Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči špatně drží volant a neumějí brzdit, tvrdí učitelé bezpečné jízdy

Drtivá většina řidičů na našich silnicích se nejspíš dopouští každodenně řady chyb, jež mohou mít i fatální následky. Alespoň to tvrdí instruktoři z mosteckého autodromu, kteří vyučují zájemce v kurzech bezpečné jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a58r59o75m96i90r 81H42o89b64l69i88k 1455557795

sedačka, volant, další podružné věci. Houbeles. Největší bezpečnostní problém je mezi volantem a sedačkou. Ad přecenování (já na to mám - schopnosti, auto, peníze), ad podceňování (ten debil přede mnou jede jak s hnojem), ad nedomýšlení (co udělá ten strejda na kraji chodníku?, ten v tom pravém pruhu přede mnou nevybočí, protože si myslím, že mě vidí, ten na vedlejší jede jak na hlavní, on to ubrzdí,....)

Neškodila by pro každého řidiče povinná účast na proškolení třeba jednou za 5 let. Vyslechneš si co je v pravidlech nového, co je nejčastější příčinou nehod a řidičák ti platí dalších 5 let. Vždyť ti, co dělali řidičák před válkou vlastně stále jezdí vlevo.

Zajímavé by bylo, jak by se zmenšila databáze platných řidičáků.

+1/0
25.5.2016 9:00

M35i33c78h68a44l 41K93r50e41j16č98a 5308896476233

A jako zaver na kterem se mozna shodneme skoro vsichni bych shrnul: Je dobre za jizdy drzet volant a sedet na sedacce. V pripade potreby pouzit i brzdu.

Je tu nekdo kdo nesouhlasi?

+4/0
30.3.2016 14:40

M85i80c78h41a13l 23K11r39e73j91č57a 5958486206293

to: Chalupa nize - a to ze je neco bezpecne neznamena, ze to lze pouzivat delsi dobu. Pozdeji se to tim padem kvuli unave, nepohodlnosti a spol. stava naopak mnohem nebezpecnejsi.

A jeste vic jsou (alespon pro mne) rady ohledne sedacky. Ano, riskuji. Ale je to kvuli konstrukterum!!! Mych 190cm mi v soucasnosti uz nepripada jako extremni mira. Ale zkuste mi Vy chytraci,najit sedacku na ktere si mohu pohodlne sednout, spravne nastavit podhlavnik. Zas tak moc jich neni. A to uz nemluvim o volne ne/vysce nad hlavou, kdy i takova hloupa Fabia neni schopna akceptovat mou vysku. Jezdim Sharanem a nedam na nej dopustit z hlediska prostoru pro ridice. Ale presto jsou sedacky pro mne jen kompromisem :-(

+1/0
30.3.2016 14:35

J15a22r21o75m31i55r 51K15v60a67p69i17l 4281691961701

Naplno dupnout na brzdy je taky dost relativni rada. Jakmile je silnice jakkoliv kluzka, muze z toho byt paradni smyk a mnohem horsi nasledky nez do neceho vletet po slabsim brzdeni...

0/0
30.3.2016 11:09

M91a94r75t78i88n 19V13o52j66á34č93e15k 9753867451556

to si nemyslím ,pokud držíte volant rovně a zašlápnete brzdu tak vám auto neustřelí ,to auto se vám vlastně zhoupne a drží a tlačí vám čumák dolu a lehká prdel zkrátka nemá šanci ten těžkej čumák přetlačit

0/0
30.3.2016 19:26

J40a22n10a 85K18a24m25e66n44i74c28k72á 5428159822685

„Dnes máme všichni posilovač, takže nepotřebujeme velkou sílu. - Kruci! Já nemám posilovač.....

+1/0
29.3.2016 13:02

M75i31c64h10a71l 41C39h94a18l67u18p95a 6618460389723

Pak nemáš ani airbag. Ale když jsem jezdil s autem bez posilovače, tak víc síly bylo potřeba akorát při malé rychlosti nebo otáčení na místě, při normální rychlosti se dalo otáčet celkem volně.

