Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je to oficiální: octavia má litrový tříválec, už se dá objednat

Nejdůležitější model Škody dostává pod kapotu poprvé v historii tříválcový motor. Provedení s benzinovým přeplňovaným motorem 1,0 TSI figuruje v novém ceníku, který platí ode dneška. Octavia s tříválcem startuje s cenovkou 395 900 korun. Základní model má však i nadále čtyřválec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i11ř73í 78M37a20k61o18ň 2695368654280

A proč bude max 200, když se smí jen 130? Není to mrhání výkonem?

0/−1
25.4.2016 6:17

J84i65ř73í 73S42c21h65w83a41c47h 8808144878796

Ano je to gender nekorektní mrháni výkonem :-)

0/0
25.4.2016 8:45

J40o37s76e28f 41V66l12t88a58v41s56k29y 3895305881113

To se da o autech takhle nekoncne mudrovat ? Venujte mene casu autu a vice svemu partnerovi. Urcite to oceni.

0/0
24.4.2016 22:13

J72i82ř12í 49S62c82h94w93a12c35h 8938824988966

nejsem gay.....;-)

0/0
24.4.2016 23:11

O62l91d74a 48K39u31c80z91a 6173338614818

to je strašné

+3/0
24.4.2016 12:29

J76i25ř42í 85M91o75r62s52e 7463179302855

Proč? Bude to stejné, jako byste roky zlepšoval zdraví tygra tím, že ho budete krmit veganskou stravou. ;-)

+1/0
24.4.2016 21:09

J40i76ř54í 81S33c38h40w18a15c58h 8438924368246

hmm, tak zrovna tento příměr je totálně mimo....

0/0
24.4.2016 22:11

M81a58r79e91k 90H93r25u10b11y 6277782691488

Ano, Octavia neni tygr ;-)

Ale s kockou domaci by to docela sedelo R^

+1/0
25.4.2016 0:04

I12v17a46n 54V26l84a53c62h 8986539360207

... a stejně to budou lidi kupovat, nebojím se, že by škoda vyráběla něco, co neprodá ...při současné konkurenci... těším se na reklamu jejího velkého rivala co zas "vtipného" vymyslí :)

+2/0
23.4.2016 20:41

A83n93d31r72e70j 65O98l92e64k60s80a 3925651257391

Budou, protože lidi mají různě složité motivace ke koupi. Dodávku s tímhle motorem by ale nechtěl nikdo. Tím jsem si jist.:-)

0/0
25.4.2016 16:13

J90a24r75o52s63l53a68v 90Š16k97o22d87a 6764518709281

Mně se zase vždycky dařilo s velkým benzínovým motorem 2,0 nebo 2,3 kterej jezdil na LPG. Odpich i dlouhověkost, a spotřeba jako Fabie z kopce. Osvědčeno mnohaletým taxikařením.

+2/0
23.4.2016 20:30

J59i36ř65í 79S20c31h78w37a56c23h 8708554468556

OK souhlas, jen trochu nemístné přirovnání k 1.0T, ten totiž 2.0-2.3 nenahrazuje

0/0
24.4.2016 22:19

M64a61r59e69k 24H70r83u76b82y 6567392351398

Jenze to si nekoupite kazde 4 roky nove auto ;-)

0/0
25.4.2016 0:04

M66i72r52o20s25l23a89v 62V43y39k58o58u80p92i95l 3250166403975

Je také nutno vzít v úvahu kde jezdím.. pokud jezdím po městě, tak nevyužiji nějaké extra zrychlení. Mám dobré auto, ale nehodlám dát výplatu za PHM. S lidmi, co mne s vytřeštěnýma očima předjíždí se potkávám u každého semaforu, kdy stojím za nimi. No řekněte má to smysl, závodit, když všichni dojedeme "podle semaforů " ?? Ti lidé akorát "nastříkají" do motoru 2x tolik paliva a jsou doma stejně jako já..takže je to trochu o přemýšlení. Nakonec kdo chce závodit, má zde přece okruhy a může si zaplatit startovné.:-)

+3/0
23.4.2016 18:59

J44a68r51o57s36l26a81v 55Š56k74o58d82a 6334798949481

Přesně tak. Silnější motor vás doveze domů dřív, ale jen v noci. Otázka je, jestli nebude 1,0 motor v poměrně velké octavii brzo unavenej a vyšeptanej. Protože tu velkou těžkou boudu bude vláčet celej svůj život.

