Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapskou práci dnes zvládne každý: s náklaďákem v kamenolomu

Řízení moderního náklaďáku nemá daleko k osobnímu autu. Volantem točíte doslova malíčkem, nechybí moderní vychytávky, automatická převodovka řadí za vás a v terénu se sám přiřadí pohon další nápravy. Vyzkoušeli jsme nejmodernější náklaďáky Volva určené do terénu v kamenolomu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i73r72i 59O69s60v59a74l95d 2655914536707

Aneb jak se z redaktora stal po pár minutách předváděčky profesionální řidič kamiónu :))

0/0
3.5.2016 7:45

P87e54t34r 52H50e51l59e92k49a29l 8750286622536

reklama na Volvo a nic víc, pojeďte pane redaktore se mnou na pořádnou štreku do Švédska a ne jen na deset minut se vozit po kamenolomu, až uděláte alespoň jednu směnu ( tedy 9 hodin jízdy s 45 minutami pauzy po 4,5 hodinách) a nic nepoškodíte nebo nezničíte, tak si můžete poklepat na rameno a říct si že jste borec. Jo a jezdím s návěsem takže nic krátkého

0/−1
30.4.2016 6:05

V84á46c16l76a45v 87P98o69l57á79k 1435342560110

Hloupý titulek. Je něco jiného vyblbnout se pár minut na předváděčce a něco jiného několik hodin dnes a denně pracovat jako řidič v těžkém terénu, udržet soustředění a čelit různým nástrahám včetně technických závad a změn počasí.

+1/0
29.4.2016 21:40

J67i39ř94í 58S67c79h87w96a28c50h 8758234828696

myslím, že titulek chtěl naznačit, že dnes je jízda náklaďákem úplně o něčem jiném, než byla před nějakými cca 30 lety třeba v Tatře nebo nedej bože ve V3S, tam směna byla opravdu utrpení, dnes se to s tím opravdu nedá srovnat

+1/0
29.4.2016 22:02

J48i54n96d40ř17i16c74h 38L88u87k56e64š 3709284953530

To sice máte pravdu, že dnešní auta se nedají srovnat s Liazkama atd., ale zase si vemte tlak firem na řidiče, tlak na výkony, maximální dodržování povolených dob řízení nebo spíš jejich překračování, neustálé zvonění mobilu, sledování satelitem, termíny dodávek... Dřív to bylo dobrodružství a určitá svoboda. Mám kamarády, kteří jezdili Rusko a měsíc o nich nikdo nevěděl, jezdili Balkán, i třeba blízký východ. Dnes jste jak v Big Brotheru. Proč nejedeš? Jak to že tam nejseš atd...

0/0
29.4.2016 23:00

J19i26n93d57ř35i20c34h 27L60u81k65e87š 3279654113310

Tak ovládání je možná jednoduché, ale zacouvat s návěsem nebo vlekem přes ruku za roh chce i určitý odhad, praxi a cit. Někdo se to nenaučí za celý život. A na práci řidiče je asi nejtěžší doba strávená v autě, nepravidelný spánek, strava, životní rytmus, balancování mezi předpisy a požadavky dispečera... Vím, že je to o sklápěčkách, já jsem jezdil kamionem. Ať redaktor vyjede v neděli v deset večer z hranic, kde nechal v pátek auto a trvá mu tři hodiny se k němu nějak dostat. Druhý den ať skládá někde ve Francii, přes den ať se snaží vyspat, další noc zas za volant a pak ať někam nad ránem couvá na rampu. To je potom jedno, že jde točit volantem malíčkem....Možná by ho po měsíci takové práce přešly nápady o podobných článcích.

+2/−2
29.4.2016 21:20

J15a39n 31F13r82i12d27r49i36c39h 6495168119123

To je jedna z profesí ke které musíte mít vztah. Není to jako bejt placenej v kolbence za 8 hodin denně a jít domů s čistou hlavou.

+2/0
29.4.2016 21:51

J19i68n10d74ř40i59c29h 34L44u37k30e79š 3799344493850

Přesně, to, že jde náklaďák ovládat malíčkem, neznamená, že tuhle práci zvládne každý...

0/0
29.4.2016 22:51

P20a33v86e35l 59J40e95ř92á70b16e97k 7531302954697

Tak, tak.

S kamiony jezdí i ženy.

Takže, zas naše ješitnost dostává na zadek.

