Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli emisím jede do servisů 630 tisíc aut od šestnácti značek

Německé automobilky svolají v Evropě do servisů 630 tisíc naftových vozů Volkswagen, Audi, Porsche, Opel a Mercedes k úpravě softwaru pro regulaci emisí. Oznámil to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Dodal, že podobné opatření slíbili i někteří zahraniční výrobci, například Renault.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a39v66e29l 28J74e31l69í13n85e86k 5204748898

Nafta patří do traktoru, plyn patří do sporáku a elektřina je ke svícení.

0/−1
29.4.2016 15:07

L94a44d52i79s86l62a16v 42H30o90m37o26l70k36a 6663174183854

1. Jde v této aféře skutečně o ochranu životního prostředí?

Ne, provoz automobilů se na celkovém znečištění ovzduší podílí z přibližně 3%. V podstatě vychází najevo, že jde jen o ochranu amerického automobilového trhu.

+4/−4
27.4.2016 10:51

P93e61t68r 83N32o58v81á66k 1305307352815

Nesmysl, největším znečišťovatelem oxidy dusíku jsou automobily a v případě WV se jedná o oxidy dusíku.

0/−1
30.4.2016 10:36

L98a84d27i67s80l24a14v 50H76o47m17o77l48k71a 6833744943434

Připadá mi směšné ,jak se tady probírají normy a potom jedu za starickou Avii a nestačím lapat po vzduchu! To samé Tatry a případně V3S . Jak tyhle hulici motory přejdou přes emise mi je záhadou!8-o

+2/0
27.4.2016 10:45

T95o53m65á29š 46V73e33s18e85l71ý 5785758210809

jenomže to co létá ze stařičkých Avií nebo V3S Vám vcelku neuškodí, protože organismus si to odfiltruje. To, co létá z moderních motorů (a dnes už i zážehových) jen aby se snížily emise neškodného CO2, je rakovinotvorné svinstvo :-/

+3/−1
27.4.2016 11:15

J60i16ř15í 67S88c68h45w86a81c14h 8948754518266

já mám pocit, že toto někdo někdy někde napsal a od té doby se to traduje....By mě zajímalo, jak někdo zjistil, že něčí rakovina byla způsobena nějakou mikročásticí nota bene z auta, když na organismus působí dnes takových vlivů stovky ne-li tisíce.....

+1/−1
28.4.2016 21:42

T51o43m76á26š 53V82e28s14e59l23ý 5425918840799

ne jednou konkrétní, jen se to prostě sčítá. A velké se tam nedostanou, takže se nesčítají...

0/0
28.4.2016 23:20

J96a53n 33L80u86k41á74š 7477753883322

Traktor patri na pole.

Kdo se timto heslem ridi, toho se toto netyka.

+1/−1
26.4.2016 18:00

T64o40m84á71š 15V23e40s16e43l48ý 5495848960719

ne? Moderní zážehové motory vypouštějí naprosto stejné rakovinotvorné svinstvo jako moderní vznětové.

+1/0
27.4.2016 11:16

J25o15s18e88f 62M33i21k51i91n 5143624105444

Zde je nestranný názor odborníků z praxe

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=31

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

+1/−1
26.4.2016 16:40

M61i19c34h66a62l 79K72o30ž11e41n72ý 4846755650132

At mi z auta padaji klidne brikety. Hlavne ze to nezere a jede to pekne vocpoda.

+2/0
26.4.2016 13:23

P61e25t65r 67M60i74c72h10a68l 2140364491472

Dnes jsem byl v servisu na pravidelné prohlídce a o nějakém přehrávání softwaru řeč nebyla. ... Tedy byla, ale ve stylu "takové pitomosti neplánujeme".

+2/0
25.4.2016 23:27

J67i68ř69í 65J96u34r77á81š31e96k 8567805430707

Píše se auta jedou do servisu. Nedávno tady byl článek, že navržená opatření VW problém nevyřešila. To už to perpetum mobile vynalezli?

