Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamerový systém začne v dubnu měřit rychlost na opraveném úseku D1

Ředitelství silnic a dálnic plánuje měření rychlosti na opraveném úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Měřit rychlost projíždějících vozidel by nový kamerový systém mohl začít v testovacím provozu od konce dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46e57n67é 82J93í35š82a 2177407271546

Jen pokladnička, jiný význam to nemá...

0/0
23.3.2016 12:36

M56a98r26t29i53n 54N92e11b96e88s89k79ý 7676220927962

Rychlost není podle statistik příčinou dopravních nehod jednou z nejdůležitějších příčin nehod, až na 7. místě je "nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky" , čehož se dopustíte i rychlostí 30 km/h v serpentinách na ledě.

Toto je sice nejtragičtější, leč stále nejde o to, co se měří. Měří se maximální ryclost na dálnici.

Více na: http://www.autorevue.cz/policejni-statistika-rychlost-neni-nejcastejsi-pricinou-nehody#utm_medium=selfpromo&utm_source=autorevue&utm_campaign=copylink

0/0
23.3.2016 11:50
Foto

J11a46n 61M98a42c89k 5257162912305

Opraveny usek D1? Ono neco takoveho existuje? 8-o

0/0
23.3.2016 11:24

P39a75v51e23l 11B43í93n28a 1293815782193

První ten tankodrom opravte, zrušte rychlostní limity a pak si měřte co chcete... Aha já jsem zapomněl, Vám šéfuje STBÁCKÁ firma...

0/0
21.3.2016 16:50

J32a88n 27B88e66n41h56á77k 6984693112371

Měřte. Ale 160.

0/0
21.3.2016 11:18

J81i69ř78í 28K22u65č82e20r36a 9325251278

to jsou tu všichni tak vymatlaní a vážně si myslí, že jet ve zůžení, kde má pravý pruh 3,15m a levý 2,5m rychle není nebezpečný? lidi proberte se a nafackujte si, neustále chcete předpisy jako v evropě ale sami se chováte spíše jako v rusku!!! jedu s kamionem ve zůžení, jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět, protože fouká vítr a s kamionem, který má na šířku 255cm to solidně cloumá, tak mám prostě problém se do toho 315cm širokého pruhu vejít, najednou se objeví značka "střídavá jízda" a pravý pruh se kvůli nájezdu na most ještě zužuje, již není reálné se v pravém pruhu udržet a začínám tedy pár centimetrama zasahovat i do levého. jedu takových 85km/hod a vedle mě do těch zbylých pár centimetrů se začne cpát magor v SUV který prostě celý to zůžení projíždí stovkou a tak nevidí ani teď důvod, proč by měl zpomalit..... A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu. Co se mi ale nelíbí, když z ohledem na bezpečnost zvolím tuto jízdu přes oba pruhy a jedu o něco málo rychleji než je maximální limit, když se zamnou objeví blbeček, který se světlama a klaksonem domáhá toho abych ho pustil, přesto že vidí jak semnou vítr hází a že předjíždění v této situaci je vyslovený hazard.

+4/−2
20.3.2016 0:50

P58e83t86r 55V84o49p92i21č27k90a 5242717807536

jestli mas kamion a jedes kvuli bezpecnosti pres dva pruhy, tak nechapu, proc te nejakej blbecek v suv vubec vzrusuje... ten klakson na tech 18 metru ani nemuzes slyset :D

0/0
21.3.2016 8:40

J33a83n 58P23r30i68b73y23l 5400415637747

Ty jsi slušněj případ.

"jedu schválně mírně přes limit aby neměl nikdo důvod mě předjíždět"

To je solidní věta ;-D Ty jet přes limit můžeš a nikdo jinej ne? Nebo seš tady od toho, abys posuzoval kdo o kolik přes limit může jet? Ty jsi se rozhodl, že pojedeš na 80tce třeba 90 a to ti příjde normální, ale když někdo jinej v osobáku chce jet na stejném místě třeba 100, tak je to magor? Kdybys jel předpisovou rychlostí, tak bys měl možná právo moralizovat, ale věta: "je tu 80tka - já jsem rozhodl, že se tady pojede 90 a ostatní tedy nemají důvod jet víc a předjíždět mě" svědčí o tvém omezeném myšlení. Ten co se na tebe lepí a chce jet třeba 100 v mnohem menším a ovladatelnějším autě je v té 100ce míň nebezpečnej, ne ty třeba v té 90tce a má asi tak stejnou pravomoc určovat o kolik se tam pojede rychleji, než ty (tj. žádnou)!.

