Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prostořeký šéf Fiatu o nové tesle: Jestli bude vydělávat, okopíruji ji

„Pokud dokáže Tesla prodávat model 3 se ziskem, postavím ho také. Napodobím ho, přidám k tomu italský styl a během 12 měsíců to uvedu na trh,“ tak zareagoval Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, na zájem, který vyvolal nový elektrický model. Je po něm obrovská poptávka, i když se ještě nevyrábí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a25r95o18s10l84a57v 20K16o57r21u83b 3122114359570

Problem FCA je ze isiel vzdy opacnym smerom oni vyvijaju 3L diesel ostatny prechadzaju na 2L> , zatial co oni ignoruju ostatny inovuju, cize zaspali na vavrinoch. s elektrinou ma pravdu, to nieje buducnost, ajked som si model 3 zarezervoval , suhlasim s Toyotou buducnost je vodik, baterie predstavuju obrovske ekologicke riziko,

0/0
19.4.2016 21:33

M56i22r57e11k 40G16a55j60e48r 5481256789860

To, ze Fiat 500e se spatne prodava i pod cenou nebude tim, ze jezdi na elektrinu. Sef Fiatu by udelal lepe, kdyby Teslu vubec nekomentoval.

+1/0
19.4.2016 17:22

M74a49r38e74k 55J65a98n46e55č58k66a 1677536413461

Sice nejsem nadšenec aut na baterky, protože nejsem fanda čekacích front a výletů na autonabíječky po širokém okolí, ale i když první návrat Fiatu 500 mě byl sympatický, tak dnešní chrlení pětistovek na x způsobů už se musí každému neskutečně zajídat. V tomhle je aspoň Tesla originální.

0/0
19.4.2016 16:20

P52e78t24r 82Z55a19s28k97o88č72i48l 2195682448699

Tesla Supercharger má 10tinovou pořizovací hodnotu benzínový pumpy. Doba tankování je maximálně 10x delší, spíš míň. Tak to vyjde nastejno, až bude víc elektromobilů, tak bude víc Superchargerů, to je čistě ekonomická závislost.

0/0
19.4.2016 17:59
Foto

D61a68n 78R32u40b17í81n 4193563449

Když slyším o Fiatu vždycky si vybavim Slunce, seno "Inžynýrka z Prahy, auto má z tuzexu..." a pak přijela tím Fiatem Uno ;-D

+6/0
19.4.2016 15:24

K36a20r10e62l 89N43e85d73o19p18i68l 7338416329774

Jenze Fiat Uno bylo za rude tlamy nedostiznym snem...

0/0
19.4.2016 18:13

M56a50r49t11i16n 56S39e12d85o96n96a 2875306106399

To bych rozhodne netvrdil, kdo po nem touzil a mel penize tak jej mel. Jinak to byl vuz znamy nizsi spolehlivosti a silne podlehal korozi.

0/0
20.4.2016 16:35

V69í69t 67O47ž29a97n27a 1458988395614

Ten může být rád, že ta automobilka ještě žije a čekat kdo je koupí. Na žádné velké investice (elektromobil do 12 měsíců) nemá prachy.

+7/−3
19.4.2016 10:00

P44e59t36r 10M37a37r56š54á83l65e42k 9175492874959

No je to 7. největší světová automobilka, která několik posledních let roste.

Sergio je sice svérázná figura, ale na druhou stranu například akvizice Chrysleru, který získal téměř zadarmo, bylo jedno z nejbrilantnějších strategických rozhodnutí v automobilovém průmyslu za spoustu let.

+3/0
19.4.2016 10:32

R18o24m64a91n 54Š64e72s79t47á97k 5654939133783

Je otázka, jestli na akvizici Chrysleru vydělal víc Fiat nebo Mercedes.

0/0
19.4.2016 15:23

P38e15t49r 71M53a21r79š75á84l68e69k 9415752264729

V době kdy Fiat přebíral Chrysler s ním Mercedes už neměl nic společného. Ještě před tím ho převzal cerberus. Jinak Chrysleru, resp. značkám, které pod něj patřily, se po převzetí daří a od převzetí neustále rostou, v dnešní době jsou na dvojnásobku prodejů. Daří se hlavně Jeepu.

