Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to oficiální: octavia má litrový tříválec, už se dá objednat

Nejdůležitější model Škody dostává pod kapotu poprvé v historii tříválcový motor. Provedení s benzinovým přeplňovaným motorem 1,0 TSI figuruje v novém ceníku, který platí ode dneška. Octavia s tříválcem startuje s cenovkou 395 900 korun. Základní model má však i nadále čtyřválec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i38ř45í 19M67a18k48o61ň 2715288914560

A proč bude max 200, když se smí jen 130? Není to mrhání výkonem?

0/−1
25.4.2016 6:17

J61i12ř51í 55S16c50h39w45a12c42h 8378104818526

Ano je to gender nekorektní mrháni výkonem :-)

0/0
25.4.2016 8:45

J82o16s68e34f 38V63l12t77a60v98s15k29y 3325295491413

To se da o autech takhle nekoncne mudrovat ? Venujte mene casu autu a vice svemu partnerovi. Urcite to oceni.

0/0
24.4.2016 22:13

J94i62ř39í 93S48c16h80w55a53c82h 8228214578936

nejsem gay.....;-)

0/0
24.4.2016 23:11

O11l45d37a 24K35u42c92z47a 6883378534838

to je strašné

+3/0
24.4.2016 12:29

J51i52ř49í 86M28o19r94s69e 7463739692875

Proč? Bude to stejné, jako byste roky zlepšoval zdraví tygra tím, že ho budete krmit veganskou stravou. ;-)

+1/0
24.4.2016 21:09

J14i75ř35í 23S80c54h51w90a30c66h 8968684908176

hmm, tak zrovna tento příměr je totálně mimo....

0/0
24.4.2016 22:11

M92a17r48e57k 72H11r49u64b64y 6387152651638

Ano, Octavia neni tygr ;-)

Ale s kockou domaci by to docela sedelo R^

+1/0
25.4.2016 0:04

I12v25a86n 56V37l74a49c19h 8596169780657

... a stejně to budou lidi kupovat, nebojím se, že by škoda vyráběla něco, co neprodá ...při současné konkurenci... těším se na reklamu jejího velkého rivala co zas "vtipného" vymyslí :)

+2/0
23.4.2016 20:41

A43n84d62r62e83j 54O79l94e20k26s87a 3315881107681

Budou, protože lidi mají různě složité motivace ke koupi. Dodávku s tímhle motorem by ale nechtěl nikdo. Tím jsem si jist.:-)

0/0
25.4.2016 16:13

J47a49r20o95s17l24a90v 49Š74k43o19d69a 6924508969431

Mně se zase vždycky dařilo s velkým benzínovým motorem 2,0 nebo 2,3 kterej jezdil na LPG. Odpich i dlouhověkost, a spotřeba jako Fabie z kopce. Osvědčeno mnohaletým taxikařením.

+2/0
23.4.2016 20:30

J10i68ř90í 39S26c85h11w79a82c34h 8698534858376

OK souhlas, jen trochu nemístné přirovnání k 1.0T, ten totiž 2.0-2.3 nenahrazuje

0/0
24.4.2016 22:19

M64a67r36e16k 11H69r48u19b71y 6517522451878

Jenze to si nekoupite kazde 4 roky nove auto ;-)

0/0
25.4.2016 0:04

M29i74r84o86s54l22a81v 86V62y96k70o52u61p48i39l 3230826543465

Je také nutno vzít v úvahu kde jezdím.. pokud jezdím po městě, tak nevyužiji nějaké extra zrychlení. Mám dobré auto, ale nehodlám dát výplatu za PHM. S lidmi, co mne s vytřeštěnýma očima předjíždí se potkávám u každého semaforu, kdy stojím za nimi. No řekněte má to smysl, závodit, když všichni dojedeme "podle semaforů " ?? Ti lidé akorát "nastříkají" do motoru 2x tolik paliva a jsou doma stejně jako já..takže je to trochu o přemýšlení. Nakonec kdo chce závodit, má zde přece okruhy a může si zaplatit startovné.:-)

+3/0
23.4.2016 18:59

J63a46r77o50s42l86a48v 37Š93k89o95d49a 6854798969801

Přesně tak. Silnější motor vás doveze domů dřív, ale jen v noci. Otázka je, jestli nebude 1,0 motor v poměrně velké octavii brzo unavenej a vyšeptanej. Protože tu velkou těžkou boudu bude vláčet celej svůj život.