+2/0
23.4.2016 20:26

J69i83ř69í 59M39o33r65s12e 7273309202645

Není pak už lepší jezdit MHD? V mnoha případech budete doma dříve...

Jízda je občas také o pocitu a emocích. Jezdit kriplkárou mi připadá zhruba stejné, jako se vzdát sexu, protože masturbace, konec konců, také nakonec vede k vyvrcholení... ;-)

0/0
24.4.2016 21:12

J89i90ř80í 67S49c97h36w94a97c30h 8948834988406

"kripl" károu jezdí "větší polovina" řidičů, kteří hledají emoce třeba v tom sexu a ne v jízdě autem. Zkus převážet MHD třeba 50 kg čehokoliv....;-)

+1/0
24.4.2016 23:03

A43n15d67r80e75j 35O10l96e56k54s32a 3705481147441

Velmi trefné...jaký podíl řidičů s potřebou převážet materiál, by si zakoupil pro podnikání užitkový vůz s motorem V3T 1.0?;-D

0/0
25.4.2016 16:16

J85i54ř18í 95S70c89h65w83a77c25h 8838814688536

každý můj větší nákup v supermarketu cca 1x za dva týdny váží odhadem 30-50 kg..... a není v tom žádný "materiál pro podnikání"

0/0
25.4.2016 20:34

A71n62d73r74e40j 91O31l95e58k48s44a 3395891927331

Jirko, netvrď nám tady, že bys sis koupil 1,5 tunový auto s tímhle motůrkem. To ti prostě nikdo neuvěří.

0/0
25.4.2016 21:44

J22i26ř36í 87S89c62h44w50a74c13h 8698534488836

no, nejspíš bych si ho nekoupil. Pro mě je ten motor slabší, než bych chtěl, nikoliv málo objemný a výběr je mnohem širší. Ale spoustě řidičů klidně může vyhovovat.

Já tu jen vyvracím ty "mýty", co se tu objevují. Jako třeba, že Octavia s tímto motorem má 1,5 tuny a přitom i včetně řidiče jí do této hodnoty schází dobře 2,5 metráku.....;-)

Ale kdybych měl volbu omezenou na buď na jakože větší 1.4MPI/55-65kW nebo "motůrek do sekačky" 1.0/85kW tak si vyberu druhou možnost....při mých nájezdech neřeším, co bude, když motor najede 200 tisíc.....;-)

0/0
25.4.2016 22:22

M13a60r50e27k 38H13r82u68b96y 6727732511638

Maly moturek neznamena vetsi efektivitu. Znamena jenom to, ze pojede vetsi cast zivota na vyssi vykon oproti vykonnejsimu. Je jasne, co to udela s zivotnosti.

Papirova spotreba je specialne od VW vubec zbytecny udaj ;-)

+1/0
25.4.2016 0:06

J57i59ř56í 36S60c75h90w53a12c66h 8548804638186

každej motor se stejným autem při stejné rychlosti jede na "stejný výkon". A existují sice větší motory, ale s menším výkonem, co to asi udělá s jejich životností?;-)

0/0
25.4.2016 0:17

A28n33d10r36e32j 77O57l74e45k82s87a 3715641307391

Bude o to delší.

0/0
25.4.2016 16:19

J57i39ř24í 26S21c80h91w25a55c43h 8928724928586

no vidíš, a přitom pojede větší část života blíže své hranici maximálního výkonu než ten foukanej litr.....stejný pravidlo se tu objevuje, jen s opačným výsledkem .....;-D

0/0
25.4.2016 20:39

A57n83d71r57e48j 73O50l73e72k46s29a 3845101837201

Ale jdi, je přece rozdíl, jestli stejnej maximální výkon realizuješ na miniaturizovaným stroji s mezním namáháním materiálů, nebo na větším, kterej má teplotní rezervy a přirozený mechanismy bránící destrukci. Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti.

0/0
25.4.2016 21:56

J52i71ř13í 35S33c72h18w25a65c47h 8968474408836

v octavii býval jakože větší motor 1.4/55kW. Řekněme, že auto při 130 potřebuje 30kW to je v tomto případě 55% maximálního výkonu motoru konstrukce staré cca 20 možná 30 let.....

V případě 1.0/85 kW je to jen 35% max výkonu motoru modernější a odolnější konstrukce.

