Diskuse k článku
Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
M84i24l30o14š 25R88u28f68e56r 3509465702266Například Tesla má dojezd téměř 500km a nabití do půl hodiny už dnes, zdroj:: http://autosalon.iprima.cz/ |
![]() |
M68a92r81t84i78n 57K60a43r72á98s94e92k 9398503408248Akorst stoji ores 3 mega |
![]() |
Z69d40e14n91ě26k 49D75u90b36e47c36k38ý 3377254520438Tesla X P90D 143750 USD 172000 Euro 166200 CHF Ceny v jednotlivých zemích (Euro=Německo) ve stejné výbavě podle konfigurátoru. |
![]() |
M75a76r91e13k 44M50a93l31ý 1342288221240Žádný test dojezdu v Autosalonu na Primě neproběhl. Jenom tak letmo se tam redaktor zmínil, že ten dojezd blízký udávanému dojezdu lze dosáhnout při ideálních klimatických podmínkách, když se jezdí defenzivně, nebrzdí se, ale rekuperuje a ideálně, když se ani netopí a neběží klíma. Reálný dojezd, pokud se člověk s autem "nezžije" (přeloženo pokud se mu totálně nepřizpůsobí) a jezdí jak je normálně zvyklý, je tak polovina udávaného dojezdu. A pokud jede po dálnici a využívá potenciál těch 500 nebo kolik koní, tak dojde šťáva do 200km! |
![]() |
J34i21ř84í 48D86v53o86ř19á42k 5775989280278Ne téměř , ale až . K nabití zásuvka 63 A . V Praze , možná ještě někde má být dobíjecí místo .P.S. 63 A zásuvku možná najdeš možná ve větších firmách , ale tam to nedobiješ . |
![]() |
M89i57r41e31k 32G16a56j56e60r 5261616579370"Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti." - Myslim si, ze se toho nemusi obavat. Neco za 5 let stvori, nasadi tomu cenovku 720 tisic, nikdo si to nekoupi a vsichni budou spokojeni. |
![]() |
V78í28ť46a 81K67r97u37t60i65š 1250614875507Dojezd 500 km, nabití za 15 minut a cena nižší, než za klasické auto? Za 5 let? Trošku sci-fi. |
![]() |
T82o37m42á11š 96Z77e73m84a54n 3925618104125Ledy když baterii nahradíte nádrží na elektrolit a el. článkem. Pak možná. |
![]() |
M21a64r67t72i94n 32K89a59r74á68s72e59k 9208103898668No to je trochu problem - infrastrukturu pro EV ma doma kazdy kdo ma domek nebo garaz, infrastruktura pro auta "na elektrolyt" neexistuje... |
![]() |
T33o42m78á42š 80Z32e29m23a59n 3285838834525Když jsou ty elektromobily tak skvělé a jednoduché (jedna pohyblivá součástka, jak propagátoři tvrdí), tak proč není trh už dávno zaplaven malými elektroauty od města v cenách 150-200 tis. kč? Jednu z překážek rozvoje vidím v tom že stále většina lidí má jen jedno univerzální auto - což by elektromobil z 80% cest splňoval, ale těch zbývajících 20% ho zcela vylučuje a nemá pro ně smysl mít auta dvě. A pak fakt, že většina populace žije v bytech a tedy si auto přes noc nenabije... Zatím se mi nejperspektivněji jeví auto u kterého se místo dobíjení po drátě dolévají dva elektrolity. |
![]() |
L34u35k83á81š 65V85a72ň91u91r29a 1395974903173Cena elektropohonu s menicem je srovnatelna s cenou spalovaciho motoru a prevodovky. Cena baterií je pak bohuzel ta nejvyssi polozka. Ale pokud mam za Nisan v elektro dat 720tis. a za verzi se spalovacim 360tis. tak je to hodne nesrovnatelne. |
![]() |