+2/0
23.4.2016 20:26

J15i97ř47í 25M40o13r50s11e 7703659632495

Není pak už lepší jezdit MHD? V mnoha případech budete doma dříve...

Jízda je občas také o pocitu a emocích. Jezdit kriplkárou mi připadá zhruba stejné, jako se vzdát sexu, protože masturbace, konec konců, také nakonec vede k vyvrcholení... ;-)

0/0
24.4.2016 21:12

J31i19ř95í 88S96c16h81w51a50c33h 8518104158846

"kripl" károu jezdí "větší polovina" řidičů, kteří hledají emoce třeba v tom sexu a ne v jízdě autem. Zkus převážet MHD třeba 50 kg čehokoliv....;-)

+1/0
24.4.2016 23:03

A86n95d65r56e83j 71O63l66e33k24s44a 3385161597951

Velmi trefné...jaký podíl řidičů s potřebou převážet materiál, by si zakoupil pro podnikání užitkový vůz s motorem V3T 1.0?;-D

0/0
25.4.2016 16:16

J75i79ř76í 32S98c15h84w93a17c52h 8798974558406

každý můj větší nákup v supermarketu cca 1x za dva týdny váží odhadem 30-50 kg..... a není v tom žádný "materiál pro podnikání"

0/0
25.4.2016 20:34

A80n56d47r19e55j 26O53l45e23k80s91a 3845641847801

Jirko, netvrď nám tady, že bys sis koupil 1,5 tunový auto s tímhle motůrkem. To ti prostě nikdo neuvěří.

0/0
25.4.2016 21:44

J53i67ř98í 31S55c73h53w74a76c16h 8788124128576

no, nejspíš bych si ho nekoupil. Pro mě je ten motor slabší, než bych chtěl, nikoliv málo objemný a výběr je mnohem širší. Ale spoustě řidičů klidně může vyhovovat.

Já tu jen vyvracím ty "mýty", co se tu objevují. Jako třeba, že Octavia s tímto motorem má 1,5 tuny a přitom i včetně řidiče jí do této hodnoty schází dobře 2,5 metráku.....;-)

Ale kdybych měl volbu omezenou na buď na jakože větší 1.4MPI/55-65kW nebo "motůrek do sekačky" 1.0/85kW tak si vyberu druhou možnost....při mých nájezdech neřeším, co bude, když motor najede 200 tisíc.....;-)

0/0
25.4.2016 22:22

M14a14r72e18k 35H52r67u96b28y 6607432511408

Maly moturek neznamena vetsi efektivitu. Znamena jenom to, ze pojede vetsi cast zivota na vyssi vykon oproti vykonnejsimu. Je jasne, co to udela s zivotnosti.

Papirova spotreba je specialne od VW vubec zbytecny udaj ;-)

+1/0
25.4.2016 0:06

J66i94ř39í 23S50c98h22w63a83c79h 8758104658376

každej motor se stejným autem při stejné rychlosti jede na "stejný výkon". A existují sice větší motory, ale s menším výkonem, co to asi udělá s jejich životností?;-)

0/0
25.4.2016 0:17

A80n69d13r75e23j 51O86l18e75k28s76a 3385421237561

Bude o to delší.

0/0
25.4.2016 16:19

J48i48ř87í 14S42c86h78w46a91c38h 8128884938296

no vidíš, a přitom pojede větší část života blíže své hranici maximálního výkonu než ten foukanej litr.....stejný pravidlo se tu objevuje, jen s opačným výsledkem .....;-D

0/0
25.4.2016 20:39

A34n95d17r69e25j 85O36l25e83k29s98a 3535571297201

Ale jdi, je přece rozdíl, jestli stejnej maximální výkon realizuješ na miniaturizovaným stroji s mezním namáháním materiálů, nebo na větším, kterej má teplotní rezervy a přirozený mechanismy bránící destrukci. Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti.

0/0
25.4.2016 21:56

J45i21ř66í 98S17c45h40w87a95c32h 8498124338206

v octavii býval jakože větší motor 1.4/55kW. Řekněme, že auto při 130 potřebuje 30kW to je v tomto případě 55% maximálního výkonu motoru konstrukce staré cca 20 možná 30 let.....

V případě 1.0/85 kW je to jen 35% max výkonu motoru modernější a odolnější konstrukce.

