Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italský fígl na emise je jednoduchý. Auto splňuje limit jen chvilku

Německé ministerstvo dopravy nechalo přeměřit emise dieselových aut nabízených na domácím trhu. Podle listu Bild am Sonntag se při nich model od Fiatu choval nestandardně. Projít emisními testy totiž umí po svém.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a74r67c24e73l 97H36r53o24c58h 9859989832

Chtěli jsme mít pocit, že naše automobily minimálně ničí životní prostředí a ovzduší. Tak jsme začali falšovat testy, abychom se cítili dobře.

To my připomíná ten vtip, jak jeden neustále četl o škodlivosti alkoholu, tak se rozhodl s tím ze dne na den přestat. Se čtením...

+1/0
7.5.2016 22:07

J41a21n 12H88o51r75s66k75ý 2376590907235

Moje postarší auto splňuje emisní limity také vždy jen chvilku, zato ale už celá léta!;-D

+1/0
6.5.2016 18:13

J19i80ř21í 56B87a90c32h70t12í92k 3666672728242

to není cokoliv nečekanýho. ty normy jsou nesmyslný a tak to automobilky šulej. všichni, co se v tom angažujou, to musej vědět. zrovnatak, jako to, že v dnešní době nemá v osobáku nafta co dělat. nemá to jakejkoliv smysl, ale lidi to chtěj, tak to maj.

0/0
6.5.2016 5:41

E39r60i74c58h 33L18o19r85m61a36n 9962264695387

skoda, ze europania za ziadnu cenu nechcu pochopit ze nafta je spinave palivo ...

+4/0
3.5.2016 8:54

M25a30r73t82i53n 14S91e86d78o64n32a 2355246966899

Tak oni to vi, ale mysli si, ze spalovanim hnusu usetri penize.

0/0
6.5.2016 14:58

J74a53n 38Z73e21m24a91n 1266145514816

V 70. letech jsme ji hromadně spalovali v naftových kamnech a taky jsme přežili ;-)

0/0
6.5.2016 16:14

M37a57r54t23i39n 27J62i17r49o38u20s22e63k 7806375595958

Příprava na emise ... ;-D

-

https://www.youtube.com/watch?v=0qFW8aRtr60

0/0
28.4.2016 15:57

S51l32a18v21o29m21í18r 97Š33t14ě55p46á97n 1268314102264

Zjistili němci........jednoznačně dostali za úkol vyrovnat postavení evropských vyrobců po tom co se podvod vw provalil ve velkém

+2/−3
28.4.2016 8:33

R56a47d72e49k 46J69a28n73a67t78a 9615886574462

Tak ono je logické, že. Pokud podvádějí všichni, pak je to, že podvádí jeden, méně závažné, protože k tomu byl donucen okolnostmi (nesplnitelnými normami).

0/0
5.5.2016 11:09

M61a28r49t92i94n 39V62o25j48á55č89e34k 9713267191336

a to je pro němce novinka 8-o8-o pokud jdu na technickou s dieselem tak to auto zkrátka pořádně protáhnu a nikdy nebyl problém s emisema ,ale pokud jsem tam zajel za studena tak se na "správný hodnoty" muselo čekat a roštovat to na místě

0/0
28.4.2016 6:55

J16i19ř94í 16E42r63b19e58n 1813144436527

To plati i pro benzinaky.

0/−1
28.4.2016 21:51

T49o58m28á49š 85V51a36l95d14e31r 7913470109

Přiznejme si to otevřeně. Buď budeme jezdit levně, ale za cenu zhoršeného zdraví díky jedovatým plynům, nebo budeme jezdit za hodně s pocitem že neškodím sobě a ani jiným lidem, zvířatům apod. Z diskuzí, které se točí kolem tohoto tématu, je jasné co většinu zajímá.Teď nemyslím že škodí jen diesely, ale i přímovstřikové benzíny bez filtrů pevných částic. Za cenu honby za co nejnižší hodnoty CO2 nám uniká nebezpečnější škodlivost běžných spalovacích motorů.

