Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mazda 2 padne do ruky. Má velkou kabinu a velký motor

Mazda 2 byla v každém vydání jiná a vždy skvělá. Třetí generace patří mezi největší malá auta, aspoň co do nabídky vnitřního prostoru. Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e82t42r 20M57i78c79h85a96l 2250854911582

Napřed jsem se musel smát tomu "velkému motoru" 1,5 litru. Ale když jsem si pak vzpomněl, že do o třetinu těžší Oktávky se chystá litrový přeplňovaný tříválec, tak jsem úsměv zrušil.

+2/0
3.4.2016 0:12

J20i93ř75í 54S65c91h14w57a95c38h 8198694568906

jenže ten "litr" v o třetinu těžší Oktě má o polovinu větší výkon....;-)

0/0
3.4.2016 20:50

J97a97n 18D30l86o45u35h87ý 7224809590899

A "o polovinu" mensi kroutak :-D

+1/0
3.4.2016 21:00

J13i97ř97í 30S78c90h42w27a67c67h 8638644748556

od kdy je 200 Nm o polovinu menší než 135 Nm?

0/0
3.4.2016 21:34

J81a69n 20D54l32o49u10h87ý 7804879880949

Ty mas problem s tim co je polovina, tak co se ptas? ( ironie ) :-D

0/0
3.4.2016 21:36

J98i56ř32í 31S81c94h93w75a87c15h 8598744588286

....dobře spletl jsem se.

85 kilowattů (v TSI 1.0) je přesně o 54,545454 % více než je 55kW v té mazdí 1.5. Opravdu to není polovina ;-D;-D:-P

0/0
3.4.2016 21:45

J37i39ř32í 40S43c52h55w40a62c65h 8768664578206

Jendo, tak jak je to s tím "o polovinu" menším krouťákem? ;-)

0/0
6.4.2016 0:58

Z88d25e27n20ě41k 82H90a84n93z45l 1841676702974

Rodiče měli předchozí generaci Mazdy 2 novou naprosto spokojený. Po 6 letech vyměnili za Hyundai ix20 a taky spokojený.

0/0
1.4.2016 21:46

M67a75r20t44i94n 14V21o70j65á49č53e46k 9493687921666

mě padla do ruky i 626 2litr 136hp kamarádka měla 323 a taky super teď mám mazdu 6 kombi a sedí mě lépe jak Vw passat (tdi)kam jsem na pár let přeskočil...no a pokud mazda neuhne od atmosfery tak není důvod měnit značku

0/0
1.4.2016 19:33

J53i24ř46í 82S85c72h87w48a43c75h 8378514458856

Tak nový benzínový Passat je taky někde jinde než x let starý dieselový Passat ;-)

0/0
1.4.2016 23:38

M54a75r80t56i72n 86V54o42j71á53č97e27k 9593767651936

to nevím Tdi jsem měl jako služební tam šlo hlavně o náklady ,ale za nájezd asi 120tis tam nebyl žádný problém ,auto spolehlivý se spotřebou kolem 5ti litrů nafty ,ale je možný ,že můj pocit z auta ovlivnil motor

0/0
2.4.2016 8:20

L42u31k90á36š 91Š70l30e86h22o93f86e70r 1103299755699

Fascinuje mě, jak u Mazdy všichni chválí motor s 55kW a u Škodovky je 70kW slaboučký motor bez výkonu. Zdejší "odborníci" tomu zjevně dobře rozumí ;-D

+2/−1
1.4.2016 18:22
Foto

M35i78c93h77a64l 92N95a16j22m21a51n 7929833676230

U jakého atmosférického motoru má škodovka výkon 70 kW? Nějak to nemůžu najít......

+5/0
1.4.2016 18:52

M21a81r49t42i15n 59V19o93j83á54č92e43k 9773987821416

ten motor má úplně jiné vlastnosti ,kdo s tím nenajede pár set nebo lépe tisíc km nepochopí

+1/0
1.4.2016 19:36

V52í76ť38a 91K79r82u87t38i49š 1350834235797

S atmodferickymi motory má zkušenost drtivá většina řidičů. A proto tam, kde jim nabídnete alternativu (Focus, Škodovky nebo Megane minule generace) si pak výrazná většina koupi turbo.

0/−1
2.4.2016 15:13

A28n37d12r53e80j 75O87l60e85k70s19a 3255841197321

Protože to výrobce tlačí. Je lepší prodávat s vyšší přidanou hodnotou a s vyhlídkami na brzkou obměnu, no ne? Atmosféru už dnes skoro nikdo dál nevyvíjí, kdo chtěl nový auto se zastaralým motorem...

0/0
2.4.2016 16:18

V70í58ť27a 17K38r78u98t25i55š 1750434375937

Zmiňují auta, kde jste měl nebo i ještě máte na výběr mezi ruznymi konstrukcemi obdobných výkonu. Nevím jak vy, já si vybírám na trhu to co chci, ne to, co dle vás vyrobce tlačí. Jde spíš o to, že když se normální řidič sveze diskutovanymi konstrukcemi, tak zjistí, že turbo je při shodnem výkonu uživatelsky příjemnější.

