Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wartburg byl dvoutaktní kočár, před 25 lety s ním byl amen

Východoněmecký automobil Wartburg zůstává ve stínu menšího a slavnějšího trabantu, ve své době však těchto celkem majestátních dvoutaktů jezdily i po československých silnicích desetitisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77u66k72á56š 66S68e61d47l71á12č56e25k 1473517987770

Moc se ale nepíše, že tohle auto bylo nebezpečné hlavně pro jeho posádku. Viděl jsem jednu nehodu, kde tohle auto na křižovatce vlivem nedotáčivostí narazilo do světelné značky. Volantová tyč s volantem se po nárazu posunula o půl metru, která uvnitř auta zabila řidiče. Vězte, že to nebyl pěkný pohled. Kdyby se to samé stalo někomu i s tehdejší Škodou 100, řidič by přežil, protože tohle jsem u nabouraných Škodovek nikdy neviděl. Tak že žádná škoda, že tento oil-smradlavý kočár už dávno dojezdil.

0/−3
17.4.2016 1:51

M88a84r31t49i88n 94N10e38b28e95s16k94ý 7246700817982

Š100 mělo převodku řízení mnohem více vpředu, než Wartburg, který ji měl až nad převodovkou, tedy až za motorem, zatímco Škodovky na nápravnici, která byla vlastně prvním tvrdším dílem ve směru nárazu.

0/0
21.4.2016 18:31

J48a23n 79H58u27r36k46a 7620736506247

srazil jsem se s Liazkou a měla rozsypaný předek já jen posunutý roh nárazníku a levý blinkr v pánu dopravák pronesl památnou větu že tyhle tanky už by měli sundat ze silnic wart měl totiž traversový spodek nadvakrát přestužený a poctivou plechařinu....nedávno jsem se otáčel a blb si myslel že je to pomalé auto a zkusil mě přeletět wart neměl kromě výztuhy nárazníku nic a octavavie 4x4 byla zrušena od čumáku k ocasu bokem.. ;-D

0/0
22.4.2016 14:31
Foto

M53i55r36o34s72l22a41v 90S34t50e10i11n81e66r 4440372700626

Na krásu vozidla bude mít skoro každý jiný názor, stejně jako v architektuře. IFA 9, následovník DKW, stejně jako Trabant, ale s jiným architektem, byla ještě auto padesátých let- 3=6 na kufru znamenalo, že tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu. V té době to zabíralo, 50 koní byl na tehdejší vozy už slušný výkon.

Wartburg od 1965 byl ovšem dalekosáhle modernizován a měl na vozy ve východním bloku především nesrovnatelný komfort. Uvnitř mnohem prostornější a vynikající výhled z místa řidiče. Prostě zcela jiné auto, než IFA.

+2/0
15.4.2016 19:20

J66i33ř11í 29S57c76h34w70a50c59h 8618474678746

věta "tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu" je naprostý nesmysl. V čem? V jakési imaginární hodnotě počtu pracovních cyklů na otáčku, ale v opravdových parametrech? Naprosto žádných! Moje jednoválcová čtyřtaktní sekačka (Honda) na trávu má na volnoběh pravidelnější chod.....šestiválec s 50 koníky? To by zabralo tak někdy okolo roku 1920.....

+1/0
15.4.2016 20:06

M47a80r55t81i91n 71N42e81b81e79s57k57ý 7476220967902

Karoserie vyráběná od 1965 byla opravdu jaksi nadčasová (nabízí se srovnání s tramvají T3 z přibližně stejné doby) s něčím, co nebylo normou ani u jiných značek: prohnutá skla dveří. Fiat (124,125) a Renault (16,12) ze stejné doby to ještě třeba neměly.

Slabinou bylo, že rám končil u zadních kol a kufr již nebyl na rámu, což způsobovalo přetěžováním ohýbání vozu za zadními dveřmi.

0/0
15.4.2016 15:35

J82i97ř75í 10R17a26m22e34š 8976584100112

muj tata mel wartase co se s nim najezdil. v osmdesatych letech ho kupoval od reznika za petatricet tis kc. Byl jsem u toho jak malej spunt. Nekde nejaky statek jelo se jeste s dedou zavreli se na dvore ja cekal venku pred statkem u auta a projizdeli ho na dvorku cili kolecka.

Koupilo se to a hned generalka motoru za pet tis nebot reznik byl prase co povidal tata.

