Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nadměrné emise měla v britských testech na silnici všechna auta

Povolené limity pro emise oxidů dusíku překročilo v reálném provozu všech 37 aut testovaných britským ministerstvem dopravy. Ale pouze Volkswagen měl podle jeho zjištění ve vozech zařízení k obcházení emisních testů, které stojí za největším skandálem v historii německé automobilky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E82v16z48e53n 81S24o24u19k56u32p 1837474636808

Já nechápu co vlastně řeší...... Hlavně lodě a také lokomotivy produkují 1000x více emisí než všechna auta na světě....

+2/0
24.4.2016 7:43

B68o41h50u84s20l81a45v 18B67i76n75k94a 1909536938960

Ano a prohánějí se i za největších bouří centry měst. Ach jo.

0/−1
24.4.2016 15:16

E68v56z79e69n 38S26o62u46k19u68p 1477704486568

jasně...... a vzduch je nehybný, setrvává na svém místě, vítr neexistuje.... ach jo...

0/−1
24.4.2016 15:27

J90i90ř77í 91S40c81h16w84a95c81h 8258744488716

ach ne .... ty emise z lodí různě reagují s atmosférou, vodou v ní, takže než je vítr donese z oceánu nad pevninu, tak je z nich jen velmi velmi malý zlomek navíc hodně naředěný.....

0/0
24.4.2016 22:07

R76o86b32e69r24t 59G62o37r67c 6922523513

Můj "tenisový" kamarád vlastnící stavební firmu se rozčiluje nad tím že rok staré tatry plnící Euro5 se na měření emisí nevejdou do předepsaných hodnot a to nikdo neřeší :-D

0/0
23.4.2016 12:00

J77i14ř75í 51S43c74h69w20a84c83h 8268984228226

tomu nerozumím, VW uspěl v emisních testech protože "podváděl". Jiní v provozu produkují ještě více škodlivin a v emisních testech uspěli bez "podvádění"?

0/0
22.4.2016 23:17

P89e82t60r 96Č54e63r77m90á69k 9318455769550

On nepodváděl ani VW ani ti další, v tom článku to zaznělo - nelegální to není, legislativa prostě požaduje aby se to v konkrétní sekvenci vešlo do konkrétních hodnot, jak je toho dosaženo nijak neřeší.

0/0
23.4.2016 22:05

T87o93m63á33š 84Z49e88m13a11n 3195548474505

Tak kdy zavřou tvůrce EURO norem za podvod?

0/0
22.4.2016 17:56

J14a37r85o91m69í33r 57K12r68á79l 4760699484879

Inu, u těch ostatních automobilek se zatím nepřišlo na to, jak to dělají. ;-)

+4/0
22.4.2016 13:28

J73a86r44o53s15l65a28v 80V26i31n60a41r 5585332186881

Spalovaci motor nevyhnutelne skonci jako rekreacni zalezitost. Energie se da s vetsi efektivitou vyrobit na strese anebo klidne z uhli. Tesla 3 je ve vyrobe, Chevrolet Bolt ma prijit pristi rok. Tesim se, az se zacneme realne bavit o dojezdu a zivotnosti baterii. Jak se nam vsem bude lepe dychat:)

Aby to nebylo uplne od veci. Muzeme si rict, ze normy jsou spatne nastavene, uvolnit je a zit se spalovacimi motory a priznat si, ze dychame vyrazne horsi vzduch nez jsme si mysleli.

Anebo, pokud fakt nejdou ty motory postavit lepe, prejdeme pomalu na tu elektriku.

0/−2
22.4.2016 13:23

M73i16c58h14a58l 50S14l76á61m22a 5295530281237

Energie se vyrobí z uhlí a pak se nám bude lépe dýchat??? Hmmm, zajímavé.

+7/0
22.4.2016 13:40

M85i63c46h60a24e26l 66M64e48n81s32i32k 8201646410382

Klidně se začněme REÁLNĚ BAVIT O DOJEZDU A ŽIVOTNOSTI BATERIÍ teď;-D

Stojí za starou belu.

A aby to nebylo úplně od věci: hlavně lidem bydlícím vedle tepelných elektráren se bude "lépe dýchat". Ti budou všem majitelům tzv. ekologických elektromobilů vděčni.

+2/0
22.4.2016 13:54

J73i34ř93í 79K15o70c20u43r38e33k 6825664915928

se da s vetsi efektivitou vyrobit na strese

Jestli myslíte elektřinu, tak koeficien využití FV panelu se v ČR pohybuje kolem 11 %. To je na úrovni parní lokomotivy ze 40. až 50. let.

