Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamerový systém začne v dubnu měřit rychlost na opraveném úseku D1

Ředitelství silnic a dálnic plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R47e12n34é 41J46í66š30a 2267357111666

Jen pokladnička, jiný význam to nemá...

0/0
23.3.2016 12:36

M96a81r62t36i81n 49N65e24b33e25s24k66ý 7276910737682

Rychlost není podle statistik příčinou dopravních nehod jednou z nejdůležitějších příčin nehod, až na 7. místě je "nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky" , čehož se dopustíte i rychlostí 30 km/h v serpentinách na ledě.

Toto je sice nejtragičtější, leč stále nejde o to, co se měří. Měří se maximální ryclost na dálnici.

Více na: http://www.autorevue.cz/policejni-statistika-rychlost-neni-nejcastejsi-pricinou-nehody#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

0/0
23.3.2016 11:50
Foto

J30a19n 34M80a14c57k 5117422412925

Opraveny usek D1? Ono neco takoveho existuje? 8-o

0/0
23.3.2016 11:24

P70a86v72e11l 90B30í40n88a 1373305312583

První ten tankodrom opravte, zrušte rychlostní limity a pak si měřte co chcete... Aha já jsem zapomněl, Vám šéfuje STBÁCKÁ firma...

0/0
21.3.2016 16:50

J58a90n 10B15e90n42h31á86k 6674233532921

Měřte. Ale 160.

0/0
21.3.2016 11:18

J61i94ř25í 76K85u91č34e60r93a 9495561938

to jsou tu všichni tak vymatlaní a vážně si myslí, že jet ve zůžení, kde má pravý pruh 3,15m a levý 2,5m rychle není nebezpečný? lidi proberte se a nafackujte si, neustále chcete předpisy jako v evropě ale sami se chováte spíše jako v rusku!!! jedu s kamionem ve zůžení, jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět, protože fouká vítr a s kamionem, který má na šířku 255cm to solidně cloumá, tak mám prostě problém se do toho 315cm širokého pruhu vejít, najednou se objeví značka "střídavá jízda" a pravý pruh se kvůli nájezdu na most ještě zužuje, již není reálné se v pravém pruhu udržet a začínám tedy pár centimetrama zasahovat i do levého. jedu takových 85km/hod a vedle mě do těch zbylých pár centimetrů se začne cpát magor v SUV který prostě celý to zůžení projíždí stovkou a tak nevidí ani teď důvod, proč by měl zpomalit..... A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu. Co se mi ale nelíbí, když z ohledem na bezpečnost zvolím tuto jízdu přes oba pruhy a jedu o něco málo rychleji než je maximální limit, když se zamnou objeví blbeček, který se světlama a klaksonem domáhá toho abych ho pustil, přesto že vidí jak semnou vítr hází a že předjíždění v této situaci je vyslovený hazard.

+4/−2
20.3.2016 0:50

P36e60t24r 33V45o86p12i45č48k98a 5602757887136

jestli mas kamion a jedes kvuli bezpecnosti pres dva pruhy, tak nechapu, proc te nejakej blbecek v suv vubec vzrusuje... ten klakson na tech 18 metru ani nemuzes slyset :D

0/0
21.3.2016 8:40

J51a20n 98P20r15i13b73y28l 5180385347247

Ty jsi slušněj případ.

"jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět"

To je solidní věta ;-D Ty jet přes limit můžeš a nikdo jinej ne? Nebo seš tady od toho, abys posuzoval kdo o kolik přes limit může jet? Ty jsi se rozhodl, že pojedeš na 80tce třeba 90 a to ti příjde normální, ale když někdo jinej v osobáku chce jet na stejném místě třeba 100, tak je to magor? Kdybys jel předpisovou rychlostí, tak bys měl možná právo moralizovat, ale věta: "je tu 80tka - já jsem rozhodl, že se tady pojede 90 a ostatní tedy nemají důvod jet víc a předjíždět mě" svědčí o tvém omezeném myšlení. Ten co se na tebe lepí a chce jet třeba 100 v mnohem menším a ovladatelnějším autě je v té 100ce míň nebezpečnej, ne ty třeba v té 90tce a má asi tak stejnou pravomoc určovat o kolik se tam pojede rychleji, než ty (tj. žádnou)!.

