Diskuze
Je to oficiální: octavia má litrový tříválec, už se dá objednat
Děkujeme za pochopení.
J40i60ř19í 20M75a19k73o17ň
A proč bude max 200, když se smí jen 130? Není to mrhání výkonem?
J39i70ř28í 17S61c78h83w36a62c84h
Ano je to gender nekorektní mrháni výkonem :-)
J88o68s85e83f 97V16l47t27a20v63s16k22y
To se da o autech takhle nekoncne mudrovat ? Venujte mene casu autu a vice svemu partnerovi. Urcite to oceni.
J59i54ř61í 16M66o94r34s55e
Proč? Bude to stejné, jako byste roky zlepšoval zdraví tygra tím, že ho budete krmit veganskou stravou.
I62v13a72n 57V98l20a11c26h
... a stejně to budou lidi kupovat, nebojím se, že by škoda vyráběla něco, co neprodá ...při současné konkurenci... těším se na reklamu jejího velkého rivala co zas "vtipného" vymyslí :)
A51n53d33r81e80j 78O65l88e19k30s42a
Budou, protože lidi mají různě složité motivace ke koupi. Dodávku s tímhle motorem by ale nechtěl nikdo. Tím jsem si jist.
J70a39r52o20s39l11a60v 13Š60k59o22d17a
Mně se zase vždycky dařilo s velkým benzínovým motorem 2,0 nebo 2,3 kterej jezdil na LPG. Odpich i dlouhověkost, a spotřeba jako Fabie z kopce. Osvědčeno mnohaletým taxikařením.
J87i55ř51í 51S66c10h27w67a25c23h
OK souhlas, jen trochu nemístné přirovnání k 1.0T, ten totiž 2.0-2.3 nenahrazuje
M37i13r51o83s43l77a80v 88V71y96k46o62u62p26i19l
Je také nutno vzít v úvahu kde jezdím.. pokud jezdím po městě, tak nevyužiji nějaké extra zrychlení. Mám dobré auto, ale nehodlám dát výplatu za PHM. S lidmi, co mne s vytřeštěnýma očima předjíždí se potkávám u každého semaforu, kdy stojím za nimi. No řekněte má to smysl, závodit, když všichni dojedeme "podle semaforů " ?? Ti lidé akorát "nastříkají" do motoru 2x tolik paliva a jsou doma stejně jako já..takže je to trochu o přemýšlení. Nakonec kdo chce závodit, má zde přece okruhy a může si zaplatit startovné.
J92a43r55o48s17l49a66v 38Š45k44o35d39a
Přesně tak. Silnější motor vás doveze domů dřív, ale jen v noci. Otázka je, jestli nebude 1,0 motor v poměrně velké octavii brzo unavenej a vyšeptanej. Protože tu velkou těžkou boudu bude vláčet celej svůj život.
M88i90r62o26s56l11a49v 67S54u67c81h31y
Vývoj jde kupředu, to je fakt. Jenže princip spalovacího motoru se nezměnil. Jediné, co se mění, je množství nasávaného vzduchu a kvalita prohoření směsi. Toho se dosahuje vyšším tlakem - turbo žene vzduch, vstřikování přesným rozprašováním přivádí palivo v potřebném množství a čase. Motory jsou díky tomu menší, úspornější a výkonnější. Ale také komplikovanější a je třeba počítat s omezenou životností, resp. s nákladnějšími opravami po určité době provozu. Ale když se kouknu kolem sebe, tak je vlastně vše stavěno na omezenou životnost. Možná se za pár let potkáme jen s auty, kterým řekneme, kam chceme odvézt, a bude to. Nikdo nebude řešit objem, výkon, spotřebu. A možná to bude velká škoda, protože auta jsou skvělá, a krásně se o nich diskutuje.
M71i86r25o70s34l91a34v 42V73y65k70o28u18p73i70l
To jste řekl moc hezky ! Naprostý souhlas - diskuze je zábavná a poučná.
