Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetá Dacia Duster je pohledná, levná, ale zázraky nečekejte

Laciné rumunské SUV s francouzskou technikou láká pozornost řady motoristů. Kdo a jak z nich bude spokojený, záleží na hlavně volbě motorizace. Aut je na trhu dostatek, ale zdaleka ne všechny mají pohon 4x4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B12o16ř67i44v91o45j 79K56u39b29í52č33e48k 2309360579281

Duster je super kára, mam dokonce dva jednoho 4 roky druheho 2 a zatím ani jeden neměl jedinou poruchu.

Jediný na co bych si je nekoupil jsou častý přesuny po dálnici. Hlavne ta 1.6atmo. Nafta je v pohodě.

Spotřeba na couračky po Českým Raji je u nafty kolem 6 litru a u LPG klem deseti což při ceně 12kč za litr vychází kolem 1,3kč km

Obojí verze 4x4

0/0
11.5.2016 10:24

J94a78n 87D84l27o51u63h32ý 7494459530979

Dacia je jedna z mala znacek na trhu, kde prijdu , reknu presne co chci mit v aute vcetne lpg, dostanu na to standartni zaruku (vcetne lpg) a hotovo. Za cca 300 tisic bez dph si lze vzdy odvest napric modelovou radou auto s klimou, radiem, el oknama, tempomatem, lpg. 5 let to fungovat vzdycky bude ( to zvladl i otresnej favorit ). Ja nevidim duvod kupovat si za pul mice a vic predohrab. A zadokolky se v evrope motaj kolem milionu.

+2/0
8.5.2016 14:54

P64e44t66r 68B87á10č77a 8135846695555

Pohledna ;-D;-D

0/0
7.5.2016 12:26

D82e76n48i82s 81W34i61t84z13k60u 3493711639487

pohledná, jak pro koho

+1/0
6.5.2016 9:47

M11a47r83e28k 97J47a47n25e21č72k59a 1637326693271

Ačkoliv Dacie není můj šálek kávy, tak jsem rád, že takové vozy na trhu jsou a byl bych radši, kdyby tady byly i jiné lowend značky určené třeba pro indický trh. Třeba by to aspoň přinutilo některé automobilky se zamyslet a jít s cenami vozů níže ;-)

0/0
5.5.2016 23:03

D50e87n72i21s 12W49i12t45z26k12u 3463451849137

ale ty lowendy pro indický trh nemají ani airbagy a proto jsou levné

0/0
6.5.2016 9:46

J36a10n 95D64l30o13u81h78ý 7644479540449

A komu to vadi? Evropske unii nebo kupcum?

0/0
8.5.2016 14:45

M20i26r83e59k 21S17á20l 1965401488464

tohle už v evropě asi komukoliv

0/0
10.5.2016 14:37

J31a60n 13B83a45r47t82á23č44e21k 6245255170389

Já airbagy mít nemusím.

0/0
14.5.2016 23:09

J60a50r90o62s13l42a37v 11D85r65o51z34d 6193909480157

Duster je super auto, ktere presne vyplnuje misto na trhu. Pro urcite lidi je to idealni stroj, zejmena kdyz potrebujete auto na praci i do terenu. Ostatne terenni schopnosti Dusteru nejsou vubec spatne.

Koupit si ho na pojizdeni po meste je podle me nesmysl, ale nakonec kazdy at si za sve penize koupi co chce.

+3/0
5.5.2016 21:44

A45n65t14o48n91í80n 84D65o98u64b30e35k 3390289129

tohle auto a cela dacia jen poukazuje na to jaky jsme my cesi socky. drtiva vetsina lidi z ceska si tohle auto jako nove nemuze absolutne dovolit a pritom se pise ze je pro nenarocne a levne. proste cesko je dira kterou okolni zeme jen vysavaji a schvalne drzi platy dole aby nas mohli jen zneuzivat :-( jsme radi ze si koupime za 200.000 ojetinu. pravda je ze to je asi i rozumnejsi koupit ojetinu nez dacii :-/

0/−5
5.5.2016 21:09

J86a33r19o29s54l17a63v 12D47r60o65z19d 6783749540977

Kdyz se podivam kolem sebe, tak naprosta vetsina mych pratel ve veku kolem 30 ma drazsi auta, nez je Duster. A nemluvim jen o uspesnych klucich, co maji auta za miliony.