Který motor je zatěžován více vzhledem ke svému maximu?

P.S v roce 1930, kdy pro 55 kW byl potřeba objem motoru asi 2.5 litru. O 1.4MPI/55 kW by tehdy nejspíš internetoví diskutéři prohlašovali cosi o miniaturizovaném stroji na pokraji mezního namáhání materiálů s minimální životností....;-)

0/0
25.4.2016 22:37

J79i88ř84í 83S81c85h34w13a98c16h 8808644178646

Ještě k tvé poslední větě "Ty downsizovaný motory jsou jednoznačně krokem zpět, co se týká provozní spolehlivosti"

Něco takového můžeš tvrdit třeba i majitelům výkonnějších atmosfér třeba v Alfách.....řeknou ti, že ty motory jsou pro radost ne proto, aby se s nimi někdo chlubil, že s ním najel milion km.....

A tento "litřík", táhnoucí do nějakých 4000 otáček stejně jako dvoulitrová atmosféra může řadě řidičů dělat radost právě z tohoto důvodu.....a na to, že jim možná v 200.000 km odejde turbo zvysoka kašlou, protože to auto už dávno nebudou mít.....

0/0
25.4.2016 23:02

M51i78r90o94s90l40a45v 89S30u69c66h34y 5840759560910

Vývoj jde kupředu, to je fakt. Jenže princip spalovacího motoru se nezměnil. Jediné, co se mění, je množství nasávaného vzduchu a kvalita prohoření směsi. Toho se dosahuje vyšším tlakem - turbo žene vzduch, vstřikování přesným rozprašováním přivádí palivo v potřebném množství a čase. Motory jsou díky tomu menší, úspornější a výkonnější. Ale také komplikovanější a je třeba počítat s omezenou životností, resp. s nákladnějšími opravami po určité době provozu. Ale když se kouknu kolem sebe, tak je vlastně vše stavěno na omezenou životnost. Možná se za pár let potkáme jen s auty, kterým řekneme, kam chceme odvézt, a bude to. Nikdo nebude řešit objem, výkon, spotřebu. A možná to bude velká škoda, protože auta jsou skvělá, a krásně se o nich diskutuje.

+3/0
23.4.2016 15:14

M10i76r12o42s87l65a40v 10V25y12k34o27u67p13i28l 3520176113595

To jste řekl moc hezky ! Naprostý souhlas - diskuze je zábavná a poučná.

Na druhou stranu (k nákladům) : Měl jsem kdysi, jako první auto Škodu 120 (koupil jsem ojetou) a byl jsem s ní každý týden v servisu (po 45.000 km) a za co jsem ji koupil (v roce 1992 (za cca 52 tis. Kč) to jsem do ní nastrkal cca 45 tis. Kč za 4 roky !!! Takže následující auta (Felda 1,3 MPI 50 kW, Fábia 1,4 50 kW, Oktávka 1,6 MPI 75 kW a nakonec ze Škodovek Oktávka 1,8 TSI 118kW/250 Nm moment rok výroby 2010 motor vyrábělo Audi. To bylo "letadlo" = tím myslím v nezávodní kategorii OA ! Aby mne někdo zase nepoučoval, že 100 za 7,8 není závodnička. Měl jsem tedy za sebou 4 nová auta od Škodovky a NIKDY jsem neměl žádné potíže, které by se vymykaly běžnému servisu (jen Felda podsávala u sacího potrubí = oprava za pár šupů) Takže spokojenost. Nyní jezdím s motorem 1,5 Ecoboost od Forda - což je obdoba TSI, který má rovněž velice dobrou charakteristiku a zabírá od 1600 ot. a s SUV s hmotností téměř 1600 kg s ním jede dostatečně svižně. Takže rozhodně přeplňované motory doporučuji = není se čeho bát. Technika se stále vylepšuje. A na strašení nic nedejte.

