Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se, jak se dlouhatánský náklad stěhuje po silnici

Přeprava nadměrných nákladů je věda. Stěhování obřích věcí vyžaduje propočty, studium terénu, jednání s úřady a chápavé řidiče ostatních aut. Podívejte se na převoz dílu větrné elektrárny v podání dánské firmy Vamdrup.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i65ř41í 53U10r67b31a50n 4494926483778

Kdyby nevymýšleli tyhle giganticjý renaultoviny, tak by je pak nemuseli nikam tahat

0/0
30.3.2016 23:11

K32a57t30e30ř41i67n91a 88V78ý36b33o88r37n88á 6440969659

U nás se to jmenuje SPDB a jediný rozdíl je v tom, že ten borec na tom nemusí stát a má tam vlastní kabinu. Odkaz sem na to nedám, protože by mi to smázli jako spam. Dá se to najít na google. Zrovna vidím inzerát s fotkou za 190 000,- Kč.

+2/0
27.3.2016 19:44

M26a90r90t28i92n 65P60i83s28á61r 6460562314396

třebas něco jako Felbrmayr Group ? :-)

0/0
28.3.2016 19:29

Z91b91y13š30e88k 78Š63v95e13c 8774913854675

Dlouhá břemena (klády, sloupy,...) se vozila odedávna na podvozku typu oplen.

Již před 50 lety vyráběla Transporta Chrudim n.p./k.p./s.p./a.s. přepravníky dlouhých břemen SPDB 40. Odběratelem byla především ČSLA.

+1/0
28.3.2016 22:00

A42l51e26š 20L33i33s83o32v11s57k59ý 9399908682452

Pozitivní je absence povinné debilní reklamy před vlastním videem.

+8/0
27.3.2016 11:45

P23a16v54e42l 56J96a40n96s33a 2675549271124

ale negativní je to přepínání, před pár minutama jsem pod jiným článkem vzteky napsal:

teda tím přesměrováváním videí už mě ale fakt štvete...

to xakru není normální, že po přehrátí videa to člověka přepne na úplně jinou stránku a spustí se tam jiný video, když rychle nezareaguje a nestopne odpočet, himlhergotdonrvetrkruncajselement!

+6/0
28.3.2016 2:28

L30a87d22a 35N17o97v28a42k 4122503237

úžasný, takže řešením nakonec bylo vytočit to..., super...R^

+7/−1
26.3.2016 20:53

K32a47r16e89l 44N53o90v96o20t27n81ý 4956320595385

Přesně. Aneb spolu s klasikem ...jak jinak byste to chtěl projet...?

+2/0
27.3.2016 13:09

J69a11r54o91s51l77a16v 81T12a23c45h33o32v91s50k13y 2212640414190

Vytocit plus nadzvednout, aby neurvali tu znacku

0/0
29.3.2016 10:54

L19i89b49o62r 78F76i57l17á84k 3470905893743

Na našich pidi kruhácích by byl v řiti.

+9/0
26.3.2016 18:24
Foto

J77i37ř26í 86D19v98o45ř26á64k 5145769970308

Oplen ?

+1/0
26.3.2016 15:11

P67e14t68r 23M70a41r90š50o28u79n 5615918226736

jo tohle tu pres město jezdi pravidelne taky. Prevazeji "velkou trubku" (casti stozaru vetrne elektrarny.)

I když toto na videu je proti tomu drobecek.

Ten co jezdi tu, tak musí mit kvůli vaze daleko vice naprav. Je i zvedaci (aby si třeba neskrtl nakladem o obrubnik) a zadek taky ridi clovek samostatne... Hlavne na kruháku...

A pany na radnici bych tam poslal to s hmotnou odpovednosti ridit...

Protože při rekonstrukci silnic, jim jen na ceste mestem postavili 5 kruhacu (+ nyní navíc i jeden "docasny"), které tomu prevozu prizpusobili snad jen 2. Tu prevazejici firmu vzdycky lituju, co s tim mají práce a ještě furt buzerace, ze tu prejeli (a bohužel jasne že rozdrtili) obrubnik u kruhace.....

+5/−1
26.3.2016 14:33

P30e97t96r 63M31a54r57š53o63u34n 5255118656956

jinak ještě doplnim o tom nadzvedavani. vzhledem k velikosti kruhového objezdu tady (to kolo na videu je malem jak cely mestsky okruh ;) ), musí odmontovat znacky u najezdu a pak tim ruzne kroutit. Vetsinou to musí naopak "vzit" protisměrem, ne dokolečka. Taky tahac vyjizdi pak třeba klasicky, ale zadek uz protisměrem, a tedy naklad jde přes ostrůvky mezi najezd a vyjezd... asi to taky nekdy natocim :-D

Jinak na videu je videt, že se tam s tou dopravou počítalo, protože krajnice na vyjezdu vpravo, kam si mohl tahac zajet, rozhodne nebude bezne reseni vyjezdu kruhace. Jo u nich někdo premysli....

