Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vstávání z mrtvých. Závodnici Škodu 120 LS postavili z hromady šrotu

Oranžová závodní stodvacítka s nenápadným nápisem Zetor připomíná bájného Fénixe. A nejen svojí ohnivou barvou. Původní auto závodníka Jiřího Kimla totiž po roce 1989 skončilo rozebrané na díly po garážích po celé zemi. Renovace vozu trvala pět let a dnes znovu jezdí po závodních tratích. A opět jej pilotuje Jiří Kiml. Jen má za jménem „junior“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u35k34á64š 66O90m95á85č30k48a 5151754351786

Hm. Škoda, že nevypadá jako originál. Navíc ten šílený pruh na skle...

0/0
8.4.2016 21:58

J82a94n 11J93i14r67o67u42s50e20k 7773439434171

A přitom taková blbost :-)

0/0
8.4.2016 12:31

R35a93d89o36m57í96r 15A32l64b78e79r98t 1766211272769

Čest Vašemu snažení.VR^

+1/0
8.4.2016 11:24

K84a26r89e77l 57V88o13j40t95a 6151717408842

Nádhera.R^

0/0
8.4.2016 11:06

J23i85ř33í 56K87r59á36t58k78ý 3270372734

Skvělá práce. Mnohem lepší než ta šílená limuzína, zejména v dílenské kvalitě provedení, ale každopádně i duchem. Naštěstí měl senior rozum a nenechal se juniorem zvyklat.

+1/0
8.4.2016 8:34

J59i39ř31í 24K15r90á55t24k73ý 3350602524

*zviklat 8-o

0/0
8.4.2016 8:50

T65o59m45a89s 58T39r52n34k73a 5474508923559

to by mě zajímalo kolik do te 120 dali.. já jsem dal do felicie statísíce a co z toho, byly to vyhozené peníze... stejně si troufám tvrdit že motor 1,6 benzín bez turba je to nejsportovnější co kdy škodovka udělala :-) to měli dát do té 120

https://www.youtube.com/watch?v=xPKreZfz17M

+1/0
8.4.2016 7:59

P51a87v60e90l 27Z16a98j62í13č97e58k 8804260906240

pokud myslite 1,6 ve felde tak to byl wagen nikoliv skoda... navic to byl tesky mastodont... ze skodovackeho motoru 1,3 s 9 kanalovou hlavou a karbecama od weber se dal motor vyladit az na 108-122kw ta 122kw varianta byla s 78mm vlozkama... cela prestavba pouze motoru me vysla kolem 150000

+2/0
8.4.2016 10:29

L26u25k21á87š 34O79m90á38č23k45a 5981484731126

Jezisimarja. 150 za takový hnůj.

0/0
8.4.2016 21:59

V98í21t 87B38r67z62o12b93o33h55a29t61ý 7890612603861

Pokud by tam dali motor z 1.6 felicie, tak by těžko mohli jezdit v kategorii do 1300 kubíků, jak se píše v článku. Navíc motor 1.6 neudělala škodovka, ale je to motor VW.

0/0
13.4.2016 12:50

M18i41c48h38a18l 58H36o62r67á74k 6604589474546

Śkodovka vždycky byla hromada šrotu ...

+2/−10
8.4.2016 7:56

D28a66d34a59k 14P85e69t52r 7581370214318

A po tolika letech ještě jezdí, sice mezi hospodou, kostelem a hřbitovem, ale jezdí. Co bude dělat Michale tvá srátora po čtyřiceti letech?

+8/0
8.4.2016 8:52

J90i64n68d72ř89i39c77h 36Š36k66o10p45e93k 4495841350695

kdyby po 40 letech.................

0/0
8.4.2016 9:55

J91a12n 52S56o77u36k61u37p 1404574746265

Hm, kolik jich jezdí skutečně? Všechny 105/120 v okolí jsou dávno v prachu. Za poslední dobu jsem viděl tak tři, všechny očividně záměrně šlechtěné.

Když jsme 120 měli novou, tak s ní bylo za trest jet 300km přes republiku, to nebyla jízda, ale utrpení. Nemluvě o tom, kolik tehdy stála a co se dá za srovnatelný peníz pořídit dnes.

Tahle snaha u veteránů je super, stejně tak obdivuji lidi, kteří si dají tu práci tyhle stroje udržovat a vrážet do nich peníze. Ale to nic nemění na tom, že je tu ještě další skupina lidí, kteří auto vnímají jen jako dopravní prostředek.

+1/0
8.4.2016 13:37

J65i82ř20í 26E85r66b70e93n 1943844316807

Zapomněl jste dodat, že 300 km by bylo stejným utrpením i v jedničkovém Golfu, Renaultu 7 či Peugeotu 104 ve srovnatelné motorizaci :-)

+3/0
8.4.2016 15:07

J20a28n 60S66l87a64v63í11k 2441819650356

Blbost, tyhle vaše zmiňovaná auta už byly kočáry proti naší zastaralé 105/120!!! A Renault 7??? To tady vůbec nebylo atd...

