Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlapskou práci dnes zvládne každý: s náklaďákem v kamenolomu

Řízení moderního náklaďáku nemá daleko k osobnímu autu. Volantem točíte doslova malíčkem, nechybí moderní vychytávky, automatická převodovka řadí za vás a v terénu se sám přiřadí pohon další nápravy. Vyzkoušeli jsme nejmodernější náklaďáky Volva určené do terénu v kamenolomu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i76r61i 12O84s65v53a69l27d 2405664186627

Aneb jak se z redaktora stal po pár minutách předváděčky profesionální řidič kamiónu :))

0/0
3.5.2016 7:45

P59e72t60r 89H14e69l34e91k88a15l 8370426292656

reklama na Volvo a nic víc, pojeďte pane redaktore se mnou na pořádnou štreku do Švédska a ne jen na deset minut se vozit po kamenolomu, až uděláte alespoň jednu směnu ( tedy 9 hodin jízdy s 45 minutami pauzy po 4,5 hodinách) a nic nepoškodíte nebo nezničíte, tak si můžete poklepat na rameno a říct si že jste borec. Jo a jezdím s návěsem takže nic krátkého

0/−1
30.4.2016 6:05

V66á59c26l74a89v 87P40o49l67á51k 1365292160390

Hloupý titulek. Je něco jiného vyblbnout se pár minut na předváděčce a něco jiného několik hodin dnes a denně pracovat jako řidič v těžkém terénu, udržet soustředění a čelit různým nástrahám včetně technických závad a změn počasí.

+1/0
29.4.2016 21:40

J77i15ř32í 91S64c77h69w68a19c72h 8678424678196

myslím, že titulek chtěl naznačit, že dnes je jízda náklaďákem úplně o něčem jiném, než byla před nějakými cca 30 lety třeba v Tatře nebo nedej bože ve V3S, tam směna byla opravdu utrpení, dnes se to s tím opravdu nedá srovnat

+1/0
29.4.2016 22:02

J86i87n56d73ř52i45c86h 12L67u23k91e28š 3739294323910

To sice máte pravdu, že dnešní auta se nedají srovnat s Liazkama atd., ale zase si vemte tlak firem na řidiče, tlak na výkony, maximální dodržování povolených dob řízení nebo spíš jejich překračování, neustálé zvonění mobilu, sledování satelitem, termíny dodávek... Dřív to bylo dobrodružství a určitá svoboda. Mám kamarády, kteří jezdili Rusko a měsíc o nich nikdo nevěděl, jezdili Balkán, i třeba blízký východ. Dnes jste jak v Big Brotheru. Proč nejedeš? Jak to že tam nejseš atd...

0/0
29.4.2016 23:00

J47i76n50d27ř61i20c10h 15L49u63k87e96š 3899174123310

Tak ovládání je možná jednoduché, ale zacouvat s návěsem nebo vlekem přes ruku za roh chce i určitý odhad, praxi a cit. Někdo se to nenaučí za celý život. A na práci řidiče je asi nejtěžší doba strávená v autě, nepravidelný spánek, strava, životní rytmus, balancování mezi předpisy a požadavky dispečera... Vím, že je to o sklápěčkách, já jsem jezdil kamionem. Ať redaktor vyjede v neděli v deset večer z hranic, kde nechal v pátek auto a trvá mu tři hodiny se k němu nějak dostat. Druhý den ať skládá někde ve Francii, přes den ať se snaží vyspat, další noc zas za volant a pak ať někam nad ránem couvá na rampu. To je potom jedno, že jde točit volantem malíčkem....Možná by ho po měsíci takové práce přešly nápady o podobných článcích.

+2/−2
29.4.2016 21:20

J54a71n 39F79r62i78d54r63i92c89h 6125648779723

To je jedna z profesí ke které musíte mít vztah. Není to jako bejt placenej v kolbence za 8 hodin denně a jít domů s čistou hlavou.

+2/0
29.4.2016 21:51

J58i94n49d85ř79i30c64h 26L90u34k77e55š 3689124813980

Přesně, to, že jde náklaďák ovládat malíčkem, neznamená, že tuhle práci zvládne každý...

0/0
29.4.2016 22:51

P14a76v16e88l 95J28e56ř92á21b83e97k 7951632674297

Tak, tak.

S kamiony jezdí i ženy.

Takže, zas naše ješitnost dostává na zadek.

