Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a22n 85M83a22t60ě65j76k57a 4112474377

já je třeba po 3letech provozu letos také dojedu, na příští zimu se už nehodí ale jaro a kousek léta s nimi určitě odjedu. a k tomu ušetřím i ty nové letní z minulého roku. :-P

0/0
7.4.2016 15:13
Foto

P45e65t18r 71A77c61h72i82l74l82e10s 6156252840260

divi se proc lidi nevyhazuji (za poplatek) pneu se 4mm vzorkem? a proc by pojistovny mely delat problemy, kdyz se nekdo naboura v lete na zimnich pneu? splnuji hloubku dezenu? no tak o co jde? v krizovych situacich by bylo lepsi mit nove letni, ale to jim vyjde, az je budou rozdavat pri kazdorocni jarni stk zdarma (stk i pneu zdarma)

0/0
7.4.2016 10:58

J75i37n52d19ř75i23c93h 84Š86k63o61p51e83k 4525111330365

souhlas, až na to vyhazování za poplatek.

Pneu musí bezplatně vzít zpět jejich prodejce a když kupuji nové, je to ještě jednodušší

0/0
7.4.2016 19:18

J13á39n 98K91o13t48ú26č 2846834228746

Je v tom kus masáže, ale ja verím tomu, že zimné pneu v lete je to najhoršie, čo môže byť. Lepšia je "úsporná" letná pneumatika, lepší je podľa mňa aj nejaký Nankang.

0/0
5.4.2016 11:38

J11a22n 79D68l37o44u88h49ý 8156910713230

No je fakt, že zimní časem ztrácí své vlastnosti, tvrdou a ojeté lamely jsou k ničemu. Pak je to asi na dojetí dostačující, ale nemohu od nich očekávat špičkové hodnoty. Ale když je porovnám s čínskými z lidlu...

0/0
5.4.2016 10:56

P50a80v30e18l 25K20ř88í40ž 8727581730119

Technika stále lepší a marketing nám nutí nesmysly. Mne osobně by zajímala statistika nehodovosti v závislosti na používání sezonních pneumatik, ale ta prostě nelze vyrobit...

0/0
5.4.2016 6:23

J84i84n34d72ř88i36c34h 90Š11k29o83p74e83k 4925241490625

máš pravdu, tu nelze vyrobit. Těžko by se totiž našlo dost bláznů, co by pro potřeby výzkumu byli ochotni jezdit v zimě na sněhu na letních

0/0
5.4.2016 8:57

P60a28v44e41l 25D57o21b81e39š 3106743948801

Tak já vždy na podzim koupím nové zimní. Přes léto dojezdím a je to. Jezdím tak už více jak patnáct let z nájezdem 40-50 tisíc ročně a nikdy žádný problém.

0/0
4.4.2016 20:28

M11a52r47e77k 82M51a19l26ý 1602788671790

To jako vůbec nekupujete letní? Nebo ty zimní dojezdíte a pak v půlce léta přezujete na letní? A ty zimní máte jenom na jednu zim a půlku léta a ty letní pak třeba na dvě půlky léta? Nějak tomu vašemu systému nerozumím...

Nebylo by jednodušší normálně střídat letní a zimní a při vašem nájezdu to máte tak na dvě sezony.

+1/0
5.4.2016 9:08

M22a31r96t55i34n 32K95o49v77á22ř 2401390699686

A už je tu nesmysl s +7°C znovu, jen otočený naopak, aby se zvýšil prodej letních...

+4/0
4.4.2016 18:40

K37a23r89e58l 35N58a95s29t27o40u36p15i20l 3710391450101

nejlepší je v létě dojíždět zimní a v zimě letní....

0/0
4.4.2016 16:28

P48a75v61e12l 35J24o36n15á77š 5771555139885

Tipl bych si, že bude dojíždění pneu minimálně silně omezeno samotnými řidiči, až začnou dělat šprajcy pojišťovny.