A tohle je taky hláška století.

"A nebo když je vítr ještě silnější, tak na pravý pruh rezignuji a jedu přes oba, pokud začnu do kopce zpomalovat a zpomalím až pod určitou mez, kdy už je vozidlo i přes vítr dostatečně snadno ovladatelné, abych se do pravého pruhu vlezl tak tam přirozeně najedu.".

Takže když zpomalíš pod určitou mez, tak už je auto lépe ovladatelné a dokážeš se udržet ve svém pruhu? Panebože co je to za větu? Tohle chování není nic jiného, než "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky". Jestli fouká takovej vítr, že nejsi při vyšší rychlosti schopen udržet auto v tvém pruhu, ale v nižší to jde, tak máš sakra zpomalit, aby ses v něm udržel a ne si zabrat i sousední. Tohle je zjevný důkaz toho, jak se vy kamioňáci považujete na nadřazené a myslíte si, že silnice je vaše. "Fouká vítr jak práce, tak si to musím štrádovat sem tam přes dva pruhy". Takhle vy přemýšlíte. Přitom správné myšlení by bylo "fouká vítr jak prase, musím zpomalit, abych se udržel v pruhu a nekličkoval tady přes oba".

Už se těším na samořízené trucky...

+4/0
22.3.2016 9:32
Foto

J16a63n 98M68a81c98k 5737102392825

A zpomalit Vas nenapadlo? Aha ja zapomnel, vy jste kamionak. Rv

0/0
23.3.2016 11:31

A54l10e91x58a75n89d19e89r 55N16o47v67á41k 2988605234124

Tohle bych toleroval, ale kdyz jede kolona kamionu v normalnim useku bez pridaneho stoupaciho pruhu a najednou nejaky magor, ktery jede o 5 km rychleji nez ostatni vyboci a zacne ostatni predjizdet, tak za tohle bych vam bral hosi kamionovi, papiry. Popr.par pres hubu. Nedej boze, kdyz ten,ktery je predjizdeny je podobne primitivniho razeni a zacne zavodit nebo se snazi toho, ktery predjizdi, nepustit pres sebe. Ridic sice tvrdy chleba ma, ale k tomu umerne natvrdlou palici.

+1/0
23.3.2016 13:44

P55e52t45r 52Š55t91ě19p 2433393210586

Radeji místo téhle buzerace ty dalnice opravte na evropsky standard a povolte rychlost odpovídající soudobým autům.

+7/0
18.3.2016 18:57

M19i25c97h79a24l 50C38h58a31l70u91p83a 6148500849563

Pokud má někdo pocit, že povolená rychlost neodpovídá autu, tak si může koupit pomalejší auto :-).

0/0
21.3.2016 23:38

J37a47n 31Š98t18e68f95a27n 9571925391987

Přesně takové myšlení máme ve vládě ;-D R^

0/0
26.3.2016 16:24

D17a81n25i46e77l 60B80a39ž18a66n52t 4909690115900

Nevšiml jsem si na videu, že by hříšníci zpomalili....:-/

+1/0
18.3.2016 16:58

M40a63r67e40k 12H69r45u81b95y 6187212501508

Vozik se znackou a rychlosti vedle silnice? Parada, dalsi vec, ktera rozptyluje ridicovu pozornost:-/

RSD je organizace nebezpecna svemu okoli siroko daleko:-PRv

+1/0
18.3.2016 14:42

J28a80n 32F30r20o39l51í48k 6556550165534

Ten systém bude měřit na opraveném úseku 80-ku podle nadpisu nebo na opravovaném?;-)

0/0
17.3.2016 15:14

J68a55n 48P69r93i39b39y16l 5760655637887

Systém bude měřit stále po celé délce D1 ve všech úsecích, takže obojí je pravda. Jen v opraveném to bude snad 130 ;)

+1/0
17.3.2016 15:22

J62i36ř39í 71K10o29c37u65r20e39k 6215364445328

No kdyby radši se stejným vypětím sil dbali na to, aby se na uzavírce kvůli stavebním pracím ty stavební práce skutečně prováděly. A ne že tam 3/4 dne nikdo není a 6 hodin denně se tam lopata opírá o chlapa - aby nespadla.