0/0
30.4.2016 8:06

J96i49n71d89ř38i12c50h 30Š31k11o89p54e48k 4545841330845

právě proto, že dnes je náklaďák v ovládání totožný s osobákem, leze za jeho volant každý, kdo má dvě ruce a na krku hlavu a pak to na silnicích vypadá, tak jak vypadá

0/0
29.4.2016 17:19

R60o21m90a97n 87M71a82r62t75í91n92e68k 3453660300368

Je nedostatek řidičů, práce je to nevděčná, vzhledem ke stravenemu času v autě špatně placená. Jestli myslíte že by to vyřešili např. staré vejtřasky a T815, jste myslím na omylu.

+1/0
29.4.2016 17:36

J66i57n58d29ř40i90c69h 12Š35k84o67p94e38k 4125531650985

to si nemyslím. Protože platí čím lepší pracovní podmínky, tím se o práci zajímají i lidi, kteří by ji za horších podmínek (např. kdyby měli jezdit na Liazce) nikdy nevzali. Nehledě na to, že dříve řidiči museli být i trochu automechanici, protože se počítalo, že si část věcí opraví sami. Dnes borci v moderních autech neumí ani nasadit řětězy

0/0
30.4.2016 12:55
Foto

J73i20ř12í 56D38v98o61ř98á16k 5755359580368

Kolik máš najeto z náklaďákem?

0/0
29.4.2016 19:59
Foto

J62i65ř32í 33D21v87o37ř73á65k 5305309300948

Pan redaktor si mohl zkusit vyměnit kolo .

+4/0
29.4.2016 16:44

M15a39r16t77i42n 77B70ř10e53z81i36n17a 8138985230902

Jo to je vždycky radosti, když na stavbě v blátě uteče přední guma dříve, než se pod nápravu stačí dát hever.;-€

+1/0
29.4.2016 17:57

K87a68t86e59ř28i39n23a 86V78ý18b24o97r89n45á 6360299839

Copak výměna. Ale takový defekt se sundáním pláště, pavoukem a zapalováním vulkanizační termozáplaty... ;-)

0/0
29.4.2016 21:13

M37i20l37a40n 21M16u34s74i91l 4653511822215

Tohle je článek pro lidi, které drželi rodiče 30 let zavřené doma?

0/0
29.4.2016 16:04

J55a67n 26F92r84i86d18r70i54c20h 6755648549983

Byste se divil co lidi prostě neumí a neví protože k tomu nikdy nepřičichnou a míjí je to. Jako když kluka ve 22 letech učím s ráčnou protože si myslel že je to momentovej klíč. Prej to viděl v učebnici.

+2/0
29.4.2016 21:53

V84í55t 91B89r79z83o24b85o80h80a57t56ý 7800352533471

a kde je ta blondýna?

0/0
29.4.2016 14:30

J65i26ř25í 28H46r37o51n48e29k 2255622913984

Jen bych rozšířit obzory do diskuze o tempomatu :) Jsou auta a já jedno takové vlastním ( Honda Civic 6 MT 2016) co mají udělaný tempomat určitě na rychlost. Jelikož např při nastavené rychlosti 80 km/h na pětku a přeřazení do 5-ti sekund na jakýkoliv jiný stupeň( 6, nebo 4, 3, i 2 by dal) se tempomat nezruší. Některá auta jak chytneš u manuálu na spojku, automaticky tempomat vypínají, Honda ne a pokud stihneš zařadit do 5-ti sekund změní se ti otáčky,ale rychlost to pořád drží původně nastavenou. Někdy toto řešení může přinest zmatek, kdy při nastaveném tempomatu a sešlápnutí spojky se tempomat nezruší. myslím si,že je to ale dobré řešení, jen je potřeba si uvědomit jak tempomat funguje :)

0/0
29.4.2016 12:11

O82n58d24ř76e90j 82Č63a44p73k16a 6241191913764

Taky mi to přijde jako lepší řešení, obzvlášť u adaptivního - spíš budu potřebovat podřadit, než zastavit bez použití brzdy.