A tohle je taky hláška století.

"A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu.".

Takže když zpomalíš pod určitou mez, tak už je auto lépe ovladatelné a dokážeš se udržet ve svém pruhu? Panebože co je to za větu? Tohle chování není nic jiného, než "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky". Jestli fouká takovej vítr, že nejsi při vyšší rychlosti schopen udržet auto v tvém pruhu, ale v nižší to jde, tak máš sakra zpomalit, aby ses v něm udržel a ne si zabrat i sousední. Tohle je zjevný důkaz toho, jak se vy kamioňáci považujete na nadřazené a myslíte si, že silnice je vaše. "Fouká vítr jak práce, tak si to musím štrádovat sem tam přes dva pruhy". Takhle vy přemýšlíte. Přitom správné myšlení by bylo "fouká vítr jak prase, musím zpomalit, abych se udržel v pruhu a nekličkoval tady přes oba".

Už se těším na samořízené trucky...

+4/0
22.3.2016 9:32
Foto

J22a51n 37M95a97c64k 5517532212635

A zpomalit Vas nenapadlo? Aha ja zapomnel, vy jste kamionak. Rv

0/0
23.3.2016 11:31

A80l17e62x31a35n51d56e23r 95N63o11v95á87k 2818495934384

Tohle bych toleroval, ale kdyz jede kolona kamionu v normalnim useku bez pridaneho stoupaciho pruhu a najednou nejaky magor, ktery jede o 5 km rychleji nez ostatni vyboci a zacne ostatni predjizdet, tak za tohle bych vam bral hosi kamionovi, papiry. Popr.par pres hubu. Nedej boze, kdyz ten,ktery je predjizdeny je podobne primitivniho razeni a zacne zavodit nebo se snazi toho, ktery predjizdi, nepustit pres sebe. Ridic sice tvrdy chleba ma, ale k tomu umerne natvrdlou palici.

+1/0
23.3.2016 13:44

P50e89t62r 42Š15t94ě20p 2713893930206

Radeji místo téhle buzerace ty dalnice opravte na evropsky standard a povolte rychlost odpovídající soudobým autům.

+7/0
18.3.2016 18:57

M12i62c21h46a59l 40C55h27a13l52u81p47a 6768610259383

Pokud má někdo pocit, že povolená rychlost neodpovídá autu, tak si může koupit pomalejší auto :-).

0/0
21.3.2016 23:38

J60a21n 54Š48t23e57f69a22n 9121305111487

Přesně takové myšlení máme ve vládě ;-D R^

0/0
26.3.2016 16:24

D11a67n20i62e60l 61B12a92ž11a89n59t 4389510925750

Nevšiml jsem si na videu, že by hříšníci zpomalili....:-/

+1/0
18.3.2016 16:58

M35a97r18e25k 64H53r78u81b21y 6787482711878

Vozik se znackou a rychlosti vedle silnice? Parada, dalsi vec, ktera rozptyluje ridicovu pozornost:-/

RSD je organizace nebezpecna svemu okoli siroko daleko:-PRv

+1/0
18.3.2016 14:42

J14a50n 34F56r19o54l78í11k 6836700835254

Ten systém bude měřit na opraveném úseku 80-ku podle nadpisu nebo na opravovaném?;-)

0/0
17.3.2016 15:14

J98a22n 44P58r30i94b20y71l 5630935857147

Systém bude měřit stále po celé délce D1 ve všech úsecích, takže obojí je pravda. Jen v opraveném to bude snad 130 ;)

+1/0
17.3.2016 15:22

J22i85ř83í 56K87o38c51u81r23e40k 6155954485358

No kdyby radši se stejným vypětím sil dbali na to, aby se na uzavírce kvůli stavebním pracím ty stavební práce skutečně prováděly. A ne že tam 3/4 dne nikdo není a 6 hodin denně se tam lopata opírá o chlapa - aby nespadla.

