Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A27n50d68r57e86j 41O42l20e60k34s86a 3575231657911

No fakt nechápu, na co tolik válců?;-D

+1/0
2.5.2016 8:31

J26i77ř10í 25S78c10h23w40a81c86h 8958244718666

je to velmi málo válců, na 400 koní atmosféra potřebuje cca 8 válců

0/−1
2.5.2016 11:39

A64n10d59r38e95j 71O54l22e34k90s89a 3135371627921

A na co tolik koní?

0/0
2.5.2016 21:12

J56i24ř78í 36S64c12h68w21a91c71h 8628144198856

myslíš, že by mu stačilo 70 koní z 1.2 HTP? ;-)

0/0
2.5.2016 21:46

A69n90d26r70e52j 95O33l37e28k27s92a 3465131537181

No když budou mít 571 Nm krouťák....;-)

0/0
4.5.2016 9:08

J35i74ř71í 59S46c34h72w26a86c16h 8638954888666

a co by se tím změnilo? Je úplně jedno jaký je u nějakého výkonu (při nějakých otáčkách) krouťák.....

Výsledná dynamika by odpovídala 70 koním z HTP.... tedy "houno to pojede"....

Navíc krouťák 571Nm pro běžný benzínový spalovací motor s maximálním výkonem 70 koní je naprosto nereálná hodnota, protože by v té chvíli točil jen 853 ot/min. ;-)

0/0
4.5.2016 11:22

A65n43d67r44e35j 63O10l72e42k83s66a 3695291957611

Neznáš stacionární puf-puf jednoválec na řezání dřeva na samotě u lesa? Tak to je von ;-) Stačí mu dát setrvačník velikosti mlýnskýho kola a - krouťák je tu.

0/0
4.5.2016 22:02

J43i28ř98í 24S12c66h95w89a53c72h 8618954738386

když řežu, musíte mi přidat plyn.....;-)

tak tomu do 70 koní tak 68 scházelo....

stacionární je opak mobilního

krouťák ze setrvačnosti se "nepočítá"

počítá se jen krouťák při trvalých otáčkách, ne při jejich poklesu ;-)

0/−1
5.5.2016 0:07

L63a88d98i44s69l61a82v 34K11a76l88o17u61s 7425866921760

Má to výkon 400 koní a bude mít spotřebu 4 L/100. Při brždění to bude benzin vyrábět. Vývoj jde kupředu.

+1/0
27.4.2016 9:14

J14i76ř63í 53S87c64h80w85a10c69h 8528244718736

tak výroba benzínu je samozřejmě nesmysl, ale rekuperace využitelné energie už nesmysl není ;-)

0/0
2.5.2016 21:50

K67a35r43e77l 94V66a34c59h43u78t 9183262319353

Kdo by to dnes kupoval? - Každý chce přece ten úžasný tříválec s obsahem 1.0 L! ;-D;-)R^

+1/0
27.4.2016 5:43

J93i14ř63í 13S60c95h56w29a19c84h 8748344288576

Tak samozřejmě tahat 115 koní z litru je směšné a zasluhuje opovržení. Tady se přece tahá 160 koní z litru tak je to super....

+2/−2
27.4.2016 7:01

V68l91a39d20i38s13l31a80v 28B63u90r35y51š53e42k 1849452707424

tahá, tahá, ale abychom byli spravedliví, tak to stejný to neni, podstatnej rozdíl tkví v tom, že z tohodle pětiválce budete tahat těch 400 koní v situaci, kdy pojedete 280 km v hodině, do kopce na plný plyn a otáčkoměr bude ukazovat snad 6 tisíc otáček, pak se dostanete třeba k 380 koním, problém je v tom, že tahle situace nenastane moc často, jestli vůbec, naproti tomu 1,0 TSI se bude svému maximu, třeba 88 kW, blížit velmi často, už jen při běžné jízdě po dálnici (do 150 km) může využívat 90 % svého výkonu trvale, takže to úplně srovnatelné zas tak neni

+1/0
27.4.2016 7:56
Foto

P55a91v95e16l 49K63a75l26u47s 6264586136702

To není pravda. Běžné auto velikosti Golfa potřebuje k trvalé rychlosti 130 km/hod cca 15 kW výkonu. A je jedno jestli to je tříválec nebo pětiválec.

