Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Stroje pro opravdové chlapy

Traktory, kombajny a další zemědělské stroje jsou ohromující přehlídkou moderní techniky. Milionová monstra, do kterých se nastupuje po žebříku, fascinují rozměry i složitostí techniky. Prohlédněte si ty nejmodernější stroje, které se představily na veletrhu zemědělské techniky v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F70i95l53i86p 49M13u49c56a45l70a 8110253389

být tam já, tak tu čubu seřvu že mi brání ve výhledu na traktor ;-D

+2/−1
17.4.2016 17:38

J46a37r83o56m33í64r 38K35r33á45l 4890119294529

Vzhled zajímavý, ale zemědělce zajímá spíše to, kolik uveze a hlavně, zda se dá opravit i na poli. Proto si ty staré a "nedesignové" hýčkají. A jestli má "pohled" čerta, nebo anděla je jim šumafuk. Spíše jim vadí, že je o to dražší.

+2/0
17.4.2016 7:49

P53e72t53r 93N29o31v77ý 8112776977278

No, krasné obrázky a pěkná technika. Ale u té fotky s náklaďákem a textem o dotacích se mi nevím proč zvednul žaludek a musel jsem to zavřít :)

0/0
17.4.2016 6:57

M28a60r92e74k 36K47o57š76n40á25ř 7781721914965

ta zaclánějící modelka také pěkně ladí s tím traktorem za ní, rovněž má potřebné přední protizávaží

+2/0
17.4.2016 6:55

P62a50v65e44l 71J18e96ř48á83b95e12k 7721272174947

Zetor měl polopásy (na zadním kole s přídavným kolem pro pás pod motorem) na svých traktorech v polovině šedesátých let min století.

Potom se na vše zapomnělo, maximálně se používaly dvoumontáže.

Faktem ale je, že od té doby výrazně pokročila technologie při výrobě gumových pásů, Takže můžeme očekávat s ohledem na potřebu zlepšení vsakování srážkových vod do půdy, na polích častěji pásové traktory.

0/0
17.4.2016 1:12

L17u67m36í16r 58V15i46t76h42a 2577187526522

Obrázky 41 a 42: Ano, je pravda, že kombajn se správně nazývá "sklízecí mlátička", ale na obrázku je ve skutečnosti sklízecí řezačka... A také je pravda, že u těchto strojů je požadavek na ekonomiku provozu a spolehlivost, ale odkdy je výkon na hranici 1100 koňských sil "nevysoký"? I "low-endové" řezačky dnes disponůjí výkonem okolo 500 koní. To mi přijde docela dost.

+3/0
16.4.2016 17:56

J51i22n38d92ř80i11c31h 67Š36k44o42p36e19k 4305221180785

tak když si člověk uvědomí, čím vším musí motor otáčet (u kombajnu, řezačky), tak těch koní zas tolik není

0/0
16.4.2016 18:47

J33a73k39u68b 44Š17a20f46a85n48d56a 7145887121231

Co se pásů týče... Nevíte, jaký mají ty do trojúhelníku výhody? Výše podvozku? Že ten kombajn Claas má obyčejné pásy...

0/0
16.4.2016 17:49

L98u54m94í41r 82V73i78t46h16a 2737487406902

Ty trojúhelníky mají tu výhodu, že je lze bez složitých úprav namontovat na hnací hřídele kol. Jinými slovy - lze je sundat a traktor osadit běžnými koly. A nepodstatné je i to, že odlitek převodové skříně je shodný, čili výroba i údržba je efektivnější.

+4/0
16.4.2016 18:01

K72a32r95e25l 63T34e78s84t77e23r 9827770311816

Montáž na standardní osy kol. Po silnici na kolech, na poli po pásech.