+8/0
17.3.2016 14:32

P80a41v47e96l 34K23u46t40i48l 9540666463629

Já se divím, že tam vůbec něco dělaj. Já bych tam nevlezl, aby mi nějaký paka co kašlou na značky jezdili za zády 120. Nejsem sebevrah.

+2/−1
18.3.2016 10:37

O57l53d61ř26i50c56h 47J52a96n68e94č53e95k 8429426423851

koukám, že pan Bartáček je klasický maločeský silniční anarchista: jakmile za volantem překročí bývalou železnou oponu, je z něj krotký beránek a ještě si chrochtá nad dálnicemi s hladkým povrchem, ale na anarchii na svých záplatovaných domovských silnicích si sáhnout nedá ;-D

0/−1
17.3.2016 13:33

O80l39d62ř81i69c38h 40J25a95n61e89č75e54k 8449126303901

doufám, že všichni, kdo tady nad úsekovým měřením brečí, se autem úzkostlivě vyhýbají Rakousku ;-)

+1/−4
17.3.2016 13:05

M88i34c68h78a87l 55H91r86u38b44o78š 4110797272135

To je zaujimavy paradox, ze kamerovy system dokaze merat a vyhodnocovat priemernu rychlost konkretneho vozidla vo zvolenom useku, ale kontrolovat elektronicku dialnicnu znamku to uz nedokaze. Nie som IT odbornik, ale predpokladam, ze pokial to dokaze zaregistrovat konkretne vozidlo, tak staci nejaka databaza s ECV, kde by boli zaznamenane zaplatene dialnicne poplatky...

0/0
17.3.2016 12:19

O68l85d17ř10i74c82h 32J85a34n59e85č62e30k 8249606503741

jak jste přišel na to, že to nedokáže kontrolovat elektronickou dálniční známku? 8-o;-D samozřejmě dokáže.

ale v ČR zatím žádné elektronické dálniční známky nefungují. kupuje se obyčejná nálepka, o níž nikde v žádné databázi není vedeno, kdo si ji koupil a na jaké auto nalepil.

0/−1
17.3.2016 12:58

M51i53c18h26a11l 50H16r89u81b10o95š 4460937802715

No, asi ste moj prispevok celkom nepochopil, pretoze som to zrovna tak myslel, ze nieco to dokaze a druhe co by to mohlo dokazat, tak nie je vola aby to dokazalo...

0/0
17.3.2016 13:35

O71l56d38ř43i44c82h 87J58a85n56e12č31e41k 8119746233641

aha, tak to jo - ony už ty návrhy byly a v některých zemích to tak i dávno funguje (Maďarsko, Portugalsko, ...) - ale on by to neskousl český řidič, který se obává, že by to bylo zneužito ke špiclování, měření rychlosti (;-)) apod., tak se to asi ani politici nesnaží prosazovat, protože si jsou vědomi, že na popularitě by jim to nepřidalo.

navíc zatímco když chcete jen měřit rychlost, stačí těch kamer pořídit pár a dát je na místa, která Vás nejvíc zajímají, pokud by se tím opravdu měly kontrolovat platby za dálnice, bylo by nutné kamery rozmístit plošně po celé síti.

ale třeba se k tomu takto salámovou metodou dopracujeme (nejprve jen kamery do opravovaných úseků, pak kamer nenápadně přibude až jich pak najednou bude dost po celé republice, aby se mohlo přejít na elektronické viněty) ;-)

0/0
17.3.2016 13:54

M50i38c52h61a54l 96C51h83a65l92u84p11a 6328880869643

Myslím, že ty elektronické známky pro osobáky chtějí zavést za rok nebo dva. Na Slovensku to už snad je.

0/0
21.3.2016 23:40

J89a58n 66D31l17o39u67h64ý 8586400543470

To začnu tu dálnici už definitevně objíždět.