+2/0
19.4.2016 15:52

D37a62v27i59d 33J89i12n80d16r83a 6960714796874

Asi nevíte, co vše Fiat vlastní. Kdyby jste to věděl, tak takovou blbost neřeknete. Ještě bych se podíval, v jakém jsou obratu a že tam je meziročně opět růst zisku....

0/0
19.4.2016 15:23

P12e70t42r 52T74y54č60k91a 6445942759252

Jenomže on to neřekl proto že by ho chtěl dělat, ale proto že nevěří tomu byznysu. Je odpůrce elektromobilů.

+2/0
19.4.2016 15:57

L42u39k94á31š 23K88m56e16n20t 5459487434780

Po pravdě. Nepřijde vám divné, že se v podobné míře do elektromobilů nikdo další ve větším měřítku nepustil? Ani obří koncerny, které mají víc než dostatek kapitálu na vývoj technologií a stavbu výrobních zařízení? Oni to budou mít moc dobře spočítané a v současné době to prostě není ekonomické řešení. Jednoduše zatím se na tom bez dotací nedá vydělat, což Tesla jasně potvrzuje. Přitom doposud vyráběla poměrně drahé modely. Nový model má být výrazně levnější, proto na něm rozhodně nebude taková marže jako na dražších.

Je tedy opravdu otázka, zda se to může zaplatit a ještě naopak vydělávat na další výzkum a vývoj. Zatím je to jen projekt, ve kterém řada investorů utápí své prostředky.

Elektromobily jsou dnes podstatně blíž realitě než dřív. Ale pořád ještě jejich čas nenastal. Pořád je ještě ropy dostatek, technologie nejsou na potřebné úrovni a tak pořád není přítomen žádný tlak nebo motivace, proč si je koupit. Naopak je pořád celá řada důvodů, proč si je nekoupit. A hlavně pořád je tu dostupná levnější a pohodlnější alternativa, která nemá omezený dojezd, omezené možnosti tankování a tak dlouhou dobu tankování.

+8/−7
19.4.2016 9:31

D87e36n34i42s 87W56i49t10z86k82u 3963361879117

nějak se začít musí, kdyby si tohle řekli i před 150ti lety, když se spalovací motor objevil v tříkolce, 30km trvalo ujet dva dny a člověk musel stavět v každé apatyce pro zásobu lihu, tak furt používáme koně

+10/0
19.4.2016 9:39

R70a22d44e27k 31H82o17d57a71ň 9846847701173

Jenže před těmi 150ti lety elektromobily už jezdily, zatímco spalovací motor teprve začínal. ;)

+1/0
19.4.2016 14:29

M24a72r76t65i32n 98M73a85i28k36s58n56a48r 3364243548562

Ale ty techologie předtím nebyli pouzitelne pro skutecny provoz dnesnich meritek.

0/0
19.4.2016 17:52

T96o93m34á86š 84L92u74d28v26í60k 1710407634482

Taky tomu moc nevěřím. Podobný humbuk byl okolo Modelu S a ten byl kromě USA totální propadák.

+1/−8
19.4.2016 15:02

M57i26l48a34n 36K20l26o73u37č24e24k 9514857849696

V norsku se jedná o nejprodávanější auto

+3/0
19.4.2016 15:23

T82o56m91á13š 25L86u89d45v30í38k 1790117464162

Takže Vy považujete za úspěch když druhý největší trh je Norsko s 5 miliony obyvatel? A navíc je to jen kvůli státním dotacím a odpočtům DPH takže to auto koupíte za třetinu ceny.

+1/0
19.4.2016 16:56

L48u11k55á64š 86K11m39e98n11t 5879447394330

Po pravdě když by mi stát zadotoval cenu a odpustil DPH tak, že by mne auto stálo pomalu jen 30% prodejní ceny, tak si jej koupím taky.