0/0
30.3.2016 0:19

L32u24k76a16s 68Z20a61c77h 2795184444233

Mě skoro vždycky rozčílí, když se kdejaký odbornický cyp snaží dělat z lidí blbce a říkat, že on to všechno ví nejlíp. Nevím proč, ale rozčílí i když vím, že to (někdy) myslí dobře. Některé školy smyku jsou zářným příkladem (třeba Most), kde potkat ty pravé "odborníky", kteří někdy ani netuší, co je to řízení. Možná tedy asi proto.

Já jezdím přes jedenáct let pravidelně dlouhé krátké cesty jak je potřeba. Za tu dobu téměř 200tis. bez jediné nehody. Zkoušel jsem nesčetně variant, jak držet ruce, jak řadit, jak sedět a zjistil jsem, že nakonec místo nepohodlného držení volantu stačí používat zdravý rozum, v sedačce se uvelebit, jak je potřeba a aby člověk viděl dění okolo sebe, nejezdit jako magor a dávat pozor za sebe i trochu za ostatní. Myslím, že je jedno, jestli držíte ruce na za deset dvě, na třičtvrtě na tři nebo jinak. Jakmile se cítíte za volantem pohodlně, nemáte potřebu pospíchat kvůli několika minutám městem ani nepotřebujete na dálkách neustále se na sedačce vrtět a přehazovat ruce sem tam, kde vás to nejmíň bolí...

Samozřejmě se snažím držení volantu a způsob jízdy uzpůsobit stavu okolí a počasí a ani nejezdím s jednou rukou na volantu a druhou se nesnažím poškrábat na zadku. Něco jiného samozřejmě je jet dálku v létě po dálnici, kdy se můžu pohodlně uvelebit nebo v zimě přes kopce do práce, kde jsem napnutej jak struna a křečovitě svírám volant připravený namísto jízdy na skluz do údolí, ale nejdůležitější je podle mě vždycky zachovat si právě ten zdravý rozum, snažit neohrozit kohokoli okolo sebe a mít na paměti, že snažit se ušetřit pět minut může znamenat rozdíl mezi životem a smrtí (nejen řidiče).

Takže prosím milí zlatí "odborníci", nesnažte se lidem vnucovat, jak kde sedět či jak co držet, ale raději začněte lidi učit, aby se na silnici nechovali jako prasata a pak se myslím bude lépe jezdit nám všem.

+4/0
28.3.2016 17:25

M90i40r19o60s51l35a38v 54S32t44r83á97n81s15k77ý 5506152280157

Mluvíte mi z duše to jejich držení volantu je pěknej blábol zkusil jsem to ale to by mě nejspíš vypadla ruka v rameni protože při celkové váze 32 tun potřebujete poměrně rychle řadit a těch 16 kvaltů tam samo nenaskáče

+4/0
28.3.2016 20:22

M97i45c55h50a28l 37C75h98a64l68u86p30a 6628960269143

To, že je něco pohodlné nemusí znamenat, že to je bezpečné. Někomu může připadat pohodlné třeba když si dá nohu z okna, ale při nehodě to bude mít dost vážné následky.

0/0
30.3.2016 0:21

D77a58n56i54e35l 17T83s50c86h39e78r34n63a42y 2215722609122

psal, ze pouziva jeste taky mozek ;-D

+1/0
30.3.2016 14:54

M46a76r44e89k 89V33e74s35e72l85ý 1457248300104

Kecy v kleci ... jak muzu mit ruce v poloze 2:45, kdyz v jedne ruce drzim bagetu a v druhe lahev s vodou ;-D Rizeni pak obstarava koleno a to tak vysoko nedam, natoz obe ...

+3/0
28.3.2016 17:25

D64a11n98i90e57l 73T78s89c61h14e62r87n58a51y 2455322579232

A noviny mate kde? A jeste telefon a tablet, a zensky jeste malovatka

0/0
30.3.2016 14:55

M68a59r60t48i68n 87V67o33j78á10č43e97k 9153727191776

tak jsem si to zkusil cca 200km město/mimo půl na půl a nejlépe se mě jezdí levá na 45-50 min a pravá na opěrce nebo na šaltrpáce mám mazdu 6 combi a co se rejdu týče obsáhnu naprostou většinu co jsem potřeboval ...když jsem řídil třičtvrtě na na tři tak mě tam ta pravačka připadala zbytečná a nevyužitá ...takže názor učitelů bezp.jízdy mě nevyhovuje