0/0
28.4.2016 2:43

V17l90a82d24i74m52í19r 50T60e69m65l82í24k 1825527691677

Je-li pravdou, jak jsem se dočetl, že automobilová doprava se podílí na emisích skleníkových plynů brutálními 0,2%, pak tento boj je o opravdu, ale opravdu o zásadní přínos pro zdravé životní prostředí... Mrkněte se na www.flightradar.com, jak to vypadá s leteckou dopravou nad Evropou, a jedno letadlo před vzletem tankuje tuny!!! kerosinu a spálí je všechny ve výškách okolo 10 kilometrů... V

0/0
16.5.2016 9:03

T87o60m86á23š 65V30a16l14d81e44r 7303140119

Vy jste mne nepochopil.Nyní neporovnávám druhy dopravy. V tom jsme za jedno , že letadla pálí palivo Jet nepříčetně. Jen poukazuji, že jen proto abychom levně jezdili a honily se za údaji CO2, si ničíme prostředí kolem sebe. Jezdíme ve městech a kupujeme diesely pro pár litrů a že mají mnohonásobné emise jedovatých látek většině nevadí a ve městech jezdí v režimu, které je dále ještě více produkují. Totéž přímovstřikové benzíny. Chrlí pevné částice, které projdou přes plíce člověku do krve a je mnohonásobně větší riziko rakoviny. A vše se děje ve městech, kde bydlíme, žijeme. Letadla alespoň tyto jedovaté látky rozsévají rovnoměrně všude., ale je to také problém. Jsem pro okamžité zavedení filtrů pevných částic do přímovstřikových benzínů, dále uvést homologační předpisy reagující na reálné provozní podmínky bez možností úlev a zrušit všechny vozy, které porušují homologační předpisy a tím i schvalovací protokoly. Myslím, že by nepřežil jediný diesel v provozu. Pak by se ukázala holá pravda o škodlivostech jednotlivých palivech, které se u nás prodávají. Samozřejmě se jsem vše záměrně přehnal. Pro ukázku jak si kálíme do vlasního hnízda.

0/0
18.5.2016 8:00

V24l71a93d97i51m80í93r 82T38e94m92l91í79k 1925457341137

...ale ano, pochopil, jen nerozváděl...chtěl jsem poukázat na právě absurditu toho, že výrobci aut jsou nuceni plnit nesmyslné, a jak vidno i nesplnitelné normy, a ano, za cenu vysokého objemu zatím asi tolik nesledovaných škodlivin, a přitom se jedná jen o tak malý podíl na znečišťování prostředí. A přitom nad hlavami se nám spalují kvanta ropných produktů a exhalace - skleníkové plyny - z nich tam pěkně v těch výškách zůstanou, tam je déšť nesmyje... A v tom vidím větší problém....[>-]

0/0
18.5.2016 8:30

P98a66v37e25l 70C15h33a44m86r84á77d 4417390329145

Tento fígl, už mají od Alfa Romeo 156, trošku protůrovat a šup, už je to dobré.

0/0
27.4.2016 23:54

P49e45t96r 71S83o72u11k57u85p 6389929675939

A jak šidí emise v USA o tom by článek nebyl? Pardon já zapomněl v USA si tyto skandály objednali aby poškodily evropské automobilky.

+6/−5
27.4.2016 23:25

M43a72r84t80i10n 82K76a91r87á39s19e47k 9598213668128

USA nedelaji por osobaky diesely. Evropske benzinaky s temi emisemi taky problem nemaji...

+3/0
28.4.2016 9:46

M62a52r16e89k 52P55r81š30í60n 3615114513805

Nechtěl bych tady šlápnout do dieselové kaluže, ale mám takový pocit, že jediné normálně velké auto s nízkou spotřebou, které má zároveň emise jakž takž v pořádku (rozuměj nevypuští pevné částice a příliš mnoho NOx) je kterýkoliv z hybridů od Toyoty.

0/0
27.4.2016 22:55

J97a32n 13L20u89k70á12š 7137773583622

A mate ho doma?

Ja mel Priuse z pujcovny a na velikost auta mi ten prumer nejakych 7.5 l, co hlasil palubni pocitac, neprijde nic extra.

