Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vstávání z mrtvých. Závodnici Škodu 120 LS postavili z hromady šrotu

Oranžová závodní stodvacítka s nenápadným nápisem Zetor připomíná bájného Fénixe. A nejen svojí ohnivou barvou. Původní auto závodníka Jiřího Kimla totiž po roce 1989 skončilo rozebrané na díly po garážích po celé zemi. Renovace vozu trvala pět let a dnes znovu jezdí po závodních tratích. A opět jej pilotuje Jiří Kiml. Jen má za jménem „junior“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L53u34k53á18š 95O97m84á67č23k28a 5331464421346

Hm. Škoda, že nevypadá jako originál. Navíc ten šílený pruh na skle...

0/0
8.4.2016 21:58

J33a18n 47J45i40r74o55u69s48e48k 7193319164351

A přitom taková blbost :-)

0/0
8.4.2016 12:31

R77a82d83o89m51í61r 38A97l66b26e42r35t 1106781582299

Čest Vašemu snažení.VR^

+1/0
8.4.2016 11:24

K89a74r42e83l 33V10o29j86t77a 6731247838842

Nádhera.R^

0/0
8.4.2016 11:06

J14i98ř73í 90K59r88á40t44k42ý 3940792954

Skvělá práce. Mnohem lepší než ta šílená limuzína, zejména v dílenské kvalitě provedení, ale každopádně i duchem. Naštěstí měl senior rozum a nenechal se juniorem zvyklat.

+1/0
8.4.2016 8:34

J34i50ř31í 13K14r73á76t21k28ý 3580432884

*zviklat 8-o

0/0
8.4.2016 8:50

T32o11m76a62s 96T22r76n47k53a 5224618273679

to by mě zajímalo kolik do te 120 dali.. já jsem dal do felicie statísíce a co z toho, byly to vyhozené peníze... stejně si troufám tvrdit že motor 1,6 benzín bez turba je to nejsportovnější co kdy škodovka udělala :-) to měli dát do té 120

https://www.youtube.com/watch?v=xPKreZfz17M

+1/0
8.4.2016 7:59

P44a50v88e27l 84Z56a78j62í86č97e59k 8974820726980

pokud myslite 1,6 ve felde tak to byl wagen nikoliv skoda... navic to byl tesky mastodont... ze skodovackeho motoru 1,3 s 9 kanalovou hlavou a karbecama od weber se dal motor vyladit az na 108-122kw ta 122kw varianta byla s 78mm vlozkama... cela prestavba pouze motoru me vysla kolem 150000

+2/0
8.4.2016 10:29

L47u72k66á55š 64O84m68á57č21k76a 5461304271416

Jezisimarja. 150 za takový hnůj.

0/0
8.4.2016 21:59

V52í21t 88B14r44z69o33b86o92h43a12t64ý 7360442123271

Pokud by tam dali motor z 1.6 felicie, tak by těžko mohli jezdit v kategorii do 1300 kubíků, jak se píše v článku. Navíc motor 1.6 neudělala škodovka, ale je to motor VW.

0/0
13.4.2016 12:50

M63i23c48h77a10l 80H55o16r61á82k 6744919764506

Śkodovka vždycky byla hromada šrotu ...

+2/−10
8.4.2016 7:56

D47a36d60a30k 44P86e70t93r 7481130744598

A po tolika letech ještě jezdí, sice mezi hospodou, kostelem a hřbitovem, ale jezdí. Co bude dělat Michale tvá srátora po čtyřiceti letech?

+8/0
8.4.2016 8:52

J78i33n52d10ř57i34c54h 93Š22k33o80p49e41k 4705651810515

kdyby po 40 letech.................

0/0
8.4.2016 9:55

J60a94n 41S20o51u94k74u13p 1164984256565

Hm, kolik jich jezdí skutečně? Všechny 105/120 v okolí jsou dávno v prachu. Za poslední dobu jsem viděl tak tři, všechny očividně záměrně šlechtěné.

Když jsme 120 měli novou, tak s ní bylo za trest jet 300km přes republiku, to nebyla jízda, ale utrpení. Nemluvě o tom, kolik tehdy stála a co se dá za srovnatelný peníz pořídit dnes.

Tahle snaha u veteránů je super, stejně tak obdivuji lidi, kteří si dají tu práci tyhle stroje udržovat a vrážet do nich peníze. Ale to nic nemění na tom, že je tu ještě další skupina lidí, kteří auto vnímají jen jako dopravní prostředek.

+1/0
8.4.2016 13:37

J69i73ř45í 13E49r11b32e62n 1613354506477

Zapomněl jste dodat, že 300 km by bylo stejným utrpením i v jedničkovém Golfu, Renaultu 7 či Peugeotu 104 ve srovnatelné motorizaci :-)

+3/0
8.4.2016 15:07

J82a37n 24S54l21a87v73í31k 2871519870186

Blbost, tyhle vaše zmiňovaná auta už byly kočáry proti naší zastaralé 105/120!!! A Renault 7??? To tady vůbec nebylo atd...

