Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři stovky koní pro TT. Nové audi má nejsilnější pětiválec všech dob

Díky výraznému nárůstu výkonu je nová generace Audi TT RS opravdovou raketou na kolech. Akcelerací se vyrovná podstatně exkluzivnějšímu supersportu z vlastní stáje, Audi R8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A44n69d84r57e80j 36O56l72e25k40s42a 3345591337301

No fakt nechápu, na co tolik válců?;-D

+1/0
2.5.2016 8:31

J63i31ř37í 25S53c21h14w82a67c59h 8848634138766

je to velmi málo válců, na 400 koní atmosféra potřebuje cca 8 válců

0/−1
2.5.2016 11:39

A52n96d94r63e65j 78O37l97e75k98s45a 3255511607521

A na co tolik koní?

0/0
2.5.2016 21:12

J30i39ř28í 56S70c67h33w65a21c63h 8398394858276

myslíš, že by mu stačilo 70 koní z 1.2 HTP? ;-)

0/0
2.5.2016 21:46

A97n94d72r52e95j 72O43l47e69k93s54a 3925651557371

No když budou mít 571 Nm krouťák....;-)

0/0
4.5.2016 9:08

J38i68ř53í 40S46c29h65w16a42c19h 8298404828986

a co by se tím změnilo? Je úplně jedno jaký je u nějakého výkonu (při nějakých otáčkách) krouťák.....

Výsledná dynamika by odpovídala 70 koním z HTP.... tedy "houno to pojede"....

Navíc krouťák 571Nm pro běžný benzínový spalovací motor s maximálním výkonem 70 koní je naprosto nereálná hodnota, protože by v té chvíli točil jen 853 ot/min. ;-)

0/0
4.5.2016 11:22

A35n48d51r79e76j 14O71l71e55k86s19a 3825681347111

Neznáš stacionární puf-puf jednoválec na řezání dřeva na samotě u lesa? Tak to je von ;-) Stačí mu dát setrvačník velikosti mlýnskýho kola a - krouťák je tu.

0/0
4.5.2016 22:02

J77i12ř76í 37S41c34h69w85a54c79h 8778384668206

když řežu, musíte mi přidat plyn.....;-)

tak tomu do 70 koní tak 68 scházelo....

stacionární je opak mobilního

krouťák ze setrvačnosti se "nepočítá"

počítá se jen krouťák při trvalých otáčkách, ne při jejich poklesu ;-)

0/−1
5.5.2016 0:07

L85a53d12i63s70l67a16v 50K84a77l33o17u66s 7235656301630

Má to výkon 400 koní a bude mít spotřebu 4 L/100. Při brždění to bude benzin vyrábět. Vývoj jde kupředu.

+1/0
27.4.2016 9:14

J60i41ř14í 64S17c51h13w51a73c64h 8618954108986

tak výroba benzínu je samozřejmě nesmysl, ale rekuperace využitelné energie už nesmysl není ;-)

0/0
2.5.2016 21:50

K74a15r60e69l 43V16a29c97h66u94t 9363272989133

Kdo by to dnes kupoval? - Každý chce přece ten úžasný tříválec s obsahem 1.0 L! ;-D;-)R^

+1/0
27.4.2016 5:43

J33i67ř56í 30S33c26h27w96a61c55h 8778124988216

Tak samozřejmě tahat 115 koní z litru je směšné a zasluhuje opovržení. Tady se přece tahá 160 koní z litru tak je to super....

+2/−2
27.4.2016 7:01

V95l13a53d53i83s78l58a12v 15B52u31r24y44š62e74k 1199372897514

tahá, tahá, ale abychom byli spravedliví, tak to stejný to neni, podstatnej rozdíl tkví v tom, že z tohodle pětiválce budete tahat těch 400 koní v situaci, kdy pojedete 280 km v hodině, do kopce na plný plyn a otáčkoměr bude ukazovat snad 6 tisíc otáček, pak se dostanete třeba k 380 koním, problém je v tom, že tahle situace nenastane moc často, jestli vůbec, naproti tomu 1,0 TSI se bude svému maximu, třeba 88 kW, blížit velmi často, už jen při běžné jízdě po dálnici (do 150 km) může využívat 90 % svého výkonu trvale, takže to úplně srovnatelné zas tak neni

+1/0
27.4.2016 7:56
Foto

P98a28v16e17l 41K71a82l80u76s 6534156906412

To není pravda. Běžné auto velikosti Golfa potřebuje k trvalé rychlosti 130 km/hod cca 15 kW výkonu. A je jedno jestli to je tříválec nebo pětiválec.

