Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i24l30o14š 25R88u28f68e56r 3509465702266

Například Tesla má dojezd téměř 500km a nabití do půl hodiny už dnes, zdroj:: http://autosalon.iprima.cz/

0/0
19.3.2016 23:29

M68a92r81t84i78n 57K60a43r72á98s94e92k 9398503408248

Akorst stoji ores 3 mega

0/0
20.3.2016 10:31

Z69d40e14n91ě26k 49D75u90b36e47c36k38ý 3377254520438

Tesla X P90D

143750 USD

172000 Euro

166200 CHF

Ceny v jednotlivých zemích (Euro=Německo) ve stejné výbavě podle konfigurátoru.

0/0
21.3.2016 10:09

M75a76r91e13k 44M50a93l31ý 1342288221240

Žádný test dojezdu v Autosalonu na Primě neproběhl. Jenom tak letmo se tam redaktor zmínil, že ten dojezd blízký udávanému dojezdu lze dosáhnout při ideálních klimatických podmínkách, když se jezdí defenzivně, nebrzdí se, ale rekuperuje a ideálně, když se ani netopí a neběží klíma. Reálný dojezd, pokud se člověk s autem "nezžije" (přeloženo pokud se mu totálně nepřizpůsobí) a jezdí jak je normálně zvyklý, je tak polovina udávaného dojezdu. A pokud jede po dálnici a využívá potenciál těch 500 nebo kolik koní, tak dojde šťáva do 200km!

0/0
21.3.2016 15:11
Foto

J34i21ř84í 48D86v53o86ř19á42k 5775989280278

Ne téměř , ale až . K nabití zásuvka 63 A . V Praze , možná ještě někde má být dobíjecí místo .P.S. 63 A zásuvku možná najdeš možná ve větších firmách , ale tam to nedobiješ .

0/0
21.3.2016 18:08

M89i57r41e31k 32G16a56j56e60r 5261616579370

"Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti." - Myslim si, ze se toho nemusi obavat. Neco za 5 let stvori, nasadi tomu cenovku 720 tisic, nikdo si to nekoupi a vsichni budou spokojeni.

0/−1
19.3.2016 16:13

V78í28ť46a 81K67r97u37t60i65š 1250614875507

Dojezd 500 km, nabití za 15 minut a cena nižší, než za klasické auto? Za 5 let? Trošku sci-fi.

+1/0
18.3.2016 23:45

T82o37m42á11š 96Z77e73m84a54n 3925618104125

Ledy když baterii nahradíte nádrží na elektrolit a el. článkem. Pak možná.

0/0
19.3.2016 0:20

M21a64r67t72i94n 32K89a59r74á68s72e59k 9208103898668

No to je trochu problem - infrastrukturu pro EV ma doma kazdy kdo ma domek nebo garaz, infrastruktura pro auta "na elektrolyt" neexistuje...

0/0
21.3.2016 15:36

T33o42m78á42š 80Z32e29m23a59n 3285838834525

Když jsou ty elektromobily tak skvělé a jednoduché (jedna pohyblivá součástka, jak propagátoři tvrdí), tak proč není trh už dávno zaplaven malými elektroauty od města v cenách 150-200 tis. kč?

Jednu z překážek rozvoje vidím v tom že stále většina lidí má jen jedno univerzální auto - což by elektromobil z 80% cest splňoval, ale těch zbývajících 20% ho zcela vylučuje a nemá pro ně smysl mít auta dvě. A pak fakt, že většina populace žije v bytech a tedy si auto přes noc nenabije...

Zatím se mi nejperspektivněji jeví auto u kterého se místo dobíjení po drátě dolévají dva elektrolity.

+2/0
18.3.2016 21:02

L34u35k83á81š 65V85a72ň91u91r29a 1395974903173

Cena elektropohonu s menicem je srovnatelna s cenou spalovaciho motoru a prevodovky. Cena baterií je pak bohuzel ta nejvyssi polozka. Ale pokud mam za Nisan v elektro dat 720tis. a za verzi se spalovacim 360tis. tak je to hodne nesrovnatelne.