+8/0
17.3.2016 14:32

P17a60v86e42l 24K95u21t11i78l 9810436723629

Já se divím, že tam vůbec něco dělaj. Já bych tam nevlezl, aby mi nějaký paka co kašlou na značky jezdili za zády 120. Nejsem sebevrah.

+2/−1
18.3.2016 10:37

O42l67d82ř10i78c47h 36J27a50n43e39č43e21k 8359716583971

koukám, že pan Bartáček je klasický maločeský silniční anarchista: jakmile za volantem překročí bývalou železnou oponu, je z něj krotký beránek a ještě si chrochtá nad dálnicemi s hladkým povrchem, ale na anarchii na svých záplatovaných domovských silnicích si sáhnout nedá ;-D

0/−1
17.3.2016 13:33

O55l33d79ř55i38c75h 93J25a74n88e27č58e82k 8759666573201

doufám, že všichni, kdo tady nad úsekovým měřením brečí, se autem úzkostlivě vyhýbají Rakousku ;-)

+1/−4
17.3.2016 13:05

M12i64c96h40a80l 15H58r89u20b53o13š 4790847842395

To je zaujimavy paradox, ze kamerovy system dokaze merat a vyhodnocovat priemernu rychlost konkretneho vozidla vo zvolenom useku, ale kontrolovat elektronicku dialnicnu znamku to uz nedokaze. Nie som IT odbornik, ale predpokladam, ze pokial to dokaze zaregistrovat konkretne vozidlo, tak staci nejaka databaza s ECV, kde by boli zaznamenane zaplatene dialnicne poplatky...

0/0
17.3.2016 12:19

O29l82d87ř48i81c70h 14J91a88n84e13č57e18k 8679666663711

jak jste přišel na to, že to nedokáže kontrolovat elektronickou dálniční známku? 8-o;-D samozřejmě dokáže.

ale v ČR zatím žádné elektronické dálniční známky nefungují. kupuje se obyčejná nálepka, o níž nikde v žádné databázi není vedeno, kdo si ji koupil a na jaké auto nalepil.

0/−1
17.3.2016 12:58

M85i11c33h17a60l 67H74r28u31b65o27š 4310897442895

No, asi ste moj prispevok celkom nepochopil, pretoze som to zrovna tak myslel, ze nieco to dokaze a druhe co by to mohlo dokazat, tak nie je vola aby to dokazalo...

0/0
17.3.2016 13:35

O13l87d38ř98i86c27h 75J48a97n71e18č55e76k 8569496313521

aha, tak to jo - ony už ty návrhy byly a v některých zemích to tak i dávno funguje (Maďarsko, Portugalsko, ...) - ale on by to neskousl český řidič, který se obává, že by to bylo zneužito ke špiclování, měření rychlosti (;-)) apod., tak se to asi ani politici nesnaží prosazovat, protože si jsou vědomi, že na popularitě by jim to nepřidalo.

navíc zatímco když chcete jen měřit rychlost, stačí těch kamer pořídit pár a dát je na místa, která Vás nejvíc zajímají, pokud by se tím opravdu měly kontrolovat platby za dálnice, bylo by nutné kamery rozmístit plošně po celé síti.

ale třeba se k tomu takto salámovou metodou dopracujeme (nejprve jen kamery do opravovaných úseků, pak kamer nenápadně přibude až jich pak najednou bude dost po celé republice, aby se mohlo přejít na elektronické viněty) ;-)

0/0
17.3.2016 13:54

M85i40c93h83a61l 32C68h25a23l30u59p14a 6858690979493

Myslím, že ty elektronické známky pro osobáky chtějí zavést za rok nebo dva. Na Slovensku to už snad je.

