Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se, jak se dlouhatánský náklad stěhuje po silnici

Přeprava nadměrných nákladů je věda. Stěhování obřích věcí vyžaduje propočty, studium terénu, jednání s úřady a chápavé řidiče ostatních aut. Podívejte se na převoz dílu větrné elektrárny v podání dánské firmy Vamdrup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i90ř31í 31U47r81b89a48n 4134536853718

Kdyby nevymýšleli tyhle giganticjý renaultoviny, tak by je pak nemuseli nikam tahat

0/0
30.3.2016 23:11

K12a74t89e68ř84i65n34a 49V62ý78b38o62r33n52á 6300659919

U nás se to jmenuje SPDB a jediný rozdíl je v tom, že ten borec na tom nemusí stát a má tam vlastní kabinu. Odkaz sem na to nedám, protože by mi to smázli jako spam. Dá se to najít na google. Zrovna vidím inzerát s fotkou za 190 000,- Kč.

+2/0
27.3.2016 19:44

M94a95r36t35i48n 40P95i63s44á64r 6310422384136

třebas něco jako Felbrmayr Group ? :-)

0/0
28.3.2016 19:29

Z56b25y16š69e48k 25Š88v60e29c 8704213204975

Dlouhá břemena (klády, sloupy,...) se vozila odedávna na podvozku typu oplen.

Již před 50 lety vyráběla Transporta Chrudim n.p./k.p./s.p./a.s. přepravníky dlouhých břemen SPDB 40. Odběratelem byla především ČSLA.

+1/0
28.3.2016 22:00

A22l91e68š 24L39i69s82o20v58s88k45ý 9769358592712

Pozitivní je absence povinné debilní reklamy před vlastním videem.

+8/0
27.3.2016 11:45

P30a30v68e28l 30J49a35n16s18a 2455609261764

ale negativní je to přepínání, před pár minutama jsem pod jiným článkem vzteky napsal:

teda tím přesměrováváním videí už mě ale fakt štvete...

to xakru není normální, že po přehrátí videa to člověka přepne na úplně jinou stránku a spustí se tam jiný video, když rychle nezareaguje a nestopne odpočet, himlhergotdonrvetrkruncajselement!

+6/0
28.3.2016 2:28

L15a45d16a 63N37o30v97a51k 4522943167

úžasný, takže řešením nakonec bylo vytočit to..., super...R^

+7/−1
26.3.2016 20:53

K13a68r29e45l 65N27o33v71o88t39n87ý 4986500515905

Přesně. Aneb spolu s klasikem ...jak jinak byste to chtěl projet...?

+2/0
27.3.2016 13:09

J77a72r65o61s15l92a18v 65T42a52c52h39o23v97s38k73y 2782760734210

Vytocit plus nadzvednout, aby neurvali tu znacku

0/0
29.3.2016 10:54

L26i79b16o69r 51F28i36l54á87k 3750575163233

Na našich pidi kruhácích by byl v řiti.

+9/0
26.3.2016 18:24
Foto

J42i11ř20í 59D63v12o22ř73á93k 5585899100238

Oplen ?

+1/0
26.3.2016 15:11

P30e72t77r 79M60a91r59š91o63u73n 5805208546766

jo tohle tu pres město jezdi pravidelne taky. Prevazeji "velkou trubku" (casti stozaru vetrne elektrarny.)

I když toto na videu je proti tomu drobecek.

Ten co jezdi tu, tak musí mit kvůli vaze daleko vice naprav. Je i zvedaci (aby si třeba neskrtl nakladem o obrubnik) a zadek taky ridi clovek samostatne... Hlavne na kruháku...

A pany na radnici bych tam poslal to s hmotnou odpovednosti ridit...

Protože při rekonstrukci silnic, jim jen na ceste mestem postavili 5 kruhacu (+ nyní navíc i jeden "docasny"), které tomu prevozu prizpusobili snad jen 2. Tu prevazejici firmu vzdycky lituju, co s tim mají práce a ještě furt buzerace, ze tu prejeli (a bohužel jasne že rozdrtili) obrubnik u kruhace.....

+5/−1
26.3.2016 14:33

P94e32t98r 22M10a53r10š90o40u20n 5165308516666

jinak ještě doplnim o tom nadzvedavani. vzhledem k velikosti kruhového objezdu tady (to kolo na videu je malem jak cely mestsky okruh ;) ), musí odmontovat znacky u najezdu a pak tim ruzne kroutit. Vetsinou to musí naopak "vzit" protisměrem, ne dokolečka. Taky tahac vyjizdi pak třeba klasicky, ale zadek uz protisměrem, a tedy naklad jde přes ostrůvky mezi najezd a vyjezd... asi to taky nekdy natocim :-D

Jinak na videu je videt, že se tam s tou dopravou počítalo, protože krajnice na vyjezdu vpravo, kam si mohl tahac zajet, rozhodne nebude bezne reseni vyjezdu kruhace. Jo u nich někdo premysli....

