Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva roky s kombíkem ze Žiliny: dojem z ceedu kazí jen detaily

Sedmdesát tisíc kilometrů bez závady, bez investic. Kia Cee ́d SW, se kterou dva roky jezdí spolupracovník redakce, může ve všech ohledech konkurovat „tradičním“ evropským značkám. Korejský rodokmen prozradí jen pár detailů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46a15u42l 43J45a16r56o36s 2553338150

Ja najel bez problemu z autem Nisan Quest [mini van] pro 7 lidi 300 tisic km .Nezral vubec olej a vymeny jsem tak casto nedelal.Jezdil by dal,kdybych ho nenechal v USA.;-)

0/0
27.4.2016 19:59

M20a73r44e34k 60J72a50n80e70č53k84a 1777296803901

Sice korejské ani "české" vozy nejsou moje cílovka, ale nechápu, proč ten font písma je kritizován. Mě naopak přijde velmi dobře čitelný a chválím také to, že je použit monochromatický displej a ne ty barevné přeplácanosti, které v noci až neskutečně dokážou oslňovat a tahat oči. Navíc i Korejci už pochopili, že sklopit zadní sedáky do roviny s podlahou kufru je velmi praktická záležitost. Sice jsem už navykl toho dosahovat i při pouhém sklopení opěráků a ne při tom cvičit i se zadními sedáky, ale oceňuji snahu výrobce, aby vše bylo v rovině. A ty často praskající žárovky určitě nejsou problémem pouze Kie za předpokladu, že používá také problémovou klasiku H7. Ale mít sjeté desky už po 60tkm, svědčí buď o nic moc kvalitě materiálu na jejich výrobu, anebo pan redaktor jezdí rád stylem brzda plyn.

0/0
27.4.2016 15:05

Z96d73e75n33ě52k 74M71o29r51á61v76e84k 5647478778233

Mně by spíš zajímalo, jak se dlouhodobě podepíšou na motoru ty dlouhé výmny oleje. 30 tisíc na jednu náplň je prostě moc.

+1/0
27.4.2016 14:20

J65i67ř79í 42P48u35t47í57k 7448893473482

Máme 1. generaci od 2008, 1.6 CRDi. Služební provoz. Dnes najeto cca 330 tisíc. Provoz mix městský + meziměsto. Závady v podstatě kosmetické, jediná větší byla dvojnásobná výměna řídící tyče okolo 70 tis. km, to se odehrálo v záruce, tam něco udělali buď v Žilině a nebo v servisu blbě. Jinak jen běžná údržba, oleje, destičky. Od cca 180 tisíc hvízdá turbo, podle servisu ale jinak chodí dobře a holt už na to má nárok - už se nevyplatí nové nebo repase, brzy nás autíčko asi opustí. Pro mě velké plus např. oproti evropským autům, které jsem měl tu čest potkat (frantík a ital) - žádné vrzání a vůle v interieru. A proti stejně staré OII s 1.9 TDI PD je ten motor znatelně méně hlučný. Detaily, co popisují v článku mě fakt neberou, jediné co sedí je fakt, že je na palubce vidět každé smítko špíny. Ale palec hore - třeba - nízká, skoro žádná dolní hrana kufru, což oceníte při nakládání a možnost sklopení sedaček do roviny s kufrem. Za mě tedy můžu rozhodně doporučit, pracant a ještě k tomu poměrně pohledný.

+2/0
27.4.2016 12:13

Z31d91e30n64ě24k 63M25o58r61á78v98e62k 5447128258823

Tak srovnávat hlučnost commonrailu s TDI-PD není úplně férové. Jsou konstrukčně jiné a komfort je prostě vykoupený vyšší spotřebou.

+1/0
27.4.2016 14:18

P97e94t65r 26F32e75i70g21l 5608113570582

Cee'd kombi je jedno to tech velmi dobrych aut pro rodiny...nenadchne, neuškodí...proste doveze kam je potreba za rozumné penize...mel jsem na zkoušku tento motor a bylo to naprosto v pohode i na delsi cesty...

0/0
27.4.2016 11:40

C48y37r75i17l 84P33a80v29e68l55k29a 4506822628645

Jen k tomu, že 70 000 km vydrží každý nový auto:

OCT II 1.6. TDI po 80 t. km - odešly vstřiky, oprava za 70 000 Kč. Passat 2.0 TDI po 90 000 km se rozpadlo čerpadlo, to samý u superba ve 120 000 km - komplet oprava celého systému za 130 000 Kč.

