Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mazda 2 padne do ruky. Má velkou kabinu a velký motor

Mazda 2 byla v každém vydání jiná a vždy skvělá. Třetí generace patří mezi největší malá auta, aspoň co do nabídky vnitřního prostoru. Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e17t71r 26M43i44c29h72a35l 2610984151392

Napřed jsem se musel smát tomu "velkému motoru" 1,5 litru. Ale když jsem si pak vzpomněl, že do o třetinu těžší Oktávky se chystá litrový přeplňovaný tříválec, tak jsem úsměv zrušil.

+2/0
3.4.2016 0:12

J10i31ř29í 36S25c50h44w46a41c71h 8318164758806

jenže ten "litr" v o třetinu těžší Oktě má o polovinu větší výkon....;-)

0/0
3.4.2016 20:50

J77a18n 76D71l67o47u53h61ý 7514449950549

A "o polovinu" mensi kroutak :-D

+1/0
3.4.2016 21:00

J79i59ř52í 41S17c92h81w63a56c59h 8468964208236

od kdy je 200 Nm o polovinu menší než 135 Nm?

0/0
3.4.2016 21:34

J12a15n 97D70l40o53u22h37ý 7534919560529

Ty mas problem s tim co je polovina, tak co se ptas? ( ironie ) :-D

0/0
3.4.2016 21:36

J32i42ř71í 61S76c67h83w80a53c88h 8658804298886

....dobře spletl jsem se.

85 kilowattů (v TSI 1.0) je přesně o 54,545454 % více než je 55kW v té mazdí 1.5. Opravdu to není polovina ;-D;-D:-P

0/0
3.4.2016 21:45

J98i82ř98í 23S61c26h34w69a36c40h 8588454458356

Jendo, tak jak je to s tím "o polovinu" menším krouťákem? ;-)

0/0
6.4.2016 0:58

Z24d36e47n24ě87k 24H45a38n41z24l 2878844305515

Rodiče měli předchozí generaci Mazdy 2 novou naprosto spokojený. Po 6 letech vyměnili za Hyundai ix20 a taky spokojený.

0/0
1.4.2016 21:46

M38a30r60t18i14n 58V34o33j38á70č92e42k 9903157171116

mě padla do ruky i 626 2litr 136hp kamarádka měla 323 a taky super teď mám mazdu 6 kombi a sedí mě lépe jak Vw passat (tdi)kam jsem na pár let přeskočil...no a pokud mazda neuhne od atmosfery tak není důvod měnit značku

0/0
1.4.2016 19:33

J35i46ř18í 47S44c28h74w39a43c14h 8118844468696

Tak nový benzínový Passat je taky někde jinde než x let starý dieselový Passat ;-)

0/0
1.4.2016 23:38

M81a47r38t49i49n 83V11o38j83á37č30e65k 9113247851276

to nevím Tdi jsem měl jako služební tam šlo hlavně o náklady ,ale za nájezd asi 120tis tam nebyl žádný problém ,auto spolehlivý se spotřebou kolem 5ti litrů nafty ,ale je možný ,že můj pocit z auta ovlivnil motor

0/0
2.4.2016 8:20

L31u12k47á36š 16Š85l58e82h43o90f85e42r 1433749255309

Fascinuje mě, jak u Mazdy všichni chválí motor s 55kW a u Škodovky je 70kW slaboučký motor bez výkonu. Zdejší "odborníci" tomu zjevně dobře rozumí ;-D

+2/−1
1.4.2016 18:22

M31i52c33h32a60l 53N76a66j61m51a45n 7799623176970

U jakého atmosférického motoru má škodovka výkon 70 kW? Nějak to nemůžu najít......

+5/0
1.4.2016 18:52

M19a37r28t27i83n 62V43o32j55á40č51e90k 9663507201516

ten motor má úplně jiné vlastnosti ,kdo s tím nenajede pár set nebo lépe tisíc km nepochopí

+1/0
1.4.2016 19:36

V51í92ť55a 49K80r91u42t92i97š 1510924595487

S atmodferickymi motory má zkušenost drtivá většina řidičů. A proto tam, kde jim nabídnete alternativu (Focus, Škodovky nebo Megane minule generace) si pak výrazná většina koupi turbo.

0/−1
2.4.2016 15:13

A34n17d46r62e37j 77O44l34e46k95s12a 3475891887981

Protože to výrobce tlačí. Je lepší prodávat s vyšší přidanou hodnotou a s vyhlídkami na brzkou obměnu, no ne? Atmosféru už dnes skoro nikdo dál nevyvíjí, kdo chtěl nový auto se zastaralým motorem...

0/0
2.4.2016 16:18

V15í22ť34a 75K93r10u35t37i21š 1230514685567

Zmiňují auta, kde jste měl nebo i ještě máte na výběr mezi ruznymi konstrukcemi obdobných výkonu. Nevím jak vy, já si vybírám na trhu to co chci, ne to, co dle vás vyrobce tlačí. Jde spíš o to, že když se normální řidič sveze diskutovanymi konstrukcemi, tak zjistí, že turbo je při shodnem výkonu uživatelsky příjemnější.

