Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská bublina má nečekaný talent a alergii na české silnice

Nejmohutnějším autem v normální nabídce Fiatu je dnes boubelatá pětistovka na zvýšeném podvozku. Model Freemont už se v Česku jen doprodává a nejdražší, co lze dnes u italské značky objednat kromě dodávek, je tak crossover s délkou 4,2 metru. Fiat 500X je povedený, a občas trochu svéhlavý městský teréňák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A15n49t33o95n67í25n 12Š31v12i20h29n42o96s 8648717921362

Minimálně jedno velké plus vidím: navigace v zorném poli řidiče!

0/0
17.4.2016 17:31

M72a80r87t97i37n 82H12a36r57t61i89g 9629324212766

A to jsem si myslel, že aby šel napsat test auta tak je potřeba se v něm svézt. Ale jak je vidět tak to jde i hezky z kanceláře. Ještě že mají na webu dost fotek ke stažení... ;-D

0/0
17.4.2016 16:46

V77l90a19d98i17m60í10r 54H86a94v25r56á74n31e11k 7276886780987

To je dražší než Mercedes B, a ten je o něčem jiném...!!

+1/0
16.4.2016 16:14

P82e40t95r 25H12o50n84o79r 8665943537527

By mne zajimalo jestli ti designeri a ti, kteri pak schvalili vyrobu v tom nekdy sedeli. Napr.me desne vytacelo, ze nevidim nikdy na rychlomer, ktery je de facto cely schovany za vencem volantu!

Ale u tohohle auta se hledi na design, chapu. :-)

0/0
16.4.2016 1:07

R60a89d97e71k 43J13a49h42o72d36a 6108123214360

Článek vypadá na slátaninu od více autorů nebo směs různých sebraných názorů, vesměs pečlivě vybraných negativních a často si odporujících. Např. se dozvíme, že podvozek je stabilní a v zatáčkách exceluje, ale jinak se auto houpe a kymácí, navíc má tvrdý podvozek. Tak jak to tedy je? Autor by se nad tím mohl aspoň trochu zamyslet.

Technik má jen dvě možnosti ladění podvozku - pérování a tlumiče. Měkké pérování je dnes v módě, protože dobře žehlí nerovnosti, ale jakmile dáte do kufru dva pytke cementu, taháte výfuk po zemi. Viz ta flotila passatů, superbů nebo mondeí. Prázdé je to super, ale nesmíte nic vozit a už vůbec jet na dovolenou ve 4-5 a s plným kufrem. Aby se měkký podvozek moc nehoupal, tak se přidá větší tlumení, které dokáže podržet auto i při prudkém pojetí zatáčky, proto se to tak recenzentům líbí, protože všichni očekávají od auta závoďák. Test kufru se dělá zásadně s prázdnými krabicemi nebo se tma strčí dva psy, jak to předvádí pepa v autosalonu na primě. test k ničemu.

Druhá možnost je dát tvrdší pérování, čímž lze i něco naložit, aniž by auto sedělo na zemi, auto se tolik nenaklání samo od sebe a tak nepotřebuje tak tuhé tlumení. Nevýhodou je, že tvrdé rázy se přenáší více do karoserie a díky menšímu tlumení se auto trošku houpe. Právě takto ladí auta Fiat, což se samozřejmě testerům-závodníkům na rozbitých českých silnicích nelíbí. Ale pro běžného člověka, který má auto od toho, aby něco někam odvezl, je to lepší volba. to se ale od našich novinářů nedozvíte.

Srovnání dvou stejných, ale jiných aut - Fiat 500 a Ford Ka. Pod útrobami naprosto stejné auto se stejnou technikou, jen jinak naladěné. Ford má první možnost, FIat použil druhou. Všechny testy chválí Káčko, ale Fiat ne. Proč tomu tak asi je? Ale dejte do každého auta do kufru pár pytlů cementu a udělejte test znovu...

0/0
15.4.2016 23:02

R15a55d43e10k 83J33a37h45o81d75a 6168583324800

Dále bych od novinářů čekal i nějaké měření než jen subjektivní dojmy - třeba právě změření, o kolik klesne záď při naložení kufru konstantní zátěží a pak porovnání více aut. Nebo skutečné změření spotřeby a ne jen odečítání z palubního počítače, protože ten měří nepřesně.

