Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italský fígl na emise je jednoduchý. Auto splňuje limit jen chvilku

Německé ministerstvo dopravy nechalo přeměřit emise dieselových aut nabízených na domácím trhu. Podle listu Bild am Sonntag se při nich model od Fiatu choval nestandardně. Projít emisními testy totiž umí po svém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a87r91c33e57l 15H14r36o56c78h 9839939712

Chtěli jsme mít pocit, že naše automobily minimálně ničí životní prostředí a ovzduší. Tak jsme začali falšovat testy, abychom se cítili dobře.

To my připomíná ten vtip, jak jeden neustále četl o škodlivosti alkoholu, tak se rozhodl s tím ze dne na den přestat. Se čtením...

+1/0
7.5.2016 22:07

J41a10n 85H68o14r48s90k66ý 2366700647265

Moje postarší auto splňuje emisní limity také vždy jen chvilku, zato ale už celá léta!;-D

+1/0
6.5.2016 18:13

J42i66ř71í 33B52a97c43h96t49í73k 3516722728262

to není cokoliv nečekanýho. ty normy jsou nesmyslný a tak to automobilky šulej. všichni, co se v tom angažujou, to musej vědět. zrovnatak, jako to, že v dnešní době nemá v osobáku nafta co dělat. nemá to jakejkoliv smysl, ale lidi to chtěj, tak to maj.

0/0
6.5.2016 5:41

E61r67i93c91h 53L46o37r13m71a51n 9352884865597

skoda, ze europania za ziadnu cenu nechcu pochopit ze nafta je spinave palivo ...

+4/0
3.5.2016 8:54

M92a91r72t26i36n 16S24e48d42o13n13a 2805496956329

Tak oni to vi, ale mysli si, ze spalovanim hnusu usetri penize.

0/0
6.5.2016 14:58

J67a57n 23Z94e87m86a33n 1726435274286

V 70. letech jsme ji hromadně spalovali v naftových kamnech a taky jsme přežili ;-)

0/0
6.5.2016 16:14

M87a39r93t30i96n 63J21i83r13o57u10s35e45k 7666115235358

Příprava na emise ... ;-D

-

https://www.youtube.com/watch?v=0qFW8aRtr60

0/0
28.4.2016 15:57

S90l88a72v95o40m80í14r 92Š22t92ě97p71á69n 1298384982174

Zjistili němci........jednoznačně dostali za úkol vyrovnat postavení evropských vyrobců po tom co se podvod vw provalil ve velkém

+2/−3
28.4.2016 8:33

R27a84d53e21k 15J49a68n64a91t73a 9665326764382

Tak ono je logické, že. Pokud podvádějí všichni, pak je to, že podvádí jeden, méně závažné, protože k tomu byl donucen okolnostmi (nesplnitelnými normami).

0/0
5.5.2016 11:09

M86a72r96t80i54n 54V32o57j57á89č37e84k 9703237221436

a to je pro němce novinka 8-o8-o pokud jdu na technickou s dieselem tak to auto zkrátka pořádně protáhnu a nikdy nebyl problém s emisema ,ale pokud jsem tam zajel za studena tak se na "správný hodnoty" muselo čekat a roštovat to na místě

0/0
28.4.2016 6:55

J38i71ř35í 37E48r26b68e24n 1853494136407

To plati i pro benzinaky.

0/−1
28.4.2016 21:51

T48o16m46á69š 44V63a21l97d71e47r 7833530849

Přiznejme si to otevřeně. Buď budeme jezdit levně, ale za cenu zhoršeného zdraví díky jedovatým plynům, nebo budeme jezdit za hodně s pocitem že neškodím sobě a ani jiným lidem, zvířatům apod. Z diskuzí, které se točí kolem tohoto tématu, je jasné co většinu zajímá.Teď nemyslím že škodí jen diesely, ale i přímovstřikové benzíny bez filtrů pevných částic. Za cenu honby za co nejnižší hodnoty CO2 nám uniká nebezpečnější škodlivost běžných spalovacích motorů.

