Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská bublina má nečekaný talent a alergii na české silnice

Nejmohutnějším autem v normální nabídce Fiatu je dnes boubelatá pětistovka na zvýšeném podvozku. Model Freemont už se v Česku jen doprodává a nejdražší, co lze dnes u italské značky objednat kromě dodávek, je tak crossover s délkou 4,2 metru. Fiat 500X je povedený, a občas trochu svéhlavý městský teréňák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A24n11t25o38n32í90n 62Š55v35i67h85n92o12s 8668227831772

Minimálně jedno velké plus vidím: navigace v zorném poli řidiče!

0/0
17.4.2016 17:31

M14a15r32t70i30n 12H56a67r48t64i35g 9739804492736

A to jsem si myslel, že aby šel napsat test auta tak je potřeba se v něm svézt. Ale jak je vidět tak to jde i hezky z kanceláře. Ještě že mají na webu dost fotek ke stažení... ;-D

0/0
17.4.2016 16:46

V34l30a76d54i77m85í93r 18H37a42v31r64á33n56e54k 7356856430267

To je dražší než Mercedes B, a ten je o něčem jiném...!!

+1/0
16.4.2016 16:14

P60e87t62r 61H52o80n23o80r 8635523977307

By mne zajimalo jestli ti designeri a ti, kteri pak schvalili vyrobu v tom nekdy sedeli. Napr.me desne vytacelo, ze nevidim nikdy na rychlomer, ktery je de facto cely schovany za vencem volantu!

Ale u tohohle auta se hledi na design, chapu. :-)

0/0
16.4.2016 1:07

R60a86d45e29k 76J46a44h38o98d27a 6208243434870

Článek vypadá na slátaninu od více autorů nebo směs různých sebraných názorů, vesměs pečlivě vybraných negativních a často si odporujících. Např. se dozvíme, že podvozek je stabilní a v zatáčkách exceluje, ale jinak se auto houpe a kymácí, navíc má tvrdý podvozek. Tak jak to tedy je? Autor by se nad tím mohl aspoň trochu zamyslet.

Technik má jen dvě možnosti ladění podvozku - pérování a tlumiče. Měkké pérování je dnes v módě, protože dobře žehlí nerovnosti, ale jakmile dáte do kufru dva pytke cementu, taháte výfuk po zemi. Viz ta flotila passatů, superbů nebo mondeí. Prázdé je to super, ale nesmíte nic vozit a už vůbec jet na dovolenou ve 4-5 a s plným kufrem. Aby se měkký podvozek moc nehoupal, tak se přidá větší tlumení, které dokáže podržet auto i při prudkém pojetí zatáčky, proto se to tak recenzentům líbí, protože všichni očekávají od auta závoďák. Test kufru se dělá zásadně s prázdnými krabicemi nebo se tma strčí dva psy, jak to předvádí pepa v autosalonu na primě. test k ničemu.

Druhá možnost je dát tvrdší pérování, čímž lze i něco naložit, aniž by auto sedělo na zemi, auto se tolik nenaklání samo od sebe a tak nepotřebuje tak tuhé tlumení. Nevýhodou je, že tvrdé rázy se přenáší více do karoserie a díky menšímu tlumení se auto trošku houpe. Právě takto ladí auta Fiat, což se samozřejmě testerům-závodníkům na rozbitých českých silnicích nelíbí. Ale pro běžného člověka, který má auto od toho, aby něco někam odvezl, je to lepší volba. to se ale od našich novinářů nedozvíte.

Srovnání dvou stejných, ale jiných aut - Fiat 500 a Ford Ka. Pod útrobami naprosto stejné auto se stejnou technikou, jen jinak naladěné. Ford má první možnost, FIat použil druhou. Všechny testy chválí Káčko, ale Fiat ne. Proč tomu tak asi je? Ale dejte do každého auta do kufru pár pytlů cementu a udělejte test znovu...

0/0
15.4.2016 23:02

R79a91d44e91k 20J98a87h46o32d22a 6458663254120

Dále bych od novinářů čekal i nějaké měření než jen subjektivní dojmy - třeba právě změření, o kolik klesne záď při naložení kufru konstantní zátěží a pak porovnání více aut. Nebo skutečné změření spotřeby a ne jen odečítání z palubního počítače, protože ten měří nepřesně.