To samé platí pro posed za volantem. Když sedíte ve fiatu, tak trojůhelník volant-řidič-řadící páka je co nejmenší. Tedy často kritizovaná dlouhá páka je výše ve výšce lokte, takže sundání ruky z volantu a zařazení je pohodlné. není třeba ji hledat někde u podlahy. S tím souvisí i opěrka ruky - jedna je vždy ve dveřích ve výšce lokte, druhá pro pravou ruku taktéž a páka před ní ve stejné výšce, takže můžete mít položenou ruku a pohodlně řadit. u jiných aut si při tom vykloubíte zápěstí, které musí být ohnuté směrem dolu. To samé platí pro středový displej rádia, který je co nejvýše, takže na něj vidíte i přes ruce na volantu. ne jako u VW a spol., kde když máte ruce na volantu, tak displej přes pravou ruku není vidět a čučíte do výdechů větrání. Fakt důležitý pohled. ford to občas řeší tím, že je displej mezi výdechy větrání, pak je to ale nepřehledné a displej úzký, tlačítka titěrná. Co se týče ergonomie, tak se mají ostatní u fiatu co učit. ital totiž navrhuje auto od řidiče - nakreslí řidiče a kolem něj nakreslí auto. BMW na to jde naopak - nakreslí podvozek a motor, aby měl co nejlepší jízdní vlastnosti a pak tam strčí řidiče. Oba způsoby jsou rozumné s určitým záměrem, jedno na praktičnost, druhé na sportovnost. Ale jak to dělají ostatní, to je mi záhadou, protože je to většinou mišmaš všeho možného. VW radši nevymýšlí nic a nechává to stejné už 40 let, což také chápu, když jim toho golfa nakreslil Ital a nejsou schopni vymyslel nic nového, to beru a respektuji.

Ale hlavni ti novináři by se nad sebou měli zamyslet, trošku se technicky vzdělat a stát se opět novináři místo pisálků nesmyslů.

+2/0
15.4.2016 23:18

M42a58r43t51i52n 94H83a32r39t82i85g 9389654202146

Snad až na nakládání Ka a 500 pytlema cementu vcelku souhlasím. ;-)

Očekávat snad změřené hodnoty? Kdepak, to by pak nemohlo vyznít tak jak potřebujeme, že...

S tím laděním podvozků mají víc možností. Tuhost uložení, stabilizátory, koncepce náprav. Když se k tomu přidá ještě nízký těžiště tak jde auto udělat relativně měkký a přitom se nenaklání (Subaru). Zakleknutí auta při naložení taky zamezují tlumiče s automatickou nivelací - nivomaty. To jsem měl třeba na Lancii Kappa SW a bylo to fajn. Ať se naložilo cokoliv tak se auto po ujetí pár metrů srovnalo do původní výšky.

0/0
16.4.2016 8:59

M94i22c90h24a56l 73F21r60ý52d68a 1482329543252

...a vy se divíte, když to psal pan redaktor Dvořák???!:-/

0/0
16.4.2016 17:05

V94l37a54d27i61m39í76r 66M60a67c40a53n 4818263601234

Poslední dobré italské auto byl Fiat 127. Italská auta nebrat, jsou to zoufalé sypáci. Občas něco upadne, občas něco zrezaví a po 50.000 km jde motor do kopru...

+2/−6
15.4.2016 22:51

M54a66r27t41i86n 63H25a43r74t16i31g 9969894822146

Osobní zkušenosti s novým máte? Nebo to říkal Fanda odvedle? A aby odcházel motor po 50.000 km? No nevím, to se asi naposledy povedlo s přeskakováním rozvodů jinému koncernu než FIATu... ;-D

+8/0
16.4.2016 11:18

T72o39m17á44š 55O40č21e14n80á37š37e60k 2323831137910

Dovolím si oponovat. Moje Stilo bylo bez rzi a motor na 300tis. byl ve skvělé formě.

Ono je to taky o přístupu k věcem...

+1/0
18.4.2016 12:30

M93a10r38t23i80n 15H22a38r40t21i21g 9519544172786

"Z každého italského auta musí něco odpadávat a sem tam v něm něco vrzne..."

Dál jsem ani nečetl...

+3/−2
15.4.2016 21:05
Foto

M75i76r63o66s24l74a81v 14S82t42e62i45n14e58r 4120922580716

Já měl už 1965 originální Cinquecento Familiare, po 5 letech urezavěla podlaha u spolujezdce a sedadlo se i s tchýní o dva centimetry propadlo, za zvuku, který vydává zip.