J68i68ř50í 86D77v82o27ř30á59k 5825669300888Dokud nebudou el. akumulátory o minimálně řád ekonomičtější ( účinnost , cena , váha ) , budou elektromobily prakticky stejně využitelné , jako v době svého zrodu . Žádná hromadná výroba , dotace, nebudou mít dlouhodobý vliv na jejich využití. Sice se každou chvíli objevují senzační články o nějakém superakumulátoru , ale skutek nějak utek . |
![]() |
M45a53r23t75i48n 15K17a50r43á87s77e53k 9238263748408Minimalne o rad? To snad opravdu potreba neni... |
![]() |
M22a49r44t88i24n 59K54a19r40á16s11e34k 9138743108258Akumulator ma ucinnost pres 90% - o rad lepsi jakoze by mel mit ucinnost 900%? to uz by to bylo petrpetuum mobile a nebylo by treba baterky v zasade. Nakladova cena 20kWh baterky (ktera staci na male primestske auto s dojezdem realnych 100km) stoji dneska cca 70 000, aby EV mely uspech tak bych rekl ze ta cena opravdu nemusi spadnou minimalne na 7 000, vaha to same) |
![]() |
J44i96ř37í 47D78v53o89ř91á83k 5665359790728Bosch : Akumulátor 14,4V LI-Ion - DIY 1,5Ah (PSR14,4LI, PSR14,4LI-2, PSB14,4Li-2, PML LI) , cena 1 500 Kč .Ideálně 21,6 Wh. Jaký typ akumulátorů používají elektroauta ? |
![]() |
M43a63r65t52i88n 47K43a31r41á73s84e98k 9138443428148Jakou vidite sebemensi siuvislost s cenou ND k vrtacce s velkoobchodni cenou akumulatoru do aut? To je jeste vetsi blbost nez kdybych rekl ze auta od hondy nemuzou levnejsi nez 2 miliony, protoze jen blby filtr pevnych castic se prodava za 150 000 |
![]() |
J81i46ř67í 87D61v18o25ř88á36k 5615689580528Tak minimálně stejný typ aku , plus velkosériová , hromadná výroba , různí výrobci , cena prakticky stejná .Samozřejmě filtr pevných částic možná stojí pro určitý typ auta 150 000 včetně čidel .( C 5 asi 11 000Kč ) . |
![]() |
J15i56ř34í 73B46o96č51e44k 6809244375666jj, platforma vw takže to zase bude vážit 2 tuny. Paráda. |
![]() |
M92a13r33t52i47n 75K18a57r86á11s30e66k 9918203348488No tak E-golf, coz je jen "nouzova predelavka spalovaku" vazi tunu a pul, nevim proc od zacatku planovane elektroauto, ktere se bude vyrabet za 5 let melo vazit vice? |
![]() |
J76i25ř37í 77D84v78o35ř26á59k 5355659470898Podívej se na hmotnost jedničkového a současného golfa . |
![]() |
R69a11d31e40k 30N68o14v91a45k 9884843599100Znalejší poraďte s hypotetickým příkladem: Mám elektroauto, umí i rekuperaci, dejme tomu že je to standard. Mám k němu přídavný spalovací motor, jehož využití je čistě jen pro dobíjení instalovaných baterií při provozu vozidla - pro příklad delší služební cesta. Jinak stacionární dobíjení ze zásuvky/indukcí. Bylo by efektivní vyrábět takové auto? Co zatížení životního prostředí? Dle mého dobíjecí spalovací motor by nemusel být vůbec velký, mohl by být i "ekologický", jak by se teoreticky mohla zvýšit dojezdová vzdálenost? Díky |
![]() |