Tři fabie ze sedmi 1.2 TSI nepřežily tři 65 000 km, a tak dále. A vtipná byla výměna kabelového svazku v motoru u další fabie 1.2 - 34 000 Kč!!! - najeto 55 000 - blbla elektrika, blinkry a atd. Brzdové kotouče se u Fabie II začaly vlnit při 35 000 km - prý je to normální. U Nissana mi vydržely 90 000 km.

+2/−4
27.4.2016 10:46

J14a87r79e78k 13W33o32l73f 5450939810

Buď se neumíte k autu správně chovat, nedodržuje pravidelný servis nebo jste pekelný smolař, každopádně nakydaný hnůj na koncern vám nežeru.

+2/−1
27.4.2016 10:54

C31y97r26i58l 53P62a62v66e10l22k50a 4336542598775

Ha ha ha ;-D myslíte, že všemi auty jezdím sám a najednou? Jedná se samozřejmě o firemní auta. Majitel chce vždycky koncern, tak jej má. Aktuálně vždy šest až osm aut v provozu.

Vaše reakce odráží úroveň vaší inteligence.

+2/−3
27.4.2016 11:13
Foto

I44v63a38n 49K45o75p48t23a 5167172711317

No pokud s nimi jezdí více řidičů a chovají se jak je obvyklé "z cizího krev neteče" tak by takto odcházela jakákoliv značka.

Co si budem povídat vidíte to nejspíš každý den, skočí do toho a za rohem už má plný plyn a po pěti km už je na dálnici a naložímu 150kmh. Jenže po těch pěti km je motor ještě studený a všechno enormně trpí.

+1/0
27.4.2016 14:30

P78e54t24r 15S11l71o89v50á58k 9305525967759

Sorry ale tak slaby najazd s takymi poruvhami neomluvis ani striedanim ridicu, to je proste bieda

0/0
27.4.2016 18:00
Foto

I86v30a94n 63K90o46p55t33a 5537542861207

Způsobem používání odrovnáte cokoliv do 100.000km. Jde hlavně o to jak s tím jezdí. Zda je ke způsobu používání adekvátní motorizace, třeba na dálnice jsou 1,2HTP či TSI poněkud nevhodné atd.

0/0
28.4.2016 9:09

J17o54s46e55f 58D12v52o46ř89á40č87e55k 9972454325825

v předchozí práci jsem meli firemní fabky a oktavky II, a dva Yetti, furt něma byl nejaky problem z 15ti aut se nestalo že by se v parku sešli všechny vždy minimalně tve vetšinou tři chyběli, pořád tam svitila nejaka kontrolka, a neco nefungovalo najezdili cca 40tis ročně, ted mame v praci kie ceed krátky ne kombi, maji 1,6tky motory, jizda uplne pekelna oproti fabce a octavě, jede to i do kopce, krom toho že je to v servisu jednou za rok na nějake prohlidce, všechno šlape žádný problem, super auto až mě to překvapilo jak ty kie jsou perfektní když jim odpustiš detaily ve vzhledu palubky, ale domluvil jsem si zkušební jizdy v kie, prohjel jsem serrento, sportage, soul a optimu a kia mě posadila na prdel, srovnej cenu vybavu kvalitu, motory žadny tři valcovy jednolitry honěny turbem ktery se ti po****, nemužu řict pul špatnyho slova na kiu, na škodu hodně, a navic jed s oktavkou 250km na jeden zatah tak z těch jejich sedaček vylizaš jak zmlacenej,

+2/−2
27.4.2016 11:17

M69a37r84t42i84n 51M68o87t28y27č51k25a 6351757547104

my máme taky jen škodovky... a kupodivu nikdy žádnej problém... V servise prakticky jen na předepsanou údržbu... nájezdy cca 50t/rok... ale asi se k tomu umíme chovat...

+1/0
27.4.2016 11:27

C68y27r90i63l 44P14a12v71e50l54k39a 4966892178185

Tak s těma sedačkama u Octavie je to pravda! A 1.6 v Ceedu jsem zkoušel a je to motor úplně v pohodě.