Následoval Fiat 850, tomu se opálil ventil a vlastnoručně jsem jej zabrušoval, stejně jako později u Fiata 124S. Fiat 124S bylo hezké auto, ale po 6 letech normálního provozu se nahoře v předním blatníku objevila prorezavělá díra asi 5 cm velká. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že tam, kde měla gumová manžeta těsnit podběh, nebyl ten blatník vůbec nalakován, ani základní barva tam nebyla. Následoval tedy Ford 1600 coupé, tomu se ulomil zase výfuk těsně u přříruby na motoru- střílelo to a vrhalo plameny do motorového prostoru. Přidrátováno, obaleno hliníkovou folií to těch 15 km do nejjbližší dílny dojelo.

Tejdy řidiči- automobilisté vozili sebou drát, kousky plechu, šrouby a opravdu dílenské nářadí, kus hadice, kladivo a tak jsem pomohl i oběti dopravní nehody dojet, když jsem mu vybouchal prohnutý blatník, blokující kolo.

Po těchto vozech pak byl Mercedes 220 a VW Golf I. pro dceru nezmar. Dcera jako první auto dostala zánovní Fiat Panda- ale po 56 tisících km ho vylágrovala a utrhla ojnici. Na tři válce však dojela! Spodní oko ojnice spadlo do olejové vany a píst s horní čístí ojnice se zakousl nahoře.

Fiat je jenom pro opravdové automobilisty, nic pro lidi, co chtějí někam jenom dojet.

+1/0
16.4.2016 8:09

M24a36r96t60i68n 32H67a26r77t13i44g 9299694592736

Nechcete doufám srovnávat původní 500 se současnýma autama, že? Moje zkušenosti jsou takové, že moderní jsou nadprůměrně spolehlivé. Taková Lancia Ypsilon 1.2 (2003) byla v rodině snad 8 let a naprosto bez problémů. Dodnes absolutně bez koroze. Fiat Bravo (2009) máme dodnes (byť jako druhé auto) a zatím jediná závada s cenou opravy cca 1200 Kč. Ze starších italů Alfy, Lancie, Stilo a vše vcelku odpovídalo stáří a tomu co to mělo za sebou. Rozhodně se to pořád nesypalo...

+1/0
16.4.2016 8:42

M57i61r83o67s27l87a27v 22M94e55d 3794286

Moje manželka má Grande Punto (koupeno nové). Je to docela pohledné a dobře jezdící vozítko, nicméně velmi nekvalitní. Už během prvních dvou týdnů muselo do servisu (vypadávala jednička), no a později nás očekávala výměna všech gumových hadic v motorovém prostoru, dvakrát výměna stahování oken, nedlouho po konci garančky, pak výměna olejové vany (zkorodovaná) a upadly tepelné štíty okolo výfuku, Ještě později přestala fungovat klimatizace (neopravitelné - nutná výměna), v létě (při vyšších teplotách) nejdou otevřít páté dveře a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Takže naše příští auto už Fiat zcela určitě nebude.

0/−1
16.4.2016 11:26

M68a18r78t37i27n 61H78a39r79t81i25g 9179414972976

Vidíte, kolega s Grande Puntem naprostá spokojenost. Stát se to bohužel může, musel jste mít hroznou smůlu na kus...

+1/0
16.4.2016 12:47

H95o77a69n62g 72A13n70h 56B96i28n35h 8415820962249

S tou vanou nevím jestli je to smůla, kamarád má Fiata dodávku, ted čtvrtý rok a vanu má total zkorodovanou, to jsem vůbec nechápal, když jsem to viděl jak to může 3,5 leté auto mít, jinak říkal spousta nesmyslů pořád dokola má najeto 120 000, vím, že jsou dodávky brané více jako spotřební zboží, ale stejně je to brzy.

+1/0
16.4.2016 12:57

M11i14c88h13a97l 17S97l74á26m67a 5895290921747

Ono je dobré porovnávat s tím, co bylo na trhu od jiných značek, V roce 1965 to zde byla škoda 1000MB, rezavá mnohdy už z výroby...

0/0
18.4.2016 14:00

M45i75r36o28s89l30a43v 35M92e17d 3254976

Doba kdy Fiat dělal i šmrncovní auta definitivně skončila a budou nabízet už jen divné jitrnice ala pětistovka?

+2/−1
15.4.2016 20:56

M61a81r19e91k 29J95a42n65e80č20k28a 1377106893961

Řekl bych, že s novým Tipem už je to snad i konečně přešlo, protože ta pětistovka na x způsobů už se doslova zajídala.

+2/0
16.4.2016 2:16

R13u52d93o81l82f 77T80r60n51a97v23s92k75y 8797756215804

Ano a prijizdi skvely technicky vykrik do tmy neboli "Fix it again, Tony" . Poza hodna Itala, kvalita ovsem horsi nez travni trakturek Mountfield...