0/−1
27.4.2016 9:24

J48i76ř90í 51S49c96h87w28a13c22h 8858984228356

je to trochu vic, cca 25-30 kW, ale stále daleko od maxima;-)

0/−1
27.4.2016 9:44

V53l13a85d34i48s14l90a71v 65B72u85r89y56š62e85k 1839642687604

já vám to řeknu teda jinak, líp, abyste to pochopil, tak zjednodušeně, tohle auto, které má 400 koní, tak bude využivat maximálně 20% svého výkonu a to ať s ním bude jezdit kdokoli, pokud se někdo rozhodne využívat vyššího výkonu, tak v lepším případě přijde do roka o řidičák, v tom hořším skončí na vozíčku a v nejhorším se zabije, bude jen záležet na tom, co příjde dřív, ale s motorem 1,0 TSI, aniž bych jím opovrhoval, tak běžnej řidič, aby někam dojel se ctí, tak bude využívat minimálně 80 % výkonu, takže rozdíl v tom je, ne že ne

0/0
27.4.2016 10:42

J29i85ř73í 62S90c45h48w82a23c51h 8788194168366

ad TT: při každé akceleraci lze využít daleko více než 20% výkonu, klidně i 100% aniž by hrozilo, že řidič příjde o řidičák, ale ano v průměru to může být těch 20 %, pokud řidič nebude divoch plyn-brzda...

ad 1.0 TSI". 80% výkonu znamená točit někam k 4000 otáčkám a to při běžné jízdě ve městě ani na okresce ani na dálnici v rámci českých limitů opravdu nehrozí. Hrozí to jen při požadavku extrémnější akcelerace při razantním předjíždění, nebo razantnější jízdě do kopce. Ten motor v naprosté většině režimů (v 90% motorových hodin) pojede mezi 20-50% svého výkonu.

0/0
27.4.2016 12:36

P38e31t23r 60Č90e20r98m79á75k 9218285649580

Další omyl, u 1.0 TSI nejen že vytáčení ke 4000ot/min hrozí, ono je dokonce nutné aby to vůbec jelo. To je právě problém downsizingových motorů, že musí využívat celé spektrum otáček motoru (třeba i to nevýhodné z hlediska křivek momentu) aby se auto normálně pohybovalo. Tomu samozřejmě musí odpovídat zpřevodování, kde se léty zaběhlý systém zcela změnil, protože musí nově respektovat to že motor nemá tolik síly a neutáhne tedy převodové stupně tak jak by bylo vhodné. O žádně extrémní akceleraci vůbec nemůže být řeč, v tak tězkém autě jako je octavka to bude stačit horkotěžko do města a ani v něm to nebude žádný sprinter ale naopak jednotka která bude trvale v permanenci.

+1/0
27.4.2016 13:07

J50i34ř42í 29S57c27h48w91a48c78h 8498944888106

chlape prober se! Mluvíme o turbu 1.0/115 koní, 200Nm při cca 2000-4000 řeč není o atmosférické 1.0/45 koní, 74 Nm/3000ot ze Škody 100. Tam by ty tvoje "odborné rady" měly nějakou "směroplatnost" ;-D

0/−1
27.4.2016 13:16

P30e76t30r 85Č62e78r62m28á40k 9728325729580

O žádný atmosféře tu taky nikdo nemluvil!!! Bože je tak těžký naučit se alespoň číst když už o motorech nic nevíte Rv

0/0
27.4.2016 13:21

J61i49ř19í 62S43c35h85w97a57c80h 8328304918676

končím, sorry, ale učit se "číst" na starý kolena nehodlám, na odborníky kalibru "Čermák" nemám ...............................nervy. :-(

