Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ojetá Dacia Duster je pohledná, levná, ale zázraky nečekejte

Laciné rumunské SUV s francouzskou technikou láká pozornost řady motoristů. Kdo a jak z nich bude spokojený, záleží na hlavně volbě motorizace. Aut je na trhu dostatek, ale zdaleka ne všechny mají pohon 4x4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B29o11ř38i39v16o82j 59K23u78b67í46č79e97k 2209670209861

Duster je super kára, mam dokonce dva jednoho 4 roky druheho 2 a zatím ani jeden neměl jedinou poruchu.

Jediný na co bych si je nekoupil jsou častý přesuny po dálnici. Hlavne ta 1.6atmo. Nafta je v pohodě.

Spotřeba na couračky po Českým Raji je u nafty kolem 6 litru a u LPG klem deseti což při ceně 12kč za litr vychází kolem 1,3kč km

Obojí verze 4x4

0/0
11.5.2016 10:24

J37a76n 94D94l33o44u58h73ý 7154239940509

Dacia je jedna z mala znacek na trhu, kde prijdu , reknu presne co chci mit v aute vcetne lpg, dostanu na to standartni zaruku (vcetne lpg) a hotovo. Za cca 300 tisic bez dph si lze vzdy odvest napric modelovou radou auto s klimou, radiem, el oknama, tempomatem, lpg. 5 let to fungovat vzdycky bude ( to zvladl i otresnej favorit ). Ja nevidim duvod kupovat si za pul mice a vic predohrab. A zadokolky se v evrope motaj kolem milionu.

+2/0
8.5.2016 14:54

P64e22t86r 55B80á55č64a 8305666765975

Pohledna ;-D;-D

0/0
7.5.2016 12:26

D64e94n69i53s 30W70i18t23z49k98u 3473751229157

pohledná, jak pro koho

+1/0
6.5.2016 9:47

M76a95r66e79k 65J11a69n64e71č23k54a 1587346273631

Ačkoliv Dacie není můj šálek kávy, tak jsem rád, že takové vozy na trhu jsou a byl bych radši, kdyby tady byly i jiné lowend značky určené třeba pro indický trh. Třeba by to aspoň přinutilo některé automobilky se zamyslet a jít s cenami vozů níže ;-)

0/0
5.5.2016 23:03

D13e89n30i59s 77W39i98t63z89k38u 3123951109547

ale ty lowendy pro indický trh nemají ani airbagy a proto jsou levné

0/0
6.5.2016 9:46

J51a27n 45D73l49o14u59h97ý 7504109750389

A komu to vadi? Evropske unii nebo kupcum?

0/0
8.5.2016 14:45

M10i32r55e97k 70S46á90l 1585451198274

tohle už v evropě asi komukoliv

0/0
10.5.2016 14:37

J26a44n 74B76a41r75t50á62č14e68k 6195295950199

Já airbagy mít nemusím.

0/0
14.5.2016 23:09

J83a84r22o13s14l48a29v 83D48r39o75z17d 6913679650157

Duster je super auto, ktere presne vyplnuje misto na trhu. Pro urcite lidi je to idealni stroj, zejmena kdyz potrebujete auto na praci i do terenu. Ostatne terenni schopnosti Dusteru nejsou vubec spatne.

Koupit si ho na pojizdeni po meste je podle me nesmysl, ale nakonec kazdy at si za sve penize koupi co chce.

+3/0
5.5.2016 21:44

A50n19t42o98n29í39n 73D36o27u32b98e47k 3700689899

tohle auto a cela dacia jen poukazuje na to jaky jsme my cesi socky. drtiva vetsina lidi z ceska si tohle auto jako nove nemuze absolutne dovolit a pritom se pise ze je pro nenarocne a levne. proste cesko je dira kterou okolni zeme jen vysavaji a schvalne drzi platy dole aby nas mohli jen zneuzivat :-( jsme radi ze si koupime za 200.000 ojetinu. pravda je ze to je asi i rozumnejsi koupit ojetinu nez dacii :-/

0/−5
5.5.2016 21:09

J12a58r87o85s61l77a54v 41D69r96o41z95d 6443109330827

Kdyz se podivam kolem sebe, tak naprosta vetsina mych pratel ve veku kolem 30 ma drazsi auta, nez je Duster. A nemluvim jen o uspesnych klucich, co maji auta za miliony.