+1/0
23.4.2016 19:50

M23i67r15o51s49l53a44v 97S63u24c24h61y 5490379520240

Děkuji za pěkný výčet. (I já byl překvapen u auta, které suverénně kralovalo statistikám nespolehlivosti, že mě vyšplouchlo jen jedenkrát. Nenastartoval jsem, v servisu mi poté sdělili, že moje baterka nepatří do auta, ale do muzea.) Určitě ale nepatřím k lidem, kteří se nechají strašit. Slabinou současných motorů (ať už je to záměr nebo technický stav věci) jsou vysokotlaké vstřikovače a řídící elektronika. Downsizing vede k nižším objemům, vyšším tlakům a motorům konstruovaným coby spotřební zboží. Neodsuzuji to a věřím, že i ta spolehlivost bude pro běžného uživatele naprosto dostatečná. Neměl jsem možnost svézt se s podobným tříválcem. Jel jsem ale s jinými downsizovanými auty (opět musím uznat, že ne s těmi posledními). Musím uznat, že auto jede. Musí se ale držet v otáčkách. Chyběl mi ten správný pocit komfortu, jen tak lehce polechtat plynový pedál, a auto vyrazí vpřed. Tiše, a klidně, jako by nebylo nic samozřejmějšího. To jsem zažil jen u šestiválce (osmiválec už má svůj charakteristický brukot, jinou alternativu jsem nevzkoušel). A proto sním, že si jednou nějaký klasický šestiválec pořídím, a že mě to auto přežije.

+1/0
24.4.2016 12:53

M79i87r14o32s63l23a60v 94V74y38k20o71u62p65i47l 3810776743955

Chtěl bych ještě dodat, že prostě různá auta si koupí lidé s různými požadavky.

V diskuzích se pořád řeší dokola tyto, níže uvedené, parametry, jako :

objem,

zrychlení na 100,

max. rychlost

velikost kufru - speciálně Oktávky !!!

A těmito parametry se nekompromisně porovnávají všechna auta bez rozdílu, jestli je to Fiat 500, Fábia, Oktávka......nebo Jeep, nebo skoro i moped !!!

Jenže mnoho lidí nechce = netouží po motoru o objemu 2-3 litry !

plno lidí nesleduje max. rychlost !

mnoho lidí nezajímá velikost kufru protože nestěhují denně ledničku na chatu. Takže ať si každí koupí co chce a jestli se to hodně prodává tak to asi lidi chtěli. Kdo chce klasický atmosférický motor ať si ho koupí. Vždy se dělají auta s tímto motorem a japonská, takže v čem je problém ? Nové věci mívají řadu chyb, ale přeplňované motory se dělají již řadu let, a začalo to právě s tou zde milovanou 1,9 TDI a postupně závad ubývá. Takž je to naprosto normální vývoj.

+1/0
23.4.2016 13:13

K77a42r70e59l 92V44y30d41r45a 2111860719778

Tříválec bude fungovat !

Rozpohybuje 1280 kg auta plus 4x105 kg (mojehmotnost) plus cca 60-100 kg zavazadel, tj. 1800 kg. Nejlépe je mít 1 HP na 10 kg váhy, aby to v pohodějelo (tj. 180 HP / 1,36 = 132 kW). Toč.moment 200 N.m je OK, ale 85 kW (=115HP) je jen na velmi volný rojezd. Podaří se vjet ze STOP-ky na D-1, z 0km/h na 80km/h?

A kolik ten motor bude muset mít otáček? Jak mizrychlí na hranici obce z 50km/h na 90 km/h? Nebudu muset mít 2. rychlostnístupeň a 3000 ot/min, aby to auto zvládlo? Tedy budu stále podřazovat a to užje lepší mít automat s pádly – ony ty kyčelní klouby při řazení docelatrpí ...

Teorie a studie říkají, že"

(1) „ ... výsledné výkonovéhodnoty 3-V motorů jsou srovnatelné s charakteristickými hodnotami 4-V motorů,s tím rozdílem, že jsou dosahovány při vyšších jmenovitých otáčkách ...“ a

(2) že spalovací motory mají nejvyšší účinost (tedy jsou nejúspornější) při částečném zatížení, tzn. v nízkých otáčkách.

Ano – na volnou jízdu a rozjezdy zpola naložené Octaviaetříválec URČITĚ bude stačit. Kdo žije sám nebo ve dvou tak si s 3-Vvystačí.

Ale rodina co vozí jízdní kola, tašky, apod. Sáhnealespoň po 1.6 TDI nebo výkonnějších benzínových nebo naftových verzích.

A marketing motoru 3-V při nastavené ceně nemůžefungovat. Nějaké procento obyvatel ČR bude jistě mít dvě auta – jedno na krátkéa jedno na dlouhé vzdálenosti. Ale drtivá většina lidí si bude auto kupovatjako „univerzální přibližovadlo do práce i na dovolenou“.