+4/0
28.3.2016 16:25

P68a62v42e29l 24Ř86a32p55e24k 7392366119735

Masový automobilismus je naprosto nedůstojný doby. Nějaký volant, spojka, blinkr, výfuk, karburátor, olejová vana, startér, plyn, ... to jsou pojmy, které patří akorát na vývěsku do muzea. Rv

+1/−3
27.3.2016 20:24

O33d89s50t37r31a54n69ě49n26ý 41U21ž32i33v93a78t55e63l 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
28.3.2016 12:17

M98a89r78t79i82n 82K88a37d98l80e36c 5141335383604

Hlavní je nedržet volant jednou rukou na dvanácti, nebo ještě hůř šesti hodinách jak to dělaj mladý co se něčeho leknou a pak skončej ve stromu. Ale nastavovat si sedačku podle nějakýho návodu a ne tak abych se cejtil pohodlně, to radši risknu zlomenou ruku.

0/0
27.3.2016 9:40
Foto

Z66b58y55n19ě92k 69M83e27l48i38c52h30a31r 9965897925539

no dobrý - mám 2 metry, takže sedačka úplně vzadu, volant úplně nahoře, a víc s tím nenadělám :-) poloha rukou 9:15 je mi vyloženě nepříjemná, za 5 jedna je lepší...

0/−1
26.3.2016 17:35

Z10d60e40n46ě32k 93N49e17č60a10s 2311722432445

za pet jedna je fajn, ale lepsi jsou obe ruce na 11:59.

0/0
30.3.2016 9:59

O91l12d59ř65i73c47h 69Š61t93ě25p71á40n51e40k 7612676406184

Taky je dobrý 12:30.

0/0
31.3.2016 21:45

A82l14e72š 97W24o43l64k16e11r 6419699614549

Nemám posilovač řízení, ani airbag ve volantu ani ABS (takže dupnutí na brzdu by asi kýžený efekt nepřineslo). Co tam máte dál?

+1/−3
24.3.2016 21:32

E15d92a 59D27r70á40b25e54k 7829472653257

kup si auto ;-D

+9/−1
25.3.2016 14:00

R74o91m51a19n 55J92e68s23c83h59k40e 9298145457315

Milý rádče, přispěj panu Wolkerovi na auto. Když odborník napíše, že všichni mají posilovače, tak je mimo realitu. Já také mám Felicii bez posilovačů. Je nás mnoho. To mám řidičák od roku 1983. Ještě jsem neboural ani neodřel.

0/−3
28.3.2016 8:09

O19l41d67ř29i34c62h 26Š34t58ě80p44á95n10e91k 7432986656164

A kdo ti za to může?

My ne, tak nám dej pokoj.;-D

0/0
31.3.2016 21:46

J81a49r51o23s96l55a48v 10Š48k69o54d62a 6404228359181

pan TEORETIK by měl vidět řídit TAXÁČE ráno po šichtě ;-D;-D

+3/0
24.3.2016 21:30

J22a25n 27D41v61o57ř66á92k 4373202963687

Správná poloha rukou na volantu je „tři čtvrtě na tři“

„Nelze chtít po řidičích, aby drželi při mnohakilometrové trase volant neustále v poloze „tři čtvrtě na tři“.

Tak co teda???

+6/0
24.3.2016 19:20

M30i50c59h73a22l 31C94h79a95l44u21p80a 6338240569793

Třeba chtěli říct, že to je dobře, ale řídit se tak nedá :-).

0/0
30.3.2016 0:22

K94a49t31e69ř90i85n31a 83H48u74t29o91v84á 9291685440517

Všechno to nastavování pásu, podpěrky, volantu,... Jenže my řídíme s manželem stejné auto a výškově je mezi námi cca 20cm. Stačí, že si pokaždé po tom druhém přenastavíme sedadlo a zpětné zrcátko.