+1/0
18.3.2016 21:02
Foto

J68i68ř50í 86D77v82o27ř30á59k 5825669300888

Dokud nebudou el. akumulátory o minimálně řád ekonomičtější ( účinnost , cena , váha ) , budou elektromobily prakticky stejně využitelné , jako v době svého zrodu . Žádná hromadná výroba , dotace, nebudou mít dlouhodobý vliv na jejich využití. Sice se každou chvíli objevují senzační články o nějakém superakumulátoru , ale skutek nějak utek .

+2/−2
18.3.2016 18:10

M45a53r23t75i48n 15K17a50r43á87s77e53k 9238263748408

Minimalne o rad? To snad opravdu potreba neni...

0/0
20.3.2016 10:33

M22a49r44t88i24n 59K54a19r40á16s11e34k 9138743108258

Akumulator ma ucinnost pres 90% - o rad lepsi jakoze by mel mit ucinnost 900%? to uz by to bylo petrpetuum mobile a nebylo by treba baterky v zasade.

Nakladova cena 20kWh baterky (ktera staci na male primestske auto s dojezdem realnych 100km) stoji dneska cca 70 000, aby EV mely uspech tak bych rekl ze ta cena opravdu nemusi spadnou minimalne na 7 000, vaha to same)

0/0
21.3.2016 15:32
Foto

J44i96ř37í 47D78v53o89ř91á83k 5665359790728

Bosch : Akumulátor 14,4V LI-Ion - DIY 1,5Ah (PSR14,4LI, PSR14,4LI-2, PSB14,4Li-2, PML LI) , cena 1 500 Kč .Ideálně 21,6 Wh. Jaký typ akumulátorů používají elektroauta ?

0/0
21.3.2016 18:03

M43a63r65t52i88n 47K43a31r41á73s84e98k 9138443428148

Jakou vidite sebemensi siuvislost s cenou ND k vrtacce s velkoobchodni cenou akumulatoru do aut? To je jeste vetsi blbost nez kdybych rekl ze auta od hondy nemuzou levnejsi nez 2 miliony, protoze jen blby filtr pevnych castic se prodava za 150 000

0/0
21.3.2016 20:59
Foto

J81i46ř67í 87D61v18o25ř88á36k 5615689580528

Tak minimálně stejný typ aku , plus velkosériová , hromadná výroba , různí výrobci , cena prakticky stejná .Samozřejmě filtr pevných částic možná stojí pro určitý typ auta 150 000 včetně čidel .( C 5 asi 11 000Kč ) .

0/0
22.3.2016 19:57

J15i56ř34í 73B46o96č51e44k 6809244375666

jj, platforma vw takže to zase bude vážit 2 tuny. Paráda.

0/−1
18.3.2016 17:01

M92a13r33t52i47n 75K18a57r86á11s30e66k 9918203348488

No tak E-golf, coz je jen "nouzova predelavka spalovaku" vazi tunu a pul, nevim proc od zacatku planovane elektroauto, ktere se bude vyrabet za 5 let melo vazit vice?

+1/0
18.3.2016 17:12
Foto

J76i25ř37í 77D84v78o35ř26á59k 5355659470898

Podívej se na hmotnost jedničkového a současného golfa .

0/0
21.3.2016 18:17

R69a11d31e40k 30N68o14v91a45k 9884843599100

Znalejší poraďte s hypotetickým příkladem:

Mám elektroauto, umí i rekuperaci, dejme tomu že je to standard.

Mám k němu přídavný spalovací motor, jehož využití je čistě jen pro dobíjení instalovaných baterií při provozu vozidla - pro příklad delší služební cesta. Jinak stacionární dobíjení ze zásuvky/indukcí.

Bylo by efektivní vyrábět takové auto? Co zatížení životního prostředí?

Dle mého dobíjecí spalovací motor by nemusel být vůbec velký, mohl by být i "ekologický", jak by se teoreticky mohla zvýšit dojezdová vzdálenost?

Díky

0/0
18.3.2016 16:53

M64a14r36t67i80n 36K71a13r67á65s86e58k 9818243778168

Pomocny elektromotor je obecne problem - musi byt relativne velky aby daval v optimalnich podminkach nejakych 30 KW (tzn aby udrzel auto na dalnicni rychlosti pri vybitych baterkach), k tomu je potreba generator a nadrz na palivo - to vse stoji jednak penize (to je problem, protoze elektroauta jsou uz tak drahe) jednak prostor (toho maji elektroauto kvuli velkym baterkam malo) a hmotnost (elektroauta jsou uz tak tezke).

