Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva roky s kombíkem ze Žiliny: dojem z ceedu kazí jen detaily

Sedmdesát tisíc kilometrů bez závady, bez investic. Kia Cee ́d SW, se kterou dva roky jezdí spolupracovník redakce, může ve všech ohledech konkurovat „tradičním“ evropským značkám. Korejský rodokmen prozradí jen pár detailů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88a52u48l 29J90a82r46o89s 2523628950

Ja najel bez problemu z autem Nisan Quest [mini van] pro 7 lidi 300 tisic km .Nezral vubec olej a vymeny jsem tak casto nedelal.Jezdil by dal,kdybych ho nenechal v USA.;-)

0/0
27.4.2016 19:59

M81a68r83e14k 29J30a23n67e68č18k26a 1357106783231

Sice korejské ani "české" vozy nejsou moje cílovka, ale nechápu, proč ten font písma je kritizován. Mě naopak přijde velmi dobře čitelný a chválím také to, že je použit monochromatický displej a ne ty barevné přeplácanosti, které v noci až neskutečně dokážou oslňovat a tahat oči. Navíc i Korejci už pochopili, že sklopit zadní sedáky do roviny s podlahou kufru je velmi praktická záležitost. Sice jsem už navykl toho dosahovat i při pouhém sklopení opěráků a ne při tom cvičit i se zadními sedáky, ale oceňuji snahu výrobce, aby vše bylo v rovině. A ty často praskající žárovky určitě nejsou problémem pouze Kie za předpokladu, že používá také problémovou klasiku H7. Ale mít sjeté desky už po 60tkm, svědčí buď o nic moc kvalitě materiálu na jejich výrobu, anebo pan redaktor jezdí rád stylem brzda plyn.

0/0
27.4.2016 15:05

Z35d98e97n80ě57k 42M35o33r91á92v57e32k 5117818658313

Mně by spíš zajímalo, jak se dlouhodobě podepíšou na motoru ty dlouhé výmny oleje. 30 tisíc na jednu náplň je prostě moc.

+1/0
27.4.2016 14:20

J79i21ř74í 98P45u25t21í16k 7368183583452

Máme 1. generaci od 2008, 1.6 CRDi. Služební provoz. Dnes najeto cca 330 tisíc. Provoz mix městský + meziměsto. Závady v podstatě kosmetické, jediná větší byla dvojnásobná výměna řídící tyče okolo 70 tis. km, to se odehrálo v záruce, tam něco udělali buď v Žilině a nebo v servisu blbě. Jinak jen běžná údržba, oleje, destičky. Od cca 180 tisíc hvízdá turbo, podle servisu ale jinak chodí dobře a holt už na to má nárok - už se nevyplatí nové nebo repase, brzy nás autíčko asi opustí. Pro mě velké plus např. oproti evropským autům, které jsem měl tu čest potkat (frantík a ital) - žádné vrzání a vůle v interieru. A proti stejně staré OII s 1.9 TDI PD je ten motor znatelně méně hlučný. Detaily, co popisují v článku mě fakt neberou, jediné co sedí je fakt, že je na palubce vidět každé smítko špíny. Ale palec hore - třeba - nízká, skoro žádná dolní hrana kufru, což oceníte při nakládání a možnost sklopení sedaček do roviny s kufrem. Za mě tedy můžu rozhodně doporučit, pracant a ještě k tomu poměrně pohledný.

+2/0
27.4.2016 12:13

Z84d74e83n78ě20k 73M56o45r21á38v36e95k 5837878358703

Tak srovnávat hlučnost commonrailu s TDI-PD není úplně férové. Jsou konstrukčně jiné a komfort je prostě vykoupený vyšší spotřebou.

+1/0
27.4.2016 14:18

P92e95t30r 74F20e85i25g53l 5448573420232

Cee'd kombi je jedno to tech velmi dobrych aut pro rodiny...nenadchne, neuškodí...proste doveze kam je potreba za rozumné penize...mel jsem na zkoušku tento motor a bylo to naprosto v pohode i na delsi cesty...

0/0
27.4.2016 11:40

C34y98r45i42l 30P29a96v82e43l22k46a 4356962868205

Jen k tomu, že 70 000 km vydrží každý nový auto:

OCT II 1.6. TDI po 80 t. km - odešly vstřiky, oprava za 70 000 Kč. Passat 2.0 TDI po 90 000 km se rozpadlo čerpadlo, to samý u superba ve 120 000 km - komplet oprava celého systému za 130 000 Kč.

