Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bazarová ruleta: Nevěřte pohádkám a prověřujte, radí odborník

Nezáleží na tom, kolik má auto najeto, ale musíte to vědět. Proto je přetáčení takový průšvih, říká poradce pro nákup ojetých aut. A přidává další rady. Nevěřte na zázraky, vše důkladně prověřte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e34t11r 50M35i16c17h82a10l 2880584481202

Trh reaguje na poptávku. Kdyby byli lidi rozumní a netrvali houfně na autě do 10 let a 100 tisíc km, tak by i toho stáčení ubylo.

Já najedu cca 15 tisíc ročně, takže v 10 letech, když to budu prodávat, tak tam bude 150 tisíc, na autě pravidelný servis. Je to nafta, koupil jsem ji novou za cenu benzínu (akce automobilky), nejkratší cesta je 15 až 20 km, ale často delší. Buď mi pak utrhnou ruce, nebo tomu nebude nikdo věřit. :-)

0/0
30.3.2016 17:54

J91i30n60d80ř63i54c89h 71Š41k24o22p55e69k 4175501310225

omlouvat zlodějinu poptávkou je alibismus podvodníků.

Když budu chtít novou škodovku za 100 000 Kč, tak se mi prodejce taky vysměje. Nic mu proto nebrání chovat se tak i v případě, že někdo chce 10 let starou oktávku s max. 100 000 km

0/0
30.3.2016 19:56

P66e41t81r 98M47i95c53h24a68l 2130854181752

To nebyla omluva, ale konstatování.

Na druhou stranu je pravda, že mnohdy je cílem stáčení ne poptávka, ale snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá.

0/0
30.3.2016 22:48

M70a26r53e74k 89M22a27l29ý 1802508941960

VŽDY je cílem stáčení "snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá."

0/0
31.3.2016 13:15

P32e91t86r 38M79i46c10h42a77l 2760914171372

Slovo vždy bych nepoužil. Některá auta by byla bez stočení tachometru neprodejná, protože lidi jsou zmasírovaní. Nakonec i tam je ten finanční profit, ale asi nebyl původním cílem.

0/0
31.3.2016 16:03

M92a81r64e37k 48M85a85l85ý 1332478511380

Ale to je přeci hloupost :-) Každé auto je prodejné, záleží za jakou cenu. Vždyť i to podle vás neprodejné auto musel bazarník nejdřív vykoupit, aby ho pak následně nabízel k prodeji. A jelikož ho koupil, tak asi prodejné je, ne? A vzhledem k vysokému nájezdu to patrně koupil za levno, takže bez stočení by to taky za levno (ale pořád se ziskem) prodal. Jenže tomu zmr.ovi bazarnickému je ten malý zisk málo, tak stočí, oje.e zákazníka a prodá za dráž. Takže co jsem napsal, platí, VŽDY!

+2/0
31.3.2016 16:35

L25u42d59v18í93k 47G60a41j14d50o72š61í37k 2405333494182

Jenže Nová Škodka za 100 000 Kč neexistuje.

10 let stará ojetina s nájezdem do 100 000 je zcela reálná. Sám jsem před časem prodával 11 let staré auto s poctivým nájezdem necelých 90 tisíc.

+1/0
30.3.2016 23:32

J43i91n49d61ř66i62c29h 44Š64k53o11p19e20k 4465681480865

nová škodovka za 100 000 Kč existuje s pravděpodobností 0,0001 %, tvé auto s tímto nájezdem s pravděpodobností o trošku větší (kolik takkových je ? 1 ročně, 2 ?)

0/−1
31.3.2016 10:44

V51l30a67d81i69s81l54a56v 95B87u41r91y74š21e55k 3623466242144

nemyslím, že vám někdo něco utrhne, já prodávám auta většinou po 4 letech, jsou to dražší auta s silným naftovým motorem v perfektním stavu a v záruce, najeto kolem 80 tisíc, snažím se jít pod cenu stejně starých stočenek, ale lidi raději koupí v áčkách šunku o stopadesát tisíc dražší, nevím proč to tak je, ale je to tak, v áčkách by mě třeba dali 200 tisíc a prodávali by ho za 380, tak to raději prodávám sám za 250, nakonec se to prodá, když ještě slevím

0/0
31.3.2016 7:58

P58e87t63r 74M96i87c59h82a17l 2390944401352

Proto píšu, že nevím. Jinak v těch 10 letech budu na ceně cca do 100 tisíc, podle vývoje trhu a cen.