0/0
2.4.2016 18:58

V20í91ť78a 74K94r23u64t20i90š 1580964325947

Ano, má úplně jiné vlastnosti, protože tak orezany a totálně plochy vršek jako tato navíc těžce podladena atmosféra snad nemá žádné turbo.

0/0
2.4.2016 19:04

I80v65o 16U29r75b93á72n65e66k 2896177767

Dvojka byla vždycky skvělá. Filozofii Mazdy fandím. R^

+1/0
1.4.2016 17:54

M84a11r29t27i56n 19V47o47k93o49u93n 9908433303716

ve srovnani s Tesla model 3 to je jako parni stroj vs. formule 1 :)

0/−6
1.4.2016 13:55

J54i22ř79í 10S30c83h43w96a42c19h 8358984488646

Srovnání mimo mísu. Tesla 3 bude v Evropě stát přes milion, takže tyto Mazdy můžeš mít tři, možná i čtyři.

+5/0
1.4.2016 15:15

L37u53k12á71š 97Š19l22e45h91o43f49e59r 1833109415719

Jsem fanda Tesly, ale tohle srovnání je nesmyslné...

+1/0
1.4.2016 18:19

P25e85t55r 32N28ě52m85e89č86e91k 1512134852183

To je hnus.....8-o

+2/−9
1.4.2016 9:45

J31i19ř97í 82S65c95h91w29a45c20h 8598184298466

těch 2800 otáček při 130 se mi jaksi nezdá. Atmo 1.8 v Civicu s mnohem větším krouťákem točí na šestku přes 3300. Nemělo by to být 3800????

Vždyť by to auto při vytočení na 5600 otáček už muselo jet 260, což samozřejmě nemůže, takže by se pětka nedala vytočit výš jak na nějakých 4000 otáček a tomu by se zase nedalo říci "dobře odstupňovaná převodovka". ;-)

+3/−3
1.4.2016 9:33

M59a70r98t43i65n 70V93o49k53o26u46n 9848663213836

dobre odstupnovana prevodovka nedosahuje maximalni ryclosti na nejvyssi rychlost, to je prave ta finta.

+4/0
1.4.2016 13:53

J15i67ř18í 59S83c22h39w60a11c43h 8448794948506

dal jsem si práci a spočítal jsem to abys i ty viděl, že je to nesmysl:

pokud na pětku točí při 130 km jen 2800 ot, tak při maximálce 171 by motor točil jen 3680 ot!!!

A jelikož při těchto otáčkách nedává ještě plný výkon, tak by se ta pětka začala dusit hodně brzy. O čemž svědčí to, že při 130 a 2800 otáčkách dává ten motor jen cca 38 kW, přičemž aerodynamický odpor je už dost velký takže jakékoliv zrychlení bez podřazení nepřipadá do úvahy.

Ještě doplním: pokud by maximální rychlost byla dosažena na 4.st 171 km/hod při cca 6000 ot, tak při 130 km/hod by na 4.st. točil 4580 otáček a přeřazení na 5.st. by znamenalo pokles o 1800 ot!!! To se mi opět nejeví jako optimální odstupňování....;-)

to ten pokles o 800 ot. na 3800 je opět mnohem reálnější.....

0/−4
1.4.2016 15:10

A44n72d19r33e49j 39O26l92e18k46s24a 3235801657801

Pane Jiří, Mazda 2 točí při ustálené rychlosti 130 km/h opravdu jen 2800 otáček. Při 110ti jen 2200. Samozřejmě na pětku.

0/0
1.4.2016 17:18

J45i80ř39í 79S44c39h52w50a58c45h 8338304198966

no koukám, že hlavní problém bude v tom otáčkoměru ;-)

Protože pokud při 130 opravdu točí těch 2800 tak při 110 musí točit 2370 tedy cca 2400 nikoliv 2200 ;-)

0/0
1.4.2016 19:49

A98n30d90r97e98j 18O53l36e61k26s80a 3675221597711

Rv;-)

0/0
1.4.2016 20:11

J44i69ř40í 72S79c65h61w15a98c60h 8208914328606

Andreji, když jsi mi dal to minus. Kolik točí ten motor při maximální rychlosti 170km/hod na 4. stupeň?

0/0
1.4.2016 20:06

J86i25ř18í 16S94c18h25w33a25c81h 8578374188296

upřesním otázku aby odpověď byla snadnější, kolik točí na 4.st při 130, nebo jakékoliv jiné rychlosti?

0/0
1.4.2016 20:56

J22i98ř75í 26S91c77h23w75a92c57h 8398414478256

Andreji! Nespi!

Tak kolik?

0/0
6.4.2016 1:00

J91i46ř87í 26K31o75c73u10r71e61k 6275514555218

No ono to bude asi jako u 74 kW Civica. Ten dosahuje nevyšší rychlosti na čtyřku, pětka je ekonomický převod.