0/0
30.4.2016 8:06

J27i25n57d72ř95i87c52h 34Š51k11o79p94e92k 4815121320915

právě proto, že dnes je náklaďák v ovládání totožný s osobákem, leze za jeho volant každý, kdo má dvě ruce a na krku hlavu a pak to na silnicích vypadá, tak jak vypadá

0/0
29.4.2016 17:19

R98o50m28a26n 28M75a51r77t72í16n13e33k 3603740140488

Je nedostatek řidičů, práce je to nevděčná, vzhledem ke stravenemu času v autě špatně placená. Jestli myslíte že by to vyřešili např. staré vejtřasky a T815, jste myslím na omylu.

+1/0
29.4.2016 17:36

J67i12n64d31ř60i52c96h 67Š98k45o33p79e44k 4125201670835

to si nemyslím. Protože platí čím lepší pracovní podmínky, tím se o práci zajímají i lidi, kteří by ji za horších podmínek (např. kdyby měli jezdit na Liazce) nikdy nevzali. Nehledě na to, že dříve řidiči museli být i trochu automechanici, protože se počítalo, že si část věcí opraví sami. Dnes borci v moderních autech neumí ani nasadit řětězy

0/0
30.4.2016 12:55
Foto

J16i54ř78í 76D53v98o48ř16á94k 5335819480108

Kolik máš najeto z náklaďákem?

0/0
29.4.2016 19:59
Foto

J90i36ř74í 56D35v79o47ř10á41k 5555539590278

Pan redaktor si mohl zkusit vyměnit kolo .

+4/0
29.4.2016 16:44

M82a52r71t42i70n 94B45ř49e54z30i34n70a 8238135250252

Jo to je vždycky radosti, když na stavbě v blátě uteče přední guma dříve, než se pod nápravu stačí dát hever.;-€

+1/0
29.4.2016 17:57

K65a29t25e28ř97i53n95a 15V87ý75b40o30r83n73á 6970359269

Copak výměna. Ale takový defekt se sundáním pláště, pavoukem a zapalováním vulkanizační termozáplaty... ;-)

0/0
29.4.2016 21:13

M36i25l94a43n 61M62u85s13i60l 4463161492855

Tohle je článek pro lidi, které drželi rodiče 30 let zavřené doma?

0/0
29.4.2016 16:04

J22a76n 31F83r75i36d37r41i28c38h 6555668549933

Byste se divil co lidi prostě neumí a neví protože k tomu nikdy nepřičichnou a míjí je to. Jako když kluka ve 22 letech učím s ráčnou protože si myslel že je to momentovej klíč. Prej to viděl v učebnici.

+2/0
29.4.2016 21:53

V64í24t 64B79r32z98o53b86o86h30a80t13ý 7660392253471

a kde je ta blondýna?

0/0
29.4.2016 14:30

J17i89ř64í 12H63r63o97n98e97k 2705972843184

Jen bych rozšířit obzory do diskuze o tempomatu :) Jsou auta a já jedno takové vlastním ( Honda Civic 6 MT 2016) co mají udělaný tempomat určitě na rychlost. Jelikož např při nastavené rychlosti 80 km/h na pětku a přeřazení do 5-ti sekund na jakýkoliv jiný stupeň( 6, nebo 4, 3, i 2 by dal) se tempomat nezruší. Některá auta jak chytneš u manuálu na spojku, automaticky tempomat vypínají, Honda ne a pokud stihneš zařadit do 5-ti sekund změní se ti otáčky,ale rychlost to pořád drží původně nastavenou. Někdy toto řešení může přinest zmatek, kdy při nastaveném tempomatu a sešlápnutí spojky se tempomat nezruší. myslím si,že je to ale dobré řešení, jen je potřeba si uvědomit jak tempomat funguje :)

0/0
29.4.2016 12:11

O86n48d76ř17e67j 31Č87a94p65k82a 6501411343894

Taky mi to přijde jako lepší řešení, obzvlášť u adaptivního - spíš budu potřebovat podřadit, než zastavit bez použití brzdy.