Zejmena, kdyz k tomu pripoctu ten velkej akumulator, co se musi cca 1x za 4 roky menit.

0/0
3.5.2016 19:14

L39u26b19o36m59í21r 71V16r98t94a42l 6320127241481

Tyhlety emisní nesmysly. Katalizátor mám demontovaný, před STK ho tam dám zpět. A kdo mi co dokáže? S touto šikanou ať mi ouřadové skočej do trenek.

Napovím jediné. Příruby výfuku od Renaultu se dají navařit na jakékoliv auto.

+7/−7
27.4.2016 22:20

M60a51r33t29i98n 40K95a92r64á36s98e56k 9878193628348

Jinymi slovy vedome travite lidi v okoli, porusujete zakony, a jeste se tim verejne chlubite? To je nejaka moderni uchylka nebo jak si to mam vyslvetlit?

+5/−2
28.4.2016 14:04

P13e89t75r 73J42a29n32s19a 8878544124565

Aáááá, další, co jezdí 100% podle předpisů a nejenom, když jsou na dohled policajti....;-D

0/0
5.5.2016 10:51

M47a75r30t87i71n 39Č28e77c82h 3784282650458

Tak to máte být na co hrdý! 8-o Z takových jako Vy je mi zle

+4/−2
2.5.2016 13:46

L60u82k37á12š 32F62l52í73d90r 9528551384818

Když už bych něco takového dělal, tak bych to řešil s výrobcem.

Obálka se slovy "Hoďte mi tam prosím upravený soft, zámek na čip a dva čipy s odlišnou identifikací. Jeden čip ať mi to nastartuje klasicky, ten druhý pro měření"

0/0
4.5.2016 9:16

J28o38s42e44f 73Š95e82m58e27l44í47k 7369261690407

Jak pravil Babiš - Všetci kradnů. Jenom nevím, jak tady zdůvodní, že za to může Kalousek.

+2/0
27.4.2016 21:42

P78e55t84r 34M40i22c59h91a29l 2850354111372

VW to řešil softwarem, Fiat "minutkou ze sporáku". Na VW se přišlo, na Fiat ne. Nemůžu si pomoct, ale mám čím dál víc pocit, že o emise v tomto skandálu vůbec nejde.

+15/0
27.4.2016 20:31

K64a94r29e91l 16N52o11v85á43k 8188814447172

a vy jste si snad nekdy myslel, ze ano? To si muze myslet snad jen primitiv, ze to tak dopravy bylo a je. Od zacatku to ma jasny ukol a nejaky emise jsou vsem u prdele. Navic to co pouziva VW pouziva snad kazda automobilka

+7/−1
27.4.2016 20:34

P27e26t44r 10M84i62c32h73a28l 2160274241252

Proč ty invektivy?

+4/0
27.4.2016 22:15

R31a36d18e56k 18H72o68d28a62ň 9966527411833

VW to samozřejmě nevyřešil. Kdyby to šlo vyřešit "jen" softwarem, byl by tam od začátku.

+2/0
27.4.2016 20:41

P25e82t96r 69M72i50c27h22a94l 2240904431322

Myslel jsem řešení toho, jak to obejít.

+1/0
27.4.2016 22:16

J13a37n 18M58a76l14ý 9758837252917

Od začátku tvrdím, že je s podivem, že tento "skandál" vyšel na povrch cca měsíc po zveřejnění celosvětových prodejů za první polovinu 2015, kdy koncern VW poprvé překonal americký GM a začal šlapat na paty Toyotě:-/

+5/0
28.4.2016 16:22

P39a34v45e23l 26S53o29b73o13t25k69a 5780344

jj, firma Bosch má na hlavě máslo ze všech nejvíc, protože právě ona je autorem podvodného programu.

Takže není divu že upozorňují na ostatní kteří také podvádějí ;-D

+1/−4
27.4.2016 20:29

Z13d55e65n10ě12k 30D16u44b74e33c15k44ý 3597684850928

Bosch vyrobí to, co si zadavatel (automobilka) vyžádá.

