Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i78l92o43š 18R46u61f77e61r 3989795382976

Například Tesla má dojezd téměř 500km a nabití do půl hodiny už dnes, zdroj:: http://autosalon.iprima.cz/

0/0
19.3.2016 23:29

M10a23r22t93i63n 49K20a58r39á94s97e77k 9898923918738

Akorst stoji ores 3 mega

0/0
20.3.2016 10:31

Z27d15e13n23ě68k 22D94u36b91e53c63k97ý 3907714190498

Tesla X P90D

143750 USD

172000 Euro

166200 CHF

Ceny v jednotlivých zemích (Euro=Německo) ve stejné výbavě podle konfigurátoru.

0/0
21.3.2016 10:09

M28a82r66e14k 78M34a69l39ý 1622488751820

Žádný test dojezdu v Autosalonu na Primě neproběhl. Jenom tak letmo se tam redaktor zmínil, že ten dojezd blízký udávanému dojezdu lze dosáhnout při ideálních klimatických podmínkách, když se jezdí defenzivně, nebrzdí se, ale rekuperuje a ideálně, když se ani netopí a neběží klíma. Reálný dojezd, pokud se člověk s autem "nezžije" (přeloženo pokud se mu totálně nepřizpůsobí) a jezdí jak je normálně zvyklý, je tak polovina udávaného dojezdu. A pokud jede po dálnici a využívá potenciál těch 500 nebo kolik koní, tak dojde šťáva do 200km!

0/0
21.3.2016 15:11
Foto

J94i65ř28í 52D68v13o44ř93á75k 5255389870278

Ne téměř , ale až . K nabití zásuvka 63 A . V Praze , možná ještě někde má být dobíjecí místo .P.S. 63 A zásuvku možná najdeš možná ve větších firmách , ale tam to nedobiješ .

0/0
21.3.2016 18:08

M84i11r20e84k 21G66a66j84e57r 5591166369860

"Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti." - Myslim si, ze se toho nemusi obavat. Neco za 5 let stvori, nasadi tomu cenovku 720 tisic, nikdo si to nekoupi a vsichni budou spokojeni.

0/−1
19.3.2016 16:13

V94í91ť44a 73K59r30u45t21i41š 1360354215387

Dojezd 500 km, nabití za 15 minut a cena nižší, než za klasické auto? Za 5 let? Trošku sci-fi.

+1/0
18.3.2016 23:45

T87o37m25á72š 12Z53e78m85a92n 3335588544515

Ledy když baterii nahradíte nádrží na elektrolit a el. článkem. Pak možná.

0/0
19.3.2016 0:20

M80a18r96t46i16n 21K25a81r18á51s58e11k 9658173518158

No to je trochu problem - infrastrukturu pro EV ma doma kazdy kdo ma domek nebo garaz, infrastruktura pro auta "na elektrolyt" neexistuje...

0/0
21.3.2016 15:36

T52o74m84á72š 81Z77e39m69a83n 3575628574115

Když jsou ty elektromobily tak skvělé a jednoduché (jedna pohyblivá součástka, jak propagátoři tvrdí), tak proč není trh už dávno zaplaven malými elektroauty od města v cenách 150-200 tis. kč?

Jednu z překážek rozvoje vidím v tom že stále většina lidí má jen jedno univerzální auto - což by elektromobil z 80% cest splňoval, ale těch zbývajících 20% ho zcela vylučuje a nemá pro ně smysl mít auta dvě. A pak fakt, že většina populace žije v bytech a tedy si auto přes noc nenabije...

Zatím se mi nejperspektivněji jeví auto u kterého se místo dobíjení po drátě dolévají dva elektrolity.

+2/0
18.3.2016 21:02

L11u68k84á29š 18V48a37ň24u94r29a 1235954563793

Cena elektropohonu s menicem je srovnatelna s cenou spalovaciho motoru a prevodovky. Cena baterií je pak bohuzel ta nejvyssi polozka. Ale pokud mam za Nisan v elektro dat 720tis. a za verzi se spalovacim 360tis. tak je to hodne nesrovnatelne.