0/0
4.4.2016 15:57

M21a18r18t23i24n 95K36a12r52á18s83e92k 9138653288288

Tak kdyz nedelaji sprajcu proti nekterym cinskym gumam, ktere maji prilnavost jako by je nekdo prubezne mazal olejem, tak nevim proc by mely resit zimni gumy v lete..

+1/0
5.4.2016 21:09

J22a34n 19D42l21o90u62h17ý 8666110983620

Jak to je po novu v létě se zimní výbavou ve vyznačených úsecích?;-)

+1/0
4.4.2016 15:20

L52a57d80a 49N26o38v29a28k 4962953567

já třeba preferuju večerní pneumaticky před ranníma..., ale občas se mi stane, že je ráno dojíždim...

+10/0
4.4.2016 15:14

L43a18d97a 95N67o77v19a31k 4582183867

lidi pán z pneumatiky.cz je udiven a nejdou mu kšefty... Udělejte mu prosím radost a kupte si každý alespoň jednu pneumatiku.cz... děkuji...

+3/0
4.4.2016 15:11
Foto

L64u53k45á69š 76N30o54v10o56t23n95ý 6736587948378

...a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikác.

Když má někdo celoroční, tak proč by je měl na jaře přezouvat na letní? 8-o

+2/0
4.4.2016 14:07

P43e75t74r 45B98á31č25a 8765756335235

Trapna PR prodejcum pneu.

+4/0
4.4.2016 13:46

L94u93d39v56í78k 50G53a64j91d36o14š55í60k 2975723954492

Co je na tom překvapivého?

To jako mají lidé vyhodit gumy s 4mm dezénem, když je v klidu a zcela legálně mohou dojezdit v létě? Vlastnosti gum hrají roli, pokud gumy zatěžujete na maximum. To ovšem naprostá většina řidičů nedělá, takže řeči o vhodnosti a nevhodnosti obutí jsou z 90 % jen účelové. Většina řidičů ani nepozná, že mají podhuštěná kola, natož na čem zrovna jedou.

Tyhle řeči slyšíme jen z úst výrobců a prodejců pneumatik a jsou motivované pouze osobním ziskem. Kdyby to byl takový problém, tak první co by bylo nutné udělat, by byl zákaz používání čínských gum, protože ty mají přece mnohem horší jízdní vlastnosti než třeba Pirelli.

Pneumatiky jsou hned po pohonných hmotách a amortizaci vozu největší položkou v nákladech na provozu automobilu. Takže se není co divit, že lidé využívají benevolenci zákonů, která jim takové počínání umožňuje.

+5/0
4.4.2016 13:08

M43a46r44e48k 10K40a44š42n56ý 9225192650495

A furt dokola...Když to bude za normální prachy,tak to lidi budou kupovat. Mám Fabii a z výroby 17tky kolca. Continentalka co tam byla z výroba stojí 3500kč!! Koupil jsem Čínu za 1100kč/kus a hotovo. zas je fakt,že jezdím jen okolo komína,takže stačí. Samo že kdybych lítal x km měsíčně tak zainvestuju,ale takhle??

0/0
4.4.2016 11:33

M76a69r46t63i35n 59K69a98r43á55s29e93k 9138103398308

Na jezdeni kolem komina jste si koupil fabku, ktera ma z vyroby 17ky kola? A kdyz uz si poridite auto s drahymi "fesackymi" koly, tak nemate na adekvatni pneu? (nebo to byla bazarovka, pak by to asi davalo smysl?)

0/−1
4.4.2016 13:31

M24a47r35e34k 75K42a38š87n73ý 9935632940235

Předváděčka. Je to edice Monte Carlo černo-bílá kombinace-dodáváno na origo 17kách kolech. Auto se mi líbilo a v Ostravě ho mám jen já :-) Menší auto do města a aby trošku vypadalo se už nevyrábí ;-D