0/0
21.3.2016 23:40

J23a54n 30D38l66o79u54h19ý 8616340443510

To začnu tu dálnici už definitevně objíždět.

0/0
17.3.2016 11:01

J22a96n 71P81r44i73b45y58l 5500155507657

Tohle je bouda. MD vypsalo tendr na asi 30ks usekoveho meteni pro D1. To co chystaji je plosne mereni rychlosti. Kecy o tom, ze to bude jen v opravovanych usecich je lez, aby se jim to podarilo zavest bez nezadane pozornosti. Ted uz pribylo tvrzeni, ze je to jen pro opravovane useky a nebezpecne useky.

Jedna technicka poznamka. Kamery usekoveho mereni jsou mobtovany na mytne brany. Ty jsou od sebe v pomerne dlouhych usecich. Podminkou pro fungovani usekoveho mereni je, ze v merenem useku NESMI byt zmena povolene rychlosti. System meri prumernou rychlost mezi kamerami a pokud by v useku byla zmena prikazane rychlosti, tak by nebylo mozne urcit, kterou z vice prikazanych rychlosti ridic porusil a o kolik.

Jenze v opravovanych usecich zmena prikazane rychlosti je. K pouziti usekoveho mereni by tedy musela byt splnena jedna z dvoz podminek.

Bud by musel opravovany usek se snizenou rychlosti nacinat pred mytnou branou se zacatkem mereneho useku a koncit za mytnou branou s koncem mereneho useku, coz by byla nahoda, kdyby sto tak bylo, protoze mytne brany stoji a predouvat je podle toho, kde se zrovna opravuje nemuzou.

Druha moznost je, ze snizi rychlost v delsim useku, nez je nutne, takze soupnou 80 pred mytnou branu a za mytnou branu, mezi nimiz se nachazi opravovany usek. My pak pojedeme treba i nekolik kilometru pred zacatkem oprav 80, ackoliv to neni nutne. To by jim asi vyhovovalo, protoze lidi nebudou zbytecny zakaz respektovat a penizky za pokuty se pohrnou.

Spis bych si ale tipnul, ze je ro cele jen ucelova lez, pro plizive zavedeni plosneho nereni na dalnici a do opravovanych useku daji jen ty cedule co ukazuji spz okolo jedoucich aut, aby to vypadalo, jako ze se tam meri.

+4/0
17.3.2016 10:37

J69a83n 73D95l25o43u21h12ý 8206150623110

Pokud nebudeš chtít platit, pojedeš do Rosic... ;-D

+1/0
17.3.2016 10:58

J29a91n 84F16r85o83l32í36k 6876270125254

A v Rosicích na Brněnské Tě změří radar obce.;-D

+1/0
17.3.2016 15:13

M57i77l69o22s33l48a97v 18U13r64b68a82n 4158579930273

A pak to sečtou.;-D

0/0
17.3.2016 16:10

J23a41n 40D16l43o69u61h51ý 8876390723660

Ne. V Rosicích se to bude projednávat :-D

0/0
17.3.2016 20:10

O82l23d77ř51i81c58h 48J46a73n98e77č71e17k 8549976643321

no tak se aspoň zavede plošná kontrola dodržování rychlosti. Vám to vadí?

kamery samozřejmě není nutné montovat na mýtné brány - to celé zařízení není nijak velké, dá se postavit na krajnici. viz v Rakousku na S6 v opravovaných tunelech mezi Bruck an der Mur a Leoben.

+1/−2
17.3.2016 13:00

J12a11n 37P89r14i23b55y85l 5940805877267

Ještě jsem neviděl úsekovku postavenou vedle silnice. VŽDY je na nějakém portálu nad silnicí. Někdy je to portál rozkročený přes všechny pruhy a jindy kratší trčící ze sloupu nad silnici. MD jedná o umístění těchto úsekovek s Kapschem už měsíce, ne-li roky. Byl na to vypsaní i tendr, kde byla o portálech mýtnic zmínka. Úsekovka potřebuje někam umístit kamery a ostatní elektroniku, potřebuje datový spoj - jen blázen by to všechno dělal na "zelené louce", když je vše potřebné na portálech mýtného systému. Zjevně o tom nevíte vůbec nic, tak to radši nekomentujte.