+1/0
18.3.2016 21:02
Foto

J84i66ř71í 45D45v37o79ř49á57k 5735809680138

Dokud nebudou el. akumulátory o minimálně řád ekonomičtější ( účinnost , cena , váha ) , budou elektromobily prakticky stejně využitelné , jako v době svého zrodu . Žádná hromadná výroba , dotace, nebudou mít dlouhodobý vliv na jejich využití. Sice se každou chvíli objevují senzační články o nějakém superakumulátoru , ale skutek nějak utek .

+2/−2
18.3.2016 18:10

M77a37r61t58i58n 67K80a16r81á72s81e57k 9688233908578

Minimalne o rad? To snad opravdu potreba neni...

0/0
20.3.2016 10:33

M54a70r76t34i97n 54K13a22r21á26s29e30k 9608213218478

Akumulator ma ucinnost pres 90% - o rad lepsi jakoze by mel mit ucinnost 900%? to uz by to bylo petrpetuum mobile a nebylo by treba baterky v zasade.

Nakladova cena 20kWh baterky (ktera staci na male primestske auto s dojezdem realnych 100km) stoji dneska cca 70 000, aby EV mely uspech tak bych rekl ze ta cena opravdu nemusi spadnou minimalne na 7 000, vaha to same)

0/0
21.3.2016 15:32
Foto

J48i45ř59í 86D42v70o64ř37á75k 5735129920888

Bosch : Akumulátor 14,4V LI-Ion - DIY 1,5Ah (PSR14,4LI, PSR14,4LI-2, PSB14,4Li-2, PML LI) , cena 1 500 Kč .Ideálně 21,6 Wh. Jaký typ akumulátorů používají elektroauta ?

0/0
21.3.2016 18:03

M87a76r24t88i90n 13K13a14r43á14s33e33k 9488463428478

Jakou vidite sebemensi siuvislost s cenou ND k vrtacce s velkoobchodni cenou akumulatoru do aut? To je jeste vetsi blbost nez kdybych rekl ze auta od hondy nemuzou levnejsi nez 2 miliony, protoze jen blby filtr pevnych castic se prodava za 150 000

0/0
21.3.2016 20:59
Foto

J59i54ř70í 61D44v18o32ř62á14k 5255829150488

Tak minimálně stejný typ aku , plus velkosériová , hromadná výroba , různí výrobci , cena prakticky stejná .Samozřejmě filtr pevných částic možná stojí pro určitý typ auta 150 000 včetně čidel .( C 5 asi 11 000Kč ) .

0/0
22.3.2016 19:57

J58i34ř51í 19B32o32č48e15k 6419694175176

jj, platforma vw takže to zase bude vážit 2 tuny. Paráda.

0/−1
18.3.2016 17:01

M42a15r41t36i62n 92K33a32r89á25s28e41k 9418543798548

No tak E-golf, coz je jen "nouzova predelavka spalovaku" vazi tunu a pul, nevim proc od zacatku planovane elektroauto, ktere se bude vyrabet za 5 let melo vazit vice?

+1/0
18.3.2016 17:12
Foto

J60i83ř75í 30D96v65o84ř79á80k 5245259240928

Podívej se na hmotnost jedničkového a současného golfa .

0/0
21.3.2016 18:17

R42a28d84e63k 53N11o13v89a36k 9514313589820

Znalejší poraďte s hypotetickým příkladem:

Mám elektroauto, umí i rekuperaci, dejme tomu že je to standard.

Mám k němu přídavný spalovací motor, jehož využití je čistě jen pro dobíjení instalovaných baterií při provozu vozidla - pro příklad delší služební cesta. Jinak stacionární dobíjení ze zásuvky/indukcí.

Bylo by efektivní vyrábět takové auto? Co zatížení životního prostředí?

Dle mého dobíjecí spalovací motor by nemusel být vůbec velký, mohl by být i "ekologický", jak by se teoreticky mohla zvýšit dojezdová vzdálenost?

Díky

0/0
18.3.2016 16:53

M58a42r15t20i76n 77K51a92r54á56s92e86k 9198763298608

Pomocny elektromotor je obecne problem - musi byt relativne velky aby daval v optimalnich podminkach nejakych 30 KW (tzn aby udrzel auto na dalnicni rychlosti pri vybitych baterkach), k tomu je potreba generator a nadrz na palivo - to vse stoji jednak penize (to je problem, protoze elektroauta jsou uz tak drahe) jednak prostor (toho maji elektroauto kvuli velkym baterkam malo) a hmotnost (elektroauta jsou uz tak tezke).

