Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wartburg byl dvoutaktní kočár, před 25 lety s ním byl amen

Východoněmecký automobil Wartburg zůstává ve stínu menšího a slavnějšího trabantu, ve své době však těchto celkem majestátních dvoutaktů jezdily i po československých silnicích desetitisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L97u95k62á30š 52S23e26d47l63á47č87e12k 1913307747360

Moc se ale nepíše, že tohle auto bylo nebezpečné hlavně pro jeho posádku. Viděl jsem jednu nehodu, kde tohle auto na křižovatce vlivem nedotáčivostí narazilo do světelné značky. Volantová tyč s volantem se po nárazu posunula o půl metru, která uvnitř auta zabila řidiče. Vězte, že to nebyl pěkný pohled. Kdyby se to samé stalo někomu i s tehdejší Škodou 100, řidič by přežil, protože tohle jsem u nabouraných Škodovek nikdy neviděl. Tak že žádná škoda, že tento oil-smradlavý kočár už dávno dojezdil.

0/−3
17.4.2016 1:51

M32a31r76t60i47n 77N37e49b62e63s74k54ý 7436460247882

Š100 mělo převodku řízení mnohem více vpředu, než Wartburg, který ji měl až nad převodovkou, tedy až za motorem, zatímco Škodovky na nápravnici, která byla vlastně prvním tvrdším dílem ve směru nárazu.

0/0
21.4.2016 18:31

J71a19n 82H66u36r11k61a 7790246626677

srazil jsem se s Liazkou a měla rozsypaný předek já jen posunutý roh nárazníku a levý blinkr v pánu dopravák pronesl památnou větu že tyhle tanky už by měli sundat ze silnic wart měl totiž traversový spodek nadvakrát přestužený a poctivou plechařinu....nedávno jsem se otáčel a blb si myslel že je to pomalé auto a zkusil mě přeletět wart neměl kromě výztuhy nárazníku nic a octavavie 4x4 byla zrušena od čumáku k ocasu bokem.. ;-D

0/0
22.4.2016 14:31
Foto

M67i92r17o20s72l61a25v 44S75t78e54i48n30e68r 6228664873485

Na krásu vozidla bude mít skoro každý jiný názor, stejně jako v architektuře. IFA 9, následovník DKW, stejně jako Trabant, ale s jiným architektem, byla ještě auto padesátých let- 3=6 na kufru znamenalo, že tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu. V té době to zabíralo, 50 koní byl na tehdejší vozy už slušný výkon.

Wartburg od 1965 byl ovšem dalekosáhle modernizován a měl na vozy ve východním bloku především nesrovnatelný komfort. Uvnitř mnohem prostornější a vynikající výhled z místa řidiče. Prostě zcela jiné auto, než IFA.

+2/0
15.4.2016 19:20

J71i14ř27í 33S97c39h82w47a17c10h 8318694958466

věta "tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu" je naprostý nesmysl. V čem? V jakési imaginární hodnotě počtu pracovních cyklů na otáčku, ale v opravdových parametrech? Naprosto žádných! Moje jednoválcová čtyřtaktní sekačka (Honda) na trávu má na volnoběh pravidelnější chod.....šestiválec s 50 koníky? To by zabralo tak někdy okolo roku 1920.....

+1/0
15.4.2016 20:06

M84a19r69t56i55n 53N12e92b28e11s47k20ý 7266690627972

Karoserie vyráběná od 1965 byla opravdu jaksi nadčasová (nabízí se srovnání s tramvají T3 z přibližně stejné doby) s něčím, co nebylo normou ani u jiných značek: prohnutá skla dveří. Fiat (124,125) a Renault (16,12) ze stejné doby to ještě třeba neměly.

Slabinou bylo, že rám končil u zadních kol a kufr již nebyl na rámu, což způsobovalo přetěžováním ohýbání vozu za zadními dveřmi.

0/0
15.4.2016 15:35

J23i43ř72í 41R52a57m50e43š 8946764370352

muj tata mel wartase co se s nim najezdil. v osmdesatych letech ho kupoval od reznika za petatricet tis kc. Byl jsem u toho jak malej spunt. Nekde nejaky statek jelo se jeste s dedou zavreli se na dvore ja cekal venku pred statkem u auta a projizdeli ho na dvorku cili kolecka.

Koupilo se to a hned generalka motoru za pet tis nebot reznik byl prase co povidal tata.