A plošná kontrola mě vadí. Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci a ještě se u toho tváří, že je to pro naše dobro. Je to stavěné i z mých peněz a nechápu, proč se tak divíte, když mě vadí za co se utrácí moje peníze, které musím nedobrovolně odevzdávat. Vadí mě, že se na to najmou další úředníci. Vadí mě taky fakt, jak tenhle stát čím dál víc masově šmíruje lidi, kteří se ničeho nedopustili. Vadí mě, že tenhle stát nahromadí ročně tisíce mých fotografíí, jak někam jedu a tyhle data uchovává měsíce, možná až roky, aniž bych zrovna něco páchal. To co dělají je presumpce viny.

Před nějakým časem jsme v baráku na schůzi SVJ hlasovali o investici instalace kamer do všech koutů garáží, protože se tam běžně krade. A víte co? Neprošlo to. Lidi protestovali. Vadilo jim, že budou na každém kroku šmírováni a nahráváni a taky jim vadilo, kolik by to stálo. Ono to vycházelo tak na tisícovku na byt (osobně mě tam už taky vykradli auto a škoda byla několikanásobně větší).

Není zvláštní, že jakmile jde o reálné zvýšení bezpečnosti ve vlastním domě, tak lidem vadí narušení soukromí (v garáži) a nejsou ochotni na něco takového vynakládat peníze, ale zároveň jim vůbec nevadí, že než dojedou z baráku na chalupu, tak si policie opatří i několik desítek jejich fotografií (přitom nic nepáchají) a celý ten systém byl pořízen za jejich peníze?

Naopak tomu často tleskají?

+5/0
17.3.2016 13:45

O28l33d93ř74i41c35h 88J86a27n11e55č19e56k 8539246623681

já Vám říkám - pokud chcete vidět úsekovku, která není na portálu nad vozovkou, ale na jejím okraji, tak se zajeďte podívat na rakouskou S6 mezi Knoten Bruck a sjezd Oberaich (= Bruck an der Mur - West - sorry, spletl jsem se prve o jeden sjezd).

Vy si celkem protiřečíte - nejprve tvrdíte, že měření na mýtných branách není dost dobře realizovatelné, protože v měřeném úseku nesmí být změna maximální povolené rychlosti. souhlas. na každém úseku dálnice mezi dvěma sjezdy by měla být právě jedna mýtná brána a opravují se zpravidla právě úseky mezi sousedními sjezdy.

jenže pak říkáte "jen blázen by to všechno dělal na zelené louce, když je vše potřebné na portálech mýtného systému" - není, sám jste prve napsal, že ty portály nejsou dostatečně hustě rozmístěné.

na zmíněné S6 je to měření mimo mýtnice, protože 1) mýtnice je na daném úseku nejvýše jedna a 2) snížení rychlosti na 60 km/h a s ním i měření jsou jen na nezbytně nutném úseku od začátku prvního tunelu po konec druhého.

na rakouské A2 při průjezdu přes Wechsel - cca. od 70.km dál na jih, nevím, jak daleko - má naopak úsekové měření vlastní portály nad dálnicí - bylo tam totiž nejspíš už dávno před zavedením mýta.

je dost rozdíl, dávat úsekové měření trvale na komunikaci o více jízdních pruzích (A2) a dočasně na rekonstruovaný úsek, kde je provoz sveden do jednoho pruhu (S6).

0/0
17.3.2016 14:09

J98a88n 71P96r28i85b38y44l 5750775107317

To jste nepochopil co jsem tím říkal. Já se tím říkal, že systém je zjevně navržen na plošné měření rychlosti a pro tento účel jsou mýtné brány ideální místo kam kamery umístit, protože už tam vše potřebné je. Ale Ťok celou dobu tvrdí, že jde o měření rychlosti jen v rekonstruovaných úsecích s omezenou rychlostí. Pro takový účel jsou úsekovky nevhodné. Budou muset snižovat rychlost vždy v celém úseku mezi jednotlivýma bránama, jinak to bude neplatné měření.