0/0
31.3.2016 9:26

P92a87v52e80l 29P49a60ž31o66u17t 3203651403137

To je zase PRko;-D

0/0
30.3.2016 17:40

J71o77s88e63f 56N10o53v44a37k 5628652926838

V Auto Esa: Auto s vycíděným motorem mě nezajímá. Jiný s neumytým motorem nemáte? Nemáme. Aha. Tak čest práci.

A šel jsem. To bylo povyku. ;-D

+1/0
30.3.2016 15:48

P80e32t71r 49M65i92c10h65a80l 2330124801262

Já před pár lety prodával a na inzerát reagovali z Áček. Jak prý mají strašný zájem a jak respektují cenu. Druhý den jsem se tam po cestě do kina stavil - nikdo o mě nevěděl, nechali mě tam čekat asi čtvrt hodiny, až jsem jim oznámil, že odjíždím. V tu ránu tam byl jejich technik. Auto se mu moc líbilo, i se s tím kousek svezl. A nabídl mi cenu o třetinu nižší. Poslal jsem ho do pedele a jel pryč. Za další týden jsem auto prodal, nový majitel je spokojený a jezdí s tím dodnes.

0/0
30.3.2016 18:06

J74a52k36u30b 55N63o40v57á55k 8200383490412

Ačka mají jako vždy první největší zájem, zbytek zkušenosti je shodný s tím rozdílem, že mi nabídli max. pětinu z požadované ceny. Ani jsem se tam nestavěl cíleně, spíše z legrace, měl jsem druhé auto poblíž v servisu. Auto jsem na inzerát ještě ten týden v pohodě prodal a kupující byl spokojenej. Oni prostě potřebují moc vysokou marži pro provoz. Řekli mi to na rovinu, že ví, že prodám, ale že potřebují mít z toho auta víc. Volaj jen, aby někoho nachytali a vzápětí nas . ali.

0/0
30.3.2016 18:35

P83e35t49r 52M25i28c62h56a75l 2500444451702

Jasan, já tam taky nejel schválně. A ten technik byl celkem rozumný a řekl mi něco podobného v podstatě na rovinu. Mimochodem, už když jsem tam jel, tak jsem podobnou kulišárnu čekal. :-)

0/0
30.3.2016 18:40
Foto

M10i46c12h16a95l 65N60a74j82m78a91n 7109413196380

A dalším problémem je, že český kupující touží po dieselu. I když najede jen 10 - 15 tis. km za rok, tak musí mít nafťáka, protože ten má přeci spotřebu jen 4,5868 l/100km. A nechtějí slyšet, že opravy čehokoli na motoru jdou do desetisíců.

Sice si pak každý tahá triko, že jezdí skoro pod 4l/100 km, ale už neřekne, že do oprav narval třeba 50 000,-.

+10/0
30.3.2016 12:59

P53e33t75r 61S20p25a61t26z39i41e79r86e62r 7634272755854

to jednak a pak ještě nemluvě o tom, že 80% řidičů těch naftových neví co to je filtr pevných částic a jeho funkce v autě případě co pro takový filtr znamená, když bude jezdit tak málo a krátké pojížďky....ale jak říkáte..bijou se jak mají super levný náklady na provoz.

+3/0
30.3.2016 13:15
Foto

M85i20c92h40a20l 53N13a41j83m79a19n 7529693606240

Před lety jsem měl Fabii Combi s motorem 2.0 Mpi, spotřebu jsem měl kolem 7,5 l/100 km. Kamarád si v té době koupil ojetého focuse 1,8 TDDI. Všude mi připomínal jak jezdí pod 5l/100 km. Po roce pak přišel jako zmoklá slepice, že mu auto kleklo a za opravu dal cca 70 tis.