A také drtivá většina „prvomajitelů“ se bude přinákupu ohlížet na to, „za kolik auto prodají“, než našetří na nové. Jak si dnesstojí 3-V Fordy jako ojetiny? Nový Focus 1.0 EcoBoost 74 kW = 356.990,00 Kč.Stejné auto 2 roky staré je v AAA při 35.000 km za 210.000,00 Kč. přiakční ceně na úvěr [=58.9%]. 8-o

0/−1
22.4.2016 21:52

J39i59ř14í 71S28c95h37w59a54c53h 8568734258346

Na prodejní cenu se ohlíží drtivá menšina "prvomajitelů", zvláště v době, kdy nikdo neví za kolik se bude novinka po několika letech prodávat.

Ta uváděná cena Focusu je poněkud zcestná právě proto, že je to "akční cena" platná pouze při využití úvěru, protože její část je skrytá v úrocích za úvěr.

0/0
22.4.2016 22:16

K35a11r57e76l 79V70y62d56r46a 2471270539388

To nepochybně, ovšem prodávajcí řidič nedostane více, než je nejnižší možná cena nákupu - a to jsem chtěl vyjádřit.

Vidím, že každý z nás se pohybuje v jiné skupině prvomajitelů ... ty co znám já, prodávají auto po 2 letech a rádi by za něj dostali alespoň 75% nákupní ceny (Jižní Morava). ;-)

Dovoluji si zdůraznit, že většina obyvatel ČR si kupuje jedno univerzální "přibližovadlo", u kterého, když pojednou k Jaderskému moři, chtějí mít co nejmenší náklady na dopravu, když jednou v zimě do Jesníků nebo do jiných kopců, tak chtějí nastartovat i v -15°C, mít rychle vyhřáté auto a nahání jim hrůzu jakákoli "inovace", která při opravě "rozloží" jejich rodinný rozpočet,

a hlavně auto musí přes rok sloužit pro spustu krátkých přesunů do obchodů, školy a pod. Čtyřválcové ATM benzínové motory 1200 - 1600 ccm, alespoň v mém pohledu, toto splňují nejvíce.

A na závěr jedna lekce němčiny o autech MAZDA s ATM benzínovými motory: Mein Auto Zerstört Deutsche Arbeitsplätze - :-PR^

+1/−1
22.4.2016 23:08

L29u91k29á59š 73K50m48e93n32t 5159437194590

Atmosféru v kubatuře 1,2 - 1,6l bych již nikdy nechtěl. Nemá to absolutně žádný točivý moment. Všechen výkon je schovaný od 4500 otáček výš. Do 3000 otáček je to absolutně mrtvé. A jezdit s tím po městě je utrpení. Motor musí pořád točit. Kvůli malému točivému momentu jsou krátké převody, takže pocitově se motor pěkně vytáčí, ale auto nějak pořád nejede.

A největší utrpení s takovým motorem je dálnici. Kde díky krátkým převodům se už při 140km/h dostáváte s motorem přes 4000 otáček, což znamená kravál a vysavač nádrže.

Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců, ale s turbem a poznáte, že 1,2 s turbem bude ve všech ohledech podstatně lepší, jak jakákoli atmosféra 1,6. V nízkých otáčkách získáte tolik točivého momentu, že se při běžné jízdě v podstatě nepodíváte přes 3000 otáček a většinu času budete kolem 2000 otáček nebo kousek pod nimi. A na co zapomenete především, je nutnost neustále podřazovat a vytáčet motor, pokud po něm něco chcete.

+2/−3
23.4.2016 0:12

K77a67r27e86l 26V13y29d28r95a 2151430529208

V tom máte pravdu a moc Vám děkuji za větu " ... Zkuste místo toho auto se stejným objemem válců ... " - tedy 4 válce.

-

Faktem je že tomu turbu se nevyhnu, chci-li být schopen loudatpředpisových 94 km/h, a bezpečně a rychle předjet náklaďák spřívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h.

0/0
23.4.2016 10:44

J91i17ř76í 13S66c34h11w51a97c40h 8618344958986

"stejný objem 1.2" nemusí vždy znamenat 4 válce. Tedy u škodovky zatím ano, ale v případě BMW je oturbená 1.5 jen tříválcová ;-)

0/0
24.4.2016 23:09

M73a84r41e78k 52H42r69u21b83y 6877282601108

Zajimave - jezdil jsem s atmosferickym Golfem 1.6 i 1.2 TSI a pocitove se 1.2 vic trapil, mel sice vetsi zatah vodspodu, ale ve vyssich otackach vetsi spotreba - nebylo problem se s nim dostat pres 10l tam, kde atmosfera brala necelych 9 (nemecke dalnice).