0/0
2.4.2016 18:58

V36í83ť89a 63K91r39u94t90i27š 1830294875817

Ano, má úplně jiné vlastnosti, protože tak orezany a totálně plochy vršek jako tato navíc těžce podladena atmosféra snad nemá žádné turbo.

0/0
2.4.2016 19:04

I73v17o 68U19r52b78á53n52e14k 2976457797

Dvojka byla vždycky skvělá. Filozofii Mazdy fandím. R^

+1/0
1.4.2016 17:54

M34a72r39t16i20n 34V26o63k91o64u88n 9698273573356

ve srovnani s Tesla model 3 to je jako parni stroj vs. formule 1 :)

0/−6
1.4.2016 13:55

J95i69ř19í 30S17c91h73w22a52c63h 8138544428256

Srovnání mimo mísu. Tesla 3 bude v Evropě stát přes milion, takže tyto Mazdy můžeš mít tři, možná i čtyři.

+5/0
1.4.2016 15:15

L77u81k41á85š 64Š55l58e69h28o86f76e19r 1623659195259

Jsem fanda Tesly, ale tohle srovnání je nesmyslné...

+1/0
1.4.2016 18:19

P13e29t82r 60N95ě27m17e37č36e58k 1272804652923

To je hnus.....8-o

+2/−9
1.4.2016 9:45

J66i69ř22í 19S59c48h21w86a85c70h 8698504218486

těch 2800 otáček při 130 se mi jaksi nezdá. Atmo 1.8 v Civicu s mnohem větším krouťákem točí na šestku přes 3300. Nemělo by to být 3800????

Vždyť by to auto při vytočení na 5600 otáček už muselo jet 260, což samozřejmě nemůže, takže by se pětka nedala vytočit výš jak na nějakých 4000 otáček a tomu by se zase nedalo říci "dobře odstupňovaná převodovka". ;-)

+3/−3
1.4.2016 9:33

M12a29r24t64i58n 85V54o86k51o22u42n 9268853233776

dobre odstupnovana prevodovka nedosahuje maximalni ryclosti na nejvyssi rychlost, to je prave ta finta.

+4/0
1.4.2016 13:53

J36i29ř98í 52S47c31h82w51a91c53h 8988644638186

dal jsem si práci a spočítal jsem to abys i ty viděl, že je to nesmysl:

pokud na pětku točí při 130 km jen 2800 ot, tak při maximálce 171 by motor točil jen 3680 ot!!!

A jelikož při těchto otáčkách nedává ještě plný výkon, tak by se ta pětka začala dusit hodně brzy. O čemž svědčí to, že při 130 a 2800 otáčkách dává ten motor jen cca 38 kW, přičemž aerodynamický odpor je už dost velký takže jakékoliv zrychlení bez podřazení nepřipadá do úvahy.

Ještě doplním: pokud by maximální rychlost byla dosažena na 4.st 171 km/hod při cca 6000 ot, tak při 130 km/hod by na 4.st. točil 4580 otáček a přeřazení na 5.st. by znamenalo pokles o 1800 ot!!! To se mi opět nejeví jako optimální odstupňování....;-)

to ten pokles o 800 ot. na 3800 je opět mnohem reálnější.....

0/−4
1.4.2016 15:10

A95n74d35r57e66j 26O86l56e96k65s10a 3435791257341

Pane Jiří, Mazda 2 točí při ustálené rychlosti 130 km/h opravdu jen 2800 otáček. Při 110ti jen 2200. Samozřejmě na pětku.

0/0
1.4.2016 17:18

J67i47ř16í 94S11c71h91w42a30c22h 8958644978416

no koukám, že hlavní problém bude v tom otáčkoměru ;-)

Protože pokud při 130 opravdu točí těch 2800 tak při 110 musí točit 2370 tedy cca 2400 nikoliv 2200 ;-)

0/0
1.4.2016 19:49

A23n66d42r54e32j 86O14l45e51k60s65a 3215201417521

Rv;-)

0/0
1.4.2016 20:11

J54i80ř30í 48S70c76h28w41a27c56h 8238944128426

Andreji, když jsi mi dal to minus. Kolik točí ten motor při maximální rychlosti 170km/hod na 4. stupeň?

0/0
1.4.2016 20:06

J25i45ř14í 90S91c98h34w86a76c47h 8708124798426

upřesním otázku aby odpověď byla snadnější, kolik točí na 4.st při 130, nebo jakékoliv jiné rychlosti?

0/0
1.4.2016 20:56

J70i52ř49í 16S80c31h87w69a50c82h 8768914518886

Andreji! Nespi!

Tak kolik?

0/0
6.4.2016 1:00

J24i22ř14í 40K90o49c48u27r49e74k 6165504595558

No ono to bude asi jako u 74 kW Civica. Ten dosahuje nevyšší rychlosti na čtyřku, pětka je ekonomický převod.