0/0
28.4.2016 2:43

V69l36a62d82i29m77í54r 52T58e45m94l96í49k 1885697131827

Je-li pravdou, jak jsem se dočetl, že automobilová doprava se podílí na emisích skleníkových plynů brutálními 0,2%, pak tento boj je o opravdu, ale opravdu o zásadní přínos pro zdravé životní prostředí... Mrkněte se na www.flightradar.com, jak to vypadá s leteckou dopravou nad Evropou, a jedno letadlo před vzletem tankuje tuny!!! kerosinu a spálí je všechny ve výškách okolo 10 kilometrů... V

0/0
16.5.2016 9:03

T94o15m51á90š 18V51a52l67d50e16r 7123230709

Vy jste mne nepochopil.Nyní neporovnávám druhy dopravy. V tom jsme za jedno , že letadla pálí palivo Jet nepříčetně. Jen poukazuji, že jen proto abychom levně jezdili a honily se za údaji CO2, si ničíme prostředí kolem sebe. Jezdíme ve městech a kupujeme diesely pro pár litrů a že mají mnohonásobné emise jedovatých látek většině nevadí a ve městech jezdí v režimu, které je dále ještě více produkují. Totéž přímovstřikové benzíny. Chrlí pevné částice, které projdou přes plíce člověku do krve a je mnohonásobně větší riziko rakoviny. A vše se děje ve městech, kde bydlíme, žijeme. Letadla alespoň tyto jedovaté látky rozsévají rovnoměrně všude., ale je to také problém. Jsem pro okamžité zavedení filtrů pevných částic do přímovstřikových benzínů, dále uvést homologační předpisy reagující na reálné provozní podmínky bez možností úlev a zrušit všechny vozy, které porušují homologační předpisy a tím i schvalovací protokoly. Myslím, že by nepřežil jediný diesel v provozu. Pak by se ukázala holá pravda o škodlivostech jednotlivých palivech, které se u nás prodávají. Samozřejmě se jsem vše záměrně přehnal. Pro ukázku jak si kálíme do vlasního hnízda.

0/0
18.5.2016 8:00

V90l86a81d52i78m89í16r 40T65e70m57l86í88k 1695517721947

...ale ano, pochopil, jen nerozváděl...chtěl jsem poukázat na právě absurditu toho, že výrobci aut jsou nuceni plnit nesmyslné, a jak vidno i nesplnitelné normy, a ano, za cenu vysokého objemu zatím asi tolik nesledovaných škodlivin, a přitom se jedná jen o tak malý podíl na znečišťování prostředí. A přitom nad hlavami se nám spalují kvanta ropných produktů a exhalace - skleníkové plyny - z nich tam pěkně v těch výškách zůstanou, tam je déšť nesmyje... A v tom vidím větší problém....[>-]

0/0
18.5.2016 8:30

P73a50v94e88l 51C77h12a92m60r84á19d 4257780719525

Tento fígl, už mají od Alfa Romeo 156, trošku protůrovat a šup, už je to dobré.

0/0
27.4.2016 23:54

P39e86t54r 17S24o95u20k79u96p 6529399445929

A jak šidí emise v USA o tom by článek nebyl? Pardon já zapomněl v USA si tyto skandály objednali aby poškodily evropské automobilky.

+6/−5
27.4.2016 23:25

M14a29r80t11i94n 55K41a60r27á81s48e19k 9798583278148

USA nedelaji por osobaky diesely. Evropske benzinaky s temi emisemi taky problem nemaji...

+3/0
28.4.2016 9:46

M95a25r86e97k 15P56r11š25í44n 3575974633705

Nechtěl bych tady šlápnout do dieselové kaluže, ale mám takový pocit, že jediné normálně velké auto s nízkou spotřebou, které má zároveň emise jakž takž v pořádku (rozuměj nevypuští pevné částice a příliš mnoho NOx) je kterýkoliv z hybridů od Toyoty.

0/0
27.4.2016 22:55

J96a46n 21L43u18k88á41š 7147183303322

A mate ho doma?

Ja mel Priuse z pujcovny a na velikost auta mi ten prumer nejakych 7.5 l, co hlasil palubni pocitac, neprijde nic extra.

