy drzet volant a sedet na sedacce. V pripade potreby pouzit i brzdu.

Je tu nekdo kdo nesouhlasi?

+4/0
30.3.2016 14:40

M69i65c60h89a91l 27K45r69e18j24č45a 5838696696703

to: Chalupa nize - a to ze je neco bezpecne neznamena, ze to lze pouzivat delsi dobu. Pozdeji se to tim padem kvuli unave, nepohodlnosti a spol. stava naopak mnohem nebezpecnejsi.

A jeste vic jsou (alespon pro mne) rady ohledne sedacky. Ano, riskuji. Ale je to kvuli konstrukterum!!! Mych 190cm mi v soucasnosti uz nepripada jako extremni mira. Ale zkuste mi Vy chytraci,najit sedacku na ktere si mohu pohodlne sednout, spravne nastavit podhlavnik. Zas tak moc jich neni. A to uz nemluvim o volne ne/vysce nad hlavou, kdy i takova hloupa Fabia neni schopna akceptovat mou vysku. Jezdim Sharanem a nedam na nej dopustit z hlediska prostoru pro ridice. Ale presto jsou sedacky pro mne jen kompromisem :-(

+1/0
30.3.2016 14:35

J24a77r30o28m51i11r 13K24v28a54p82i47l 4471491911641

Naplno dupnout na brzdy je taky dost relativni rada. Jakmile je silnice jakkoliv kluzka, muze z toho byt paradni smyk a mnohem horsi nasledky nez do neceho vletet po slabsim brzdeni...

0/0
30.3.2016 11:09

M28a34r10t48i55n 14V62o79j75á65č93e14k 9833707471336

to si nemyslím ,pokud držíte volant rovně a zašlápnete brzdu tak vám auto neustřelí ,to auto se vám vlastně zhoupne a drží a tlačí vám čumák dolu a lehká prdel zkrátka nemá šanci ten těžkej čumák přetlačit

0/0
30.3.2016 19:26

J84a52n80a 98K13a65m11e83n65i50c42k45á 5188789962305

„Dnes máme všichni posilovač, takže nepotřebujeme velkou sílu. - Kruci! Já nemám posilovač.....

+1/0
29.3.2016 13:02

M25i59c26h58a69l 31C25h20a25l49u52p85a 6168980399563

Pak nemáš ani airbag. Ale když jsem jezdil s autem bez posilovače, tak víc síly bylo potřeba akorát při malé rychlosti nebo otáčení na místě, při normální rychlosti se dalo otáčet celkem volně.

0/0
30.3.2016 0:19

L17u58k62a93s 67Z92a60c61h 2335264814143

Mě skoro vždycky rozčílí, když se kdejaký odbornický cyp snaží dělat z lidí blbce a říkat, že on to všechno ví nejlíp. Nevím proč, ale rozčílí i když vím, že to (někdy) myslí dobře. Některé školy smyku jsou zářným příkladem (třeba Most), kde potkat ty pravé "odborníky", kteří někdy ani netuší, co je to řízení. Možná tedy asi proto.

Já jezdím přes jedenáct let pravidelně dlouhé krátké cesty jak je potřeba. Za tu dobu téměř 200tis. bez jediné nehody. Zkoušel jsem nesčetně variant, jak držet ruce, jak řadit, jak sedět a zjistil jsem, že nakonec místo nepohodlného držení volantu stačí používat zdravý rozum, v sedačce se uvelebit, jak je potřeba a aby člověk viděl dění okolo sebe, nejezdit jako magor a dávat pozor za sebe i trochu za ostatní. Myslím, že je jedno, jestli držíte ruce na za deset dvě, na třičtvrtě na tři nebo jinak. Jakmile se cítíte za volantem pohodlně, nemáte potřebu pospíchat kvůli několika minutám městem ani nepotřebujete na dálkách neustále se na sedačce vrtět a přehazovat ruce sem tam, kde vás to nejmíň bolí...

