Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová krásná volva mají na zadní nápravě laminátové listové pero

Listová pera mezi osobáky téměř vyhynula. Výrobci s nimi zůstávají u nákladních aut, protože s nimi lze dosáhnout vyšší nosnosti. V automobilové produkci se ovšem občas objeví netradiční řešení. Laminátové pero uložené napříč měl americký sporťák už v osmdesátých letech. Nově na něm jedou prémiovky ze Švédska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J81i86ř97í 39D11v17o78ř44á21k 5235789520688

Dodávka Renault Master někdy začátkem století . Nějaká další " novinka " ?

+1/0
12.4.2016 20:55

J91a20n 21N82o95v51á94k 9845478924595

Ještě to chtělo vodorovné uložení tlumičů, a prostoru bude ještě více.

A podstatná věc, které mi na většině těhle moderních systémů chybí je nějaké možnost dorovnání konstantní světlé výšky auta při změně zatížení.

+3/0
12.4.2016 11:55

P37e32t26r 27Č91e97r84m24á83k 9138405389620

Udržovat konstantní světlou výšku dovede každej vzduchovej podvozek.

0/0
12.4.2016 14:59

J67a76n 75N44o53v56á86k 9945288854985

No právě - kdo ho dnes v osobích autech v cenové relaci do 1 mil korun dělá?

Jedině Citroen v C5 a ten s tím dle prohlášení vedení končí.

Jinak se to týká jen luxusních aut.

0/0
12.4.2016 16:16

P71e83t14r 47Č10e27r15m44á93k 9488115789900

C5 nemá vzduch ale hydrauliku. A od střední třídy výš je to běžná výbava, že se to nedostává do menších aut je prostě realita závislá od ceny té technologie.

0/0
12.4.2016 23:04

J60a52n 22K38r63p68e64c 5616803584242

nejedna se o pero ale o pruzinu. pero je neco uplne jineho.

+2/0
12.4.2016 9:32

J29i74ř59í 41S89c16h63w18a46c26h 8558174938466

Autor článku takové "detaily" řeší asi tak, jako ty gramatiku.....tj. kálí na ně...;-)

+1/0
12.4.2016 10:10

J24a66n 97K95r44p24e65c 5966843834112

a vy zase nevite co je gramatika, ale mate nutkavou potrebu hloupe kritizovat. kdyz uz tedy takovou potrebu mate, presvecte se ze mate alespon zakladni povedomi o tom, co kritizujete.

+1/−2
12.4.2016 10:25

J44i57ř41í 59S30c47h89w35a88c28h 8348664738536

Já vím co je gramatika.....

0/0
12.4.2016 10:33

J83a92n 42K73r15p44e28c 5906483124662

jsem rad ze jste si to sithl vygooglit, a neco k tematu byste tedy nemel?

0/−1
12.4.2016 10:36

J65i46ř44í 58S32c89h75w39a55c57h 8328584258786

Já nekritizoval tvou gramatiku, já jsem dokumentoval přístup autora článku k terminologii tvým přístupem k psanému projevu.....v tom jste totiž na tom úplně stejně. ;-)

0/0
12.4.2016 10:44

J64a81n 14K28r89p98e33c 5516563394722

ale nevim, jestli se to srovnani prave povedlo. protoze kritizujete muj pravopis a ne gramatiku, coz jsou dve naprosto rozdilne veci, vite?

+1/0
12.4.2016 13:36

J64i21ř77í 65S25c65h91w57a62c81h 8538904408946

OK, uznávám, že jsem slovo gramatika, použil nesprávně.;-)

0/0
12.4.2016 21:20

P44e90t43r 96Č39e60r44m26á93k 9498625249720

Tak volvo nebo premiovka? 8-o

0/−4
12.4.2016 8:08
Foto

M58a12t42ě23j 89V14o85z67d78e96k 3736400903

Lepší trolling Vás nenapadl pane Čermáku? Rv

0/−1
14.4.2016 22:47

P40e10t61r 96Č21e90r72m32á55k 9188895539260

Když je chyba hned v úvodu článku tak člověk zpozorní Rv

0/0
15.4.2016 23:34

T77o37m47á26š 37R12a11d91n42i54c 2303678624851

Volva krásná opravdu jsou, ale v článku není napsána ani zmínka o tom, proč to Volvo dělá. U velkého sedanu neřešíte 4,5kg... lepší komfort? menší náklony? nižší cena? menší zástavbová velikost? Proč to Volvo dělá?