0/0
27.4.2016 12:13

R92i11c33h50a82r27d 11M77i31c12h76a66l40o83w10s30k64i 1641429545386

Taky Ti nevěřím ani slovo.

0/−1
27.4.2016 11:21

J27o40s28e34f 32D82v70o44ř96á38č90e37k 9202434315335

to jste vy- vam kdyby se oktava rozpadla pod zadkem tak donekonečna budete tvrdit že to auto je super ui když s nim musiš byt co 14dni v servisu, chapu concern a nic jineho neexistuje a vše ostatni jsou šmejdy, byl jsi se nekdy v kie projet že nevěříš? srovnal sis cenu a vybavu?

+2/0
27.4.2016 11:26

M51a14r27t50i26n 23M42o42t36y44č40k65a 6531187417344

ano.. poměr cena / výbava mluví jasně ve prospěch korejců... Ale o kvalitě se můžem začít bavit při nějakých rozumných nájezdech... Do 100t vydrží všechna auta (pokud se k tomu bude rozumně chovat..), zajímavý údaje o kvalitě a nákladech na servis jsou po 200t...

0/−3
27.4.2016 11:34

P74e63t63r 83M91i31c58h94á28l16e85k 4149470756128

V tom případě je nejlepší můj Renault Kangoo 1,9 dti - najeto cca 520 000 km, náklady na údržbu nízké:-)

0/0
27.4.2016 14:50

M73a66r97t40i22n 38M37o86t10y27č85k91a 6941477397774

jen jestli je problém v autech a nebo v těch, co je používají a jak se k nim chovají...

0/0
27.4.2016 11:24

J53o30s58e12f 45D78v66o49ř59á81č67e55k 9962164555375

samozřejmne problém byl že ty auta dostavaj na prdel, ale dostavaj všechny stejně, motory se vytačej , gumy jsou za sezonu sjety, na kie aspon drží řízení nemusíš s ni dvakrat do roka na vyměnu táhla řízení a na geometrii po každe projeté díře

0/0
27.4.2016 11:30

C88y68r37i91l 86P20a11v22e45l35k76a 4826732448655

Nemůžu hodnotit, jak se chovají obchoďáci k fabiím a octaviím, ale ta OCT II 1.6 byla jednoho jednatele a passat a superb druhého a ti jezdí s tím jezdí slušně. A to vstřikovací čerpadlo pouštělo do palivového systému nějaké kovové špony a bylo třeba mj. i sundat nádrž a vyčistit jí.

Zajímavé je, že OCT I s 1.9 TDI takové problémy zdaleka neměly a jely líp. To samé Fab II s 1.4 MPI. Také téměř žádné problémy.

A k té Kie - známý dělá u firmy kde nakoupili v minulosti jedničkové Ceedy (4 ks) a dávali je pryč při cca 160 000 km a takové fatální problémy fakt neměli.

0/0
27.4.2016 12:08
Foto

I98v80a76n 18K60o27p26t98a 5387862401897

1,6TDi je motor na cesty kolem komína. Například jim moc nevědčí dlouhé dálniční jízdy, obzvlášt když to chcete hnát. 1,6TDI mi naštěstí rozmluvili.

Jinak z vlastní zkušenosti 1,9TDI PD 77kW je oproti 2,0 TDI neuvěřitelný lenoch.

0/0
27.4.2016 14:34
Foto

P62a55v68e41l 13K21a40l64u16s 6774126856652

Já si popravdě dnes po letech myslím, že největši ku....tko každého auta je mezi volantem a pedálem :-). Protože co jeden haní, druhý vychvaluje, jeden má problém s 50 000km, druhý u 300 000 jen blbiny..... Takže už všechno beru s humorem a nebo, co si nevyzkouším, nevím !

+1/0
27.4.2016 14:07

T19o57m89á98š 52L89u66d85v47í12k 1560257384472

Asi máte firmu plnou prasat.

0/0
27.4.2016 12:47
Foto

I75v70a51n 37K62o10p78t20a 5597882661447

No vidiíte a já se škodovkami mám zkušenost dokupy něco kolem 1,6 milionu km a prakticky bez závad. OII 1,9TDI - najeto 510.000 a jediné co se na tom autě měnilo byl chladič klimatizace stále ve firmě jezdí. Jinak NIC, spojka, turbo atd stále původní. Předtím O1 šla pryč na 420.000km a stav defakto stejný. Aktuálně O3 se 119.000km u ní 1x vodní pumpa v rámci záruky.