Takze downsizovane motory jsou pro mne jenom obezlicka pro euronormy, ne vysledek vyvoje - a na tom se jako zakaznik nehodlam podilet.

+1/0
25.4.2016 0:13

J50i19ř10í 95S23c26h31w39a55c86h 8548114758846

pocitově?..... tím je řečeno vše......znamená to víceméně neobjektivně, při stejném způsobu vytáčení turba jako atmosféry a předpokládání stejných výsledků.... opomíjení jiné dynamiky turbomotoru.... Toť klasická chyba porovnávače zvyklého na atmosféru a neschopného pozměnit svůj přístup při jízdě s turbomotorem....

+1/0
25.4.2016 0:31

V57í36ť69a 86K34r91u16t29i54š 1200724635107

Asi se skutečně pohybujeme v jiné skupině prvomajitelů. Ta je za prvé velmi malá, pokud se bavíme o fyzických osobách, ne firmách (fyzické osoby zhruba čtvrtina ročních prodejů). A za druhé, skutečně jsem za posledních 15 let nepotkal nikoho, kdo by se chtěl zbavit po dvou letech takového obdobného "žebráka", resp. auta nižší střední v dnešní ceně do 500tKč, když je zde největší ztráta hodnoty.

0/0
23.4.2016 0:40

K76a32r94e91l 25V48y73d11r11a 2881390659208

Ano, je to tak.

Ale já jsem na serveru AAA vskutku našel ty Fordy Focus 1.0 - prostě je někdo prodává po 2, 3, a 4 letech. Jako by to byl důkaz, že referenční segment aut "Focus - Golf - O-2/3 - Megane" si zasluhuje 4 válce.

-

Jedu-li Trabantem, tak jeho atribut je 2-válec a nebudu do toho "rejpat" protože od takovéhoto "přibližovadla" víc nečekám a jsem šťastný že na mě neprší a že o víkendu nemusím čekat 2 hodiny na MHD, a povezu v tom další 3 lidi a budeme si zpívat, protože tam nemusí být ani autorádio.

Kdo dá 3-válec 1.0 (s turbodmychadlem i bez) do Fiesty - Clia - Fabie / Rapidu, bravurně posazuje "zadek na nočník" ;-) . Jako spoujezdec ve Fiestě jsem byl mile překvapen

Ale to si raději koupím jízdní kolo nebo celoroční jízdenku, než abych dal 360 tisíc za Škodu O-3 s trojválcem. Leda že by Škodovka chtěla říci, že vlastně se Octavia klidně chce srovnávat s Cliem a Fiestou - a ono by to v některých situacích odpovídalo?

0/0
23.4.2016 11:06

V79í77ť44a 39K54r34u50t66i84š 1620574275407

Jenže ztrátu hodnoty máte u jakéhokoliv auta s tím, že tato je v procentech větší u dražších aut. Nebo ty čtyřválce nikdo neprodává? Tzn. řešit to, jestli mám po x letech ztrátu 50 nebo 55% rozhodně závisí i na jiných faktorech, než je motor. na což samozřejmě existují zdroje a statistiky.

+1/0
23.4.2016 12:38

L17u43k88á55š 84K49m61e31n61t 5339907624840

V otázce dynamiky je naprosto ukradené, zda je to litr, dvoulitr, tříhrnek nebo čtyřhrnek. U dynamiky jsou podstatně pouze dva parametry. Průběh točivého momentu a průběh výkonu.

Pokud máte motor, který má od nějakých 1500 otáček točivý moment 200Nm, tak nemáte jediný důvod, proč byste měl motor držet ve vysokých otáčkách. Srovnejte si to s atmosférickou 1,6 MPI, která byla v OII. Ta měla vrchol krouťáku kolem 146Nm někde nad 4 tisíci otáčkami. Zkuste se podívat, jaký měla točivý moment při 2000 otáčkách. Podstatně nižší, než tento litrový motor. A jelikož točivý moment přímo souvisí i s výkonem, tak logicky, pokud má tento litrový motor ve 2000 otáčkách podstatně vyšší točivý moment oproti 1,6MPI z OII, tak má v těchto otáčkách i podstatně vyšší výkon.

