Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i54r53e60k 53G17a45j73e40r 5241866259600

Jako hracka dobry, ale nemuzu si vzpomenout, ze bych to kdy vyuzil. Nerad parkuji tam, kde nemuzu poradne otevrit dvere ne kvuli tomu, ze bych nevylezl (nejsem tlusty), ale proto, aby mne do dveri nebouchal ten druhy. Nezdedil jsem zadnou extra uzkou garaz, kde by se to mozna hodilo. Je to "cool" , ale ja bych radeji dal penize za neco uzitecnejsiho. Treba takove dalkove ovladane vetrani, aby se auto stojici na slunci vychladilo driv nez vylezu z restaurace.

+1/0
10.5.2016 22:00

J68a37r14o26s62l31a11v 55K92o29r69u71b 3642204279360

ajtak na to nebude mat nikto cas , na jednoduche manevre to verim ze zvladne ale dokaze o otocit auto o 180 stupnou a nacuvat pod striesku k inemu autu a neyobrat stlpik ci odriet auto ktore stoji na proti a neustale sa striedaju na tom parkovani auta ktore su casto dlhsie ako samotne parkovacie miesto. ak nie tak je to zbytocnost len to bude oberat o cas

0/0
9.5.2016 20:56

D24e68n69i38s 71W90i75t22z42k56u 3273981309377

to se bude v Čechách hodit, tady je stále velká většina vlastníků garáží, kterou si postavili na Trabanta a tohle je lepší než to tam zatlačit :-D

0/0
9.5.2016 15:51

M43a81r20e38k 23H81r59u44b21y 6137162431488

No, ke klasickemu "Zaparkuj do dvora" z Navstevniku tomu jeste porad kus chybi ;-)

+7/0
9.5.2016 15:11

J35i82ř87í 87K96o27r46t25u54s 2276859872779

Hezká "hračka", ale tady v česku jsem pesimista. Je to plně použitelné opravdu jen pro majitele rodinných domů s garáží. Všude jinde se totiž bude konat minimálně v pěti případech z deseti typicky české "překvapení" v podobě nevhodně (špatně) zaparkovaného vozidla...

0/0
9.5.2016 15:06
Foto

M61i90c82h16a13l 12N35a65j84m87a60n 7369953456750

Pěkné, ale má to jednu důležitou podmínku: Je to použitelné jen pro auto s automatickou převodovkou.

0/0
9.5.2016 14:48

M78a56r65e31k 37M51a50l39ý 1542688291810

To je samozřejmé, z principu. Ostatně, tyto a podobné systémy se nejdřív montují do luxusních (a drahých) aut, kde je automat standardem.

Ale třeba jsem byl překvapený, že takový adaptivní tempomat se u VW dá objednat i do auta s manuálem. Vyprávěl mi o tom kolega, co to má. Pokud auto zabrzdí už tak, že jsou příliš nízké otáčky, signalizuje řidiči, že má podřadit, v případě zrychlování zařadit výš. No nevím, jestli bych toto zrovna chtěl :-)

0/0
9.5.2016 15:13

D82e21n87i64s 34W49i44t29z68k61u 3153101149187

proč by neměl jít adaptivní tempomat do auta s manuálem? dyť jenom hlídá vzdálenost od vozidla před sebou

0/0
9.5.2016 15:53

M82a49r94e36k 60M10a81l70ý 1462968601630

Hlídá vzdálenost od vozu před sebou a udržuje odstup. To znamená, že pokud mám nastaveno rychlost na 150 a přede mnou se objeví pomaleji jedoucí auto a to postupně zpomalí až třeba na 50, tak taky zpomalím na 50. Jenomže to už chce třeba podřadit o 2-3 stupně. A když auto přede mnou zmizí, tak pak je potřeba zrychlit a zase řadit nahoru. Můj adaptivní tempomat to dělá i třeba tak, že z těch 150 zpomalí na 80-100, ale má zařazenou šestku, jedu v klidu na nízké otáčky. Pak se uvolní silnice přede mnou a zase zrychlí na těch 150 - jenomže jak "vidí", že je volno, tak podřadí a zrychlí pěkně svižně.

Nevím, jak takové pohodlí navodit s manuálem.

0/0
9.5.2016 16:04

D59e35n21i60s 38W47i82t30z52k53u 3963331369867

stačí řadit, stejně jako s normálním tempomatem

0/−1
9.5.2016 16:35

M25a17r27e50k 65M27a29l68ý 1102438281170

No jo, "stačí řadit"... to už rovnou mohu i hlídat vzdálenost, brzdit a přidávat plyn :-)

Prostě adaptivní tempomat bez automatického řazení je o ničem, takový polovičatý a když mi to kolega vyprávěl, tak jsem myslel, že si ze mě dělá legraci. Když jedu po dálnici 400 km bez přestávky, tak v podstatě jenom dávám blinkr a točím volantem (pokud není kolona, zácpa), o zbytek se postará radar adaptivního tempomatu a automatická převodovka.

0/0
9.5.2016 16:47

D29e98n22i74s 89W13i69t88z18k18u 3173331679267

bavíme se o tempomatu, já jezdím s automatem už 20 let

0/0
9.5.2016 17:27

M82a64r38e52k 71M98a72l48ý 1652638281560

Ano. Přesněji, bavíme se o adaptivním tempomatu, který moc smysl bez automatické převodovky nemá (na rozdíl od klasického tempomatu), proto tak detailně popisuji jeho chování.