Jinak ale jsou automobilky ktere takove auta delaji - BMW dela i3 coz je elektroauto s pridavnym motorkem, a chevrolet delal a bude delat Volt (coz je opet v zasade elektroauto s pridavnym motorem), nicmene obe auta stoji dost pres milion...

+3/0
18.3.2016 17:16

R55a47d77e19k 38N57o95v43a76k 9874533769630

Díky za informace, REx u i3, to je co jsem hledal.

0/0
19.3.2016 20:37
Foto

M33a41r54t70i24n 17L51ö73w 8694465477722

vygooglete plugin hybrid.

0/−1
18.3.2016 17:17

M10a86r70e90k 75M43a34l82ý 1392808131530

To je ale něco úplně jiného.

0/0
21.3.2016 15:14

M49i53r11e45k 71G42a88j34e74r 5391306259480

Tak Chevrolet uz s tim ma dlouholete zkusenosti. Staci se ted zeptat lidi, kteri vlastni delsi dobu Chevy Volt, zda maji v planu si znovu koupit takove auto.

0/0
19.3.2016 16:18

J25á94n 69K77o86t84ú11č 2396464388696

"Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí." >> To je zvláštne. Dnes v centrách našich miest možno čoraz častejšie vidieť veľké, ťažke a vysoké tanky. :)

0/0
18.3.2016 16:27

M35a51r11t53i28n 92K34a52r38á10s31e70k 9158163128378

To ze jich tam hodne neznamena ze se tam hodi ne?

+1/0
18.3.2016 16:43

M56i23r96e70k 65G55a52j59e48r 5641156519950

Znamena to jen to, ze lidem, kteri jezdi i mimo mesta (coz jsou prakticky vsichni), se nevyplati vlastnit druhe auto na cesty jen do mesta. A jiste by se vam nelibilo, kdyby parkovalo ve mestech, kde ti lide bydli, temer 2x vice aut.

0/0
19.3.2016 16:21

S11t23a13n24i40s20l30a41v 45R15o80s14e77c85k47ý 9935339631709

Jen počkejte, až stát bude muset řešit propad ze spotřebních daní a zvýší zdanění kde čeho včetně elektřiny.

0/0
18.3.2016 16:15
Foto

M84a57r53t26i48n 67L13ö78w 8974505157632

O tom asi nikdo nepochybuje ze jezdeni elektromobilem casem nebude o nic levnejsi nez benzin nebo nafta. Ale aspon se bude dat zit i v centrech mest.

+1/0
18.3.2016 16:17

J87a81n 56F36r86o27l55í73k 6946800945214

Nevidím problém s provozem dnešních aut s katalyzátory. Jediný čmoud přináší staré autobusy MHD, náklaďáky a stavební stroje. A také naftové osobáky s vykuchaným filtrem sazí a motory po smrti, za kterými se valí oblaha nespálené nafty. U benzínu pak auta, kterým odešlo turbo.

+1/0
18.3.2016 16:54
Foto

M17a26r65t87i69n 15L65ö24w 8104435667472

Ani katalyzator tusim neresi NOx, a ten produkuji uz i moderni turbobenziny. Plus prach z brzdoveho oblozeni - elektromobily brzdi predevsim rekuperaci. O odstranenem DPf nemluve.

0/0
18.3.2016 17:27

M57i96c64h56a37l 41S31t90e39b51l91o 5319311594597

Jen to ne;-€Rv

Žádný zbytečný a trapný elektromobily...to je jen trapná moda.;-€

0/−4
18.3.2016 15:48
Foto

M75a76r88t75i13n 61L42ö18w 8314125257192

Jsou super. Mame jeden pujcovaci pred kancelari - na pojizdku po meste parada (Peugeot Ion). Jen porizovaci cena neni super ani trochu. Ale to se muze za 6 let zmenit.