To je právě to kouzlo přeplňovaných motorů. Mají v nízkých a středních otáčkách podstatně vyšší točivý moment a výkon než atmosféry. Atmosférický motor musíte točit, protože je do 4 tisíc otáček mrtvý. Turbomotor táhne od nějakých 1500 otáček. Proto se s tím litrem drtivou většinu času budete pohybovat v rozmezí 1800 - 2200 otáček. Na dálnici nebudete ve 140k/h točit 4500 otáček jako s atmosférou, ale na 6. stupeň budete točit nějakých 2600 otáček. A protože je ten motor malý a točí skoro o tisíc otáček méně, tak bude i podstatně tišší a bude mít menší spotřebu. A jelikož bude mít v těchto otáčkách pořád točivý moment 200Nm, tak nebudete muset podřazovat při táhlém kopci nebo když budete chtít zrychlit. Prostě sešlápnete plyn a počkáte vteřinu než to turbo přifoukne.

Jako pokud se dá v OIII naprosto bez problémů jezdit s 1,2TSi o výkonu 105 koní a točivém momentu 175Nm se spotřebou 5,8 litru s jízdou většinou po městě. Pak rozhodně nebude problém jezdit v OIII s motorem, který má o 10 koní víc, o 25Nm víc a který je možná o pár kil lehčí.

+4/−2
23.4.2016 0:02

A37n21d56r34e79j 56O68l80e35k51s19a 3805281397581

Přání otcem myšlenkyRv Malý turbomotor je stále na hranici možností a spotřeba tomu odpovídá. Musíte jezdit s lehkou nohou a stále na to myslet. Na co vlastně ten zázračný stroj potřebuje převodovku? Stačí prostě sešlápnout plyn, počkat vteřinu, než to turbo přifoukne a OIII bez problémů zrychlí z 90ti na 120 - na šestku :-P

0/−1
23.4.2016 16:12

V20í47ť42a 43K96r17u47t92i66š 1980834795707

ad 1) Prosím o uvedení zdrojů a srovnání třeba tříválce 1.0TSi 85kW s čtyřválcem 2.0 MPi 85kW, klidně to hoďte do grafu, ať ty vyšší otáčky jsou vidět.

ad 2) Teorie, studie jakož i praxe říkají, že nejvyšší účinnost (tzn. měrnou spotřebu v g/kWh) mají motory obecně ve středních otáčkách pod téměř plným zatížením. Zde jsou nejúspornější. Pokud ovšem máte na mysli nominální spotřebu, tak té dosáhnete v nízkých otáčkách a jízdě na co nejvyšší kvalt, což ovšem zcela mimo nejvyšší dosažitelnou účinnost daného motoru.

A prodejní cena? Nebude nijak vybočovat z průměru. 5R Forda v nejvyšší dostupné motorizaci jsem při stáří 2,5 roku kupoval pod 40% původní ceny, bez akce, hotově. Co tam máte dál?

+1/0
23.4.2016 0:06

K27a55r81e15l 63V70y64d39r72a 2161320479828

ad-ad 1) Sám se o ty parametry 1.0 TSI zajímám ale zatím jsem je nenašel ani na serverech Škoda Auto, VW nebo Porsche Informatik. Nevíte kde by se daly sehnat?

ad-ad 2) Tady jsem se od Vás naučil něco nového, jen to prozatím nedokážu aplikovat na Škoda O-3 s m=1.800 kg /4 chlapi, 4 tašky, basa piv a 2-patrový narozeninový dort na klíně/, 1.0 TSI 85 kW + 200 N.m a cestovní rychlosti 50-80-90-130 km/h (13,9-22,2 -25 -36,1) m/s, běžný valivý odpor pneumatik, a vyřešení potřeby bezpečnéhoa rychlého předjetí náklaďáku s přívěsem, co nemůže jet více než 86 km/h na silnici 1. třídy, třeba z Kolína do Poděbrad. U hmotnosti vycházím z předpokladu, že nikdo si nekoupí pětimístné Škoda O-3, aby v něm jezdil sám.

ad-ad 3) Vidíte jak se shodneme na tom, že 2-3 leté auto bude stát nejvýše 50% původní ceny. Tedy nemá význam kupovat novou Octavii s 3-válcem, protože kdo to udělá ztratí 50% a více nákladů. Takže až po 2-3 letech budeme schopni řici, zdali se tato motorizace pro Škodu O-3 vůbec osvědčila a jaké jsou náklady na toto vozidlo v průběhu části (menší nebo větší?) jeho životního cyklu.