Na druhou stranu (k nákladům) : Měl jsem kdysi, jako první auto Škodu 120 (koupil jsem ojetou) a byl jsem s ní každý týden v servisu (po 45.000 km) a za co jsem ji koupil (v roce 1992 (za cca 52 tis. Kč) to jsem do ní nastrkal cca 45 tis. Kč za 4 roky !!! Takže následující auta (Felda 1,3 MPI 50 kW, Fábia 1,4 50 kW, Oktávka 1,6 MPI 75 kW a nakonec ze Škodovek Oktávka 1,8 TSI 118kW/250 Nm moment rok výroby 2010 motor vyrábělo Audi. To bylo "letadlo" = tím myslím v nezávodní kategorii OA ! Aby mne někdo zase nepoučoval, že 100 za 7,8 není závodnička. Měl jsem tedy za sebou 4 nová auta od Škodovky a NIKDY jsem neměl žádné potíže, které by se vymykaly běžnému servisu (jen Felda podsávala u sacího potrubí = oprava za pár šupů) Takže spokojenost. Nyní jezdím s motorem 1,5 Ecoboost od Forda - což je obdoba TSI, který má rovněž velice dobrou charakteristiku a zabírá od 1600 ot. a s SUV s hmotností téměř 1600 kg s ním jede dostatečně svižně. Takže rozhodně přeplňované motory doporučuji = není se čeho bát. Technika se stále vylepšuje. A na strašení nic nedejte.
M74i15r48o17s48l53a89v 82V15y82k46o15u25p69i34l
Chtěl bych ještě dodat, že prostě různá auta si koupí lidé s různými požadavky.
V diskuzích se pořád řeší dokola tyto, níže uvedené, parametry, jako :
objem,
zrychlení na 100,
max. rychlost
velikost kufru - speciálně Oktávky !!!
A těmito parametry se nekompromisně porovnávají všechna auta bez rozdílu, jestli je to Fiat 500, Fábia, Oktávka......nebo Jeep, nebo skoro i moped !!!
Jenže mnoho lidí nechce = netouží po motoru o objemu 2-3 litry !
plno lidí nesleduje max. rychlost !
mnoho lidí nezajímá velikost kufru protože nestěhují denně ledničku na chatu. Takže ať si každí koupí co chce a jestli se to hodně prodává tak to asi lidi chtěli. Kdo chce klasický atmosférický motor ať si ho koupí. Vždy se dělají auta s tímto motorem a japonská, takže v čem je problém ? Nové věci mívají řadu chyb, ale přeplňované motory se dělají již řadu let, a začalo to právě s tou zde milovanou 1,9 TDI a postupně závad ubývá. Takž je to naprosto normální vývoj.
K87a87r65e84l 76V78y22d74r19a
Tříválec bude fungovat
Rozpohybuje 1280 kg auta plus 4x105 kg (mojehmotnost) plus cca 60-100 kg zavazadel, tj. 1800 kg. Nejlépe je mít 1 HP na 10 kg váhy, aby to v pohodějelo (tj. 180 HP / 1,36 = 132 kW). Toč.moment 200 N.m je OK, ale 85 kW (=115HP) je jen na velmi volný rojezd. Podaří se vjet ze STOP-ky na D-1, z 0km/h na 80km/h?
A kolik ten motor bude muset mít otáček? Jak mizrychlí na hranici obce z 50km/h na 90 km/h? Nebudu muset mít 2. rychlostnístupeň a 3000 ot/min, aby to auto zvládlo? Tedy budu stále podřazovat a to užje lepší mít automat s pádly – ony ty kyčelní klouby při řazení docelatrpí ...
Teorie a studie říkají, že"
(1) „ ... výsledné výkonovéhodnoty 3-V motorů jsou srovnatelné s charakteristickými hodnotami 4-V motorů,s tím rozdílem, že jsou dosahovány při vyšších jmenovitých otáčkách ...“ a
(2) že spalovací motory mají nejvyšší účinost (tedy jsou nejúspornější) při částečném zatížení, tzn. v nízkých otáčkách.
Ano – na volnou jízdu a rozjezdy zpola naložené Octaviaetříválec URČITĚ bude stačit. Kdo žije sám nebo ve dvou tak si s 3-Vvystačí.