0/0
29.4.2016 12:32

D11e12n71i69s 97W25i80t30z65k11u 3523391119257

no on se ten tempomat, ať už úplně zruší nebo jenom na dobu sešlápnutí spojky přeruší, musí vypnout sám, jinak by letěli otáčky hodně nahoru a kdo by chtěl takhle řadit, že jo

0/0
29.4.2016 12:48

J64i80ř60í 11H67r78o10n80e14k 2955972173364

Jasný, ty otáčky normálně po dobu řazení spadnou, tedy tempomat se přeruší, po zařazení se ale sám od sebe sepne, nastavená rychlost na displeji stále svítí. Jakmile šáhnu na brzdu, sám se vypne, pokud nestihnu zařadit do 5-ti sekund, vypne se taky. Jen jsem se chtěl podělit že ne všechny automaty jsou nastaveny na pevné držení otáček jak se tady kdosi snažil sáhodlouze obhajovat. :-)

0/0
29.4.2016 13:21

D51e51n16i24s 69W38i72t96z96k36u 3113981699367

u osobáku takhle není nastavený žádný, tak to prostě je ;-)

+1/0
29.4.2016 13:40

J65a82n 75F64r37i30d71r40i83c32h 6495728559893

No vida, já si nikdy nemohl představit jak jako tempomant ffunguje u manuálního řazení.

0/0
29.4.2016 21:56

M29i97c75h70a89l 87F39r78ý58d86a 1812119373282

Plodná diskuse R^R^R^.

Několik jedinců by si mělo uvědomit, že návod k obsluze není technický popis konstrukce ;-D

+1/0
29.4.2016 10:46

D67e54n58i11s 97W51i43t96z37k41u 3693861649217

přesně, dneska jsem se tady opět hodně zasmál

0/0
29.4.2016 12:49

M83i74c96h81a82l 76F97r60ý39d18a 1802969863342

Jojo, hodně lidí si myslí, že když mají řidičák, tak přece autům musí rozumět. Když si vymáčknu beďara, tak to přece neznamená, že je ze mne doktor kožař.

0/0
29.4.2016 15:01

J87o82s36e92f 53K71u39r72f47i74ř14t 1551325695439

A co nějaký systém pro Polsko, co by rozeznal blikající červenou na přejezdu by nebyl?:-P

+3/−2
29.4.2016 8:03
Foto

A11l13e33š 28K21l74o22n 7840281531509

Pro autora asi prekvapive, ale i u beznych aut se tempomatem nastavuji otacky motoru no a tim padem rychlost. Krom variatorovych prevodovek CVT apd. jsou to totiz tak jaksi pevne spojene "nadoby" ;-)

+1/−11
29.4.2016 5:55

M28a91r26t54i56n 72S49e58d43l92á20č48e37k 9209368311772

Zřejmě to bylo myšleno tak, že se na tempomatu nastaví třeba 1500 otáček a těch 1500 to drží, ať máš zařazeno cokoliv a jedeš rychle jak chceš. U osobáku to funguje přesně naopak. Nastaví se rychlost auta a otáčky motoru si tempomat upravuje automaticky tak, aby auto jelo přesně tou nastavenou rychlostí.

+5/−1
29.4.2016 7:17
Foto

A36l54e37š 26K38l15o57n 7780741591759

To si dost dobre nedokazu predstavit. To jako ze by jel rekneme 8km/h a najednou poskocila rychlost na treba 15 km/h, po te co prevodovka preradila? Kdyz se otacky nepohnou?

Tempomat si u osobaku, ani jinde otacky upravovat nijak nemuze, pokud pojedu treba 50 km/h a budu mit 2tis otacek, tak nejde aby se zmenila jen jedna z techto hodnot a druha ne. Jedine by to byl variator, nebo bys preradil.

0/−4
29.4.2016 8:35

D84e62n50i26s 94W41i77t88z86k68u 3743801239737

nevím co na tom furt nechápeš? u náklaďáku nastavíš otáčky a díky tomu nepřeřazuje.u osobáku nastavíš rychlost a protože tempomat ovládá škrtící klapku, doufám že víš co dělá, a tím pádem těžko může fixovat otáčky

+6/0
29.4.2016 9:12
Foto

A35l54e17š 45K91l65o81n 7730271371959

Pri jednom zarazenem kvaltu nejde aby se zmenila jen rychlost a ne otacky.

+1/−3
29.4.2016 9:18

V17á40c70l94a44v 98P90o94u89s44t66k32a 3160701662

To je mi novina. ;-D;-D

+1/0
29.4.2016 9:34
Foto

A64l66e87š 83K28l44o56n 7340411641149

Ocividne. Moc se tim ale spis nechlubte ;-)

0/0
29.4.2016 9:35

V42á91c96l13a87v 32P88o98u34s46t28k91a 3330741892

Nebudu, slibuju že nebudu.

