Diskuze
Wartburg byl dvoutaktní kočár, před 25 lety s ním byl amen
Děkujeme za pochopení.
L60u43k91á29š 33S47e85d35l25á68č43e11k
Moc se ale nepíše, že tohle auto bylo nebezpečné hlavně pro jeho posádku. Viděl jsem jednu nehodu, kde tohle auto na křižovatce vlivem nedotáčivostí narazilo do světelné značky. Volantová tyč s volantem se po nárazu posunula o půl metru, která uvnitř auta zabila řidiče. Vězte, že to nebyl pěkný pohled. Kdyby se to samé stalo někomu i s tehdejší Škodou 100, řidič by přežil, protože tohle jsem u nabouraných Škodovek nikdy neviděl. Tak že žádná škoda, že tento oil-smradlavý kočár už dávno dojezdil.
M58a20r47t81i25n 23N32e73b54e47s39k97ý
Š100 mělo převodku řízení mnohem více vpředu, než Wartburg, který ji měl až nad převodovkou, tedy až za motorem, zatímco Škodovky na nápravnici, která byla vlastně prvním tvrdším dílem ve směru nárazu.
M20i16r25o44s74l67a71v 63S69t31e66i59n81e65r
Na krásu vozidla bude mít skoro každý jiný názor, stejně jako v architektuře. IFA 9, následovník DKW, stejně jako Trabant, ale s jiným architektem, byla ještě auto padesátých let- 3=6 na kufru znamenalo, že tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu. V té době to zabíralo, 50 koní byl na tehdejší vozy už slušný výkon.
Wartburg od 1965 byl ovšem dalekosáhle modernizován a měl na vozy ve východním bloku především nesrovnatelný komfort. Uvnitř mnohem prostornější a vynikající výhled z místa řidiče. Prostě zcela jiné auto, než IFA.
J54i61ř56í 17S79c18h40w49a93c49h
věta "tříválcový dvoutakt se vyrovná šestiválcovému čtyřtaktu" je naprostý nesmysl. V čem? V jakési imaginární hodnotě počtu pracovních cyklů na otáčku, ale v opravdových parametrech? Naprosto žádných! Moje jednoválcová čtyřtaktní sekačka (Honda) na trávu má na volnoběh pravidelnější chod.....šestiválec s 50 koníky? To by zabralo tak někdy okolo roku 1920.....
M35a30r16t77i86n 25N22e13b92e18s26k32ý
Karoserie vyráběná od 1965 byla opravdu jaksi nadčasová (nabízí se srovnání s tramvají T3 z přibližně stejné doby) s něčím, co nebylo normou ani u jiných značek: prohnutá skla dveří. Fiat (124,125) a Renault (16,12) ze stejné doby to ještě třeba neměly.
Slabinou bylo, že rám končil u zadních kol a kufr již nebyl na rámu, což způsobovalo přetěžováním ohýbání vozu za zadními dveřmi.
J50i60ř56í 95R78a40m15e90š
muj tata mel wartase co se s nim najezdil. v osmdesatych letech ho kupoval od reznika za petatricet tis kc. Byl jsem u toho jak malej spunt. Nekde nejaky statek jelo se jeste s dedou zavreli se na dvore ja cekal venku pred statkem u auta a projizdeli ho na dvorku cili kolecka.
Koupilo se to a hned generalka motoru za pet tis nebot reznik byl prase co povidal tata.
M69a60x 75Š65a73l39a98m58o25u66n
Dvacet let neměl konkurenci, důkladnost sama - inu Němci...
P73e51t65e42r 14M11o98l20n11á76r
Ono to dymilo hlavne pre špatný olej do dvojtaktov ktorý v tej dobe u nás bol ,M2T , ked sa tam dal kvalitný syntetický olej aký sa dáva aj do motorových pil tak to takmer vôbec nedymilo,no neraz sa stalo že sa do benzínu nalialo čo bolo ,od M6AD až po PP90 a nie v pomere ale o dosť viac aby to mazalo a bolo viac benzínu,aj ked od Rusov z neďalekej základne sme ho kupovali po 200 L sudoch,1L 1Kčs ,nafta išla po 50 halierov tú nikto nechcel,to potom bola hotová dymovnica a - 10 koní dolu z výkonu ale išlo to
O58d44s83t20r60a54n12ě30n50ý 82U14ž44i91v58a43t36e91l
L75u55m72í62r 73V10i80t81h78a
Warťas byl pěkný auto. Prostorný, pohodlný, a kombík byl obrovskej! Na svou dobu design parádní, nadčasovej, elegantní i dneska. Až na ten "třítakt s koloběžkou", jak říkával jeden známý v narážce na tříválcový motor a vypínatelnou volnoběžku.
M23a87r62t96i73n 23N39e59b16e98s77k18ý
Podobný agregát i s tou volnoběžkou jezdil v Saabech , ono to mělo také stejného předchůdce - DKW.
M42i97c69h92a46l 41N36a83j36m94a94n
Wartburg 353 byl na našem trhu prostorné auto a nabízel relativně dobrou dynamiku díky točivému dvojtaktnímu motoru a nízké hmotnosti. Na druhou stranu neměl zrovna nízkou spotřebu - hodně řidičů jezdilo se spotřebou kolem 10 l/100 km. Navíc bezpečnost při nárazu byla hodně špatná.
M35i74r76e30k 40B43u20c76h64t73í78k
Zhltl i toluen s olejem, kterého jsem měl dostatek. Jen se musely každé tři měsíce měnit palivové hadičky.
V78l57a42d19i73m86í57r 92V82á86c50h43a
Pamatuji si,jak jsem stál celou noc před mototechnou na škodovku a asi za měsíc jsem měl šanci koupit W 353.Neromýšlel jsem se ani minutu a odjezdil jsem s ním dost let k plné spokojenosti.Proti tehdejším škodovkám to byl Mercedes.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej rodinného domu Stradonice
Stradonice, okres Kladno
2 900 000 Kč