Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bazarová ruleta: Nevěřte pohádkám a prověřujte, radí odborník

Nezáleží na tom, kolik má auto najeto, ale musíte to vědět. Proto je přetáčení takový průšvih, říká poradce pro nákup ojetých aut. A přidává další rady. Nevěřte na zázraky, vše důkladně prověřte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e70t35r 79M57i30c53h74a28l 2770854691772

Trh reaguje na poptávku. Kdyby byli lidi rozumní a netrvali houfně na autě do 10 let a 100 tisíc km, tak by i toho stáčení ubylo.

Já najedu cca 15 tisíc ročně, takže v 10 letech, když to budu prodávat, tak tam bude 150 tisíc, na autě pravidelný servis. Je to nafta, koupil jsem ji novou za cenu benzínu (akce automobilky), nejkratší cesta je 15 až 20 km, ale často delší. Buď mi pak utrhnou ruce, nebo tomu nebude nikdo věřit. :-)

0/0
30.3.2016 17:54

J60i26n78d91ř74i32c42h 24Š71k69o33p92e54k 4585431470815

omlouvat zlodějinu poptávkou je alibismus podvodníků.

Když budu chtít novou škodovku za 100 000 Kč, tak se mi prodejce taky vysměje. Nic mu proto nebrání chovat se tak i v případě, že někdo chce 10 let starou oktávku s max. 100 000 km

0/0
30.3.2016 19:56

P94e19t34r 93M76i63c61h86a24l 2600814441382

To nebyla omluva, ale konstatování.

Na druhou stranu je pravda, že mnohdy je cílem stáčení ne poptávka, ale snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá.

0/0
30.3.2016 22:48

M22a21r77e28k 34M97a59l33ý 1942888471450

VŽDY je cílem stáčení "snaha vydělat víc peněz na autě, které deklarovanou hodnotu právě díky podstatně vyššímu nájezdu před stočením tachometru nemá."

0/0
31.3.2016 13:15

P17e46t41r 34M98i86c15h92a33l 2670614741112

Slovo vždy bych nepoužil. Některá auta by byla bez stočení tachometru neprodejná, protože lidi jsou zmasírovaní. Nakonec i tam je ten finanční profit, ale asi nebyl původním cílem.

0/0
31.3.2016 16:03

M96a64r91e76k 24M49a97l85ý 1592578551730

Ale to je přeci hloupost :-) Každé auto je prodejné, záleží za jakou cenu. Vždyť i to podle vás neprodejné auto musel bazarník nejdřív vykoupit, aby ho pak následně nabízel k prodeji. A jelikož ho koupil, tak asi prodejné je, ne? A vzhledem k vysokému nájezdu to patrně koupil za levno, takže bez stočení by to taky za levno (ale pořád se ziskem) prodal. Jenže tomu zmr.ovi bazarnickému je ten malý zisk málo, tak stočí, oje.e zákazníka a prodá za dráž. Takže co jsem napsal, platí, VŽDY!

+2/0
31.3.2016 16:35

L30u59d83v24í85k 16G71a88j85d39o31š37í87k 2375543884212

Jenže Nová Škodka za 100 000 Kč neexistuje.

10 let stará ojetina s nájezdem do 100 000 je zcela reálná. Sám jsem před časem prodával 11 let staré auto s poctivým nájezdem necelých 90 tisíc.

+1/0
30.3.2016 23:32

J69i60n45d75ř31i69c16h 81Š18k54o89p61e84k 4595901670145

nová škodovka za 100 000 Kč existuje s pravděpodobností 0,0001 %, tvé auto s tímto nájezdem s pravděpodobností o trošku větší (kolik takkových je ? 1 ročně, 2 ?)