Já jsem na fabii natočil přes 200 tis. a pak jí prodal, ještě dnes jezdí v mém okolí, sice je shnilá, ale motor pořád šlape bez větší opravy (dnes má najeto 340 tis. km).

+2/0
30.3.2016 13:22

J85á52n 28K32o26t68ú83č 2596834848856

Mám tiež diesel a jazdím cca 10 tis. ročne. Dnes už viem, že to bola chyba, ale holt keď som kupoval auto (ojazdený Focus), tak proste benzín nikde nemali. Presnejšie povedané, na 100 dieselov v inzerátoch pripadal jeden benzín...

+1/0
30.3.2016 13:38

J76a64k84u73b 21N28o61v25á23k 8550983440222

To znám, když jsem sháněl benzínový mondeo, ale nepodlehl jsem a na 13. místě (bazary + soukr. prodejci) jsem ho koupil.

0/0
30.3.2016 13:46

J23á32n 57K77o41t81ú17č 2856704298716

ja som nebol taký vyhranený proti dieselu, pretože jazdím väčšinou len dlhé trasy mimo mesto. Po meste jazdím veľmi sporadicky, takže to tak netrápim. Za necelé 4 roky som musel dať čistiť DPF a vymeniť EGR, ale inak zatiaľ žiadne veľké investície a to má auto už 8 rokov a 180 000 km (kupoval som ho ako 4-ročné s deklarovaným nájazdom 130 000).

0/0
30.3.2016 16:31

J75o20s97e52f 69K27r36b42e55c 3357666353761

Jsem na tom podobně jako Vy, jen o 20 000 napřed. Sedmdesát tisíc naprosto v pohodě, jenom spotřebka a najednou vstřiky a čerpadlo. Stálo mě to přes 40 tisíc a to byl jenom repas. Snad to zas chvíli vydrží, nicméně z dieslu jsem se jednou pro vždy vyléčil.

0/0
31.3.2016 22:21

Š97t15ě96p33á18n 45V10a40n53ě82k 3203129457357

Souhlas. I já se spálil. Teď po mě chtělo (13let staré) auto investici za cca.60.000,- jde na orgány a další kára opět benzín.

0/0
30.3.2016 13:56

M80a52r12e77k 89K92a65š12n44ý 9185622710535

Druhé auto do rodiny Ford C-Max 1.6 benál a tady vůbec!! samá nafta, musel jsem do Německa a i tam jsem hledal cca 2měsíce... :-/

+1/0
30.3.2016 14:13

J38á71n 12K66o87t64ú32č 2116424758196

Keď slúžilo 13 rokov, tak to vôbec nebude také zlé. :)

+1/0
30.3.2016 16:33

T62o61m83á70š 45L66u25d42v66í80k 1110607124322

O roční nájezd tolik nejde. Pokud máte roční nájezd 8000 km ale z toho bylo 6000 km po dálnici tak auto bude v pořádku.

+1/0
30.3.2016 15:02

A87n44t83o41n13í61n 25S55v72o56b12o80d80a 3524243799122

jenže ušetříte při 8 000 km tak 3 litry paliva na 100 km, tedy 240 litrů krát 5 roků a jsme na 1200 litrech paliva :-), takže diesel je zbytečný ( vyšší pořizovací cena atd)

0/0
30.3.2016 15:32

L79u20k35á67š 37Š40l81e40h98o50f47e39r 1853569705509

Vyšší pořizovací cena není u dieselu v bazaru zdaleka pravidlem, záleží na tom, která motorizace se u daného modelu nejvíce prodávala. Např. u Audi A4 jsou diesely levnější než benzíny, protože jich všude jezdí spousty...

0/0
30.3.2016 15:47
Foto

M63i64c75h87a26l 10N72a57j46m16a20n 7249433856430

Auto stejně staré, stejně vybavené, v podobném stavu jedn os benzínovým motorem a jedno s naftovým motorem, tak to s naftovým motorem bude vždy dražší.