Zejmena, kdyz k tomu pripoctu ten velkej akumulator, co se musi cca 1x za 4 roky menit.

0/0
3.5.2016 19:14

L39u90b21o15m15í97r 44V46r91t74a10l 6370527451871

Tyhlety emisní nesmysly. Katalizátor mám demontovaný, před STK ho tam dám zpět. A kdo mi co dokáže? S touto šikanou ať mi ouřadové skočej do trenek.

Napovím jediné. Příruby výfuku od Renaultu se dají navařit na jakékoliv auto.

+7/−7
27.4.2016 22:20

M56a27r64t66i46n 57K77a89r30á45s37e74k 9708693858108

Jinymi slovy vedome travite lidi v okoli, porusujete zakony, a jeste se tim verejne chlubite? To je nejaka moderni uchylka nebo jak si to mam vyslvetlit?

+5/−2
28.4.2016 14:04

P87e94t63r 67J23a44n95s19a 8458234604705

Aáááá, další, co jezdí 100% podle předpisů a nejenom, když jsou na dohled policajti....;-D

0/0
5.5.2016 10:51

M94a95r18t68i97n 30Č41e24c48h 3504822740618

Tak to máte být na co hrdý! 8-o Z takových jako Vy je mi zle

+4/−2
2.5.2016 13:46

L11u90k69á77š 32F73l76í16d74r 9228421874768

Když už bych něco takového dělal, tak bych to řešil s výrobcem.

Obálka se slovy "Hoďte mi tam prosím upravený soft, zámek na čip a dva čipy s odlišnou identifikací. Jeden čip ať mi to nastartuje klasicky, ten druhý pro měření"

0/0
4.5.2016 9:16

J73o22s30e54f 30Š33e95m16e94l33í36k 7679761490387

Jak pravil Babiš - Všetci kradnů. Jenom nevím, jak tady zdůvodní, že za to může Kalousek.

+2/0
27.4.2016 21:42

P70e60t46r 21M87i16c22h53a36l 2410224491832

VW to řešil softwarem, Fiat "minutkou ze sporáku". Na VW se přišlo, na Fiat ne. Nemůžu si pomoct, ale mám čím dál víc pocit, že o emise v tomto skandálu vůbec nejde.

+15/0
27.4.2016 20:31

K63a29r82e75l 79N30o56v28á92k 8928304597772

a vy jste si snad nekdy myslel, ze ano? To si muze myslet snad jen primitiv, ze to tak dopravy bylo a je. Od zacatku to ma jasny ukol a nejaky emise jsou vsem u prdele. Navic to co pouziva VW pouziva snad kazda automobilka

+7/−1
27.4.2016 20:34

P54e16t66r 42M19i55c33h47a45l 2240754301982

Proč ty invektivy?

+4/0
27.4.2016 22:15

R70a61d68e93k 23H17o82d22a51ň 9746497591863

VW to samozřejmě nevyřešil. Kdyby to šlo vyřešit "jen" softwarem, byl by tam od začátku.

+2/0
27.4.2016 20:41

P55e91t19r 76M66i25c61h20a60l 2160854921322

Myslel jsem řešení toho, jak to obejít.

+1/0
27.4.2016 22:16

J66a25n 45M28a15l17ý 9558807592947

Od začátku tvrdím, že je s podivem, že tento "skandál" vyšel na povrch cca měsíc po zveřejnění celosvětových prodejů za první polovinu 2015, kdy koncern VW poprvé překonal americký GM a začal šlapat na paty Toyotě:-/

+5/0
28.4.2016 16:22

P59a98v79e23l 75S65o12b40o26t82k31a 5100404

jj, firma Bosch má na hlavě máslo ze všech nejvíc, protože právě ona je autorem podvodného programu.

Takže není divu že upozorňují na ostatní kteří také podvádějí ;-D

+1/−4
27.4.2016 20:29

Z38d67e56n59ě68k 88D19u54b81e10c89k50ý 3677764330698

Bosch vyrobí to, co si zadavatel (automobilka) vyžádá.