Jinak ale jsou automobilky ktere takove auta delaji - BMW dela i3 coz je elektroauto s pridavnym motorkem, a chevrolet delal a bude delat Volt (coz je opet v zasade elektroauto s pridavnym motorem), nicmene obe auta stoji dost pres milion...

+3/0
18.3.2016 17:16

R92a22d19e69k 67N27o10v98a36k 9714503299550

Díky za informace, REx u i3, to je co jsem hledal.

0/0
19.3.2016 20:37
Foto

M40a36r51t28i83n 23L31ö89w 8914535397752

vygooglete plugin hybrid.

0/−1
18.3.2016 17:17

M86a12r44e44k 81M48a54l36ý 1842528751750

To je ale něco úplně jiného.

0/0
21.3.2016 15:14

M89i42r47e13k 37G41a19j84e51r 5561366389440

Tak Chevrolet uz s tim ma dlouholete zkusenosti. Staci se ted zeptat lidi, kteri vlastni delsi dobu Chevy Volt, zda maji v planu si znovu koupit takove auto.

0/0
19.3.2016 16:18

J40á96n 10K55o26t10ú67č 2786934798256

"Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí." >> To je zvláštne. Dnes v centrách našich miest možno čoraz častejšie vidieť veľké, ťažke a vysoké tanky. :)

0/0
18.3.2016 16:27

M64a63r53t32i95n 91K70a86r59á75s38e51k 9758273628608

To ze jich tam hodne neznamena ze se tam hodi ne?

+1/0
18.3.2016 16:43

M44i54r33e39k 74G16a98j51e51r 5541806679520

Znamena to jen to, ze lidem, kteri jezdi i mimo mesta (coz jsou prakticky vsichni), se nevyplati vlastnit druhe auto na cesty jen do mesta. A jiste by se vam nelibilo, kdyby parkovalo ve mestech, kde ti lide bydli, temer 2x vice aut.

0/0
19.3.2016 16:21

S18t95a94n61i31s48l72a86v 86R88o58s85e49c78k68ý 9115549331389

Jen počkejte, až stát bude muset řešit propad ze spotřebních daní a zvýší zdanění kde čeho včetně elektřiny.

0/0
18.3.2016 16:15
Foto

M63a49r32t34i69n 50L50ö58w 8634125797502

O tom asi nikdo nepochybuje ze jezdeni elektromobilem casem nebude o nic levnejsi nez benzin nebo nafta. Ale aspon se bude dat zit i v centrech mest.

+1/0
18.3.2016 16:17

J21a12n 44F50r79o42l88í54k 6786880735574

Nevidím problém s provozem dnešních aut s katalyzátory. Jediný čmoud přináší staré autobusy MHD, náklaďáky a stavební stroje. A také naftové osobáky s vykuchaným filtrem sazí a motory po smrti, za kterými se valí oblaha nespálené nafty. U benzínu pak auta, kterým odešlo turbo.

+1/0
18.3.2016 16:54
Foto

M64a73r53t34i36n 40L49ö95w 8314525147122

Ani katalyzator tusim neresi NOx, a ten produkuji uz i moderni turbobenziny. Plus prach z brzdoveho oblozeni - elektromobily brzdi predevsim rekuperaci. O odstranenem DPf nemluve.

0/0
18.3.2016 17:27

M84i70c34h21a80l 89S18t83e16b47l47o 5829151374877

Jen to ne;-€Rv

Žádný zbytečný a trapný elektromobily...to je jen trapná moda.;-€

0/−4
18.3.2016 15:48
Foto

M68a65r78t59i73n 75L74ö68w 8944965257312

Jsou super. Mame jeden pujcovaci pred kancelari - na pojizdku po meste parada (Peugeot Ion). Jen porizovaci cena neni super ani trochu. Ale to se muze za 6 let zmenit.