+1/0
25.4.2016 14:21

P79a53v97l64í95n69a 41S77v71o12b31o37d59o85v52á 9305149473232

EU nasadila takové normy ,které nejdou splnit,a ani se nenamáhala zeptat ,těch co ty motory dělají,jak to dělá ve všem

+3/−4
25.4.2016 14:45

M15a68r36t67i71n 26K70a39r63á24s57e96k 9978943768488

Ale ona se jich zeptala a automobilky je odkyvaly....

+1/0
25.4.2016 21:42

P31e85t81r 39Č91e65r33m97á88k 9228975699800

Pochopitelně, kdo by nechtěl mít páku na to jak donutit lidi si každých pár let s příchodem nové normy koupit nové auto. Výrobci především. A že splnění norem znamená něco jiného než v reálu snížit emisní zátěž věděli všichni, proto to takto celá léta funguje.

+2/0
25.4.2016 21:48

M22a88r29t84i78n 21K43a30r67á55s43e90k 9328283728128

Jak emisni normy nuti lidi koupit si casteji nove auto? (mimo toho promile lidi co ziji v bezemisnich zonach v par mestech v Evrope)?

0/0
25.4.2016 23:41

P74e63t64r 42Č24e23r66m89á88k 9268175739580

Úplně jednoduše - v každém státu je nějaká restrikce ktera se odvíjí od úrovně dosažené normy - v čr například ekodaň, v jiných státech např. silniční daň či jiné obdobné daně. Nízkoemisní zóny se netýkají jenom těch co v nich žijí, ale všech co do ní chtějí vjet, proto má mraky českých aut etikety do německých měst, takže ten efekt je daleko rozsáhlejší.

0/0
26.4.2016 9:26

M29a50r40e88k 10H70r57u33b98y 6187812781778

Presne naopak - VW vymyslel svindlovaci software a proloboval u EU, aby zfalsovane vysledky prohlasila za normu. Konkurence o svindlovani nevi, takze najednou ma problem. EU vybira penize za pokuty, VW se zbavil konkurence, vsichni jsou spokojeni.

Akorat ti protivni Amici to zase museli propichnout:-P

+1/−2
26.4.2016 9:48

P50e72t91r 20Č17e86r21m63á67k 9548525359880

Jako ironie dobrý ;-)R^

0/0
26.4.2016 22:22

J89a70n 55M81a13j57e77r 5877527

Ve všem? Generalizování je známka jednoduchosti:-P

0/0
28.4.2016 19:00

P41e76t11r 42Č12e64r38m26á43k 9248125359230

Opatření řeší VW jenom v USA, v EU to je pouze kosmetické, protože ty auta splňují legislativu i takhle, takže ta svolávačka je pro klid zelených duší, ale fakticky nic neřeší a velký počet aut jí stejně neprojde.

+1/0
25.4.2016 16:27

M94a41r64e26k 97H90r79u50b98y 6667952891638

V EU se spokoji s prehranim software, ktery sice zhorsi uzivatelske vlastnosti auta, ale EU nema tradici hromadnych zalob, takze zakaznici to dostanou prikazem a o odskodneni za podvod si muzou akorat nechat zdat.

0/0
26.4.2016 9:49

P70e22t44r 50Č37e35r51m60á82k 9318635349820

V EU se spokojí s i ničím, protože ty auta splňují homologace podle předepsané metodiky, takže hromadné žaloby není na co podávat. A přehrání softu dobrovolné.

+1/0
26.4.2016 22:20

J63a84n 79F11r21o58l86í56k 6676900535864

Šoupnou jim tam sofwarwe, které nepodvádí při testech. Doufám, že jim opraví v techničáku třídu euro na nulu a odlepí zelenou nálepku do měst.;-D

+3/−1
25.4.2016 16:59

M23a63r85t27i27n 81T69e76s84a66ř 2465461925247

Nějak mi teď chybí ta hysterie kolem ostatních značek, tak jak byla u VW. Jedou v tom všichni a v podstatě to odnesla jedna značka. Rv

+5/−3
25.4.2016 14:08

P44e38t33r 40B69á52č81a 8575636535975

jj chudinky z koncernu ;-D

+3/−4
25.4.2016 14:11

P48a82v73l35í39n87a 57S58v70o35b24o92d72o36v62á 9725809953492

jedou v tom všichni,jen to vše hodili na VW,a kdy se na ně bude plivat na ty ostatní,zase media udělali bublinu aniž by si vše ověřila.Někdy novinář udělá kvůli senzaci víc zla než užitku

+4/−3
25.4.2016 13:59

J31a93n 82L92u75k27á78š 7827333163502

Troufam si tvrdit, ze v USA v tom vsichni nejedou.