0/0
5.5.2016 21:46

J82a96n 97D28l10o86u95h88ý 7544209850849

Pokud je maji na leasing tak to moc uspesni nejsou :-D

0/0
8.5.2016 14:46
Foto

J81a49n 81K23o78v49a72ř58í13k 4805139372948

Připadal bych si v tom trapně. Takže MHD, kolo, nebo moje Mazda.

0/−11
5.5.2016 20:29

B76o72h12d86a42n 39M35a93r48e26k 5495716507884

Hlavní je, že Vám není trapně teď ;-D

+7/0
5.5.2016 20:53

J25a62n 98D41l51o90u68h59ý 7294259280269

Tak hlavne ze mas mazdu a pak jezdis na mhd :-D

0/0
8.5.2016 14:47

Z94d37e74n79ě11k 92H70á32j33e23k 6937122210803

Pane redaktore. Auto je to ošklivé, s cejchem auta pro nemajetné, ale že není do terénu. Možná neznáte, tak napovím. YOUTUBE. Zkuste si tam zadat Dacia Duster off road.

+3/0
5.5.2016 19:01

J59a90r42o33s41l50a38v 59B57i95r14n49e61r 4458355272528

Ani slovo o spotřebě benzináku....aby ne,ta je opravdu vysoká.Jezdit s tímhle rádobyautem za 9 a více je opravdu výhra;-D

0/−2
5.5.2016 18:53

J85a67n 26D43l97o28u68h24ý 7564109270659

Ano devet to zere ale ve meste ;-)

0/0
8.5.2016 14:48

T11o67m95á29š 70D41o77l26e95ž83a77l 3879445794785

no podla mna kecate.Ja mam dacii dokker s 1,6benzin a zere to okolo 6,5 az 7,2l/100km.

0/0
11.5.2016 19:32

J74i61ř40í 34S96c15h70w17a43c94h 8468614728736

za předpokladu, že jezdíš jen o víkendu, jen okresky někde na rovině do 90 tacho, takže vlastně jen 80 a dálnice maximálně 100 tacho.....

tak pak bych ti to i věřil ;-)

0/0
11.5.2016 19:55

P19e84t49r 21S93p55a37t18z29i90e14r57e10r 7564122895384

prodáváme nová auta a zrovna dneska jsem se bavil s jedním člověkem o výbavě auta. Sám mi říká...když jsem koupil auto co mělo plno výbavy a třeba i automatické parkování..tak jsem to zkusil jen na začátku když jsem to ukázal známým. Ale když to denně používám, tak to jsou jen el. okna, klima a radio....nic víc není potřeba....takže všechny ty serepetičky co jsou v autech navíc tak z 80% nejsou pro běžné jezdění vůbec potřeba. Když to tak povídal, tak jsem přemýšlel kdy já jsem ve svém autě využil svou výbavu, jako jsou vyhřívané sedačky, vyhřívané čelní sklo, el.stahování zadních oken...a říkám si...vlastně snad nikdy....takže i taková Dacia Duster by mi vlastně na to ježdění do práce bohatě stačila...:-)

+16/−1
5.5.2016 17:48
Foto

M98i28c49h93a61l 25N75a30j59m40a59n 7629343336780

Auto v podstatě pojede bez veškeré výbavy a odveze Vás do práce. Něco jako před 30 lety první škoda favorit....

Ale něco tom ubude chybět, na pohodlné pomocníky se snadno zvyká.

0/0
5.5.2016 18:22

J15i52ř86í 98Z37ý76k49a 9339513661410

u moderního auta se z té komfortní výbavy neobejdu bez automatické klimatizace (obyč klima = riziko nastydnutí), zrcátka s výhřevem a el. ovládáním, vnitřní elektrochromatické zrcátko, el. oken (raději všechny, protože některé automobilky se mstí šetřílkům a když si objednáte pouze přední okna v elektrice, tak postrádají automatické dojezdy) ...