+1/0
29.4.2016 9:55

O27n82d25ř67e31j 11Č74a34p11k24a 6841431183604

To je jasné. Ale ten tempomat se řídí rychlostí, ne otáčkami (s automatickou převodovkou si auto klidně do kopce podřadí, s manuálem když podřadíte a znova tempomat zapnete, bude držet vyšší otáčky než předtím, ale stejnou rychlost).

+1/0
29.4.2016 9:35

V59í15t 39B40r40z65o97b96o86h55a43t43ý 7170462293461

takže když pojedu po rovině padesát se zapnutým tempomatem, najednou se objeví kopec, tak pojedu pořád padesát se stejnýma otáčkama, nebo bude muset ten tempomat malinko přidat, čímž se zvětší otáčky, ale rychlost zůstane stejná? .... no já naštěstí narozdíl od Vás vím jak to je správně :-D

+1/0
29.4.2016 14:35
Foto

A74l64e18š 38K26l72o18n 7720421131679

Pokud prijde kopec, kde motor nebude stihat, auto zacne spomalovat a zaroven mu zacnou klesat otacky. Takze prijde podrazeni a narust otacek. Nestane se ale ta zmena otacek pri stejne rychlosti bez toho prerazeni.

0/−1
29.4.2016 15:00

V66í95t 87B13r88z79o48b73o41h87a61t92ý 7190902303951

Tak jinak .... otáčky kol zůstanou samozřejmě při stejné rychlosti stejné - zde jsou spojené nádoby jak říkáte, ale otáčky hřídele motoru při jízdě do kopce začnou klesat a tempomant začne přidávat plyn. Tempomat v autech s manuální převodovkou neumí podřadit, tudíž se bude snažit přidávat plyn natolik aby udržel rychlost (rychlost tedy bude stejná a mění se otáčky). Každopádně při stejné rychlosti nejsou nikdy stejné otáčky motoru ať jede auto po rovině, do kopce či skopce, také záleží například na odporu, větru a pod. Pokud bych zafixoval tempomatem otáčky motoru tak bych při různých podmínkách jel různou rychlostí.

+1/−1
29.4.2016 15:12
Foto

A68l34e87š 92K38l14o64n 7490301341799

Otacky prave stejne jsou! Pokud na dany kvalt budu mit pri napr. 2tis. otackach rychlost 50 km/h, pri 3tis.ot. bude ta rychlost 75 km/h, pri 4 tis.ot. bude 100 km/h, pri 5 tis.ot. pak zas 125 km/h atd. Kdyz chci ty rychlosti na dane otacky zmenit, musim preradit. Nebo mit variator. Pokud mi neverite, bezte se autem projet a pozorne si toho vsimnete.

0/−1
29.4.2016 15:51

J43a86n 95F65r96i36d97r40i11c97h 6525548629683

Chlapi, já myslím že vy dva ste se jen nepochopili :D

0/0
29.4.2016 21:55

J71a87k57u23b 71Š98a46f95a76n48d48a 7535197391621

Říká vám něco automatická převodovka?

0/0
29.4.2016 13:33

D41e47n82i64s 98W14i86t44z32k63u 3653201599287

u osobáků se opravdu otáčky na tempomatu nenastavují, pouze rychlost a u adaptivního ještě vzdálenost

+1/0
29.4.2016 7:38
Foto

A96l26e79š 35K34l65o25n 7170361571349

Zalezi ciste na tom jak to vnimas. Muzes si rict ze si nastavujes tempomatem rychlost, stejne tak tim ale v dusledku zaroven fixujes i otacky.

0/−6
29.4.2016 8:36

D43e46n19i57s 27W52i27t68z77k68u 3603691899627

já si žádné otáčky nefixuji, to bych do kopce nikdy nevyjel rychlostí jakou požaduji a ten tempomat by ztrácel smysl

+2/0
29.4.2016 8:58
Foto

A63l84e53š 34K58l16o87n 7850761781329

No a v tom pripade si preradi. Od toho ty kvalty existuji - kdyz uz motor nemuze, sup tam jinou rychlost.

0/−1
29.4.2016 9:08

D68e28n84i72s 46W34i21t34z39k65u 3663761869157

no hlavně mi nejdřív zvedne otáčky. hele chápeš vůbec jak spolu fungují motor a převodovka?

+2/0
29.4.2016 9:14

V20á48c51l81a59v 46P55o89u71s69t80k71a 3810761512

I manuál?

+1/0
29.4.2016 9:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.