0/0
17.3.2016 11:01

J84a57n 80P34r81i81b52y52l 5290195127407

Tohle je bouda. MD vypsalo tendr na asi 30ks usekoveho meteni pro D1. To co chystaji je plosne mereni rychlosti. Kecy o tom, ze to bude jen v opravovanych usecich je lez, aby se jim to podarilo zavest bez nezadane pozornosti. Ted uz pribylo tvrzeni, ze je to jen pro opravovane useky a nebezpecne useky.

Jedna technicka poznamka. Kamery usekoveho mereni jsou mobtovany na mytne brany. Ty jsou od sebe v pomerne dlouhych usecich. Podminkou pro fungovani usekoveho mereni je, ze v merenem useku NESMI byt zmena povolene rychlosti. System meri prumernou rychlost mezi kamerami a pokud by v useku byla zmena prikazane rychlosti, tak by nebylo mozne urcit, kterou z vice prikazanych rychlosti ridic porusil a o kolik.

Jenze v opravovanych usecich zmena prikazane rychlosti je. K pouziti usekoveho mereni by tedy musela byt splnena jedna z dvoz podminek.

Bud by musel opravovany usek se snizenou rychlosti nacinat pred mytnou branou se zacatkem mereneho useku a koncit za mytnou branou s koncem mereneho useku, coz by byla nahoda, kdyby sto tak bylo, protoze mytne brany stoji a predouvat je podle toho, kde se zrovna opravuje nemuzou.

Druha moznost je, ze snizi rychlost v delsim useku, nez je nutne, takze soupnou 80 pred mytnou branu a za mytnou branu, mezi nimiz se nachazi opravovany usek. My pak pojedeme treba i nekolik kilometru pred zacatkem oprav 80, ackoliv to neni nutne. To by jim asi vyhovovalo, protoze lidi nebudou zbytecny zakaz respektovat a penizky za pokuty se pohrnou.

Spis bych si ale tipnul, ze je ro cele jen ucelova lez, pro plizive zavedeni plosneho nereni na dalnici a do opravovanych useku daji jen ty cedule co ukazuji spz okolo jedoucich aut, aby to vypadalo, jako ze se tam meri.

+4/0
17.3.2016 10:37

J90a59n 26D94l73o83u33h22ý 8436750963840

Pokud nebudeš chtít platit, pojedeš do Rosic... ;-D

+1/0
17.3.2016 10:58

J64a96n 29F31r22o93l88í48k 6216390275184

A v Rosicích na Brněnské Tě změří radar obce.;-D

+1/0
17.3.2016 15:13

M36i29l97o17s15l21a61v 69U48r64b90a25n 4798509680843

A pak to sečtou.;-D

0/0
17.3.2016 16:10

J55a30n 35D51l81o82u48h27ý 8836330303170

Ne. V Rosicích se to bude projednávat :-D

0/0
17.3.2016 20:10

O25l22d91ř79i30c98h 86J46a63n35e15č37e63k 8459256253411

no tak se aspoň zavede plošná kontrola dodržování rychlosti. Vám to vadí?

kamery samozřejmě není nutné montovat na mýtné brány - to celé zařízení není nijak velké, dá se postavit na krajnici. viz v Rakousku na S6 v opravovaných tunelech mezi Bruck an der Mur a Leoben.

+1/−2
17.3.2016 13:00

J37a16n 41P53r29i63b65y18l 5910665547467

Ještě jsem neviděl úsekovku postavenou vedle silnice. VŽDY je na nějakém portálu nad silnicí. Někdy je to portál rozkročený přes všechny pruhy a jindy kratší trčící ze sloupu nad silnici. MD jedná o umístění těchto úsekovek s Kapschem už měsíce, ne-li roky. Byl na to vypsaní i tendr, kde byla o portálech mýtnic zmínka. Úsekovka potřebuje někam umístit kamery a ostatní elektroniku, potřebuje datový spoj - jen blázen by to všechno dělal na "zelené louce", když je vše potřebné na portálech mýtného systému. Zjevně o tom nevíte vůbec nic, tak to radši nekomentujte.