0/−1
27.4.2016 13:43

P44e88t52r 72Č65e12r19m77á12k 9558345649850

Možná kdybyste uměl číst už za mlada, o motorech byste si něco alespoň přečetl, takhle bohužel Rv

0/0
27.4.2016 16:13

J95i31ř93í 69S95c83h67w86a52c38h 8268164688126

dobře tak po lopatě na úplný závěr:

se znalostí (která tobě evidentně schází) velikosti kroutícího momentu a jeho průběhu, který do cca 4000 otáček odpovídá dvoulitrové atmosféře ti můžu říct, že s motorem 1.0TSI pojede octávka do 4000 otáček stejně jako s atmosférickým dvoulitrem, protože jeho parametry jsou v tomto rozsahu velmi podobné.

Takže opakuji: žádné vytáčení nehrozí, nebo hrozí stejně jako u dvoulitrové atmosféry. O slušné dynamice "ohromně těžké" Octavie svědčí to, že na stovce s tímto motůrkem bude za cca 10 sekund, takže spolehlivě "udělá" nebo minimálně bude stačit většině atmosfér 1.4-1.6. Ty kecy o tom, že je to dynamika vhodná "horkotěžko" do města jsou fakt k smíchu....;-D

0/−1
27.4.2016 17:56

P12e71t94r 96Č64e70r21m28á38k 9868985669700

Slovo znalosti bych v tvojem případě používal s rozvahou, teorie o tom jak se auta staví "na výkon" a jak je jedno jak těžký automobil bude z hlediska výkonu jsou perly hodné zarámování. To že nechápeš kontext a souvislosti ale pořád se soustředíš na jednotlivé body co jsi někde vyčetl se právě odráží v tom co tu píšeš. Charakteristiky motoru jsou stejné vždy ať je použit kdekoliv, naopak zcela jinak se motor bude projevovat v tunovém autě a jinak v dvoutunovém. To je právě ten zásadní rozdíl a důvod proč se do takových porovnání musí vždy zahrnout hmotnost, zpřevodování atd. A ani v rámci jednoho modelu se ty motory nebudou chovat stejně, právě proto že malé turbo musí být jinak zpřevodované než atmosféra, o vlivu zátěže snad ani netřeba hovořit.

Takže opakuji, vytáčet je nutné už dnes, tím že místo čtyřválce 1.2 použiju tříválec 1.0 ta potřeba naopak jenom poroste (ale zatěžovat tě problematikou proč tříválec musí točit víc než čtyřválec je nad rámec zdejšího prostoru). Ano dynamika bude v případě octavie horkotěžko stačit do města, kde na světlech pochopitelně turbo vyrazí dřív protože je to turbo, s přibývajicí rychlostí a otáčkami bude naopak na koni atmosféra. R^

+1/0
27.4.2016 18:53

J48i82ř46í 63S37c78h49w89a75c63h 8218354468336

prosím tě, okamžitě si napiš do Švédska o nobelovku! Ty jsi objevil novou fyzikální závislost!

Já bláhový si doposud myslel, že auto žene kupředu síla, která je přímo úměrná součinu kroutícího momentu a otáček. Takže je-li větší krouťák stačí (pro stejnou dynamiku) menší otáčky. Ty jsi však přišel na to, že ta síla je úměrná součinu otáček a počtu válců! Takže je-li méně válců je potřeba více otáček. Tak to je bomba! Rychle piš, než ti to tady někdo ukradne! Takových "přemyslů" je tady hafo! Je neskutečné jak dlouho mohl žít svět v takové nevědomosti!