... poslední dobou jsem si zvykl i na vyhřívání čelního skla (dlouhou dobu mi vadily ty drátky) a neodsuzuju ani automatické parkování (běžně nepoužívám, ale když mě bolelo rameno, tak se to sakra hodilo).

0/0
5.5.2016 18:31

P49e30t48r 15S23p15a52t65z47i42e33r79e56r 7684732905444

proč riziko nastydnutí je u automat.klima jiné než u manuální? Neumíte si to nastavit jak potřebujete? Ono plno těch všech pomocníků je jen proto, že lidé jsou čím dál tím lenivější...nastavit si topení, klimu, nastavit si zrcátka..stejně pak už na ně nesaháte, podržet tlačítko okna bez automat.dojezdu.....dál bych pokračoval, dešťový senzor, světelný senzor..přeci se nebudu namáhat otočit páčkou která je strašných 5 cm daleko..:D hlídání výjezdu z pruhu, automat.parkování...jasně..otočit se chce dneska už pořádnou fyzičku...a když bolí záda..couvání podle zrcátek nejde? To zatmavování zrcátka...jasně..ta páčka půl metru daleko je strašně daleko a navíc musím ruku zvednout..:D takže vše je jen o čím dál větší lenivosti člověka....za chvíli přijdou auta co budou jezdit sami bez řidiče...pak už to bude vrchol a lidi se budou rádi vracet do starých aut..:-)

+9/−1
5.5.2016 19:24

M24i76r54o94s66l34a52v 57R68i13c62h61t58e93r 2969366293742

máte naprostou pravdu

0/0
5.5.2016 19:32
Foto

M55i80c54h27a53l 19N67a85j46m81a72n 7409393636850

Vidíte a jsou lidé, co si za takové věci rádi připlatí.

Já nejsem náročný, ale bez určitých věcí bych si auto nedokázal představit.

(dálkový centrál, tempomat, denní svícení, zadní parkovací asistent, automatické dojezdy předních oken, el .zrcátka, autorádio s BT......).

+1/−1
5.5.2016 19:37

P15e19t73r 21S46p81a94t95z56i54e12r89e14r 7874482355524

ano připlatí..ale není to o tom, že by to v autě muselo být..ale o tom že člověk je tvor čím dál lenivější a už nechce hýbat ani rukama na páčky co má pod volantem..:-) není to o náročnosti....jinak mi řekněte jaký je důvod pro automatický dojezd okna mimo toho, že se vám nechce držet tlačítko..:-) centrál chápu, tempomat...budiž..i když je to zase jen o tom, že se někomu nechce držet nohu na plynu...prostě to chce už fyzičku šlapat pedály..:-) el. zrcátka....ano...taky chápu..i když jak jsem řekl...měl jsem hodně aut a zrcátka jsem nastavil jednou a pak jsem na ně za těch x let nikdy nesáhnul...a tak bych mohl pokračovat.....:-) takže náročnost = lenost? nebo pohodlnost = lenost...taky by se to tak trochu dalo brát..:-) proto je lidstvo čím dál obéznější...protože jsou pohodlnější a jakýkoliv pohyb je problém...dřív to byla chůze, dneska už to je i pohyb rukou v délce půl metru..:-)

+3/0
5.5.2016 19:59

J36a93n 28N19o88v96á32k 9457362807877

Tak ve chvíli kdy jezdíte i vzdálenosti 500 a více km, tak je tempomat hodně užitečná věc a využívám ho velmi často i při jízdách na kratší vzdálenosti.