0/−1
31.3.2016 10:44

V48l13a90d16i26s95l72a88v 70B75u36r13y49š69e60k 3863256982224

nemyslím, že vám někdo něco utrhne, já prodávám auta většinou po 4 letech, jsou to dražší auta s silným naftovým motorem v perfektním stavu a v záruce, najeto kolem 80 tisíc, snažím se jít pod cenu stejně starých stočenek, ale lidi raději koupí v áčkách šunku o stopadesát tisíc dražší, nevím proč to tak je, ale je to tak, v áčkách by mě třeba dali 200 tisíc a prodávali by ho za 380, tak to raději prodávám sám za 250, nakonec se to prodá, když ještě slevím

0/0
31.3.2016 7:58

P78e52t59r 52M11i16c40h25a19l 2130364481632

Proto píšu, že nevím. Jinak v těch 10 letech budu na ceně cca do 100 tisíc, podle vývoje trhu a cen.

0/0
31.3.2016 9:26

P32a48v34e63l 81P93a73ž86o56u15t 3553421133427

To je zase PRko;-D

0/0
30.3.2016 17:40

J47o93s13e45f 85N47o22v25a53k 5948112836758

V Auto Esa: Auto s vycíděným motorem mě nezajímá. Jiný s neumytým motorem nemáte? Nemáme. Aha. Tak čest práci.

A šel jsem. To bylo povyku. ;-D

+1/0
30.3.2016 15:48

P11e85t69r 61M32i21c14h63a24l 2160774911512

Já před pár lety prodával a na inzerát reagovali z Áček. Jak prý mají strašný zájem a jak respektují cenu. Druhý den jsem se tam po cestě do kina stavil - nikdo o mě nevěděl, nechali mě tam čekat asi čtvrt hodiny, až jsem jim oznámil, že odjíždím. V tu ránu tam byl jejich technik. Auto se mu moc líbilo, i se s tím kousek svezl. A nabídl mi cenu o třetinu nižší. Poslal jsem ho do pedele a jel pryč. Za další týden jsem auto prodal, nový majitel je spokojený a jezdí s tím dodnes.

0/0
30.3.2016 18:06

J21a64k72u95b 27N49o68v67á45k 8220733260882

Ačka mají jako vždy první největší zájem, zbytek zkušenosti je shodný s tím rozdílem, že mi nabídli max. pětinu z požadované ceny. Ani jsem se tam nestavěl cíleně, spíše z legrace, měl jsem druhé auto poblíž v servisu. Auto jsem na inzerát ještě ten týden v pohodě prodal a kupující byl spokojenej. Oni prostě potřebují moc vysokou marži pro provoz. Řekli mi to na rovinu, že ví, že prodám, ale že potřebují mít z toho auta víc. Volaj jen, aby někoho nachytali a vzápětí nas . ali.

0/0
30.3.2016 18:35

P36e48t78r 53M33i78c16h92a86l 2270934821432

Jasan, já tam taky nejel schválně. A ten technik byl celkem rozumný a řekl mi něco podobného v podstatě na rovinu. Mimochodem, už když jsem tam jel, tak jsem podobnou kulišárnu čekal. :-)

0/0
30.3.2016 18:40

M38i48c27h41a25l 20N92a74j81m48a28n 7369553416260

A dalším problémem je, že český kupující touží po dieselu. I když najede jen 10 - 15 tis. km za rok, tak musí mít nafťáka, protože ten má přeci spotřebu jen 4,5868 l/100km. A nechtějí slyšet, že opravy čehokoli na motoru jdou do desetisíců.

Sice si pak každý tahá triko, že jezdí skoro pod 4l/100 km, ale už neřekne, že do oprav narval třeba 50 000,-.

+10/0
30.3.2016 12:59

P39e87t22r 52S72p94a72t35z20i89e37r71e98r 7644922695894

to jednak a pak ještě nemluvě o tom, že 80% řidičů těch naftových neví co to je filtr pevných částic a jeho funkce v autě případě co pro takový filtr znamená, když bude jezdit tak málo a krátké pojížďky....ale jak říkáte..bijou se jak mají super levný náklady na provoz.

