Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Stroje pro opravdové chlapy

Traktory, kombajny a další zemědělské stroje jsou ohromující přehlídkou moderní techniky. Milionová monstra, do kterých se nastupuje po žebříku, fascinují rozměry i složitostí techniky. Prohlédněte si ty nejmodernější stroje, které se představily na veletrhu zemědělské techniky v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F84i56l27i52p 90M92u48c90a84l23a 8590313199

být tam já, tak tu čubu seřvu že mi brání ve výhledu na traktor ;-D

+2/−1
17.4.2016 17:38

J90a29r38o42m55í22r 39K70r63á43l 4210679914619

Vzhled zajímavý, ale zemědělce zajímá spíše to, kolik uveze a hlavně, zda se dá opravit i na poli. Proto si ty staré a "nedesignové" hýčkají. A jestli má "pohled" čerta, nebo anděla je jim šumafuk. Spíše jim vadí, že je o to dražší.

+2/0
17.4.2016 7:49

P65e43t11r 13N46o43v64ý 8692206597898

No, krasné obrázky a pěkná technika. Ale u té fotky s náklaďákem a textem o dotacích se mi nevím proč zvednul žaludek a musel jsem to zavřít :)

0/0
17.4.2016 6:57

M91a25r80e21k 79K94o18š13n61á88ř 7551771674635

ta zaclánějící modelka také pěkně ladí s tím traktorem za ní, rovněž má potřebné přední protizávaží

+2/0
17.4.2016 6:55

P32a37v21e30l 22J15e84ř97á40b82e56k 7821192224867

Zetor měl polopásy (na zadním kole s přídavným kolem pro pás pod motorem) na svých traktorech v polovině šedesátých let min století.

Potom se na vše zapomnělo, maximálně se používaly dvoumontáže.

Faktem ale je, že od té doby výrazně pokročila technologie při výrobě gumových pásů, Takže můžeme očekávat s ohledem na potřebu zlepšení vsakování srážkových vod do půdy, na polích častěji pásové traktory.

0/0
17.4.2016 1:12

L53u30m19í77r 52V63i95t57h59a 2837477136632

Obrázky 41 a 42: Ano, je pravda, že kombajn se správně nazývá "sklízecí mlátička", ale na obrázku je ve skutečnosti sklízecí řezačka... A také je pravda, že u těchto strojů je požadavek na ekonomiku provozu a spolehlivost, ale odkdy je výkon na hranici 1100 koňských sil "nevysoký"? I "low-endové" řezačky dnes disponůjí výkonem okolo 500 koní. To mi přijde docela dost.

+3/0
16.4.2016 17:56

J40i72n19d64ř43i49c23h 16Š52k49o97p54e14k 4925841970635

tak když si člověk uvědomí, čím vším musí motor otáčet (u kombajnu, řezačky), tak těch koní zas tolik není

0/0
16.4.2016 18:47

J95a85k95u25b 17Š67a46f10a24n10d35a 7785617451731

Co se pásů týče... Nevíte, jaký mají ty do trojúhelníku výhody? Výše podvozku? Že ten kombajn Claas má obyčejné pásy...

0/0
16.4.2016 17:49

L12u30m67í67r 72V91i49t69h97a 2807117806212

Ty trojúhelníky mají tu výhodu, že je lze bez složitých úprav namontovat na hnací hřídele kol. Jinými slovy - lze je sundat a traktor osadit běžnými koly. A nepodstatné je i to, že odlitek převodové skříně je shodný, čili výroba i údržba je efektivnější.

+4/0
16.4.2016 18:01

K32a47r69e21l 59T94e87s61t17e48r 9327140711636

Montáž na standardní osy kol. Po silnici na kolech, na poli po pásech.