0/−1
16.4.2016 18:49

J44i24n82d21ř32i54c40h 22Š20k75o27p75e94k 4595931920625

no pásy jsou gumové, pochybuji, že na přejezd mají kola a na poli to pokaždé přendavají

+1/0
16.4.2016 19:03

S70t67a79n54i22s26l59a87v 34K76r44e24j75c81a58r 6157516963124

Ano ale jak se ukazalo na D11 tak není chlap jako chlapec! A ty slečny na fotkách mají aspoň řidičák skupiny T nebo je to součást povinné lékárničky těchto krasavců??

+1/0
16.4.2016 15:59

M90i90c36h18a45l 41P19o85h49o46ř57e83l34s82k29ý 1296160625125

škoda to zbít na poli , na č26 by se pár zajíců určitě nechalo sbalit

+1/−1
16.4.2016 14:14

M88i11c65h61a43l 30P62o77h95o98ř45e27l88s17k96ý 1906710795415

........rozbít.........

0/0
16.4.2016 14:16

J70i18ř80í 16K73o48c86u29r59e88k 6925614385988

Opravdu je to Tatra 6x6? Já teda vidím 8x8, vzadu dvojmontáž.

0/0
16.4.2016 13:32

D88a93v22i88d 34K74r74e25j78č41í 9882500116394

Je tam víc zavádějících popisků, ale přehlédnout nápravu, to není jen tak.

+2/0
16.4.2016 15:44

S93t26a84n38i57s36l31a41v 80K30r58e86j94c42a43r 6277166153834

Možná ty přespysky psaly ty slečny !!

+3/0
16.4.2016 16:01

J87i89n28d12ř78i81c54h 65Š95k91o11p74e83k 4975851890655

to ne, ty umí počítat a moc dobře

+1/0
16.4.2016 18:46

J72o17z32e80f 71S66t62e40b67i74l87a 3785817445237

Hezké a zajímavé stroje.

Ale postačí jedno vypadle čidlo, a nikdo s tím nehne;-)

Hydraulika v takovém dobečkovi je vysoce efektivní, ale náhradní díly jsou na objednání od 2 do 4 týdnů;-)

+1/−1
16.4.2016 12:52

D82a44v27i50d 14K96r81e59j75č80í 9642440876284

Nevím teda jak co a jak od koho, ale spousta výrobců má skladem obrovské množství náhradních dílů. Třeba z Krone přímo z Německa chodí náhradní díly do druhého dne.

+1/−2
16.4.2016 15:35

S83t12a96n56i53s61l43a96v 60K17r28e60j49c47a23r 6797776263204

Ale farmář musí být solventní a s bankovní pohodou.

0/0
16.4.2016 16:06

D66a61v11i62d 68K48r60e74j35č71í 9142890126274

Levný to není, ale pokud má třeba nasmlouvanou práci na ten stroj, tak si to rád objedná.

+2/0
16.4.2016 17:10

P51e48t90r 84N81o34v90ý 8602486467658

Farmáři žijí v Austrálii. U nás jsou odjakživa zemědělci (komě doby, kdy byli jezeďáci).

+2/−1
17.4.2016 7:01

J43a85r46o42m22í61r 11K86r28á77l 4610319104439

Ale to je Vám prd platné, když potřebujete orat. Zetor se dal většinou opravit na poli se základním nářadím.

+1/0
17.4.2016 7:54

D87a14v10i67d 71K87r12e37j58č31í 9942730886924

Ovšem efektivita je úplně jinde.

0/0
17.4.2016 18:58

J43a84k74u10b 62Š26a12f15a74n38d91a 7595527881241

Nesmysl. Kombajn, u kterého se čeká na ND 2-4 týdny by si nikdo nekoupil. Než by přišel tak je po žních...

+4/0
16.4.2016 17:44

A98n73d86r68e83j 48M46a85s60a79r73y77k 9400573866210

ocenil by som pri fotkach tych specialnych strojov aspon popis na co sa pouzivaju a nie ze to je z vystavy z brna....