+3/0
18.3.2016 16:06

M92a84r89t62i54n 24K18a78r89á62s98e46k 9638583148808

Tak uz dneska se da poridit male auto za cenu o tretinu nizsi nez nedavno iOn (cenokovaa cena VW UP 600 000 a pod 600 000 sezene i skladovky nissanu leaf, coz je o dve tridy vetsi auto). Samo porad to neni zadna lidovka, ale postupne se to dostava do cen, kdy uz o tom muzou zacit uvazovat i "bezni lidi" ne jen fanousci a ti co to berou jako stylovku, za kterou jsou ochotni zaplatit...

0/0
18.3.2016 16:20
Foto

M65a33r43t65i19n 54L88ö47w 8214675637852

Za to co umi ten Ion bych osobne nezaplatil vic nez 200000. Proste vozitko na dojeti z periferie do mesta, na nakup a domu k zasuvce. Takze jen jako druhe auto do rodiny nebo s tim ze na delsi cestu si musite pujcit neco jineho/pouzit hd...

+1/0
18.3.2016 16:37

M24a87r42t54i21n 32K38a15r49á87s47e17k 9238803698238

Tak iOn bych osobne taky nekoupil (za 200 mozna). Jinkat tyhle auta jsou proste jasne 2. auta do rodiny (UP, iOn) - cenove to zatim bohuzel nevychazi (i kdyz treba u UPu nekteri tvrdi ze se jim to vyplati - ono ten eUP ma vybavu jak spalovak v cene dost pres 400 000, navic "odpich" lepsi nez spalovaky - takze kdyz se srovna takto, tak se to i muze nekomu "vyplatit").

Nicmene jak jsem uz psal - pri masove produkci neni pro dnesni vysoke ceny EV nejaky zasadni duvod...

+2/0
18.3.2016 16:41

M76a51r21t53i57n 60K52a96r67á58s98e47k 9958513518858

Pro predstavu, kolik elektriny by tak bylo potreba na masovou elektromobilitu v CR (nez se tu vytasi fantamagoristi s potrebou stavby dalsich 10 temelinu).

Pokud by CR treba mela ambici ve strednedobem horizontu nahradit 50% soobnich aut elektromobily (predpokladejme ze tech 50% aut by znamenalo zaroven cca 50% ujetych km).

Spotreba paliv pro osobni auta v CR je asi 4 miliardy litru (benzin + nafta), pri 50% nahrazeni bychom museli tedy nahradit 2 miliardy litru PHM elektrionu.

Realna spotreba auta nizsi stredni tridy, u cloveka ktery jezdi na pohodu je cca 6 litru PHM na 100 (benzin trochu vic, nafta mene), elektroauto nizsi stredni ma spotrebu mezi 16 - 20 kWh, pocitejme 18kWh na 100 - tim dostaneme jednoduchy prepocet ze 1 litr paliva nahradi cca 3 kWh elektriny.

Prepocet je trochu zjednoduseni, protoze pri prenosu elektriny dochazim sice k relativne malym ale rozhodne ne zanedbatelnym ztratam, na durhou stranu na vyrobu fosilnich paliv a jejich distribuci s taky spotrebuje nemalo energie - v zasade by se tyto efekty meli cca vykompenzovat.

Tedy nahradou za 2 miliard ropnych paliv je cca 6 TWh elektricke energie - pro srovnani JETE vyrobi cca 14 miliard TWh rocne a CR vyvazi stabilne pres 15 TWh rocne.

+6/0
18.3.2016 12:20

J60a32n 63P11a30ř54í35z41e30k 9976400767856

Myslím, že na distribuci paliv se spotřebuje víc, protože se musí palivo dovézt ke každé benzínce, zatímco tepelné elektrárny se zásobují pomocí velkých objemů vlakem nebo lodí.

A zásobování jaderné elektrárny představuje o mnoho řádů menží objem.

+1/0
18.3.2016 12:28

M36a52r38t83i74n 69K68a55r20á37s63e44k 9448853628328

No ja to resim az na urovni rafinerie - benzinka a elektrarna-auto, protoze se statistikou takovych spotreb pocitam.

