Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Zachránce BMW neměl ledvinky a vzadu byl dvouválcový boxer

Tříapůlmetrové BMW 700 vzniklo tak trochu z nouze, byl z něj ale hit. Netradiční BMW s plochým vzduchem chlazeným dvouválcem uloženým vzadu vyvezlo automobilku z poválečné mizérie. Krásný červený kousek patří do největší české sbírky veteránských BMW společnosti Renocar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a34n 56J54i32r82k89a 7380680360

Celkem jasné, vod komanči vopisovali, když malovali embéčko...

+1/0
4.5.2016 20:10

J13i67ř20í 87E48r68b63e34n 1393574816337

Prdlajs s octem, tohle auto je embecku podobne asi jako trabant vuci ziguliku.

+1/0
4.5.2016 20:44

J25a88n 93J50i67r39k61a 7480250780

Nene

+1/−1
4.5.2016 20:49

M53a21r48t66i68n 27N11e84b59e81s29k25ý 7686680657972

Pokud je MB něčemu opravdu podobné, pak to byl Renault Dauphine, pokud tohle auto pamatujete, nebo alespoň znáte.

Některé detaily na MB jsou opravdu "renaultské", například napojení výfuku půlenou sponou.

S BMW 700 nemá MB kromě motoru vzadu , což bylo v té době u malých levných vozů ekonomicky výhodné, vůbec nic společného.

0/0
10.5.2016 13:40

J92i23ř44í 93S58m53e61t64a19n67a 7605819242608

Vypadá, jako embéčko.;-D;-D;-D

+2/0
4.5.2016 17:19

T75o30m21á33š 23B97u49r81a 4982466324

Taky mne to napadlo, hlavně zepředu. Tvar reflektorů, ozdobných lišt, blinkrů a nárazníku jako kdyby "tisícovce" z oka vypadl. Ovšem ta se vyráběla v letech 1964 až 1969. Narozdíl od o generaci mladší mnichovské sedmistovky (1959 - 1965), takže kdo od koho eventuálně opisoval jej zřejmé.

0/−1
4.5.2016 18:25

I97v10o 14U98r30b34á83n68e45k 2486147307

Škoda 1000MB...byla dávno hotová a než šla do výroby uplynul nějaký čas, takže...? ;-)

+1/0
4.5.2016 18:32

T29o98m59á82š 57B11u65r28a 4692976154

Ano máte pravdu. Oni než soudruzi probrali věc i z té ideologické stránky trvalo zákonitě o trochu déle, než těm dekadentně prohnilým imperialistům, kteří nás chtěli co nejrychleji zavalit tím svým kapitalistickým pozlátkem, čímž sledovali především rozvrat socializmu u nás. Ale my jsme se nedali - podobné "západní" provokace jsme rázně odmítli a to byl také důvod, proč se tyto a podobné produkty imperialistických rejdů zde vůbec neprodávaly..

Ovšem co se týká designu čela a některých dalších partií karoserie Š 1000MB, tak tam Vám za pravdu nedávám. Tam nebylo jasno snad až do samotného zahájení sériové výroby která ze dvou (resp. tří variant půjde na pás. Tudíž .... ?

0/0
4.5.2016 18:55
Foto

L98u14k44á54š 66Z57á20v24o96d71s14k54ý 9601609191

Tudíž se mýlíte, protože první prototyp Š1000, z kterého se vycházelo, byla Š976 z roku 1956

http://mujweb.cz/skodamb/S976.JPG

aby to nebylo nakonec s tím kopírováním naopak ;-)

0/0
4.5.2016 22:00

T46o35m96á54š 25B37u25r89a 4132236484

Možná jsem v dané věci na omylu, ovšem nikoliv z důvodu finální podoby tisícovky. Z Vámi uvedeného odkazu je totiž zřejmé, že na fotografii je zobrazen vývojový prototyp Spartaka (Oktávie?) a nikoliv Š 1000MB.

0/0
5.5.2016 2:19

J65i34ř96í 80E13r83b98e94n 1143944846797

Usvědčujete se z neznalosti. To na fotce je skutečně předchůdce embéčka, nikoliv spartaka, který se už v té době (1956) sériově vyráběl.

+1/0
6.5.2016 23:50

M26a21r34t34i16n 58N25e54b98e32s47k63ý 7396310247822

To, že na voze jsou použity díly z již existujících Spartaků, neznamená nic víc, že při vývoji používali již vyráběné díly, než aby na koleně tvořili něco, co bylo pak zadáno subdodavatelům. Stejně tak další fáze, zvaná Favorit (jiný, než ten z přelomu 80. a 90. let) měl v prototypu díly z již existujících vozů.