+9/0
26.3.2016 14:45

Z91d54e85n71ě63k 58T18r52u48t70n76o59v98s34k58ý 7573633946950

Ano... kruháče, křižovatky, zatáčky se běžně na západě projektují tak, že se už do předu počítá s tím, že za životnost té křižovatky tam projede aspoň jeden nadměrně dlouhý náklad... :D

+3/0
26.3.2016 20:35

J34a24r28o67s49l55a53v 71P24a49k44o96s68t74a 7933575732927

Ja bych to nezesmesnoval....psali, ze to vezl na nejake testovaci pole, takze tam fakt mozna jezdi casto....

+4/0
26.3.2016 22:16

Z89d38e62n65ě77k 59T36r86u70t55n32o94v16s69k30ý 7153403806730

Ale ano, to chápu. Ale sám píšete, že to vezli na nějaký testovací pole. PAk ano, tady je VELKÁ šance, že tu budou jezdit ČASTO. Ale co třeba někde v Dolní Horní Lhotě? Kde v loni postavili jeden stožár větrné elektrárny a další se neplánují? A ten jeden tam bude stát třeba 20 let. kvůli tomu projektovat křižovatky na dlouhý nadměrný náklad?

0/0
27.3.2016 7:37

V85á46c26l19a86v93e12k 14P72e17t83r 2145766833640

Ono na některých našich kruháčích stačí tahač s normálním návěsem a máte o zábavu postaráno ...

0/0
27.3.2016 12:57

M73a65r42t67i46n 67H41o61u83b96a 6483281439738

mate dobre radni, ze sami projektuji silnice.

ale proc litujete tu firmu, to je mi zahadou. to jim neprejete praci?

+4/0
26.3.2016 15:13

P76e63t43r 22M82a86r55š73o28u75n 5705748556626

?

Radni neprojektují silnice, ale schvalují. Stavební úřad nepatří pod město?

Firmu lituju, že s tím má zbytečnou práci. Práci by měla tak jako tak, i kdyby to vezla po dálnici... Jen by ji nemusel jeden průjezd kruháče stát půl hodiny jejího času..

Ale obávám se, že dle vašeho příspěvku tu ani o žádné pochopení z vaší strany nejde. Zdravím místostarostu.(?)

+1/0
26.3.2016 15:30

P78e86t50r 55M20a50r95š63o71u71n 5445158546836

= schvalují další rozvoj města

0/0
26.3.2016 15:33

J41i22n47d75ř67i39c94h 53Š49k90o93p96e18k 4105471660965

ne, stavební úřad je součást státní správy, tzn. nepatří pod město jako např. starosta, zastupitelé či radní

0/0
26.3.2016 18:00

R71o22b77e82r96t 55Č92e17p 4926770225917

Stavebni urad nepatri pod mesto. Zpravidla tam ma jenom sidlo, ale jinak s nim nema nic spolecneho...

0/0
26.3.2016 20:17

B70o77h76u42s71l41a16v 37K94r16á25l66í34k 2461590619236

Stavebním úřadem je zpravidla obecní úřad (městský úřad), a ten zpravidla pod obec tak nějak patří, že.

0/0
27.3.2016 23:43

T41o95m26á14š 74P71a92k 5762107439

také jsem to obdivoval, to ale není část sloupu, to je lopatka...

0/0
27.3.2016 12:13

S65t54a67n74i61s82l61a77v 23K26r64e46j67c41a38r 6117646963204

Ano Františku Jeřábku máte pravdu!!!!!! Je předokurková sezona a redaktoři namají temata. Přeprava nadměrných nákladů je věcí machýrků! A ty máme i v ČR. Staří se podívat na transport nadměrného nákladu z ČKD Hradec Králové do Mělnického přístavu!! A těch světových příkladů je na YouTube nespočet.

0/0
26.3.2016 10:29

P57a60v95e40l 93J60e81ř95á86b95e15k 7831642704977

Možná by bylo dobré, aby si autor článku našel české řidiče, kteří vozili dlouhé klády z lesů na pily po českých lesních, polních, místních silnicích, plné zatáček, plotů, průčelí domů apod.

Dřevo vozily V3S-ky. Jednoosé přívěsy s tažným autem byly prakticky spojeny jen nákladem (tyče do závěsu po kterých se přívěs posunoval přišly až v sedmdesátých letech, ale zároveň tím se musely výřezy dřev zkrátit jen na 12 m).

Než se vyjelo z lesa na nějakou kvalitnější silnici, tak závozník měl utočené ruce, protože přívěs do zatáček musel navádět "ručním pohonem".