+1/0
1.4.2016 18:56

J54i58ř25í 51S56c41h91w10a84c92h 8988534468216

ale ano s tím já souhlasím, že nejvyšší stupeň neslouží k dosažení maximální rychlosti a ta pětka je ekonomický převod. Ale pokud je u této mazdy 2 opravdu tak "příšerně dlouhá", tak slouží jen k udržování konstantní rychlosti a při jakékoliv potřebě zrychlit je nutné podřadit.

Na druhou stranu věta, že po městě se jezdí na trojku by naznačovala, že hodně dlouhá je celá převodovka.

+1/0
1.4.2016 19:57

A32n60d76r62e70j 10O41l77e92k40s16a 3425551227361

Dostal jste plus ;-)

0/0
1.4.2016 20:12

J24a98n 50D32l12o30u44h41ý 7864849150329

To by me zajimalo jsi to pocital :-D Tam vstupuje tolik promenych, ze to je nesmysl takhle "od boku" spocitat. Jinak receno spocitano to bude blbe ;-)

0/0
3.4.2016 21:11

J90i61ř93í 26S77c38h62w77a21c83h 8638794558786

jak jsem to spočítal přesně popisuji výše. Všechno je to obyčejná trojčlenka.....

0/0
3.4.2016 21:57

J76a64n 83D45l23o85u79h72ý 7704939580309

Nesmysl to neni. 3800 toci cca htp roomster pri 130 a to povazuji za auto s kratkymi prevody. 1.4 Duratec toci ve 130 cca 3300. Maximalka je omezena pouze omezovacem presne na 170km/h. Kratky prevody jsou dobre do mesta (mensi spotreba - VYRAZNE), ale na dalkovku je to vopruz.

0/0
3.4.2016 21:07

B43r89o87n28i89s77l65a76v 49H25a97k24e38n 2138925446256

"Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky." to se netyka jen tohoto modelu, ale vetsiny modelu teto znacky... ;-)

+5/−1
1.4.2016 9:25

T39o44m69á76š 33M53a78c57e50j70k28a 6521282897107

Dobrá by mohla být ta 85kw varianta s LPG místo rezervy. Auto vypadá dobře R^.

+3/0
1.4.2016 9:22

A66n56d94r71e88j 91O93l85e24k77s39a 3605651697171

Tohle auto rezervu nemá. Jen kompresor a pěnu v bombičce.

0/0
1.4.2016 17:12

J20i92ř44í 57S40c58h87w53a20c46h 8188704488166

ano tento motor je zajímavý, bohužel jediná možnost jak se k němu dostat je koupit si k němu maximální výbavu za 473 tisíc....;-)

0/0
1.4.2016 20:01

J46i33ř31í 34P96e56l80n18á30ř 6545323456579

No, tak to jsme to tedy dopracovali, když nám kouzlo velkoobjemového motoru má ukazovat tenhle kozí dech... ;-D

+3/−3
1.4.2016 9:16

I55v97o 92U92r23b86á43n60e35k 2186697597

Z Vašeho příspěvku se opravdu hned pozná "odborník"... Mlčeti zlato! :-)

0/0
1.4.2016 17:56

J51i78ř12í 83P35e80l31n55á79ř 6775543186359

Já tu nemám ambice hrát si na odborníka. Prostě mi ty plky autora s ohledem na to v čem jezdím a co považuji za velký objem přišli vtipné.

0/0
1.4.2016 23:13

J67a22n 35D11l71o89u35h94ý 7104429550279

Mno z atmosfery 1.5 musi jit vytahnout vic jak 55kw. To je vykon jak 1.6 ve felicii :-D a to rozhodne neplni Euro6. Ford tahal z 1.4 59kw a opel z 1.2 dokonce 63kW. Suzuki to same!

0/−9
1.4.2016 8:04
Foto

M52i94c82h14a55l 20N25a61j74m55a76n 7789333946730

Z atmosféry 1,5 lze vytáhnout i přes 100 kw, ale v tomto případě to nebyl záměr.

Navíc pokud přečtete celý text, zjistíte, že se tento motor v tomto autě nabízí s výkony 55 kw, 65 kw a 85 kw.

A důvod proč by to nemělo plnit Euro6? (samozřejmě že to plní, jinak by to bylo na trhu v evropě neprodejné).

+7/0
1.4.2016 8:37

R11o89m77a76n 52S84m66a54t73a18n58a 6635272437638

A hlavne registračná daň v EU sa platí v mnohých štátoch podľa kW.

0/0
1.4.2016 14:28

J50a46n 55D66l81o85u47h50ý 7344669390569

No to je celej problem s motory v EU!!!

0/0
3.4.2016 21:38

J59i22ř45í 56S76c75h26w34a15c32h 8648134428856

jakej problém?

Výkon je v době turbomotorů mnohem relevantnější parametr než třeba objem

+1/0
3.4.2016 23:27







Najdete na iDNES.cz