0/−1
16.4.2016 18:49

J28i48n86d36ř90i13c33h 51Š83k35o27p34e70k 4555251960435

no pásy jsou gumové, pochybuji, že na přejezd mají kola a na poli to pokaždé přendavají

+1/0
16.4.2016 19:03

S16t86a35n76i75s40l24a28v 65K57r22e94j81c44a63r 6107386303304

Ano ale jak se ukazalo na D11 tak není chlap jako chlapec! A ty slečny na fotkách mají aspoň řidičák skupiny T nebo je to součást povinné lékárničky těchto krasavců??

+1/0
16.4.2016 15:59

M20i54c19h76a86l 79P63o44h93o35ř33e41l45s19k14ý 1266260465855

škoda to zbít na poli , na č26 by se pár zajíců určitě nechalo sbalit

+1/−1
16.4.2016 14:14

M51i18c72h17a35l 55P21o56h11o89ř63e33l42s34k93ý 1856880955205

........rozbít.........

0/0
16.4.2016 14:16

J47i96ř22í 95K29o92c41u25r75e84k 6765284465638

Opravdu je to Tatra 6x6? Já teda vidím 8x8, vzadu dvojmontáž.

0/0
16.4.2016 13:32

D51a77v22i47d 46K83r30e75j33č61í 9532400126904

Je tam víc zavádějících popisků, ale přehlédnout nápravu, to není jen tak.

+2/0
16.4.2016 15:44

S16t50a33n24i29s15l97a88v 39K22r52e24j92c40a44r 6717336713264

Možná ty přespysky psaly ty slečny !!

+3/0
16.4.2016 16:01

J68i90n55d81ř48i52c22h 89Š71k73o59p51e88k 4905501180345

to ne, ty umí počítat a moc dobře

+1/0
16.4.2016 18:46

J60o62z97e41f 64S61t48e10b93i32l90a 3895407605377

Hezké a zajímavé stroje.

Ale postačí jedno vypadle čidlo, a nikdo s tím nehne;-)

Hydraulika v takovém dobečkovi je vysoce efektivní, ale náhradní díly jsou na objednání od 2 do 4 týdnů;-)

+1/−1
16.4.2016 12:52

D81a24v42i98d 60K68r84e71j17č25í 9362250796694

Nevím teda jak co a jak od koho, ale spousta výrobců má skladem obrovské množství náhradních dílů. Třeba z Krone přímo z Německa chodí náhradní díly do druhého dne.

+1/−2
16.4.2016 15:35

S63t32a51n32i20s20l70a72v 83K14r38e17j80c53a29r 6317986403224

Ale farmář musí být solventní a s bankovní pohodou.

0/0
16.4.2016 16:06

D31a69v73i58d 50K57r64e75j89č90í 9252370466674

Levný to není, ale pokud má třeba nasmlouvanou práci na ten stroj, tak si to rád objedná.

+2/0
16.4.2016 17:10

P40e39t98r 48N67o30v50ý 8652186397378

Farmáři žijí v Austrálii. U nás jsou odjakživa zemědělci (komě doby, kdy byli jezeďáci).

+2/−1
17.4.2016 7:01

J70a52r87o40m51í85r 25K94r12á57l 4980899734109

Ale to je Vám prd platné, když potřebujete orat. Zetor se dal většinou opravit na poli se základním nářadím.

+1/0
17.4.2016 7:54

D73a54v43i80d 81K68r75e90j48č50í 9242300816414

Ovšem efektivita je úplně jinde.

0/0
17.4.2016 18:58

J20a70k64u60b 44Š30a79f15a76n45d47a 7145987421431

Nesmysl. Kombajn, u kterého se čeká na ND 2-4 týdny by si nikdo nekoupil. Než by přišel tak je po žních...

+4/0
16.4.2016 17:44

A20n40d49r34e47j 92M75a16s84a36r70y61k 9780133466260

ocenil by som pri fotkach tych specialnych strojov aspon popis na co sa pouzivaju a nie ze to je z vystavy z brna....