0/0
5.5.2016 21:46

J76a77n 77D17l75o33u36h53ý 7934509350419

Pokud je maji na leasing tak to moc uspesni nejsou :-D

0/0
8.5.2016 14:46
Foto

J76a13n 19K98o98v42a42ř14í64k 4825849122978

Připadal bych si v tom trapně. Takže MHD, kolo, nebo moje Mazda.

0/−11
5.5.2016 20:29

B15o47h39d22a15n 39M67a31r86e51k 5285636947744

Hlavní je, že Vám není trapně teď ;-D

+7/0
5.5.2016 20:53

J42a38n 68D92l22o40u60h92ý 7474609330759

Tak hlavne ze mas mazdu a pak jezdis na mhd :-D

0/0
8.5.2016 14:47

Z74d19e70n23ě74k 78H71á68j45e20k 6307232360293

Pane redaktore. Auto je to ošklivé, s cejchem auta pro nemajetné, ale že není do terénu. Možná neznáte, tak napovím. YOUTUBE. Zkuste si tam zadat Dacia Duster off road.

+3/0
5.5.2016 19:01

J48a89r57o49s23l33a65v 13B73i20r51n52e33r 4198595532238

Ani slovo o spotřebě benzináku....aby ne,ta je opravdu vysoká.Jezdit s tímhle rádobyautem za 9 a více je opravdu výhra;-D

0/−2
5.5.2016 18:53

J62a47n 94D68l54o56u17h79ý 7594279840539

Ano devet to zere ale ve meste ;-)

0/0
8.5.2016 14:48

T28o12m48á54š 32D82o21l78e24ž93a30l 3129635664285

no podla mna kecate.Ja mam dacii dokker s 1,6benzin a zere to okolo 6,5 az 7,2l/100km.

0/0
11.5.2016 19:32

J88i64ř29í 27S54c82h71w34a54c80h 8728414198976

za předpokladu, že jezdíš jen o víkendu, jen okresky někde na rovině do 90 tacho, takže vlastně jen 80 a dálnice maximálně 100 tacho.....

tak pak bych ti to i věřil ;-)

0/0
11.5.2016 19:55

P32e38t78r 47S11p34a65t29z68i22e40r45e58r 7924592825374

prodáváme nová auta a zrovna dneska jsem se bavil s jedním člověkem o výbavě auta. Sám mi říká...když jsem koupil auto co mělo plno výbavy a třeba i automatické parkování..tak jsem to zkusil jen na začátku když jsem to ukázal známým. Ale když to denně používám, tak to jsou jen el. okna, klima a radio....nic víc není potřeba....takže všechny ty serepetičky co jsou v autech navíc tak z 80% nejsou pro běžné jezdění vůbec potřeba. Když to tak povídal, tak jsem přemýšlel kdy já jsem ve svém autě využil svou výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, el.stahování zadních oken...a říkám si...vlastně snad nikdy....takže i taková Dacia Duster by mi vlastně na to ježdění do práce bohatě stačila...:-)

+16/−1
5.5.2016 17:48
Foto

M49i64c90h86a61l 14N43a22j29m73a30n 7759223226830

Auto v podstatě pojede bez veškeré výbavy a odveze Vás do práce. Něco jako před 30 lety první škoda favorit....

Ale něco tom ubude chybět, na pohodlné pomocníky se snadno zvyká.

0/0
5.5.2016 18:22

J87i49ř44í 56Z28ý77k97a 9479583761340

u moderního auta se z té komfortní výbavy neobejdu bez automatické klimatizace (obyč klima = riziko nastydnutí), zrcátka s výhřevem a el. ovládáním, vnitřní elektrochromatické zrcátko, el. oken (raději všechny, protože některé automobilky se mstí šetřílkům a když si objednáte pouze přední okna v elektrice, tak postrádají automatické dojezdy) ...