0/0
14.4.2016 22:00

M54a24x 22Š16a81l18a62m20o97u65n 9211440469786

Dvacet let neměl konkurenci, důkladnost sama - inu Němci...

https://www.youtube.com/watch?v=P5Nlw7rqiCY

+1/0
14.4.2016 21:40

J84a25n 85H87e22l22l84e18r 9858875956

jak přesně myslíte to "neměl konkurenci"? 8-o

0/0
14.4.2016 21:49

M64a92x 36Š68a36l61a77m25o76u47n 9131870409386

:-) Viz odkaz, to je asi otázka na Hanáka...

0/0
14.4.2016 21:50

P18e16t51e98r 57M32o37l94n73á71r 8345574162639

Ono to dymilo hlavne pre špatný olej do dvojtaktov ktorý v tej dobe u nás bol ,M2T , ked sa tam dal kvalitný syntetický olej aký sa dáva aj do motorových pil tak to takmer vôbec nedymilo,no neraz sa stalo že sa do benzínu nalialo čo bolo ,od M6AD až po PP90 a nie v pomere ale o dosť viac aby to mazalo a bolo viac benzínu,aj ked od Rusov z neďalekej základne sme ho kupovali po 200 L sudoch,1L 1Kčs ,nafta išla po 50 halierov tú nikto nechcel,to potom bola hotová dymovnica a - 10 koní dolu z výkonu ale išlo to ;-D

+2/0
14.4.2016 21:27

M24o49j45m38í34r 20V26r24t35o51c71h 2130423282692

Úžasný vůz . Však se na českém , modely přeplněném a mimořádně náročném trhu prosadil. Oproti jiným německým značkám se čtyřtaktními motory. Prostě i zde platí že kdo umí ten umí.

+3/0
14.4.2016 21:25
Foto

M40i81c37h55a58l 14N16a42j19m37a65n 7679693296640

Ohromě vtipné........8-o

0/−1
14.4.2016 21:37

P43e77t54r 24M11i36c12h74a63l 2290214931792

Řekl bych, že to byla hezká ironie.

+2/0
14.4.2016 23:16

L98u36m53í88r 19V34i43t89h96a 2127567596172

Warťas byl pěkný auto. Prostorný, pohodlný, a kombík byl obrovskej! Na svou dobu design parádní, nadčasovej, elegantní i dneska. Až na ten "třítakt s koloběžkou", jak říkával jeden známý v narážce na tříválcový motor a vypínatelnou volnoběžku.

+1/0
14.4.2016 20:47

M16a35r10t68i52n 56N93e70b17e92s58k28ý 7276430377172

Podobný agregát i s tou volnoběžkou jezdil v Saabech , ono to mělo také stejného předchůdce - DKW.

0/0
15.4.2016 15:37
Foto

M72i35c47h20a36l 43N82a82j75m58a44n 7859733466750

Wartburg 353 byl na našem trhu prostorné auto a nabízel relativně dobrou dynamiku díky točivému dvojtaktnímu motoru a nízké hmotnosti. Na druhou stranu neměl zrovna nízkou spotřebu - hodně řidičů jezdilo se spotřebou kolem 10 l/100 km. Navíc bezpečnost při nárazu byla hodně špatná.

0/0
14.4.2016 20:41

M96i63r92e29k 75B73u93c76h64t98í18k 7909424944709

Zhltl i toluen s olejem, kterého jsem měl dostatek. Jen se musely každé tři měsíce měnit palivové hadičky.

0/0
14.4.2016 22:25

V91l90a15d82i33m75í19r 49V80á72c52h26a 9922923229189

Pamatuji si,jak jsem stál celou noc před mototechnou na škodovku a asi za měsíc jsem měl šanci koupit W 353.Neromýšlel jsem se ani minutu a odjezdil jsem s ním dost let k plné spokojenosti.Proti tehdejším škodovkám to byl Mercedes.

0/0
14.4.2016 20:17

J96a70n 27H60e63l33l24e60r 9428785576

už ten zvuk motoru ;-D

0/0
14.4.2016 21:51

M82i20r27e51k 49B87u15c66h52t79í90k 7239104874249

Dam dam dam diri dam dam......

+2/0
14.4.2016 22:26
Foto

J22i55ř33í 56D11v82o51ř90á21k 5305259430168

Ve Velkém Meziříčí vede na sjezdovku silnice , která je celkem dost do kopce . Za komančů nebyla v zimě prakticky udržována . Dole stály žigulíky a moskviče ( pokud teda neměly v kufru pár metrů kolejnic ) , potom škodovky ,traboše a varťasy se špatnými šoféry . Dobří šoféři , kteří traboše a varťasy otočili a couvali stáli na parkovišti u sjezdovky .