Samozřejmě se snažím držení volantu a způsob jízdy uzpůsobit stavu okolí a počasí a ani nejezdím s jednou rukou na volantu a druhou se nesnažím poškrábat na zadku. Něco jiného samozřejmě je jet dálku v létě po dálnici, kdy se můžu pohodlně uvelebit nebo v zimě přes kopce do práce, kde jsem napnutej jak struna a křečovitě svírám volant připravený namísto jízdy na skluz do údolí, ale nejdůležitější je podle mě vždycky zachovat si právě ten zdravý rozum, snažit neohrozit kohokoli okolo sebe a mít na paměti, že snažit se ušetřit pět minut může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí (nejen řidiče).

Takže prosím milí zlatí "odborníci", nesnažte se lidem vnucovat, jak kde sedět či jak co držet, ale raději začněte lidi učit, aby se na silnici nechovali jako prasata a pak se myslím bude lépe jezdit nám všem.

+4/0
28.3.2016 17:25

M71i27r71o95s67l73a87v 34S53t88r63á62n37s69k83ý 5636232250767

Mluvíte mi z duše to jejich držení volantu je pěknej blábol zkusil jsem to ale to by mě nejspíš vypadla ruka v rameni protože při celkové váze 32 tun potřebujete poměrně rychle řadit a těch 16 kvaltů tam samo nenaskáče

+4/0
28.3.2016 20:22

M66i20c84h38a59l 25C12h61a32l98u63p35a 6528490209483

To, že je něco pohodlné nemusí znamenat, že to je bezpečné. Někomu může připadat pohodlné třeba když si dá nohu z okna, ale při nehodě to bude mít dost vážné následky.

0/0
30.3.2016 0:21

D96a77n55i28e42l 20T15s12c27h94e10r66n96a19y 2965482189482

psal, ze pouziva jeste taky mozek ;-D

+1/0
30.3.2016 14:54

M25a92r86e88k 21V79e64s21e65l35ý 1897628200234

Kecy v kleci ... jak muzu mit ruce v poloze 2:45, kdyz v jedne ruce drzim bagetu a v druhe lahev s vodou ;-D Rizeni pak obstarava koleno a to tak vysoko nedam, natoz obe ...

+3/0
28.3.2016 17:25

D27a31n85i84e66l 96T44s56c15h81e20r63n25a45y 2645222119242

A noviny mate kde? A jeste telefon a tablet, a zensky jeste malovatka

0/0
30.3.2016 14:55

M27a13r34t27i61n 18V65o74j62á31č53e78k 9223647831866

tak jsem si to zkusil cca 200km město/mimo půl na půl a nejlépe se mě jezdí levá na 45-50 min a pravá na opěrce nebo na šaltrpáce mám mazdu 6 combi a co se rejdu týče obsáhnu naprostou většinu co jsem potřeboval ...když jsem řídil třičtvrtě na na tři tak mě tam ta pravačka připadala zbytečná a nevyužitá ...takže názor učitelů bezp.jízdy mě nevyhovuje

+4/0
28.3.2016 16:25

P49a75v33e21l 80Ř21a14p67e86k 7142776579645

Masový automobilismus je naprosto nedůstojný doby. Nějaký volant, spojka, blinkr, výfuk, karburátor, olejová vana, startér, plyn, ... to jsou pojmy, které patří akorát na vývěsku do muzea. Rv

+1/−3
27.3.2016 20:24

D29a56v53i33d 74T45o16m87a10n 9695767282907

Jsou i horsi veci, treba vlaky ;-) To je jeste mnohonasobne zastaralejsi koncept.

0/0
28.3.2016 12:17

M43a23r12t35i69n 55K79a38d95l87e88c 5881435163984

Hlavní je nedržet volant jednou rukou na dvanácti, nebo ještě hůř šesti hodinách jak to dělaj mladý co se něčeho leknou a pak skončej ve stromu. Ale nastavovat si sedačku podle nějakýho návodu a ne tak abych se cejtil pohodlně, to radši risknu zlomenou ruku.