Ale rodina co vozí jízdní kola, tašky, apod. Sáhnealespoň po 1.6 TDI nebo výkonnějších benzínových nebo naftových verzích.
A marketing motoru 3-V při nastavené ceně nemůžefungovat. Nějaké procento obyvatel ČR bude jistě mít dvě auta – jedno na krátkéa jedno na dlouhé vzdálenosti. Ale drtivá většina lidí si bude auto kupovatjako „univerzální přibližovadlo do práce i na dovolenou“.
A také drtivá většina „prvomajitelů“ se bude přinákupu ohlížet na to, „za kolik auto prodají“, než našetří na nové. Jak si dnesstojí 3-V Fordy jako ojetiny? Nový Focus 1.0 EcoBoost 74 kW = 356.990,00 Kč.Stejné auto 2 roky staré je v AAA při 35.000 km za 210.000,00 Kč. přiakční ceně na úvěr [=58.9%].
J42i14ř93í 34S32c29h43w17a82c39h
Na prodejní cenu se ohlíží drtivá menšina "prvomajitelů", zvláště v době, kdy nikdo neví za kolik se bude novinka po několika letech prodávat.
Ta uváděná cena Focusu je poněkud zcestná právě proto, že je to "akční cena" platná pouze při využití úvěru, protože její část je skrytá v úrocích za úvěr.
M73i62r16o60s43l76a81v 14V20y86k87o86u19p72i49l
Vážení,
kdo chce diskutovat a neplácat zde staré hospodské "pravdy" o tom, že "vobjem" nenahradíš, měl si projít jednotlivé charakteristiky motorů, tedy jejich křivky výkonu v kW a kroutícího momentu v Nm.
Podívejte se kolik měly Oktávky s motory 1,6MPI (1,9TDI ), 2,0 MPI atd. ..výkonu a kroutícího momentu od začátku jejich výroby a zjistíte, že se to posunulo dolů k malým motorům, tak jako se mobily zmenšily od těch, kde se nosila taková ta kabela s baterkou (jak radiostanice na vojně) do dnešních "placek", které toho umí 1000x vice a nic to neváží. Pro toho kdo si neobrátil kalendář připomínám, že je rok 2016 a už nejezdí parní stroje. Mimochodem měl jsem Oktávku 1,8 TSI (r.v. 2010) 118 kW a 250 Nm, zrychlení tohoto modelu na 100 za 7,8 s a bylo to opravdu velmi rychlé auto. Nyní mám jinou značku s motorem 1,5 přeplňovaným a je to také vynikající motor.
K77a82r62e33l 95V91y61d40r38a
Turbodmychadlo je určitě cesta, a vedle použití LPG a CNG a dalších moderních paliv a dlších technologií je správná.
Ale proč bych si měl kupovat něco, co je technologicky vepředu ale technicky složité a náročné na případné opravy a to finančně i časově?
Každý z nás jezdí rád svižně a někdy si třeba i rád zazávodí na dálnici, ale to postarší Renault R-19 s 1.8 ATM / 55-kW / 178 N.m zvládne taky.
Automobilka přijde a řekne: "... Tady máte nový motor ... ". A mne zajímají jeho celkové náklady na životní cyklus. Protože stejnou službu jako mi udělá nová Octavia-3 s 1.0 FSI mi udělá i Octavia/Fabia-1/2 postarším motorem 1.6 / 1.9. Převeze mne z bodu A do bodu B. Vyvinula automobilka nový motor? Skvělé! Nemůžu s tím autem do centra velkoměsta? Pro jednu jízdu za několik let mi stačí MHD nebo TAXI. Alespoň můžu připít oslavencům na zdraví.
Po dobu 15 let jsem byl spokojeným a relativně bohatým chodcem. Vození auta do servisu pro mě byl obchod typu "kupuji vrásku a šedivý vlas za velké bankovky".
Nenechám si svůj žebříček finančních hodnot "transformovat" tím, že VW+Škoda vyvinuli nový motor a snaží se jej prodat i kdyby to byl jediný pokrok lidstva v oblasti automobilismu za posledních 50 let.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.