0/0
9.5.2016 18:19

D93e46n39i66s 20W27i19t39z63k30u 3403781169297

no ale vy jste nepochopil primární funkci adoptivního tempomatu a tou je asistenční systém zabraňující kolizi. to že ho využíváte i takto, je už jenom bonus

0/0
9.5.2016 18:35

D66e96n52i17s 98W93i82t49z43k63u 3403571719287

adaptivního

0/0
9.5.2016 18:36

M43a79r43e57k 55M43a19l33ý 1582518961890

Tak nevím... já byl v tom, že jsou to dva nezávislé systémy - adaptivní tempomat a asistenční systém zabraňující kolizi. Samozřejmě, oba využívají radar v přední masce auta.

Adaptivní tempomat udržuje stálou rychlost vozu plus na rozdíl od klasického tempomatu dokáže i brzdit a akcelerovat a ve spolupráci s AT i řadit. A tady tvrdím, že má smysl jedině s automatickou převodovkou, resp.bez ní to není ono.

Asistenční systém zabraňující kolizi hlídá prostor před autem a v případě nebezpečí srážky řidiče upozorní a pak následně i brzdí. Tento systém funguje nezávisle na tom, jestli jedu na adaptivní tempomat nebo ovládám auto manuálně. Tento systém samozřejmě, má smysl i s manuálem, je to bezpečnostní systém.

Velice pravděpodobně je to jenom otázka SW, protože oba systémy potřebují radar. Ale mám pocit, že se dají do auta objednat nezávisle na sobě. Ale možná to opravdu chápu špatně...

0/0
9.5.2016 19:15

D23e38n61i62s 34W59i45t51z42k75u 3953571639347

on ten protikolizní systém funguje do určité rychlosti, když se použije na dálnici bez adaptivního tempomatu, tak bude brzdit, ale stejně dojde ke srážce. ten je dobrej tak akorát do města

0/0
9.5.2016 20:20

M72a53r12e74k 35M62a54l90ý 1942838851810

Mě právě ten protikolizní systém funguje od rychlosti 30 km/h, stejně jako adaptivní tempomat. Pokud klesne rychlost pod 30, oba systémy se vypnou, řidič je na to upozornněn.

0/0
9.5.2016 20:26

D32e71n20i43s 47W10i19t19z80k53u 3873801399807

tak jasně že funguje až od 30 km/h, protože je součástí tempomatu, do 30 km/h je zase jiný systém

0/0
9.5.2016 21:40

M21a30r84e67k 82M84a93l31ý 1692648311830

Jo a s automatem jezdím sice jenom 3 měsíce, ale myslím, že manuál už chtít nebudu. A to jsem s ním najezdil nějakých 20 let a určitě přes půl mega km:-)

0/0
9.5.2016 18:20

M26a44r45e31k 42M77a75l52ý 1362728411980

Jo a normální tempomat přeci nehlídá vzdálenost od vozu přede mnou. ten má jenom nastavenou rychlost a tu drží bez ohledu na provoz. To se nedá srovnávat. Tam brzdím já a tam už není problém podřadit/zařadit a pak znovu nastavit rychlost.

+1/0
9.5.2016 16:50

A37n95t48o54n53í28n 65S30e45b54e50r34a 7153368100119

Takže já zaparkuji dálkově do místa, kde bych normálně nevystoupil.

A co ti chudáci vedle, kteří to nemají a pak nastoupit nemůžou? To bude zase obitých a poškrábaných aut. ;-D

+5/0
9.5.2016 14:05

P87e11t11r 54M21i63c83h74a72l 2580214201142

A co když na tom naučeném místě už bude stát jiné auto?

0/0
9.5.2016 13:48

J86a53n 48F87r85o40l86í46k 6486770515984

Nepatrná komplikace. Použijete evropský formulář a do kolonky řidič napíšete robot.;-)

+5/0
9.5.2016 13:53

P10e47t70r 93M21i25c16h76a74l 2640354711862

:-D

0/0
9.5.2016 14:20

T86o72m22á72š 80K93a17p55l25a58n 8103129453293

Ten systém samozřejmě nadále hlídá další senzory, stejně tak nedovolí do nikoho narazit když tam bude stát či přejde přes cestu atd.

+2/0
9.5.2016 14:49

J95a22r64o48s33l59a55v 21R26y22c80h61t42e15c42k39ý 5327288755119

Zajímavé, ale chce to drobet upravit.

1. parkovat čumákem ke zdi. Řidič vystoupí dřív a nebudou se dveřmi otloukat okolní auta. A zůstane přístup do kufru vozidla.

2. Automatické vyjetí vozidla doleva či doprava podle pozice mobilu či klíčů od vozidla, podle možností výjezdu z parkoviště.

0/0
9.5.2016 13:36

T97o66m74á72š 67K82a43p52l83a88n 8693919743953

ad 1. - jak zaparkuješ, tak se to naučí.

ad 2. - jak vyjedeš, tak se to naučí.

+5/0
9.5.2016 14:50

P19e64t19r 25B11á21č40a 8745566985915

Ale ja nechci nic ten kram ucit a uz vubec nechci aby parkoval sam.

Nejsem nemehlo nebo zenska.

+3/−4
9.5.2016 13:23

O28n60d12ř22e85j 36Č80a35p43k30a 6381461903804

Ono by to mělo své využití, i když parkovat umíte - třeba by s tím do garáže pro jedno auto šla pohodlně nacpat i motorka, auto naučíte zacouvat pravou stranou natěsno ke zdi a místa je dost (sice neotevřete dveře, když tam ta motorka je, ale to díky tomu dálkovému ovládání nevadí).

+1/0
9.5.2016 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.