0/0
27.3.2016 9:40
Foto

Z65b39y56n40ě18k 20M43e73l10i54c46h28a76r 9975497155559

no dobrý - mám 2 metry, takže sedačka úplně vzadu, volant úplně nahoře, a víc s tím nenadělám :-) poloha rukou 9:15 je mi vyloženě nepříjemná, za 5 jedna je lepší...

0/−1
26.3.2016 17:35

Z91d88e76n90ě64k 61N44e32č76a35s 2321672632435

za pet jedna je fajn, ale lepsi jsou obe ruce na 11:59.

0/0
30.3.2016 9:59

O41l39d17ř32i70c23h 46Š20t80ě10p48á12n79e32k 7362136406564

Taky je dobrý 12:30.

0/0
31.3.2016 21:45

A81l42e95š 53W38o18l10k76e21r 6179419844209

Nemám posilovač řízení, ani airbag ve volantu ani ABS (takže dupnutí na brzdu by asi kýžený efekt nepřineslo). Co tam máte dál?

+1/−3
24.3.2016 21:32

E16d45a 21D14r88á68b74e77k 7919192813187

kup si auto ;-D

+9/−1
25.3.2016 14:00

R75o51m62a80n 21J95e73s94c75h84k30e 9468875107985

Milý rádče, přispěj panu Wolkerovi na auto. Když odborník napíše, že všichni mají posilovače, tak je mimo realitu. Já také mám Felicii bez posilovačů. Je nás mnoho. To mám řidičák od roku 1983. Ještě jsem neboural ani neodřel.

0/−3
28.3.2016 8:09

O32l92d11ř38i78c94h 89Š42t66ě68p27á47n43e64k 7772896336244

A kdo ti za to může?

My ne, tak nám dej pokoj.;-D

0/0
31.3.2016 21:46

J44a61r65o47s95l10a21v 67Š89k43o30d24a 6734268879691

pan TEORETIK by měl vidět řídit TAXÁČE ráno po šichtě ;-D;-D

+3/0
24.3.2016 21:30

J52a84n 90D79v13o22ř85á19k 4943212923577

Správná poloha rukou na volantu je „tři čtvrtě na tři“

„Nelze chtít po řidičích, aby drželi při mnohakilometrové trase volant neustále v poloze „tři čtvrtě na tři“.

Tak co teda???

+6/0
24.3.2016 19:20

M39i39c97h94a96l 32C52h47a42l83u95p10a 6278210159553

Třeba chtěli říct, že to je dobře, ale řídit se tak nedá :-).

0/0
30.3.2016 0:22

K21a51t94e11ř59i73n22a 91H97u52t21o32v74á 9551515840167

Všechno to nastavování pásu, podpěrky, volantu,... Jenže my řídíme s manželem stejné auto a výškově je mezi námi cca 20cm. Stačí, že si pokaždé po tom druhém přenastavíme sedadlo a zpětné zrcátko.

0/0
24.3.2016 12:25

E62d37a 59D45r34á27b50e73k 7499362673887

tak to už jen koupit auto co si to umí nastavit samo

0/0
25.3.2016 14:11

P89e62t91r 17G40a96b53r25i91e97l 5650261150

á mistr RADIL TEORETIK

+2/0
24.3.2016 6:38

A96l53o21i30s 72J86i42r21a93s64e82k 1540190851338

Teda nezlobte se na mně, ale ergonomicky se mi zdá přirozenější to držení volantu za deset dvě. Možná je to jen skutečně otázkou tréninku a mých 20 let řízení spíše potvrzuje to pořekadlo o starých psech... Ale řekněte mi někdo, cožpak s rukama v poloze za deset dvě nemám, oproti 3/4 na 3, v případě nutnosti prudkého manévru, k dobru nejméně 30 stupňů navíc v točení volantem? Dále bych si myslel, že ruce na trojce a na devítce jsou vlastně skoro v mrtvém úhlu... Nehledě na to, že dost vozů, a ani ne tak starých, má volanty tvarované na držení ve "starém stylu" za deset dvě