Ve firmě je mimo jiné ještě Fab1 1.4 TDI - 345.000km a stejný stav tedy mimo serva vše původní.

Jediná škodovka která mne kdy vypekla byla Felicie, po té co jsem do ní naložil 800kg a valil po dálnici 400km odešla spojka.

0/0
27.4.2016 14:25

D78e61n14i11s 91W13i73t31z93k17u 3683191399437

tak tohle je nejlepší vtip jakej jsem dneska slyšel, to budu zítra vyprávět každému kdo se zastaví na cigáro, co zase vypadlo ze škodovkáře za moudro

0/0
27.4.2016 17:31
Foto

I50v33a76n 18K66o84p86t81a 5917872441357

Klidně se na tu dvojkouvou můžete přijet podívat, a bez problému Vás vezmu i do servisu kde ji celou dobu servisujou a ti Vám to mohou potvrdit. Stejný tak u té Fabie, či O3.

Prostě takové zkušenosti se škodovkami mám. Pochopitelně neřeším spotřební díly destičky, sem tam nějaký čep, ložisko, tlumiče apod.

0/0
28.4.2016 9:06

P73e33t65r 40N46ě40m19e85č55e86k 1332424112633

Sorry, ale all inclusive výbava je něco úplně jiného......

+3/0
27.4.2016 10:29

L22u64m26i80r 63N81o28v33a65k 8371853826808

tak proč ne... mě jen děsí, že díky těmto levným vozům má auto každej i ten, kdo není tak schopný a za normálních okolností by si na auto nevydělal a pak to na silnicích tak vypadá... chudý maj chodit pěšky a ne tvrdit, že kia ceeapostrofd má stejné jízdní vlastnosti jak golf, protože v první zatáčce to na silnici neudrží a letěj...

+1/−7
27.4.2016 10:04

D10e59n91i78s 21W22i57t76z98k96u 3383751329777

mě spíš děsí že jezdíš ty, ať už ten řidičák máš nebo ne

+7/0
27.4.2016 10:12

P29e57t94r 46M52a75r64š31á74l27e75k 9165802524559

Přesně, taky mě štve, že spodina ve VW, Kiích, Škodovkách, Opelech, Fordech, Mazdách, apod. zapleveluje silnice. Potom když slušný člověk někam jede, tak aby furt stál v kolonách těchhle šrotů.:-P

+6/0
27.4.2016 10:12

P10a10v12e60l 57V38y84s94k94o53č30i87l 7153452647281

:-)

+1/0
27.4.2016 11:07

J52á86n 59K49o14t18ú42č 2496394148446

Presne takí trollovia ako ty nadávajú aj na tých, čo chodia pešo, aj na tých, čo jazdia na bicykli, aj na všetkých ostatných.

+2/0
27.4.2016 10:19

P38e26t61r 45S15m75o33l53n96y 3383727709309

aha, takže musím mít plno peněz a auto který jede jako po "kolejích" abych byl dobrej řidič. Pořádný auta nebourají. Doufám, že Vás na silnici nikdy nepotkám, abych vám náhodou nepřekážel vašnosto. ;-D

+1/0
27.4.2016 12:51

A89n71d98r51e97j 54K76r25á38l 7625576635935

Takze tu spojku jeste po 9 letech nevyladili? Mam 2008 2.0 CRDi. Spojku uz mi menili 3x (zhruba po 2,5 letech), jednou rekli, ze to je dvouhmotakem a menili ho taky.. A brzy tam pojedu zase uz po druhe po zaruce.

Jako kdyz jedu po nemecky dalnici 200, tak jsem spokojenej, ale ty servisy me drti.

+1/−1
27.4.2016 9:51

R91o16m95a90n 69S21m27a33t50a66n77a 6915842817398

Pokiaľ nevieš pracovať so spojkou na aute so silným motorom a dvojhmoťákom a páliš neustále spojku, kúp si automat a bude radiť a rozmýšľať za teba. Teraz sú tie dvojspojkové automaty vymakané a úsporné.

