Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašák dvouhmotový setrvačník: drahým opravám se nevyhnete

Strašák jménem dvouhmotový setrvačník doprovází moderní turbodiesely. Zničit ho je vcelku lehké, opravit drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e78t94r 11K93u33b98á19t 7786563709862

Je zajímavé se podívat, jak jednotlivý výrobci dvouhmotu řeší. Někdo udělá dva disky a mezi ně dá gumu. Jiný tam dá dvě pružiny. Někdo mraky pružin. Je tedy otázkou, jak to udělat, aby se dvouhmota neopotřebovala. Proč se pružiny unaví a guma rozdrbe? Vyměňoval jsem dvouhmotu u KIA Sportage ve 140tis. a byla tam vůle 2cm na každou stranu. Ty pružinky prostě přestaly pružit.

0/0
13.4.2016 13:50

P11e52t25r 29K37u98b11á86t 7696763319662

Vše je o tom, že se zvyšuje komfort, ale také náklady na provoz. Diesel je výborný pro dlouhé tratě. Měl jsem Mondeo 2.2TDCI a velmi příjemné auto se spotřebou 5,5litru. Předtím Mondeo 1.8 benzín. Provozní náklady na obě auta skoro stejné. Spotřeba benzínu 9,5 litru. Naftové motory jsou vhodné pro dlouhé jízdy větších vozů. Ne pro popojíždění po městě. A po nástupu benzínových motorů s turbem se výrazně zvýší i náklady na benzínová auta. I do těch se začínají instalovat dvouhmotáky. Problémy vyřeší až hybridní pohony bez manuální převodovky.

0/0
13.4.2016 10:20

P95e39t26r 22Č90e59r51m88á71k 9938185399580

To ani ne, ten rozdíl je v nájezdu km, tam je schopná nafta od určité výše skutečně umořit ty vyšší náklady na pořízení i servis. Na dlouhé tratě se naopak moc nehodí, to je právě doména benzínů, kdy spotřeba při ustálených otáčkách je přijatelná, a přitom tomu nevadí vyšší otáčky.

Hybridní pohon toho zas tak moc nevyřeší, protože dvouhmotu používají i některé automaty.

0/0
13.4.2016 10:44

P22e27t92r 81K81u85b39á15t 7906913859902

Jezdím dlouhé tratě a pohodlí benzínového a naftového motoru je nesrovnatelné. Diesel výborně táhne v rozsahu 1800 - 3000ot, nezná kopce a spotřeba při lehké noze 5 litrů. Navíc v kombinaci s turbem není problém žádný kopec a předjíždění. A hlavně je maximální výkon v nízkých otáčkách a není to třeba točit. Diesel má výrazně lepší účinnost jak benzín. Ale pokud jde o provozní a pořizovací náklady, tak bude diesel dražší. Hlavně při menším nájezdu. Mám teď SUV 4x4 a tam je také diesel pracant a nedokážu si ho představit s benzínovým motorem. To jedině s redukcí. Největší objem benzínu jsem měl 2.5litru 6ti válec Mondeo a to bylo srovnatelné s 2.2.TDCI. Ale běžné objemy 1.6 - 2.0 v benzínu jsou na dlouhé jízdy slabé. Kamarád měl Renault Scenic 2.0 107kW v benzínu a pořídil Peugeot 807 2.0 diesel 103kW a ten jede mnohem líp jak Scenic. Takže větší auta určitě diesel.

0/0
13.4.2016 13:06

P27e55t63r 57Č73e56r12m73á44k 9978925829950

Teď jste popsal proč je na delší trasy lepší benzín. Benzín právě daleko lépe snáší vyšší otáčky a taktéž v nich narozdíl od nafty má vhodně položené momentové i výkonové charakteristiky motoru. Proto vždy ze srovnatelné dvojice adekvátních motorů pojede na delší trasu lépe benzín. Nafta má naopak právě ty charakteristiky v nízkých otáčkách, a daleko lépe se tedy projeví ve mestě. Osobní dojmy do toho moc nepatří, SUV s adekvátním benzínem jede jako pila a nafta se ztrácí v zrcátku. Samozřejmě pro 2tuny těźký auto není vhodný nějaký oturbený čtyřválec co má výkon akorát na papíře.