0/0
14.4.2016 22:00

M70a81x 38Š85a82l34a62m10o21u61n 9451970299836

Dvacet let neměl konkurenci, důkladnost sama - inu Němci...

https://www.youtube.com/watch?v=P5Nlw7rqiCY

+1/0
14.4.2016 21:40

J51a31n 71H10e38l21l73e59r 9768635716

jak přesně myslíte to "neměl konkurenci"? 8-o

0/0
14.4.2016 21:49

M66a67x 30Š68a30l83a42m70o40u20n 9101500719746

:-) Viz odkaz, to je asi otázka na Hanáka...

0/0
14.4.2016 21:50

P23e58t96e78r 31M62o76l79n32á74r 8895614972299

Ono to dymilo hlavne pre špatný olej do dvojtaktov ktorý v tej dobe u nás bol ,M2T , ked sa tam dal kvalitný syntetický olej aký sa dáva aj do motorových pil tak to takmer vôbec nedymilo,no neraz sa stalo že sa do benzínu nalialo čo bolo ,od M6AD až po PP90 a nie v pomere ale o dosť viac aby to mazalo a bolo viac benzínu,aj ked od Rusov z neďalekej základne sme ho kupovali po 200 L sudoch,1L 1Kčs ,nafta išla po 50 halierov tú nikto nechcel,to potom bola hotová dymovnica a - 10 koní dolu z výkonu ale išlo to ;-D

+2/0
14.4.2016 21:27

M87o37j21m14í74r 23V25r66t41o41c89h 2770123372872

Úžasný vůz . Však se na českém , modely přeplněném a mimořádně náročném trhu prosadil. Oproti jiným německým značkám se čtyřtaktními motory. Prostě i zde platí že kdo umí ten umí.

+3/0
14.4.2016 21:25
Foto

M72i51c79h10a34l 25N62a76j79m55a10n 7939853446550

Ohromě vtipné........8-o

0/−1
14.4.2016 21:37

P77e68t85r 23M81i13c98h94a75l 2570584551262

Řekl bych, že to byla hezká ironie.

+2/0
14.4.2016 23:16

L64u88m52í59r 49V91i59t32h20a 2617727146352

Warťas byl pěkný auto. Prostorný, pohodlný, a kombík byl obrovskej! Na svou dobu design parádní, nadčasovej, elegantní i dneska. Až na ten "třítakt s koloběžkou", jak říkával jeden známý v narážce na tříválcový motor a vypínatelnou volnoběžku.

+1/0
14.4.2016 20:47

M60a40r58t73i29n 38N32e85b62e31s91k88ý 7546840737562

Podobný agregát i s tou volnoběžkou jezdil v Saabech , ono to mělo také stejného předchůdce - DKW.

0/0
15.4.2016 15:37
Foto

M13i52c75h68a45l 21N90a12j50m54a93n 7849323676160

Wartburg 353 byl na našem trhu prostorné auto a nabízel relativně dobrou dynamiku díky točivému dvojtaktnímu motoru a nízké hmotnosti. Na druhou stranu neměl zrovna nízkou spotřebu - hodně řidičů jezdilo se spotřebou kolem 10 l/100 km. Navíc bezpečnost při nárazu byla hodně špatná.

0/0
14.4.2016 20:41

M22i18r56e52k 67B45u12c37h30t33í40k 7129664604699

Zhltl i toluen s olejem, kterého jsem měl dostatek. Jen se musely každé tři měsíce měnit palivové hadičky.

0/0
14.4.2016 22:25

V93l17a85d75i16m19í96r 44V89á48c49h56a 9332743439479

Pamatuji si,jak jsem stál celou noc před mototechnou na škodovku a asi za měsíc jsem měl šanci koupit W 353.Neromýšlel jsem se ani minutu a odjezdil jsem s ním dost let k plné spokojenosti.Proti tehdejším škodovkám to byl Mercedes.

0/0
14.4.2016 20:17

J62a94n 24H78e79l97l41e15r 9208115246

už ten zvuk motoru ;-D

0/0
14.4.2016 21:51

M54i45r14e18k 33B50u79c59h86t97í55k 7609964254739

Dam dam dam diri dam dam......

+2/0
14.4.2016 22:26
Foto

J65i13ř28í 88D77v62o85ř85á76k 5175529810898

Ve Velkém Meziříčí vede na sjezdovku silnice , která je celkem dost do kopce . Za komančů nebyla v zimě prakticky udržována . Dole stály žigulíky a moskviče ( pokud teda neměly v kufru pár metrů kolejnic ) , potom škodovky ,traboše a varťasy se špatnými šoféry . Dobří šoféři , kteří traboše a varťasy otočili a couvali stáli na parkovišti u sjezdovky .