Tři fabie ze sedmi 1.2 TSI nepřežily tři 65 000 km, a tak dále. A vtipná byla výměna kabelového svazku v motoru u další fabie 1.2 - 34 000 Kč!!! - najeto 55 000 - blbla elektrika, blinkry a atd. Brzdové kotouče se u Fabie II začaly vlnit při 35 000 km - prý je to normální. U Nissana mi vydržely 90 000 km.

+2/−4
27.4.2016 10:46

J16a64r38e86k 16W87o25l31f 5470819860

Buď se neumíte k autu správně chovat, nedodržuje pravidelný servis nebo jste pekelný smolař, každopádně nakydaný hnůj na koncern vám nežeru.

+2/−1
27.4.2016 10:54

C51y87r54i19l 67P33a58v13e11l63k95a 4226712848525

Ha ha ha ;-D myslíte, že všemi auty jezdím sám a najednou? Jedná se samozřejmě o firemní auta. Majitel chce vždycky koncern, tak jej má. Aktuálně vždy šest až osm aut v provozu.

Vaše reakce odráží úroveň vaší inteligence.

+2/−3
27.4.2016 11:13
Foto

I91v50a73n 98K46o40p97t48a 5887552571467

No pokud s nimi jezdí více řidičů a chovají se jak je obvyklé "z cizího krev neteče" tak by takto odcházela jakákoliv značka.

Co si budem povídat vidíte to nejspíš každý den, skočí do toho a za rohem už má plný plyn a po pěti km už je na dálnici a naložímu 150kmh. Jenže po těch pěti km je motor ještě studený a všechno enormně trpí.

+1/0
27.4.2016 14:30

P36e58t94r 21S38l54o15v96á58k 9105565697589

Sorry ale tak slaby najazd s takymi poruvhami neomluvis ani striedanim ridicu, to je proste bieda

0/0
27.4.2016 18:00
Foto

I80v86a29n 85K57o60p37t33a 5207742521467

Způsobem používání odrovnáte cokoliv do 100.000km. Jde hlavně o to jak s tím jezdí. Zda je ke způsobu používání adekvátní motorizace, třeba na dálnice jsou 1,2HTP či TSI poněkud nevhodné atd.

0/0
28.4.2016 9:09

J94o89s46e77f 87D17v77o68ř84á68č56e52k 9262684635765

v předchozí práci jsem meli firemní fabky a oktavky II, a dva Yetti, furt něma byl nejaky problem z 15ti aut se nestalo že by se v parku sešli všechny vždy minimalně tve vetšinou tři chyběli, pořád tam svitila nejaka kontrolka, a neco nefungovalo najezdili cca 40tis ročně, ted mame v praci kie ceed krátky ne kombi, maji 1,6tky motory, jizda uplne pekelna oproti fabce a octavě, jede to i do kopce, krom toho že je to v servisu jednou za rok na nějake prohlidce, všechno šlape žádný problem, super auto až mě to překvapilo jak ty kie jsou perfektní když jim odpustiš detaily ve vzhledu palubky, ale domluvil jsem si zkušební jizdy v kie, prohjel jsem serrento, sportage, soul a optimu a kia mě posadila na prdel, srovnej cenu vybavu kvalitu, motory žadny tři valcovy jednolitry honěny turbem ktery se ti po****, nemužu řict pul špatnyho slova na kiu, na škodu hodně, a navic jed s oktavkou 250km na jeden zatah tak z těch jejich sedaček vylizaš jak zmlacenej,

+2/−2
27.4.2016 11:17

M72a23r47t44i76n 49M46o83t37y89č18k68a 6381597787974

my máme taky jen škodovky... a kupodivu nikdy žádnej problém... V servise prakticky jen na předepsanou údržbu... nájezdy cca 50t/rok... ale asi se k tomu umíme chovat...

+1/0
27.4.2016 11:27

C66y86r28i79l 61P59a63v20e19l91k69a 4736182598115

Tak s těma sedačkama u Octavie je to pravda! A 1.6 v Ceedu jsem zkoušel a je to motor úplně v pohodě.