0/0
24.3.2016 12:25

E29d75a 35D46r12á13b94e75k 7759752393927

tak to už jen koupit auto co si to umí nastavit samo

0/0
25.3.2016 14:11

P95e37t84r 17G31a40b40r61i74e53l 5790111660

á mistr RADIL TEORETIK

+2/0
24.3.2016 6:38

A81l90o96i31s 79J55i24r62a81s98e28k 1610800871358

Teda nezlobte se na mně, ale ergonomicky se mi zdá přirozenější to držení volantu za deset dvě. Možná je to jen skutečně otázkou tréninku a mých 20 let řízení spíše potvrzuje to pořekadlo o starých psech... Ale řekněte mi někdo, cožpak s rukama v poloze za deset dvě nemám, oproti 3/4 na 3, v případě nutnosti prudkého manévru, k dobru nejméně 30 stupňů navíc v točení volantem? Dále bych si myslel, že ruce na trojce a na devítce jsou vlastně skoro v mrtvém úhlu... Nehledě na to, že dost vozů, a ani ne tak starých, má volanty tvarované na držení ve "starém stylu" za deset dvě

+7/0
23.3.2016 23:28
Foto

P43e10t37r 16A24c50h72i12l89l66e58s 6946252680740

neni nic jednodussiho, nez si sednout do auta a vyzkouset si to ;)

+1/0
24.3.2016 5:52

A95l33o79i29s 22J96i53r95a30s24e39k 1240370661548

můj příspěvek vznikl mnoho hodin po vydání článku... V tomto mezidobí jsem samozřejmě uvedené techniky vyzkoušel a právě proto jsem se rozhodl reagovat;-)

+2/0
24.3.2016 9:34

O50n51d14ř28e41j 53M52a94j52e41r28č94í41k 2237963292463

Dávám ruce do polohy 3/4 na 3 a je to v pohodě. Pouze mi nějakou dobu (dny, týdny?) trvalo, než jsem si na to držení při přechodu ze "za deset dvě" zvykl. Já teď teda nemám po ruce volant, abych si to zkusil :-) ale mám pocit, že mám vlastně ruce zavěšené za palce a ostatními prsty volant jen lehce svírám. A bez přehmátnutí byste měl být takhle schopen otočit volantem více, než při "za deset dvě", protože trvá déle, než se vám zamotají ruce, esi mi rozumíte :-) I když teď, jak o tom přemýšlím, tak to možná kvůli stahující (dolní) ruce nemusí být pravda. Ale mám takto ovládací prvky na volantu pod palci a opět nemusím nijak přehmatávat nebo něco.

+2/0
24.3.2016 15:06

A22l34o31i38s 10J68i23r46a88s14e16k 1910830361448

Ani po dnešních 150 km nemohu způsobu 3/4 na 3 přijít na chuť. Ale souhlasím s Vámi v tom, že ruce jsou v podstatě jen zavěšeny za palce, neb ostatní prsty jen šmrdlají zadní části ramen volantu. Ale je to dobře? Já vím, argumentuje se posilovačem, nicméně jistotu v tom držení nevidím. No a jak říkáte, palce mají blíže ovládacím prvkům audio aparatury a počítače:-)

0/0
24.3.2016 21:14

O44n44d25ř16e90j 96M37a31j52e38r37č87í92k 2117223812333

Hm, mám pocit, že mi to trvalo déle, než 150 km. Hlavně mi přišlo, že se ruce/svaly namáhají jinak, než při "za deset dvě", takže to chce delší trénink. V jistotě držení podle mě problém není. Sevření "šmrdlajících" (hezké slovo :-) prstů je podle mě otázka zlomku sekundy, a při zatáčení stejně prsty sevřu, pokud si vzpomínám, takže vytržení volantu snad hrozí jen při najetí jedním z kol na nějakou překážku či tak něco. Myslím, že než styl držení je důležitější mít na volantu obě ruce.

0/0
24.3.2016 23:25

M94i92l11a13n 44F26o49r82b90a81k 4518481456126

Nie som si istý. Na osobných vozoch spravidla "za desať dve", už od žigule a embéčky, na transite skôr "trištvrte na tri". Po pár stovkách km už zúfalo hľadám akúkoľvek polohu, len aby ruky neboleli.

V "neštandartných" situáciach ľavá dlaň na volante, pravá na páke. Je to už podvedomé, dokonca aj na Subaru, ktoré má automat.