0/−1
27.4.2016 9:24

J17i17ř11í 63S50c81h42w30a54c31h 8628134978196

je to trochu vic, cca 25-30 kW, ale stále daleko od maxima;-)

0/−1
27.4.2016 9:44

V81l63a32d51i28s87l59a98v 92B89u94r22y80š11e96k 1809582987614

já vám to řeknu teda jinak, líp, abyste to pochopil, tak zjednodušeně, tohle auto, které má 400 koní, tak bude využivat maximálně 20% svého výkonu a to ať s ním bude jezdit kdokoli, pokud se někdo rozhodne využívat vyššího výkonu, tak v lepším případě přijde do roka o řidičák, v tom hořším skončí na vozíčku a v nejhorším se zabije, bude jen záležet na tom, co příjde dřív, ale s motorem 1,0 TSI, aniž bych jím opovrhoval, tak běžnej řidič, aby někam dojel se ctí, tak bude využívat minimálně 80 % výkonu, takže rozdíl v tom je, ne že ne

0/0
27.4.2016 10:42

J89i16ř36í 61S21c68h54w57a31c54h 8968524138436

ad TT: při každé akceleraci lze využít daleko více než 20% výkonu, klidně i 100% aniž by hrozilo, že řidič příjde o řidičák, ale ano v průměru to může být těch 20 %, pokud řidič nebude divoch plyn-brzda...

ad 1.0 TSI". 80% výkonu znamená točit někam k 4000 otáčkám a to při běžné jízdě ve městě ani na okresce ani na dálnici v rámci českých limitů opravdu nehrozí. Hrozí to jen při požadavku extrémnější akcelerace při razantním předjíždění, nebo razantnější jízdě do kopce. Ten motor v naprosté většině režimů (v 90% motorových hodin) pojede mezi 20-50% svého výkonu.

0/0
27.4.2016 12:36

P62e10t26r 54Č11e86r12m80á18k 9238205679380

Další omyl, u 1.0 TSI nejen že vytáčení ke 4000ot/min hrozí, ono je dokonce nutné aby to vůbec jelo. To je právě problém downsizingových motorů, že musí využívat celé spektrum otáček motoru (třeba i to nevýhodné z hlediska křivek momentu) aby se auto normálně pohybovalo. Tomu samozřejmě musí odpovídat zpřevodování, kde se léty zaběhlý systém zcela změnil, protože musí nově respektovat to že motor nemá tolik síly a neutáhne tedy převodové stupně tak jak by bylo vhodné. O žádně extrémní akceleraci vůbec nemůže být řeč, v tak tězkém autě jako je octavka to bude stačit horkotěžko do města a ani v něm to nebude žádný sprinter ale naopak jednotka která bude trvale v permanenci.

+1/0
27.4.2016 13:07

J11i40ř33í 73S71c62h51w17a12c55h 8128214828726

chlape prober se! Mluvíme o turbu 1.0/115 koní, 200Nm při cca 2000-4000 řeč není o atmosférické 1.0/45 koní, 74 Nm/3000ot ze Škody 100. Tam by ty tvoje "odborné rady" měly nějakou "směroplatnost" ;-D

0/−1
27.4.2016 13:16

P40e38t53r 95Č46e90r77m28á11k 9798355569220

O žádný atmosféře tu taky nikdo nemluvil!!! Bože je tak těžký naučit se alespoň číst když už o motorech nic nevíte Rv