Který motor je zatěžován více vzhledem ke svému maximu?

P.S v roce 1930, kdy pro 55 kW byl potřeba objem motoru asi 2.5 litru. O 1.4MPI/55 kW by tehdy nejspíš internetoví diskutéři prohlašovali cosi o miniaturizovaném stroji na pokraji mezního namáhání materiálů s minimální životností....;-)

0/0
25.4.2016 22:37

J47i21ř62í 91S88c51h32w69a68c26h 8368304338646

Ještě k tvé poslední větě "Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti"

Něco takového můžeš tvrdit třeba i majitelům výkonnějších atmosfér třeba v Alfách.....řeknou ti, že ty motory jsou pro radost ne proto, aby se s nimi někdo chlubil, že s ním najel milion km.....

A tento "litřík", táhnoucí do nějakých 4000 otáček stejně jako dvoulitrová atmosféra může řadě řidičů dělat radost právě z tohoto důvodu.....a na to, že jim možná v 200.000 km odejde turbo zvysoka kašlou, protože to auto už dávno nebudou mít.....

0/0
25.4.2016 23:02

M67i14r88o38s59l35a56v 26S44u89c86h83y 5920179210460

Vývoj jde kupředu, to je fakt. Jenže princip spalovacího motoru se nezměnil. Jediné, co se mění, je množství nasávaného vzduchu a kvalita prohoření směsi. Toho se dosahuje vyšším tlakem - turbo žene vzduch, vstřikování přesným rozprašováním přivádí palivo v potřebném množství a čase. Motory jsou díky tomu menší, úspornější a výkonnější. Ale také komplikovanější a je třeba počítat s omezenou životností, resp. s nákladnějšími opravami po určité době provozu. Ale když se kouknu kolem sebe, tak je vlastně vše stavěno na omezenou životnost. Možná se za pár let potkáme jen s auty, kterým řekneme, kam chceme odvézt, a bude to. Nikdo nebude řešit objem, výkon, spotřebu. A možná to bude velká škoda, protože auta jsou skvělá, a krásně se o nich diskutuje.

+3/0
23.4.2016 15:14

M74i82r13o14s46l18a46v 60V68y76k87o75u52p50i71l 3860216753305

To jste řekl moc hezky ! Naprostý souhlas - diskuze je zábavná a poučná.

Na druhou stranu (k nákladům) : Měl jsem kdysi, jako první auto Škodu 120 (koupil jsem ojetou) a byl jsem s ní každý týden v servisu (po 45.000 km) a za co jsem ji koupil (v roce 1992 (za cca 52 tis. Kč) to jsem do ní nastrkal cca 45 tis. Kč za 4 roky !!! Takže následující auta (Felda 1,3 MPI 50 kW, Fábia 1,4 50 kW, Oktávka 1,6 MPI 75 kW a nakonec ze Škodovek Oktávka 1,8 TSI 118kW/250 Nm moment rok výroby 2010 motor vyrábělo Audi. To bylo "letadlo" = tím myslím v nezávodní kategorii OA ! Aby mne někdo zase nepoučoval, že 100 za 7,8 není závodnička. Měl jsem tedy za sebou 4 nová auta od Škodovky a NIKDY jsem neměl žádné potíže, které by se vymykaly běžnému servisu (jen Felda podsávala u sacího potrubí = oprava za pár šupů) Takže spokojenost. Nyní jezdím s motorem 1,5 Ecoboost od Forda - což je obdoba TSI, který má rovněž velice dobrou charakteristiku a zabírá od 1600 ot. a s SUV s hmotností téměř 1600 kg s ním jede dostatečně svižně. Takže rozhodně přeplňované motory doporučuji = není se čeho bát. Technika se stále vylepšuje. A na strašení nic nedejte.