0/0
27.4.2016 12:13

R88i13c83h17a50r21d 75M72i81c52h11a11l48o70w93s40k93i 1591879245666

Taky Ti nevěřím ani slovo.

0/−1
27.4.2016 11:21

J89o64s19e85f 93D66v81o26ř85á35č73e45k 9292444595775

to jste vy- vam kdyby se oktava rozpadla pod zadkem tak donekonečna budete tvrdit že to auto je super ui když s nim musiš byt co 14dni v servisu, chapu concern a nic jineho neexistuje a vše ostatni jsou šmejdy, byl jsi se nekdy v kie projet že nevěříš? srovnal sis cenu a vybavu?

+2/0
27.4.2016 11:26

M57a88r93t81i79n 77M67o84t85y80č67k17a 6901317127244

ano.. poměr cena / výbava mluví jasně ve prospěch korejců... Ale o kvalitě se můžem začít bavit při nějakých rozumných nájezdech... Do 100t vydrží všechna auta (pokud se k tomu bude rozumně chovat..), zajímavý údaje o kvalitě a nákladech na servis jsou po 200t...

0/−3
27.4.2016 11:34

P28e16t38r 25M69i49c59h55á66l86e86k 4849280836628

V tom případě je nejlepší můj Renault Kangoo 1,9 dti - najeto cca 520 000 km, náklady na údržbu nízké:-)

0/0
27.4.2016 14:50

M44a29r93t74i24n 38M45o18t10y70č36k16a 6261977957404

jen jestli je problém v autech a nebo v těch, co je používají a jak se k nim chovají...

0/0
27.4.2016 11:24

J14o66s65e54f 97D41v44o59ř51á59č77e22k 9392274225285

samozřejmne problém byl že ty auta dostavaj na prdel, ale dostavaj všechny stejně, motory se vytačej , gumy jsou za sezonu sjety, na kie aspon drží řízení nemusíš s ni dvakrat do roka na vyměnu táhla řízení a na geometrii po každe projeté díře

0/0
27.4.2016 11:30

C97y92r81i87l 16P68a67v93e33l41k24a 4866332418585

Nemůžu hodnotit, jak se chovají obchoďáci k fabiím a octaviím, ale ta OCT II 1.6 byla jednoho jednatele a passat a superb druhého a ti jezdí s tím jezdí slušně. A to vstřikovací čerpadlo pouštělo do palivového systému nějaké kovové špony a bylo třeba mj. i sundat nádrž a vyčistit jí.

Zajímavé je, že OCT I s 1.9 TDI takové problémy zdaleka neměly a jely líp. To samé Fab II s 1.4 MPI. Také téměř žádné problémy.

A k té Kie - známý dělá u firmy kde nakoupili v minulosti jedničkové Ceedy (4 ks) a dávali je pryč při cca 160 000 km a takové fatální problémy fakt neměli.

0/0
27.4.2016 12:08
Foto

I83v39a80n 70K85o32p53t57a 5767632491767

1,6TDi je motor na cesty kolem komína. Například jim moc nevědčí dlouhé dálniční jízdy, obzvlášt když to chcete hnát. 1,6TDI mi naštěstí rozmluvili.

Jinak z vlastní zkušenosti 1,9TDI PD 77kW je oproti 2,0 TDI neuvěřitelný lenoch.

0/0
27.4.2016 14:34
Foto

P81a92v85e66l 49K91a24l75u97s 6854776416202

Já si popravdě dnes po letech myslím, že největši ku....tko každého auta je mezi volantem a pedálem :-). Protože co jeden haní, druhý vychvaluje, jeden má problém s 50 000km, druhý u 300 000 jen blbiny..... Takže už všechno beru s humorem a nebo, co si nevyzkouším, nevím !

+1/0
27.4.2016 14:07

T84o76m47á39š 73L49u35d19v45í90k 1880977674372

Asi máte firmu plnou prasat.

0/0
27.4.2016 12:47
Foto

I88v27a32n 95K65o62p20t89a 5407832641417

No vidiíte a já se škodovkami mám zkušenost dokupy něco kolem 1,6 milionu km a prakticky bez závad. OII 1,9TDI - najeto 510.000 a jediné co se na tom autě měnilo byl chladič klimatizace stále ve firmě jezdí. Jinak NIC, spojka, turbo atd stále původní. Předtím O1 šla pryč na 420.000km a stav defakto stejný. Aktuálně O3 se 119.000km u ní 1x vodní pumpa v rámci záruky.