A přesto - bývali mistři, kteří dokázali z lesa na dřevozpracující pilu odvézt i stromy prakticky v celé délce základního výřezu - myslím i kolo 25 m.

Dneska - vánoční strom se veze super tahačem, s policejním doprovodem a velkou mediální slávou. A ještě k tomu strom nesmí být daleko od silnic s velkým poloměrem zatáček.

+19/−1
26.3.2016 9:56

J49a81n 37U40l63r83i72c67h 7450443588948

A počet aut na tehdejších silnicích?

0/−1
26.3.2016 15:40

T37o83m75á73š 17T95a66t51í82č69e23k 5720232790868

Souvislost?

+3/0
26.3.2016 21:10

J74i81ř17í 42K98o74c69u91r55e73k 6335424355848

Tenhle list má asi 50 metrů a taky váží o něco víc než strom. Když náhodou někde odřete kmen stromu, bude škoda pár korun, když ho zlomíte, stokoruny. Stejně ho na pile rozřežou na kratší.

Uvědomuejte si že tohle je náklad v ceně, jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude mít? Nebo myslíte, že tahle kusově vyráběná vrtule vyjde na cenu Fabie?

+6/0
26.3.2016 15:50

J91i59ř95í 44K64o53c21u21r32e97k 6875974285248

jakou nikdo z těch chlapů nikdy v životě nebude ... vlastnit. Aby nedošlo k nedorozumění.

0/0
26.3.2016 15:52

P78a68v63e27l 82J96e96ř85á38b11e59k 7301672914297

Aby nedošlo k nedorozumění - tak píši o tom, že jezdili po úzkých cestách, plných zatáček a vše bylo bez posilovačů, různých domlouvátek apod.

Nepíši jestli se něco odře nebo ne - mimochodem - v obcích nezřídka byl velký problém se s tehdejšími náklady kmenů protáhli mezi domy či ploty.

A to nevzpomínám, jak takové náklady tahali na přívěsech za traktory.

Jinými slovy - vrtuli či stožár dělají tam, odkud se ten hotový kus nějak odveze. Dřevo se odváželo z míst, kde se před sto lety neuvažovalo o tom, jak se odveze desítky kilometrů daleko, protože zpravidla se zpracovávala na kraji nejbližší vesnice od lesa.

Zrovna tak se můžeme bavit o přepravě nádrží, lodí z vnitrozemí někam k moři v dobách, kdy nebyly obchvaty obcí a muselo se i přes historickou zástavbu postavenou pro průjezd kočárů s místním šafářem.

+3/0
26.3.2016 19:41

J10i82ř62í 40V66a89c19e27k 9388588356745

Autor zřejmě nechápe rozdíl mezi samostatně naváděný a samonaváděcí. I kdyby byl ředitelný samostatně z kabiny, bylo by to prd platné, protože řidič neví vůbec nic o situaci 50 metrů za sebou. Proto v takových situacích je na konci druhý řidič z ovladačem, který komunikuje s řidičem v kabině pomocí vysílačky.

+11/0
26.3.2016 8:20

K63a59r19e54l 11M55e54n22c86l 3196167584383

Napred slovíckaríš a potom napíšeš "reditelný". Mistre :-) asi jsi malír pokoju :-)

0/0
27.3.2016 14:04
Foto

V86r16a31t93i84s44l85a28v 90J31i25n34d66r61a 3339687513359

Tohle chci v Euro Truck Simulatoru.

+8/0
26.3.2016 7:41
Foto

R67a57d31e43k 35V29o56j57á74č22e78k 5413899753134

..a archievement za couvání.;-D

+5/0
26.3.2016 15:22

J12i78ř83í 87K32o52c23u49r55e71k 6375934295438

Když budete dobrý, tak nemusí zůstat jenom u simulátoru. APB, Hanyš, případně zahraniční Sarens, Mammoet

0/0
26.3.2016 15:55

M92i31l52a45n 82K47r11á16l 8523798121471

co vím tak u APB ani nemusíš být šikovný, stačí když podepíšeš smlouvu na 12 tis. hrubého;-D

+1/0
27.3.2016 8:20

P36a69v72e48l 59J41a48n31s63a 2825489801294

tak to bych asi nedal... už takhle mám občas problém se někde vymanévrovat...

0/0
28.3.2016 2:27

M81i54r17e74k 71G97a35j36e23r 5801906369940

Technicky je to urcite zajimave. Jenom nejde o samonaváděcí přívěs, ale o samostatne riditelny přívěs. Od toho je tam druhy ridic, ktery obcas jde s dalkovym ovladanim pesky.

+15/0
26.3.2016 1:32

P16e37t11r 95M35a14r85š83o25u53n 5765178216956

on je i videt na tom videu ;)

0/0
26.3.2016 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.