0/0
27.4.2016 13:21

J59i18ř97í 23S50c52h40w53a26c97h 8798344898616

končím, sorry, ale učit se "číst" na starý kolena nehodlám, na odborníky kalibru "Čermák" nemám ...............................nervy. :-(

0/−1
27.4.2016 13:43

P35e59t54r 24Č43e28r23m71á52k 9638275729760

Možná kdybyste uměl číst už za mlada, o motorech byste si něco alespoň přečetl, takhle bohužel Rv

0/0
27.4.2016 16:13

J59i81ř39í 52S47c25h49w90a98c14h 8418614688516

dobře tak po lopatě na úplný závěr:

se znalostí (která tobě evidentně schází) velikosti kroutícího momentu a jeho průběhu, který do cca 4000 otáček odpovídá dvoulitrové atmosféře ti můžu říct, že s motorem 1.0TSI pojede octávka do 4000 otáček stejně jako s atmosférickým dvoulitrem, protože jeho parametry jsou v tomto rozsahu velmi podobné.

Takže opakuji: žádné vytáčení nehrozí, nebo hrozí stejně jako u dvoulitrové atmosféry. O slušné dynamice "ohromně těžké" Octavie svědčí to, že na stovce s tímto motůrkem bude za cca 10 sekund, takže spolehlivě "udělá" nebo minimálně bude stačit většině atmosfér 1.4-1.6. Ty kecy o tom, že je to dynamika vhodná "horkotěžko" do města jsou fakt k smíchu....;-D

0/−1
27.4.2016 17:56

P29e23t39r 73Č71e56r38m51á68k 9558655919380

Slovo znalosti bych v tvojem případě používal s rozvahou, teorie o tom jak se auta staví "na výkon" a jak je jedno jak těžký automobil bude z hlediska výkonu jsou perly hodné zarámování. To že nechápeš kontext a souvislosti ale pořád se soustředíš na jednotlivé body co jsi někde vyčetl se právě odráží v tom co tu píšeš. Charakteristiky motoru jsou stejné vždy ať je použit kdekoliv, naopak zcela jinak se motor bude projevovat v tunovém autě a jinak v dvoutunovém. To je právě ten zásadní rozdíl a důvod proč se do takových porovnání musí vždy zahrnout hmotnost, zpřevodování atd. A ani v rámci jednoho modelu se ty motory nebudou chovat stejně, právě proto že malé turbo musí být jinak zpřevodované než atmosféra, o vlivu zátěže snad ani netřeba hovořit.

Takže opakuji, vytáčet je nutné už dnes, tím že místo čtyřválce 1.2 použiju tříválec 1.0 ta potřeba naopak jenom poroste (ale zatěžovat tě problematikou proč tříválec musí točit víc než čtyřválec je nad rámec zdejšího prostoru). Ano dynamika bude v případě octavie horkotěžko stačit do města, kde na světlech pochopitelně turbo vyrazí dřív protože je to turbo, s přibývajicí rychlostí a otáčkami bude naopak na koni atmosféra. R^

+1/0
27.4.2016 18:53

J97i86ř64í 44S94c76h74w79a71c86h 8548424188496

prosím tě, okamžitě si napiš do Švédska o nobelovku! Ty jsi objevil novou fyzikální závislost!

Já bláhový si doposud myslel, že auto žene kupředu síla, která je přímo úměrná součinu kroutícího momentu a otáček. Takže je-li větší krouťák stačí (pro stejnou dynamiku) menší otáčky. Ty jsi však přišel na to, že ta síla je úměrná součinu otáček a počtu válců! Takže je-li méně válců je potřeba více otáček. Tak to je bomba! Rychle piš, než ti to tady někdo ukradne! Takových "přemyslů" je tady hafo! Je neskutečné jak dlouho mohl žít svět v takové nevědomosti!