Na závěr: Vy osobně jste se rozhodl pro nejvyšší dostupnou motorizaci Fordu. Existují okolnosti, za jakých byste považoval za výhodné koupit třívalec Ecoboost? A o jaké okolnosti jde?

0/0
23.4.2016 11:39

V65í35ť17a 46K45r14u31t32i71š 1510854575287

ad 1) Najdete je třeba na auto.cz pár dní zpět

ad 2) Nevím, co chcete aplikovat. Pro efektivní jízdu stačí kombinovat 3 jízdní styly, a to u jakéhokoliv motoru, konstrukce, objemu nebo výkonu. Pohodovou jízdu bez potřeby výkonu na co nejvyšší stupeň a nejnižší otáčky (turbo typicky klidně 1.500 - 1.800). Efektivní pružnou akceleraci v maximu točivého momentu pod až plným plynem (turbo obvykle 2.000 - 4.000 ot.). Při potřebě maximální akcelerace třeba při předjíždění podřazení do oblasti maximálního výkonu (turbo obvykle 4.000 - 6.000 ot.).

Nebo si myslíte, že atmosféra 75kW nebo TDi66kW, typické to motorizace třeba v OI, budou ve vašem případě živější? Pokud máte problém s výkonem 85kW kvůli běžné (velké) obsazenosti a nákladu, a je jedno z jakého motoru, auto vždy pojede velmi podobně, tak máte možnost zvolit jinou.

A vzhledem k tomu, že většina osobáků je pětimístných, tak i ten člověk, který jezdí převážně sám, si obvykle koupí takové auto. Třeba já nebo moje manželka máme v obsadě jeden člověk možná přes 90% jízd za posledních 15 let.

ad 3) shodneme. Podobný pokles ceny totiž mají všechna auta, a čím větší, dražší, výkonnější, tak tam je ten sešup o to rychlejší.

Ano, klidně bych si takové auto koupil, pokud by v danou dobu splňovalo mé potřeby s ohledem na velikost, výkon, způsob použití a (menší) roční nájezd.

+2/0
23.4.2016 13:02

K87a29r72e62l 67V79y72d88r20a 2171940379758

ad 1) Děkuji za Info (auto.cz).

ad 2+3) Tak tady bych poprvé uznal, že pro 90% jízdu v 1 by ten 3-V 1.0 TSI mohl stačit - asi jako 2. auto do rodiny.

Přesto - to je 2. auto v rodině, takže potom to 1. bude zajisté dimenzované na větší počet osob, větší náklad a větší vzdálenosti.

De facto vyjadřuji názor na auto, když je v rodině jenom jedno: více univerzální, větší, výkonnější a silnější.

Pak se přesouváme do diskuse zdali v roce 2016 má referenční česká rodina jedno nebo dvě auta.

0/0
23.4.2016 14:24

M63i67r93o80s73l36a20v 59V33y80k66o58u62p48i75l 3480946833395

Vážení,

kdo chce diskutovat a neplácat zde staré hospodské "pravdy" o tom, že "vobjem" nenahradíš, měl si projít jednotlivé charakteristiky motorů, tedy jejich křivky výkonu v kW a kroutícího momentu v Nm.

Podívejte se kolik měly Oktávky s motory 1,6MPI (1,9TDI ), 2,0 MPI atd. ..výkonu a kroutícího momentu od začátku jejich výroby a zjistíte, že se to posunulo dolů k malým motorům, tak jako se mobily zmenšily od těch, kde se nosila taková ta kabela s baterkou (jak radiostanice na vojně) do dnešních "placek", které toho umí 1000x vice a nic to neváží. Pro toho kdo si neobrátil kalendář připomínám, že je rok 2016 a už nejezdí parní stroje. Mimochodem měl jsem Oktávku 1,8 TSI (r.v. 2010) 118 kW a 250 Nm, zrychlení tohoto modelu na 100 za 7,8 s a bylo to opravdu velmi rychlé auto. Nyní mám jinou značku s motorem 1,5 přeplňovaným a je to také vynikající motor.

+3/−2
22.4.2016 18:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.