0/0
13.4.2016 23:11

J86i95ř28í 97S38c57h17w88a77c85h 8838934878936

Co je to za terminus technicus "oturbený čtyřválec s výkonem na papíře"? V čem se třeba jeho kilowatty liší od dieselu nebo třeba atmosférického šestiválce?

0/0
14.4.2016 0:20

P44e36t89r 47Č33e36r10m16á34k 9428175469440

V tom kdy jsou tyto maximální hodnoty dosaženy, jaký mají ty křivky průběh atd.

0/0
14.4.2016 13:29

J56i48ř81í 93S87c98h89w52a18c72h 8938574428456

no právě, vše tebou uvedené mluví ve prospěch turbomotoru ve srovnání s atmosférou......

0/0
14.4.2016 14:25

P37e76t77r 72Č78e67r17m38á17k 9178545589690

To právě naopak, turbo pouze nahání tu hodnotu na papíře a předevśím v nižších otáčkách aby to pocitově nahradilo větší motor. Při větší a dlouhodobé zátěži už to ten efekt nefunguje.

0/0
14.4.2016 15:59

J86i89ř93í 64S30c21h72w15a31c46h 8118104108946

co máš furt s tím "papírem"? Ten výkon má turbomotor i ve skutečnosti a to tak, že ho poskytuje při nižších otáčkách než atmosféra. Prostě maximální výkon 100 kW z turbobenzínu je úplně stejných jako maximálka 100 kW z atmosféry, jen u turbomotoru jsou k dispozici už třeba někde okolo 4000-5000 otáček a u atmosféry až někde okolo 5000-6000 otáček. A 50 kW ten turbomotor dá při 2000 otáčkách, zatímco atmosféru bude nutno vytočit třeba na 2800....

0/0
14.4.2016 20:15

P54e83t81r 74Č39e77r66m69á95k 9648395729650

To je právě ten nesmysl. Moderní turbo má ten výkon pouze vyhoněný na papíře v nějakém okamžiku. Proto jsou základem ty charakteristiky a nikoliv jedno číslo. A z těch je právě vidět že tam kde to turbo roztáčené v nízkých otáčkách končí, atmosféra pokračuje dál

0/0
14.4.2016 23:56

J25i48ř20í 73S85c42h50w29a65c27h 8778384368316

benzínový turbomotor taky výborně táhne v rozsahu 1800-3000 ot. Tedy o něco hůře než diesel, ale zase o dost lépe než srovnatelná benzínová atmosféra.

A takový TSI 2.0/280koní v Superbu rozhodně není na dlouhé cesty slabý, samozřejmě spotřeba bude o něco vyšší než u dieselu

0/0
14.4.2016 0:15

P72e32t55r 40Č71e78r67m22á82k 9338355799280

Ano pochopitelně když má turbo tak logicky má v nižších otáčkách lepší průběh. Na dálnici je to právě naopak, tam už je turbo mimo tyto otáčky a akorát se ždíme motor a atmosféra vítězí.

Superb nepovažuju za nějak extra velké auto, normální střední třída, takže tam ten motor stačí, nicméně je to přesně příklad toho kdy byl podladěný vr6 nahrazen přeturbeným a značně ždímaným čtyřválcem, a důvod je pouze v emisích, ve zlepšení jízdních vlastností pouze částečný, a to vesměs nevýhodně - kdo si kupuje vrcholnou verzi tak si kupuje výkon kvůli tomu aby jel a né skákal po městě. A přitom právě město je pravě ten jediný reží kdy turbo přináší výhodu.