A plošná kontrola mě vadí. Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci a ještě se u toho tváří, že je to pro naše dobro. Je to stavěné i z mých peněz a nechápu, proč se tak divíte, když mě vadí za co se utrácí moje peníze, které musím nedobrovolně odevzdávat. Vadí mě, že se na to najmou další úředníci. Vadí mě taky fakt, jak tenhle stát čím dál víc masově šmíruje lidi, kteří se ničeho nedopustili. Vadí mě, že tenhle stát nahromadí ročně tisíce mých fotografíí, jak někam jedu a tyhle data uchovává měsíce, možná až roky, aniž bych zrovna něco páchal. To co dělají je presumpce viny.

Před nějakým časem jsme v baráku na schůzi SVJ hlasovali o investici instalace kamer do všech koutů garáží, protože se tam běžně krade. A víte co? Neprošlo to. Lidi protestovali. Vadilo jim, že budou na každém kroku šmírováni a nahráváni a taky jim vadilo, kolik by to stálo. Ono to vycházelo tak na tisícovku na byt (osobně mě tam už taky vykradli auto a škoda byla několikanásobně větší).

Není zvláštní, že jakmile jde o reálné zvýšení bezpečnosti ve vlastním domě, tak lidem vadí narušení soukromí (v garáži) a nejsou ochotni na něco takového vynakládat peníze, ale zároveň jim vůbec nevadí, že než dojedou z baráku na chalupu, tak si policie opatří i několik desítek jejich fotografií (přitom nic nepáchají) a celý ten systém byl pořízen za jejich peníze?

Naopak tomu často tleskají?

+5/0
17.3.2016 13:45

O58l88d30ř86i40c62h 33J52a97n45e58č51e81k 8479906943291

já Vám říkám - pokud chcete vidět úsekovku, která není na portálu nad vozovkou, ale na jejím okraji, tak se zajeďte podívat na rakouskou S6 mezi Knoten Bruck a sjezd Oberaich (= Bruck an der Mur - West - sorry, spletl jsem se prve o jeden sjezd).

Vy si celkem protiřečíte - nejprve tvrdíte, že měření na mýtných branách není dost dobře realizovatelné, protože v měřeném úseku nesmí být změna maximální povolené rychlosti. souhlas. na každém úseku dálnice mezi dvěma sjezdy by měla být právě jedna mýtná brána a opravují se zpravidla právě úseky mezi sousedními sjezdy.

jenže pak říkáte "jen blázen by to všechno dělal na zelené louce, když je vše potřebné na portálech mýtného systému" - není, sám jste prve napsal, že ty portály nejsou dostatečně hustě rozmístěné.

na zmíněné S6 je to měření mimo mýtnice, protože 1) mýtnice je na daném úseku nejvýše jedna a 2) snížení rychlosti na 60 km/h a s ním i měření jsou jen na nezbytně nutném úseku od začátku prvního tunelu po konec druhého.

na rakouské A2 při průjezdu přes Wechsel - cca. od 70.km dál na jih, nevím, jak daleko - má naopak úsekové měření vlastní portály nad dálnicí - bylo tam totiž nejspíš už dávno před zavedením mýta.

je dost rozdíl, dávat úsekové měření trvale na komunikaci o více jízdních pruzích (A2) a dočasně na rekonstruovaný úsek, kde je provoz sveden do jednoho pruhu (S6).

0/0
17.3.2016 14:09

J23a27n 47P33r11i52b95y24l 5740715917387

To jste nepochopil co jsem tím říkal. Já se tím říkal, že systém je zjevně navržen na plošné měření rychlosti a pro tento účel jsou mýtné brány ideální místo kam kamery umístit, protože už tam vše potřebné je. Ale Ťok celou dobu tvrdí, že jde o měření rychlosti jen v rekonstruovaných úsecích s omezenou rychlostí. Pro takový účel jsou úsekovky nevhodné. Budou muset snižovat rychlost vždy v celém úseku mezi jednotlivýma bránama, jinak to bude neplatné měření.

Pokud tedy bude rekonstruovaný úsek začínat třeba až 1km za mýtnou branou, bude dlouhý 6km a další mýtná brána bude až 3km za koncem opravovaného úseku, tak budou muset snížit rychlost v celém 10km úseku mezi branami.