0/0
16.4.2016 11:44

V26l86a21d93i83m91í86r 31V47á27v85r98a 9347394797378

Jo, taky bych čekal trochu lepší popisky. Jenže je asi jednodušší to nacvakat do foťáku a ne něco k tomu ještě zjišťovat. :-)

0/0
16.4.2016 12:06

S59t48a43n31i31s86l30a18v 94K48r87e49j81c51a34r 6737276513804

Ale farmář není kamionák. A farmáři ví a znají co na co mohou použít.

+1/0
16.4.2016 16:04

Z43d64e76n30ě24k 80D98u46b46e30c60k86ý 3357504930498

Ta modelka před Zetorem zaclání hezky. :-)

+1/0
16.4.2016 10:00

J80i19n52d88ř93i10c90h 84Š88k53o98p80e64k 4745611350175

zjistila totiž, že traktor stojí více než osobák

+2/0
16.4.2016 12:16

P87e97t93r 93B71á23č17a 8495866825715

Za mlada jsem touzil jezdit s kombajnem a tyhle stroje se mi libi do ted, ale nastesti profese me uz pustila, zemedelce bych delat nechtel uz :-)

+2/0
16.4.2016 9:36

J73i87ř11í 24J41u57ř83i92c18a 2978913481

To já také ne, ale s kombajny z této výstavy bych jezdil rád. :-)

+3/0
16.4.2016 9:43

S64t84a44n35i37s10l64a80v 55K98r60e27j61c95a55r 6857466383814

Drahá sranda ve vašem případě bez užitku. A každý statkář-farmář majitel této techniky se dokáže na průserech a neodborném zacházení podřízených zaměstnanců i finančně pojistit. A je to v pořádku, nežijeme v socialistickém ráji kdy všechno bylo všech!!

0/0
17.4.2016 8:39

J54a22k17u23b 24Š65a96f66a33n27d76a 7425987881151

No občas když se tak zadívám na pole bych do toho traktoru nebo kombajnu sedl. Prostě vypustit, jen si tak jezdit po poli sem a tam... Ale dělat to celý život asi neeee.

+1/−1
16.4.2016 17:45

P54a39v85e78l 80J22e85ř27á90b28e87k 7491962794617

Naopak. Rád bych se tam vrátil.

Jedno jestli do lesa či na pole.

Tolik srandy za volantem co jsem si prožil při pracích v lese či v zemědělství nikdy na silnici už nezažiji. Vyblbnul jsem se v terénu, naučil jezdit s hroznými křápy, ale také jsem si naučil vedle řízení, sledovat další přidané stroje a ještě ožralého závozníka. Kdo nejezdil, tak si asi nepředstaví tu skutečnost, že při četné práci na poli jezdíte hodiny prakticky na centimetry. A ten stroj musíte udržet, abyste třeba sekali na plnou lištu, vláčeli s minimem překryvu apod. Za den každý zbytečně nepokrytý a nebo navíc překrytý decimetr se nasčítá do celkem slušné ztráty ve výkonu - tedy mzdě.

Nikdy - než jsem si sedl za traktor, bych nevěřil, kolik práce má jeho obsluha při orbě, vláčení, setí a další činnosti. Nebo když se strojově sázely stromky na paseky v lesích. Fakt jsem se nenudil.

Nuda byla potom na silnicích. Než jsem si zvykl na jednotvárnost silničního provozu, tak jsem za volantem skoro usínal.

Každému, koho skutečně baví si s technikou na kolech hrát, bych pár let práce se zemědělskou či lesnickou technikou přál.

0/0
17.4.2016 1:01
Foto

J38a16n 70Z68á20h93r51a76d31n20í70k 1121973570375

KRÁSA !!R^R^R^

+2/0
16.4.2016 8:32

E31v28z27e72n 89S11o55u60k59u10p 1417354896328

Krásné stroje..... Jen tak mít k dispozici několik stovek milionů.....

+1/0
16.4.2016 7:21

J95i76ř57í 69J52u65ř47i36c38a 2298943591

Piš barde, střádej......