+1/0
23.4.2016 19:50

M90i43r21o52s96l63a30v 76S72u15c14h58y 5240579310510

Děkuji za pěkný výčet. (I já byl překvapen u auta, které suverénně kralovalo statistikám nespolehlivosti, že mě vyšplouchlo jen jedenkrát. Nenastartoval jsem, v servisu mi poté sdělili, že moje baterka nepatří do auta, ale do muzea.) Určitě ale nepatřím k lidem, kteří se nechají strašit. Slabinou současných motorů (ať už je to záměr nebo technický stav věci) jsou vysokotlaké vstřikovače a řídící elektronika. Downsizing vede k nižším objemům, vyšším tlakům a motorům konstruovaným coby spotřební zboží. Neodsuzuji to a věřím, že i ta spolehlivost bude pro běžného uživatele naprosto dostatečná. Neměl jsem možnost svézt se s podobným tříválcem. Jel jsem ale s jinými downsizovanými auty (opět musím uznat, že ne s těmi posledními). Musím uznat, že auto jede. Musí se ale držet v otáčkách. Chyběl mi ten správný pocit komfortu, jen tak lehce polechtat plynový pedál, a auto vyrazí vpřed. Tiše, a klidně, jako by nebylo nic samozřejmějšího. To jsem zažil jen u šestiválce (osmiválec už má svůj charakteristický brukot, jinou alternativu jsem nevzkoušel). A proto sním, že si jednou nějaký klasický šestiválec pořídím, a že mě to auto přežije.

+1/0
24.4.2016 12:53

M26i28r27o59s67l37a69v 81V47y80k72o93u27p10i71l 3260866293135

Chtěl bych ještě dodat, že prostě různá auta si koupí lidé s různými požadavky.

V diskuzích se pořád řeší dokola tyto, níže uvedené, parametry, jako :

objem,

zrychlení na 100,

max. rychlost

velikost kufru - speciálně Oktávky !!!

A těmito parametry se nekompromisně porovnávají všechna auta bez rozdílu, jestli je to Fiat 500, Fábia, Oktávka......nebo Jeep, nebo skoro i moped !!!

Jenže mnoho lidí nechce = netouží po motoru o objemu 2-3 litry !

plno lidí nesleduje max. rychlost !

mnoho lidí nezajímá velikost kufru protože nestěhují denně ledničku na chatu. Takže ať si každí koupí co chce a jestli se to hodně prodává tak to asi lidi chtěli. Kdo chce klasický atmosférický motor ať si ho koupí. Vždy se dělají auta s tímto motorem a japonská, takže v čem je problém ? Nové věci mívají řadu chyb, ale přeplňované motory se dělají již řadu let, a začalo to právě s tou zde milovanou 1,9 TDI a postupně závad ubývá. Takž je to naprosto normální vývoj.

+1/0
23.4.2016 13:13

K63a40r15e50l 26V41y73d55r63a 2281720279318

Tříválec bude fungovat !

Rozpohybuje 1280 kg auta plus 4x105 kg (mojehmotnost) plus cca 60-100 kg zavazadel, tj. 1800 kg. Nejlépe je mít 1 HP na 10 kg váhy, aby to v pohodějelo (tj. 180 HP / 1,36 = 132 kW). Toč.moment 200 N.m je OK, ale 85 kW (=115HP) je jen na velmi volný rojezd. Podaří se vjet ze STOP-ky na D-1, z 0km/h na 80km/h?

A kolik ten motor bude muset mít otáček? Jak mizrychlí na hranici obce z 50km/h na 90 km/h? Nebudu muset mít 2. rychlostnístupeň a 3000 ot/min, aby to auto zvládlo? Tedy budu stále podřazovat a to užje lepší mít automat s pádly – ony ty kyčelní klouby při řazení docelatrpí ...

Teorie a studie říkají, že"

(1) „ ... výsledné výkonovéhodnoty 3-V motorů jsou srovnatelné s charakteristickými hodnotami 4-V motorů,s tím rozdílem, že jsou dosahovány při vyšších jmenovitých otáčkách ...“ a

(2) že spalovací motory mají nejvyšší účinost (tedy jsou nejúspornější) při částečném zatížení, tzn. v nízkých otáčkách.

Ano – na volnou jízdu a rozjezdy zpola naložené Octaviaetříválec URČITĚ bude stačit. Kdo žije sám nebo ve dvou tak si s 3-Vvystačí.

Ale rodina co vozí jízdní kola, tašky, apod. Sáhnealespoň po 1.6 TDI nebo výkonnějších benzínových nebo naftových verzích.

A marketing motoru 3-V při nastavené ceně nemůžefungovat. Nějaké procento obyvatel ČR bude jistě mít dvě auta – jedno na krátkéa jedno na dlouhé vzdálenosti. Ale drtivá většina lidí si bude auto kupovatjako „univerzální přibližovadlo do práce i na dovolenou“.