0/0
10.5.2016 13:53

J76i82ř24í 41E40r28b90e85n 1263264676307

No a co takovy Renault Dauphine nebo NSU Prinz? Ona uz tenkrat vsechna auta vypadala stejne ;-)

+1/0
4.5.2016 20:41

J55a65n 55J24i61r55k80a 7430890130

Obě vámi zmíněná auta vypadají designově ÚPLNĚ jinak. Podobnost tohoto BMW a Škody MB 1000 je naprosto zjevná.

0/−1
4.5.2016 21:39
Foto

M19i40r87o68s48l43a86v 43S50t81e68i26n28e31r 4800532480966

Embéčko se orientovalo spíš na Simce , ta měla v té době také takový omyl na kolech. Naštěstí rezavěla ještě rychleji.

Folksfiatovič, čili Zaporožec byl směsí všech stylů.

BMW po válce začal s Isettou, potom koupil v Dingolfingu krachující firmu Hans Glas, zemědělské stroje, která se zachránila projektem Goggomobil. Tehdejší vzor pro Velorex, Velorex sice snížil váhu tím montgomerákem, ale na čtyři kola přešel pozdě, KSČ a RVHP mu zakroutila krk. Goggomobil kupé byl tenkrát nejhezčím BMW všech časů a je jím dodnes.

0/0
4.5.2016 21:57

J29i48ř17í 89E89r93b97e43n 1753334126837

Kde jste vzal, že Isetta byla vzorek pro Velorex?

Kde jste vzal, že Velorexu zakroutila krkem KSČ a RVHP?

0/0
5.5.2016 8:12

M49a80r92t72i73n 82N52e71b78e57s98k82ý 7746850607382

Isetta byl natolik originál, že sotva mohl být vzorem pro Velorex. Ten vznikal v jiných podmínkách.

Čtyřkolový Velorex byl bohužel nepovedený, snažil se vypadat jako Fiat 127 se zadkem v kožence, bez nápadu navíc drahý a proto neměl šanci. A hlavně: už to nebylo ono.

0/0
10.5.2016 13:59

J46a33n 42J18i16r82k23a 7510950280

Mimochodem NSU Prinz vobšlehli pro změnu zase rusáci a menovalo se to Záporožec.

+1/0
4.5.2016 21:42

M49a93r69t15i66n 62N40e66b41e87s33k54ý 7576970107762

Tohle je ale jediné, v čem se s vámi dá souhlasit.

Porovnávat BMW700 s motorem z motorky s 1000MB, které má vzor u Renaultů opravdu nelze.

0/0
10.5.2016 13:44

E28d71u48a34r25d 14V43l69a95c52h 2897928768662

...a tlakoměr oleje s teploměrem vody pak měl VAZ 2103 ;-D

+1/0
4.5.2016 17:16

M66a51r76t55i42n 58N11e72b89e45s51k17ý 7536710157912

Ony ty budíky JSOU dodatečně namontované z VAZu , sotva by BMW měl nápisy v azbuce....

+2/0
4.5.2016 17:19

T75o44m18á39š 64V51a12v70e12r45k59a 7101190242724

Ty zadní světla! Ty měl přece pak Moskvič!

+1/0
4.5.2016 16:32

M47a89r74t31i81n 77N12e64b51e75s54k80ý 7136820187602

Taky mne to napadlo. Inu, sovětský člověk měl vždy oči všude.......

0/0
4.5.2016 17:17

M70a63r14t76i54n 84K46u11ř25í48t15k52a 6957976108635

Soused kdysi míval starého Opela a opravoval ho díly z Moskviče.

+1/0
4.5.2016 21:15

T75o72m13á26š 77V50a33v23e72r78k66a 7631200692974

Gaz M20 Pabeda = Opel Kapitan

+1/0
4.5.2016 21:39

M87a93r83t88i46n 15N46e27b62e52s72k16ý 7426710587682

Gaz nevycházel z Opelu, (z toho byl Moskvič), ale z Fordu.

0/0
10.5.2016 13:48

T52o74m89á15š 40V78a90v81e30r39k89a 7131750282824

Opel Kadett K38 se vyráběl na lince a továrně kde se pak začli dělat Moskviče

0/0
4.5.2016 21:43

M90a54r50t27i58n 22N18e63b58e38s54k50ý 7726150437902

Samozřejmě, neboť mají společné geny u Opela. Rusové si celou fabriku odvezli a první Moskvič byl 100% Opel Olympia.

0/0
10.5.2016 13:47







Najdete na iDNES.cz