To samé platí pro posed za volantem. Když sedíte ve fiatu, tak trojůhelník volant-řidič-řadící páka je co nejmenší. Tedy často kritizovaná dlouhá páka je výše ve výšce lokte, takže sundání ruky z volantu a zařazení je pohodlné. není třeba ji hledat někde u podlahy. S tím souvisí i opěrka ruky - jedna je vždy ve dveřích ve výšce lokte, druhá pro pravou ruku taktéž a páka před ní ve stejné výšce, takže můžete mít položenou ruku a pohodlně řadit. u jiných aut si při tom vykloubíte zápěstí, které musí být ohnuté směrem dolu. To samé platí pro středový displej rádia, který je co nejvýše, takže na něj vidíte i přes ruce na volantu. ne jako u VW a spol., kde když máte ruce na volantu, tak displej přes pravou ruku není vidět a čučíte do výdechů větrání. Fakt důležitý pohled. ford to občas řeší tím, že je displej mezi výdechy větrání, pak je to ale nepřehledné a displej úzký, tlačítka titěrná. Co se týče ergonomie, tak se mají ostatní u fiatu co učit. ital totiž navrhuje auto od řidiče - nakreslí řidiče a kolem něj nakreslí auto. BMW na to jde naopak - nakreslí podvozek a motor, aby měl co nejlepší jízdní vlastnosti a pak tam strčí řidiče. Oba způsoby jsou rozumné s určitým záměrem, jedno na praktičnost, druhé na sportovnost. Ale jak to dělají ostatní, to je mi záhadou, protože je to většinou mišmaš všeho možného. VW radši nevymýšlí nic a nechává to stejné už 40 let, což také chápu, když jim toho golfa nakreslil Ital a nejsou schopni vymyslel nic nového, to beru a respektuji.

Ale hlavni ti novináři by se nad sebou měli zamyslet, trošku se technicky vzdělat a stát se opět novináři místo pisálků nesmyslů.

+2/0
15.4.2016 23:18

M96a72r22t54i83n 43H11a14r45t20i35g 9579494972866

Snad až na nakládání Ka a 500 pytlema cementu vcelku souhlasím. ;-)

Očekávat snad změřené hodnoty? Kdepak, to by pak nemohlo vyznít tak jak potřebujeme, že...

S tím laděním podvozků mají víc možností. Tuhost uložení, stabilizátory, koncepce náprav. Když se k tomu přidá ještě nízký těžiště tak jde auto udělat relativně měkký a přitom se nenaklání (Subaru). Zakleknutí auta při naložení taky zamezují tlumiče s automatickou nivelací - nivomaty. To jsem měl třeba na Lancii Kappa SW a bylo to fajn. Ať se naložilo cokoliv tak se auto po ujetí pár metrů srovnalo do původní výšky.

0/0
16.4.2016 8:59

M60i69c52h47a18l 91F42r88ý29d59a 1872309713492

...a vy se divíte, když to psal pan redaktor Dvořák???!:-/

0/0
16.4.2016 17:05

V22l16a40d78i29m36í12r 54M96a68c58a53n 4788863971804

Poslední dobré italské auto byl Fiat 127. Italská auta nebrat, jsou to zoufalé sypáci. Občas něco upadne, občas něco zrezaví a po 50.000 km jde motor do kopru...

+2/−6
15.4.2016 22:51

M84a50r48t48i45n 60H75a24r76t92i14g 9409334342346

Osobní zkušenosti s novým máte? Nebo to říkal Fanda odvedle? A aby odcházel motor po 50.000 km? No nevím, to se asi naposledy povedlo s přeskakováním rozvodů jinému koncernu než FIATu... ;-D

+8/0
16.4.2016 11:18

T55o79m41á95š 96O28č27e69n77á59š58e25k 2543781587480

Dovolím si oponovat. Moje Stilo bylo bez rzi a motor na 300tis. byl ve skvělé formě.

Ono je to taky o přístupu k věcem...

+1/0
18.4.2016 12:30

M62a11r31t78i13n 78H33a11r76t55i64g 9639524432966

"Z každého italského auta musí něco odpadávat a sem tam v něm něco vrzne..."

Dál jsem ani nečetl...

+3/−2
15.4.2016 21:05
Foto

M24i73r43o34s97l98a55v 12S82t65e33i77n69e84r 6118594693975

Já měl už 1965 originální Cinquecento Familiare, po 5 letech urezavěla podlaha u spolujezdce a sedadlo se i s tchýní o dva centimetry propadlo, za zvuku, který vydává zip.