+3/0
30.3.2016 13:15

M61i88c11h50a36l 30N11a79j50m16a86n 7299513976910

Před lety jsem měl Fabii Combi s motorem 2.0 Mpi, spotřebu jsem měl kolem 7,5 l/100 km. Kamarád si v té době koupil ojetého focuse 1,8 TDDI. Všude mi připomínal jak jezdí pod 5l/100 km. Po roce pak přišel jako zmoklá slepice, že mu auto kleklo a za opravu dal cca 70 tis.

Já jsem na fabii natočil přes 200 tis. a pak jí prodal, ještě dnes jezdí v mém okolí, sice je shnilá, ale motor pořád šlape bez větší opravy (dnes má najeto 340 tis. km).

+2/0
30.3.2016 13:22

J62á75n 14K73o74t31ú86č 2706124388376

Mám tiež diesel a jazdím cca 10 tis. ročne. Dnes už viem, že to bola chyba, ale holt keď som kupoval auto (ojazdený Focus), tak proste benzín nikde nemali. Presnejšie povedané, na 100 dieselov v inzerátoch pripadal jeden benzín...

+1/0
30.3.2016 13:38

J13a53k20u38b 81N21o57v65á46k 8540893880192

To znám, když jsem sháněl benzínový mondeo, ale nepodlehl jsem a na 13. místě (bazary + soukr. prodejci) jsem ho koupil.

0/0
30.3.2016 13:46

J85á41n 12K66o18t52ú82č 2226974748956

ja som nebol taký vyhranený proti dieselu, pretože jazdím väčšinou len dlhé trasy mimo mesto. Po meste jazdím veľmi sporadicky, takže to tak netrápim. Za necelé 4 roky som musel dať čistiť DPF a vymeniť EGR, ale inak zatiaľ žiadne veľké investície a to má auto už 8 rokov a 180 000 km (kupoval som ho ako 4-ročné s deklarovaným nájazdom 130 000).

0/0
30.3.2016 16:31

J94o89s28e48f 13K90r85b71e23c 3327766903511

Jsem na tom podobně jako Vy, jen o 20 000 napřed. Sedmdesát tisíc naprosto v pohodě, jenom spotřebka a najednou vstřiky a čerpadlo. Stálo mě to přes 40 tisíc a to byl jenom repas. Snad to zas chvíli vydrží, nicméně z dieslu jsem se jednou pro vždy vyléčil.

0/0
31.3.2016 22:21

Š67t93ě39p63á15n 53V12a72n66ě27k 3423719637787

Souhlas. I já se spálil. Teď po mě chtělo (13let staré) auto investici za cca.60.000,- jde na orgány a další kára opět benzín.

0/0
30.3.2016 13:56

M27a29r26e39k 38K56a25š47n63ý 9715542730605

Druhé auto do rodiny Ford C-Max 1.6 benál a tady vůbec!! samá nafta, musel jsem do Německa a i tam jsem hledal cca 2měsíce... :-/

+1/0
30.3.2016 14:13

J81á75n 65K42o94t89ú43č 2716784888776

Keď slúžilo 13 rokov, tak to vôbec nebude také zlé. :)

+1/0
30.3.2016 16:33

T68o94m11á38š 76L57u55d83v34í73k 1660557834932

O roční nájezd tolik nejde. Pokud máte roční nájezd 8000 km ale z toho bylo 6000 km po dálnici tak auto bude v pořádku.

+1/0
30.3.2016 15:02

A29n74t13o14n31í83n 88S54v70o35b16o34d31a 3524383919982

jenže ušetříte při 8 000 km tak 3 litry paliva na 100 km, tedy 240 litrů krát 5 roků a jsme na 1200 litrech paliva :-), takže diesel je zbytečný ( vyšší pořizovací cena atd)

0/0
30.3.2016 15:32

L37u50k57á43š 36Š28l47e89h18o86f29e10r 1923359915719

Vyšší pořizovací cena není u dieselu v bazaru zdaleka pravidlem, záleží na tom, která motorizace se u daného modelu nejvíce prodávala. Např. u Audi A4 jsou diesely levnější než benzíny, protože jich všude jezdí spousty...