Ve firmě je mimo jiné ještě Fab1 1.4 TDI - 345.000km a stejný stav tedy mimo serva vše původní.

Jediná škodovka která mne kdy vypekla byla Felicie, po té co jsem do ní naložil 800kg a valil po dálnici 400km odešla spojka.

0/0
27.4.2016 14:25

D92e46n73i18s 91W24i14t71z10k53u 3223461919857

tak tohle je nejlepší vtip jakej jsem dneska slyšel, to budu zítra vyprávět každému kdo se zastaví na cigáro, co zase vypadlo ze škodovkáře za moudro

0/0
27.4.2016 17:31
Foto

I11v46a18n 52K60o56p14t10a 5347762391577

Klidně se na tu dvojkouvou můžete přijet podívat, a bez problému Vás vezmu i do servisu kde ji celou dobu servisujou a ti Vám to mohou potvrdit. Stejný tak u té Fabie, či O3.

Prostě takové zkušenosti se škodovkami mám. Pochopitelně neřeším spotřební díly destičky, sem tam nějaký čep, ložisko, tlumiče apod.

0/0
28.4.2016 9:06

P87e23t86r 87N20ě84m28e83č19e50k 1542144972513

Sorry, ale all inclusive výbava je něco úplně jiného......

+3/0
27.4.2016 10:29

L59u45m73i22r 60N94o21v50a72k 8961543826278

tak proč ne... mě jen děsí, že díky těmto levným vozům má auto každej i ten, kdo není tak schopný a za normálních okolností by si na auto nevydělal a pak to na silnicích tak vypadá... chudý maj chodit pěšky a ne tvrdit, že kia ceeapostrofd má stejné jízdní vlastnosti jak golf, protože v první zatáčce to na silnici neudrží a letěj...

+1/−7
27.4.2016 10:04

D33e49n84i27s 14W90i88t36z41k51u 3653971589137

mě spíš děsí že jezdíš ty, ať už ten řidičák máš nebo ne

+7/0
27.4.2016 10:12

P74e25t28r 33M43a19r11š98á12l82e53k 9795222234109

Přesně, taky mě štve, že spodina ve VW, Kiích, Škodovkách, Opelech, Fordech, Mazdách, apod. zapleveluje silnice. Potom když slušný člověk někam jede, tak aby furt stál v kolonách těchhle šrotů.:-P

+6/0
27.4.2016 10:12

P36a91v98e44l 54V86y63s67k37o80č58i66l 7163542537841

:-)

+1/0
27.4.2016 11:07

J84á28n 53K55o51t23ú92č 2796664988986

Presne takí trollovia ako ty nadávajú aj na tých, čo chodia pešo, aj na tých, čo jazdia na bicykli, aj na všetkých ostatných.

+2/0
27.4.2016 10:19

P15e75t25r 14S87m16o82l60n39y 3523967329219

aha, takže musím mít plno peněz a auto který jede jako po "kolejích" abych byl dobrej řidič. Pořádný auta nebourají. Doufám, že Vás na silnici nikdy nepotkám, abych vám náhodou nepřekážel vašnosto. ;-D

+1/0
27.4.2016 12:51

A75n80d72r46e79j 51K73r28á53l 7265466355675

Takze tu spojku jeste po 9 letech nevyladili? Mam 2008 2.0 CRDi. Spojku uz mi menili 3x (zhruba po 2,5 letech), jednou rekli, ze to je dvouhmotakem a menili ho taky.. A brzy tam pojedu zase uz po druhe po zaruce.

Jako kdyz jedu po nemecky dalnici 200, tak jsem spokojenej, ale ty servisy me drti.

+1/−1
27.4.2016 9:51

R38o24m18a48n 52S91m41a92t83a11n38a 6805522897898

Pokiaľ nevieš pracovať so spojkou na aute so silným motorom a dvojhmoťákom a páliš neustále spojku, kúp si automat a bude radiť a rozmýšľať za teba. Teraz sú tie dvojspojkové automaty vymakané a úsporné.