+9/0
26.3.2016 14:45

Z39d54e42n95ě96k 75T43r85u49t17n57o68v85s35k50ý 7463453776520

Ano... kruháče, křižovatky, zatáčky se běžně na západě projektují tak, že se už do předu počítá s tím, že za životnost té křižovatky tam projede aspoň jeden nadměrně dlouhý náklad... :D

+3/0
26.3.2016 20:35

J57a45r77o71s58l77a98v 69P29a80k47o69s54t71a 7183345342287

Ja bych to nezesmesnoval....psali, ze to vezl na nejake testovaci pole, takze tam fakt mozna jezdi casto....

+4/0
26.3.2016 22:16

Z48d24e57n11ě61k 45T58r15u51t83n23o64v88s72k69ý 7513973196920

Ale ano, to chápu. Ale sám píšete, že to vezli na nějaký testovací pole. PAk ano, tady je VELKÁ šance, že tu budou jezdit ČASTO. Ale co třeba někde v Dolní Horní Lhotě? Kde v loni postavili jeden stožár větrné elektrárny a další se neplánují? A ten jeden tam bude stát třeba 20 let. kvůli tomu projektovat křižovatky na dlouhý nadměrný náklad?

0/0
27.3.2016 7:37

V75á70c47l29a75v72e66k 67P69e87t24r 2245276253220

Ono na některých našich kruháčích stačí tahač s normálním návěsem a máte o zábavu postaráno ...

0/0
27.3.2016 12:57

M26a39r38t10i44n 26H35o98u72b57a 6843151269578

mate dobre radni, ze sami projektuji silnice.

ale proc litujete tu firmu, to je mi zahadou. to jim neprejete praci?

+4/0
26.3.2016 15:13

P95e83t29r 19M25a40r51š77o76u37n 5345878786906

?

Radni neprojektují silnice, ale schvalují. Stavební úřad nepatří pod město?

Firmu lituju, že s tím má zbytečnou práci. Práci by měla tak jako tak, i kdyby to vezla po dálnici... Jen by ji nemusel jeden průjezd kruháče stát půl hodiny jejího času..

Ale obávám se, že dle vašeho příspěvku tu ani o žádné pochopení z vaší strany nejde. Zdravím místostarostu.(?)

+1/0
26.3.2016 15:30

P45e63t69r 98M47a72r59š53o21u69n 5195588596446

= schvalují další rozvoj města

0/0
26.3.2016 15:33

J47i55n28d87ř60i51c21h 90Š40k93o18p10e81k 4745601610715

ne, stavební úřad je součást státní správy, tzn. nepatří pod město jako např. starosta, zastupitelé či radní

0/0
26.3.2016 18:00

R19o38b56e18r36t 92Č25e16p 4776830465407

Stavebni urad nepatri pod mesto. Zpravidla tam ma jenom sidlo, ale jinak s nim nema nic spolecneho...

0/0
26.3.2016 20:17

B18o49h15u80s91l43a38v 81K16r98á28l48í33k 2711390149396

Stavebním úřadem je zpravidla obecní úřad (městský úřad), a ten zpravidla pod obec tak nějak patří, že.

0/0
27.3.2016 23:43

T71o77m77á60š 17P47a49k 5302877399

také jsem to obdivoval, to ale není část sloupu, to je lopatka...

0/0
27.3.2016 12:13

S29t34a72n53i72s36l54a10v 85K68r94e10j81c27a33r 6897136383384

Ano Františku Jeřábku máte pravdu!!!!!! Je předokurková sezona a redaktoři namají temata. Přeprava nadměrných nákladů je věcí machýrků! A ty máme i v ČR. Staří se podívat na transport nadměrného nákladu z ČKD Hradec Králové do Mělnického přístavu!! A těch světových příkladů je na YouTube nespočet.

0/0
26.3.2016 10:29

P68a13v31e84l 11J48e21ř68á61b56e41k 7671412704557

Možná by bylo dobré, aby si autor článku našel české řidiče, kteří vozili dlouhé klády z lesů na pily po českých lesních, polních, místních silnicích, plné zatáček, plotů, průčelí domů apod.

Dřevo vozily V3S-ky. Jednoosé přívěsy s tažným autem byly prakticky spojeny jen nákladem (tyče do závěsu po kterých se přívěs posunoval přišly až v sedmdesátých letech, ale zároveň tím se musely výřezy dřev zkrátit jen na 12 m).

Než se vyjelo z lesa na nějakou kvalitnější silnici, tak závozník měl utočené ruce, protože přívěs do zatáček musel navádět "ručním pohonem".