A také drtivá většina „prvomajitelů“ se bude přinákupu ohlížet na to, „za kolik auto prodají“, než našetří na nové. Jak si dnesstojí 3-V Fordy jako ojetiny? Nový Focus 1.0 EcoBoost 74 kW = 356.990,00 Kč.Stejné auto 2 roky staré je v AAA při 35.000 km za 210.000,00 Kč. přiakční ceně na úvěr [=58.9%]. 8-o

0/−1
22.4.2016 21:52

J97i28ř69í 92S58c69h33w15a50c70h 8598814568816

Na prodejní cenu se ohlíží drtivá menšina "prvomajitelů", zvláště v době, kdy nikdo neví za kolik se bude novinka po několika letech prodávat.

Ta uváděná cena Focusu je poněkud zcestná právě proto, že je to "akční cena" platná pouze při využití úvěru, protože její část je skrytá v úrocích za úvěr.

0/0
22.4.2016 22:16

K54a15r42e41l 36V37y27d87r22a 2211770119288

To nepochybně, ovšem prodávajcí řidič nedostane více, než je nejnižší možná cena nákupu - a to jsem chtěl vyjádřit.

Vidím, že každý z nás se pohybuje v jiné skupině prvomajitelů ... ty co znám já, prodávají auto po 2 letech a rádi by za něj dostali alespoň 75% nákupní ceny (Jižní Morava). ;-)

Dovoluji si zdůraznit, že většina obyvatel ČR si kupuje jedno univerzální "přibližovadlo", u kterého, když pojednou k Jaderskému moři, chtějí mít co nejmenší náklady na dopravu, když jednou v zimě do Jesníků nebo do jiných kopců, tak chtějí nastartovat i v -15°C, mít rychle vyhřáté auto a nahání jim hrůzu jakákoli "inovace", která při opravě "rozloží" jejich rodinný rozpočet,

a hlavně auto musí přes rok sloužit pro spustu krátkých přesunů do obchodů, školy a pod. Čtyřválcové ATM benzínové motory 1200 - 1600 ccm, alespoň v mém pohledu, toto splňují nejvíce.

A na závěr jedna lekce němčiny o autech MAZDA s ATM benzínovými motory: Mein Auto Zerstört Deutsche Arbeitsplätze - :-PR^

+1/−1
22.4.2016 23:08

L93u81k16á63š 73K62m51e94n97t 5409787664270

Atmosféru v kubatuře 1,2 - 1,6l bych již nikdy nechtěl. Nemá to absolutně žádný točivý moment. Všechen výkon je schovaný od 4500 otáček výš. Do 3000 otáček je to absolutně mrtvé. A jezdit s tím po městě je utrpení. Motor musí pořád točit. Kvůli malému točivému momentu jsou krátké převody, takže pocitově se motor pěkně vytáčí, ale auto nějak pořád nejede.

A největší utrpení s takovým motorem je dálnici. Kde díky krátkým převodům se už při 140km/h dostáváte s motorem přes 4000 otáček, což znamená kravál a vysavač nádrže.

Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců, ale s turbem a poznáte, že 1,2 s turbem bude ve všech ohledech podstatně lepší, jak jakákoli atmosféra 1,6. V nízkých otáčkách získáte tolik točivého momentu, že se při běžné jízdě v podstatě nepodíváte přes 3000 otáček a většinu času budete kolem 2000 otáček nebo kousek pod nimi. A na co zapomenete především, je nutnost neustále podřazovat a vytáčet motor, pokud po něm něco chcete.

+2/−3
23.4.2016 0:12

K95a97r22e68l 55V67y68d58r28a 2501300859468

V tom máte pravdu a moc Vám děkuji za větu " ... Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců ... " - tedy 4 válce.

-

Faktem je že tomu turbu se nevyhnu, chci-li být schopen loudatpředpisových 94 km/h, a bezpečně a rychle předjet náklaďák spřívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h.

0/0
23.4.2016 10:44

J89i14ř20í 16S57c24h57w51a39c32h 8438174848296

"stejný objem 1.2" nemusí vždy znamenat 4 válce. Tedy u škodovky zatím ano, ale v případě BMW je oturbená 1.5 jen tříválcová ;-)

0/0
24.4.2016 23:09

M15a86r55e73k 63H73r19u41b28y 6747522641198

Zajimave - jezdil jsem s atmosferickym Golfem 1.6 i 1.2 TSI a pocitove se 1.2 vic trapil, mel sice vetsi zatah vodspodu, ale ve vyssich otackach vetsi spotreba - nebylo problem se s nim dostat pres 10l tam, kde atmosfera brala necelych 9 (nemecke dalnice).