0/−3
14.4.2016 17:33

P67e76t54r 49M53i27c35h38a63l 2300134381862

Pokud to někdo se starou škodovkou nevyjel, tak měl levé ruce.

+11/0
14.4.2016 18:33
Foto

J36i68ř37í 15D56v26o72ř48á20k 5675379840768

Ty dvoutakty z DDR byly lehký , problém zvedání přední části auta při akceleraci . Na zpátečku se naopak zatížila hnaná náprava . Úzký gumy , které se měly snahu zaříznout .

+1/0
14.4.2016 19:09

P74e40t29r 15M31i33c53h97a97l 2740354511682

Já vím jak se chová auto s předním náhonem. Ale psal jsem něco jiného. Ty staré škodovky s poháněnou zadní nápravou, motorem vzadu a nezávisle zavěšenými koly na tom byly podstatně líp. Nemluvě o tom, že úzké gumy měly taky. Dost podstatným rozdílem bylo taky to, že dopředu se jezdí podstatně líp a pohodlněji než na zpátečku.

+4/0
14.4.2016 23:22

J81o61s85e57f 34V30a28l23a 9560823633163

to, co wartburg nebo trabant jezdil jenom couvanim, byla pro s100 hracka. Na snehu neni nic lepsiho nez motor vzadu a pohon zadni napravy. To vedi i majitele brouku, tatry 8, porsche nebo renaultu 8

+6/0
14.4.2016 21:45

R73a97d70e67k 56D19o26l63e76ž52a94l 2189573980780

Maluch (Fiat 126) taky. Jinak to byl teda dost krám. Ale v tomhle byl motor vzadu dobrej.

0/0
14.4.2016 23:10

P83e88t38r 92M11i63c86h44a20l 2620624421172

No tak 4x4 je určitě lepší, ale je fakt, že tehdy tu taková auta jaksi běžně nebyla k mání. :-)

0/0
14.4.2016 23:25

P66e63t28r 57K65o98s57u35t82a 2391501655195

Pontonova karosérie nepodléhající módním vlivům. Motor pracující na bází náhodných výbuchu. Toť wartburg 353.

+6/0
14.4.2016 17:10

S86t91a39n66i77s10l35a50v 43K33r27e88j61c51a85r 6637596153934

BMW z Eisenachu na socialistickém základě!! Poděkujme sovětské zoně a zbytkům Německých dělníků a zaměstnanců, jež dokázali vytvořit v období politické blokády Wartburga i Trabanta. provozně levné a nezničitelné autíčka. Nakonec v ČR pro někoho populární na cestách po Africe i Jižní Americe. Jak by asi vypadal Wartburg nebýt RA a 2sv?

0/0
14.4.2016 17:23
Foto

J75i19ř96í 22D34v47o51ř57á51k 5535109580868

Ale tři válce , tři zapalovací cívky . Které auto to má ?

0/0
14.4.2016 17:36

S36t90a76n93i14s53l84a62v 16K65r33e39j10c67a13r 6577706703334

Nu pokrok nezastavíš. Dnes vám tříválce nabízí většina renomovaných světových automobilek. A do jednoduchosti těchto motorů a ceny by se ty Wartácké vešly dvakrát.

0/0
14.4.2016 20:05

P34e55t88r 98H89o78f15m29a35n51n 6839964425730

1.2HTP?

+2/0
15.4.2016 0:38

M40a62r69t74i90n 58N15e30b41e69s52k72ý 7826330797482

Kupodivu i Saab 95.

0/0
15.4.2016 15:29

M10a79r81c76e34l 41P47a91v85l24í98k 7341584208329

klasika - nevidel, nezažil, neprečítal si, ale "trousí moudra"!

353 komentovali pri predstavení v brne ako elegantnú "simcu";

za autom (jedno či saab, trabi, w žiaden dym nemusel byť, úplne postačovalo dodržať pomer oleja.

a samozrejme sa zabudlo na 311 camping - kombi s oblým zasklením "nákladového priestoru.

+5/0
14.4.2016 16:13

M68a89r64e69k 15H42r81u78b21y 6287142231298

...do ktereho se vesla i almara

0/0
14.4.2016 19:21

P55e26t95r 80T49. 86D50v13o24ř65á49k 4984248773

Přestaňte si všichni nostalgicky lhát do kapsy. Za komárů se vedle toho lidé styděli i zaparkovat, natož si do toho sednout.

