Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Chaos na Jižní spojce ukazuje, že řidiči neumějí zipovat

Zipování, jízda v koloně a další disciplíny vyžadující ohleduplnost, spořádanost a soustředění dělají českým řidičům potíže. Na pražské Jižní spojce už několik týdnů probíhají opravy, které ji zužují. Zácpy jsou na každodenním pořádku. Před jedno z takových zúžení jsme postavili kameru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OO

Jo a na jižní spojce "miluji'' chytráky, co předjíždějí průjezdem přes benzínky.

0 0
možnosti
MH

Taky by byla dobra otazka, PROC je tam ta uzavirka?

PROC musi vymena par km asfaltu trvat 3 ROKY??8-o

1 0
možnosti
ED

E27d33a 97D48r57á78b58e69k

29. 4. 2016 19:57

tak na tom videu v článku jim to jde dost dobře, takže kde je to video kde "to neumějí"???

2 0
možnosti

Taky jsem si říkal, že jim to jde pěkně.

Dokonce i po těch třech, kteří se zařadili za sebou, nechal ten další v pořadí projet 3 auta v průběžném pruhu, což bylo sice spíš nechtěné než záměr, ale vyšlo to :)

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MK

Zipování z více pruhů, je krásný příklad toho, že co někde úspěšně funguje, může naprosto selhat jinde.

Aby zip fungoval a byl plynulý, musí se auta z končícího pruhu do průběžného řadit v dostatečné vzdálenosti před zúžením, aby na ten manévr měli dost času. Je jedno jestli je to 50 metrů ,100 metrů, nebo jiná smysluplná vzdálenost. Každá situace a každý řidič to mají jinak. Bohužel je mezi řidiči hromada vychcanců, co by zasloužili nakopat do řitti, kteří místo aby se taky slušně zařadili tam kde to na ně vyšlo, si mermomocí musí ještě o pět aut polepšit, protože oni jsou hrozně důležití a musí být v cíli o devět sekund dřív. takže předjedou ty co už se zařadili a na posledních metrech před zúžením se snaží vecpat do průběžného pruhu a ještě se tváří uraženě a naštvaně, když je někdo nepustí. Bohužel je to situace příliš častá a pak se nikdo nechce zařazovat dřív než musí. Kdo by taky chtěl být předjížděný, jen proto, že se zachoval slušně.

Jiný případ jsou pak zoufalci a panikáři, kteří se řadí v místech, kde už je souvislá kolona, ale nějak nejsou schopni přijmout fakt, že ještě není to správné místo pro zipování, protože všichni ostatní řidiči se do průběžného pruhu připojují o hodně dál. Já když jedu v tom průběžném, je nechávám blikat a významně najíždět až do míst, kde se připojují ostatní a kde je ještě dost místa na zařazení, ale jsou tací co je před sebe pouští a tím vlastně pustí před sebe tři auta namísto jednoho, za což jsou mu všichni v jeho pruhu vděčni tak, že by ho taky s chutí kopli do míst co nemají slušné jméno.

A tím se dostáváme k paradoxu českého zipu, kdy končící pruh jede výrazně rychleji, než pruh průlběžný, protože jsou zhruba tři místa, kde se do toho průběžného z končícího připojuje. Zoufalci, běžní slušní řidiči, a dobytci. A dokud tyhle tři skupiny lidí budou jezdit na českých silnicích, bude to podobně fungovat.

Tímto apeluju na policii ČR, aby si tam občas stoupli a řidiče ze skupiny "dobytci" si brali k běžné silniční kontrole.

3 5
možnosti
JJ

J80a70n 18J67a30d25r86n79ý

29. 4. 2016 15:07

Tak už chápu, proč ten zip nefunguje.. Když se snažíte dostat do průběžného pruhu dříve, než na konci, tak to fskt nefunguje :) takové já nejradši předjíždím a zařazuji se tam, kde mám :)

2 1
možnosti
Foto

Mě tedy než zipování vadí to, že řidiči/čky nedodržují jízdu v pravo. Tři pruhy 90% lidí jede v prostřed, zbytek vlevo. [>-]

3 1
možnosti
JD

J25a26n 91D67l33o96u61h12ý

29. 4. 2016 8:41

Pokud je to ve meste, tak je mi to sumafuk ( konkretne prazska magistrala ) tam kdyby vsichni jeli jenom vpravo, tak je kolona az do brna :-D

0 0
možnosti
SC

Ja bych to tak strasne nevidel. Ano, ten prubezny pruh byva plnejsi a delsi, ale uz to neni jako pred rokem nebo dvema, kdy se pravidelne nasel nejaky "spravedlivy" ridic (vetsinou kamionu), ktery kilometr pred zuzenim jel tak, aby ho nikdo nemohl predjet ani zleva ani zprava a k zipovani tak nemohlo vubec dojit.

0 0
možnosti
JD

J73a93n 60D30l96o13u89h77ý

29. 4. 2016 8:44

Presne na takovy pako jsem narazil na D8 3 km pred zuzenym. Jel pres dva pruhy a misto aby vlevem dojel k zuzezi a zazipoval se. Tak jsem drzel klakson+ fanfary a toho vytocilo tak, ze na dalnici v levem pruhu zastavil kamion a vystoupil a chtel mi rucne domluvit. Tak jsem se zaradil do prava o objel ho, blba!

1 0
možnosti
Foto

Problém s zipem nemají prazaci, ale náplavky co přijedou z venkova. Vždycky kouknu na značku kdo mě nepustí do zipu a ve většině případů nema pražskou rz.

1 3
možnosti
JKN

myslím, ze to je kus od kusu.. mozna ze namistrovany Prazaci, kteri vedi jak cesta pred nima vypada jsou jeste horsi.. kdyz zacnou "zipovat" 50, 100, 150metru pred mistem kde se zipovat ma.. protoze oni prece vedi,ze se to tam bude zuzovat.. takze se zacnou cpat do druheho pruhu uz predem a cele to zpomali.. nakonec kdyz dojde na zipovani tak se natlacej na zadek toho co je pred nim protoze prece uz davno zipovali.. :D fakt to nechapu.. v zasade je jedno jakou SPZ auto ma.. proste tuhle mentalitu ma hodne lidi..

5 0
možnosti
JJ

J82a21n 58J85a88d98r64n95ý

29. 4. 2016 0:21

Článek o nějaké jižní spojce. Už dřív mohli napsat o pisárkách v Brně, kde jsou 4 pruhy do jednoho

0 0
možnosti

Zipovani... dva dilky, pak jeden a podobne pokracovani ... no, nechtel bych si tak neco zazipovat. :-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč