Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a17n 18M59a98t22ě41j33k24a 4702114957

já je třeba po 3letech provozu letos také dojedu, na příští zimu se už nehodí ale jaro a kousek léta s nimi určitě odjedu. a k tomu ušetřím i ty nové letní z minulého roku. :-P

0/0
7.4.2016 15:13
Foto

P84e50t51r 86A28c40h11i26l47l31e61s 6746442710970

divi se proc lidi nevyhazuji (za poplatek) pneu se 4mm vzorkem? a proc by pojistovny mely delat problemy, kdyz se nekdo naboura v lete na zimnich pneu? splnuji hloubku dezenu? no tak o co jde? v krizovych situacich by bylo lepsi mit nove letni, ale to jim vyjde, az je budou rozdavat pri kazdorocni jarni stk zdarma (stk i pneu zdarma)

0/0
7.4.2016 10:58

J20i72n68d67ř76i24c51h 11Š39k11o16p82e36k 4795131230975

souhlas, až na to vyhazování za poplatek.

Pneu musí bezplatně vzít zpět jejich prodejce a když kupuji nové, je to ještě jednodušší

0/0
7.4.2016 19:18

J43á63n 75K54o46t54ú27č 2666674928896

Je v tom kus masáže, ale ja verím tomu, že zimné pneu v lete je to najhoršie, čo môže byť. Lepšia je "úsporná" letná pneumatika, lepší je podľa mňa aj nejaký Nankang.

0/0
5.4.2016 11:38

J50a19n 97D85l39o54u63h19ý 8726680703940

No je fakt, že zimní časem ztrácí své vlastnosti, tvrdou a ojeté lamely jsou k ničemu. Pak je to asi na dojetí dostačující, ale nemohu od nich očekávat špičkové hodnoty. Ale když je porovnám s čínskými z lidlu...

0/0
5.4.2016 10:56

P77a67v25e17l 24K27ř13í81ž 8837541170389

Technika stále lepší a marketing nám nutí nesmysly. Mne osobně by zajímala statistika nehodovosti v závislosti na používání sezonních pneumatik, ale ta prostě nelze vyrobit...

0/0
5.4.2016 6:23

J88i54n41d52ř79i78c26h 67Š26k64o70p84e46k 4965191660185

máš pravdu, tu nelze vyrobit. Těžko by se totiž našlo dost bláznů, co by pro potřeby výzkumu byli ochotni jezdit v zimě na sněhu na letních

0/0
5.4.2016 8:57

P18a44v40e28l 55D60o36b43e72š 3426213598631

Tak já vždy na podzim koupím nové zimní. Přes léto dojezdím a je to. Jezdím tak už více jak patnáct let z nájezdem 40-50 tisíc ročně a nikdy žádný problém.

0/0
4.4.2016 20:28

M10a94r76e54k 15M60a37l95ý 1922178971850

To jako vůbec nekupujete letní? Nebo ty zimní dojezdíte a pak v půlce léta přezujete na letní? A ty zimní máte jenom na jednu zim a půlku léta a ty letní pak třeba na dvě půlky léta? Nějak tomu vašemu systému nerozumím...

Nebylo by jednodušší normálně střídat letní a zimní a při vašem nájezdu to máte tak na dvě sezony.

+1/0
5.4.2016 9:08

M58a80r57t58i97n 16K82o71v63á38ř 2921800949266

A už je tu nesmysl s +7°C znovu, jen otočený naopak, aby se zvýšil prodej letních...

+4/0
4.4.2016 18:40

K22a29r92e26l 77N31a89s70t59o20u56p49i14l 3110681320581

nejlepší je v létě dojíždět zimní a v zimě letní....

0/0
4.4.2016 16:28

P62a81v68e56l 54J53o70n18á14š 5271785679835

Tipl bych si, že bude dojíždění pneu minimálně silně omezeno samotnými řidiči, až začnou dělat šprajcy pojišťovny.

0/0
4.4.2016 15:57

M81a56r61t87i82n 16K15a31r57á86s38e18k 9768563898758

Tak kdyz nedelaji sprajcu proti nekterym cinskym gumam, ktere maji prilnavost jako by je nekdo prubezne mazal olejem, tak nevim proc by mely resit zimni gumy v lete..

+1/0
5.4.2016 21:09

J56a29n 89D93l80o48u36h34ý 8176180123230

Jak to je po novu v létě se zimní výbavou ve vyznačených úsecích?;-)

+1/0
4.4.2016 15:20

L57a92d48a 42N19o70v37a50k 4442813537

já třeba preferuju večerní pneumaticky před ranníma..., ale občas se mi stane, že je ráno dojíždim...

+10/0
4.4.2016 15:14

L80a92d50a 85N35o78v79a96k 4342793237

lidi pán z pneumatiky.cz je udiven a nejdou mu kšefty... Udělejte mu prosím radost a kupte si každý alespoň jednu pneumatiku.cz... děkuji...

+3/0
4.4.2016 15:11
Foto

L32u77k51á42š 75N73o54v47o39t88n66ý 6716227858598

...a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikác.

Když má někdo celoroční, tak proč by je měl na jaře přezouvat na letní? 8-o

+2/0
4.4.2016 14:07

P87e73t94r 12B18á82č16a 8425646255105

Trapna PR prodejcum pneu.

+4/0
4.4.2016 13:46

L51u12d54v92í85k 33G71a24j26d74o87š71í40k 2475823714692

Co je na tom překvapivého?

To jako mají lidé vyhodit gumy s 4mm dezénem, když je v klidu a zcela legálně mohou dojezdit v létě? Vlastnosti gum hrají roli, pokud gumy zatěžujete na maximum. To ovšem naprostá většina řidičů nedělá, takže řeči o vhodnosti a nevhodnosti obutí jsou z 90 % jen účelové. Většina řidičů ani nepozná, že mají podhuštěná kola, natož na čem zrovna jedou.

Tyhle řeči slyšíme jen z úst výrobců a prodejců pneumatik a jsou motivované pouze osobním ziskem. Kdyby to byl takový problém, tak první co by bylo nutné udělat, by byl zákaz používání čínských gum, protože ty mají přece mnohem horší jízdní vlastnosti než třeba Pirelli.

Pneumatiky jsou hned po pohonných hmotách a amortizaci vozu největší položkou v nákladech na provozu automobilu. Takže se není co divit, že lidé využívají benevolenci zákonů, která jim takové počínání umožňuje.

+5/0
4.4.2016 13:08

M67a31r15e75k 90K32a69š96n89ý 9905242970315

A furt dokola...Když to bude za normální prachy,tak to lidi budou kupovat. Mám Fabii a z výroby 17tky kolca. Continentalka co tam byla z výroba stojí 3500kč!! Koupil jsem Čínu za 1100kč/kus a hotovo. zas je fakt,že jezdím jen okolo komína,takže stačí. Samo že kdybych lítal x km měsíčně tak zainvestuju,ale takhle??

0/0
4.4.2016 11:33

M36a49r87t82i87n 30K75a25r71á91s83e50k 9548213148128

Na jezdeni kolem komina jste si koupil fabku, ktera ma z vyroby 17ky kola? A kdyz uz si poridite auto s drahymi "fesackymi" koly, tak nemate na adekvatni pneu? (nebo to byla bazarovka, pak by to asi davalo smysl?)

0/−1
4.4.2016 13:31

M34a43r86e77k 40K51a41š55n13ý 9605212390945

Předváděčka. Je to edice Monte Carlo černo-bílá kombinace-dodáváno na origo 17kách kolech. Auto se mi líbilo a v Ostravě ho mám jen já :-) Menší auto do města a aby trošku vypadalo se už nevyrábí ;-D