Ty nafťáky budou mít totiž většinou nějaký problém (stočené km, turbo před smrtí.....) a proto mají podobnou cenu jako benzíňáky.

0/−1
30.3.2016 16:10

L88u52k10á97š 79Š91l96e29h16o53f59e71r 1613739185439

Zdá se že nechápete princip nabídky a poptávky... Nevadí :-)

0/0
30.3.2016 18:45
Foto

M69i54c19h39a87l 58N14a24j62m19a61n 7209893336700

Jo jsem úplně hloupej.

Protože je o nafťáky větší zájem, tak je jejich cena nižší, že?

+2/0
30.3.2016 19:05

M25i65c64h13a49l 43N56o72v69á71k 7670559807724

Není větší zájem, protože poptávka u dieslu v ojetinách převyšuje nabídku, zatímco benzín je nedostatkové zboží.

Kdo by si prosím vás kupoval do firmy služební benzín? Tak 5% firem. ;-D

0/0
31.3.2016 6:50

A50n10t94o71n97í76n 54S88v75o14b10o92d95a 3824273819442

Kam se prodávalo tolik HTP? Do firem :-), pro lidi, co neopustí město to stačilo. Dnes fabie, rapid, citigo 1.0 a 1.2 :-)

0/0
31.3.2016 7:13

M19i25c29h88a56l 95N19o14v92á35k 7960459687264

Tato poptávka se stále snižuje, kdysi zhruba v 90.letech bylo aut o tomto obsahu benzín 1.0-1.2 až 95% pak přechod i na vyšší obsahy.

A dokonce ve třídě malé auta, typ modelu Fabia, kde by měl jasně převálcovat benzín český motor HTP tak má poměr 40:60 vůči dieslům v nabídce trhu ojetin, kde vlastně v kategorii malé auto se diesel neoplatí.

Takže kde je pravda? V celkovém prodeji 50tisíc ojetých vozů v ČR je 30tisíc modelů diesel, 18,5 tisíc benzín, ostatní alternativní palivo, CNG,LPG,hybrid.

0/0
31.3.2016 7:55

F89i57l43i89p 68M61u24c28a35l92a 8700763879

viděl jste nikdy firmu kde do vozového parku nakupují v autobazaru ?! natož aby byly ve firmě A4ky ... sory ale prostě musím ;-D

0/0
2.4.2016 15:55

T97o48m49á59š 89L52u89d33v46í64k 1530607534972

U některých aut to ale neplatí. Superb v naftě je levnější než v benzínu i v konfigurátoru. Pokud srovnáváte 1,4 benzín a 1,6 diesel nebo 1,8 benzín a 2,0 diesel.

0/0
31.3.2016 11:31

J62i92ř82í 29S90c39h45w83a13c48h 8488364238826

je potřeba srovnávat výkonově stejné ekvivalenty, pak nafta vyjde vždy dražší....

0/0
31.3.2016 13:47

A93n96t92o94n85í29n 30S16v54o84b47o55d25a 3364653209772

diesely bývají slušně stočené, ale na tachometru krásné číslo :-)

0/0
30.3.2016 19:55

V46í17ť17a 25K64r42u19t50i85š 1580624635467

U dnešních aut je ta úspora u běžných a srovnatelných motorizaci často okolo 1 - 1,5 litru.

0/0
30.3.2016 17:20

J21a50k26u76b 50N51o66v59á65k 8670783410852

Ono nejde ani tak o tu dálnici, jako spíše aby to nemělo nikdy kratší cestu než 10 km s přestávkou delší než 1 hod. Tohle diesel strašně zatěžuje. A co si budeme povídat, tak aspoň 2x do měsíce by se to mělo podívat i na tu dálnici, aspoň kvůli filtru.