0/0
14.4.2016 13:35

J90i29ř30í 97S10c90h47w16a89c81h 8358364238666

benzínové turbomotory mají v rozsahu otáček 1500-4000 větší krouťák než srovnatelná atmosféra, takže dávají i větší výkon a proto mívají delší převodovky než srovnatelná atmosféra. Takže např. 1.4 TSI v Octavii na dálnici při 130 točí nějakých 2800 ot. protože motor už v těchto otáčkách má dostatečný výkon, tedy žádné vytáčení se nekoná. Odhaduji, že dvoulitry v Supu nebudou při 130 točit více jak 2500 ot

0/0
14.4.2016 14:22

P53e34t28r 63Č96e10r51m44á95k 9738195979110

To je právě ten omyl, převodovky mají takové právě proto aby to sedělo tomu nízko položenému krouťáku, a pokud možno se to v něm pohybovalo. Jakmile ho opustí tak už právě nastává ten problém turba a absence kubatury. Proto na dálnici vždy atmosféra ujede stejně výkonnému motoru, nemluvím o zátěži, s tou si turbo poradí mnohem hůř.

0/0
14.4.2016 16:03

J85i56ř36í 37S50c60h62w31a38c45h 8968784388456

nemáš pravdu..... jakýkoliv motor má smysl vytáčet do maximálního výkonu. Diesel ho má někde v okolí 4000 otáček turbobenzín někde mezi 4-5 tisíci, atmosféra někde okolo 6000. A převodovku má každý motor tomuto rozsahu přizpůsobenou. Na dálnici stejné auto ať s dieselem nebo turbobenzínem nebo atmosférou se stejným výkonem pojede úplně stejně, protože kupředu žene auto jen a jen ten výkon, nedělá to (jenom) krouťák ani počet válců ani jejich obsah.....

Takže když vezmu extrém, tak např. Octavia s 1.4T se 110kW na dálnici pojede v podstatě stejně jako nějaká postarší amerika (pokud bude stejně těžká) nějakou nějakou 3.0V6/110kW....a nikdo nikomu neujede

0/0
14.4.2016 20:28

P83e65t41r 72Č14e44r64m11á67k 9578145709820

Opět nesmysl, motor má smysl vytáčet do okamžiku maximálního krouťáku. Takže zatímco nafta končí krouťákem okolo 3000 a výkonem 4000, benzín točí o 30% více. Převodovka je právě uzpůsobena tomu krouťáku, proto maximálku dosáhnou moderní turboauta na předposlední stupeň a nikoliv na ten nejvušší - tam nemají ten krouťák a sílu. Na dálnici právě auto žene průsečík vlastností jako je hmotnost, výkon, krouťák a jejich průběj. Jinak by jelo jakékoliv auto se stejným motorem stejně, což je evidentní nesmysl. Octavii 1.4 ujede na dálnici kde co, protože tam kde přestane turbo foukat a bude mimo svojí zónu působnosti, tam se začne projevovat aerodynamický a valivý odpor (obojí nezávislé na papírové ́ výkonu motoru) a podle zátěže především kubatuta - kde nic není ani smrt nebere. Ameriky s tím nemají co dělat, to jsme v kategorii 5-7 litrů, na 110kW stačí dokonce starý 2.0 FSI (podle tvé vlastní logiky že při stejném výkonu je to jedno).

0/0
15.4.2016 0:08

M27a49r84e33k 34Š89i91m45o30n 2434557978858

diesel na malé auto je prostě nesmysl. Diesel od dodávky výš.

0/0
12.4.2016 0:13

R61a14d32a95n 82K65u27b71a16n60t 1403420459920

Souhlasím. Ty opravy jsou katastrofa. Mám benzín Mondeo V6 a je to o svíčkách a oleji, Diesel s náběhem 1/3 proti V6 si spotřebu nechá zaplatit na opravách. A to nemluvím o rozdílu mezi syčením a kašláním.

+1/0
12.4.2016 9:34

M66i31c55h68a78l 46T88o79m13i87n60s73k54ý 9471525477454

Ford Mondeo 2.0 TDI 232 tisíc km

0/0
12.4.2016 0:00

M96i27c15h58a13l 95T45o61m31i15n64s55k43ý 9331915917534

25 tisíc originál, 15 tisíc neoriginál

0/0
12.4.2016 0:02

R97a78d98a87n 86K29u48b71a34n28t 1173320909710

Ford Mondeo 2 Tdci 112.000 km výměna dvouhmoty originál. Asi s tím otec jezdil pomalu.