Netroufam si odhadnout jestli to vyjde lepe u elektriny nebo u ropadku, dopad na vypocet ale bude velmi maly (zase one distribuce elektriny ma svoje ztraty, mezi elektrarnou a baterkou auta to muze byt v pohode 20%)

0/0
18.3.2016 12:35

O90n19d96ř46e60j 56K90r27y67š91t31o26f 6793331

Nejvyšší čas začít nakupovat akcie ČEZU.:-P

+1/0
18.3.2016 15:41

M58a29r75t21i40n 15K70a63r30á81s81e40k 9498933108668

Mala oprava - JETE vyrabi cca 14 TWh elektriny rocne, samozrejme ne 14 miliard TWh rocne :-D

+1/0
18.3.2016 15:46
Foto

J85i68ř71í 18D38v88o42ř39á34k 5795619210258

Tak , jestli chceš nahradit 50 % aut elektromobily , tak to určitě neznamená 50 % najetých kilometrů . Elektromobily budou kupovat lidi , kteří mají peníze na nová auta a pravděpodobně najedou daleko víc kilometrů. Pak už stačí jenom dořešit plynulé dobíjení během celého dne , popřípadě nějaké skladování el. energie.

0/0
18.3.2016 16:43

M82a47r52t74i85n 78K43a68r32á54s56e61k 9378883258648

Na druhou stranu elektroauta jsou dneska vhodne hlavne na mensi dojizdecky, a jako takove to auto nikdy nenajede moc vysokou rocni kilometraz (takovi obchodaci co jezdi 60 tisic a vice elektrou urcite jezdit nebudou a takovych lidi neni malo).

Jinak EV se dobiji hlavne v noci, kdy je zatez site cca o tretinu mensi nez ve dne a nektere zdroje jsou v noci utlumene kvuli prebytku kapacit - tzn v zasade je pro nocni dobijeni EV jeste dalsi volna vyrobni kapacita!

Jinak je jasne ze v infrastrukture by pro plne nahrazeni fosilnich paliv elektrinou (v daleke budoucnosti i pro dalkovou dopravu) muselo asi dojit k urcitym zmenam (ty se ale planuji uz dele - smart grid apod)

0/0
18.3.2016 16:48

J30a16n 96F26r11o16l62í53k 6716930695854

Je to jako vždy i o infrastruktuře. Zásuvka z každého paneláku asi nepůjde. A dokud je elektromobil díky váze baterií podstatně těžší než jednoduchý atmosférický benzin je to také mrhání energií.

0/0
18.3.2016 16:57

M45a86r60t53i59n 47K46a43r38á64s62e24k 9658973628238

No tak sidliste jsou problem, tam to v neblizsich letech nebude na poradu dne. Ale jako co se tyce mrhani energiii - tak elektromotor ma obri efektivitu, spalovak mizernonu....

0/0
18.3.2016 17:02

M24a56r11t10i27n 74K13a73r64á93s23e76k 9838973138918

No ony ty baterie pro maly elektromobil nejsou zas tak drahe - pro nejake mestske vozitko typu citigo, nebo teoreticky i fabka staci 20kWh baterka (coz na denni jezdeni do 100km staci s rezervou, na dalkove jizdy elektro podle me jeste dlouho nebude). V dnesnich cenach stoji automobilova baterka cca 3500 za kWh tedy v tomto pripade 70 000, a ceny padaji kazdy rok.... Ostatni casti elektroaut moc drahe nejsou (elektropohon by mel byt lenvejsi nez klasicky spalovaci).

To co prodrazuje elektroauta je to, ze jsou porad velmi male serie, pokud by se daly vyrabet podobne efektivne jako spalovaci auta, tak nevidim moc duvodu, proc by se nemohla auta jako citigo nebo fabia dostat na cenu uz od 300 - 350 tisic kc.

+5/0
18.3.2016 12:03
Foto

J19i56ř32í 45D93v13o12ř88á51k 5805359640528

Nějaký zdroj ceny baterií ?

0/0
18.3.2016 16:46

M81a60r13t52i49n 39K25a91r68á68s70e82k 9868873648338

No daji se najit clanky v anglictine, samozrejme presne ceny nejsou verejne zname, ale napriklad chevrolet Bolt by mel mit akumulatory od LG Chem v cene 150dolaru/kWh (vyroba ma zacit letos), Tesla chce srazit vlastnimi kapacitami cenu baterii na 100 dolaru za kWh...

+1/0
18.3.2016 16:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.