+6/−1
15.4.2016 20:01

J87i10r54i 26G65a34z48d93a 8864373924354

Jistě :-) na rozdíl treba od VW mají spolehlive motory. .

+2/−3
15.4.2016 20:06

M57a98r27e98k 33S40l81a97b34i41h29o80u30d66e92k 7158131652853

Pokud si chce někdo vybrat auto, měl by se jít poradit do české hospody. Tam vám místní machři řeknou, co je nejlepší: německá kvalita koncernu VW!

+1/0
15.4.2016 20:34

J15a97r46o48m98í45r 79K47r27á55l 4870959504869

A víte, že na tom něco je ? Passat 500 tisíc, druhý 450 a teď Golf s 350. A bez nějakých větších oprav, jen běžný servis.

+2/0
15.4.2016 23:01
Foto

M93i98r95o92s52l48a92v 22S56t56e79i73n94e97r 4400422900316

Už Golf I- mé dcery sice po 16 letech měl prorezavělé prahy, ale navařili tam levné opravné plechy a jezdil dále, prodala ho ještě s 320 tisíci km za 600 Guldů (dcera žije v Holandsku).

Na VW oceníte výdrž podvozku, kloubů, brzd, řízení a hnacích agregátů.

Dříve dost rezavěl, ty novější modely jsou lepší. A hlavně, náhradní díly z druhovýroby jsou všude a levné.

0/0
16.4.2016 8:15

M51a87r36t20i59n 27H63a52r92t64i52g 9469454782926

Technický výkřik do tmy...... CommonRail nebo Multiair je taky výkřik do tmy?

0/−1
15.4.2016 21:06

D95e72n92i19s 19W22i46t22z85k89u 3913291709837

jestli se ti autore líbí dva odkládací fochy před spolujezdcem, tak to je možná lepší si koupit komodu, ta jich má ještě víc ;-)

+10/−4
15.4.2016 18:27

J49i86ř23í 96S74c98h98w96a82c49h 8778384988556

aneb jak z poměrně hezké stylovky (Fiat 500) udělat hnusnou opuchlinu, ....ale když to SUV lidi tááák chtějí.....;-)

+14/−2
15.4.2016 16:18

A38n69d20r21e11j 80O98l34e46k32s80a 3185151757501

Naprosto příšerný auto. Vůbec nechápu, jak mohl Fiat takhle znetvořit svůj někdejší skvost. To je jak obří laminátovej kačer Donald na matějskýRv

+3/0
15.4.2016 17:16

P29e66t97r 91B67á52č77a 8385486705795

Mne se to nelibi a uz vubec ne za ty penize, to bych koukal uplne jinam.

+9/−1
15.4.2016 16:00

J92i97ř88í 53S41c80h22w89a83c26h 8798804278896

-> škoda yeti R^

+2/−8
15.4.2016 16:16

T83o24m49á90š 25K65ř92e33č56e63k 5819784454411

za ty peníze vám jinde nabídnou vůz podstatně slabší menší a hůře vybavený

http://www.imofa.cz/prodej/skladove_vozy/zajem-o-vozidlo/966-fiat-osobni-500x-1-4-multiair-140-k-lounge/ vs https://www.nhcar.cz/chci-auto/skoda/katalog-vozu/vozy-ihned-k-dodani/388307-skoda-yeti-2-0/

0/0
16.4.2016 7:30

A12n60d40r70e50j 30M86a11s44a92r89y10k 9940243916340

tieto prerostle 500tovky su mi nesimpaticke priam az odporne.... taliani vedeli ovela krajsie auta.... viem ze su to jablka a hrusky ale nove tipo byt to ako lowcost vypada ovela viac smrncovne ako napodobenina 500. A myslim ze tipom sa priblizili opet k fiatu ktore bolo pomerne lacne a nenarocne auto s priemernoou poruchovostou. Nenadchne ani neurazi....

+2/−3
15.4.2016 14:54

M48i85c80h12a82l 38S37l47á32m14a 5855690501357

Největší pětistovka všech dob? To znamená, že 500L a 500L Living jsou menší? Jestli ano, prosím porovnání.

+1/0
15.4.2016 13:10

A70n62d44r80e86j 33O84l19e40k95s12a 3825781557101

Asi jako největší Mini. Taky běs.

+2/0
15.4.2016 17:17

J25o69s78e40f 32B24a95b97k43a 3570739322917

Dost těžkopádně napsané, žádná italská lehkost vyjadřování;-)

+2/0
15.4.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.