Těžko byste mohl zažalovat např Intel, jehož uživatel (hacker) vám vleze do počítače nebo vyčistí konto.

+1/0
29.4.2016 11:13

J42o14s16e94f 96H58o77n85e12š 7851532580743

Tady se podvádí v přímém přenosu.Nemělo by se zastavit zpřísnování emisních norem,když to nejde realizovat?

+22/0
27.4.2016 19:23

L68u20b10o66m83í17r 60V57r56t86a90l 6500497761971

Přesně tak. A proto se ptám. Proč se automobilky v této společné věci společně nepostavily na odpor? Protože jedna lhala ostatním že to vyřešila a na základě toho vznikla tato "řešení"?

+2/0
27.4.2016 22:23

J88a71n 17L88u78k70á83š 7787243143432

Automobilky to vyresily resenim s AdBlue, pouze VW "znal" levne "reseni".

Resp. americke automobilky se rozhodly diesely nedelat, jelikoz AdBlue bylo pro ne moc drahe.

0/0
3.5.2016 19:17

K78a89r70e56l 82S44t60r79ž23a89n89o82v82s68k71ý 1228845275

Pět největších námořních nákladních lodí vyprodukuje stejné množsví imisí jako všechna auta na světě dohromady. Lodě a letadla nikdo neřeší, řeší se jen auta, protože je to nejjednodušší. Je to stejné, jako by v boji proti pylům zakázali pěstovat kytky na balkonech.

+24/−5
27.4.2016 19:03

L25u54m56í81r 78V95i39t77h64a 2787147846412

Tak to je pěknej nesmysl. Pět největších lodí světa má zdvihový objem motorů dohromady asi 125 000 litrů. To je stejně jako 125 000 litrových aut, 62 500 dvoulitrových, zkrátka asi jako 100 000 osobních aut. Tomu odpovídá i spotřeba. I kdyby motory lodí pracovaly 24 hodin denně, jako že asi ano, a motory těch osobáků jen 2 hodiny denně, potom 5 největších zaoceánských lodí spotřebuje denně tolik paliva, jako cca 1,2 milionu osobáků. Jen v ČR je registrováno téměř 5 milionů vozidel. A to nejsme ani zdaleka supervelmoc.

Navíc ty lodní motory mají mnohem větší účinnost, pracují daleko efeektivněji, takže jejich skutečná spotřeba je menší, než spotřeba 1,2 mil. osobáků.

To s letadly je to jiná písnička. Letadla spálí neskutečná kvanta paliva. Uvádí se, že letadlo spálí asi 10 litrů paliva na 1 km. Při průměrné délce letu 1500 km je to 15 000 litrů a při průměrném počtu cca 50 000 vzletů denně je to 750 milionů litrů denně. Při průměrné spotřebe 10 litrů denně by to stačilo pro 75 milionů aut.

+8/−3
27.4.2016 19:24

J84i62ř50í 38T70e85p10r 4137550885695

K těm lodím:

Nejde jen o celkovou kubaturu, ale o to, co vypouštějí. Myslíte snad, že tam mají ve výfuku (nebo snad v komínu? ;-) ) katalyzátory?Tipnul bych si to tak na úroveň normy EURO 1 nebo 2.

+6/0
27.4.2016 20:12

J63a17n 98P88r34o29c17h58á97z60k98a 5586852968207

Vzhledem k tomu, že ani nespalují čistou naftu, nemají katalyzátor, tak se to Euro1 nebo Euro2 ani nepřiblíží. Já bych to srovnal se startem rakety Saturn V.

+9/0
27.4.2016 21:25

L73u27m15í79r 80V75i38t58h14a 2307427406112

A co vypouštějí? Kianyd? DDT? Ne, zase jen oxidy uhlíku, vodíku, případně dusíku. Čili to samé, co osobní auta.