... poslední dobou jsem si zvykl i na vyhřívání čelního skla (dlouhou dobu mi vadily ty drátky) a neodsuzuju ani automatické parkování (běžně nepoužívám, ale když mě bolelo rameno, tak se to sakra hodilo).

0/0
5.5.2016 18:31

P83e67t61r 33S87p95a14t26z80i53e57r92e87r 7254592725794

proč riziko nastydnutí je u automat.klima jiné než u manuální? Neumíte si to nastavit jak potřebujete? Ono plno těch všech pomocníků je jen proto, že lidé jsou čím dál tím lenivější...nastavit si topení, klimu, nastavit si zrcátka..stejně pak už na ně nesaháte, podržet tlačítko okna bez automat.dojezdu.....dál bych pokračoval, dešťový senzor, světelný senzor..přeci se nebudu namáhat otočit páčkou která je strašných 5 cm daleko..:D hlídání výjezdu z pruhu, automat.parkování...jasně..otočit se chce dneska už pořádnou fyzičku...a když bolí záda..couvání podle zrcátek nejde? To zatmavování zrcátka...jasně..ta páčka půl metru daleko je strašně daleko a navíc musím ruku zvednout..:D takže vše je jen o čím dál větší lenivosti člověka....za chvíli přijdou auta co budou jezdit sami bez řidiče...pak už to bude vrchol a lidi se budou rádi vracet do starých aut..:-)

+9/−1
5.5.2016 19:24

M52i17r83o33s89l10a12v 73R80i84c89h90t87e66r 2139926523202

máte naprostou pravdu

0/0
5.5.2016 19:32
Foto

M34i32c68h14a94l 68N63a90j10m33a84n 7829483306540

Vidíte a jsou lidé, co si za takové věci rádi připlatí.

Já nejsem náročný, ale bez určitých věcí bych si auto nedokázal představit.

(dálkový centrál, tempomat, denní svícení, zadní parkovací asistent, automatické dojezdy předních oken, el .zrcátka, autorádio s BT......).

+1/−1
5.5.2016 19:37

P40e73t52r 43S83p65a86t51z12i16e23r37e24r 7494642505774

ano připlatí..ale není to o tom, že by to v autě muselo být..ale o tom že člověk je tvor čím dál lenivější a už nechce hýbat ani rukama na páčky co má pod volantem..:-) není to o náročnosti....jinak mi řekněte jaký je důvod pro automatický dojezd okna mimo toho, že se vám nechce držet tlačítko..:-) centrál chápu, tempomat...budiž..i když je to zase jen o tom, že se někomu nechce držet nohu na plynu...prostě to chce už fyzičku šlapat pedály..:-) el. zrcátka....ano...taky chápu..i když jak jsem řekl...měl jsem hodně aut a zrcátka jsem nastavil jednou a pak jsem na ně za těch x let nikdy nesáhnul...a tak bych mohl pokračovat.....:-) takže náročnost = lenost? nebo pohodlnost = lenost...taky by se to tak trochu dalo brát..:-) proto je lidstvo čím dál obéznější...protože jsou pohodlnější a jakýkoliv pohyb je problém...dřív to byla chůze, dneska už to je i pohyb rukou v délce půl metru..:-)

+3/0
5.5.2016 19:59

J90a37n 14N75o62v83á52k 9927332657247

Tak ve chvíli kdy jezdíte i vzdálenosti 500 a více km, tak je tempomat hodně užitečná věc a využívám ho velmi často i při jízdách na kratší vzdálenosti.

