- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kram v podobe elektromobilu bych nechtel ani zadarmo a oni na to jeste stoji fronty
Ja uz bych zase nikdy v zivote nechtel jezdit v aute, kde se po slapnuti na plyn ceka az se neco stane.
V neděli 276.000 zaplacených záloh. Vypadá to, že třetí tisíciletí se začne projevovat i na silnicích...
To znamená, že objednávají i ti, kdo nedostanou federální dotaci 7 a půl tisíce dolarů. Těch bude totiž méně než 200.000.
A tady nekteri beci, ze kdysi byly poradniky na Trabanta.
Vzhledem k tomu, ze jsou v tom v podstate baterky do laptopu, tak by me zajimalo, jak dlouho opravdu vydrzi v realnem zivote. A co s autem pote, co umrou.
Jde o to, že to s bateriemi do laptopu ma mozna totozny rozmer, chemické složení je jiné. Dále je kolem článků velice sofistikovaný systém, který hlídá, aby byl každý modul provozován při ideálních podmínkách.
Elektromobily jsou bohuzel slepa vetev.
Budoucnost patri vodiku a jinym hybridum.
Tecka.
Kazdopadne vodikova auta jsou vyvojove tam, kde elektromobily před 20 lety.
Soucasna ucinost vyroby vodiku i jeho premena na elektrinu v palivovem clanku ma mizernou účinnost. Vodikove auto je superslozity stroj, narozdil od elektromobilu, který je zase super jednoduchy.
To je tak, když nově vzniklá automobilka dokázala udělat výkonné auto, které je levnější, než srovnatelné vozy a navíc jezdí skoro zadarmo. Pak když udělá další, co je o polovinu levnější a zase je výkonově a provozně nesrovnatelné s těmi chrochtáky co vibrují, hlučí a smrdí pod nos, tak se není čemu divit. To je ten důvod, proč dokáže vybrat na zálohách 7,5 miliardy korun na auto, co se začne dodávat až za rok.
Ale prdlajs. To je tak, když stát vesele přerozděluje a dává jim dotace v přepočtu na Kč 170 000 na auto. Tedy se jedná o obdobné fronty, jako se u nás stojí na zvrhlé dotace Zelená úsporám. Jak je možné od ostatních vycucnout něco "zadarmo", tak se zájemci najdou vždy.
"Po světě se takových našlo už přes 130 tisíc.". Když už zapšklý redaktor vytahuje pojmy jako 'šílený' a 'fanfarón', tak mohl by si zjistit, že "takových už se našlo" k 3.4.2016 11:30 rovných 276000 (133 tisíc bylo už 1.4.). Tož tak
"Fronta před jednotou na banány a toaletní papír..." ... proč je důležité, aby alespoň novináři ovládali mateřský jazyk. A když se nepolepší, můžeme je s klidem outsourcovat třeba do Indie.
Byl jsem jednim z tech kteru stali ve fronte na Model 3 pokusim se vysvetlit proc. Do chvile kdy firma vyrabi mene nez 200 000 aut rocne, muze clovek usetrit na danich. Bydlim v Californii, tak to dohromady je $10000. Takze auto, ktere stoji 35k me, bude stat 25k. Tesla letos vyrobila 50k aut, kazdy rok se snazi zdvojnsobit prudukci, takze v roce 2018 bude asi blizko tomuto limitu.
Auto bylo mozno objednat take online, ale o 10 hodin pozdeji. Vedel jsem, ze bude velky zajem, tak jsme si chtel byt jisty, ze se dostanu na poradnik co nejdriv.
Mam uz 6 mesicu BMW i3 a muzu vam rici, ze uz bych si nikdy nekoupil auto na benzin. Elektricke auto je tak rychle, tiche, pohodlne, zapomel jsem proc tady jsou benzinove pumpy , cenam benzinu se jen smeji a hlavne ani nevim, kolik ted stoji.
BMW je skvele auto, ma jen par negativ, je male, nema autopilot, dojezd jen 70-80mil a je drahe. Dostal jsme vsak dobry leasing, protoze BMW se snazi protlacit auta na trh. Mesicne platim to co bych utratil za benzin. Elektrina je strasne levna $0.05/kWh(Nocni proud).
Teslu chci hlavne kvuli autopilotu, supercharging, bezpecnosti a ze je to relativne levne auto,vzhledem k svemu zakladnimu vybaveni. Milerad predam rizeni na dlouhych cestach a nebo v denim trafiku autopilotu.
jen se blbě zeptám ,není 70-80 mil málo? myslím co se praktičnosti týče ,přeci jen dojedete domů s vybitým autem a něco se stane a potřebujete ihned někam odjet (pokud bydlíte na periferii tak to máte do města 20mil+) co uděláte ? přeci něčekáte až dobijete ,že vy máte ještě benzína?
Elektromobil ? To je to "auto" (pisu v zavorkach abych neurazil opravdova auta),
co jezdi v Praze, ale smrdi ve Chvaleticich?
Protoze jsem jeste nevidel v mediich nejaky clanek, ktery by do detailu rozebral energetickou narocnost a ekologicky dopad.
Vyroba el. energie, vyroba baterii (obsah vzacnych kovu, jejich tezba, zivotnost, likvidace ci recyklace atd.).