Těžko byste mohl zažalovat např Intel, jehož uživatel (hacker) vám vleze do počítače nebo vyčistí konto.

+1/0
29.4.2016 11:13

J76o56s67e32f 53H71o34n59e34š 7731912310213

Tady se podvádí v přímém přenosu.Nemělo by se zastavit zpřísnování emisních norem,když to nejde realizovat?

+22/0
27.4.2016 19:23

L75u73b53o77m34í62r 92V76r12t54a77l 6790277151281

Přesně tak. A proto se ptám. Proč se automobilky v této společné věci společně nepostavily na odpor? Protože jedna lhala ostatním že to vyřešila a na základě toho vznikla tato "řešení"?

+2/0
27.4.2016 22:23

J11a62n 56L66u36k96á55š 7567463343622

Automobilky to vyresily resenim s AdBlue, pouze VW "znal" levne "reseni".

Resp. americke automobilky se rozhodly diesely nedelat, jelikoz AdBlue bylo pro ne moc drahe.

0/0
3.5.2016 19:17

K78a95r40e36l 19S97t93r68ž11a79n37o20v96s74k19ý 1898315775

Pět největších námořních nákladních lodí vyprodukuje stejné množsví imisí jako všechna auta na světě dohromady. Lodě a letadla nikdo neřeší, řeší se jen auta, protože je to nejjednodušší. Je to stejné, jako by v boji proti pylům zakázali pěstovat kytky na balkonech.

+24/−5
27.4.2016 19:03

L87u15m47í52r 33V95i76t16h64a 2347647286362

Tak to je pěknej nesmysl. Pět největších lodí světa má zdvihový objem motorů dohromady asi 125 000 litrů. To je stejně jako 125 000 litrových aut, 62 500 dvoulitrových, zkrátka asi jako 100 000 osobních aut. Tomu odpovídá i spotřeba. I kdyby motory lodí pracovaly 24 hodin denně, jako že asi ano, a motory těch osobáků jen 2 hodiny denně, potom 5 největších zaoceánských lodí spotřebuje denně tolik paliva, jako cca 1,2 milionu osobáků. Jen v ČR je registrováno téměř 5 milionů vozidel. A to nejsme ani zdaleka supervelmoc.

Navíc ty lodní motory mají mnohem větší účinnost, pracují daleko efeektivněji, takže jejich skutečná spotřeba je menší, než spotřeba 1,2 mil. osobáků.

To s letadly je to jiná písnička. Letadla spálí neskutečná kvanta paliva. Uvádí se, že letadlo spálí asi 10 litrů paliva na 1 km. Při průměrné délce letu 1500 km je to 15 000 litrů a při průměrném počtu cca 50 000 vzletů denně je to 750 milionů litrů denně. Při průměrné spotřebe 10 litrů denně by to stačilo pro 75 milionů aut.

+8/−3
27.4.2016 19:24

J28i24ř55í 66T61e49p91r 4567820205265

K těm lodím:

Nejde jen o celkovou kubaturu, ale o to, co vypouštějí. Myslíte snad, že tam mají ve výfuku (nebo snad v komínu? ;-) ) katalyzátory?Tipnul bych si to tak na úroveň normy EURO 1 nebo 2.

+6/0
27.4.2016 20:12

J35a90n 89P65r81o57c46h74á76z68k41a 5856192558987

Vzhledem k tomu, že ani nespalují čistou naftu, nemají katalyzátor, tak se to Euro1 nebo Euro2 ani nepřiblíží. Já bych to srovnal se startem rakety Saturn V.

+9/0
27.4.2016 21:25

L63u29m53í73r 39V50i73t60h22a 2647397226682

A co vypouštějí? Kianyd? DDT? Ne, zase jen oxidy uhlíku, vodíku, případně dusíku. Čili to samé, co osobní auta.