+7/0
23.3.2016 23:28
Foto

P54e37t19r 46A53c12h17i89l29l25e44s 6586962680230

neni nic jednodussiho, nez si sednout do auta a vyzkouset si to ;)

+1/0
24.3.2016 5:52

A63l71o42i39s 37J73i39r53a76s49e35k 1770950961188

můj příspěvek vznikl mnoho hodin po vydání článku... V tomto mezidobí jsem samozřejmě uvedené techniky vyzkoušel a právě proto jsem se rozhodl reagovat;-)

+2/0
24.3.2016 9:34

O61n30d20ř30e70j 64M87a28j72e13r88č62í91k 2157373382443

Dávám ruce do polohy 3/4 na 3 a je to v pohodě. Pouze mi nějakou dobu (dny, týdny?) trvalo, než jsem si na to držení při přechodu ze "za deset dvě" zvykl. Já teď teda nemám po ruce volant, abych si to zkusil :-) ale mám pocit, že mám vlastně ruce zavěšené za palce a ostatními prsty volant jen lehce svírám. A bez přehmátnutí byste měl být takhle schopen otočit volantem více, než při "za deset dvě", protože trvá déle, než se vám zamotají ruce, esi mi rozumíte :-) I když teď, jak o tom přemýšlím, tak to možná kvůli stahující (dolní) ruce nemusí být pravda. Ale mám takto ovládací prvky na volantu pod palci a opět nemusím nijak přehmatávat nebo něco.

+2/0
24.3.2016 15:06

A51l79o10i21s 21J79i58r58a25s82e42k 1960270341218

Ani po dnešních 150 km nemohu způsobu 3/4 na 3 přijít na chuť. Ale souhlasím s Vámi v tom, že ruce jsou v podstatě jen zavěšeny za palce, neb ostatní prsty jen šmrdlají zadní části ramen volantu. Ale je to dobře? Já vím, argumentuje se posilovačem, nicméně jistotu v tom držení nevidím. No a jak říkáte, palce mají blíže ovládacím prvkům audio aparatury a počítače:-)

0/0
24.3.2016 21:14

O91n20d62ř23e47j 76M97a58j75e52r69č36í48k 2217463482483

Hm, mám pocit, že mi to trvalo déle, než 150 km. Hlavně mi přišlo, že se ruce/svaly namáhají jinak, než při "za deset dvě", takže to chce delší trénink. V jistotě držení podle mě problém není. Sevření "šmrdlajících" (hezké slovo :-) prstů je podle mě otázka zlomku sekundy, a při zatáčení stejně prsty sevřu, pokud si vzpomínám, takže vytržení volantu snad hrozí jen při najetí jedním z kol na nějakou překážku či tak něco. Myslím, že než styl držení je důležitější mít na volantu obě ruce.

0/0
24.3.2016 23:25

M21i90l36a25n 96F95o49r50b61a70k 4558801546316

Nie som si istý. Na osobných vozoch spravidla "za desať dve", už od žigule a embéčky, na transite skôr "trištvrte na tri". Po pár stovkách km už zúfalo hľadám akúkoľvek polohu, len aby ruky neboleli.

V "neštandartných" situáciach ľavá dlaň na volante, pravá na páke. Je to už podvedomé, dokonca aj na Subaru, ktoré má automat.

0/0
28.3.2016 3:39

L54u77d77v69í80k 51G23a89j66d52o31š33í68k 2515533204472

Ona právě praktická zkouška ukazuje, že rady "odborníků" jsou dělány spíš od stolu a v praxi moc použitelné nejsou. :-)

+1/0
24.3.2016 10:39

M77i44c93h84a36l 97C94h94a23l23u72p85a 6168520769303

Kdysi jsem to viděl na videu a rozdíl tam byl, otočili volantem víc než museli začít přehmatávat.