0/0
30.3.2016 18:02

V38l43a52d83i30s57l46a37v 69B89u15r74y77š41e60k 3843446432714

se obávám že pokud je řeč o ojetých autech, jako že je, tak kupující může toužit po čem chce, ale nakonec se musí spokojit s nabídkou takovou, jaká je, prostě jestli mají v bazaru 10 dieselů a jeden benzín tak i kdyby chtěli všichni benzín tak je jim to houby platný, rozhodně to není jen v tom, že lidi jsou blbí, jak naznačujete

+2/0
30.3.2016 15:50
Foto

M53i89c48h35a14l 98N59a25j68m20a85n 7519493466320

Vy to píšete stylem, jako že auto s benzínovým motorem je velice nedostatkové zboží a lidé z nouze kupují ojeté stočené diesely.

A ano, pokud někdo jezdí málo a jde si koupit auto s benzínovým motorem, následně je línej projet pár bazarů a radši koupí diesel tak je blbej.

+2/−1
30.3.2016 15:57

V55l79a17d42i73s41l16a98v 83B80u35r70y75š72e35k 3973796322454

já píšu takovým stylem, protože s tím mám zkušenosti, nové auto je většinou lepší koupit diesel, zrovna teď budu jedno kupovat a ojetý sice diesel není moc výhodný, jenže když si teď koupím nový diesel, tak z něj za 4 roky těžko udělám benzín i kdyby po něm zákazník toužil jak chtěl

0/0
30.3.2016 16:40
Foto

M69i42c48h93a27l 78N30a97j31m67a58n 7139633346410

Pokud prodáváte naftové auto, tak se o něh ozřejmě nebude zajímat ten, kdo chce benzíňák.

A že je pro někoho nové auto lepší naftové Vám neberu. Sám mám druhý nový nafťák v pořadí.

0/0
30.3.2016 16:49

V19l15a14d36i10s97l21a82v 49B51u33r72y87š48e94k 3843876702264

když bude chtít 1000 lidí benzíňák, protože málo najedou a v bazarech bude benzíňáků jen 100, protože nový auta lidi kupují často jako naf'táky, tak bude hold muset 900 lidí svoje touhy přehodnotit a ti kteří nebudou chtít, tak budou si muset připlatit, to však neznamená, že ti co nakonec vezmou naftu jsou blbí

+1/0
30.3.2016 16:59
Foto

M10i62c22h41a23l 24N93a21j18m77a25n 7319313176500

Jenže nyní v těch bazarech je benzíňáků dost. U některých značek přes 50% nabídky, u některých třeba jen 30%, ale jsou.

A že se nová auta prodávají převážně nafťáky jste vzal kde? U osobních aut byl loni poměr cca 60% benzín a 40% nafta.

0/−1
30.3.2016 18:11

L41u25k91á75š 95Š44l71e30h64o54f75e55r 1563199815729

Záleží na velikosti auta... Malá levná auta se prodávají především benzínová, manažerské limuzíny pak zase v naftě.

0/0
30.3.2016 18:44
Foto

M72i25c91h18a40l 55N91a72j23m84a13n 7109743706350

To je zajímavé ,kdo by to byl řekl......

Ale co to má společného s poměrem prodaných dieselů v celkovém počtu OA?

0/0
30.3.2016 19:08

V12l51a80d97i63m68í94r 93F30i65b90i91g75e68r 5484481631974

Jako kámoš básní o miniautě jako 2 do rodiny, ale chce jen nafťáka, i když s tím bude jezdit do 10km, takže se motor pořádně nezahřeje, má vyšší obsah, tak vyšší pojistka a spotřeba oproti benzínu je o 0,5l nižší. Ale i když ho koupí třeba za stejnou cenu tak opravy budou dražší. Chce nějaké kolem 50000 tak to se musí s opravami počítat.

0/0
30.3.2016 19:48
Foto

M94i52c57h16a24l 41N11a69j10m13a82n 7589673306890

A proč chce nafťáka?

1. V malém autě je to blbost, tam je úspora ve spotřebě minimální.

2. Na malé vzdálenosti bude motor trpět jako hrom

3. Za 50 tis. to bude totální vražda

0/0
30.3.2016 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.