P.S A to jak do jednoduché komparace stejného auta s různými motory mícháš převody a hmotnost je taky roztomilé.....;-D

0/−1
27.4.2016 20:34

P69e36t55r 22Č61e73r75m93á57k 9228895549260

No zatím to vypadá že ty spíš objevuješ ameriku ;-)

Takže zpátky na začátek - nauč se číst, diskuze pak bude mnohem věcnější. O žádných součinech tu nikdo nepsal - nadruhou stranu skutečnost že máš v hlavě věci co neexistují mě až tak nepřekvapuje.Rv

To že ti zásadně uniká spojitost mezi jednotlivými veličinami a jejich průběhy už jsem psal minule, děkuju že jsi to potvrdil další perlou - tvrzení že "je-li větší krouťák stačí pro stejnou dynamiku menší otáčky" je další slogan k zarámování, další nesmysl. Dynamika je (kromě dalších faktorů které ignoruješ jako je hmotnost, odpor, převody) závislá na křivkách průběhu výkonu a točivého momentu. To že se nejedná o žádný součin teď nemá smysl řešit, každopádně pokud pohnu s jednou křivkou (točivý moment) tak to nijak automaticky neznačí lepší dynamiku, protože se mohu dostat otáčkami do oblasti která je nevýhodná z hlediska průběhu výkonu, a v tu chvíli mi jde naopak dynamika dolu. Takže to může nastat a nemusí, obecně to rozhodně neplatí.

Chápu že tolik informací za jeden večer nepobereš, kor když máš evidentní problém se samotným čtením psaného textu, ale to je holt tvůj boj, možná by stačilo se nezapojovat příšte do diskuze o tématu o kterém nic nevíš, a ještě ke všemu je zcela zbytečná - téma downsizing nemá s tt rs nic společného. Rv

Rv

0/0
27.4.2016 21:26

V48í17ť22a 82K86r54u85t51i14š 1430694465837

Takže když pohnu křivkou momentu nahoru, tak se stane co (při stejných otáčkách a i jiných zmíněných parametrech)? Výkon zůstane stejný? Půjde nahoru nebo dokonce naopak klesne?

0/0
27.4.2016 21:42

J92i71ř57í 36S84c40h62w16a67c25h 8238434138276

To podle "experta" Čermáka bude nejspíše záviset na tom, jakou to auto bude mít barvu......;-)

0/0
27.4.2016 21:57

P62e13t38r 51Č53e49r60m36á72k 9588135669860

Tak fyzika a grafy se učí na základce tuším, ale vzhledem k těm problémům se čtením chápu že takový složitosti od tebe nikdo chcít nemůže ;-):-)

Ty jsi si v hlavě vyprojektoval svoje perpetum mobile, kde stačí posunout moment až do volnoběźných otáček a auto pojede jak střela bez ohledu na výkon, víme víme Rv;-D

0/0
27.4.2016 23:16

P32e97t65r 91Č84e75r77m80á14k 9468315379580

Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění. Mění se právě projev a reakce vozidla podle toho jak jsou ty křivky momentu a výkonu položené.

+1/0
27.4.2016 23:12

J91i20ř79í 90S98c49h83w37a33c47h 8748904258956

no dyť jsem to říkal, že barva auta bude mít na výkon mnohem větší vliv než nějaká změna krouťáku! ;-D

0/−1
27.4.2016 23:19

P33e65t97r 97Č32e28r53m40á17k 9118325379660

V tvý hlavně každopádně

0/0
28.4.2016 9:58

V34í46ť58a 66K17r24u94t57i49š 1560804585627

Děkuji za jednoznačnou a vyčerpávající odpověď. A možná bych fakt zvážil to Švédsko.

I když asi rychlejší a levnější bude si najít vztah mezi momentem a výkonem...

0/−1
27.4.2016 23:27

P82e58t97r 59Č90e10r69m79á54k 9248155479980

Možná bych zvážil naučit se číst, koukám že to tu děla problém spoustě lidí. Neptal ses na matematický vztah který vyjadřuje vztah dvou křivek, ale na výkon v závislosti na změně křivky momentu. Příště lépe formuluj co tě vlastně zajimá ;-)

0/0
28.4.2016 10:05

V19í14ť61a 12K77r68u71t82i58š 1890744805677

"Když hýbu křivkou točivého momentu tak hýbu křivkou točivého momentu a s výkonem to v tu chvíli nemá co dělat, ten se nijak nemění."