Pokud tedy bude rekonstruovaný úsek začínat třeba až 1km za mýtnou branou, bude dlouhý 6km a další mýtná brána bude až 3km za koncem opravovaného úseku, tak budou muset snížit rychlost v celém 10km úseku mezi branami.

Tend vypisovali na techniku pro osazení 30 úseků! Tady jde o nákup za desítky milionů. Nevěřím, že namontují na 30 místech úsekovky a pak je budou postupně zapínat vždy jen tam, kde se zrovna opravuje. Vždyť se opravují tak 4-5 úseků 2 roky a pak se posunou jinam. Na to by jim stačilo koupit 5 úsekovek a nechat je jednou za 2 roky přemontovat. A až skončí, tak je vyhodí? Hahaha.

Ruční radary za 200.000 kus by udělali stejnou práci, za mnohem míň pěněz a ještě by se použili po skončení rekonstrukce jinde.

Systém je zjevně navržen jako finální řešení trvalého sledování po celé délce dálnice. A nejvíc mě na tom síří, že to nedokážou říct na rovinu a celou dobu se jen vykrucují, mlží a lžou, zatímco tendr byl už vysoutěžen a technika se už montuje.

0/0
17.3.2016 15:21

O64l85d77ř60i30c54h 74J83a95n75e29č18e77k 8159116543281

o.k. tak v tom případě se bavíme o koze a o voze, sorry.

pokud Vy znáte bližší podmínky tendru a je očividné, že se ty radary mají montovat na mýtnice, tak máte naprostou pravdu. to je pro měření během oprav nepoužitelné, protože mezi dvěma mýtnicemi je zpravidla sjezd a změna nejvyšší povolené rychlosti, navíc radar potřebujete na začátku a na konci omezení a byla by opravdu náhoda, kdyby mýtnice stála zrovna tam.

já Vám říkám, že úsekovky mimo portály nad silnicí existují a pokud mají být mobilní (umístěné jen po dobu omezení), tak to tak i musí být, protože portály zpravidla nejsou tam, kam kamery potřebujete umístit.

ano pokud je tendr na 30 sad, tak je argumentace omezeními na dálnicích opravdu směšná a ano opravdu jde o trvalé řešení. stejně tak souhlasím, že měření samo o sobě je v pořádku, ale to mlžení kolem toho je naprosto špatně. ale jak jinak v ČR ;-(

jen nesouhlasím s tím, že ruční radary by udělaly stejnou práci za míň peněz. úsekový automat funguje 24 hodin denně s minimálními náklady na lidskou práci, kdyby ruční měl být ve službě nonstop, tak cenově ten automat asi dost rychle přeskočí. o spolehlivosti nemluvě.

0/0
17.3.2016 17:34

J42a60n 97P92r27i95b90y25l 5280985477647

Rucni vyjde levneji, ale musi ho nekdo obsluhovat. Automat jen rozeslou vyzvu k uhrade castky a tu neuhradi jen cca 10-20% ridicu a s temi se pak musi babrat urednik ve spravnim rizeni.

Rucni meric ma ale jednu ohromnou vyhodu. Ridice lze okamzite zastavit a krom pokuty nafasuje i body. Udela to podruhe a ma po papirech. Z automaticke usekovky kdyz prijde vyzva a uhradite, tak muzete jezdit dal, protoze body se nedavaji. Cely system rezignoval na prokazani prestupku konkretni osobe. Cele je to postavene k vyberu penez. Kdyz budete mit dost penez, tak muzete usekovkou jezdit treba kazdy den o 150kmh rychleji a nikdy o ridicak neprijdete.

0/0
17.3.2016 18:03

M40i64c56h88a64l 61C24h76a58l35u97p49a 6778720339693

Tohle by šlo analyzovat. Pokud se zjistí, že tam jedno auto jezdí pravidelně třeba 2x týdně ve stejnou dobu, tak si stačí na místě počkat, až pojede příště.

0/0
21.3.2016 23:49

J63a29n 23P83r82i26b42y26l 5120385477897

To je velmi legrační a naivní úvaha :)

0/0
22.3.2016 9:01

M85i44c11h55a36l 28C65h20a71l29u22p53a 6858760699173

Proč by to nešlo? Tady je možné všechno.