0/0
28.3.2016 3:39

L67u14d83v59í96k 96G89a37j49d84o12š77í98k 2725793294442

Ona právě praktická zkouška ukazuje, že rady "odborníků" jsou dělány spíš od stolu a v praxi moc použitelné nejsou. :-)

+1/0
24.3.2016 10:39

M76i31c81h95a90l 35C40h10a28l75u32p10a 6258850819173

Kdysi jsem to viděl na videu a rozdíl tam byl, otočili volantem víc než museli začít přehmatávat.

0/0
30.3.2016 0:25

P36e68t82r19a 50M24a83l42á 7661528261105

Vtipné je vždy, když se podívám do auta za sebou a tam sedí "chlapec" se zrcadlovkama přes celý obličej a očividně má vepředu tři sedačky a sedí na té prostřední, ruka na vrcholu volantu;-D

Borec...ten největší

Mimochodem, když se někdo nevyhnutelně blíží střetu, tak snad brzdu zašlápne celou vahou ne? Nechápu jak někdo může brzdit nedostatečně.

+10/0
23.3.2016 23:07

M65a26r75t12i70n 46V74o26j62á15č75e78k 9523597771306

brzdit nedostatečně zřejmě jim instruktor řekne a teď mě zabrzděte pořádně a lidi to ošulí protože nemají potřebu na to dupnout,ale na silnici by dupli jinak

0/0
28.3.2016 16:32

O67l37d33ř97i30c70h 72Š14t95ě19p92á61n47e49k 7392476186404

Tak rada je jasná. Ať si instruktor odepne pás.

Vsadím se , že každý na to dupne co bude moci , jen aby viděl , jak si rozbije hubu.;-D

+1/0
31.3.2016 21:50

J43i11ř10í 29P39u77d20i64l 8530308913148

8-oje potřeba držet volant tak jak Vám radí !!! Ve správném úhlu a pevně !! To by se mělo při porušení trestat pokutou a nějakými body !! Víte kolik by ubylo nezodpovědných řidičů ?? Ně každej má automat !!!!!! ;-D

0/0
23.3.2016 22:31

V66l90a46d62i74m39í29r 27H79o94u53z71a15r 6600536224780

kdo umí ,umí,kdo neumí učí

+1/−1
23.3.2016 20:57

J23o75s38e69f 21P26o76l30í47v97k55a 1872647276529

A co ženský! Jedu po dálnici 140, když vidím ženskou, jak mě předjíždí a přitom kouká do zpětného zrcátka a maluje se. No tak jsem se lekl, až jsem pustil koblihu a holicí strojek mi spadnul do kafe ;-D;-D;-D

+30/−1
23.3.2016 20:07

P21e91t52r 12N25o83v73ý 8982286907598

Nevím, co kdo porát má s tím držením volantu. Největším problémem není volant, ale nedodržení bezpečné vzdálenosti. Další třešničkou je absolutní nepochopení k čemu jsou blinkry. Drtivá většina lidí bliká jen proto, že se to má. Ale důvod proč, jim asi nikdy nedocvakl.

+11/0
23.3.2016 19:50

J48o57s38e23f 77P34o97l84í39v53k63a 1432547746689

Máte pravdu - ale špatné držení volantu prodlouží reakční dobu.

Jinak ale souhlasím. A u blinkrů je "veselé" jak málo řidičů ví, že se dávají už před začátkem manévru odbočování (tj. před zpomalováním před křižovatkou). Kolikrát to někdo dá až v půlce oblouku ...

+5/0
23.3.2016 20:04

V42í37t41ě73z39s24l76a10v 59K23l18o50z96í94k 3481769194777

Ano, většina bliká jakmile začnou odbočovat, to je ostatnim k ničemu.

+4/0
24.3.2016 5:56

M60i76l28a90n 33F29o30r88b78a86k 4978561586966

Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachánil klaksón. Kysuce, Brbo a Zlín sú tým povestní.

+1/0
28.3.2016 3:47

M36i55l50a46n 67F54o61r45b70a56k 4778101696826

Oprava: Iste, vtedy ho už spravidla predbieham a neraz to zachránil klaksón. Kysuce, Brno a Zlín sú tým povestní. A to nerozpitvávam Skalicu a Dunajskú Stredu.

0/0
28.3.2016 3:51



Najdete na iDNES.cz