Tend vypisovali na techniku pro osazení 30 úseků! Tady jde o nákup za desítky milionů. Nevěřím, že namontují na 30 místech úsekovky a pak je budou postupně zapínat vždy jen tam, kde se zrovna opravuje. Vždyť se opravují tak 4-5 úseků 2 roky a pak se posunou jinam. Na to by jim stačilo koupit 5 úsekovek a nechat je jednou za 2 roky přemontovat. A až skončí, tak je vyhodí? Hahaha.

Ruční radary za 200.000 kus by udělali stejnou práci, za mnohem míň pěněz a ještě by se použili po skončení rekonstrukce jinde.

Systém je zjevně navržen jako finální řešení trvalého sledování po celé délce dálnice. A nejvíc mě na tom síří, že to nedokážou říct na rovinu a celou dobu se jen vykrucují, mlží a lžou, zatímco tendr byl už vysoutěžen a technika se už montuje.

0/0
17.3.2016 15:21

O23l21d16ř30i90c27h 75J25a16n75e14č61e91k 8889396703821

o.k. tak v tom případě se bavíme o koze a o voze, sorry.

pokud Vy znáte bližší podmínky tendru a je očividné, že se ty radary mají montovat na mýtnice, tak máte naprostou pravdu. to je pro měření během oprav nepoužitelné, protože mezi dvěma mýtnicemi je zpravidla sjezd a změna nejvyšší povolené rychlosti, navíc radar potřebujete na začátku a na konci omezení a byla by opravdu náhoda, kdyby mýtnice stála zrovna tam.

já Vám říkám, že úsekovky mimo portály nad silnicí existují a pokud mají být mobilní (umístěné jen po dobu omezení), tak to tak i musí být, protože portály zpravidla nejsou tam, kam kamery potřebujete umístit.

ano pokud je tendr na 30 sad, tak je argumentace omezeními na dálnicích opravdu směšná a ano opravdu jde o trvalé řešení. stejně tak souhlasím, že měření samo o sobě je v pořádku, ale to mlžení kolem toho je naprosto špatně. ale jak jinak v ČR ;-(

jen nesouhlasím s tím, že ruční radary by udělaly stejnou práci za míň peněz. úsekový automat funguje 24 hodin denně s minimálními náklady na lidskou práci, kdyby ruční měl být ve službě nonstop, tak cenově ten automat asi dost rychle přeskočí. o spolehlivosti nemluvě.

0/0
17.3.2016 17:34

J47a25n 74P23r71i52b36y97l 5350865777907

Rucni vyjde levneji, ale musi ho nekdo obsluhovat. Automat jen rozeslou vyzvu k uhrade castky a tu neuhradi jen cca 10-20% ridicu a s temi se pak musi babrat urednik ve spravnim rizeni.

Rucni meric ma ale jednu ohromnou vyhodu. Ridice lze okamzite zastavit a krom pokuty nafasuje i body. Udela to podruhe a ma po papirech. Z automaticke usekovky kdyz prijde vyzva a uhradite, tak muzete jezdit dal, protoze body se nedavaji. Cely system rezignoval na prokazani prestupku konkretni osobe. Cele je to postavene k vyberu penez. Kdyz budete mit dost penez, tak muzete usekovkou jezdit treba kazdy den o 150kmh rychleji a nikdy o ridicak neprijdete.

0/0
17.3.2016 18:03

M25i86c61h60a69l 31C46h44a61l56u72p28a 6148170519423

Tohle by šlo analyzovat. Pokud se zjistí, že tam jedno auto jezdí pravidelně třeba 2x týdně ve stejnou dobu, tak si stačí na místě počkat, až pojede příště.

0/0
21.3.2016 23:49

J70a19n 63P65r53i91b69y54l 5230485977437

To je velmi legrační a naivní úvaha :)

0/0
22.3.2016 9:01

M76i64c29h50a37l 37C83h88a74l39u37p68a 6488450659843

Proč by to nešlo? Tady je možné všechno.