0/0
4.4.2016 15:27

M63a95r31t36i43n 86K66a94r25á75s90e86k 9298233198108

Proc ne, jen pmi prijde trochu divne si priplatit za to aby auto vypadalo pekne (coz monte carlo souhlasim ze neni spatne) a pak setrit par korun na jedne z nejdulezitejsich casti .... 205/40 r17 koupite za 1100 kormorany (levnejsi pneu z koncernu michelin), za 1500 nexeny (stredni trida) a premiovky zacinaji na 2000, proc kupovat cinana? (je osobni pohled a obecne doporuceni, samo si kupte co vy uznate za vhodne)

+1/0
4.4.2016 15:55

M73a65r87e81k 28K59a48š81n51ý 9275752380585

Tak u mě to není ani tak o šetření,jakože o tom že neví co by za to chtěli...Má to stejně i se servisem(litr oleje u dealera za 350kč!! opravdu né!!!proto si vozím vlastní materiál)Až to bude stát normální peníze tak si rád koupím,ale jak jsem říkal,na moje ježdění opravdu stačí.Oprava: Značka pneu je Minerva,takže nevím zda je to přímo Čína??

0/0
4.4.2016 16:00

M87a33r34t53i87n 38K15a27r54á38s44e22k 9248153308768

Minerva jsou ciny, povetsinou dopadaji v testech mizerne no, ale lidi to kupujou. Jen rikam ze za sebe doporucuju se poohlidnout spise po levnejsi verzich z vetsi pneu koncernu, cena je vetsinou velmi podobna jako za cinu, a provozni vlastnosti vetsinou vyznamne lepsi (navic vice verim nejake kontrole kvality u michelin/contitnetal nez u ciny, i kdyz se ciny postupne zlepsuji).

Bohuzel pneu ve "fesackych" rozmerech jsou u premiovek vetsinou hodne drahe, u obyc rozmeru napr 195/65 r15 byva rozdil maly (nejlevnejsi cina za 1000, nejdrazsi premiovky za 1500, lenvjesi premiovky za 1250)....

+1/0
4.4.2016 16:05

M76a65r85e52k 72K83a11š71n56ý 9525452300925

Jak říkám okolo komína a mám je tak na 5let:-) Minulé auto FII jsem měl od novoty a prodej po 4letech s originál pneu 70% vzorek :-) MC byla předváděčka(rok stará)takže pneu tomu odpovídaly... :-(

0/0
4.4.2016 16:10

J77i55n62d42ř51i36c47h 85Š69k74o83p73e86k 4595601670155

nechce se mi věřit, že by neměla povolený menší alternativy pneu

0/0
5.4.2016 8:58

R50a92d62e38k 78H42o73d65a11ň 9446867131593

"Hraniční teplota 7 stupňů" je naprostá pitomost. Zimní pneumatika (tedy pneu s označením M+S) je určená, jak už zkratka popisuje, na břečku a sníh. Přesně proto má dezén jaký má, aby dokázala tu břečku a sníh odvádět lépe pryč. Jenže pokud je suchá vozovka, pak i pod nulou jsou letní gumy lepší než zimní, a pokud je vozovka mokrá ale není led či sníh, pak jsou na tom letní a zimní gumy ještě kolem nuly zhruba stejně. Je pěkné jak se každoročně píší desítky článků o vražedných 7mi stupních, ale ještě jsem nezaznamenal jediný odkaz na relevantní test (a většinou ani na nějakou frašku co produkuje BESIP nebo ÚAMK)

Nevím u koho hraje rozhodnutí "poslední březnový den". U mě hraje rozhodnutí fakt, že v noci bývají teploty kolem nuly, a ráno bývá jinovatka.

0/−1
3.4.2016 23:13
Foto

J20a81k51u83b 12V11a96š36k53o 1408454122893

Hele ty odborníku, M+S nepopisuje jak ty tvrdíš břečku a sníh, ale bláto a sníh. A říká ti něco rozdílná směs, která se používá pro výrobu pneu? Ona totiž každá směs má jiné vlastnosti v závislosti na teplotě.

+1/−2
4.4.2016 1:37

R16a34d84e67k 43H18o19d27a72ň 9126557361753

M na zimní gumě je označení břečky, nikoli bláta (jakkoli vám budou slovníky tvrdit že mud = bláto).