+2/0
22.4.2016 17:15

J46o73s62e12f 44K95u93r97f18i91ř31t 1181665765819

Vezměme si motor 1,0MPI 55 kW norma EU 6 spotřeba papírových 4,8l / 100 km, při 108 g/km tj 10,8 Kg / 100 km emisí => 2,25Kg emisí na litr benzínu, reálná spotřeba se v lepším případě bude držet kolem 6,5-7l na 100 km což odpovídá 14,625 - 15,750 Kg na 100 km což je skoro o polovinu víc než slibuje výrobce takže co kdo čekal když v reálu auto není v takovém režimu schopno jezdit? Mám Š O I. generace s 1,8T, papírová spotřeba 7,9l/100km a když to člověk šetří za 6,5 se jezdit dá, dlouhodobě 7,2l/100km. Ať se jsou se slavnýma normama EU vy...cpat.

+6/−1
22.4.2016 11:36

Z35d39e48n44ě32k 47D94u59b47e18c25k53ý 3127314900428

Trochu máte zmatek v těch výpočtech

0/0
22.4.2016 15:59

J98a72n 55K45o57t69a17s 9309450432756

Ještě že existuje CNG a LPG - to by mohla být cesta pro blízkou budoucnost, ty tolik jedů do ulic nevypouštějí.

0/0
22.4.2016 10:09

P25a11v58e96l 13N43o61v13á92k 2435327682542

Problém automobilek, že na Euronormy přistoupili, bijící se do prsou, že úřednické vymyšlené normy jsou schopni udělat.

No a jak vidno, laboratorní testy oproti reálnému testování jsou sakra rozdíly. Kdyby se takto laboratorně dělali léky, tak už jsme všichni v Pánu, 10, 13x horší výsledky, ale hlavně že máme Euro 6 :-D

+9/0
22.4.2016 9:58

D50a24l24i93b28o52r 91H75o26d58i31s 1443206405333

Ten kdo furt vymýšlí tyhle regule na snižování emisí, by si měl přečíst, co je to hoření. Základní poučka chemie 6. třídy ZŠ. :-P

+9/0
22.4.2016 9:54
Foto

M65i31r28o98s87l70a78v 57S88t21e21i19n49e28r 6978984763135

Původce toho softwaru ale nejspíš sedí jinde, než u VW. Bude to dodavatel řídící jednotky, vstřikování a palubního počítače, nejspíš Bosch.

Zajímavé by bylo, přezkoušet verze i pro jiné firmy, než VW, třeba BMW a Mercedes.

+5/−2
22.4.2016 9:45

P11a93v42e55l 23N11o91v51á98k 2985517362612

Nauč se číst, testovali 20 automobilek, proč mluvíš jen o těchto třech?

A Bosch? Proč on? Jen dodavatel komponentů, nastavení si dělají automobilky sami, respektive na jejich objednávku to je.

+1/−1
22.4.2016 9:54

Z92d12e37n47ě70k 24D32u80f82e71k 2654344828

Bosch dělá práci dle zadání objednavatele. A pokud objednavatel pískne, že to nebudou černé krabičky, ale zelené tak to Bosch udělá, jinak nedostane zaplaceno. A je to výrobce motormanagmentu pro většinu automonilek

+1/0
22.4.2016 10:57

Z16b42y51n57ě28k 59Č54e40j19k46a 5896198181273

A on dělá a ladí i software? Co znám z jiných oblastí, tak je dodavatel HW a SW velmi často odlišný. Tady bych se dost divil, kdyby Bosh ladil i nastavení jednotek, to si budou dělat automobilky sami.

0/0
22.4.2016 15:51

M17i46c71h79a16e62l 59M28e17n21s80i36k 8831536320272

Audi: "Vorsprung durch Technik";-D

http://auto.idnes.cz/dieselgate-emisni-afera-volkswagen-dua-/automoto.aspx?c=A160420_094650_automoto_fdv

0/0
22.4.2016 11:18

V32í76t 30K40o93u58b98a 6506790914808

Tak teď už asi zbudou jen šlapací autíčka.

+1/0
22.4.2016 9:40
Foto

M30i82r64o46s37l62a96v 25S44t21e91i59n71e32r 6878344393765

Tam bude nadprodukce metanu, to je daleko horší klimakiler.

0/0
22.4.2016 9:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.