+1/0
5.5.2016 20:11

P28e35t60r 40S59p26a44t32z29i36e65r68e31r 7254552755794

tak jak říkám..chápu ho...jen teda důvod tempomatu je, že nemusím držet nohu na plynu...tedy s nohou pracovat...:-) dál už jsem to popsal..:-)

0/0
5.5.2016 20:14

J28a98n 49N31o41v57á78k 9717662697867

Jasně, což se hodí s tou nohou nepracovat, když víte, že příští třeba půl hodinu nebo i déle ji stejně velmi pravděpodobně budete akorát držet v prakticky neměnné poloze. Občas se to hodí i v obcích na pohlídání rychlosti, aby člověk neměl náhodou "těžkou nohu". Ale asi se to dá vnímat i jako určitá pohodlnost, konec konců nakonec bych se třeba do Bruselu nebo do Varšavy dokodrcal i škodovkou stovkou... :-)

+1/0
5.5.2016 20:19
Foto

M79i29c76h68a47l 60N89a71j55m95a91n 7919303376840

okna s dojezdem - často jezdím přes různé brány nebo vrátnice a jsou situace, kdy člověk potřebuje stáhnout okénko a zároveň najít nějakou kartu, průkaz nebo povolení v tomto okamžiku je dojezd velice pohodlný a užitečný.

tempomat - zřejmě moc nejezdíte, že? Já jezdím denně třeba 200 km pak 10 hodin práce a zpět 200 km, na dálnici je to pak neocenitelný pomocník a nvíc o něco snižuje spotřebu.

el. zrcátka - pohybuje se často po stavbách a průmyslových areálech a při manévrování v omezených prostorech se často hodí třeba sklopit zrcátka dolu a kouknout se co je těsně vedle auta a za autem - kanál, složené trubky, pohozený kus roksoru (ten dokáže krásně zlikvidovat pneumatiku....).

+1/0
5.5.2016 20:55

M19a69r21e57k 98J81a65n52e53č11k34a 1667486633921

Jezdím s tempomatem běžně i po městě, pokud to dopravní situace dovolí, čili nejsou dopravní zácpy a už bych si jízdu bez něj neuměl moc představit, navíc mi zlepšuje i spotřebu paliva, ale pravda u manuálu se v městě moc dobře používat nedá, protože s každým sešlápnutím spojky se automaticky vypíná.

0/0
5.5.2016 23:52

M69a71r45t25i54n 59K88o14v77á58ř 2691580829876

S tempomatem jsem na tom stejně. Takže z vlastní zkušenosti můžu doporučit adaptivní tempomat, u kterého můžete řadit bez vypnutí tempomatu.

0/0
6.5.2016 0:22

J97a71k63u22b 70J46e30m71e83l14k44a 7369274528126

Elektrické zrcátka používám velice částo jelikož máme jednou auto doma.

Takže se střídáme s manželkou takže to beru jako plus.

0/0
6.5.2016 2:37

M97a96r95e11k 82J60a76n46e69č48k79a 1407216503981

Automatické dojezdy oken mě třeba akorát rozčilují a jsem rád, že tahle "vychytávka" koncernu není výsadou všech automobilek. Ale jinak bych taky viděl jako standard moderního vozu věci, jako všechny okna v elektrice, zrcátka v elektrice s vyhříváním a nejlépe sklopná (velmi praktická věc při stání na těsno nebo u krajnice), tempomat, zadní parkovací senzory, automat. rozsvěcování světel (často na to pak zapomínám), xenony (mám rád dobře osvětlenou cestu a neměnit moc často žárovky s čím dál horším přístupem), palubní počítač, nejlépe automatická klimatizace, mlhovky, loketní opěrka, kůži potažený volant (drží se mnohem příjemněji než ty nekožené), dobře nastavitelné sedačky, autorádio s podporou mp3, nejlépe SD karet. Vyhřívání sedaček se taky hodí, než se auto když mrzne vyhřeje a vyhřívaný volant je taky příjemná vychytávka a pro pohodovou jízdu i v městských zácpách nejlépe automat.

+1/0
5.5.2016 23:47

J25a93r66o80s88l87a62v 30D28r90o19z65d 6373199960117

Pro me jsou nezbytnosti: Navigace, vyhrivane sedacky, senzor svetel a destovy senzor, poradne svetlomety (aspon xenony, nejlepe nataceci), samozrejme automaticka klima, el okna a dalkovy central. Dobry je tez automat.