0/−1
4.4.2016 7:06
Foto

J20a74k38u90b 26V64a43š84k71o 1818764592153

Označení M+S pochází ještě z doby, kdy se vlastně nejednalo o zimní pneu jak je známe dne, ale šlo o pneu s hodně hrubým vzorkem. Je s podivem, že se některé pneu jak ty tvrdíš s označením břečka+sníh prodávají jako letní ;-) Jinak v legislativě jsou jako zimní pneu označeny ty s písmeny M a S , ale je lepší spíš koukat po logu hory s vločkou.

+3/0
4.4.2016 10:25

M30i31c12h60a85l 37N53o20v98á65k 7560829707834

Rozdílná směs už často nebývá, ty podniky to jedou ve velkým a nedrbou se s oddělením spíše jde o prořez gumy. Každá značka má jinou třeba směs dodavatele, ale jedna značka zpravidla jedna směs, proto třeba Barumka je měkká a Michelinka tvrdá a taková Michelinka vydrží víc jako zimní guma, než Barumka jako letní.:-)

0/0
4.4.2016 7:31

L57u32d44v71í75k 55G20a84j42d92o67š67í62k 2355393114142

Rozdílná směs (její tvrdost v závislosti na teplotě) hraje spíše pro zimní obutí, protože měkčí směs má obvykle lepší přilnavost k vozovce. Její problém v letních měsících je jen v tom, že nic nevydrží a rychle se ojíždí. To ovšem v případě, že zimní gumy přes léto dojíždíte ze 4 mm dezénu a 1,6 mm, nehraje žádnou roli.

0/0
4.4.2016 13:14

M63a65r81t31i80n 73K61a13r88á79s92e48k 9898803688808

No zimni smes nema v letnim vedru opravdu lepsi prilnavost nez letni...

+5/0
4.4.2016 13:33
Foto

J92a66k39u61b 96V44a66š47k61o 1678754302843

To já taky netvrdím, ale rozhodně má v zimě lepší přilnavost ,než letní, bez ohledu na to zda je sníh, či ne, jak se tu snaží namluvit Hodaň.

0/0
4.4.2016 17:59

L32a89d54a 27N44o75v18a19k 4802673527

né to nejsou....;-D

0/0
4.4.2016 15:09

T51o32m84á74š 51V13a49l35d37e16r 7653900719

Nebudu zářným příkladem. Jednou jsem koupil vůz v létě na nových zimních a nedalo se s nimi jezdit. Hned jsem koupil letní. Ale stačilo je v teplých zimách ojet na 3 mm a hned se s nimi dalo jezdit v teplých jarních dnech, jako byly tento víkend, normálně. Možná měli větší valivý odpor než letní.Hlučnost byla malilinko větší, ale dalo se s nimi jezdit i na hraně, jako s letňákama. Nebo to bylo autem? :-)

0/0
3.4.2016 23:00

P63a52v94e88l 60J45e57ř83á16b85e54k 7131832394197

Rukama.

0/0
4.4.2016 1:08

M22i25c39h69a80l 64N19o92v93á41k 7190559117844

To záleží na zrnitosti cesty.

0/0
4.4.2016 7:34

P31a79v93e65l 65V97o27r34l12í94č23e48k 6660927758

nevím,co je na tom těžkého pochopit... v létě se jezdí na letních a v zimě na zimních ...

+1/−5
3.4.2016 22:33

R61a36d72e78k 53H72o95d72a95ň 9406537951923

Tak ještě aby zavedli jarní a podzimní, a bude to v pohodě, ne? "Těžké pochopit" je na tom primárně to, že M+S má horší vlastnosti na suchém povrchu i v teplotách značně pod nulou, a na mokru plus mínus stejné. Což např. na Jižní Moravě letos znamenalo, že zimní gumy byly lepší než by byly letní asi tak 10 dní z minulých 12ti měsíců.

Samozřejmě pokud jezdíte po horách nebo chcete do Alp, je situace diametrálně odlišná.