0/0
22.3.2016 10:33

J62a58n 24P53r71i31b61y98l 5850625817237

Protože jediný důvod, proč se to všechno dělá je zisk. A tohle by bylo tak náročné, že by to nebylo ziskové. Predikovat kdy tam kdo asi pojede a číhat na něj...

0/0
22.3.2016 10:36

M31i40c86h36a23l 34C90h23a33l52u22p59a 6168220969443

Číhat na jednoho ne, ale hlídky tam stejně jezdí, tak by šel upravit čas, kdy je větší šance. Těch lidí co jezdí rychleji je spousta, to se dá statisticky zpracovat a zjistit, kdy a kde má smysl se na to zaměřit.

0/0
22.3.2016 11:29

J16a69n 96P15r56i35b63y52l 5240925277647

Proč by tam ještě jezdila hlídka, když už je tam úsekovka?

0/0
22.3.2016 11:54
Foto

J82a12r68o72s46l51a88v 41R41e85z39n61i85k 1559822197455

"Vadí mě pokaždé, když někdo naše peníze nakupuje nepotřebné věci" - a pritom je to tak jednoduche, staci, aby vsichni jeli povolenou rychlosti. Ono by se celkove dalo usetrit neuveritelne mnozstvi penez vsude mozne, kdyby nebylo treba "hlidani".

0/0
18.3.2016 17:51

J63a46n 59P33r27i91b26y65l 5750665947757

Drtivá většina kamer například po Praze rychlost vůbec neměří. Jen se dokumentuje fotografie SPZ+foto řidiče a čas. Pro případ. Kdyby náhodou třeba za několik měsíců Policie pojala podezření, že jste páchal nějaký zločin, tak aby jen šáhli do databáze a zjistili si, kdy jste kde byl. To vám příjde normální? Je to masové šmírování nevinných lidí. Chcete být státem šmírován na každém rohu? To je to vaše "je třeba hlídání"? Co takhle rovnou nahrávat veškeré telefonáty? Pro případ, že by vás policie za pár měsíců začla vyšetřovat, aby si je mohli zpětně poslechnout? Nebo nelíbí? Hlídání je třeba ne?

To že vás stát bez soudního příkazu fotí na každém rohu je OK, ale že by si nahrávali i vaše telefonáty už je moc?

Pojďme dát na dálnice všude kamery a budeme neustále všem hlídat rychlost. A já jsem i pro kameru do každé domácnosti. Co když doma tlučete děti, nebo před nima mluvíte sprostě? Že kameru domů nechcete? Ale slušný člověk přeci nemá co skrývat. Co skrýváte?

0/0
22.3.2016 9:15

J43i21ř29í 16K36o40c31u82r48e22k 6645334655128

jaká změna přikázané rychlosti proboha? PŘIKÁZÁNÉ?!

0/0
17.3.2016 14:36

M30i39c44h29a11l 52C53h17a59l55u67p40a 6658190529173

Stačí snad vážený průměr - pokud je v půlce max 80 a ve zbytku 130, tak mu musí naměřit méně, než 105. Počítat se mi to nechce, ale bude to ještě méně, protože těch 80 musí jet delší čas. Takže pokud se naměří třeba 120, tak je jasné, že někde rychlost musel překročit a je celkem jedno, jestli na tom úseku s 80 nebo 130. Problém může být v tom, že sankce záleží na tom, o kolik se naměřená rychlost liší od maximální povolené, to nevím, jak u průměru řeší.

0/0
21.3.2016 23:47

J69a84n 92P64r97i73b20y55l 5590245607367

Naštěstí toto nezálezí na vašem subjektivním úsudku, ale na metodikách měření k danému měřiči a na tom, jak daný měřič Český Metrologický Ústav schválil.

A jsem si 100% jistý, že měření v úseku se změnou přikázané rychlosti není možné.

0/0
22.3.2016 9:00

M96i50c81h35a67l 24C71h85a30l56u64p52a 6318360619723

Mluvím o technickém řešení, ne co si někdo někde schválil. To jsou dvě často nesouvisející věci :-).

0/0
22.3.2016 10:33







Najdete na iDNES.cz