0/−3
14.4.2016 17:33

P95e74t79r 65M14i93c51h97a85l 2400264151532

Pokud to někdo se starou škodovkou nevyjel, tak měl levé ruce.

+11/0
14.4.2016 18:33
Foto

J24i56ř48í 17D43v27o62ř16á41k 5385859300338

Ty dvoutakty z DDR byly lehký , problém zvedání přední části auta při akceleraci . Na zpátečku se naopak zatížila hnaná náprava . Úzký gumy , které se měly snahu zaříznout .

+1/0
14.4.2016 19:09

P60e68t58r 36M11i80c68h89a63l 2210284881562

Já vím jak se chová auto s předním náhonem. Ale psal jsem něco jiného. Ty staré škodovky s poháněnou zadní nápravou, motorem vzadu a nezávisle zavěšenými koly na tom byly podstatně líp. Nemluvě o tom, že úzké gumy měly taky. Dost podstatným rozdílem bylo taky to, že dopředu se jezdí podstatně líp a pohodlněji než na zpátečku.

+4/0
14.4.2016 23:22

J12o73s74e79f 72V12a82l34a 9480383473693

to, co wartburg nebo trabant jezdil jenom couvanim, byla pro s100 hracka. Na snehu neni nic lepsiho nez motor vzadu a pohon zadni napravy. To vedi i majitele brouku, tatry 8, porsche nebo renaultu 8

+6/0
14.4.2016 21:45

R72a34d28e83k 63D46o92l44e80ž43a81l 2489583380450

Maluch (Fiat 126) taky. Jinak to byl teda dost krám. Ale v tomhle byl motor vzadu dobrej.

0/0
14.4.2016 23:10

P46e62t60r 45M30i27c86h25a88l 2400614641832

No tak 4x4 je určitě lepší, ale je fakt, že tehdy tu taková auta jaksi běžně nebyla k mání. :-)

0/0
14.4.2016 23:25

P47e97t22r 39K21o66s38u55t49a 2161981745345

Pontonova karosérie nepodléhající módním vlivům. Motor pracující na bází náhodných výbuchu. Toť wartburg 353.

+6/0
14.4.2016 17:10

S54t75a67n90i35s30l43a65v 46K70r87e92j27c51a85r 6197386523114

BMW z Eisenachu na socialistickém základě!! Poděkujme sovětské zoně a zbytkům Německých dělníků a zaměstnanců, jež dokázali vytvořit v období politické blokády Wartburga i Trabanta. provozně levné a nezničitelné autíčka. Nakonec v ČR pro někoho populární na cestách po Africe i Jižní Americe. Jak by asi vypadal Wartburg nebýt RA a 2sv?

0/0
14.4.2016 17:23
Foto

J80i19ř96í 81D31v51o37ř90á10k 5885959560608

Ale tři válce , tři zapalovací cívky . Které auto to má ?

0/0
14.4.2016 17:36

S69t95a72n21i56s97l14a40v 30K27r10e37j34c46a93r 6247516453204

Nu pokrok nezastavíš. Dnes vám tříválce nabízí většina renomovaných světových automobilek. A do jednoduchosti těchto motorů a ceny by se ty Wartácké vešly dvakrát.

0/0
14.4.2016 20:05

P62e96t92r 24H56o92f46m48a97n38n 6439764505230

1.2HTP?

+2/0
15.4.2016 0:38

M36a32r31t78i74n 62N40e48b69e59s90k95ý 7546950157422

Kupodivu i Saab 95.

0/0
15.4.2016 15:29

M75a57r52c84e93l 62P76a80v25l27í19k 7581154118859

klasika - nevidel, nezažil, neprečítal si, ale "trousí moudra"!

353 komentovali pri predstavení v brne ako elegantnú "simcu";

za autom (jedno či saab, trabi, w žiaden dym nemusel byť, úplne postačovalo dodržať pomer oleja.

a samozrejme sa zabudlo na 311 camping - kombi s oblým zasklením "nákladového priestoru.

+5/0
14.4.2016 16:13

M50a59r23e96k 23H72r45u76b82y 6797232371428

...do ktereho se vesla i almara

0/0
14.4.2016 19:21

P33e60t48r 49T42. 65D62v85o33ř64á29k 4734558503

Přestaňte si všichni nostalgicky lhát do kapsy. Za komárů se vedle toho lidé styděli i zaparkovat, natož si do toho sednout.