Americke automobilky totiz zareagovaly tak, ze traktorove modely stahly z trhu a premiove znacky typu BMW zavedly AdBlue. Pouze VW to "umel" levne bez AdBlue.

0/0
26.4.2016 18:03

P30e48t50r 87S93p51a98t34z12i19e82r91e93r 7744602635964

Jinak jak vidím tak Citroen ani Peugeot tam nejsou jelikož mají ve svých motorech vstřikování AdBlue 85..tedy močoviny...tím nemají problém se splněním limitů. Zřejmě tedy..

+3/0
25.4.2016 13:37

Z11d81e93n33ě85k 37D39u14f75e56k 2214624578

Prakticky se jedná o všechny diesely s EUR 6. Už by se měla evropská komise konečně chytit za rypák a nevymýšlet čím dál horší kritéria pro ekologii, která vedou k těmto úpravám. A jak někdo pronesl ať se vrátí do hodin chemie a je znovu prozkoušen z kapitoly hoření a co vzniká. Takže dalším Eurem 6 a vyšším nevznikne z auta pračka na čistý vzduch.

+15/−3
25.4.2016 13:26

A91n18d36r76e51j 30O27l54e57k78s48a 3745541297811

To je špatné chápání záměru. EU nedává ty stále tužší podmínky proto, aby byly obcházeny. Dává je proto, aby výrobci opustili neprůchodnou cestu sami a věnovali svoje úsilí čistým pohonům.

+1/−3
25.4.2016 16:07

P52e94t98r 34Č27e54r79m24á32k 9578355739880

To je spíše Vaše špatné chápaní, EU stanovuje limity proto aby byl vytvořen nátlak na nákup nových vozidel která tyto normy papírově budou plnit, a aby výrobci museli platit do kasy EU za překroční těchto limitů. S čistým pohonem to nemá nic společného (naopak, smysl je aby se auta s fosilními palivy udrželi co nejdéle - je přece ještě tolik ropy co se musí prodat), čemuž odpovídá nulové zlepšení ovzduší které přece mělo po nástupu norem nastat.

+4/−3
25.4.2016 16:31

A34n95d49r27e39j 78O32l54e62k89s98a 3145521437521

:-) Když tomu věříte... mimochodem, kolik ropy EU vrhá na světové trhy?

+1/−2
25.4.2016 16:50

P89e85t95r 19Č85e18r86m30á98k 9418245829460

To není o věrění nebo nevěření, ale o tom co je holá realita. Ale Vaše nepochopení souvislostí bude zřejmě hlubší soudě dle té poslední věty. Rv;-)

+2/−2
25.4.2016 17:27

A88n54d33r56e31j 91O37l12e97k33s51a 3955921187621

Holá realita je, že bezemisní automobilismus je možný a žádoucí. Evropa ho chce. Výrobce paliv a vozidel to pochopitelně nezajímá - oni chtějí pohodlně dál vydělávat na zavedených technologiích.R^

+1/−2
25.4.2016 20:21

P69e12t83r 10Č24e11r90m76á94k 9458735849800

Holá realita že bezemisní automobilismus neexistuje. Existuje pouze varianta která ty emise přenáší dál od obydlených oblastí, ale stejně životní prostředí zatíží. O tom že to je zatím absolutně nekonkurenceschopné a v nejbližších desítkách let to nemá naději nějak výrazně utlumit provoz klasických motorů asi není třeba mluvit. A právě proto jak masově je ropný průmysl rozšířený a jaké finance se v ném točí, si určuje podmínky on, a nikoliv nějaká eu. Toť fakta.

+2/−1
25.4.2016 20:28

A61n96d36r53e82j 22O68l54e13k77s15a 3205291687531

Neexistuje, ale existovat může - bude. To je politika. Volný trh je pravý opak. Líbí se vám být ovládán koncernovými zájmy, nebo máte nějaké ideje?