Bohužel produkt, který je prodejný pouze s pomocí takto masivní dotace rozhodně není úspěch.

0/0
19.4.2016 23:12

M66a20r71t43i16n 88M58a42i13k78s37n48a61r 3674803288952

Co vim, tak pro Evropský trh nebyli hluché místa v dodávkách AUT, spíše hodně lidí sere dlouhá dodací lhůta...

+1/0
19.4.2016 17:53

M56i18c79h67a88l 22Š68r86o98u83b39e83k 8554146673840

jaktože ne? třeba BMW celkem dost

+1/0
19.4.2016 15:08

P63e33t35r 57Z94a72s22k86o73č44i32l 2275262348429

Tlak a motivace je ve smradu z benzínu. Proč mám furt větrat garáž, proč mám měnit oleje, starat se o motor, jezdit k pumpě, za jízdy to prdí jak traktor, halda nevýhod. Tesla to vše řeší, jedinej problém je jeho pořizovací cena. Model 3 mám rezervovanej, o Modelu S uvažuju, ale je to pálka, on i ten Model 3. Cenu+dojezd elektromobilů by vyřešily troleje na dálnici, BMW to testovalo pro náklaďáky a fungovalo to, ve srovnání s cenou stavby dálnice jsou troleje za pakatel.

+2/0
19.4.2016 15:52

M58i80r14e40k 36G59a65j76e96r 5131556179150

Ono nejde jen o cenu troleji, ktere nejsou misto dalnice, ale dalsi investici. Jde take o system pro uctovani te elektriny. A pro osobni auta je to zrejmy nesmysl, protoze by musely mit obrovske a dlouhe sterace pro odber proudu.

+1/0
19.4.2016 17:20

P29a57v56e74l 68S62o97b43o55t70k10a 5820954

Budoucnost je v hromadné elektrické dopravě - železnice, trolejbusy, tramvaje, metro (a to i na dlouhé vzdálenosti - povrchová tubusová doprava).

Osobní doprava na baterky bude jen okrajovou záležitostí.

0/−1
19.4.2016 17:38

M92a92r53t89i51n 69M74a50i79k13s50n72a41r 3354973558382

Na druhou stranu v Anglii se staví dalnice s indukčním pruhem, pokud se dobře pamatuju. :)

0/0
19.4.2016 17:54

P54e48t65r 17Z66a25s86k56o58č62i35l 2975132198149

Dlouhý stěrače mi příjde jako technickej detail, to nechť vyřešej inženýří. Účtování může bejt úplně normálním zaplombovaným elektroměrem, na nich se taky dělaj podvody. Ale troleje mi příjdou zatím jako obchodní nesmysl, protože příplatek za elektromobil je nyní za atraktivitu takových aut pro některé zákazníky, ale neumím si představit, kdo by si chtěl připlácet za troleje.

0/0
19.4.2016 17:56

P57e40t65r 71Z32a16s61k85o41č63i48l 2545162118369

Kecám, Siemens to testoval, ne BMW. Je to někde na YouTube.

0/0
19.4.2016 17:52

L37u10d86v26í26k 61G27a88j35d76o66š43í91k 2175483514762

Hlavně jsou tu hybridní auta třeba od Toyoty, která dávají daleko větší smysl, než čistá elektrika.

0/−1
19.4.2016 17:38

P92e46t25r 11Z68a35s33k31o92č62i33l 2525272708809

Hybridy právě nedávaj žádnej smysl. Hlavní cíl je zbavit se benzínovýho motoru.

+1/0
19.4.2016 17:46

J54a32n 34N35e21d85b92a51l 5390504404

Ale automobilky ty elektromotory maj. Prodávat klasická auto je pro ně mnohem jednoduší a výhodnější. Pro elektromobily se nejprve musí udělat zázemí a zlepšit technologie baterií. A to je právě to v čem je Tesla unikátní. Ve vývoji je nejdál. Také staví to potřebné zázemí. Elon Musk je vizionář, který to nedělá jen kvůli zisku. Veškeré patenty zveřejňuje a nechá je k volnému využití i pro ostatní automobilky. Tesla společně s některými automobilkami budou lídry tohoto trhu a vybudují ho. Ostatní, jako právě třeba Fiat, si jen počkají a potom přijdou do hotového.