Vsechno ostatni jsou zbytecmosti.

0/0
5.5.2016 21:26

J57a90r17o80s56l85a97v 16D50r37o33z82d 6803599940317

A samozrejme tempomat.

0/0
5.5.2016 21:28

M55a89r46t63i46n 39K89o81v79á15ř 2861450559516

Ještě lépe adaptivní tempomat.

Couvací kamera taky není k zahození.

0/0
6.5.2016 0:16

E78r44i22k 57D72r59a63g64o11m19i52r39e57c15k17ý 2121343957459

že to nevyužije on neznamená že to nevyužije někdo jiný. Já jsem vyhřívané sedačky zapínal na podzim a vypínal na jaře. Vyhřívané sklo je taky naprosto skvělé atd.

0/0
6.5.2016 13:05

J28a28r73o71s67l21a74v 21P12l92a21c40h55e36t16k24a 7756206316959

Hrubka ve shode hned v perexu. Slusny.

+1/0
5.5.2016 16:01

M40a29r46t47i17n 16Z41a31c86h 5564820692682

Koukám pán evidentně expert na pohon LPG :-). Jako přímaz ventilů proč? Pokud je systém dobře seřízen a má jednotku OBD což považuji jako za naprostý základ do moderních motorů, protože nejsme v době stodvacítek, řízených podtlakem, tak se ventil fakticky podpálit nemůže. A pokud se to stane je vždy na vině chyba v servisování vozidla. Přímaz ventilů a přívstřik benzínu je jen kasička pro lidi, co tomu nerozumí a nechají si nabulíkovat nesmysli o mazacích schopnostech benzínu a podobně :-)...

+1/0
5.5.2016 15:50

H26o81n78z21a 33V47o45r69á65č52e34k 6549811459243

Že ten co psal tenhle článek je slušně řečeno neznalý je pravda. To co se označuje jako VAP SAVER není žádné "přimazávání ventilů", ty maže olej. Tohle se vstřikuje do spalovacího prostoru z důvodu snížení teploty, kterou má LPG vyšší než benzín. Pokud je ve voze VAP SAVER není již žádný přístřik benzínu (ten má také snižovat teplotu). Pokud není "tvrzená" hlava, nebo VAP SAVER, dochází k tzv. "zaklepání ventilů".

0/0
5.5.2016 16:46

J81a93k85u16b 93Š76a97f79a21n67d40a 7455337281371

Víte, co znamená zkratka OBD?

0/0
5.5.2016 18:07

I41v34o 93U57r76b25á81n76e39k 2496647537

To auto, že není určené do terénu??? To psal proboha kdo??? Přiznávám, že po tomto nesmyslu hned na začátku jsem dál přestal číst... Rv Rv Rv Co to tam máte za amatéry?

+6/−2
5.5.2016 15:07
Foto

M15i74c63h11a91l 33N46a45j80m61a16n 7709883156240

Přesně, Dacia je levná, celkem kvalitní, ale nedají se čekat zázraky. Před rokem a půl potřebovala manželka auto. Zadání bylo kombík s benzínovým motorem, klimatizací, metalízou, tempomatem a za co nejméně peněz. Dacia MCV se zdála jasná volba, ale ve výsledku byla nabídková cena lehce přes 270 tis.

Nakonec jsem přihodil 30 tis. koupil u konkurence.

0/0
5.5.2016 12:37

P48e74t98r 28F18r38a41n57c 9757771668638

Co jste zvolil?

0/0
5.5.2016 18:53
Foto

M47i51c54h30a62l 87N11a43j77m29a43n 7939103526650

i30 kombi s motorem 1.6 - 88 kw.

+1/0
5.5.2016 19:08

P31e70t45r 88F43r38a49n82c 9577301218338

Dik.

0/0
6.5.2016 10:43

J94i39ř96í 96N47o54v81á91k 3243279728146

Tak to zrovna výhra není ;-D

0/0
7.5.2016 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.