Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Japonský velorex vydrží sto let, pozor ale na červotoče

I když nápadně připomíná velorex, nádherný koncept je autorem designérům od japonské Toyoty. A na rozdíl od svého plachtového bratránka u něj zvolili konstruktéři mnohem pevnější materiál. Setsuna je totiž z velké části postavená ze dřeva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94u76d85v59í26k 66G61a64j13d56o62š18í30k 2825223374452

Velmi hezké designerské cvičení. Jen co je pravda. R^

0/0
11.4.2016 22:43

L23u13d23v25í95k 84G75a49j80d82o84š66í43k 2145383504692

...takže nezatloukl ani jeden hřebík a nezašrouboval ani jeden šroub...

Jak by ne, když lepidlo drží dnes daleko líp. :-)

0/0
11.4.2016 22:42

T65o73m40á91š 60P87e29k 6826741865348

Skoro jako rychlošípácký vozítko do vody, o 75 jet později. To by bratrstvo kočičí pracky koukalo!

+1/0
10.4.2016 23:19

L24u13b29o33š 52B22ř48e27z80i73n19a 2112463770421

Jak to myjete? Já to dávám do čistírny.

Jak tohle myjete? Dávám to k truhláři.

+1/0
10.4.2016 12:22

P80e94t30r 97K27e21i48s64l19e81r 6451832352824

Přiznávám se, že se mi líbí a domnívám se, že by to byl doslova hřích takový krásný povrch barvit...

+1/0
10.4.2016 11:41

J39a49r18o60s61l45a60v 59P41o53r93t 7869567759595

Krásná práce se dřevem .

+3/0
10.4.2016 9:48

T64o37m61á59š 79B91u97r84a 4562746854

No to bych právě neřekl: stačí se podívat na slícování jednotlivých segmentů karoserie. Na japonskou preciznost poměrně odfláknutá práce.

0/0
10.4.2016 13:38
Foto

V59o93j47t86ě68c86h 65P86a40v64l58í48k 5104261814498

Nejsou těsně, protože je to celé rozebiratelné a zasesložitelné. Taky jsem se nad tím pozastavoval.

0/0
10.4.2016 17:35

T51o36m20á70š 45B87u10r81a 4292846144

Souhlas. Ovšem některé tyto segmenty, resp. jejich pozice působí "vaklavě", což degraduje jinak poměrně dobrý celkový estetický dojem z dílka.

0/0
10.4.2016 17:51

J42a83n 54P92e42k73a 5123503233

Velorex na čtyřech kolech .. hm.... tohle přirovnání fakt nesedí.

+1/0
10.4.2016 9:35

J71a71r65o38m10í25r 21K10r25á36l 4440769394509

Ale ten předek opravdu Velorex připomíná.

+2/0
10.4.2016 11:53
Foto

V71o73j85t39ě96c58h 22P27a12v64l53í80k 5424471324848

Škoda, že to není vodotěsné, člun je to pěkný. ;-)

(A to s tím, "nezašrouboval ani jeden šroub" platí jen pro vnější odnímatelný plášť - šroubů ve dřevě je jinak fotkách dost a dost, základní konstrukce vozu je lepená. Okuri Ari známe v češtině jakožto tradiční truhlářský spoj pod názvem "rybina".).

+6/0
10.4.2016 9:19

O46n59d13ř19e76j 84Š96r20á54m33e87k 3833540841189

Rybina nezní dost in

0/0
10.4.2016 13:19

S73t91a21n79i16s12l76a52v 38K94r69e17j22c56a66r 6777876253774

Nu ale, nic nového pod sluncem. Zkuste se zeptat majitele pravého veterána z období první republiky. A zjistíte, že dřevo v době před samonosnými karoseriemi bylo běžným stavebním materiálem žebřinových podvozkových rámů automobilů, včetně palubních desek.R^

+1/0
10.4.2016 9:17

L75i40b66o62r 64F74i62e41d15l18e74r 6669427939900

kolik to má hvězdiček při crash testech??:-P

+1/0
10.4.2016 9:14

M61a68r61t41i29n 17K93o30z18á49k 4694720499527

Jednu. Za to, že vás to nerozřeže, ale jen rozdrtí.

0/0
10.4.2016 13:00

P75e45t72r 16H78a53n50a 1204360469

Auto je asi záměrně k nepoužití (dojezd max. 16km), tak co na něm chtějí zkoumat? Zaprášenost v rohu muzea nebo stárnutí dřeva? Nějak mi uniká účel. Ovšem dát tomu moderní baterie a mít slušný dojezd díky malému, lehkému a opravdu pěknému a originálnímu elektromobilu, to už je jiná. Pak už se dá zkoumat opotřebení, výdrž dřevěných spojů atd.

+1/−1
10.4.2016 9:11

S26t74a95n67i76s70l62a75v 25K59r86e15j45c68a17r 6827556323274

A proč k nepoužití, naopak!! Zkuste si najít podobné výrobce jež s úspěchem vyrábějí dětské repliky běžných modelů s motory B+S!

0/0
10.4.2016 9:20
Foto

V92o91j34t19ě64c69h 45P67a87v88l52í79k 5344321444668

Účel je jasný: Je to jen a pouze výstavní kousek do muzea. Kdyby to mělo opravdu jezdit, bude dřevěná konstrukce vypadat úplně jinak.

0/0
10.4.2016 9:21

T32o49m26á58š 55B72u53r22a 4612476394

Asi je to opravdu pouze firemní "domácí úkol". Už třeba jenom ty sedačky nikoliv nepodobé záhořovu loži by příliš dlouhou jízdu asi neumožňovaly, leda snad tak nějakému flagelantovi.

0/0
10.4.2016 18:11

P75a64v32e32l 30J33e27ř43á21b17e19k 7361312194827

Výtah z technického průkazu:

2016 - barva světlé dřevo

2026 - barva zašedlé dřevo

2036 - barva starší dřevo

2046 - barva staré dřevo

2056 - barva staré dřevo s místním světlým dřevem po vybroušení prasklin

2066 - barva staré dřevo s kombinací zbarvení dřeva působením dřevokazných hub

2076 - barva ...

+1/−1
10.4.2016 8:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.