0/0
16.4.2016 11:44

V13l83a84d40i92m47í55r 53V30á68v76r97a 9427764687438

Jo, taky bych čekal trochu lepší popisky. Jenže je asi jednodušší to nacvakat do foťáku a ne něco k tomu ještě zjišťovat. :-)

0/0
16.4.2016 12:06

S57t38a20n74i94s44l47a43v 64K78r34e73j67c11a11r 6407286263114

Ale farmář není kamionák. A farmáři ví a znají co na co mohou použít.

+1/0
16.4.2016 16:04

Z25d56e12n26ě91k 93D80u27b33e97c17k52ý 3597114280318

Ta modelka před Zetorem zaclání hezky. :-)

+1/0
16.4.2016 10:00

J73i36n50d34ř67i45c50h 75Š23k23o81p84e28k 4665461780255

zjistila totiž, že traktor stojí více než osobák

+2/0
16.4.2016 12:16

P75e52t86r 54B21á27č80a 8245276235455

Za mlada jsem touzil jezdit s kombajnem a tyhle stroje se mi libi do ted, ale nastesti profese me uz pustila, zemedelce bych delat nechtel uz :-)

+2/0
16.4.2016 9:36

J56i36ř73í 71J49u79ř37i14c77a 2908423791

To já také ne, ale s kombajny z této výstavy bych jezdil rád. :-)

+3/0
16.4.2016 9:43

S15t36a13n77i21s95l97a66v 61K38r36e83j57c41a76r 6617186693204

Drahá sranda ve vašem případě bez užitku. A každý statkář-farmář majitel této techniky se dokáže na průserech a neodborném zacházení podřízených zaměstnanců i finančně pojistit. A je to v pořádku, nežijeme v socialistickém ráji kdy všechno bylo všech!!

0/0
17.4.2016 8:39

J50a31k15u29b 85Š48a19f44a48n39d42a 7115337421721

No občas když se tak zadívám na pole bych do toho traktoru nebo kombajnu sedl. Prostě vypustit, jen si tak jezdit po poli sem a tam... Ale dělat to celý život asi neeee.

+1/−1
16.4.2016 17:45

P80a28v18e48l 68J27e29ř56á82b28e10k 7891232184137

Naopak. Rád bych se tam vrátil.

Jedno jestli do lesa či na pole.

Tolik srandy za volantem co jsem si prožil při pracích v lese či v zemědělství nikdy na silnici už nezažiji. Vyblbnul jsem se v terénu, naučil jezdit s hroznými křápy, ale také jsem si naučil vedle řízení, sledovat další přidané stroje a ještě ožralého závozníka. Kdo nejezdil, tak si asi nepředstaví tu skutečnost, že při četné práci na poli jezdíte hodiny prakticky na centimetry. A ten stroj musíte udržet, abyste třeba sekali na plnou lištu, vláčeli s minimem překryvu apod. Za den každý zbytečně nepokrytý a nebo navíc překrytý decimetr se nasčítá do celkem slušné ztráty ve výkonu - tedy mzdě.

Nikdy - než jsem si sedl za traktor, bych nevěřil, kolik práce má jeho obsluha při orbě, vláčení, setí a další činnosti. Nebo když se strojově sázely stromky na paseky v lesích. Fakt jsem se nenudil.

Nuda byla potom na silnicích. Než jsem si zvykl na jednotvárnost silničního provozu, tak jsem za volantem skoro usínal.

Každému, koho skutečně baví si s technikou na kolech hrát, bych pár let práce se zemědělskou či lesnickou technikou přál.

0/0
17.4.2016 1:01
Foto

J75a94n 17Z80á91h57r98a16d27n39í12k 1611593370295

KRÁSA !!R^R^R^

+2/0
16.4.2016 8:32

E36v13z50e83n 59S57o53u68k11u91p 1317734326118

Krásné stroje..... Jen tak mít k dispozici několik stovek milionů.....

+1/0
16.4.2016 7:21

J85i58ř95í 35J45u63ř46i92c52a 2508253811

Piš barde, střádej......