+1/0
27.4.2016 11:21

A21n21d31r24e23j 88K28r23á45l 7435966405585

Pomohlo ti to nejak psychicky? Posilil sis sebevedomi?

0/0
27.4.2016 12:07

R67o22m87a97n 87S51m81a40t47a11n46a 6135592137658

Stále si myslím, že pre teba je ten automat ideálna voľba. Pokiaľ niekto dokáže u jedného auta 3x po sebe odpáliť spojku, chyba asi nebude v aute, ale v šoférovi. Ale možno má niekto iný názor :-)

+1/0
27.4.2016 12:25

P31e42t72r 16P69e93t84r 6263512368493

Kiu davame po 7 letech z firmy ted pryc, najeto 240k km a od zacatku mela problemy se spojkou takze panovi celkem verim

0/0
27.4.2016 19:12

M79i13r86o81s54l35a23v 85K73a82š53p89a92r 7950401577806

Jak by vyšlo srovnání sesterských vozů Hyundai I30combi a Cee ́d combi? Je to fakt zcela stejné a tudíž záleží na ceně, za kterou se v daném okamžiku dá to které auto koupit?

0/0
27.4.2016 9:26

P73e29t76r 19S38l25o56v24á11k 9335345887729

Prakticky ano

+3/0
27.4.2016 9:45

R36o70m56a61n 11S11m36a59t28a90n77a 6465262907488

Prakticky sa líšia iba v drobnostiach. KIA používa techniku Hyundai. KIA má v koncerne Hyundai podobné postavenie ako Seat u VW. Športovejší a dynamický dizajn, tvrdšie naladený podvozok, kvalitnejšie audio (Siemens) a inak naladené motory. Hyundai je viac zameraný na rodinu a pohodlie. "Železo" a pomer kvalita/cena je však rovnaký. Či to zmontujú v Nošoviciach alebo v Tepličke je fakt jedno - súčiastky dodávajú tí istí výrobcovia, technológie montáže a pracovná kultúra podnikov sú identické. Motory sú z Tepličky, prevodovky z Nošovíc, aby kamióny nechodili nazad prázdne. Mne osobne sa viac páči KIA, ale údajne je o trochu lacnejší Hyundai. Aspoň na Slovensku sa viac predá i30, než Cee ́d. Predsa len cena je u zákazníkov tejto kategórie tá hlavná motivácia. Movitejčí idú do renomovanejších značiek.

+5/0
27.4.2016 12:35

A87n82d22r72e62j 37M45a77s16a71r70y74k 9710343406340

uplne suhlasim

0/0
28.4.2016 14:44

P88e61t84r 19K26u28b46á44t 7396553539232

Zase dalsi expert, ktery nepochopil pojmy jako je vykon, momentova krivka a objem. Srovnavat motory s ruznym objemem i kdyz maji podobny vykon je nesmysl. Kdyz uz srovnavat, tak s 1.6TDI. Vykon 92kW je na 1.6 hodne velky a je to prave o tech otackach. Doporucuji porovnat momenty.

+2/0
27.4.2016 9:25

D10e85n41i90s 97W65i75t22z50k22u 3253191989357

dát tři litry za výměnu destiček, tak to bych nechtěl.

0/0
27.4.2016 9:18

M78a54r38e40k 61M86a93l60ý 1522568641160

To mě taky zaujalo, zrovna před týdnem jsem řešil přední destičky na auto nižší střední (japonec) a výměna za 1200 KČ.

0/0
27.4.2016 9:20

D38e71n64i74s 38W33i81t90z63k15u 3853391829737

dyť tam taky nic není, práce na půl hodiny, destičky tak okolo litru + nějaká měděná vazelína na třmeny

0/0
27.4.2016 9:22

M68a63r22e48k 48M69a98l27ý 1922668891100

Já vím :-) A to ještě servis má docela nezanedbatelnou slevu z ceny pro koncového zákazníka a dovezou mu to až do dílny.

0/0
27.4.2016 9:28

M25i91r35o16s35l87a43v 42J58o46c50h 3852461863858

Tak 2 roky a 70.000km musí vydržet každé auto, ne ?. Až bude mít 180.000 a 6 let pak, se může mluvit o bezproblémovém autě.

Tam se teprve láme chleba a vznikají rodíly mezi autem a AUTEM ;-)

+12/0
27.4.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.