+3/0
18.3.2016 16:06

M62a83r29t68i97n 41K65a18r17á76s72e87k 9808883508278

Tak uz dneska se da poridit male auto za cenu o tretinu nizsi nez nedavno iOn (cenokovaa cena VW UP 600 000 a pod 600 000 sezene i skladovky nissanu leaf, coz je o dve tridy vetsi auto). Samo porad to neni zadna lidovka, ale postupne se to dostava do cen, kdy uz o tom muzou zacit uvazovat i "bezni lidi" ne jen fanousci a ti co to berou jako stylovku, za kterou jsou ochotni zaplatit...

0/0
18.3.2016 16:20
Foto

M36a69r29t98i51n 79L40ö52w 8924395367202

Za to co umi ten Ion bych osobne nezaplatil vic nez 200000. Proste vozitko na dojeti z periferie do mesta, na nakup a domu k zasuvce. Takze jen jako druhe auto do rodiny nebo s tim ze na delsi cestu si musite pujcit neco jineho/pouzit hd...

+1/0
18.3.2016 16:37

M11a39r24t64i67n 84K30a32r27á77s84e72k 9718793608878

Tak iOn bych osobne taky nekoupil (za 200 mozna). Jinkat tyhle auta jsou proste jasne 2. auta do rodiny (UP, iOn) - cenove to zatim bohuzel nevychazi (i kdyz treba u UPu nekteri tvrdi ze se jim to vyplati - ono ten eUP ma vybavu jak spalovak v cene dost pres 400 000, navic "odpich" lepsi nez spalovaky - takze kdyz se srovna takto, tak se to i muze nekomu "vyplatit").

Nicmene jak jsem uz psal - pri masove produkci neni pro dnesni vysoke ceny EV nejaky zasadni duvod...

+2/0
18.3.2016 16:41

M15a70r92t85i33n 51K67a37r95á32s80e81k 9538763748688

Pro predstavu, kolik elektriny by tak bylo potreba na masovou elektromobilitu v CR (nez se tu vytasi fantamagoristi s potrebou stavby dalsich 10 temelinu).

Pokud by CR treba mela ambici ve strednedobem horizontu nahradit 50% soobnich aut elektromobily (predpokladejme ze tech 50% aut by znamenalo zaroven cca 50% ujetych km).

Spotreba paliv pro osobni auta v CR je asi 4 miliardy litru (benzin + nafta), pri 50% nahrazeni bychom museli tedy nahradit 2 miliardy litru PHM elektrionu.

Realna spotreba auta nizsi stredni tridy, u cloveka ktery jezdi na pohodu je cca 6 litru PHM na 100 (benzin trochu vic, nafta mene), elektroauto nizsi stredni ma spotrebu mezi 16 - 20 kWh, pocitejme 18kWh na 100 - tim dostaneme jednoduchy prepocet ze 1 litr paliva nahradi cca 3 kWh elektriny.

Prepocet je trochu zjednoduseni, protoze pri prenosu elektriny dochazim sice k relativne malym ale rozhodne ne zanedbatelnym ztratam, na durhou stranu na vyrobu fosilnich paliv a jejich distribuci s taky spotrebuje nemalo energie - v zasade by se tyto efekty meli cca vykompenzovat.

Tedy nahradou za 2 miliard ropnych paliv je cca 6 TWh elektricke energie - pro srovnani JETE vyrobi cca 14 miliard TWh rocne a CR vyvazi stabilne pres 15 TWh rocne.

+6/0
18.3.2016 12:20

J15a54n 16P77a62ř18í30z95e68k 9286980577836

Myslím, že na distribuci paliv se spotřebuje víc, protože se musí palivo dovézt ke každé benzínce, zatímco tepelné elektrárny se zásobují pomocí velkých objemů vlakem nebo lodí.

A zásobování jaderné elektrárny představuje o mnoho řádů menží objem.

+1/0
18.3.2016 12:28

M55a37r71t29i51n 46K32a45r49á85s59e70k 9868673458138

No ja to resim az na urovni rafinerie - benzinka a elektrarna-auto, protoze se statistikou takovych spotreb pocitam.