0/0
4.4.2016 15:27

M32a38r44t98i52n 59K43a18r95á71s23e35k 9498103908258

Proc ne, jen pmi prijde trochu divne si priplatit za to aby auto vypadalo pekne (coz monte carlo souhlasim ze neni spatne) a pak setrit par korun na jedne z nejdulezitejsich casti .... 205/40 r17 koupite za 1100 kormorany (levnejsi pneu z koncernu michelin), za 1500 nexeny (stredni trida) a premiovky zacinaji na 2000, proc kupovat cinana? (je osobni pohled a obecne doporuceni, samo si kupte co vy uznate za vhodne)

+1/0
4.4.2016 15:55

M54a96r39e14k 22K41a73š82n40ý 9725432410575

Tak u mě to není ani tak o šetření,jakože o tom že neví co by za to chtěli...Má to stejně i se servisem(litr oleje u dealera za 350kč!! opravdu né!!!proto si vozím vlastní materiál)Až to bude stát normální peníze tak si rád koupím,ale jak jsem říkal,na moje ježdění opravdu stačí.Oprava: Značka pneu je Minerva,takže nevím zda je to přímo Čína??

0/0
4.4.2016 16:00

M89a40r95t74i85n 20K26a83r93á59s50e94k 9218273748228

Minerva jsou ciny, povetsinou dopadaji v testech mizerne no, ale lidi to kupujou. Jen rikam ze za sebe doporucuju se poohlidnout spise po levnejsi verzich z vetsi pneu koncernu, cena je vetsinou velmi podobna jako za cinu, a provozni vlastnosti vetsinou vyznamne lepsi (navic vice verim nejake kontrole kvality u michelin/contitnetal nez u ciny, i kdyz se ciny postupne zlepsuji).

Bohuzel pneu ve "fesackych" rozmerech jsou u premiovek vetsinou hodne drahe, u obyc rozmeru napr 195/65 r15 byva rozdil maly (nejlevnejsi cina za 1000, nejdrazsi premiovky za 1500, lenvjesi premiovky za 1250)....

+1/0
4.4.2016 16:05

M97a35r42e46k 72K29a96š33n89ý 9115892630615

Jak říkám okolo komína a mám je tak na 5let:-) Minulé auto FII jsem měl od novoty a prodej po 4letech s originál pneu 70% vzorek :-) MC byla předváděčka(rok stará)takže pneu tomu odpovídaly... :-(

0/0
4.4.2016 16:10

J68i78n25d11ř59i16c41h 26Š60k63o88p73e40k 4595461870195

nechce se mi věřit, že by neměla povolený menší alternativy pneu

0/0
5.4.2016 8:58

R11a23d97e69k 41H46o10d93a84ň 9696437711833

"Hraniční teplota 7 stupňů" je naprostá pitomost. Zimní pneumatika (tedy pneu s označením M+S) je určená, jak už zkratka popisuje, na břečku a sníh. Přesně proto má dezén jaký má, aby dokázala tu břečku a sníh odvádět lépe pryč. Jenže pokud je suchá vozovka, pak i pod nulou jsou letní gumy lepší než zimní, a pokud je vozovka mokrá ale není led či sníh, pak jsou na tom letní a zimní gumy ještě kolem nuly zhruba stejně. Je pěkné jak se každoročně píší desítky článků o vražedných 7mi stupních, ale ještě jsem nezaznamenal jediný odkaz na relevantní test (a většinou ani na nějakou frašku co produkuje BESIP nebo ÚAMK)

Nevím u koho hraje rozhodnutí "poslední březnový den". U mě hraje rozhodnutí fakt, že v noci bývají teploty kolem nuly, a ráno bývá jinovatka.

0/−1
3.4.2016 23:13
Foto

J83a30k62u32b 35V80a34š92k60o 1218434942473

Hele ty odborníku, M+S nepopisuje jak ty tvrdíš břečku a sníh, ale bláto a sníh. A říká ti něco rozdílná směs, která se používá pro výrobu pneu? Ona totiž každá směs má jiné vlastnosti v závislosti na teplotě.

+1/−2
4.4.2016 1:37

R71a53d72e42k 68H59o44d80a10ň 9756647901363

M na zimní gumě je označení břečky, nikoli bláta (jakkoli vám budou slovníky tvrdit že mud = bláto).

