Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavitelé vozidel budoucnosti, pozor: génius elektromotorů chystá auto

Postavit elektromobil je v mnoha směrech jiná práce než postavit klasické auto. Proto se do takových dobrodružství pouštějí i firmy, které o autoprůmysl dosud nezavadily. K „exotům“, kteří se o něco takového pokoušejí, se po Applu a Googlu přidává výrobce domácích spotřebičů Dyson.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62e31t45r 53H61a58r23i21p34r35a52s51a15d 94H30a35j20i28č 8193240674907

Dyson je mimořádně nadaný člověk. Přeji mu úspěch, i když to pro každého ten EV asi nebude. Jeho vysavače jsou dost drahé.

0/0
22.4.2016 22:51

L31u76b20o40š 51J33e57l65í58n55e95k 6654646149693

Marketing by se neměl přehoupnout do ještě většího oblbování. To je něco jako "digitální zvuk" :) Je celkem jedno, jestli se proud mění komutátorem nebo invertorem, a je jedno, která část bude stator a která rotor... Pan Dyson by si měl nejdříve seštelovat ty jeho cyklovysavače, nebo spíše přemisťovače prachu. Ale kouzlo dotací už asi pochopili i v království...

0/0
20.4.2016 21:00
Foto

V92o65j84t64ě46c89h 52P57a45v84l48í43k 5404341784548

Dysonův digitální motor není žádný vynález, je to pouze již dávno známý vysokootáčkový BLDC motor s rotorem z neodymového magnetu a digitálním bezsenzorovým řízením. Samozřejmě, že MÁ měděné vinutí, bez toho by to nešlo. Dokonce i vcelku klasické železné jádro statoru. Ale na krabici s designovým vysavačem se takový nápis hezky vyjímá.

Dyson je firma žijící designem, nikoli vynálezy, jak se snaží tvrdit.

+3/0
20.4.2016 16:47

J83o46s71e10f 67Š42o31l17t88e62s 8674768960553

Elektromobil je v plánu, ale až příští rok. Jezdil jsem chvíli BMW i3 a super. Ale ta cena je zcela mimo realitu. Příští rok koupím na ježdění kolem Renault Zoe na firmu. Ideální vůz.

+1/0
20.4.2016 16:23

P48a39v25e65l 26S61o34b59o30t11k77a 5290744

Takové hlouposti...

LiIon reakce v akumulátorech je stejně limitující jako F = m * g.

Dejte ty peníze raději na výzkum antigravitace, ta by byla přínosnější a i akumulátody by pak stačily menší ;-D

0/−2
20.4.2016 16:11

Z55d13e89n27ě41k 79D10u21b28e92c14k12ý 3597444760748

Teď není důvod aby se do výroby aut nevrhla Kofola. Už vyrábí univerzální prosředek na povolování šroubů.

:-)

+2/0
20.4.2016 14:47

M83i31l75o60s88l45a18v 27U73r17b26a29n 4348259700313

A Coca-Cola by ve spojení se želatinovými medvídky mohla vymyslet nové palivo.;-)

+2/0
20.4.2016 15:47

P47e67t75r 13B98á44č36a 8965956435295

Auto budoucnosti? No pfuj Rv

Nikdy nebo navzdy!

0/0
20.4.2016 14:46
Foto

Š46t21ě63p66á27n 56B83i46n78k12o 3686844193946

Jestli to auto bude jezdit jako když ten vysavač vysává, tak potěš koště ;-DR^. Nevysaje to nic, permanentně ucpaný, nepraktický a vrcholem všeho je seznam toho, co vysávat nesmíte vůbec. Úplně vidím ten manuál k autu ;-).

+3/−2
20.4.2016 11:50

O71n52d33ř62e80j 85Z13d32e81r63a91d67i73č75k48a 6934785633558

Tak ale zase ten jejich vysoušeč rukou je jedinej, kterej ruce fakt osuší..

+3/0
20.4.2016 15:00
Foto

V25o70j16t20ě50c97h 72P50a77v90l29í78k 5824651174378

Zato ale šíří bakterie a viry z rukou nemocných lidí až desítky metrů daleko (výsledek nedávného výzkumu). Papírové utěrky jsou výrazně hygieničtější.