Možná bych zvážil naučit se číst, nikde neformuluji, kde křivkou momentu hýbu, jen to, že nahoru. A to klidně v oblasti maximálního výkonu.

0/−1
28.4.2016 22:36

P76e29t48r 82Č19e27r49m68á44k 9938415579200

Možná bych se naučil češtinu, to že hýbu křivkou momentu nahoru nijak neznačí že to dělám v bodě maximálního výkonu.

0/0
29.4.2016 22:33

V31l66a86d79i31s52l28a17v 15B89u94r47y77š22e86k 1799332677334

P = n * Mt * 6,28, otáčky je potřeba převést za sekundu, tedy podělit 60 a výsledek máme ve wattech, je z toho celkem jasný, že točivý moment má na výkon vliv větší než si myslíš, fyziku

0/0
28.4.2016 7:16

J77i33ř33í 49S41c70h14w87a97c39h 8738204298546

Vladislave, ten vzorec máš špatně. Tedy donedávna platil, ale dnes je zastaralý.

Podle "Čermákovy teorie absurdity", tam samozřejmě nějaký Mt (či Mk) vůbec nepatří. Naopak je tam nutné vložit závislost na ČKpv (Čermákův koeficient počtu válců) a ČKpk (Čermákův koeficient položení křivky). Je to celkem logické. Fyzik, který sestavil ten tvůj vzorec před mnoha staletími, evidentně neznal víceválcový spalovací motor a ani Čermáka takže s těmito koeficienty nemohl kalkulovat....;-)

0/−1
28.4.2016 9:34

P67e46t14r 94Č77e68r32m62á59k 9718395529440

No na člověka co neumí ani pořádně číst dobrá práce, už sis patentoval ten nápad stavět auta na výkon a možnost používat jakýkoliv motor o stejném výkonu v jakémkoliv autě bez ohledu na převody a odpory vozidla? Specielně za návod na to druhé ti automobilky utrhají ruce, ale bacha - budou chtít podepsat smlouvu tak jí dej radši někomu přečíst, víš jak ma tom jsi ;-)Rv

0/0
28.4.2016 10:14

P41e15t62r 87Č21e35r18m78á85k 9978265559180

To je pořád dokola, naučte se nejprve definovat o čem je řeč, a pak se pouštejte do debat. Vzorec na výpočet výkonu zná každý žák základky. Na základě znalostí jedné křivky mohu určit druhou. Když se tu bavíme o výkonu vozidla (což je údaj definovaný jako maximální dosažený výkon vozidla) tak nelze určit jestli se změní nebo nikoliv když posunu křivku momentu v nějakém bodě nahoru nebo dolu. To lze pouze když se budu bavit o okamžitém výkonu a budu znát charakteristiky motoru a rozsah ve kterém budu moment měnit. R^R^

+1/0
28.4.2016 10:12

J27i64ř30í 76S40c79h75w92a19c74h 8818844548986

teď ses v podstatě přiznal, že když tu dva dny šla řeč o "výkonu" v souvislosti s otáčkami v rozsahu hluboko pod otáčkami maximálního výkonu, tak jsi vůbec netušil, která bije, protože přece "výkon vozidla je údaj definovaný jako maximální výkon vozidla" 8-o;-D;-D

Takhle se odkopat a ještě nemít dost.....ale jo, můžou za to ti ostatní, ty přece umíš číst naprosto dokonale!;-D

0/−1
28.4.2016 21:27

P10e25t72r 61Č20e88r35m72á82k 9448505619830

No akorát se ukázalo že vůbec nevíš která bije (protože výkon je přece výkon) a ještě jsi tak hloupý že na to upozorníš, takže jsem vlastně ušetřen práce R^

0/0
29.4.2016 22:36

J20i74ř80í 48S86c49h68w50a66c41h 8818404598756

No akorát se ukázalo, z toho co plácáš, že jsi už totálně mimo, nejsi schopen pochopit jakoukoliv souvislost či narážku mezi dvěma příspěvky..... takže už opravdu končím.