Takze downsizovane motory jsou pro mne jenom obezlicka pro euronormy, ne vysledek vyvoje - a na tom se jako zakaznik nehodlam podilet.

+1/0
25.4.2016 0:13

J41i68ř74í 41S84c76h37w72a46c84h 8918814638196

pocitově?..... tím je řečeno vše......znamená to víceméně neobjektivně, při stejném způsobu vytáčení turba jako atmosféry a předpokládání stejných výsledků.... opomíjení jiné dynamiky turbomotoru.... Toť klasická chyba porovnávače zvyklého na atmosféru a neschopného pozměnit svůj přístup při jízdě s turbomotorem....

+1/0
25.4.2016 0:31

V74í66ť74a 77K61r69u48t63i71š 1710754665217

Asi se skutečně pohybujeme v jiné skupině prvomajitelů. Ta je za prvé velmi malá, pokud se bavíme o fyzických osobách, ne firmách (fyzické osoby zhruba čtvrtina ročních prodejů). A za druhé, skutečně jsem za posledních 15 let nepotkal nikoho, kdo by se chtěl zbavit po dvou letech takového obdobného "žebráka", resp. auta nižší střední v dnešní ceně do 500tKč, když je zde největší ztráta hodnoty.

0/0
23.4.2016 0:40

K36a57r84e44l 62V92y15d25r81a 2631900589398

Ano, je to tak.

Ale já jsem na serveru AAA vskutku našel ty Fordy Focus 1.0 - prostě je někdo prodává po 2, 3, a 4 letech. Jako by to byl důkaz, že referenční segment aut "Focus - Golf - O-2/3 - Megane" si zasluhuje 4 válce.

-

Jedu-li Trabantem, tak jeho atribut je 2-válec a nebudu do toho "rejpat" protože od takovéhoto "přibližovadla" víc nečekám a jsem šťastný že na mě neprší a že o víkendu nemusím čekat 2 hodiny na MHD, a povezu v tom další 3 lidi a budeme si zpívat, protože tam nemusí být ani autorádio.

Kdo dá 3-válec 1.0 (s turbodmychadlem i bez) do Fiesty - Clia - Fabie / Rapidu, bravurně posazuje "zadek na nočník" ;-) . Jako spoujezdec ve Fiestě jsem byl mile překvapen

Ale to si raději koupím jízdní kolo nebo celoroční jízdenku, než abych dal 360 tisíc za Škodu O-3 s trojválcem. Leda že by Škodovka chtěla říci, že vlastně se Octavia klidně chce srovnávat s Cliem a Fiestou - a ono by to v některých situacích odpovídalo?

0/0
23.4.2016 11:06

V57í55ť67a 12K63r91u98t64i43š 1730524955907

Jenže ztrátu hodnoty máte u jakéhokoliv auta s tím, že tato je v procentech větší u dražších aut. Nebo ty čtyřválce nikdo neprodává? Tzn. řešit to, jestli mám po x letech ztrátu 50 nebo 55% rozhodně závisí i na jiných faktorech, než je motor. na což samozřejmě existují zdroje a statistiky.

+1/0
23.4.2016 12:38

L93u69k76á96š 12K65m28e65n11t 5249617494380

V otázce dynamiky je naprosto ukradené, zda je to litr, dvoulitr, tříhrnek nebo čtyřhrnek. U dynamiky jsou podstatně pouze dva parametry. Průběh točivého momentu a průběh výkonu.

Pokud máte motor, který má od nějakých 1500 otáček točivý moment 200Nm, tak nemáte jediný důvod, proč byste měl motor držet ve vysokých otáčkách. Srovnejte si to s atmosférickou 1,6 MPI, která byla v OII. Ta měla vrchol krouťáku kolem 146Nm někde nad 4 tisíci otáčkami. Zkuste se podívat, jaký měla točivý moment při 2000 otáčkách. Podstatně nižší, než tento litrový motor. A jelikož točivý moment přímo souvisí i s výkonem, tak logicky, pokud má tento litrový motor ve 2000 otáčkách podstatně vyšší točivý moment oproti 1,6MPI z OII, tak má v těchto otáčkách i podstatně vyšší výkon.