+1/−1
25.4.2016 21:30

P95e50t84r 38Č85e93r92m95á42k 9898415499940

Neexistuje. Že by takovou technologii někdo najednou vymyslel sice ryze teoreticky možné je, ale my se toho nedožijeme a nemá to hlavně absolutně žádný vliv na dění v nejbližších desítkách let. Politka je taková jakou jí kdo je ochoten platit, a to se skutečně nebavíme o žádných koncernech, jak známo tak 90% celosvětového bohtaství drží jen asi 10% osob resp. rodin, a ti jej samozřejmě umí velmi dobře používat, proto je dnes stav takový jaký je.

+2/−1
25.4.2016 21:46

A45n70d85r29e18j 37O87l96e42k73s11a 3575431767871

Ekonomické zájmy jsou mocné, ale vždy prohrávají s jakoukoli veřejně podporovanou idejí. Respektive je to tak, že jakákoli veřejně sdílená idea je vždy využita komerčně. Ekonomie idejím slouží, ne naopak, jak to vidí Ing.Klaus a jeho suita.

Konec diskuze. Máte nějaké marijánkové vidění.

0/−2
25.4.2016 22:07

P49e86t72r 70Č27e77r18m50á42k 9948795709420

Opět ukázka absolutní neznalosti systému. Veřejně podporované jsou pouze ty které lobby připustí, jinak by už dávno vládli ekoteroristé a podobní. S ekonomií to nemá až tak co dělat, nejde o to vytvoŕit ekonomicky funkční model, ale o ryzí ovládání toků peněz a z nich plynoucí moci. Takže vaše sluníčkářské utipistické vidění světa je opravdu jen k pousmání. Zase máte o to snažší život. Diskuzi si ukončujte, vzhledem k tomu že já ji s váma nevedu tak je mi to jedno, jen koriguju ty plácnutí do vzduchu co tu prezentujete.

+2/−1
25.4.2016 23:06

T38o82m56á41š 36V39e67s18e84l18ý 5765388370139

jistěže je možný a žádoucí

https://www.youtube.com/watch?v=3HYoq6vIVXc

jen už to loni v říjnu mělo být běžně na trhu ;-)

0/0
27.4.2016 11:25

J10i15n24d52ř66i85c64h 17Š45k57o66p48e47k 4115921960785

to je zvláštní, že EU se snaží radit ohledně neprůchodné cesty, ale sama neprůchodnou cestu zkouší pravidelně

+2/0
25.4.2016 18:47

J31a64n 27L78u63k65á59š 7257483963272

Uz by konecne meli i v Evrope vyhodit smradici traktory z mesta.

Nafta patri do kamen a traktor patri na pole.

Nejvetsim problemem ve vzduchu ve mestech je prave mikroprach, ktery produkuji prave automobily v traktorovem provedeni. Presto je napr. v CR toto palivo oproti benzinu danove zvyhodneno.

+2/−1
26.4.2016 18:05

D16a57n88i23e85l 51J78a81n33k20o 9709929140112

Možná blbej dotaz - BMW není Německá značka a nebo proč se to jich netýká ?

+1/0
25.4.2016 13:26

J79o56s36e22f 86Č11v32a29n11č41a79r69a 2632629133311

Jeste ze mam benzin R^

+9/0
25.4.2016 13:06

J54a86n 64Ř10e89z65n93í11č87e31k 3621941793720

Nebojte, to je jen otázka času. Leda by si v Bruseli uvědomili, že fyzikální zákony svými nařízeními nezmění.

+4/0
25.4.2016 13:38

Z72d74e14n92ě22k 85D77u91b37e36c33k12ý 3567184650598

Veyron je v pohodě. To mě potěšilo.

:-)

+4/0
25.4.2016 13:04

L38i90b79o11r 89M69o61u33č40k26a 1938337905412

asi proto, ze to nema diesel ;-)

+2/0
25.4.2016 13:13

Z24d67e29n20ě74k 85D67u74b40e49c35k74ý 3247904340858

Zatím. Zatím

+1/0
25.4.2016 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.