+1/0
27.4.2016 11:21

A49n64d77r12e66j 24K12r54á90l 7815146845365

Pomohlo ti to nejak psychicky? Posilil sis sebevedomi?

0/0
27.4.2016 12:07

R62o35m33a50n 85S44m89a45t35a70n24a 6815232717328

Stále si myslím, že pre teba je ten automat ideálna voľba. Pokiaľ niekto dokáže u jedného auta 3x po sebe odpáliť spojku, chyba asi nebude v aute, ale v šoférovi. Ale možno má niekto iný názor :-)

+1/0
27.4.2016 12:25

P88e41t52r 95P49e45t47r 6103352558843

Kiu davame po 7 letech z firmy ted pryc, najeto 240k km a od zacatku mela problemy se spojkou takze panovi celkem verim

0/0
27.4.2016 19:12

M12i60r22o50s34l49a47v 49K21a78š25p11a27r 7270661497636

Jak by vyšlo srovnání sesterských vozů Hyundai I30combi a Cee ́d combi? Je to fakt zcela stejné a tudíž záleží na ceně, za kterou se v daném okamžiku dá to které auto koupit?

0/0
27.4.2016 9:26

P30e86t65r 40S53l87o71v77á19k 9805955947209

Prakticky ano

+3/0
27.4.2016 9:45

R38o83m15a48n 43S64m88a49t67a62n68a 6725472817508

Prakticky sa líšia iba v drobnostiach. KIA používa techniku Hyundai. KIA má v koncerne Hyundai podobné postavenie ako Seat u VW. Športovejší a dynamický dizajn, tvrdšie naladený podvozok, kvalitnejšie audio (Siemens) a inak naladené motory. Hyundai je viac zameraný na rodinu a pohodlie. "Železo" a pomer kvalita/cena je však rovnaký. Či to zmontujú v Nošoviciach alebo v Tepličke je fakt jedno - súčiastky dodávajú tí istí výrobcovia, technológie montáže a pracovná kultúra podnikov sú identické. Motory sú z Tepličky, prevodovky z Nošovíc, aby kamióny nechodili nazad prázdne. Mne osobne sa viac páči KIA, ale údajne je o trochu lacnejší Hyundai. Aspoň na Slovensku sa viac predá i30, než Cee ́d. Predsa len cena je u zákazníkov tejto kategórie tá hlavná motivácia. Movitejčí idú do renomovanejších značiek.

+5/0
27.4.2016 12:35

A90n41d26r34e43j 29M82a68s16a31r81y72k 9560193806610

uplne suhlasim

0/0
28.4.2016 14:44

P70e11t96r 28K16u17b87á81t 7436253859312

Zase dalsi expert, ktery nepochopil pojmy jako je vykon, momentova krivka a objem. Srovnavat motory s ruznym objemem i kdyz maji podobny vykon je nesmysl. Kdyz uz srovnavat, tak s 1.6TDI. Vykon 92kW je na 1.6 hodne velky a je to prave o tech otackach. Doporucuji porovnat momenty.

+2/0
27.4.2016 9:25

D75e89n84i34s 12W15i71t98z54k13u 3783221589707

dát tři litry za výměnu destiček, tak to bych nechtěl.

0/0
27.4.2016 9:18

M28a60r95e81k 28M84a89l22ý 1622658301750

To mě taky zaujalo, zrovna před týdnem jsem řešil přední destičky na auto nižší střední (japonec) a výměna za 1200 KČ.

0/0
27.4.2016 9:20

D29e39n28i15s 36W22i93t85z72k16u 3943511799287

dyť tam taky nic není, práce na půl hodiny, destičky tak okolo litru + nějaká měděná vazelína na třmeny

0/0
27.4.2016 9:22

M94a36r71e65k 38M97a72l13ý 1382758331710

Já vím :-) A to ještě servis má docela nezanedbatelnou slevu z ceny pro koncového zákazníka a dovezou mu to až do dílny.

0/0
27.4.2016 9:28

M95i35r34o92s71l98a44v 88J51o15c78h 3782821483928

Tak 2 roky a 70.000km musí vydržet každé auto, ne ?. Až bude mít 180.000 a 6 let pak, se může mluvit o bezproblémovém autě.

Tam se teprve láme chleba a vznikají rodíly mezi autem a AUTEM ;-)

+12/0
27.4.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.