To je právě to kouzlo přeplňovaných motorů. Mají v nízkých a středních otáčkách podstatně vyšší točivý moment a výkon než atmosféry. Atmosférický motor musíte točit, protože je do 4 tisíc otáček mrtvý. Turbomotor táhne od nějakých 1500 otáček. Proto se s tím litrem drtivou většinu času budete pohybovat v rozmezí 1800 - 2200 otáček. Na dálnici nebudete ve 140k/h točit 4500 otáček jako s atmosférou, ale na 6. stupeň budete točit nějakých 2600 otáček. A protože je ten motor malý a točí skoro o tisíc otáček méně, tak bude i podstatně tišší a bude mít menší spotřebu. A jelikož bude mít v těchto otáčkách pořád točivý moment 200Nm, tak nebudete muset podřazovat při táhlém kopci nebo když budete chtít zrychlit. Prostě sešlápnete plyn a počkáte vteřinu než to turbo přifoukne.

Jako pokud se dá v OIII naprosto bez problémů jezdit s 1,2TSi o výkonu 105 koní a točivém momentu 175Nm se spotřebou 5,8 litru s jízdou většinou po městě. Pak rozhodně nebude problém jezdit v OIII s motorem, který má o 10 koní víc, o 25Nm víc a který je možná o pár kil lehčí.

+4/−2
23.4.2016 0:02

A87n58d93r91e12j 83O29l31e22k92s95a 3685181827661

Přání otcem myšlenkyRv Malý turbomotor je stále na hranici možností a spotřeba tomu odpovídá. Musíte jezdit s lehkou nohou a stále na to myslet. Na co vlastně ten zázračný stroj potřebuje převodovku? Stačí prostě sešlápnout plyn, počkat vteřinu, než to turbo přifoukne a OIII bez problémů zrychlí z 90ti na 120 - na šestku :-P

0/−1
23.4.2016 16:12

V56í91ť83a 41K47r71u97t44i47š 1840604345407

ad 1) Prosím o uvedení zdrojů a srovnání třeba tříválce 1.0TSi 85kW s čtyřválcem 2.0 MPi 85kW, klidně to hoďte do grafu, ať ty vyšší otáčky jsou vidět.

ad 2) Teorie, studie jakož i praxe říkají, že nejvyšší účinnost (tzn. měrnou spotřebu v g/kWh) mají motory obecně ve středních otáčkách pod téměř plným zatížením. Zde jsou nejúspornější. Pokud ovšem máte na mysli nominální spotřebu, tak té dosáhnete v nízkých otáčkách a jízdě na co nejvyšší kvalt, což ovšem zcela mimo nejvyšší dosažitelnou účinnost daného motoru.

A prodejní cena? Nebude nijak vybočovat z průměru. 5R Forda v nejvyšší dostupné motorizaci jsem při stáří 2,5 roku kupoval pod 40% původní ceny, bez akce, hotově. Co tam máte dál?

+1/0
23.4.2016 0:06

K73a56r40e15l 61V34y13d50r70a 2511700689768

ad-ad 1) Sám se o ty parametry 1.0 TSI zajímám ale zatím jsem je nenašel ani na serverech Škoda Auto, VW nebo Porsche Informatik. Nevíte kde by se daly sehnat?

ad-ad 2) Tady jsem se od Vás naučil něco nového, jen to prozatím nedokážu aplikovat na Škoda O-3 s m=1.800 kg /4 chlapi, 4 tašky, basa piv a 2-patrový narozeninový dort na klíně/, 1.0 TSI 85 kW + 200 N.m a cestovní rychlosti 50-80-90-130 km/h (13,9-22,2 -25 -36,1) m/s, běžný valivý odpor pneumatik, a vyřešení potřeby bezpečnéhoa rychlého předjetí náklaďáku s přívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h na silnici 1. třídy, třeba z Kolína do Poděbrad. U hmotnosti vycházím z předpokladu, že nikdo si nekoupí pětimístné Škoda O-3, aby v něm jezdil sám.

ad-ad 3) Vidíte jak se shodneme na tom, že 2-3 leté auto bude stát nejvýše 50% původní ceny. Tedy nemá význam kupovat novou Octavii s 3-válcem, protože kdo to udělá ztratí 50% a více nákladů. Takže až po 2-3 letech budeme schopni řici, zdali se tato motorizace pro Škodu O-3 vůbec osvědčila a jaké jsou náklady na toto vozidlo v průběhu části (menší nebo větší?) jeho životního cyklu.