M64a14r36t67i80n 36K71a13r67á65s86e58k 9818243778168Pomocny elektromotor je obecne problem - musi byt relativne velky aby daval v optimalnich podminkach nejakych 30 KW (tzn aby udrzel auto na dalnicni rychlosti pri vybitych baterkach), k tomu je potreba generator a nadrz na palivo - to vse stoji jednak penize (to je problem, protoze elektroauta jsou uz tak drahe) jednak prostor (toho maji elektroauto kvuli velkym baterkam malo) a hmotnost (elektroauta jsou uz tak tezke). Jinak ale jsou automobilky ktere takove auta delaji - BMW dela i3 coz je elektroauto s pridavnym motorkem, a chevrolet delal a bude delat Volt (coz je opet v zasade elektroauto s pridavnym motorem), nicmene obe auta stoji dost pres milion... |
![]() |
R92a22d19e69k 67N27o10v98a36k 9714503299550Díky za informace, REx u i3, to je co jsem hledal. |
![]() |
M40a36r51t28i83n 23L31ö89w 8914535397752vygooglete plugin hybrid. |
![]() |
M86a12r44e44k 81M48a54l36ý 1842528751750To je ale něco úplně jiného. |
![]() |
M89i42r47e13k 37G41a19j84e51r 5561366389440Tak Chevrolet uz s tim ma dlouholete zkusenosti. Staci se ted zeptat lidi, kteri vlastni delsi dobu Chevy Volt, zda maji v planu si znovu koupit takove auto. |
![]() |
J40á96n 10K55o26t10ú67č 2786934798256"Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí." >> To je zvláštne. Dnes v centrách našich miest možno čoraz častejšie vidieť veľké, ťažke a vysoké tanky. :) |
![]() |
M64a63r53t32i95n 91K70a86r59á75s38e51k 9758273628608To ze jich tam hodne neznamena ze se tam hodi ne? |
![]() |
M44i54r33e39k 74G16a98j51e51r 5541806679520Znamena to jen to, ze lidem, kteri jezdi i mimo mesta (coz jsou prakticky vsichni), se nevyplati vlastnit druhe auto na cesty jen do mesta. A jiste by se vam nelibilo, kdyby parkovalo ve mestech, kde ti lide bydli, temer 2x vice aut. |
![]() |
S18t95a94n61i31s48l72a86v 86R88o58s85e49c78k68ý 9115549331389Jen počkejte, až stát bude muset řešit propad ze spotřebních daní a zvýší zdanění kde čeho včetně elektřiny. |
![]() |
M63a49r32t34i69n 50L50ö58w 8634125797502O tom asi nikdo nepochybuje ze jezdeni elektromobilem casem nebude o nic levnejsi nez benzin nebo nafta. Ale aspon se bude dat zit i v centrech mest. |
![]() |
J21a12n 44F50r79o42l88í54k 6786880735574Nevidím problém s provozem dnešních aut s katalyzátory. Jediný čmoud přináší staré autobusy MHD, náklaďáky a stavební stroje. A také naftové osobáky s vykuchaným filtrem sazí a motory po smrti, za kterými se valí oblaha nespálené nafty. U benzínu pak auta, kterým odešlo turbo. |
![]() |
M64a73r53t34i36n 40L49ö95w 8314525147122Ani katalyzator tusim neresi NOx, a ten produkuji uz i moderni turbobenziny. Plus prach z brzdoveho oblozeni - elektromobily brzdi predevsim rekuperaci. O odstranenem DPf nemluve. |
![]() |
M84i70c34h21a80l 89S18t83e16b47l47o 5829151374877Jen to ne Žádný zbytečný a trapný elektromobily...to je jen trapná moda. |
![]() |
M68a65r78t59i73n 75L74ö68w 8944965257312Jsou super. Mame jeden pujcovaci pred kancelari - na pojizdku po meste parada (Peugeot Ion). Jen porizovaci cena neni super ani trochu. Ale to se muze za 6 let zmenit. |
![]() |
M62a83r29t68i97n 41K65a18r17á76s72e87k 9808883508278Tak uz dneska se da poridit male auto za cenu o tretinu nizsi nez nedavno iOn (cenokovaa cena VW UP 600 000 a pod 600 000 sezene i skladovky nissanu leaf, coz je o dve tridy vetsi auto). Samo porad to neni zadna lidovka, ale postupne se to dostava do cen, kdy uz o tom muzou zacit uvazovat i "bezni lidi" ne jen fanousci a ti co to berou jako stylovku, za kterou jsou ochotni zaplatit... |