0/0
29.4.2016 12:32

D30e94n13i31s 66W76i54t32z39k91u 3133751389837

no on se ten tempomat, ať už úplně zruší nebo jenom na dobu sešlápnutí spojky přeruší, musí vypnout sám, jinak by letěli otáčky hodně nahoru a kdo by chtěl takhle řadit, že jo

0/0
29.4.2016 12:48

J48i97ř58í 49H98r56o44n11e25k 2315832803524

Jasný, ty otáčky normálně po dobu řazení spadnou, tedy tempomat se přeruší, po zařazení se ale sám od sebe sepne, nastavená rychlost na displeji stále svítí. Jakmile šáhnu na brzdu, sám se vypne, pokud nestihnu zařadit do 5-ti sekund, vypne se taky. Jen jsem se chtěl podělit že ne všechny automaty jsou nastaveny na pevné držení otáček jak se tady kdosi snažil sáhodlouze obhajovat. :-)

0/0
29.4.2016 13:21

D25e26n82i35s 65W77i14t38z28k10u 3113411589797

u osobáku takhle není nastavený žádný, tak to prostě je ;-)

+1/0
29.4.2016 13:40

J37a35n 83F83r86i16d34r59i35c18h 6645688929303

No vida, já si nikdy nemohl představit jak jako tempomant ffunguje u manuálního řazení.

0/0
29.4.2016 21:56

M85i92c87h10a82l 95F12r17ý23d18a 1772199593782

Plodná diskuse R^R^R^.

Několik jedinců by si mělo uvědomit, že návod k obsluze není technický popis konstrukce ;-D

+1/0
29.4.2016 10:46

D19e79n58i48s 66W96i64t72z89k46u 3983921459897

přesně, dneska jsem se tady opět hodně zasmál

0/0
29.4.2016 12:49

M66i57c26h10a18l 21F18r41ý16d23a 1412749833352

Jojo, hodně lidí si myslí, že když mají řidičák, tak přece autům musí rozumět. Když si vymáčknu beďara, tak to přece neznamená, že je ze mne doktor kožař.

0/0
29.4.2016 15:01

J28o70s74e19f 95K74u80r25f37i16ř30t 1351325315309

A co nějaký systém pro Polsko, co by rozeznal blikající červenou na přejezdu by nebyl?:-P

+3/−2
29.4.2016 8:03
Foto

A96l63e82š 12K65l26o56n 7600601191509

Pro autora asi prekvapive, ale i u beznych aut se tempomatem nastavuji otacky motoru no a tim padem rychlost. Krom variatorovych prevodovek CVT apd. jsou to totiz tak jaksi pevne spojene "nadoby" ;-)

+1/−11
29.4.2016 5:55

M66a11r47t51i35n 34S32e79d47l71á75č33e82k 9489258841422

Zřejmě to bylo myšleno tak, že se na tempomatu nastaví třeba 1500 otáček a těch 1500 to drží, ať máš zařazeno cokoliv a jedeš rychle jak chceš. U osobáku to funguje přesně naopak. Nastaví se rychlost auta a otáčky motoru si tempomat upravuje automaticky tak, aby auto jelo přesně tou nastavenou rychlostí.

+5/−1
29.4.2016 7:17
Foto

A87l93e87š 84K85l20o85n 7250771911809

To si dost dobre nedokazu predstavit. To jako ze by jel rekneme 8km/h a najednou poskocila rychlost na treba 15 km/h, po te co prevodovka preradila? Kdyz se otacky nepohnou?

Tempomat si u osobaku, ani jinde otacky upravovat nijak nemuze, pokud pojedu treba 50 km/h a budu mit 2tis otacek, tak nejde aby se zmenila jen jedna z techto hodnot a druha ne. Jedine by to byl variator, nebo bys preradil.

0/−4
29.4.2016 8:35

D68e11n24i24s 57W86i33t23z23k89u 3643931119107

nevím co na tom furt nechápeš? u náklaďáku nastavíš otáčky a díky tomu nepřeřazuje.u osobáku nastavíš rychlost a protože tempomat ovládá škrtící klapku, doufám že víš co dělá, a tím pádem těžko může fixovat otáčky

+6/0
29.4.2016 9:12
Foto

A50l82e35š 86K59l29o27n 7100701281719

Pri jednom zarazenem kvaltu nejde aby se zmenila jen rychlost a ne otacky.

+1/−3
29.4.2016 9:18

V24á62c81l25a37v 64P20o56u39s98t77k69a 3600191352

To je mi novina. ;-D;-D

+1/0
29.4.2016 9:34
Foto

A60l91e71š 28K97l39o92n 7830841691139

Ocividne. Moc se tim ale spis nechlubte ;-)

0/0
29.4.2016 9:35

V88á89c41l61a51v 11P52o95u84s72t70k41a 3970621982

Nebudu, slibuju že nebudu.