0/0
8.4.2016 15:25

J67i74ř23í 37E16r45b59e80n 1123194706827

Jaké kočáry? 8-o;-D

Uvědomujete si, že se pořád bavíme o vozech z druhé půlky 70. let?

Pořád to mělo ručně stahovaná okénka, nemělo klimu ani tempomat, byly to čtyřkvalty, pérování nic moc a motorické výkony taky ne, protože kompresní poměr. Peugeot 104 s motorem 1124 ccm měl 42 kW, čili úplně stejně jako Škoda 120 LS s motorem 1174 ccm, a Golf dával z objemu 1272 ccm výkon 44 kW. Spotřeba benzínu u Golfu 9,5 litru, u 104ky 9 litrů, u LSky 8 litrů... A pokud vím, škodovka z těch tří měla jediná motor z tlakově litého hliníku a nemusela tak s sebou tahat zbytečnou mrtvou váhu desítek kilogramů litinového bloku.

+3/0
9.4.2016 12:25

V89í29t 18B82r23z40o74b17o79h71a45t59ý 7740932483741

Mám auto, kde po 16ti letech je jen povrchová koroze na rámu, na karoserii (i v místech, kde jsou škrábance) nic. Motor už ujel přes 300tisíc kilometrů a stále šlape bez nějakých vážnějších problémů. V mém okolí je spousta podobných aut. Můžete mi říct, která škodovka z osumdesátých let by toto dokázala? S pravidelným servisem, GO motoru po 100tisících, neustálým léčením karoserie a spousty další práce jak bylo na starých škodovkách zvykem, Vám dnes vydrží téměř jakékoli auto, včerně "nošovických" pokladů a aut vyráběných v Rumunsku.

+1/0
13.4.2016 12:55

T92o72m81á83š 27B83u57r20a 4532426864

S tím je možno i souhlasit, ovšem zde se primárně jedná spíše o vyaloženou píli, vytrvalost a um panů Kimlů. A je to také pěkná rodinná tradice.

Lze se také domnívat, že pokud by v době kdy pan Kiml senior s tímto svým hobby začínal, zde existovala širší nabídka (tedy regulerní trh) ve srovnatelné cenové kategorii, pravděpodobně bychom se dnes dočetli, o tom jak u Kimlů opečovávají například renolta, forda, bavoráka, či jiné kvalitní přibližovadlo.

+3/0
8.4.2016 11:19

J59i35ř49í 77K11o56c76u76r67e56k 6805864135168

A nebo by to na regulérním trhu byla Škoda 720 kupé II. generace, motor 1500 ccm s karosérií Italdesign, vycházející z tohoto: http://www.skodamb.cz/img/s720ad3.jpg

0/0
9.4.2016 1:15

J57a55n 95S38l63a61v21í95k 2831869390366

Moc líbí a snad i pamatuji z Brna...

0/0
8.4.2016 6:59

J85a65n 16P70r96o38c79h53á24z81k40a 8929446125964

R^R^R^R^

+1/0
8.4.2016 6:07

T27o79m28á22š 85B77u76r68a 4382616814

Tak mne při čtení tohoto článku napadá, kde se náš automobilový - a vůbec strojírenský - průmysl s takovýmito pracovitými machry mohl dnes nacházet, nebýt dobrovolně povinného budování světlých zítřků. Ale to již je ohraná píseň ...

Doufám však, že tohle vozidlo zdědí případný Kiml III. a bude pokračovat v rodinné tradici udržování Škodovky jakožto rodinného člena při životě přinejmenším dalších dvacet let.

+7/0
8.4.2016 5:35

R89o80m74a62n 51K61r48a73t70o21c69h96v59í51l 6176597906754

Proč je tu článek o obyčejné Škodovce?

0/−10
8.4.2016 3:43

D25a13d93a60k 64P93e26t64r 7741530584188

To bude asi tím, že není obyčejná.

+5/0
8.4.2016 4:33

R96o76m19a24n 48K98r77a61t40o77c53h70v41í85l 6566827676704

Čím teda není obyčejná.

Nějaký pan Kiml, takových "Kimlů" co závodili se Škodovkama (s čím jiným) tady bylo.

+1/0
8.4.2016 12:58

J78a28n 85M92a23l58ý 1875399254808

Proč je tu příspěvek obyčejného Kratochvíla?

+12/−1
8.4.2016 4:44

R46o85m86a94n 25K61r24a92t86o44c13h17v81í39l 6446467586324

asi to samé jako od obyčejného Malého.

0/0
8.4.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.