+3/0
16.4.2016 9:43

M21i90l19a66n 65L68i29n63h90a95r48t 8384586547316

No...nevím který papaláš to cintal, jak je potřeba navrátiti krajině její původní tvář...Meze,remízky, monolité lány nahradíme různorodými atd. Ta dnešní parta stav JZD z padesátých let potřebuje ještě více. Kde jinde by se asi takováhle monstra uplatnila? Takže vzhůru za dotacemi a Země ? Tak ta nám je úplně ukradená ! :-/

+4/−9
16.4.2016 6:58

M35a16r87t69i82n 76K15r40á79t15k35ý 3246724815424

co to meleš?

+9/−2
16.4.2016 7:41

J59a10n 68B77a46r62t59á43č36e61k 6545685190889

Pán tím chtěl říct, že tyto stroje jsou efektivní na lánech alá JZD oproti jeden čas prosazovanému obnovení remízků a obnovení mezí, kdy by různými manipulacemi a přejezdy ztratili efektivitou na významu a že se k půdě nechováme lépe než JZĎáci.

+2/0
16.4.2016 11:42

J19i67n76d89ř41i21c86h 63Š79k41o15p16e59k 4385601400545

ve srovná se dobou minulou se k půdě chováme hůř. Důvod je jasný - specializace. Dříve měla JZD rostlinnou i živočišnou produkci, tak se plodiny střídaly, byly statková hnojiva atd. Teď jsou podniky co jedou třeba jen rostlinou, tzn. organická hnojiva nula, střídání minimální

+2/0
16.4.2016 12:15

J55i80ř57í 46K48o68c79u18r68e75k 6715614185388

Je otázka, co zhutní pole víc? 2tunový Zetor, který po něm jezdí 3 dny v kuse nebo 5tunový, který má za 6 hodin hotovo? U konsolidace zeminy hraje také velkou roli, jak dlouho tlak působí.

+1/0
16.4.2016 13:51

V17l94a51d69a 47S57i33m41o70n55i94k 3299363723395

Zajímavé ovšem je, že odpor půdy pořád roste, neklesá .. takže i nové stroje půdu devastují.

+1/−2
16.4.2016 16:02

P12a30v82e94l 16J97e87ř61á52b70e97k 7951812714457

Půdu víc devastuje nedostatek humusu a agrochemie.

Pokud dnes silný traktor na jednu operaci udělá střední orbu, vše urovná a ještě se zavláčením zaseje, tak se lecos ušetří.

A je potřeba ještě počítat s tím, že těžké stroje mají poměrně široké pneumatiky, takže ten tlak na půdu může být menší než u zdánlivě lehké techniky na úzkých kolech.

+1/0
17.4.2016 1:07

P24e12t71r 13N96o21v18ý 8682236817318

Pánové jste vedle. Problém je, že pro současné plodiny a se současným stavem hnojení není třeba orat do hloubky. Oře se jen malá vrstva. A kromě toho již zmíněné rozorané meze. Ale co, radši postavíme v CHKO Křivoklátsko kaskádu přehrad na Berounce, no ne?

0/0
17.4.2016 7:07

S24t19a12n50i29s42l17a77v 66K54r88e65j11c39a29r 6427976983494

Ano, příklady boje techniky s přírodními podmínkami jsou na YouTube v hojném počtu a nejen z ČR ale i zahraničí. A mnohdy nejde o to zda se jedná o 2tuny nebo 5tun, ale jaký Tčkař sedí za volantem. A ty 5tuny mohou mít dvoj i troj montáže a jsou na tom podobně jako Zetor s jednou!!

0/0
16.4.2016 16:56

J61i50n69d35ř41i92c57h 33Š75k27o93p61e69k 4235841830775

jenže ten dvoutunový zetor nebude jezdit vícekrát po stejném místě, takže půdu zhutní méně (i když bude pracovat delší dobu)

0/0
16.4.2016 18:42

S58t11a51n65i88s13l15a89v 34R45o69s72e76c77k19ý 9685729301799

Je celkem sranda , potkat takového drobečka v protisměru na okresce.

+3/0
16.4.2016 6:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.