0/0
19.4.2016 22:13

L94u65k72á68š 77K92m21e71n60t 5689857344680

Njn ... ale tak nějak mi to připomíná hlášku z jednoho filmu ... "To se nám to hoduje, když nám na to půjčujou!" ... A ta přesně sedí i na současnou Teslu. Ekonomicky to nefunguje. Stojí to pouze na tom, že do toho zatím investoři dávají peníze. Nicméně jako celek je to zatím jen velká černá díra na peníze a ani jeden rok zatím nebyli v plusu. A to prodávají modely s poměrně vysokou marží. Model 3 bude s marží mnohem níže a kvůlu kapacitě výroby pro něj musí postavit v podstatě komplet nové výrobní linky, tedy další investice. A s objemem výroby roste i počet zaměstnanců a služeb kolem nich. A pracovní síla v USA také není zrovna levná.

+1/0
19.4.2016 23:09

J74a63n 94N33e97d92b45a17l 5160844874

Je na investorech jestli Muskovi věří. Plán Tesly je do roku 2020 prodávat milion aut ročně. To už by rentabilní být mělo

0/0
20.4.2016 16:22

M69i81c23h40a89l 98N93o84v59á38k 7400679587334

FCA už dávno Teslu okopírovanou má, je to Chrysler 200 stačí jen dodat elektro pohon.:-)

0/−1
19.4.2016 8:40

D83e40n41i55s 19W22i67t96z65k59u 3563901699537

koukám, taky má čtyři kola

+4/0
19.4.2016 8:50

M46i15l32a88n 79K83l97o94u78č79e80k 9604737119736

A má už na to 400 000 předobjednávek, pokud ne, tak to evidentně nestačí.

0/0
19.4.2016 11:23

M39i43r95e45k 98G23a62j13e61r 5951726299720

Spravna poznamka. Zvuk firmy Tesla a zvuk Fiatu uz samo o sobe udela hodne. Fiat by pri uvedeni stejneho auta na trh mohl doufat v 5000 objednavek. Proto take sef pochybuje o ekonomice takoveho pocinu. Ano, Fiatu se to nevyplati ani kdyz bude Tesla 3 ekonomicky v plusu a firma v cernych cislech. A pokud jde o dotace, tak slevu dostane mene nez polovina z tech, kteri si Teslu 3 objednali. Fiat by naopak mohl tezit z momentalni vyhody a jeho kupujici dostavat 7500 USD slevu, zatimco na Teslu uz by ji nikdo dostat nemohl.

0/0
19.4.2016 17:45
Foto

P26e62t83r 98Č39e50r48n53i16c51k86ý 6735347880

Pochopil bych, kdyby to byla slova šéfa Čínské automobilky. K šéfovi Fiatu (nebo jakékoli Evropské automobilky) mi tato slova prostě nesedí...a srovnávat Teslu s Fiatem 500e je poněkud úsměvné...

+5/0
19.4.2016 7:04

P60e61t73r 57T47y66č32k35a 6265592549702

Sedí to k tomu přesně. On elektromobily vyrábět nechce, takže jenom řekl, že nevěří že to může vydělávat.

0/0
19.4.2016 15:59

D39e82n12i69s 91W16i64t35z78k26u 3943811319327

jak mám značku Chrysler rád, tak spojení s tímto buranem nepovažuji za šťastné

+1/−3
19.4.2016 6:36

J62a29n 33P91a18ř71í73z34e12k 9506870477346

Proč buran?

On pouze není korektní, to se přece v současné době nosí (ironie)

+1/0
19.4.2016 7:36

D62e49n90i46s 33W54i68t20z64k51u 3453581799197

těžkej buran

+2/−3
19.4.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.