0/0
30.3.2016 15:47

M22i29c85h38a49l 93N10a33j96m69a93n 7149543146260

Auto stejně staré, stejně vybavené, v podobném stavu jedn os benzínovým motorem a jedno s naftovým motorem, tak to s naftovým motorem bude vždy dražší.

Ty nafťáky budou mít totiž většinou nějaký problém (stočené km, turbo před smrtí.....) a proto mají podobnou cenu jako benzíňáky.

0/−1
30.3.2016 16:10

L91u34k45á25š 97Š49l66e10h37o22f95e43r 1643889605449

Zdá se že nechápete princip nabídky a poptávky... Nevadí :-)

0/0
30.3.2016 18:45

M43i44c21h12a65l 98N51a15j37m27a59n 7739423236910

Jo jsem úplně hloupej.

Protože je o nafťáky větší zájem, tak je jejich cena nižší, že?

+2/0
30.3.2016 19:05

M84i90c94h94a63l 76N37o51v15á21k 7910729427154

Není větší zájem, protože poptávka u dieslu v ojetinách převyšuje nabídku, zatímco benzín je nedostatkové zboží.

Kdo by si prosím vás kupoval do firmy služební benzín? Tak 5% firem. ;-D

0/0
31.3.2016 6:50

A38n20t71o61n36í59n 92S52v48o26b49o28d17a 3964473759342

Kam se prodávalo tolik HTP? Do firem :-), pro lidi, co neopustí město to stačilo. Dnes fabie, rapid, citigo 1.0 a 1.2 :-)

0/0
31.3.2016 7:13

M86i44c37h14a48l 69N34o82v17á90k 7390989197914

Tato poptávka se stále snižuje, kdysi zhruba v 90.letech bylo aut o tomto obsahu benzín 1.0-1.2 až 95% pak přechod i na vyšší obsahy.

A dokonce ve třídě malé auta, typ modelu Fabia, kde by měl jasně převálcovat benzín český motor HTP tak má poměr 40:60 vůči dieslům v nabídce trhu ojetin, kde vlastně v kategorii malé auto se diesel neoplatí.

Takže kde je pravda? V celkovém prodeji 50tisíc ojetých vozů v ČR je 30tisíc modelů diesel, 18,5 tisíc benzín, ostatní alternativní palivo, CNG,LPG,hybrid.

0/0
31.3.2016 7:55

F66i45l76i26p 55M97u47c81a30l49a 8460733549

viděl jste nikdy firmu kde do vozového parku nakupují v autobazaru ?! natož aby byly ve firmě A4ky ... sory ale prostě musím ;-D

0/0
2.4.2016 15:55

T75o56m78á89š 74L80u34d57v45í37k 1660687854872

U některých aut to ale neplatí. Superb v naftě je levnější než v benzínu i v konfigurátoru. Pokud srovnáváte 1,4 benzín a 1,6 diesel nebo 1,8 benzín a 2,0 diesel.

0/0
31.3.2016 11:31

J54i44ř30í 92S42c55h59w13a51c89h 8518494388516

je potřeba srovnávat výkonově stejné ekvivalenty, pak nafta vyjde vždy dražší....

0/0
31.3.2016 13:47

A65n93t89o39n92í92n 76S13v27o25b57o73d61a 3564383789172

diesely bývají slušně stočené, ale na tachometru krásné číslo :-)

0/0
30.3.2016 19:55

V40í66ť53a 12K61r36u16t90i24š 1510344655377

U dnešních aut je ta úspora u běžných a srovnatelných motorizaci často okolo 1 - 1,5 litru.

0/0
30.3.2016 17:20

J49a46k38u68b 62N54o96v72á75k 8180833370282

Ono nejde ani tak o tu dálnici, jako spíše aby to nemělo nikdy kratší cestu než 10 km s přestávkou delší než 1 hod. Tohle diesel strašně zatěžuje. A co si budeme povídat, tak aspoň 2x do měsíce by se to mělo podívat i na tu dálnici, aspoň kvůli filtru.