A přesto - bývali mistři, kteří dokázali z lesa na dřevozpracující pilu odvézt i stromy prakticky v celé délce základního výřezu - myslím i kolo 25 m.

Dneska - vánoční strom se veze super tahačem, s policejním doprovodem a velkou mediální slávou. A ještě k tomu strom nesmí být daleko od silnic s velkým poloměrem zatáček.

+19/−1
26.3.2016 9:56

J97a62n 80U36l73r74i95c27h 7390283708768

A počet aut na tehdejších silnicích?

0/−1
26.3.2016 15:40

T76o95m43á83š 56T45a91t58í69č25e13k 5860522330248

Souvislost?

+3/0
26.3.2016 21:10

J85i48ř38í 36K36o68c20u70r34e37k 6315114645938

Tenhle list má asi 50 metrů a taky váží o něco víc než strom. Když náhodou někde odřete kmen stromu, bude škoda pár korun, když ho zlomíte, stokoruny. Stejně ho na pile rozřežou na kratší.

Uvědomuejte si že tohle je náklad v ceně, jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude mít? Nebo myslíte, že tahle kusově vyráběná vrtule vyjde na cenu Fabie?

+6/0
26.3.2016 15:50

J16i13ř55í 82K77o44c90u64r23e56k 6205944785958

jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude ... vlastnit. Aby nedošlo k nedorozumění.

0/0
26.3.2016 15:52

P38a46v77e49l 30J50e81ř41á90b88e43k 7501182844717

Aby nedošlo k nedorozumění - tak píši o tom, že jezdili po úzkých cestách, plných zatáček a vše bylo bez posilovačů, různých domlouvátek apod.

Nepíši jestli se něco odře nebo ne - mimochodem - v obcích nezřídka byl velký problém se s tehdejšími náklady kmenů protáhli mezi domy či ploty.

A to nevzpomínám, jak takové náklady tahali na přívěsech za traktory.

Jinými slovy - vrtuli či stožár dělají tam, odkud se ten hotový kus nějak odveze. Dřevo se odváželo z míst, kde se před sto lety neuvažovalo o tom, jak se odveze desítky kilometrů daleko, protože zpravidla se zpracovávala na kraji nejbližší vesnice od lesa.

Zrovna tak se můžeme bavit o přepravě nádrží, lodí z vnitrozemí někam k moři v dobách, kdy nebyly obchvaty obcí a muselo se i přes historickou zástavbu postavenou pro průjezd kočárů s místním šafářem.

+3/0
26.3.2016 19:41

J59i29ř24í 89V93a75c19e98k 9408688556795

Autor zřejmě nechápe rozdíl mezi samostatně naváděný a samonaváděcí. I kdyby byl ředitelný samostatně z kabiny, bylo by to prd platné, protože řidič neví vůbec nic o situaci 50 metrů za sebou. Proto v takových situacích je na konci druhý řidič z ovladačem, který komunikuje s řidičem v kabině pomocí vysílačky.

+11/0
26.3.2016 8:20

K93a82r25e79l 25M72e41n74c94l 3906527614433

Napred slovíckaríš a potom napíšeš "reditelný". Mistre :-) asi jsi malír pokoju :-)

0/0
27.3.2016 14:04
Foto

V52r34a71t64i92s44l92a82v 79J51i95n90d79r88a 3119627363779

Tohle chci v Euro Truck Simulatoru.

+8/0
26.3.2016 7:41
Foto

R18a60d94e11k 47V17o73j62á34č45e53k 5953639383714

..a archievement za couvání.;-D

+5/0
26.3.2016 15:22

J37i60ř32í 84K37o75c75u20r85e20k 6135724825348

Když budete dobrý, tak nemusí zůstat jenom u simulátoru. APB, Hanyš, případně zahraniční Sarens, Mammoet

0/0
26.3.2016 15:55

M91i52l72a42n 63K73r52á81l 8573328331561

co vím tak u APB ani nemusíš být šikovný, stačí když podepíšeš smlouvu na 12 tis. hrubého;-D

+1/0
27.3.2016 8:20

P29a80v68e47l 35J55a42n61s18a 2605499391504

tak to bych asi nedal... už takhle mám občas problém se někde vymanévrovat...

0/0
28.3.2016 2:27

M49i42r84e83k 24G36a14j10e79r 5101526109320

Technicky je to urcite zajimave. Jenom nejde o samonaváděcí přívěs, ale o samostatne riditelny přívěs. Od toho je tam druhy ridic, ktery obcas jde s dalkovym ovladanim pesky.

+15/0
26.3.2016 1:32

P30e74t96r 83M78a74r61š14o28u55n 5395278726766

on je i videt na tom videu ;)

0/0
26.3.2016 14:25







Najdete na iDNES.cz