0/−1
4.4.2016 7:06
Foto

J41a25k17u74b 45V96a54š75k78o 1678214172343

Označení M+S pochází ještě z doby, kdy se vlastně nejednalo o zimní pneu jak je známe dne, ale šlo o pneu s hodně hrubým vzorkem. Je s podivem, že se některé pneu jak ty tvrdíš s označením břečka+sníh prodávají jako letní ;-) Jinak v legislativě jsou jako zimní pneu označeny ty s písmeny M a S , ale je lepší spíš koukat po logu hory s vločkou.

+3/0
4.4.2016 10:25

M65i62c25h49a12l 64N73o93v74á55k 7310519117824

Rozdílná směs už často nebývá, ty podniky to jedou ve velkým a nedrbou se s oddělením spíše jde o prořez gumy. Každá značka má jinou třeba směs dodavatele, ale jedna značka zpravidla jedna směs, proto třeba Barumka je měkká a Michelinka tvrdá a taková Michelinka vydrží víc jako zimní guma, než Barumka jako letní.:-)

0/0
4.4.2016 7:31

L36u13d83v53í96k 41G97a48j19d85o84š74í45k 2505713914842

Rozdílná směs (její tvrdost v závislosti na teplotě) hraje spíše pro zimní obutí, protože měkčí směs má obvykle lepší přilnavost k vozovce. Její problém v letních měsících je jen v tom, že nic nevydrží a rychle se ojíždí. To ovšem v případě, že zimní gumy přes léto dojíždíte ze 4 mm dezénu a 1,6 mm, nehraje žádnou roli.

0/0
4.4.2016 13:14

M60a34r43t93i80n 65K59a73r10á26s42e65k 9688843328448

No zimni smes nema v letnim vedru opravdu lepsi prilnavost nez letni...

+5/0
4.4.2016 13:33
Foto

J23a27k71u94b 24V24a75š36k26o 1538384632363

To já taky netvrdím, ale rozhodně má v zimě lepší přilnavost ,než letní, bez ohledu na to zda je sníh, či ne, jak se tu snaží namluvit Hodaň.

0/0
4.4.2016 17:59

L28a33d31a 81N69o69v27a66k 4882543477

né to nejsou....;-D

0/0
4.4.2016 15:09

T33o79m96á24š 65V81a50l10d62e40r 7323330989

Nebudu zářným příkladem. Jednou jsem koupil vůz v létě na nových zimních a nedalo se s nimi jezdit. Hned jsem koupil letní. Ale stačilo je v teplých zimách ojet na 3 mm a hned se s nimi dalo jezdit v teplých jarních dnech, jako byly tento víkend, normálně. Možná měli větší valivý odpor než letní.Hlučnost byla malilinko větší, ale dalo se s nimi jezdit i na hraně, jako s letňákama. Nebo to bylo autem? :-)

0/0
3.4.2016 23:00

P96a70v46e58l 17J76e37ř36á95b46e80k 7921202834977

Rukama.

0/0
4.4.2016 1:08

M25i15c76h33a71l 34N70o43v27á60k 7690439137374

To záleží na zrnitosti cesty.

0/0
4.4.2016 7:34

P11a95v95e98l 32V84o97r32l68í59č22e27k 6200377438

nevím,co je na tom těžkého pochopit... v létě se jezdí na letních a v zimě na zimních ...

+1/−5
3.4.2016 22:33

R25a31d54e97k 51H84o56d63a97ň 9606737361373

Tak ještě aby zavedli jarní a podzimní, a bude to v pohodě, ne? "Těžké pochopit" je na tom primárně to, že M+S má horší vlastnosti na suchém povrchu i v teplotách značně pod nulou, a na mokru plus mínus stejné. Což např. na Jižní Moravě letos znamenalo, že zimní gumy byly lepší než by byly letní asi tak 10 dní z minulých 12ti měsíců.

Samozřejmě pokud jezdíte po horách nebo chcete do Alp, je situace diametrálně odlišná.