+1/0
5.5.2016 20:11

P69e84t38r 73S97p75a52t83z33i25e82r92e59r 7834962715514

tak jak říkám..chápu ho...jen teda důvod tempomatu je, že nemusím držet nohu na plynu...tedy s nohou pracovat...:-) dál už jsem to popsal..:-)

0/0
5.5.2016 20:14

J28a62n 96N97o55v30á13k 9447442757257

Jasně, což se hodí s tou nohou nepracovat, když víte, že příští třeba půl hodinu nebo i déle ji stejně velmi pravděpodobně budete akorát držet v prakticky neměnné poloze. Občas se to hodí i v obcích na pohlídání rychlosti, aby člověk neměl náhodou "těžkou nohu". Ale asi se to dá vnímat i jako určitá pohodlnost, konec konců nakonec bych se třeba do Bruselu nebo do Varšavy dokodrcal i škodovkou stovkou... :-)

+1/0
5.5.2016 20:19
Foto

M22i50c74h20a10l 16N35a71j25m38a90n 7389453636120

okna s dojezdem - často jezdím přes různé brány nebo vrátnice a jsou situace, kdy člověk potřebuje stáhnout okénko a zároveň najít nějakou kartu, průkaz nebo povolení v tomto okamžiku je dojezd velice pohodlný a užitečný.

tempomat - zřejmě moc nejezdíte, že? Já jezdím denně třeba 200 km pak 10 hodin práce a zpět 200 km, na dálnici je to pak neocenitelný pomocník a nvíc o něco snižuje spotřebu.

el. zrcátka - pohybuje se často po stavbách a průmyslových areálech a při manévrování v omezených prostorech se často hodí třeba sklopit zrcátka dolu a kouknout se co je těsně vedle auta a za autem - kanál, složené trubky, pohozený kus roksoru (ten dokáže krásně zlikvidovat pneumatiku....).

+1/0
5.5.2016 20:55

M36a53r10e67k 35J90a34n80e27č72k82a 1897246643341

Jezdím s tempomatem běžně i po městě, pokud to dopravní situace dovolí, čili nejsou dopravní zácpy a už bych si jízdu bez něj neuměl moc představit, navíc mi zlepšuje i spotřebu paliva, ale pravda u manuálu se v městě moc dobře používat nedá, protože s každým sešlápnutím spojky se automaticky vypíná.

0/0
5.5.2016 23:52

M38a63r10t36i71n 81K49o71v91á53ř 2571350569226

S tempomatem jsem na tom stejně. Takže z vlastní zkušenosti můžu doporučit adaptivní tempomat, u kterého můžete řadit bez vypnutí tempomatu.

0/0
6.5.2016 0:22

J36a34k61u43b 53J92e59m44e75l49k34a 7879694568466

Elektrické zrcátka používám velice částo jelikož máme jednou auto doma.

Takže se střídáme s manželkou takže to beru jako plus.

0/0
6.5.2016 2:37

M26a26r21e16k 90J10a37n38e18č91k29a 1857806183241

Automatické dojezdy oken mě třeba akorát rozčilují a jsem rád, že tahle "vychytávka" koncernu není výsadou všech automobilek. Ale jinak bych taky viděl jako standard moderního vozu věci, jako všechny okna v elektrice, zrcátka v elektrice s vyhříváním a nejlépe sklopná (velmi praktická věc při stání na těsno nebo u krajnice), tempomat, zadní parkovací senzory, automat. rozsvěcování světel (často na to pak zapomínám), xenony (mám rád dobře osvětlenou cestu a neměnit moc často žárovky s čím dál horším přístupem), palubní počítač, nejlépe automatická klimatizace, mlhovky, loketní opěrka, kůži potažený volant (drží se mnohem příjemněji než ty nekožené), dobře nastavitelné sedačky, autorádio s podporou mp3, nejlépe SD karet. Vyhřívání sedaček se taky hodí, než se auto když mrzne vyhřeje a vyhřívaný volant je taky příjemná vychytávka a pro pohodovou jízdu i v městských zácpách nejlépe automat.

+1/0
5.5.2016 23:47

J77a64r77o67s90l48a31v 55D69r70o74z92d 6863599120827

Pro me jsou nezbytnosti: Navigace, vyhrivane sedacky, senzor svetel a destovy senzor, poradne svetlomety (aspon xenony, nejlepe nataceci), samozrejme automaticka klima, el okna a dalkovy central. Dobry je tez automat.