Následoval Fiat 850, tomu se opálil ventil a vlastnoručně jsem jej zabrušoval, stejně jako později u Fiata 124S. Fiat 124S bylo hezké auto, ale po 6 letech normálního provozu se nahoře v předním blatníku objevila prorezavělá díra asi 5 cm velká. Při bližším zkoumání jsem zjistil, že tam, kde měla gumová manžeta těsnit podběh, nebyl ten blatník vůbec nalakován, ani základní barva tam nebyla. Následoval tedy Ford 1600 coupé, tomu se ulomil zase výfuk těsně u přříruby na motoru- střílelo to a vrhalo plameny do motorového prostoru. Přidrátováno, obaleno hliníkovou folií to těch 15 km do nejjbližší dílny dojelo.

Tejdy řidiči- automobilisté vozili sebou drát, kousky plechu, šrouby a opravdu dílenské nářadí, kus hadice, kladivo a tak jsem pomohl i oběti dopravní nehody dojet, když jsem mu vybouchal prohnutý blatník, blokující kolo.

Po těchto vozech pak byl Mercedes 220 a VW Golf I. pro dceru nezmar. Dcera jako první auto dostala zánovní Fiat Panda- ale po 56 tisících km ho vylágrovala a utrhla ojnici. Na tři válce však dojela! Spodní oko ojnice spadlo do olejové vany a píst s horní čístí ojnice se zakousl nahoře.

Fiat je jenom pro opravdové automobilisty, nic pro lidi, co chtějí někam jenom dojet.

+1/0
16.4.2016 8:09

M43a65r76t31i13n 54H52a10r17t93i30g 9719624162356

Nechcete doufám srovnávat původní 500 se současnýma autama, že? Moje zkušenosti jsou takové, že moderní jsou nadprůměrně spolehlivé. Taková Lancia Ypsilon 1.2 (2003) byla v rodině snad 8 let a naprosto bez problémů. Dodnes absolutně bez koroze. Fiat Bravo (2009) máme dodnes (byť jako druhé auto) a zatím jediná závada s cenou opravy cca 1200 Kč. Ze starších italů Alfy, Lancie, Stilo a vše vcelku odpovídalo stáří a tomu co to mělo za sebou. Rozhodně se to pořád nesypalo...

+1/0
16.4.2016 8:42

M26i60r10o79s44l34a50v 63M55e29d 3944466

Moje manželka má Grande Punto (koupeno nové). Je to docela pohledné a dobře jezdící vozítko, nicméně velmi nekvalitní. Už během prvních dvou týdnů muselo do servisu (vypadávala jednička), no a později nás očekávala výměna všech gumových hadic v motorovém prostoru, dvakrát výměna stahování oken, nedlouho po konci garančky, pak výměna olejové vany (zkorodovaná) a upadly tepelné štíty okolo výfuku, Ještě později přestala fungovat klimatizace (neopravitelné - nutná výměna), v létě (při vyšších teplotách) nejdou otevřít páté dveře a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Takže naše příští auto už Fiat zcela určitě nebude.

0/−1
16.4.2016 11:26

M55a55r41t91i53n 14H93a54r10t41i46g 9529404782546

Vidíte, kolega s Grande Puntem naprostá spokojenost. Stát se to bohužel může, musel jste mít hroznou smůlu na kus...

+1/0
16.4.2016 12:47

H98o47a17n62g 93A70n71h 44B68i50n58h 8885620182259

S tou vanou nevím jestli je to smůla, kamarád má Fiata dodávku, ted čtvrtý rok a vanu má total zkorodovanou, to jsem vůbec nechápal, když jsem to viděl jak to může 3,5 leté auto mít, jinak říkal spousta nesmyslů pořád dokola má najeto 120 000, vím, že jsou dodávky brané více jako spotřební zboží, ale stejně je to brzy.

+1/0
16.4.2016 12:57

M23i74c83h59a15l 53S61l61á37m28a 5575220791257

Ono je dobré porovnávat s tím, co bylo na trhu od jiných značek, V roce 1965 to zde byla škoda 1000MB, rezavá mnohdy už z výroby...

0/0
18.4.2016 14:00

M29i62r37o14s54l94a63v 18M21e41d 3524846

Doba kdy Fiat dělal i šmrncovní auta definitivně skončila a budou nabízet už jen divné jitrnice ala pětistovka?

+2/−1
15.4.2016 20:56

M83a95r33e13k 54J14a90n90e25č33k76a 1567296493541

Řekl bych, že s novým Tipem už je to snad i konečně přešlo, protože ta pětistovka na x způsobů už se doslova zajídala.

+2/0
16.4.2016 2:16

R84u54d35o74l22f 58T63r52n30a94v60s58k63y 8307586665714

Ano a prijizdi skvely technicky vykrik do tmy neboli "Fix it again, Tony" . Poza hodna Itala, kvalita ovsem horsi nez travni trakturek Mountfield...