+3/0
16.4.2016 9:43

M87i18l56a70n 50L82i29n42h89a66r31t 8784176717376

No...nevím který papaláš to cintal, jak je potřeba navrátiti krajině její původní tvář...Meze,remízky, monolité lány nahradíme různorodými atd. Ta dnešní parta stav JZD z padesátých let potřebuje ještě více. Kde jinde by se asi takováhle monstra uplatnila? Takže vzhůru za dotacemi a Země ? Tak ta nám je úplně ukradená ! :-/

+4/−9
16.4.2016 6:58

M59a20r19t20i61n 25K86r98á23t92k54ý 3386144715824

co to meleš?

+9/−2
16.4.2016 7:41

J91a88n 52B93a50r67t51á12č38e89k 6515695880159

Pán tím chtěl říct, že tyto stroje jsou efektivní na lánech alá JZD oproti jeden čas prosazovanému obnovení remízků a obnovení mezí, kdy by různými manipulacemi a přejezdy ztratili efektivitou na významu a že se k půdě nechováme lépe než JZĎáci.

+2/0
16.4.2016 11:42

J20i36n90d45ř93i20c75h 28Š20k84o96p72e30k 4575561560385

ve srovná se dobou minulou se k půdě chováme hůř. Důvod je jasný - specializace. Dříve měla JZD rostlinnou i živočišnou produkci, tak se plodiny střídaly, byly statková hnojiva atd. Teď jsou podniky co jedou třeba jen rostlinou, tzn. organická hnojiva nula, střídání minimální

+2/0
16.4.2016 12:15

J90i38ř28í 82K38o88c63u76r85e90k 6675164805718

Je otázka, co zhutní pole víc? 2tunový Zetor, který po něm jezdí 3 dny v kuse nebo 5tunový, který má za 6 hodin hotovo? U konsolidace zeminy hraje také velkou roli, jak dlouho tlak působí.

+1/0
16.4.2016 13:51

V72l26a19d18a 82S28i46m67o76n72i25k 3709413193525

Zajímavé ovšem je, že odpor půdy pořád roste, neklesá .. takže i nové stroje půdu devastují.

+1/−2
16.4.2016 16:02

P94a31v54e80l 42J23e78ř59á85b37e96k 7111812264337

Půdu víc devastuje nedostatek humusu a agrochemie.

Pokud dnes silný traktor na jednu operaci udělá střední orbu, vše urovná a ještě se zavláčením zaseje, tak se lecos ušetří.

A je potřeba ještě počítat s tím, že těžké stroje mají poměrně široké pneumatiky, takže ten tlak na půdu může být menší než u zdánlivě lehké techniky na úzkých kolech.

+1/0
17.4.2016 1:07

P83e59t13r 13N35o98v13ý 8482486737208

Pánové jste vedle. Problém je, že pro současné plodiny a se současným stavem hnojení není třeba orat do hloubky. Oře se jen malá vrstva. A kromě toho již zmíněné rozorané meze. Ale co, radši postavíme v CHKO Křivoklátsko kaskádu přehrad na Berounce, no ne?

0/0
17.4.2016 7:07

S53t69a51n19i23s27l31a66v 43K95r45e61j98c38a58r 6477586313544

Ano, příklady boje techniky s přírodními podmínkami jsou na YouTube v hojném počtu a nejen z ČR ale i zahraničí. A mnohdy nejde o to zda se jedná o 2tuny nebo 5tun, ale jaký Tčkař sedí za volantem. A ty 5tuny mohou mít dvoj i troj montáže a jsou na tom podobně jako Zetor s jednou!!

0/0
16.4.2016 16:56

J30i45n85d59ř48i40c20h 38Š16k26o94p27e15k 4425681130355

jenže ten dvoutunový zetor nebude jezdit vícekrát po stejném místě, takže půdu zhutní méně (i když bude pracovat delší dobu)

0/0
16.4.2016 18:42

S89t44a27n82i82s59l58a89v 87R23o51s13e96c50k65ý 9885269281889

Je celkem sranda , potkat takového drobečka v protisměru na okresce.

+3/0
16.4.2016 6:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.