+1/0
29.4.2016 9:55

O83n53d69ř50e14j 65Č36a49p92k65a 6181981983734

To je jasné. Ale ten tempomat se řídí rychlostí, ne otáčkami (s automatickou převodovkou si auto klidně do kopce podřadí, s manuálem když podřadíte a znova tempomat zapnete, bude držet vyšší otáčky než předtím, ale stejnou rychlost).

+1/0
29.4.2016 9:35

V84í68t 96B39r66z61o31b65o97h47a36t68ý 7170232493871

takže když pojedu po rovině padesát se zapnutým tempomatem, najednou se objeví kopec, tak pojedu pořád padesát se stejnýma otáčkama, nebo bude muset ten tempomat malinko přidat, čímž se zvětší otáčky, ale rychlost zůstane stejná? .... no já naštěstí narozdíl od Vás vím jak to je správně :-D

+1/0
29.4.2016 14:35
Foto

A31l40e29š 45K39l19o39n 7250281971329

Pokud prijde kopec, kde motor nebude stihat, auto zacne spomalovat a zaroven mu zacnou klesat otacky. Takze prijde podrazeni a narust otacek. Nestane se ale ta zmena otacek pri stejne rychlosti bez toho prerazeni.

0/−1
29.4.2016 15:00

V63í91t 67B85r91z53o95b21o86h11a43t68ý 7940472623861

Tak jinak .... otáčky kol zůstanou samozřejmě při stejné rychlosti stejné - zde jsou spojené nádoby jak říkáte, ale otáčky hřídele motoru při jízdě do kopce začnou klesat a tempomant začne přidávat plyn. Tempomat v autech s manuální převodovkou neumí podřadit, tudíž se bude snažit přidávat plyn natolik aby udržel rychlost (rychlost tedy bude stejná a mění se otáčky). Každopádně při stejné rychlosti nejsou nikdy stejné otáčky motoru ať jede auto po rovině, do kopce či skopce, také záleží například na odporu, větru a pod. Pokud bych zafixoval tempomatem otáčky motoru tak bych při různých podmínkách jel různou rychlostí.

+1/−1
29.4.2016 15:12
Foto

A71l13e77š 96K28l36o53n 7760861681789

Otacky prave stejne jsou! Pokud na dany kvalt budu mit pri napr. 2tis. otackach rychlost 50 km/h, pri 3tis.ot. bude ta rychlost 75 km/h, pri 4 tis.ot. bude 100 km/h, pri 5 tis.ot. pak zas 125 km/h atd. Kdyz chci ty rychlosti na dane otacky zmenit, musim preradit. Nebo mit variator. Pokud mi neverite, bezte se autem projet a pozorne si toho vsimnete.

0/−1
29.4.2016 15:51

J37a54n 58F66r23i47d62r97i12c16h 6785498759623

Chlapi, já myslím že vy dva ste se jen nepochopili :D

0/0
29.4.2016 21:55

J26a37k11u29b 95Š60a49f91a56n52d53a 7255307351441

Říká vám něco automatická převodovka?

0/0
29.4.2016 13:33

D64e23n19i15s 84W26i83t41z52k75u 3543561839637

u osobáků se opravdu otáčky na tempomatu nenastavují, pouze rychlost a u adaptivního ještě vzdálenost

+1/0
29.4.2016 7:38
Foto

A83l65e33š 37K30l64o20n 7260751661719

Zalezi ciste na tom jak to vnimas. Muzes si rict ze si nastavujes tempomatem rychlost, stejne tak tim ale v dusledku zaroven fixujes i otacky.

0/−6
29.4.2016 8:36

D28e87n62i11s 24W69i32t41z71k66u 3503641409707

já si žádné otáčky nefixuji, to bych do kopce nikdy nevyjel rychlostí jakou požaduji a ten tempomat by ztrácel smysl

+2/0
29.4.2016 8:58
Foto

A77l98e53š 68K76l29o16n 7920171911679

No a v tom pripade si preradi. Od toho ty kvalty existuji - kdyz uz motor nemuze, sup tam jinou rychlost.

0/−1
29.4.2016 9:08

D86e90n92i14s 79W53i96t42z47k23u 3973951789507

no hlavně mi nejdřív zvedne otáčky. hele chápeš vůbec jak spolu fungují motor a převodovka?

+2/0
29.4.2016 9:14

V61á83c33l52a90v 26P24o68u95s59t86k20a 3710161892

I manuál?

+1/0
29.4.2016 9:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.