P.S A to jak do jednoduché komparace stejného auta s různými motory mícháš převody a hmotnost je taky roztomilé.....;-D

0/−1
27.4.2016 20:34

P80e91t59r 36Č66e95r98m17á15k 9178575689930

No zatím to vypadá že ty spíš objevuješ ameriku ;-)

Takže zpátky na začátek - nauč se číst, diskuze pak bude mnohem věcnější. O žádných součinech tu nikdo nepsal - nadruhou stranu skutečnost že máš v hlavě věci co neexistují mě až tak nepřekvapuje.Rv

To že ti zásadně uniká spojitost mezi jednotlivými veličinami a jejich průběhy už jsem psal minule, děkuju že jsi to potvrdil další perlou - tvrzení že "je-li větší krouťák stačí pro stejnou dynamiku menší otáčky" je další slogan k zarámování, další nesmysl. Dynamika je (kromě dalších faktorů které ignoruješ jako je hmotnost, odpor, převody) závislá na křivkách průběhu výkonu a točivého momentu. To že se nejedná o žádný součin teď nemá smysl řešit, každopádně pokud pohnu s jednou křivkou (točivý moment) tak to nijak automaticky neznačí lepší dynamiku, protože se mohu dostat otáčkami do oblasti která je nevýhodná z hlediska průběhu výkonu, a v tu chvíli mi jde naopak dynamika dolu. Takže to může nastat a nemusí, obecně to rozhodně neplatí.

Chápu že tolik informací za jeden večer nepobereš, kor když máš evidentní problém se samotným čtením psaného textu, ale to je holt tvůj boj, možná by stačilo se nezapojovat příšte do diskuze o tématu o kterém nic nevíš, a ještě ke všemu je zcela zbytečná - téma downsizing nemá s tt rs nic společného. Rv

Rv

0/0
27.4.2016 21:26

V73í76ť91a 16K69r39u22t29i13š 1150744875367

Takže když pohnu křivkou momentu nahoru, tak se stane co (při stejných otáčkách a i jiných zmíněných parametrech)? Výkon zůstane stejný? Půjde nahoru nebo dokonce naopak klesne?

0/0
27.4.2016 21:42

J22i35ř17í 82S71c28h46w40a36c77h 8608424698716

To podle "experta" Čermáka bude nejspíše záviset na tom, jakou to auto bude mít barvu......;-)

0/0
27.4.2016 21:57

P40e76t39r 15Č68e83r74m22á82k 9578515949330

Tak fyzika a grafy se učí na základce tuším, ale vzhledem k těm problémům se čtením chápu že takový složitosti od tebe nikdo chcít nemůže ;-):-)

Ty jsi si v hlavě vyprojektoval svoje perpetum mobile, kde stačí posunout moment až do volnoběźných otáček a auto pojede jak střela bez ohledu na výkon, víme víme Rv;-D

0/0
27.4.2016 23:16

P13e76t85r 84Č48e39r76m85á80k 9978335859500

Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění. Mění se právě projev a reakce vozidla podle toho jak jsou ty křivky momentu a výkonu položené.

+1/0
27.4.2016 23:12

J57i43ř50í 23S54c37h68w50a88c36h 8748684298526

no dyť jsem to říkal, že barva auta bude mít na výkon mnohem větší vliv než nějaká změna krouťáku! ;-D

0/−1
27.4.2016 23:19

P53e98t52r 59Č41e75r93m42á62k 9498925229120

V tvý hlavně každopádně

0/0
28.4.2016 9:58

V92í84ť58a 78K16r29u27t36i41š 1710684125237

Děkuji za jednoznačnou a vyčerpávající odpověď. A možná bych fakt zvážil to Švédsko.

I když asi rychlejší a levnější bude si najít vztah mezi momentem a výkonem...

0/−1
27.4.2016 23:27

P24e50t21r 25Č29e86r33m86á38k 9478905199550

Možná bych zvážil naučit se číst, koukám že to tu děla problém spoustě lidí. Neptal ses na matematický vztah který vyjadřuje vztah dvou křivek, ale na výkon v závislosti na změně křivky momentu. Příště lépe formuluj co tě vlastně zajimá ;-)

0/0
28.4.2016 10:05

V24í79ť11a 30K42r35u75t65i39š 1560684495117

"Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění."

Možná bych zvážil naučit se číst, nikde neformuluji, kde křivkou momentu hýbu, jen to, že nahoru. A to klidně v oblasti maximálního výkonu.