+1/−1
3.4.2016 23:20

R29e96n46é 42Š34r98ů94t49e83k 8928875986988

Letošní zimní sezonu jsem odjezdil na letních, jen asi 4 dny jsem nemohl vyjet, kdy napadal sníh. Loňskou jsem sice přezul, ale odjezdil bych jí taktéž.

0/0
3.4.2016 22:17

J91i46ř27í 21B54o24č42e98k 6119394255446

Výrobci pneumatik tak trochu klamou tělem, běžný řidič nejezdí nikdy tak extrémně aby poznal rozdíly v jízdních vlastnostech letních či zimních pneumatik. Jediné co trochu poznat je je vyšší hlučnost zimních gum a jejich rychlejší sjíždění. Výrobci uvádějí že zimní guma v létě hůře brzdí (ale zase za mokra lépe odvádí vodu a odolává lépe aquaplaningu) takže zase nic, tvrdí že má auto vyšší spotřebu (opět nemohu potvrdit) jezdím leta a se spotřebami odpovídajícími spíše věku a opotřebení motoru než pneumatikami protože po jejich výměně se průměr nehne ani o deci. Spíš půjde o to prodat více pneumatik a časem buzerovat lidi když něco nedodrží. Pak raději budu jezdit mastnou tyčí.

+6/0
3.4.2016 20:32

V60l52a53d42i97s47l57a57v 70B13u70r22y78š91e20k 1429922407374

nevím jak jezdí běžný řidič a jak nejezdí, ale jednou jsem jel za vagabundem, kterýmu bylo jedno, jaký má pneumatiky, bylo nasněženo a tomu vagabundovi to v kopci začalo klouzat, lítal jako koza na ledě, nebylo vidět, bílá tma, vagabund, kterýmu je všechno jedno nakonec zůstal stát uprostřed vozovky a já se ho snažil objet, když do mě zezadu napálil autobus, moje auto mělo tehdy najeto 70 km

0/0
3.4.2016 21:12

P65a98v51e91l 20R46e85z16n59i92c37e28k 3675314964722

to potesi...

0/0
4.4.2016 15:12

J55i50n17d85ř55i40c50h 38Š88k74o14p42e61k 4135101160695

pokud máš zimní i letní pneu s profilem 45 a menší, tak opravdu rozdíl letní zimní nepoznáš.

Pokud máš profil kolem 60, 65, rozdíl je znát i při dodržování rychlostních limitů

0/−1
3.4.2016 21:21

Z11d58e45n19e60k 43C95v21r40č97e63k 4423834138901

U příčin dopravních nehod se nejvíc uvádí vysoká rychlost,návykové látky,nedání přednosti v jízdě,nerespektování dopravního značení...Nějak si nevzpominam kdy příčinou byla zimní pneu v letním období.

+1/0
3.4.2016 19:28

V80l28a64d90i85s54l81a35v 58B22u12r44y41š53e53k 1559922317574

to je proto, že příčiny se formulují obecně, třeba když se někdo drápe v nose a telefonuje, tak je příčinnou nesprávný způsob jízdy nebo nevěnování se řízení, pokud někdo narazí do stromu, protože má nevhodné pneumatiky, tak se to svede na vysokou rychlost, kterou uvádíte že je nejčastější příčinnou

0/0
3.4.2016 20:07

R65a71d61e63k 94H17o21d73a24ň 9416857941143

Podle statistik policie jsou příčiny především nedání přednosti v jízdě, nesprávný způsob jízdy a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Návykové látky či vysoká rychlost jsou z hlediska nehodovosti ve skutečnosti naprosto marginální, jen se jimi PČR a ministři neustále zaklínají.

0/0
3.4.2016 23:16

A70n23t60o42n48í19n 29S25e29b32e86r95a 7573978630679

Ja zadne zimni nedojizdim. Ja na nich jezdim 4 roky v kuse a bud koupim novejsi auto nebo dalsi sadu zimnich.

0/0
3.4.2016 18:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.