Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Traktor je prostě Zetor. K sedmdesátinám dostal italský design

Tento týden uplynulo přesně sedmdesát let od chvíle, kdy byly první tři traktory značky Zetor dodány zákazníkům. Prohlédněte si do detailu nejnovější zetor, je to koncept navržený slovutným italským studiem Pininfarina.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J51o77s84e43f 85M43i63k15i91n

21. 3. 2016 19:35

Ve videu pěti stupňová převodovka s třístupňovým násobičem dává 30 rychlostí;-D

0 0
možnosti
JS

tak těch 30 rychlostí je správně. Lepší formulace by asi byla "při jízdě dopředu i vzad lze využít celkem 30 rychlostí". A ještě lépe "15 dopředu a 15 vzad" ;-)

0 0
možnosti
RK

Teda čumim, design je super!

(ale u traktoru to není to nejdůležitější).

2 0
možnosti
JK

Design se povedl. Je to moderní, pěkné a povedené. Jen se bojím toho, že se časem najde nějaký imbecil, který začne tvrdit, že do traktoru je ideální tříválcový diesel o objemu 1.2 L s šesti turby.;-(

0 0
možnosti
JS

Zetor dělal i dvouválcové traktrory. ;-)

Turba se v traktorech běžně používají. Tříválcové traktory se samozřejmě výráběly a vyrábějí a Zetor do nové řady tříválec taky chystá, jen asi nebude mít objem 1.2. Hobby farmář samozřejmě šestiválcový traktor nepotřebuje.....

0 0
možnosti
JZ

Traktor Zetor byl jedním z mála výrobků socialistického průmyslu o který byl zájem na kapitalistickém trhu. Svědčí to o velmi dobré kvalitě a zpracování. V tehdejších JZD dostávaly fakt zabrat, nešetrné zacházení běžného traktoristy, nedostatečná údržba ale traktor Zetor se s takovým macešským zacházením úspěšně vyrovnával. Jezdil pořád, do dílen šel jen po zvlášť hrubém zacházení anebo po nehodě. Když dosloužil koupil si ho zpravidla nějaký družstevník na záhumenku a pokud ho nenechal dlouhé roky stát na dešti bez údržby, slouží dodnes a přežije ještě několik generací drobného sedláka.

Větší sedláci si kupují nové typy váhově a výkonově někde jinde ale ty staré Zetory 25, 30-11, 40-11, Zetor 50 Super, Zetor Crystal nebo Zetor 72-45 jezdí v rukou menších zemědělců pořád. S většími Zetory 120-45, 121-45, 160-45 se setkávám v profesionálním nasazení běžného denního výrobního procesu dodnes vedle těch ToKo, Fergusonů John Derre a nijak nezaostávají, jen ten komfort není takový jak u jejich moderních kolegů. Na starých Zetorech se ale učí traktorističtí začátečníci, snáší totiž hrubší zacházení a tolerují méně zkušeného traktoristu na rozdíl od těch moderních strojů, které jsou parametrově někde jinde, ale též potřebují o řád dokonalejší údržbu a obsluhu zkušenějšího traktoristy.

Traktor Zetor je prostě nezmar a do toho šrotu nepůjde snad nikdy, možná ani za sto roků, mnoho jich má stovku v půlce a pořád jezdí. Kde budou za tu dobu dnešní "moderní" traktory, to je velká otázka?

6 0
možnosti
VS

Doby, kdy Zetor byl Zetor na špici v technice a konstrukčních nápadech, je nenávratně pryč. Dnes je to slušná značka, představující takovou Dacii mezi traktory. A design na tom nezmění vůbec nic. Je to prostě skládačka z nepůvodních dílů a podsestav.

1 0
možnosti

bohužel máš pravdu.

Stejně jako např. Tatra bude časem těžit jen z nostalgie a historie úspěchu

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
RK

Také jsem si to pustil.

0 0
možnosti
JS

tak pokud to všechno uvnitř bude na stejné úrovni jako to vnější "pozlátko", bude to super.

0 0
možnosti
TC

T29o19m84a28s 35C32e79n39e34k

18. 3. 2016 21:17

To je konečně pořádný SUV do města.

5 0
možnosti
MK

Design hezký, ale na to to nejezdí. Už vidím traktor, který má zaslepené otvory po designových světlech a místo nich standardní hranatá nebo kulatá světla, bo nejsou love a jezdit to musí.

0 0
možnosti
RK

Řešení je nerozbíjet ty původní.....

0 0
možnosti
LH

L81u21d17ě55k 82H58u33b86k82a

18. 3. 2016 20:13

Nevypadá to špatně, ale je to hodně podobné ostatním současným traktorům.

Dle mého jsou nejhezčí Crystaly 12x45

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...