0/−1
28.4.2016 22:36

P25e21t37r 82Č56e28r49m22á27k 9228375769920

Možná bych se naučil češtinu, to že hýbu křivkou momentu nahoru nijak neznačí že to dělám v bodě maximálního výkonu.

0/0
29.4.2016 22:33

V24l69a96d30i40s25l19a71v 22B60u70r48y69š87e59k 1259842927524

P = n * Mt * 6,28, otáčky je potřeba převést za sekundu, tedy podělit 60 a výsledek máme ve wattech, je z toho celkem jasný, že točivý moment má na výkon vliv větší než si myslíš, fyziku

0/0
28.4.2016 7:16

J75i27ř71í 21S59c54h89w72a69c43h 8958674728526

Vladislave, ten vzorec máš špatně. Tedy donedávna platil, ale dnes je zastaralý.

Podle "Čermákovy teorie absurdity", tam samozřejmě nějaký Mt (či Mk) vůbec nepatří. Naopak je tam nutné vložit závislost na ČKpv (Čermákův koeficient počtu válců) a ČKpk (Čermákův koeficient položení křivky). Je to celkem logické. Fyzik, který sestavil ten tvůj vzorec před mnoha staletími, evidentně neznal víceválcový spalovací motor a ani Čermáka takže s těmito koeficienty nemohl kalkulovat....;-)

0/−1
28.4.2016 9:34

P49e20t16r 68Č19e26r53m40á39k 9138605659440

No na člověka co neumí ani pořádně číst dobrá práce, už sis patentoval ten nápad stavět auta na výkon a možnost používat jakýkoliv motor o stejném výkonu v jakémkoliv autě bez ohledu na převody a odpory vozidla? Specielně za návod na to druhé ti automobilky utrhají ruce, ale bacha - budou chtít podepsat smlouvu tak jí dej radši někomu přečíst, víš jak ma tom jsi ;-)Rv

0/0
28.4.2016 10:14

P86e39t88r 95Č42e29r84m11á74k 9528585479740

To je pořád dokola, naučte se nejprve definovat o čem je řeč, a pak se pouštejte do debat. Vzorec na výpočet výkonu zná každý žák základky. Na základě znalostí jedné křivky mohu určit druhou. Když se tu bavíme o výkonu vozidla (což je údaj definovaný jako maximální dosažený výkon vozidla) tak nelze určit jestli se změní nebo nikoliv když posunu křivku momentu v nějakém bodě nahoru nebo dolu. To lze pouze když se budu bavit o okamžitém výkonu a budu znát charakteristiky motoru a rozsah ve kterém budu moment měnit. R^R^

+1/0
28.4.2016 10:12

J49i51ř48í 37S25c92h97w94a29c77h 8538564748756

teď ses v podstatě přiznal, že když tu dva dny šla řeč o "výkonu" v souvislosti s otáčkami v rozsahu hluboko pod otáčkami maximálního výkonu, tak jsi vůbec netušil, která bije, protože přece "výkon vozidla je údaj definovaný jako maximální výkon vozidla" 8-o;-D;-D

Takhle se odkopat a ještě nemít dost.....ale jo, můžou za to ti ostatní, ty přece umíš číst naprosto dokonale!;-D

0/−1
28.4.2016 21:27

P98e44t87r 67Č59e92r20m13á42k 9798475629470

No akorát se ukázalo že vůbec nevíš která bije (protože výkon je přece výkon) a ještě jsi tak hloupý že na to upozorníš, takže jsem vlastně ušetřen práce R^

0/0
29.4.2016 22:36

J56i30ř44í 75S11c90h11w86a67c67h 8488664618456

No akorát se ukázalo, z toho co plácáš, že jsi už totálně mimo, nejsi schopen pochopit jakoukoliv souvislost či narážku mezi dvěma příspěvky..... takže už opravdu končím.

Howgh!