+3/0
12.4.2016 8:05

L54e37o65š 92N69a66v47r30á43t63i95l 9383710505505

protoze kufr... na to leckterej pepa slysi;-D

0/0
12.4.2016 8:54

P13a93v52e68l 72Z35a57j29í61č68e70k 8384970966550

uvidi se az na okruhu co to prinasi :) pokud jen kufr tak je to akorat dobre pro vajickare

0/0
12.4.2016 8:59

K41a39r57e14l 28T93e89s25t30e86r 9787570931826

Je to výrazně praktičtější, co se konstrukce auta týče. Nejen, že to zabere míň místa a obsahuje míň konstrukčních prvků, ale ještě by to mělo (mohlo) mnohem líp odhlučnit nápravu.

Problém je (byl) v tom, že klasickým listovým pružinám nejde moc univezálně ladit charakteristiku tak, aby fungovala při hodně odlišných zařízeních. A kovové listovky dost mění chování v čase (kvůli změnám tření, ne únavě samotných listů). Čili pro hrubou práci fajn, pro komfort moc ne. Ale nějaký hi-tech kompozit to třeba zvládne, uvidíme.

+4/0
12.4.2016 9:16

J29i98ř39í 60S51c39h60w76a98c89h 8598954178136

úspora 4,5 kg na jedné součástce u takového sedanu se neřeší? Samozřejmě, že řeší. Před cca 20 lety začaly auta nabírat na hmotnosti. Posledních 5 let se snaží tu nadváhu "shodit". A to tak, že tu se ubere deset deka, tu dvacet deka, tu kilo a tu čtyři a půl..... jedině tak se dá dostat k celkové úspoře třeba 100 kilo....

+5/0
12.4.2016 9:29

T33o97m38á48š 33R87a32d66n79i67c 2313558234771

Dobře, to jsem napsal neobratně. Nebudete dělat kompromisní řešení z hlediska pohodlí nebo vlastností kvůli úspoře 4,5 kg na jedné nápravě. Zástavbová velikost mě napadla, ale nejsem autař, abych uměl posoudit rozdíl velikosti proti koncepci s vinutou pružinou.

0/0
12.4.2016 14:16

L32u81k92á77š 63Š46l41e69h40o77f56e66r 1933649395679

U současných vozů se vážně řeší každý gram váhy na jednotlivých součástkách. Úspora 4,5 kg je odlehčení jako hrom...

0/0
12.4.2016 16:06

T54o32m85á85š 90R31a58d39n33i15c 2603628294711

Neumím si představit konstruktéra, který by při stavění velkého sedanu měl k dispozici skvělé plnohodnotné odpružení a proti němu kompromisní řešení o 4,5 kg lehčí. Priority budou u jízdních vlastností a pohodlí (tím neimplikuju, že je to horší, jenom kdyby bylo)

0/0
12.4.2016 19:31

J38a94n 26P81r54o27c95h80á41z70k71a 5636662608917

"Krásná"? Podle koho? Nešlo by si toto subjektivní přídavné jméno odpustit?

0/−2
12.4.2016 7:32

R65o92m66a36n 22Š22e98s68t37á85k 5104329633543

U nákladních aut se u nich také upouští a dává se přednost vzduchovým měchům kvůli mnoha jejich výhodám, např. vyšší komfort, dopňkové funkce (vyrovnávání náklonů, změna světlé výšky apod.) a v neposlední řadě legislativou povolené vyšší zatížení nápravy u vzduchového opružení.

+6/0
12.4.2016 0:44

J57i85ř78í 49S67c48h60w50a21c20h 8228704728896

použití nových materiálů může znamenat návrat ke starým, již "opuštěným" konstrukčním řešením.....viz třeba elektromobily ;-)

+3/0
12.4.2016 10:16
Foto

M25a23t37ě64j 97V47o66z21d92e35k 3166580383

Máte pravdu, ale tady se nebavíme o kovovém lišťáku z nákladního vozu. To co použili je hodně hi-tech materiál a nejspíš pro to měli dobrý důvod.

+1/0
14.4.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz