Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová krásná volva mají na zadní nápravě laminátové listové pero

Listová pera mezi osobáky téměř vyhynula. Výrobci s nimi zůstávají u nákladních aut, protože s nimi lze dosáhnout vyšší nosnosti. V automobilové produkci se ovšem občas objeví netradiční řešení. Laminátové pero uložené napříč měl americký sporťák už v osmdesátých letech. Nově na něm jedou prémiovky ze Švédska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J92i95ř19í 83D89v56o78ř93á96k 5765499330748

Dodávka Renault Master někdy začátkem století . Nějaká další " novinka " ?

+1/0
12.4.2016 20:55

J79a65n 48N25o31v88á65k 9765888824895

Ještě to chtělo vodorovné uložení tlumičů, a prostoru bude ještě více.

A podstatná věc, které mi na většině těhle moderních systémů chybí je nějaké možnost dorovnání konstantní světlé výšky auta při změně zatížení.

+3/0
12.4.2016 11:55

P41e36t29r 92Č17e53r81m17á95k 9468255479130

Udržovat konstantní světlou výšku dovede každej vzduchovej podvozek.

0/0
12.4.2016 14:59

J71a22n 67N53o58v16á21k 9635338384715

No právě - kdo ho dnes v osobích autech v cenové relaci do 1 mil korun dělá?

Jedině Citroen v C5 a ten s tím dle prohlášení vedení končí.

Jinak se to týká jen luxusních aut.

0/0
12.4.2016 16:16

P84e77t30r 39Č43e19r97m71á16k 9538175109730

C5 nemá vzduch ale hydrauliku. A od střední třídy výš je to běžná výbava, že se to nedostává do menších aut je prostě realita závislá od ceny té technologie.

0/0
12.4.2016 23:04

J87a62n 70K57r55p25e30c 5966583524772

nejedna se o pero ale o pruzinu. pero je neco uplne jineho.

+2/0
12.4.2016 9:32

J15i51ř62í 15S76c24h46w81a30c18h 8388824258206

Autor článku takové "detaily" řeší asi tak, jako ty gramatiku.....tj. kálí na ně...;-)

+1/0
12.4.2016 10:10

J31a27n 26K84r14p92e72c 5496613104512

a vy zase nevite co je gramatika, ale mate nutkavou potrebu hloupe kritizovat. kdyz uz tedy takovou potrebu mate, presvecte se ze mate alespon zakladni povedomi o tom, co kritizujete.

+1/−2
12.4.2016 10:25

J15i46ř74í 70S67c24h39w61a98c41h 8848664308656

Já vím co je gramatika.....

0/0
12.4.2016 10:33

J63a89n 11K32r59p50e79c 5506493264422

jsem rad ze jste si to sithl vygooglit, a neco k tematu byste tedy nemel?

0/−1
12.4.2016 10:36

J15i86ř36í 35S61c30h47w68a42c37h 8618454408246

Já nekritizoval tvou gramatiku, já jsem dokumentoval přístup autora článku k terminologii tvým přístupem k psanému projevu.....v tom jste totiž na tom úplně stejně. ;-)

0/0
12.4.2016 10:44

J70a63n 21K56r94p91e64c 5266523284362

ale nevim, jestli se to srovnani prave povedlo. protoze kritizujete muj pravopis a ne gramatiku, coz jsou dve naprosto rozdilne veci, vite?

+1/0
12.4.2016 13:36

J52i82ř96í 19S49c82h86w33a90c26h 8748224298936

OK, uznávám, že jsem slovo gramatika, použil nesprávně.;-)

0/0
12.4.2016 21:20

P54e57t40r 68Č45e26r31m67á94k 9968155489360

Tak volvo nebo premiovka? 8-o

0/−4
12.4.2016 8:08
Foto

M77a62t31ě57j 90V43o69z45d76e28k 3416890533

Lepší trolling Vás nenapadl pane Čermáku? Rv

0/−1
14.4.2016 22:47

P64e36t89r 41Č82e39r29m40á30k 9798455319970

Když je chyba hned v úvodu článku tak člověk zpozorní Rv

0/0
15.4.2016 23:34

T70o94m82á46š 80R86a81d86n89i28c 2523898954581

Volva krásná opravdu jsou, ale v článku není napsána ani zmínka o tom, proč to Volvo dělá. U velkého sedanu neřešíte 4,5kg... lepší komfort? menší náklony? nižší cena? menší zástavbová velikost? Proč to Volvo dělá?