Navíc - tyhle motory pracují s takovou účinností, že běžné motory OA na takové hodnoty absolutně nedosáhnou. To zase snižuje spotřebu. Srovnávat lodě s EURO 1 nebo 6 je nesmysl

+1/0
27.4.2016 21:40

J96i74ř94í 76K88o22c60u42r39e94k 6575284585868

To neřešte, tuhle lež opakuje kde kdo, počet se mění od 5, přes 11 až po 16, podle toho, jak (špatně) si to který pisatel pamatuje. Jinak ten rozbor je 6 roků starý, takže nezahrnuje lodě spuštěné na vodu v roce 2010 a později. Proč? Tehdy EPA podruhé zpřísnila emisní limity pro lodě v US přístavech (Ikdyž mnozí tvrdí, že to nikdo nereguluje). A v tom rozboru jsou zahrnuty jen tankery, které jezdí na tu nejhorší sra*ku - odpad ze zpracování ropy (Kam s ním jinam?). Co se emisí týká, tak je to jen a pouze o oxidech síry. Nic dalšího, jako je NOx, CO, CH, saze, prach se neřešilo.

---

Ono by to tiž neznělo tak bombasticky. Letadlo spálí za hodinu 2 tuny paliva! To je šílenost!!!!!!!!!!!! No jo, ale veze 200 lidí? To jo ale pořád je 100 na 100, vykřikuje vyděšenec. No jo, ale letadlo za hodinu uletí 700 km. Takže to dělá 1,5 až 2,0 litru na osobu s 100 km. Jenže vyděšenec argumentuje tím, že on jezdí autem málo 2 tuny neprojezdí ani za rok!

+3/0
27.4.2016 20:19

J58i94ř41í 15K98o66c96u29r47e81k 6535694515748

A pro cykloaktivisty: Silniční doprava spotřebuje jen 43 %, zbytek si dělí průmysl, zemědělství, výroba plastů (ten Isostar budete vozit ve sklenici, elektrické vodiče budete izolovat slámou?) a pneumatik. Takže festku nelakovat a jezdit bez pneu, ano?

0/0
27.4.2016 20:41

J78i35ř35í 68S88c48h10w81a91c51h 8738584228686

přesně tak, je to hlavně o té síře, které je v těch lodních sr@čkách snad tisíckrát víc než v automobilovém palivu. To pak statistiky naskakují. Nemluvě o tom, že v první dešťové přeháňce se oxidy síry navážou na vodu a jsou zneškodněny v moři

0/0
27.4.2016 23:01

M68a71r35t24i51n 91K77a29r17á64s72e25k 9488593918518

No to zaprve neni samozrejme pravda - pruzkum ktery dosel k podobnym zaverum srovnaval jen emise oxidu siry, ktere modenri auta prakticky nemaji (za to maji soustu jinych skodlivin).

Za druhe to srovnani kulha v tom, ze auta maji emise primo tam kde bydli lidi a kde primo skodi, lode maji ty emise tisice kilometru daleko a k lidem se prakticky nedostanou.

0/0
28.4.2016 9:50

S16t46a46n81i16s14l35a67v 79R58o15s65e52c66k56ý 9855969381579

Myslíte, že emisní třídy u kotlů jsou čisté?

+2/0
27.4.2016 18:59

F22r66a12n76t72i54š71e69k 62M53i50c88h17a40l84i15c36a 8756158645426

Jak je možné, že kluci s Hirošimi vyrobili atmosférický benzinový dvoulitr, který s ověřenou sedmilitrovou spotřebou dokáže slušně cvičit i s SUV jako CX 5 a přitom splňovat EURO 6? Proč to ostatní automobilky nedokážou?

+2/−2
27.4.2016 18:54

T13o54m65á45š 35F35o61l60d77y74n85a 7899464357491

Protože to reálně není tak jednoduché jako napsat pár chytrých řádků a technické řešení nevyskočí jako čertík ze škatulky. Dost často se stává, že se někomu podaří něco, co ostatním ne :)

0/−1
27.4.2016 20:02

J39i72ř91í 19K45o50c81u27r90e50k 6745794475398

Protože diesel != benzín. A problémy jsou především u dieslových motorů, u kterých je regulace směsi "poněkud" méně přesná.

+3/0
27.4.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.