Netroufam si odhadnout jestli to vyjde lepe u elektriny nebo u ropadku, dopad na vypocet ale bude velmi maly (zase one distribuce elektriny ma svoje ztraty, mezi elektrarnou a baterkou auta to muze byt v pohode 20%)

0/0
18.3.2016 12:35

O47n77d49ř13e26j 67K26r72y82š35t95o49f 6963271

Nejvyšší čas začít nakupovat akcie ČEZU.:-P

+1/0
18.3.2016 15:41

M14a51r19t52i50n 93K18a62r11á39s52e32k 9648683568168

Mala oprava - JETE vyrabi cca 14 TWh elektriny rocne, samozrejme ne 14 miliard TWh rocne :-D

+1/0
18.3.2016 15:46
Foto

J74i49ř83í 91D30v49o58ř54á66k 5865209970458

Tak , jestli chceš nahradit 50 % aut elektromobily , tak to určitě neznamená 50 % najetých kilometrů . Elektromobily budou kupovat lidi , kteří mají peníze na nová auta a pravděpodobně najedou daleko víc kilometrů. Pak už stačí jenom dořešit plynulé dobíjení během celého dne , popřípadě nějaké skladování el. energie.

0/0
18.3.2016 16:43

M26a50r81t48i32n 80K18a60r43á27s50e93k 9848763208598

Na druhou stranu elektroauta jsou dneska vhodne hlavne na mensi dojizdecky, a jako takove to auto nikdy nenajede moc vysokou rocni kilometraz (takovi obchodaci co jezdi 60 tisic a vice elektrou urcite jezdit nebudou a takovych lidi neni malo).

Jinak EV se dobiji hlavne v noci, kdy je zatez site cca o tretinu mensi nez ve dne a nektere zdroje jsou v noci utlumene kvuli prebytku kapacit - tzn v zasade je pro nocni dobijeni EV jeste dalsi volna vyrobni kapacita!

Jinak je jasne ze v infrastrukture by pro plne nahrazeni fosilnich paliv elektrinou (v daleke budoucnosti i pro dalkovou dopravu) muselo asi dojit k urcitym zmenam (ty se ale planuji uz dele - smart grid apod)

0/0
18.3.2016 16:48

J93a13n 57F26r75o59l56í65k 6146950635914

Je to jako vždy i o infrastruktuře. Zásuvka z každého paneláku asi nepůjde. A dokud je elektromobil díky váze baterií podstatně těžší než jednoduchý atmosférický benzin je to také mrhání energií.

0/0
18.3.2016 16:57

M64a84r62t83i19n 26K84a88r70á82s41e86k 9478553408318

No tak sidliste jsou problem, tam to v neblizsich letech nebude na poradu dne. Ale jako co se tyce mrhani energiii - tak elektromotor ma obri efektivitu, spalovak mizernonu....

0/0
18.3.2016 17:02

M43a96r45t72i48n 94K72a83r62á81s68e66k 9938263448358

No ony ty baterie pro maly elektromobil nejsou zas tak drahe - pro nejake mestske vozitko typu citigo, nebo teoreticky i fabka staci 20kWh baterka (coz na denni jezdeni do 100km staci s rezervou, na dalkove jizdy elektro podle me jeste dlouho nebude). V dnesnich cenach stoji automobilova baterka cca 3500 za kWh tedy v tomto pripade 70 000, a ceny padaji kazdy rok.... Ostatni casti elektroaut moc drahe nejsou (elektropohon by mel byt lenvejsi nez klasicky spalovaci).

To co prodrazuje elektroauta je to, ze jsou porad velmi male serie, pokud by se daly vyrabet podobne efektivne jako spalovaci auta, tak nevidim moc duvodu, proc by se nemohla auta jako citigo nebo fabia dostat na cenu uz od 300 - 350 tisic kc.

+5/0
18.3.2016 12:03
Foto

J26i25ř95í 58D64v66o83ř67á91k 5305879200708

Nějaký zdroj ceny baterií ?

0/0
18.3.2016 16:46

M70a77r30t28i34n 31K16a60r90á52s68e21k 9778303378568

No daji se najit clanky v anglictine, samozrejme presne ceny nejsou verejne zname, ale napriklad chevrolet Bolt by mel mit akumulatory od LG Chem v cene 150dolaru/kWh (vyroba ma zacit letos), Tesla chce srazit vlastnimi kapacitami cenu baterii na 100 dolaru za kWh...

+1/0
18.3.2016 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.