0/0
22.3.2016 10:33

J68a11n 93P67r45i84b64y63l 5770245357717

Protože jediný důvod, proč se to všechno dělá je zisk. A tohle by bylo tak náročné, že by to nebylo ziskové. Predikovat kdy tam kdo asi pojede a číhat na něj...

0/0
22.3.2016 10:36

M94i91c16h56a81l 47C11h84a90l52u77p75a 6788660539953

Číhat na jednoho ne, ale hlídky tam stejně jezdí, tak by šel upravit čas, kdy je větší šance. Těch lidí co jezdí rychleji je spousta, to se dá statisticky zpracovat a zjistit, kdy a kde má smysl se na to zaměřit.

0/0
22.3.2016 11:29

J78a35n 95P14r55i13b68y54l 5470145757417

Proč by tam ještě jezdila hlídka, když už je tam úsekovka?

0/0
22.3.2016 11:54
Foto

J78a64r86o59s23l58a26v 79R47e31z22n66i96k 1649102767575

"Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci" - a pritom je to tak jednoduche, staci, aby vsichni jeli povolenou rychlosti. Ono by se celkove dalo usetrit neuveritelne mnozstvi penez vsude mozne, kdyby nebylo treba "hlidani".

0/0
18.3.2016 17:51

J26a90n 66P28r20i67b97y87l 5380665487877

Drtivá většina kamer například po Praze rychlost vůbec neměří. Jen se dokumentuje fotografie SPZ+foto řidiče a čas. Pro případ. Kdyby náhodou třeba za několik měsíců Policie pojala podezření, že jste páchal nějaký zločin, tak aby jen šáhli do databáze a zjistili si, kdy jste kde byl. To vám příjde normální? Je to masové šmírování nevinných lidí. Chcete být státem šmírován na každém rohu? To je to vaše "je třeba hlídání"? Co takhle rovnou nahrávat veškeré telefonáty? Pro případ, že by vás policie za pár měsíců začla vyšetřovat, aby si je mohli zpětně poslechnout? Nebo nelíbí? Hlídání je třeba ne?

To že vás stát bez soudního příkazu fotí na každém rohu je OK, ale že by si nahrávali i vaše telefonáty už je moc?

Pojďme dát na dálnice všude kamery a budeme neustále všem hlídat rychlost. A já jsem i pro kameru do každé domácnosti. Co když doma tlučete děti, nebo před nima mluvíte sprostě? Že kameru domů nechcete? Ale slušný člověk přeci nemá co skrývat. Co skrýváte?

0/0
22.3.2016 9:15

J46i11ř44í 43K34o52c22u87r89e26k 6645174375258

jaká změna přikázané rychlosti proboha? PŘIKÁZÁNÉ?!

0/0
17.3.2016 14:36

M41i13c83h47a58l 48C68h77a88l87u83p74a 6598530289613

Stačí snad vážený průměr - pokud je v půlce max 80 a ve zbytku 130, tak mu musí naměřit méně, než 105. Počítat se mi to nechce, ale bude to ještě méně, protože těch 80 musí jet delší čas. Takže pokud se naměří třeba 120, tak je jasné, že někde rychlost musel překročit a je celkem jedno, jestli na tom úseku s 80 nebo 130. Problém může být v tom, že sankce záleží na tom, o kolik se naměřená rychlost liší od maximální povolené, to nevím, jak u průměru řeší.

0/0
21.3.2016 23:47

J30a59n 41P59r83i20b32y63l 5390565637687

Naštěstí toto nezálezí na vašem subjektivním úsudku, ale na metodikách měření k danému měřiči a na tom, jak daný měřič Český Metrologický Ústav schválil.

A jsem si 100% jistý, že měření v úseku se změnou přikázané rychlosti není možné.

0/0
22.3.2016 9:00

M35i74c11h20a82l 51C65h83a53l28u89p48a 6778330549553

Mluvím o technickém řešení, ne co si někdo někde schválil. To jsou dvě často nesouvisející věci :-).

0/0
22.3.2016 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.