0/0
30.3.2016 18:02

V71l29a80d98i31s34l43a59v 84B95u35r89y38š86e98k 3253516682214

se obávám že pokud je řeč o ojetých autech, jako že je, tak kupující může toužit po čem chce, ale nakonec se musí spokojit s nabídkou takovou, jaká je, prostě jestli mají v bazaru 10 dieselů a jeden benzín tak i kdyby chtěli všichni benzín tak je jim to houby platný, rozhodně to není jen v tom, že lidi jsou blbí, jak naznačujete

+2/0
30.3.2016 15:50

M75i76c78h29a15l 97N11a40j15m41a31n 7819253836880

Vy to píšete stylem, jako že auto s benzínovým motorem je velice nedostatkové zboží a lidé z nouze kupují ojeté stočené diesely.

A ano, pokud někdo jezdí málo a jde si koupit auto s benzínovým motorem, následně je línej projet pár bazarů a radši koupí diesel tak je blbej.

+2/−1
30.3.2016 15:57

V17l35a91d92i26s89l15a52v 53B20u48r39y75š55e81k 3313166962184

já píšu takovým stylem, protože s tím mám zkušenosti, nové auto je většinou lepší koupit diesel, zrovna teď budu jedno kupovat a ojetý sice diesel není moc výhodný, jenže když si teď koupím nový diesel, tak z něj za 4 roky těžko udělám benzín i kdyby po něm zákazník toužil jak chtěl

0/0
30.3.2016 16:40

M59i48c52h23a81l 96N89a28j12m38a12n 7799513106300

Pokud prodáváte naftové auto, tak se o něh ozřejmě nebude zajímat ten, kdo chce benzíňák.

A že je pro někoho nové auto lepší naftové Vám neberu. Sám mám druhý nový nafťák v pořadí.

0/0
30.3.2016 16:49

V60l17a32d34i78s15l33a32v 68B79u74r32y54š58e82k 3343336732654

když bude chtít 1000 lidí benzíňák, protože málo najedou a v bazarech bude benzíňáků jen 100, protože nový auta lidi kupují často jako naf'táky, tak bude hold muset 900 lidí svoje touhy přehodnotit a ti kteří nebudou chtít, tak budou si muset připlatit, to však neznamená, že ti co nakonec vezmou naftu jsou blbí

+1/0
30.3.2016 16:59

M44i46c92h53a93l 12N96a86j76m49a73n 7679483196240

Jenže nyní v těch bazarech je benzíňáků dost. U některých značek přes 50% nabídky, u některých třeba jen 30%, ale jsou.

A že se nová auta prodávají převážně nafťáky jste vzal kde? U osobních aut byl loni poměr cca 60% benzín a 40% nafta.

0/−1
30.3.2016 18:11

L47u58k95á37š 90Š83l36e78h71o48f58e51r 1403449765149

Záleží na velikosti auta... Malá levná auta se prodávají především benzínová, manažerské limuzíny pak zase v naftě.

0/0
30.3.2016 18:44

M37i24c16h62a36l 17N23a29j36m90a38n 7839583116400

To je zajímavé ,kdo by to byl řekl......

Ale co to má společného s poměrem prodaných dieselů v celkovém počtu OA?

0/0
30.3.2016 19:08

V65l18a16d10i86m96í41r 89F38i64b73i54g93e51r 5704621191714

Jako kámoš básní o miniautě jako 2 do rodiny, ale chce jen nafťáka, i když s tím bude jezdit do 10km, takže se motor pořádně nezahřeje, má vyšší obsah, tak vyšší pojistka a spotřeba oproti benzínu je o 0,5l nižší. Ale i když ho koupí třeba za stejnou cenu tak opravy budou dražší. Chce nějaké kolem 50000 tak to se musí s opravami počítat.

0/0
30.3.2016 19:48

M21i59c60h84a81l 16N34a38j68m45a62n 7109773776410

A proč chce nafťáka?

1. V malém autě je to blbost, tam je úspora ve spotřebě minimální.

2. Na malé vzdálenosti bude motor trpět jako hrom

3. Za 50 tis. to bude totální vražda

0/0
30.3.2016 19:53







Najdete na iDNES.cz