0/0
12.4.2016 9:31

P34a62v23e93l 44Ř28a87p17e27k 7582326279245

Masový automobilismus je postaven na technicky a morálně zastaralé pohonné jednotce, smradlavém spalovacím motoru, který je krokem zpět i proti parnímu stroji, neboť se sám neumí roztočit, neumí vyvinou sílu již od nulových otáček a klepe se jako prase. Je zarážející, že takový humus se masově vyrábí už 150 let. Plýtváme usilím na vývoj desítek zařízení, včetně tohoto setrvačníku, která mají kompenzovat nespočet problémů a nevýhod spalovacího motoru, namísto toho, abychom věnovali veškeré úsilí vývoji dopravního systému důstojného 21. století. Masový automobilismus je ostuda této civilzace.

+3/−10
10.4.2016 16:32

P83e24t57r 54Č36e80r62m92á53k 9678465199400

Vcelku jednoduché, zásoby ropy jsou zatím veliké, cena pro většinu populace akceptovatelná, způsob zásobování snadný... Poslední věta je nesmysl, masový automobilismus je naopak ukázka vyspělosti této civizilizace, a to nesouvisí se způsobem pohonu.

+4/0
10.4.2016 20:10

J85a19n 40D71l26o53u98h23ý 7924309790199

Budoucnost je v osobni doprave nikoliv v precpanem vlaku/autobusu/metru/tramvaji. To je 20. Stoleti. Benzin/nafta zatim maji nejvice ukryte energie na kg sve vahy. Proto se to tak masove rozsirilo.

+3/0
11.4.2016 7:21

Z67d43e95n65ě79k 76J82o84n52á61š 9541909146140

jj sladká budoucnost na přecpaných dálnicích a silnicích...

+1/0
11.4.2016 19:23

M82a88r70e64k 50Š32i47m18o72n 2934527568388

Parní stroj potřebuje dvojí převod energie - z tepla kotle na tlak páry a z ní na mechanickou energii. To je neúčinné. Spalovací motor přenáší chemickou energii přímo na mechanickou. Sice je to taky neúčinné a odpadá starost o celý subsystém tlakového potrubí. Žádný krok zpět, to je vaše chiméra.

0/0
12.4.2016 0:17

J18a27n 88N43o86v77á35k 7140725746576

Měl jsem VW passat 2009 najel jsem 170tis km a potom to začalo - dvouhmota 17tis, vstriky 30tis, turbo 15tis, olej čerpadlo 8tis., přední náprava každej rok ( jízda ve městě ). Takže VW už ne děkuji. To samé platí pro Audi ( měl jsem A6 ). Audi dohonilo BMW a MB teprve před dvěma lety novou A6 - do té doby byla vždy z téhle trojky poslední. Teď vybírám kombíka u BMW nebo MB popřípadě X5 nebo ML.

0/−1
10.4.2016 13:14

M90a54r20t28i23n 43V34o60k81o21u65n 9478463143616

predni naprava kazdy rok? ja jezdim take po meste, passat prelom 2008/2009 a teprve ted, po 5ti letech co ho mam, jsem resil silentbloky na predni naprave

+1/0
10.4.2016 15:36

J42a81n 29D34l33o70u37h29ý 7544759340729

To je dost brzo!

0/0
11.4.2016 7:23

R21a13d35a77n 77K26u94b16a58n76t 1363890589590

Když je někde malá vůle a hluchý držič volantu, rozpadne se celé zavěšení.

0/0
12.4.2016 9:24

J27a94n 56D96l61o50u95h82ý 7254929310539

Mno najezdil jsem se dvema shade (favorit/felicie) pokazde 150 000km po meste a az na rozvrzanou kastli se nic nedelo. I napravy to prezily...

0/0
11.4.2016 7:23

P49a34v29e26l 89H72l46a19v61a49t77ý 3849876689301

Když to slovo neumíš napsat, tak ho nepoužívej.

+1/0
11.4.2016 18:33

M18a55r83e15k 92Š44i73m21o19n 2344967788728

Já ve městě jezdím autobusem.