+6/−1
15.4.2016 20:01

J27i62r68i 77G64a14z25d13a 8174873344144

Jistě :-) na rozdíl treba od VW mají spolehlive motory. .

+2/−3
15.4.2016 20:06

M39a60r56e35k 55S19l32a65b16i76h72o34u42d79e81k 7588521422373

Pokud si chce někdo vybrat auto, měl by se jít poradit do české hospody. Tam vám místní machři řeknou, co je nejlepší: německá kvalita koncernu VW!

+1/0
15.4.2016 20:34

J94a73r19o83m12í85r 85K17r89á30l 4590199514759

A víte, že na tom něco je ? Passat 500 tisíc, druhý 450 a teď Golf s 350. A bez nějakých větších oprav, jen běžný servis.

+2/0
15.4.2016 23:01
Foto

M27i26r65o10s11l38a74v 49S44t15e20i84n95e52r 6328334423535

Už Golf I- mé dcery sice po 16 letech měl prorezavělé prahy, ale navařili tam levné opravné plechy a jezdil dále, prodala ho ještě s 320 tisíci km za 600 Guldů (dcera žije v Holandsku).

Na VW oceníte výdrž podvozku, kloubů, brzd, řízení a hnacích agregátů.

Dříve dost rezavěl, ty novější modely jsou lepší. A hlavně, náhradní díly z druhovýroby jsou všude a levné.

0/0
16.4.2016 8:15

M63a55r96t19i64n 50H71a32r68t33i24g 9759854262626

Technický výkřik do tmy...... CommonRail nebo Multiair je taky výkřik do tmy?

0/−1
15.4.2016 21:06

D81e65n62i65s 92W51i40t97z29k34u 3733781909107

jestli se ti autore líbí dva odkládací fochy před spolujezdcem, tak to je možná lepší si koupit komodu, ta jich má ještě víc ;-)

+10/−4
15.4.2016 18:27

J89i63ř66í 95S27c64h86w29a29c17h 8108584398156

aneb jak z poměrně hezké stylovky (Fiat 500) udělat hnusnou opuchlinu, ....ale když to SUV lidi tááák chtějí.....;-)

+14/−2
15.4.2016 16:18

A15n25d29r39e34j 68O42l70e66k70s75a 3605221257971

Naprosto příšerný auto. Vůbec nechápu, jak mohl Fiat takhle znetvořit svůj někdejší skvost. To je jak obří laminátovej kačer Donald na matějskýRv

+3/0
15.4.2016 17:16

P88e39t76r 92B41á67č43a 8605196885985

Mne se to nelibi a uz vubec ne za ty penize, to bych koukal uplne jinam.

+9/−1
15.4.2016 16:00

J97i94ř45í 42S58c91h92w11a92c24h 8188534488666

-> škoda yeti R^

+2/−8
15.4.2016 16:16

T41o56m92á10š 35K50ř14e74č14e31k 5289694814451

za ty peníze vám jinde nabídnou vůz podstatně slabší menší a hůře vybavený

http://www.imofa.cz/prodej/skladove_vozy/zajem-o-vozidlo/966-fiat-osobni-500x-1-4-multiair-140-k-lounge/ vs https://www.nhcar.cz/chci-auto/skoda/katalog-vozu/vozy-ihned-k-dodani/388307-skoda-yeti-2-0/

0/0
16.4.2016 7:30

A73n46d81r68e30j 44M68a44s74a30r37y27k 9670283246150

tieto prerostle 500tovky su mi nesimpaticke priam az odporne.... taliani vedeli ovela krajsie auta.... viem ze su to jablka a hrusky ale nove tipo byt to ako lowcost vypada ovela viac smrncovne ako napodobenina 500. A myslim ze tipom sa priblizili opet k fiatu ktore bolo pomerne lacne a nenarocne auto s priemernoou poruchovostou. Nenadchne ani neurazi....

+2/−3
15.4.2016 14:54

M74i31c32h54a73l 36S85l66á19m62a 5575920291407

Největší pětistovka všech dob? To znamená, že 500L a 500L Living jsou menší? Jestli ano, prosím porovnání.

+1/0
15.4.2016 13:10

A21n39d31r20e64j 29O76l35e84k28s31a 3715221277781

Asi jako největší Mini. Taky běs.

+2/0
15.4.2016 17:17

J96o32s46e55f 89B25a52b48k58a 3900989202957

Dost těžkopádně napsané, žádná italská lehkost vyjadřování;-)

+2/0
15.4.2016 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.