Navíc - tyhle motory pracují s takovou účinností, že běžné motory OA na takové hodnoty absolutně nedosáhnou. To zase snižuje spotřebu. Srovnávat lodě s EURO 1 nebo 6 je nesmysl

+1/0
27.4.2016 21:40

J35i84ř23í 68K64o86c27u70r96e50k 6525444715548

To neřešte, tuhle lež opakuje kde kdo, počet se mění od 5, přes 11 až po 16, podle toho, jak (špatně) si to který pisatel pamatuje. Jinak ten rozbor je 6 roků starý, takže nezahrnuje lodě spuštěné na vodu v roce 2010 a později. Proč? Tehdy EPA podruhé zpřísnila emisní limity pro lodě v US přístavech (Ikdyž mnozí tvrdí, že to nikdo nereguluje). A v tom rozboru jsou zahrnuty jen tankery, které jezdí na tu nejhorší sra*ku - odpad ze zpracování ropy (Kam s ním jinam?). Co se emisí týká, tak je to jen a pouze o oxidech síry. Nic dalšího, jako je NOx, CO, CH, saze, prach se neřešilo.

---

Ono by to tiž neznělo tak bombasticky. Letadlo spálí za hodinu 2 tuny paliva! To je šílenost!!!!!!!!!!!! No jo, ale veze 200 lidí? To jo ale pořád je 100 na 100, vykřikuje vyděšenec. No jo, ale letadlo za hodinu uletí 700 km. Takže to dělá 1,5 až 2,0 litru na osobu s 100 km. Jenže vyděšenec argumentuje tím, že on jezdí autem málo 2 tuny neprojezdí ani za rok!

+3/0
27.4.2016 20:19

J85i79ř85í 13K63o41c59u22r82e97k 6745184925358

A pro cykloaktivisty: Silniční doprava spotřebuje jen 43 %, zbytek si dělí průmysl, zemědělství, výroba plastů (ten Isostar budete vozit ve sklenici, elektrické vodiče budete izolovat slámou?) a pneumatik. Takže festku nelakovat a jezdit bez pneu, ano?

0/0
27.4.2016 20:41

J58i94ř67í 91S88c16h33w23a47c39h 8928984788486

přesně tak, je to hlavně o té síře, které je v těch lodních sr@čkách snad tisíckrát víc než v automobilovém palivu. To pak statistiky naskakují. Nemluvě o tom, že v první dešťové přeháňce se oxidy síry navážou na vodu a jsou zneškodněny v moři

0/0
27.4.2016 23:01

M76a75r61t44i19n 30K51a78r28á26s77e98k 9508223128248

No to zaprve neni samozrejme pravda - pruzkum ktery dosel k podobnym zaverum srovnaval jen emise oxidu siry, ktere modenri auta prakticky nemaji (za to maji soustu jinych skodlivin).

Za druhe to srovnani kulha v tom, ze auta maji emise primo tam kde bydli lidi a kde primo skodi, lode maji ty emise tisice kilometru daleko a k lidem se prakticky nedostanou.

0/0
28.4.2016 9:50

S92t56a92n90i22s11l82a60v 55R65o31s72e41c55k20ý 9645619201459

Myslíte, že emisní třídy u kotlů jsou čisté?

+2/0
27.4.2016 18:59

F16r46a40n97t72i82š78e76k 50M23i89c64h20a20l32i46c45a 8156868365746

Jak je možné, že kluci s Hirošimi vyrobili atmosférický benzinový dvoulitr, který s ověřenou sedmilitrovou spotřebou dokáže slušně cvičit i s SUV jako CX 5 a přitom splňovat EURO 6? Proč to ostatní automobilky nedokážou?

+2/−2
27.4.2016 18:54

T92o11m87á53š 98F78o46l71d16y23n46a 7399764947771

Protože to reálně není tak jednoduché jako napsat pár chytrých řádků a technické řešení nevyskočí jako čertík ze škatulky. Dost často se stává, že se někomu podaří něco, co ostatním ne :)

0/−1
27.4.2016 20:02

J62i58ř30í 18K43o34c41u46r65e10k 6215614195198

Protože diesel != benzín. A problémy jsou především u dieslových motorů, u kterých je regulace směsi "poněkud" méně přesná.

+3/0
27.4.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.