Diskuse k článku
Stavitelé vozidel budoucnosti, pozor: génius elektromotorů chystá auto
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P10e10t10r 10H10a10r10i10p10r10a10s10a10d 10H10a10j10i10č 8103100104107Dyson je mimořádně nadaný člověk. Přeji mu úspěch, i když to pro každého ten EV asi nebude. Jeho vysavače jsou dost drahé. |
![]() |
L10u10b10o10š 10J10e10l10í10n10e10k 6104106109103Marketing by se neměl přehoupnout do ještě většího oblbování. To je něco jako "digitální zvuk" :) Je celkem jedno, jestli se proud mění komutátorem nebo invertorem, a je jedno, která část bude stator a která rotor... Pan Dyson by si měl nejdříve seštelovat ty jeho cyklovysavače, nebo spíše přemisťovače prachu. Ale kouzlo dotací už asi pochopili i v království... |
![]() |
V10o10j10t10ě10c10h 10P10a10v10l10í10k 5104101104108Dysonův digitální motor není žádný vynález, je to pouze již dávno známý vysokootáčkový BLDC motor s rotorem z neodymového magnetu a digitálním bezsenzorovým řízením. Samozřejmě, že MÁ měděné vinutí, bez toho by to nešlo. Dokonce i vcelku klasické železné jádro statoru. Ale na krabici s designovým vysavačem se takový nápis hezky vyjímá. Dyson je firma žijící designem, nikoli vynálezy, jak se snaží tvrdit. |
![]() |
J10o10s10e10f 10Š10o10l10t10e10s 8104108100103Elektromobil je v plánu, ale až příští rok. Jezdil jsem chvíli BMW i3 a super. Ale ta cena je zcela mimo realitu. Příští rok koupím na ježdění kolem Renault Zoe na firmu. Ideální vůz. |
![]() |
P10a10v10e10l 10S10o10b10o10t10k10a 5100104Takové hlouposti... LiIon reakce v akumulátorech je stejně limitující jako F = m * g. Dejte ty peníze raději na výzkum antigravitace, ta by byla přínosnější a i akumulátody by pak stačily menší |
![]() |
Z10d10e10n10ě10k 10D10u10b10e10c10k10ý 3107104100108Teď není důvod aby se do výroby aut nevrhla Kofola. Už vyrábí univerzální prosředek na povolování šroubů. :-) |
![]() |
M10i10l10o10s10l10a10v 10U10r10b10a10n 4108109100103A Coca-Cola by ve spojení se želatinovými medvídky mohla vymyslet nové palivo. |
![]() |
P10e10t10r 10B10á10č10a 8105106105105Auto budoucnosti? No pfuj Nikdy nebo navzdy! |
![]() |
Š10t10ě10p10á10n 10B10i10n10k10o 3106104103106Jestli to auto bude jezdit jako když ten vysavač vysává, tak potěš koště |
![]() |
O10n10d10ř10e10j 10Z10d10e10r10a10d10i10č10k10a 6104105103108Tak ale zase ten jejich vysoušeč rukou je jedinej, kterej ruce fakt osuší.. |
![]() |
V10o10j10t10ě10c10h 10P10a10v10l10í10k 5104101104108Zato ale šíří bakterie a viry z rukou nemocných lidí až desítky metrů daleko (výsledek nedávného výzkumu). Papírové utěrky jsou výrazně hygieničtější. |
![]() |
P10a10v10e10l 10M10a10t10o10u10š10e10k 1102103103103tak to by mě zajímalo jakou čínskou kopii jste si sehnal...jestli se jmenuje dhy-son, tak se není čemu divit |
![]() |
R10o10s10t10i10s10l10a10v 10C10i10b10u10l10k10a 2109109100104A máte opravdu originální Dyson? Máme ho doma přes deset let a funguje pořád dokonale jako nový... |
![]() |
M10i10r10o10s10l10a10v 10J10a10r10o10š 6100102109107Myslím, že ETA už Škodovce konkuruje, minimálně ve zvucích vyráběných zařízení. Litrový tříválec bude kvičet stejně jako mixér od ETY. Podívejte a poslechněte si F1.
|
![]() |
S10t10a10n10i10s10l10a10v 10K10r10e10j10c10a10r 6107106103104Kdy asi začne Škodovce konkurovat ETA |
![]() |
O10n10d10ř10e10j 10K10r10y10š10t10o10f 6103101JJ -taková Remoska na kolech- |
![]() |
J10a10n 10D10l10o10u10h10ý 7104109100109Kdyz je tak slavnej, proc se ty kolecka nepouzivaj na ceskych stavbsch? :-D |
![]() |
M10i10c10h10a10l 10Š10t10a10j10n10r10t 4104101102107Myslím, že ten motor spíš nemá vinutý rotor a nemá permanentní magnety, ale má vinutý stator. Teda pokud je to reluktanční motor. Možná by bylo lepší se více věnovat motorům a méně hype na Dyson |
![]() |
P10a10v10e10l 10H10e10k 8107106103101Jak asi funguje elektromotor bez měděného vinutí? Má vinuti z jiného kovů nebo je chyba v překladu? |
![]() |
O10n10d10ř10e10j 10Č10a10p10k10a 6101101103104Chyba v překladu, vinutí není akorát na rotoru (má tam neodymové magnety), stator samozřejmě cívky potřebuje. |
![]() |
D10e10n10i10s 10W10i10t10z10k10u 3103101109107a je po srandě, do aut se cpou motory velké jak vysavače a teď už i rovnou na vysavači budeš jezdit |
![]() |
R10a10d10i10m 10P10o10l10á10š10e10k 9106103109109No jestli to budou vysokootáčkové elektromotory, tak ty mohou být klidně velké jako vysavač. Čím vyšší otáčky, tím mají dnešní motory vyšší měrný výkon na jednotku hmotnosti.Motor velký jako vysavač klidně může mít výkon těch potřebných pár desítek kilowatt. |
![]() |
V10o10j10t10ě10c10h 10P10a10v10l10í10k 5104101104108Bohužel u vysokootáčkového motoru naráží užití na to, že nejde nijak efektivně zpřevodovat do relativně nízkootáčkového pohybu kol auta. Proto se hodí třeba do vysavače, nebo zubní vrtačky, ale jako hnací agregát automobilu nikoli. |
![]() |
A10l10e10x 10K10o10u10b10a 6100102104101Elektromotory v moderních hybridech nejsou o moc větší než ten z vysavače (jinak by se tam nevešly), ale přesto zvládají přes 50kW, důvodem je poněkud jiná konstrukce. |
![]() |
D10e10n10i10s 10W10i10t10z10k10u 3103101109107hoši já nikde netvrdím, že by měl být elektromotor obrovský, aby měl dostatečný výkon, tou velikostí jsem narážel na spalovací motory o obsahu 1 litru a jízdou na vysavači, jsem myslel, že nám teď výrobce vibrátorů nebo zubních kartáčků vyrobí i auto |