+1/−1
3.4.2016 23:20

R13e12n24é 77Š89r50ů29t55e85k 8588375236988

Letošní zimní sezonu jsem odjezdil na letních, jen asi 4 dny jsem nemohl vyjet, kdy napadal sníh. Loňskou jsem sice přezul, ale odjezdil bych jí taktéž.

0/0
3.4.2016 22:17

J75i72ř76í 14B12o82č29e25k 6869454595386

Výrobci pneumatik tak trochu klamou tělem, běžný řidič nejezdí nikdy tak extrémně aby poznal rozdíly v jízdních vlastnostech letních či zimních pneumatik. Jediné co trochu poznat je je vyšší hlučnost zimních gum a jejich rychlejší sjíždění. Výrobci uvádějí že zimní guma v létě hůře brzdí (ale zase za mokra lépe odvádí vodu a odolává lépe aquaplaningu) takže zase nic, tvrdí že má auto vyšší spotřebu (opět nemohu potvrdit) jezdím leta a se spotřebami odpovídajícími spíše věku a opotřebení motoru než pneumatikami protože po jejich výměně se průměr nehne ani o deci. Spíš půjde o to prodat více pneumatik a časem buzerovat lidi když něco nedodrží. Pak raději budu jezdit mastnou tyčí.

+6/0
3.4.2016 20:32

V88l27a76d82i10s62l62a83v 49B44u61r74y66š62e17k 1649622617594

nevím jak jezdí běžný řidič a jak nejezdí, ale jednou jsem jel za vagabundem, kterýmu bylo jedno, jaký má pneumatiky, bylo nasněženo a tomu vagabundovi to v kopci začalo klouzat, lítal jako koza na ledě, nebylo vidět, bílá tma, vagabund, kterýmu je všechno jedno nakonec zůstal stát uprostřed vozovky a já se ho snažil objet, když do mě zezadu napálil autobus, moje auto mělo tehdy najeto 70 km

0/0
3.4.2016 21:12

P10a12v49e69l 22R52e80z53n18i46c64e24k 3845464934882

to potesi...

0/0
4.4.2016 15:12

J86i66n70d46ř24i75c47h 42Š22k64o21p51e49k 4325281220465

pokud máš zimní i letní pneu s profilem 45 a menší, tak opravdu rozdíl letní zimní nepoznáš.

Pokud máš profil kolem 60, 65, rozdíl je znát i při dodržování rychlostních limitů

0/−1
3.4.2016 21:21

Z74d46e85n17e72k 68C46v45r48č76e47k 4543544738181

U příčin dopravních nehod se nejvíc uvádí vysoká rychlost,návykové látky,nedání přednosti v jízdě,nerespektování dopravního značení...Nějak si nevzpominam kdy příčinou byla zimní pneu v letním období.

+1/0
3.4.2016 19:28

V94l26a92d88i24s29l46a45v 89B96u29r89y33š67e16k 1429102787164

to je proto, že příčiny se formulují obecně, třeba když se někdo drápe v nose a telefonuje, tak je příčinnou nesprávný způsob jízdy nebo nevěnování se řízení, pokud někdo narazí do stromu, protože má nevhodné pneumatiky, tak se to svede na vysokou rychlost, kterou uvádíte že je nejčastější příčinnou

0/0
3.4.2016 20:07

R22a77d57e52k 48H89o33d90a68ň 9126397461953

Podle statistik policie jsou příčiny především nedání přednosti v jízdě, nesprávný způsob jízdy a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Návykové látky či vysoká rychlost jsou z hlediska nehodovosti ve skutečnosti naprosto marginální, jen se jimi PČR a ministři neustále zaklínají.

0/0
3.4.2016 23:16

A70n32t36o30n84í81n 31S49e54b56e61r48a 7653358450669

Ja zadne zimni nedojizdim. Ja na nich jezdim 4 roky v kuse a bud koupim novejsi auto nebo dalsi sadu zimnich.

0/0
3.4.2016 18:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.