Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejdelší most světa, který končí i začíná v tunelu, je v Norsku

Jízda autem po Norsku je úchvatná. Každých pár kilometrů oněmíte úžasem buď nad okolní krajinou, nebo nad úžasnými silničními stavbami. Jednou takovou je i most Hardanger, který má hned několik nej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I75v77o 51C14h84a84r85f71r73e80i23t48a43g 3534368582291

Tento most má na obou stranách v tunelu i kruhové objezdy - nádhera: https://no.wikipedia.org/wiki/Hardangerbrua#/media/File:Vallaviktunnelen_Noorwegen.jpg

0/0
21.4.2016 5:26

K64a55r55e64l 84V77o68h94n78o46u57t 4338209740727

https://www.google.com/maps/place/Hardanger+Bridge/@60.4785371,6.8241058,1998m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0000000000000000:0xea0b9e4d2174163d

0/0
11.4.2016 11:27

J44a63n 26K15o27č80v89a82r34a 4202325367221

Ach ty iDnesácké titulky! "Nejdelší most světa" ;-D Nejdelší most světa má 165 km (železniční) a nejdelší silniční má 54 km. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_bridges_in_the_world

0/−3
11.4.2016 9:56

M77a88t49o70u63š 39K38y75n61c63l 4894107821189

Stačí přečíst že je to nejdelší most, který začíná a končí v tunelu (ten Vámi zmíněný tuhle podmínku nesplňuje). Nejlepší formulace to ale není, to nepopírám.

+11/0
11.4.2016 10:49

T16o47m38á47š 63R15a49d13n79i36c 2313408484741

nj, ale pokud se nepletu, Norsko je jedna ze zemí s největší daňovou zátěží vůbec. A takhle to vypadá, když se ty peníze dají k užitku. Nicméně my nemůžeme ani teoreticky být jako Norsko.. ne snad polohou či bohatstvím, brání nám v tom Češi.

+6/−1
11.4.2016 9:28

J71i31ř54í 62K50o56d27ý88d96e85k 7680800466963

Nejak jste taktne pomlcel o rope a zemnim plynu...

+5/0
11.4.2016 11:00

M81i98c36h14a44l 71T83o45m95i71n67s31k71ý 9741195227484

a taky se nemusí potýkat eurobyrokracií jako švýcarsko

0/0
11.4.2016 14:16

J33a89r63o13s40l19a36v 58K36a90d26l49e51c 5781829682521

Dle Čechůňů je ale největší daňová zátěž v České republice.;-)

0/0
11.4.2016 11:58

J30a79n 10G27u95t75b89a36y34e81r 6941299835515

Tak nevím, odkdy je 1400 m více než 2280 m? Radotínský most začíná i končí v tunelu a je o 680 m delší, takže jak může být ten norský most nejdelší?

Ne že bych chtěl být malicherný...

+1/−1
11.4.2016 9:15

J78a84n 46G45u89t81b92a51y89e98r 6541189795665

880 m, je pondělí, ráno, IQ se plácá v bahně jako polomrtvý kapr... :-D

+2/0
11.4.2016 9:17

P94e53t91r 84J61o28r53d39á21n 1315367236730

Radotínský není visutý, má tam spoustu nožiček

+6/0
11.4.2016 9:25

J75a15n 36G41u39t51b48a47y64e14r 6421929865595

To máte jistě pravdu. Nicméně prosím najděte a označte slovo "visutý" v následující větě článku: "A také je to nejdelší most světa, který začíná i končí v tunelu."

Poté můžeme pokračovat v diskusi ;-)

+4/0
11.4.2016 9:36

Z89d11e71n86ě94k 33S41v79o88b20o66d65a 4976494726257

Stavebně konstrukční majstrštyk

0/0
11.4.2016 8:18

J18a75r18o27s45l62a66v 24K66a41d29l39e49c 5591909742681

Tam by se mohli učit naši tuneláři. Jednoduché a pohodlné tunely, kde jsou i kruhové objezdy. Kolem jízdních pruhů bývají často plůtky aby se nedalo předjíždět. Je škoda, že fotografie nejsou z období kdy je to tam nádherně zelené, modré a slunečné.

+3/0
11.4.2016 7:59

J74i48r19i 58S49l27a50c43h 5355463312726

je to z května 2015 tady je jedna zelena a hezká z mostem v pozadí:) https://goo.gl/photos/u12UBMofYcoAQ9uN7

+1/0
11.4.2016 8:16

F84r50a96n90t88i34š27e78k 41F42l37i43n56t30a 1634130119403

Naši tuneláři, pokud myslíte opravdové stavitele tunelů, se tam učit nemusí, oni tam totiž některé tunely razí, protože v Česku pro ně není dostatek práce.