+1/0
1.4.2016 18:56

J56i43ř70í 33S16c25h61w83a84c69h 8548944618926

ale ano s tím já souhlasím, že nejvyšší stupeň neslouží k dosažení maximální rychlosti a ta pětka je ekonomický převod. Ale pokud je u této mazdy 2 opravdu tak "příšerně dlouhá", tak slouží jen k udržování konstantní rychlosti a při jakékoliv potřebě zrychlit je nutné podřadit.

Na druhou stranu věta, že po městě se jezdí na trojku by naznačovala, že hodně dlouhá je celá převodovka.

+1/0
1.4.2016 19:57

A56n44d50r18e31j 41O44l87e32k57s96a 3485511307131

Dostal jste plus ;-)

0/0
1.4.2016 20:12

J32a65n 15D25l47o19u93h36ý 7434309280829

To by me zajimalo jsi to pocital :-D Tam vstupuje tolik promenych, ze to je nesmysl takhle "od boku" spocitat. Jinak receno spocitano to bude blbe ;-)

0/0
3.4.2016 21:11

J97i59ř29í 54S31c94h53w65a56c28h 8718104518346

jak jsem to spočítal přesně popisuji výše. Všechno je to obyčejná trojčlenka.....

0/0
3.4.2016 21:57

J24a97n 82D10l57o27u22h42ý 7644659320389

Nesmysl to neni. 3800 toci cca htp roomster pri 130 a to povazuji za auto s kratkymi prevody. 1.4 Duratec toci ve 130 cca 3300. Maximalka je omezena pouze omezovacem presne na 170km/h. Kratky prevody jsou dobre do mesta (mensi spotreba - VYRAZNE), ale na dalkovku je to vopruz.

0/0
3.4.2016 21:07

B56r77o19n34i55s81l86a21v 26H14a34k96e77n 2938305356596

"Auto hlavně padne řidiči nedefinovatelným způsobem do ruky." to se netyka jen tohoto modelu, ale vetsiny modelu teto znacky... ;-)

+5/−1
1.4.2016 9:25

T65o19m85á52š 47M66a69c21e45j47k28a 6341792467867

Dobrá by mohla být ta 85kw varianta s LPG místo rezervy. Auto vypadá dobře R^.

+3/0
1.4.2016 9:22

A89n64d71r24e19j 77O19l46e54k68s46a 3135811777741

Tohle auto rezervu nemá. Jen kompresor a pěnu v bombičce.

0/0
1.4.2016 17:12

J60i49ř28í 22S38c16h65w29a69c35h 8708674848696

ano tento motor je zajímavý, bohužel jediná možnost jak se k němu dostat je koupit si k němu maximální výbavu za 473 tisíc....;-)

0/0
1.4.2016 20:01

J51i73ř97í 79P53e59l90n13á64ř 6625443566409

No, tak to jsme to tedy dopracovali, když nám kouzlo velkoobjemového motoru má ukazovat tenhle kozí dech... ;-D

+3/−3
1.4.2016 9:16

I76v16o 92U96r33b18á62n68e52k 2736407287

Z Vašeho příspěvku se opravdu hned pozná "odborník"... Mlčeti zlato! :-)

0/0
1.4.2016 17:56

J73i61ř57í 15P94e49l52n47á78ř 6685983936399

Já tu nemám ambice hrát si na odborníka. Prostě mi ty plky autora s ohledem na to v čem jezdím a co považuji za velký objem přišli vtipné.

0/0
1.4.2016 23:13

J83a97n 31D10l58o25u56h74ý 7704199870919

Mno z atmosfery 1.5 musi jit vytahnout vic jak 55kw. To je vykon jak 1.6 ve felicii :-D a to rozhodne neplni Euro6. Ford tahal z 1.4 59kw a opel z 1.2 dokonce 63kW. Suzuki to same!

0/−9
1.4.2016 8:04

M28i77c69h60a61l 88N14a54j15m23a41n 7269513176570

Z atmosféry 1,5 lze vytáhnout i přes 100 kw, ale v tomto případě to nebyl záměr.

Navíc pokud přečtete celý text, zjistíte, že se tento motor v tomto autě nabízí s výkony 55 kw, 65 kw a 85 kw.

A důvod proč by to nemělo plnit Euro6? (samozřejmě že to plní, jinak by to bylo na trhu v evropě neprodejné).

+7/0
1.4.2016 8:37

R48o16m87a38n 36S33m97a39t78a78n69a 6315732807138

A hlavne registračná daň v EU sa platí v mnohých štátoch podľa kW.

0/0
1.4.2016 14:28

J27a85n 85D95l17o56u33h69ý 7184189470159

No to je celej problem s motory v EU!!!

0/0
3.4.2016 21:38

J34i38ř91í 17S67c41h72w49a27c32h 8128984628916

jakej problém?

Výkon je v době turbomotorů mnohem relevantnější parametr než třeba objem

+1/0
3.4.2016 23:27







Najdete na iDNES.cz