+7/−22
14.4.2016 15:47

J87a75n 59H80u70r31k46a 7830826286637

mělo být mínus takové kecy naopak v Koutech stály západní fára v kopci s kouřícími motory a Warťas jen vesele šustil vzhůru serpentýnama a ještě si ho mnohokrát kolegové v cizině půjčovali v Itálii Španělsku a blbli jako malí

+1/0
14.4.2016 18:19

J74a15n 28H10e69l57l30e27r 9278455696

tak výborně ... na cestu do hor se to hodilo. ale je fakt, že v Praze jsme se nebožákým spolužákám s warťasem posmívali ;-D

0/−1
14.4.2016 21:54

M28i28c83h71a69l 28Z53e33t25e69k 3898642920127

Bohužel nevyšla snaha o kooperaci NDR a ČSSR, kdy by Škoda dodávala Němcům 4taktnímotory a Němci nám komponenty pro přední pohon. Nejen díky tomu se tak dlouho udržely ve výrobě stodvácy s dost neperspektivní koncepcí motoru za zadními koly.

+6/0
14.4.2016 15:45

M61a46r43t91i81n 70N42e77b26e74s80k32ý 7126540177292

On ten DDR pohon předních kol nebyl zas tak nic dokonalého a hlavně NEBYL to homokinetický kloub. Proto měl prototyp Škodovky se vším vpředu nápravy Renault/Dacia. Navíc RVHP byla strašný moloch a politická rozhodnutí dělnických kádrů zabila mnoho dobrých myšlenek.

0/0
21.4.2016 18:49

J81a96n 42K28u57r40d95í97k 3611274

Trabant s lidskou tváří

+2/0
14.4.2016 14:59

M40i59c12h92a83l 49K34r97e18j21č85a 5348446736363

No na zacatku 90tych let jsem slysel v zakrute skvelou haluz - pry se Wartburgu rikalo "Mercedes vychodu". ;-D

No majitele byli vetsinou stastni, ze ho maji a svou spolecenskou funkci si dobre odkroutil, ale ten primer byl bozi ...;-D

+4/−1
14.4.2016 14:28

M50i11c19h90a46l 26Z98e25t94e87k 3918322740547

Pro řadového Němce z NDR byl Warťas opravdu něco jako luxusní MB pro zápaďáka. Na Trabanta se čekalo v pořadníku cca 10 let, na Wartburga mnohem déle.

+9/0
14.4.2016 15:46

S30t50a44n40i64s40l82a74v 33K89r40e97j14c45a95r 6427566613674

A jak to bylo v ČSSR? To dědové dnešním adolescentům ani nevyprávějí! V dnešní době kdy se ti prodejci a bazáristi podbízejí jen aby prodali. A na běžnou opravu Moskviče, Varšavy nebo Trabanta stačila stodola+eprozín +výtisk Rudého Práva.

+3/0
14.4.2016 17:34
Foto

M90i17r39o85s17l24a11v 41S43t17e14i91n27e59r 6538864703505

Můj švakr si opravil Moskviče, prorezavělé práhy vylil betonem, ten už nerezaví!

0/0
17.4.2016 16:09

S92t79a43n53i74s77l29a59v 48K21r62e29j62c40a40r 6637826463904

Omyl Mercedes východu byla Volha 24!! Wartburg byl jednoduchým kolegou Trabanta podobně jako v ČSSR byla Tatra 603 a Škoda Spartak.

+1/0
14.4.2016 17:29

M63i37c26h62a97l 48K67r28e97j22č47a 5608586356903

Ja to v tom poradu slysel takto. Tenkrat se bavili i o dvou vs. ctyrtaktnich wart. ap.

0/−1
14.4.2016 19:38

S63t81a34n47i41s61l66a56v 75K88r78e24j53c72a60r 6637756163954

Nemýlím-li se tak wartáci čtyřtakty se nestihly prosadit, doběhlo je sjednocení. Všichni víme, jak to bylo v 89-90 roce. Ceny poláku,lad, trabantů i wartáků včetně volh šla na třetinu a bazarovky ze západu naopak na neskutečné ceny. Hlad po nedosažitelném se u občanů projevil. To byla zlatá doba bez povinného STK!!

0/0
14.4.2016 20:16

J16a23n 75H26u44r14k17a 7580316466107

jo jediné vozidlo které kdy odvezlo 6 speleologů i s kompletní výbavou a televizním vybavením...nikdy mě nenechalo v žádném terénu a podmínkách v Evropě na holičkách a náhradní díl se za pár korun našel na každé dědině...díky za ty zážitky skvělý a jednoduchý přibližovadlo...;-DR^

+18/0
14.4.2016 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.