+9/0
11.4.2016 8:32

J39a28r90o95s33l10a62v 65K68a57d66l82e20c 5251459512801

To ano, není tunelář jako tunelář.

0/0
11.4.2016 11:52

J90i31n48d59r35i73c95h 36K41o21l75a12r 7290630465413

Dost asi zalezi, do ceho tunel vrtate, a jestli vam staci vyvrtat diru, nebo musite tunel jeste vyztuzovat atd. Samozrejme u nas tece spousta penez do kapes zucastnenych, ale s tou vystavbou to tak jednoduche neni.

+1/0
11.4.2016 9:26

J93i17r13i 81S88l27a96c37h 5325643682216

Most je luxusni je pravda, že je drahý ale stojí za to. Dá se přes něj přejít i pěšky, ale šíleně tam fouká. Jinak u tohoto mostu je ještě jedna zvláštnost a to kruhový objezd ve skále:) https://goo.gl/photos/8cP39NgfSiGyQDoh6 a ještě fotka nosného lana mostu https://goo.gl/photos/F2aRPdLaXdQBgpMh6

0/0
11.4.2016 7:54

R58o32b21e97r15t 48S72e81d62l79á14r 4537932

Nórsko je úžasná krajina, fascinuje ma zmysel pre poriadok, čestnosť, vzťah k prírode.. Obrovský môj obdiv nóromR^

+8/0
11.4.2016 7:53

J69i90n88d86r63i49c93h 30K50o25l18a42r 7680910735343

Tak u te cestnosti bych podle vlastnich zkusenosti brzdil. Nekdy ta cestnost ustoupi jejich tvrdohlavosti a nechuti uznat chybu.

0/0
11.4.2016 9:30

J20i37ř69í 15K84o77d19ý98d77e95k 7790900636783

Vztah k prirode? Farmy lososu, lov velryb, kanalizace svedena do more, kilometrove site nicici dno more atd... Nic neni cernobile.

+3/0
11.4.2016 11:03

M24a12r58e86k 29Z35a17h50r68a25d74i89l 6184179135641

Mně přijde víc fascinující Most přes Öresund, ale tohle je taky krása...

+2/0
11.4.2016 7:29

V46i56t 98P57o52c52h44m48a19n 7903816895197

Most peknej, ovšem provoz na nem silne pod plan kvůli vysokym poplatkum. Za kamion tusim 600 NOK, osobak asi 140. Jsou sice ruzne rabaty, ovšem i tak hodne penez. Je na nem zkratka mensi provoz, nez se cekalo.

0/0
11.4.2016 1:36

J66a69r12o66s71l11a15v 82K80a71d47l26e69c 5671539392931

Poplatek není jen za most.

0/0
11.4.2016 8:00

J68a12r94o22s59l32a91v 16K36a70d67l20e77c 5371539272401

Navíc to není jediné dopravní spojení a je dobře, že provoz je v té krajině menší.

0/0
11.4.2016 11:56

J55a71n 33Č46e15k97a81l 7649845604404

V Norsku je drahé všechno...

+1/0
11.4.2016 9:29

J81i84n89d18r24i31c79h 93K96o17l46a20r 7590440395473

a kolik stal trajekt vite?

0/0
11.4.2016 9:31

Z72d13e44n92e98k 39L65o97v66e70c32e95k 5969405936479

Kdyz jsme tam byli pred 3 lety, trajekt stal tusim 120NOK. Hlavne to nebyl jediny trajekt z Osla do Bergenu pres ktery jsme jeli. Tenkrat most byl tesne pred otevrenim. Hlavne proc se postavil bylo proto, ze ve spicce strajekty proste nestihaly a tvorily se nekolika kilometrove kolony aut.

+1/0
11.4.2016 14:03

J40i74n53d85r76i11c63h 15K73o32l43a93r 7180600725113

Takze to pak neni takovej rozdil, navic uspora casu. Pro nora 20 korun nic neni.

0/0
11.4.2016 15:26

V75í59t 18J61e49ž66e41k 4526289919515

Wow, tak u jeho stavby bych chtěl být.. A pak si ho i několikrát projet.. By se mi líbilo.

0/0
11.4.2016 0:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.