+7/−22
14.4.2016 15:47

J63a56n 53H81u43r67k73a 7490466406987

mělo být mínus takové kecy naopak v Koutech stály západní fára v kopci s kouřícími motory a Warťas jen vesele šustil vzhůru serpentýnama a ještě si ho mnohokrát kolegové v cizině půjčovali v Itálii Španělsku a blbli jako malí

+1/0
14.4.2016 18:19

J91a69n 40H79e69l15l79e35r 9448565646

tak výborně ... na cestu do hor se to hodilo. ale je fakt, že v Praze jsme se nebožákým spolužákám s warťasem posmívali ;-D

0/−1
14.4.2016 21:54

M77i68c25h49a48l 10Z27e93t93e33k 3678312800297

Bohužel nevyšla snaha o kooperaci NDR a ČSSR, kdy by Škoda dodávala Němcům 4taktnímotory a Němci nám komponenty pro přední pohon. Nejen díky tomu se tak dlouho udržely ve výrobě stodvácy s dost neperspektivní koncepcí motoru za zadními koly.

+6/0
14.4.2016 15:45

M39a96r79t68i68n 83N23e17b50e50s94k31ý 7166620597482

On ten DDR pohon předních kol nebyl zas tak nic dokonalého a hlavně NEBYL to homokinetický kloub. Proto měl prototyp Škodovky se vším vpředu nápravy Renault/Dacia. Navíc RVHP byla strašný moloch a politická rozhodnutí dělnických kádrů zabila mnoho dobrých myšlenek.

0/0
21.4.2016 18:49

J47a21n 93K98u78r83d65í92k 3281724

Trabant s lidskou tváří

+2/0
14.4.2016 14:59

M32i51c46h75a33l 47K58r59e40j17č10a 5668746716503

No na zacatku 90tych let jsem slysel v zakrute skvelou haluz - pry se Wartburgu rikalo "Mercedes vychodu". ;-D

No majitele byli vetsinou stastni, ze ho maji a svou spolecenskou funkci si dobre odkroutil, ale ten primer byl bozi ...;-D

+4/−1
14.4.2016 14:28

M70i27c73h53a27l 92Z63e44t54e84k 3568372810507

Pro řadového Němce z NDR byl Warťas opravdu něco jako luxusní MB pro zápaďáka. Na Trabanta se čekalo v pořadníku cca 10 let, na Wartburga mnohem déle.

+9/0
14.4.2016 15:46

S54t41a85n49i94s60l70a70v 74K26r56e71j55c32a51r 6487806453314

A jak to bylo v ČSSR? To dědové dnešním adolescentům ani nevyprávějí! V dnešní době kdy se ti prodejci a bazáristi podbízejí jen aby prodali. A na běžnou opravu Moskviče, Varšavy nebo Trabanta stačila stodola+eprozín +výtisk Rudého Práva.

+3/0
14.4.2016 17:34
Foto

M57i18r65o90s48l11a79v 68S17t90e89i76n19e76r 4180852750236

Můj švakr si opravil Moskviče, prorezavělé práhy vylil betonem, ten už nerezaví!

0/0
17.4.2016 16:09

S26t79a20n78i98s52l56a96v 54K46r41e91j16c13a20r 6167336423874

Omyl Mercedes východu byla Volha 24!! Wartburg byl jednoduchým kolegou Trabanta podobně jako v ČSSR byla Tatra 603 a Škoda Spartak.

+1/0
14.4.2016 17:29

M49i47c48h25a91l 63K78r84e49j47č94a 5478466756343

Ja to v tom poradu slysel takto. Tenkrat se bavili i o dvou vs. ctyrtaktnich wart. ap.

0/−1
14.4.2016 19:38

S64t65a20n78i18s23l43a51v 55K42r36e25j84c85a66r 6137526753964

Nemýlím-li se tak wartáci čtyřtakty se nestihly prosadit, doběhlo je sjednocení. Všichni víme, jak to bylo v 89-90 roce. Ceny poláku,lad, trabantů i wartáků včetně volh šla na třetinu a bazarovky ze západu naopak na neskutečné ceny. Hlad po nedosažitelném se u občanů projevil. To byla zlatá doba bez povinného STK!!

0/0
14.4.2016 20:16

J36a75n 77H63u28r25k30a 7670176586597

jo jediné vozidlo které kdy odvezlo 6 speleologů i s kompletní výbavou a televizním vybavením...nikdy mě nenechalo v žádném terénu a podmínkách v Evropě na holičkách a náhradní díl se za pár korun našel na každé dědině...díky za ty zážitky skvělý a jednoduchý přibližovadlo...;-DR^

+18/0
14.4.2016 13:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.