0/0
8.4.2016 15:25

J43i48ř36í 37E77r95b51e34n 1383464526587

Jaké kočáry? 8-o;-D

Uvědomujete si, že se pořád bavíme o vozech z druhé půlky 70. let?

Pořád to mělo ručně stahovaná okénka, nemělo klimu ani tempomat, byly to čtyřkvalty, pérování nic moc a motorické výkony taky ne, protože kompresní poměr. Peugeot 104 s motorem 1124 ccm měl 42 kW, čili úplně stejně jako Škoda 120 LS s motorem 1174 ccm, a Golf dával z objemu 1272 ccm výkon 44 kW. Spotřeba benzínu u Golfu 9,5 litru, u 104ky 9 litrů, u LSky 8 litrů... A pokud vím, škodovka z těch tří měla jediná motor z tlakově litého hliníku a nemusela tak s sebou tahat zbytečnou mrtvou váhu desítek kilogramů litinového bloku.

+3/0
9.4.2016 12:25

V45í46t 90B68r42z28o89b35o54h93a37t24ý 7800302903271

Mám auto, kde po 16ti letech je jen povrchová koroze na rámu, na karoserii (i v místech, kde jsou škrábance) nic. Motor už ujel přes 300tisíc kilometrů a stále šlape bez nějakých vážnějších problémů. V mém okolí je spousta podobných aut. Můžete mi říct, která škodovka z osumdesátých let by toto dokázala? S pravidelným servisem, GO motoru po 100tisících, neustálým léčením karoserie a spousty další práce jak bylo na starých škodovkách zvykem, Vám dnes vydrží téměř jakékoli auto, včerně "nošovických" pokladů a aut vyráběných v Rumunsku.

+1/0
13.4.2016 12:55

T35o93m68á27š 85B37u68r10a 4732946844

S tím je možno i souhlasit, ovšem zde se primárně jedná spíše o vyaloženou píli, vytrvalost a um panů Kimlů. A je to také pěkná rodinná tradice.

Lze se také domnívat, že pokud by v době kdy pan Kiml senior s tímto svým hobby začínal, zde existovala širší nabídka (tedy regulerní trh) ve srovnatelné cenové kategorii, pravděpodobně bychom se dnes dočetli, o tom jak u Kimlů opečovávají například renolta, forda, bavoráka, či jiné kvalitní přibližovadlo.

+3/0
8.4.2016 11:19

J64i82ř25í 18K45o84c64u19r74e95k 6145874685618

A nebo by to na regulérním trhu byla Škoda 720 kupé II. generace, motor 1500 ccm s karosérií Italdesign, vycházející z tohoto: http://www.skodamb.cz/img/s720ad3.jpg

0/0
9.4.2016 1:15

J62a63n 49S21l22a55v56í15k 2331989440776

Moc líbí a snad i pamatuji z Brna...

0/0
8.4.2016 6:59

J34a72n 18P76r90o93c47h43á34z51k38a 8849916385264

R^R^R^R^

+1/0
8.4.2016 6:07

T21o26m31á30š 15B98u64r32a 4722296884

Tak mne při čtení tohoto článku napadá, kde se náš automobilový - a vůbec strojírenský - průmysl s takovýmito pracovitými machry mohl dnes nacházet, nebýt dobrovolně povinného budování světlých zítřků. Ale to již je ohraná píseň ...

Doufám však, že tohle vozidlo zdědí případný Kiml III. a bude pokračovat v rodinné tradici udržování Škodovky jakožto rodinného člena při životě přinejmenším dalších dvacet let.

+7/0
8.4.2016 5:35

R61o48m37a59n 59K25r72a67t59o91c10h97v15í19l 6506357376214

Proč je tu článek o obyčejné Škodovce?

0/−10
8.4.2016 3:43

D34a63d29a82k 39P45e87t12r 7781380774688

To bude asi tím, že není obyčejná.

+5/0
8.4.2016 4:33

R49o44m56a11n 42K97r15a74t91o23c21h33v78í34l 6206287256204

Čím teda není obyčejná.

Nějaký pan Kiml, takových "Kimlů" co závodili se Škodovkama (s čím jiným) tady bylo.

+1/0
8.4.2016 12:58

J64a73n 37M21a48l65ý 1695779194918

Proč je tu příspěvek obyčejného Kratochvíla?

+12/−1
8.4.2016 4:44

R70o56m46a44n 88K89r51a65t50o14c75h51v30í62l 6296217516944

asi to samé jako od obyčejného Malého.

0/0
8.4.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.