Vsechno ostatni jsou zbytecmosti.

0/0
5.5.2016 21:26

J21a91r35o74s37l45a28v 64D22r97o94z53d 6513349160777

A samozrejme tempomat.

0/0
5.5.2016 21:28

M35a61r71t68i19n 12K65o97v94á69ř 2511450259166

Ještě lépe adaptivní tempomat.

Couvací kamera taky není k zahození.

0/0
6.5.2016 0:16

E50r77i15k 18D18r92a55g42o86m41i46r22e55c91k52ý 2771143457649

že to nevyužije on neznamená že to nevyužije někdo jiný. Já jsem vyhřívané sedačky zapínal na podzim a vypínal na jaře. Vyhřívané sklo je taky naprosto skvělé atd.

0/0
6.5.2016 13:05

J95a66r35o87s43l72a19v 36P37l79a66c93h82e49t15k57a 7266476426259

Hrubka ve shode hned v perexu. Slusny.

+1/0
5.5.2016 16:01

M22a32r92t73i39n 32Z96a55c73h 5544270642162

Koukám pán evidentně expert na pohon LPG :-). Jako přímaz ventilů proč? Pokud je systém dobře seřízen a má jednotku OBD což považuji jako za naprostý základ do moderních motorů, protože nejsme v době stodvacítek, řízených podtlakem, tak se ventil fakticky podpálit nemůže. A pokud se to stane je vždy na vině chyba v servisování vozidla. Přímaz ventilů a přívstřik benzínu je jen kasička pro lidi, co tomu nerozumí a nechají si nabulíkovat nesmysli o mazacích schopnostech benzínu a podobně :-)...

+1/0
5.5.2016 15:50

H79o29n48z25a 89V71o44r98á66č27e62k 6299471629723

Že ten co psal tenhle článek je slušně řečeno neznalý je pravda. To co se označuje jako VAP SAVER není žádné "přimazávání ventilů", ty maže olej. Tohle se vstřikuje do spalovacího prostoru z důvodu snížení teploty, kterou má LPG vyšší než benzín. Pokud je ve voze VAP SAVER není již žádný přístřik benzínu (ten má také snižovat teplotu). Pokud není "tvrzená" hlava, nebo VAP SAVER, dochází k tzv. "zaklepání ventilů".

0/0
5.5.2016 16:46

J49a44k35u39b 70Š29a51f72a73n60d57a 7215757621621

Víte, co znamená zkratka OBD?

0/0
5.5.2016 18:07

I81v61o 12U86r12b29á65n42e36k 2756977267

To auto, že není určené do terénu??? To psal proboha kdo??? Přiznávám, že po tomto nesmyslu hned na začátku jsem dál přestal číst... Rv Rv Rv Co to tam máte za amatéry?

+6/−2
5.5.2016 15:07
Foto

M54i14c39h53a91l 68N34a15j38m28a86n 7939853386560

Přesně, Dacia je levná, celkem kvalitní, ale nedají se čekat zázraky. Před rokem a půl potřebovala manželka auto. Zadání bylo kombík s benzínovým motorem, klimatizací, metalízou, tempomatem a za co nejméně peněz. Dacia MCV se zdála jasná volba, ale ve výsledku byla nabídková cena lehce přes 270 tis.

Nakonec jsem přihodil 30 tis. koupil u konkurence.

0/0
5.5.2016 12:37

P74e63t41r 60F68r45a14n44c 9117271598598

Co jste zvolil?

0/0
5.5.2016 18:53
Foto

M53i83c12h97a63l 72N12a95j67m44a16n 7659513516560

i30 kombi s motorem 1.6 - 88 kw.

+1/0
5.5.2016 19:08

P33e63t73r 18F10r73a72n90c 9777941258398

Dik.

0/0
6.5.2016 10:43

J79i50ř68í 38N36o42v19á80k 3313369298336

Tak to zrovna výhra není ;-D

0/0
7.5.2016 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.