0/0
29.4.2016 23:57

P67e52t85r 65Č85e83r97m53á63k 9468195689890

To že ti unikají souvislosti už víme, což by nebylo nic zásadního kdyby jsi se nechtěl bavit o motorech a pak nerozuměl vztahu a a b. Ale jak jsem napsal, můžeš svoje teorie jít zkusit nabídnout, třeba jsi objevil revoluční řešení! ;-)

0/0
3.5.2016 15:09

A62n54d20r53e54j 20O95l36e40k10s96a 3535861807911

Přesně tak. Točivý moment a jeho velikost je rozhodující pro jízdní dynamiku. Proto se mu říká MOMENT a ne výkon. Ostatně taková ještěrka v skladu by mohla pana Schwacha poučit...;-)

0/0
2.5.2016 8:30

J34i70ř45í 79S44c98h93w94a11c84h 8878814588756

Točivý moment sám o sobě není rozhodující vůbec pro nic. Točivý moment, při nějakých otáčkách dá nějaký výkon a právě tato veličina je rozhodující pro jízdní dynamiku....

točivý moment 200Nm / 2000 otáčkách dá autu úplně jinou dynamiku než stejný moment při 4000 otáčkách a to proto, že ve druhém případě se jedná o dvakrát větší výkon.....;-)

0/0
2.5.2016 11:35
Foto

P79a38v91e32l 21K33a22l57u94s 6224516486212

S tím nemohu souhlasit. Já jsem půl života jezdil s dieselem, ted mám půl roku půjčené embéčko s 1,2 TSI 63 kW. Jezdím po většinou sám a při tomto režimu prakticky nemusím ten motor vytočit přes 2000 otáček. Ve 130 km točí cca 3000. Jen opravdu vyjímečně musím jít přes 3 a půl. Při plném obsazení se to samozřejmě liší, není to žádný závodník a musí se jezdit s rozvahou. Tam by se více kW hodilo.

0/0
27.4.2016 13:49

P52e87t22r 98Č13e15r29m92á10k 9388335899670

Bohužel bez znalosti v jakém autě ten motor je, a především v jakém režimu se užívá se na to nedá reagovat... Ano ve fabii která je lehčí a má jinou převodovku to jezdí docela normálně pokud s tím někdo nejezdí po dálnici, v octavii se to naopak dá akceptovat pouze ve městě kde se člověk pořád rozjíždí a nedosahuje vyšších rychlostí. Otáčky 3000 při 130 je právě ukázka toho stropu, nejvyšší rychlost je u těchto malých motorů právě na nižší převodový stupeň, protože ten nejvyšší to není schopen utáhnout, takže zdání že benzín točí jenom 3000 a má tedy další 3000 k dobru neplatí. Poslední věta samozřejmě souhlas, turbo prostě chybějící kubaturu v některých režimech nahradit nedokáže, a změna chování u plně naloženého auta je zkrátka znát.

0/0
27.4.2016 16:22
Foto

P59a19v67e66l 38K47a59l59u70s 6154316756572

Ano, je to tak. To turbo bude u tohoto motoru malé, právě aby fungovalo při nízkých otáčkách, což opravdu funguje. Při velkých otáčkách už prostě nestačí. Ovšem byl to záměr. Strmý růst výkonu končí u 3500 otáček, pak ještě trochu, ale fakt jen trochu naroste. V 5500 už klesá. Je to vlastně takový benzinový diesel :-).

0/0
27.4.2016 18:03

P79e76t75r 33Č38e94r86m66á52k 9228725889780

Ano v tom se shodneme. Smysl těchto motorů hledejme samozřejmě v emisích, kdy downsizing poměrně dobře zafungoval, protože fakticky lidi u atmosfér málokdy používali plný výkon (navíc vysoko v otáčkách uložený), takže když jim byl podobný pocit a (podpořený patřičnou marketingovou prací) zprostředkován jinak, většina z nich to ani nepozná, a emisní testy jsou naprosto o něčem jiném - úkol splněn. :-)

0/0
27.4.2016 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.