Na závěr: Vy osobně jste se rozhodl pro nejvyšší dostupnou motorizaci Fordu. Existují okolnosti, za jakých byste považoval za výhodné koupit třívalec Ecoboost? A o jaké okolnosti jde?

0/0
23.4.2016 11:39

V68í80ť76a 80K37r92u81t60i18š 1180404295117

ad 1) Najdete je třeba na auto.cz pár dní zpět

ad 2) Nevím, co chcete aplikovat. Pro efektivní jízdu stačí kombinovat 3 jízdní styly, a to u jakéhokoliv motoru, konstrukce, objemu nebo výkonu. Pohodovou jízdu bez potřeby výkonu na co nejvyšší stupeň a nejnižší otáčky (turbo typicky klidně 1.500 - 1.800). Efektivní pružnou akceleraci v maximu točivého momentu pod až plným plynem (turbo obvykle 2.000 - 4.000 ot.). Při potřebě maximální akcelerace třeba při předjíždění podřazení do oblasti maximálního výkonu (turbo obvykle 4.000 - 6.000 ot.).

Nebo si myslíte, že atmosféra 75kW nebo TDi66kW, typické to motorizace třeba v OI, budou ve vašem případě živější? Pokud máte problém s výkonem 85kW kvůli běžné (velké) obsazenosti a nákladu, a je jedno z jakého motoru, auto vždy pojede velmi podobně, tak máte možnost zvolit jinou.

A vzhledem k tomu, že většina osobáků je pětimístných, tak i ten člověk, který jezdí převážně sám, si obvykle koupí takové auto. Třeba já nebo moje manželka máme v obsadě jeden člověk možná přes 90% jízd za posledních 15 let.

ad 3) shodneme. Podobný pokles ceny totiž mají všechna auta, a čím větší, dražší, výkonnější, tak tam je ten sešup o to rychlejší.

Ano, klidně bych si takové auto koupil, pokud by v danou dobu splňovalo mé potřeby s ohledem na velikost, výkon, způsob použití a (menší) roční nájezd.

+2/0
23.4.2016 13:02

K66a89r23e55l 17V50y58d88r57a 2651610899178

ad 1) Děkuji za Info (auto.cz).

ad 2+3) Tak tady bych poprvé uznal, že pro 90% jízdu v 1 by ten 3-V 1.0 TSI mohl stačit - asi jako 2. auto do rodiny.

Přesto - to je 2. auto v rodině, takže potom to 1. bude zajisté dimenzované na větší počet osob, větší náklad a větší vzdálenosti.

De facto vyjadřuji názor na auto, když je v rodině jenom jedno: více univerzální, větší, výkonnější a silnější.

Pak se přesouváme do diskuse zdali v roce 2016 má referenční česká rodina jedno nebo dvě auta.

0/0
23.4.2016 14:24

M83i79r26o85s50l22a72v 70V13y26k67o66u56p67i52l 3780656473105

Vážení,

kdo chce diskutovat a neplácat zde staré hospodské "pravdy" o tom, že "vobjem" nenahradíš, měl si projít jednotlivé charakteristiky motorů, tedy jejich křivky výkonu v kW a kroutícího momentu v Nm.

Podívejte se kolik měly Oktávky s motory 1,6MPI (1,9TDI ), 2,0 MPI atd. ..výkonu a kroutícího momentu od začátku jejich výroby a zjistíte, že se to posunulo dolů k malým motorům, tak jako se mobily zmenšily od těch, kde se nosila taková ta kabela s baterkou (jak radiostanice na vojně) do dnešních "placek", které toho umí 1000x vice a nic to neváží. Pro toho kdo si neobrátil kalendář připomínám, že je rok 2016 a už nejezdí parní stroje. Mimochodem měl jsem Oktávku 1,8 TSI (r.v. 2010) 118 kW a 250 Nm, zrychlení tohoto modelu na 100 za 7,8 s a bylo to opravdu velmi rychlé auto. Nyní mám jinou značku s motorem 1,5 přeplňovaným a je to také vynikající motor.

+3/−2
22.4.2016 18:31







Najdete na iDNES.cz