0/0
30.3.2016 0:25

P30e24t57r69a 50M65a95l34á 7301348821925

Vtipné je vždy, když se podívám do auta za sebou a tam sedí "chlapec" se zrcadlovkama přes celý obličej a očividně má vepředu tři sedačky a sedí na té prostřední, ruka na vrcholu volantu;-D

Borec...ten největší

Mimochodem, když se někdo nevyhnutelně blíží střetu, tak snad brzdu zašlápne celou vahou ne? Nechápu jak někdo může brzdit nedostatečně.

+10/0
23.3.2016 23:07

M72a37r97t95i51n 32V77o45j60á45č28e79k 9813747661386

brzdit nedostatečně zřejmě jim instruktor řekne a teď mě zabrzděte pořádně a lidi to ošulí protože nemají potřebu na to dupnout,ale na silnici by dupli jinak

0/0
28.3.2016 16:32

O49l14d59ř10i54c13h 47Š36t94ě49p95á21n48e68k 7642126246124

Tak rada je jasná. Ať si instruktor odepne pás.

Vsadím se , že každý na to dupne co bude moci , jen aby viděl , jak si rozbije hubu.;-D

+1/0
31.3.2016 21:50

J31i85ř24í 76P43u82d73i40l 8680838943768

8-oje potřeba držet volant tak jak Vám radí !!! Ve správném úhlu a pevně !! To by se mělo při porušení trestat pokutou a nějakými body !! Víte kolik by ubylo nezodpovědných řidičů ?? Ně každej má automat !!!!!! ;-D

0/0
23.3.2016 22:31

V87l75a97d67i84m26í73r 81H48o69u88z70a11r 6110366654960

kdo umí ,umí,kdo neumí učí

+1/−1
23.3.2016 20:57

J91o80s26e64f 79P52o80l23í72v69k76a 1352237446639

A co ženský! Jedu po dálnici 140, když vidím ženskou, jak mě předjíždí a přitom kouká do zpětného zrcátka a maluje se. No tak jsem se lekl, až jsem pustil koblihu a holicí strojek mi spadnul do kafe ;-D;-D;-D

+30/−1
23.3.2016 20:07

P40e27t61r 29N23o79v83ý 8472386427638

Nevím, co kdo porát má s tím držením volantu. Největším problémem není volant, ale nedodržení bezpečné vzdálenosti. Další třešničkou je absolutní nepochopení k čemu jsou blinkry. Drtivá většina lidí bliká jen proto, že se to má. Ale důvod proč, jim asi nikdy nedocvakl.

+11/0
23.3.2016 19:50

J61o95s53e74f 41P56o18l42í75v12k78a 1222187326279

Máte pravdu - ale špatné držení volantu prodlouží reakční dobu.

Jinak ale souhlasím. A u blinkrů je "veselé" jak málo řidičů ví, že se dávají už před začátkem manévru odbočování (tj. před zpomalováním před křižovatkou). Kolikrát to někdo dá až v půlce oblouku ...

+5/0
23.3.2016 20:04

V54í21t55ě95z55s34l34a35v 39K82l49o16z52í27k 3181439874327

Ano, většina bliká jakmile začnou odbočovat, to je ostatnim k ničemu.

+4/0
24.3.2016 5:56

M25i90l84a69n 97F37o29r27b79a67k 4608611156536

Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachánil klaksón. Kysuce, Brbo a Zlín sú tým povestní.

+1/0
28.3.2016 3:47

M95i94l35a71n 91F41o86r38b36a69k 4238901916506

Oprava: Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachránil klaksón. Kysuce, Brno a Zlín sú tým povestní. A to nerozpitvávam Skalicu a Dunajskú Stredu.

0/0
28.3.2016 3:51







Najdete na iDNES.cz