Howgh!

0/0
29.4.2016 23:57

P51e32t39r 79Č13e65r35m17á63k 9228455169660

To že ti unikají souvislosti už víme, což by nebylo nic zásadního kdyby jsi se nechtěl bavit o motorech a pak nerozuměl vztahu a a b. Ale jak jsem napsal, můžeš svoje teorie jít zkusit nabídnout, třeba jsi objevil revoluční řešení! ;-)

0/0
3.5.2016 15:09

A81n54d81r84e35j 78O94l64e28k37s36a 3935441847571

Přesně tak. Točivý moment a jeho velikost je rozhodující pro jízdní dynamiku. Proto se mu říká MOMENT a ne výkon. Ostatně taková ještěrka v skladu by mohla pana Schwacha poučit...;-)

0/0
2.5.2016 8:30

J42i82ř90í 31S60c22h83w50a52c64h 8478954578136

Točivý moment sám o sobě není rozhodující vůbec pro nic. Točivý moment, při nějakých otáčkách dá nějaký výkon a právě tato veličina je rozhodující pro jízdní dynamiku....

točivý moment 200Nm / 2000 otáčkách dá autu úplně jinou dynamiku než stejný moment při 4000 otáčkách a to proto, že ve druhém případě se jedná o dvakrát větší výkon.....;-)

0/0
2.5.2016 11:35
Foto

P21a68v12e80l 81K86a95l84u56s 6554616636212

S tím nemohu souhlasit. Já jsem půl života jezdil s dieselem, ted mám půl roku půjčené embéčko s 1,2 TSI 63 kW. Jezdím po většinou sám a při tomto režimu prakticky nemusím ten motor vytočit přes 2000 otáček. Ve 130 km točí cca 3000. Jen opravdu vyjímečně musím jít přes 3 a půl. Při plném obsazení se to samozřejmě liší, není to žádný závodník a musí se jezdit s rozvahou. Tam by se více kW hodilo.

0/0
27.4.2016 13:49

P33e93t13r 84Č68e79r76m73á79k 9318245559530

Bohužel bez znalosti v jakém autě ten motor je, a především v jakém režimu se užívá se na to nedá reagovat... Ano ve fabii která je lehčí a má jinou převodovku to jezdí docela normálně pokud s tím někdo nejezdí po dálnici, v octavii se to naopak dá akceptovat pouze ve městě kde se člověk pořád rozjíždí a nedosahuje vyšších rychlostí. Otáčky 3000 při 130 je právě ukázka toho stropu, nejvyšší rychlost je u těchto malých motorů právě na nižší převodový stupeň, protože ten nejvyšší to není schopen utáhnout, takže zdání že benzín točí jenom 3000 a má tedy další 3000 k dobru neplatí. Poslední věta samozřejmě souhlas, turbo prostě chybějící kubaturu v některých režimech nahradit nedokáže, a změna chování u plně naloženého auta je zkrátka znát.

0/0
27.4.2016 16:22
Foto

P97a14v38e30l 87K81a46l61u16s 6684336236612

Ano, je to tak. To turbo bude u tohoto motoru malé, právě aby fungovalo při nízkých otáčkách, což opravdu funguje. Při velkých otáčkách už prostě nestačí. Ovšem byl to záměr. Strmý růst výkonu končí u 3500 otáček, pak ještě trochu, ale fakt jen trochu naroste. V 5500 už klesá. Je to vlastně takový benzinový diesel :-).

0/0
27.4.2016 18:03

P97e61t57r 36Č44e69r95m11á59k 9558495789770

Ano v tom se shodneme. Smysl těchto motorů hledejme samozřejmě v emisích, kdy downsizing poměrně dobře zafungoval, protože fakticky lidi u atmosfér málokdy používali plný výkon (navíc vysoko v otáčkách uložený), takže když jim byl podobný pocit a (podpořený patřičnou marketingovou prací) zprostředkován jinak, většina z nich to ani nepozná, a emisní testy jsou naprosto o něčem jiném - úkol splněn. :-)

0/0
27.4.2016 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.