0/0
20.4.2016 16:49

P91a12v43e25l 57M26a23t39o98u74š58e81k 1182973833323

tak to by mě zajímalo jakou čínskou kopii jste si sehnal...jestli se jmenuje dhy-son, tak se není čemu divit ;-D...jinak já tento vysavač (konkrétně dc23 animal pro) mám již několik let a funguje naprosto perfektně, vysává bez ztráty výkonu a navíc nepotřebuju žádné sáčky, protože funguje na principu cyklonu...opravdu by mě zajímalo, jaký model máte na mysli, protože když si někdy budu kupovat nový vysavač, tak opět zase jedině dyson...

+1/0
20.4.2016 15:18

R14o39s92t33i65s42l82a64v 17C45i34b40u61l83k18a 2119659480564

A máte opravdu originální Dyson? Máme ho doma přes deset let a funguje pořád dokonale jako nový...

+2/0
20.4.2016 16:02

M90i45r48o96s98l56a76v 20J75a48r89o42š 6790162959747

Myslím, že ETA už Škodovce konkuruje, minimálně ve zvucích vyráběných zařízení. Litrový tříválec bude kvičet stejně jako mixér od ETY. Podívejte a poslechněte si F1.

;-D8-oRvEU

+3/−1
20.4.2016 11:22

S52t72a82n71i58s29l77a17v 22K90r81e76j25c65a57r 6267696513914

Kdy asi začne Škodovce konkurovat ETA? Ta přeci má také Českou tradici jako Dyson!! A možná i stejně vzdělané zaměstnance.

+2/−1
20.4.2016 8:41

O86n64d41ř93e76j 88K31r17y25š27t13o54f 6343651

JJ -taková Remoska na kolech-;-)

+1/−1
20.4.2016 9:18

J19a64n 38D82l76o96u71h66ý 7414849170739

Kdyz je tak slavnej, proc se ty kolecka nepouzivaj na ceskych stavbsch? :-D

+3/0
20.4.2016 7:14

M98i94c19h90a73l 72Š37t23a19j19n21r78t 4164821372227

Myslím, že ten motor spíš nemá vinutý rotor a nemá permanentní magnety, ale má vinutý stator. Teda pokud je to reluktanční motor. Možná by bylo lepší se více věnovat motorům a méně hype na Dyson

+4/−1
20.4.2016 7:11

P62a88v18e46l 57H20e15k 8107286423921

Jak asi funguje elektromotor bez měděného vinutí? Má vinuti z jiného kovů nebo je chyba v překladu?

+2/0
20.4.2016 6:58

O53n30d30ř33e56j 85Č12a88p36k96a 6341531393264

Chyba v překladu, vinutí není akorát na rotoru (má tam neodymové magnety), stator samozřejmě cívky potřebuje.

+1/0
20.4.2016 9:44

D20e56n98i53s 59W75i93t69z58k14u 3513751709267

a je po srandě, do aut se cpou motory velké jak vysavače a teď už i rovnou na vysavači budeš jezdit

+8/0
20.4.2016 6:18

R88a88d19i72m 40P79o83l92á87š85e64k 9926143929119

No jestli to budou vysokootáčkové elektromotory, tak ty mohou být klidně velké jako vysavač. Čím vyšší otáčky, tím mají dnešní motory vyšší měrný výkon na jednotku hmotnosti.Motor velký jako vysavač klidně může mít výkon těch potřebných pár desítek kilowatt.

+3/0
20.4.2016 7:50
Foto

V25o37j45t77ě29c47h 63P16a56v68l66í98k 5834701264808

Bohužel u vysokootáčkového motoru naráží užití na to, že nejde nijak efektivně zpřevodovat do relativně nízkootáčkového pohybu kol auta. Proto se hodí třeba do vysavače, nebo zubní vrtačky, ale jako hnací agregát automobilu nikoli.

0/0
20.4.2016 16:52

A79l24e84x 98K46o86u61b23a 6590422274671

Elektromotory v moderních hybridech nejsou o moc větší než ten z vysavače (jinak by se tam nevešly), ale přesto zvládají přes 50kW, důvodem je poněkud jiná konstrukce.

+1/0
20.4.2016 8:46

D23e88n66i70s 10W68i43t75z16k96u 3503771349827

hoši já nikde netvrdím, že by měl být elektromotor obrovský, aby měl dostatečný výkon, tou velikostí jsem narážel na spalovací motory o obsahu 1 litru a jízdou na vysavači, jsem myslel, že nám teď výrobce vibrátorů nebo zubních kartáčků vyrobí i auto

+2/0
20.4.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.