0/0
12.4.2016 0:17

O31l24d30ř20i83c55h 71L55e81b38e60d45a 5267225491650

Je to dobrý vynález. To, že má auto tlumiče pérování si také nikdo nestěžuje. Jiná věc je spolehlivost daná konstrukcí a pak cena. Mělo by být normální vyměňovat celý setrvačníko-spojkový komplet. Setrvák by měl spolehlivě vydržet to co spojka (s rezervou). A také není důvod, aby to stálo horentní sumu. Vždyť je to jen kus železa s pérem.

0/0
9.4.2016 22:20

J55a77n 22D72l80o74u74h68ý 7194269600159

Pokud mate v aute soucastku ktera se meni jednou za zivotnost celeho auta/karoserie pak to vzdy stoji raketu. Ja dal za nove tankovaci potrubi na opel po sleve 30% 8 tisic vcetne prace!!! A taky to je jenom kus zeleza :-D

0/0
11.4.2016 7:26

P59e18t16r 65Č74e67r46m39á34k 9578745139230

Tak 8 tis včetně práce bych teda za raketu opravdu neoznačil ;-)

0/0
11.4.2016 18:39

P57e62t73r 54V53l56a27d61i70m53í77r 29Č65e98r50m48á54k 8503747395214

Jo, jo a proto nejlépe novou, ale klasiku - Subaru forever:-)

http://www.subaru.cz/outback-2016-25i-es.html

0/−4
8.4.2016 22:01

P49e32t30r 53N79e50s53v13a36d30b30a 2464685676279

Záměna za Repset bez dvouhmoty vůbec žádný problém. Montovali jsme již do desítek aut různých značek většina z nich již najela pár desítek tisíc a dokonce ani v autě taxi se žádné problémy neobjevují. Na chodu motoru je nepatrně znát že není namontovaná dvouhmota, ale drtivá většina lidí nic nepozná. Převodovka odejde dřív spíš díky absencí mozku uživatele než absencí dvouhmoty.

+4/−1
8.4.2016 21:56

J22a94n 63D71l13o87u96h46ý 7624869550119

A proto nemam diesel R^

+3/−4
8.4.2016 15:08

K46a88r84e12l 33J38o83a45c22h51i34m10s75t75á18l 8676272577976

co prosím to jako že maj dvouhmotu jen nafty ? to myslíte vážně ? to jste tak hloupí nebo to jen děláte ?

+5/−2
8.4.2016 17:09

R28a39d81a31n 42K54u20b66a17n61t 1343820899920

Rázy a vysoká komprese jseou vlastnosti dieselu a ty ničí dvouhmotu.

+1/−1
10.4.2016 15:22

L94u51k65a46s 45N28o23v40a83k 5804987534393

to je síla! včera vyšel článek a dneska kvůli dvouhmoťáku jedu do servisu.. Octavia II 2.0 TDi CR, rv2011:-(

0/0
8.4.2016 10:35

M71a37r21e88k 78H45r39u57b81y 6177162621688

5 let stare auto? Nejvyssi cas shodit ze skaly, jak jinak by se automotive prumysl uzivil ;-)

+3/0
8.4.2016 17:03

P77e28t26r 38H60o26r50á19k 1829803659114

Podle stáří se to dá poznat? A co když to má 700.000 km? Ty budeš asi odborník.

+1/−1
9.4.2016 0:25

T79o21m79á15š 98F97i50j42a11l79a 4932793493450

Tipnu Vám cenu opravy.. do 30 000 ,- se vejdete.

0/0
8.4.2016 18:18

P14e54t62r 46M69i58c40h81a58l 2440214661522

Jestli to má najeto pod 300 tisíc, nechal bych vyměnit i řidiče.

+1/0
10.4.2016 8:52

J48i36ř87í 61S53o40c33h76o64r 1272762763181

Strašák asi jak pro koho. Můj VW Sharan 85 kW TDI/PD najeto 350t. km, spojka i setrvák původní a v dobrá kondici a to jezdím 40% město, 60% mimo.

+6/0
7.4.2016 22:10

J18a21n 36D76l47o32u57h20ý 7804469640299

kdyby jste tech 350 tacu najel ve meste tak budete mluvit jinak ;-D

0/0
8.4.2016 20:16

M43a95r52t49i38n 31K70a86r40á97s93e74k 1918424359194

Na ježdění po městě si málokdo koupí Sharan.

+2/0
8.4.2016 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.