+3/0
12.4.2016 8:05

L97e45o62š 23N70a32v68r96á88t77i51l 9413770575945

protoze kufr... na to leckterej pepa slysi;-D

0/0
12.4.2016 8:54

P93a33v11e27l 70Z63a34j23í77č57e46k 8164160836480

uvidi se az na okruhu co to prinasi :) pokud jen kufr tak je to akorat dobre pro vajickare

0/0
12.4.2016 8:59

K18a53r92e20l 75T49e33s31t47e84r 9447560341596

Je to výrazně praktičtější, co se konstrukce auta týče. Nejen, že to zabere míň místa a obsahuje míň konstrukčních prvků, ale ještě by to mělo (mohlo) mnohem líp odhlučnit nápravu.

Problém je (byl) v tom, že klasickým listovým pružinám nejde moc univezálně ladit charakteristiku tak, aby fungovala při hodně odlišných zařízeních. A kovové listovky dost mění chování v čase (kvůli změnám tření, ne únavě samotných listů). Čili pro hrubou práci fajn, pro komfort moc ne. Ale nějaký hi-tech kompozit to třeba zvládne, uvidíme.

+4/0
12.4.2016 9:16

J77i82ř97í 13S45c58h50w94a94c11h 8348954288906

úspora 4,5 kg na jedné součástce u takového sedanu se neřeší? Samozřejmě, že řeší. Před cca 20 lety začaly auta nabírat na hmotnosti. Posledních 5 let se snaží tu nadváhu "shodit". A to tak, že tu se ubere deset deka, tu dvacet deka, tu kilo a tu čtyři a půl..... jedině tak se dá dostat k celkové úspoře třeba 100 kilo....

+5/0
12.4.2016 9:29

T59o45m19á89š 49R52a71d44n56i39c 2483508114231

Dobře, to jsem napsal neobratně. Nebudete dělat kompromisní řešení z hlediska pohodlí nebo vlastností kvůli úspoře 4,5 kg na jedné nápravě. Zástavbová velikost mě napadla, ale nejsem autař, abych uměl posoudit rozdíl velikosti proti koncepci s vinutou pružinou.

0/0
12.4.2016 14:16

L34u76k47á41š 86Š37l42e10h21o55f38e11r 1503159185449

U současných vozů se vážně řeší každý gram váhy na jednotlivých součástkách. Úspora 4,5 kg je odlehčení jako hrom...

0/0
12.4.2016 16:06

T80o54m31á96š 50R65a53d95n88i50c 2863438544411

Neumím si představit konstruktéra, který by při stavění velkého sedanu měl k dispozici skvělé plnohodnotné odpružení a proti němu kompromisní řešení o 4,5 kg lehčí. Priority budou u jízdních vlastností a pohodlí (tím neimplikuju, že je to horší, jenom kdyby bylo)

0/0
12.4.2016 19:31

J10a11n 21P55r54o10c20h71á51z53k28a 5586802568487

"Krásná"? Podle koho? Nešlo by si toto subjektivní přídavné jméno odpustit?

0/−2
12.4.2016 7:32

R41o25m16a55n 87Š43e42s66t53á52k 5324259443453

U nákladních aut se u nich také upouští a dává se přednost vzduchovým měchům kvůli mnoha jejich výhodám, např. vyšší komfort, dopňkové funkce (vyrovnávání náklonů, změna světlé výšky apod.) a v neposlední řadě legislativou povolené vyšší zatížení nápravy u vzduchového opružení.

+6/0
12.4.2016 0:44

J70i88ř13í 31S14c50h66w94a73c17h 8428574358986

použití nových materiálů může znamenat návrat ke starým, již "opuštěným" konstrukčním řešením.....viz třeba elektromobily ;-)

+3/0
12.4.2016 10:16
Foto

M31a85t78ě24j 98V77o40z68d40e93k 3236250933

Máte pravdu, ale tady se nebavíme o kovovém lišťáku z nákladního vozu. To co použili je hodně hi-tech materiál a nejspíš pro to měli dobrý důvod.

+1/0
14.4.2016 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.