![]() |
M36a69r29t98i51n 79L40ö52w 8924395367202Za to co umi ten Ion bych osobne nezaplatil vic nez 200000. Proste vozitko na dojeti z periferie do mesta, na nakup a domu k zasuvce. Takze jen jako druhe auto do rodiny nebo s tim ze na delsi cestu si musite pujcit neco jineho/pouzit hd... |
![]() |
M11a39r24t64i67n 84K30a32r27á77s84e72k 9718793608878Tak iOn bych osobne taky nekoupil (za 200 mozna). Jinkat tyhle auta jsou proste jasne 2. auta do rodiny (UP, iOn) - cenove to zatim bohuzel nevychazi (i kdyz treba u UPu nekteri tvrdi ze se jim to vyplati - ono ten eUP ma vybavu jak spalovak v cene dost pres 400 000, navic "odpich" lepsi nez spalovaky - takze kdyz se srovna takto, tak se to i muze nekomu "vyplatit"). Nicmene jak jsem uz psal - pri masove produkci neni pro dnesni vysoke ceny EV nejaky zasadni duvod... |
![]() |
M15a70r92t85i33n 51K67a37r95á32s80e81k 9538763748688Pro predstavu, kolik elektriny by tak bylo potreba na masovou elektromobilitu v CR (nez se tu vytasi fantamagoristi s potrebou stavby dalsich 10 temelinu). Pokud by CR treba mela ambici ve strednedobem horizontu nahradit 50% soobnich aut elektromobily (predpokladejme ze tech 50% aut by znamenalo zaroven cca 50% ujetych km). Spotreba paliv pro osobni auta v CR je asi 4 miliardy litru (benzin + nafta), pri 50% nahrazeni bychom museli tedy nahradit 2 miliardy litru PHM elektrionu. Realna spotreba auta nizsi stredni tridy, u cloveka ktery jezdi na pohodu je cca 6 litru PHM na 100 (benzin trochu vic, nafta mene), elektroauto nizsi stredni ma spotrebu mezi 16 - 20 kWh, pocitejme 18kWh na 100 - tim dostaneme jednoduchy prepocet ze 1 litr paliva nahradi cca 3 kWh elektriny. Prepocet je trochu zjednoduseni, protoze pri prenosu elektriny dochazim sice k relativne malym ale rozhodne ne zanedbatelnym ztratam, na durhou stranu na vyrobu fosilnich paliv a jejich distribuci s taky spotrebuje nemalo energie - v zasade by se tyto efekty meli cca vykompenzovat. Tedy nahradou za 2 miliard ropnych paliv je cca 6 TWh elektricke energie - pro srovnani JETE vyrobi cca 14 miliard TWh rocne a CR vyvazi stabilne pres 15 TWh rocne. |
![]() |
J15a54n 16P77a62ř18í30z95e68k 9286980577836Myslím, že na distribuci paliv se spotřebuje víc, protože se musí palivo dovézt ke každé benzínce, zatímco tepelné elektrárny se zásobují pomocí velkých objemů vlakem nebo lodí. A zásobování jaderné elektrárny představuje o mnoho řádů menží objem. |
![]() |
M55a37r71t29i51n 46K32a45r49á85s59e70k 9868673458138No ja to resim az na urovni rafinerie - benzinka a elektrarna-auto, protoze se statistikou takovych spotreb pocitam. Netroufam si odhadnout jestli to vyjde lepe u elektriny nebo u ropadku, dopad na vypocet ale bude velmi maly (zase one distribuce elektriny ma svoje ztraty, mezi elektrarnou a baterkou auta to muze byt v pohode 20%) |
![]() |
O47n77d49ř13e26j 67K26r72y82š35t95o49f 6963271Nejvyšší čas začít nakupovat akcie ČEZU. |
![]() |
M14a51r19t52i50n 93K18a62r11á39s52e32k 9648683568168Mala oprava - JETE vyrabi cca 14 TWh elektriny rocne, samozrejme ne 14 miliard TWh rocne :-D |
![]() |
J74i49ř83í 91D30v49o58ř54á66k 5865209970458Tak , jestli chceš nahradit 50 % aut elektromobily , tak to určitě neznamená 50 % najetých kilometrů . Elektromobily budou kupovat lidi , kteří mají peníze na nová auta a pravděpodobně najedou daleko víc kilometrů. Pak už stačí jenom dořešit plynulé dobíjení během celého dne , popřípadě nějaké skladování el. energie. |
![]() |
M26a50r81t48i32n 80K18a60r43á27s50e93k 9848763208598Na druhou stranu elektroauta jsou dneska vhodne hlavne na mensi dojizdecky, a jako takove to auto nikdy nenajede moc vysokou rocni kilometraz (takovi obchodaci co jezdi 60 tisic a vice elektrou urcite jezdit nebudou a takovych lidi neni malo). Jinak EV se dobiji hlavne v noci, kdy je zatez site cca o tretinu mensi nez ve dne a nektere zdroje jsou v noci utlumene kvuli prebytku kapacit - tzn v zasade je pro nocni dobijeni EV jeste dalsi volna vyrobni kapacita! Jinak je jasne ze v infrastrukture by pro plne nahrazeni fosilnich paliv elektrinou (v daleke budoucnosti i pro dalkovou dopravu) muselo asi dojit k urcitym zmenam (ty se ale planuji uz dele - smart grid apod) |
![]() |
J93a13n 57F26r75o59l56í65k 6146950635914Je to jako vždy i o infrastruktuře. Zásuvka z každého paneláku asi nepůjde. A dokud je elektromobil díky váze baterií podstatně těžší než jednoduchý atmosférický benzin je to také mrhání energií. |
![]() |
M64a84r62t83i19n 26K84a88r70á82s41e86k 9478553408318No tak sidliste jsou problem, tam to v neblizsich letech nebude na poradu dne. Ale jako co se tyce mrhani energiii - tak elektromotor ma obri efektivitu, spalovak mizernonu.... |
![]() |
M43a96r45t72i48n 94K72a83r62á81s68e66k 9938263448358No ony ty baterie pro maly elektromobil nejsou zas tak drahe - pro nejake mestske vozitko typu citigo, nebo teoreticky i fabka staci 20kWh baterka (coz na denni jezdeni do 100km staci s rezervou, na dalkove jizdy elektro podle me jeste dlouho nebude). V dnesnich cenach stoji automobilova baterka cca 3500 za kWh tedy v tomto pripade 70 000, a ceny padaji kazdy rok.... Ostatni casti elektroaut moc drahe nejsou (elektropohon by mel byt lenvejsi nez klasicky spalovaci). To co prodrazuje elektroauta je to, ze jsou porad velmi male serie, pokud by se daly vyrabet podobne efektivne jako spalovaci auta, tak nevidim moc duvodu, proc by se nemohla auta jako citigo nebo fabia dostat na cenu uz od 300 - 350 tisic kc. |
![]() |
J26i25ř95í 58D64v66o83ř67á91k 5305879200708Nějaký zdroj ceny baterií ? |
![]() |
M70a77r30t28i34n 31K16a60r90á52s68e21k 9778303378568No daji se najit clanky v anglictine, samozrejme presne ceny nejsou verejne zname, ale napriklad chevrolet Bolt by mel mit akumulatory od LG Chem v cene 150dolaru/kWh (vyroba ma zacit letos), Tesla chce srazit vlastnimi kapacitami cenu baterii na 100 dolaru za kWh... |
předchozí | 1 2 | další |