Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Auto zaparkuje samo. Naučíte ho cestu, pak stačí držet tlačítko

Automatické parkování není nic nového, ale stále se vyvíjí. Bosch teď ukázal systém, u kterého se auto naučí cestu k parkovacímu místu a zajede do něj zcela samo. Řidič tak třeba může vystoupit před domem a auto samo zajede do garáže nebo zaparkuje na vyhrazeném místě u kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18i60r88e49k 58G22a64j97e89r 5251306229420

Jako hracka dobry, ale nemuzu si vzpomenout, ze bych to kdy vyuzil. Nerad parkuji tam, kde nemuzu poradne otevrit dvere ne kvuli tomu, ze bych nevylezl (nejsem tlusty), ale proto, aby mne do dveri nebouchal ten druhy. Nezdedil jsem zadnou extra uzkou garaz, kde by se to mozna hodilo. Je to "cool" , ale ja bych radeji dal penize za neco uzitecnejsiho. Treba takove dalkove ovladane vetrani, aby se auto stojici na slunci vychladilo driv nez vylezu z restaurace.

+1/0
10.5.2016 22:00

J11a43r56o73s76l30a53v 96K15o17r78u62b 3422114599810

ajtak na to nebude mat nikto cas , na jednoduche manevre to verim ze zvladne ale dokaze o otocit auto o 180 stupnou a nacuvat pod striesku k inemu autu a neyobrat stlpik ci odriet auto ktore stoji na proti a neustale sa striedaju na tom parkovani auta ktore su casto dlhsie ako samotne parkovacie miesto. ak nie tak je to zbytocnost len to bude oberat o cas

0/0
9.5.2016 20:56

D24e83n77i32s 30W20i52t23z19k76u 3753961569587

to se bude v Čechách hodit, tady je stále velká většina vlastníků garáží, kterou si postavili na Trabanta a tohle je lepší než to tam zatlačit :-D

0/0
9.5.2016 15:51

M87a26r27e64k 82H21r49u44b32y 6357952881218

No, ke klasickemu "Zaparkuj do dvora" z Navstevniku tomu jeste porad kus chybi ;-)

+7/0
9.5.2016 15:11

J54i81ř69í 95K78o62r47t18u10s 2466449202809

Hezká "hračka", ale tady v česku jsem pesimista. Je to plně použitelné opravdu jen pro majitele rodinných domů s garáží. Všude jinde se totiž bude konat minimálně v pěti případech z deseti typicky české "překvapení" v podobě nevhodně (špatně) zaparkovaného vozidla...

0/0
9.5.2016 15:06
Foto

M33i13c60h67a53l 76N98a58j58m89a46n 7249463766700

Pěkné, ale má to jednu důležitou podmínku: Je to použitelné jen pro auto s automatickou převodovkou.

0/0
9.5.2016 14:48

M73a48r54e96k 33M30a41l67ý 1372168791270

To je samozřejmé, z principu. Ostatně, tyto a podobné systémy se nejdřív montují do luxusních (a drahých) aut, kde je automat standardem.

Ale třeba jsem byl překvapený, že takový adaptivní tempomat se u VW dá objednat i do auta s manuálem. Vyprávěl mi o tom kolega, co to má. Pokud auto zabrzdí už tak, že jsou příliš nízké otáčky, signalizuje řidiči, že má podřadit, v případě zrychlování zařadit výš. No nevím, jestli bych toto zrovna chtěl :-)

0/0
9.5.2016 15:13

D92e21n79i25s 80W29i72t39z26k40u 3703661529217

proč by neměl jít adaptivní tempomat do auta s manuálem? dyť jenom hlídá vzdálenost od vozidla před sebou

0/0
9.5.2016 15:53

M21a95r32e79k 59M64a26l69ý 1462358961880

Hlídá vzdálenost od vozu před sebou a udržuje odstup. To znamená, že pokud mám nastaveno rychlost na 150 a přede mnou se objeví pomaleji jedoucí auto a to postupně zpomalí až třeba na 50, tak taky zpomalím na 50. Jenomže to už chce třeba podřadit o 2-3 stupně. A když auto přede mnou zmizí, tak pak je potřeba zrychlit a zase řadit nahoru. Můj adaptivní tempomat to dělá i třeba tak, že z těch 150 zpomalí na 80-100, ale má zařazenou šestku, jedu v klidu na nízké otáčky. Pak se uvolní silnice přede mnou a zase zrychlí na těch 150 - jenomže jak "vidí", že je volno, tak podřadí a zrychlí pěkně svižně.

Nevím, jak takové pohodlí navodit s manuálem.

0/0
9.5.2016 16:04

D23e57n12i71s 91W40i46t96z80k64u 3463201309437

stačí řadit, stejně jako s normálním tempomatem

0/−1
9.5.2016 16:35

M26a14r40e57k 17M83a39l79ý 1182298711140

No jo, "stačí řadit"... to už rovnou mohu i hlídat vzdálenost, brzdit a přidávat plyn :-)

Prostě adaptivní tempomat bez automatického řazení je o ničem, takový polovičatý a když mi to kolega vyprávěl, tak jsem myslel, že si ze mě dělá legraci. Když jedu po dálnici 400 km bez přestávky, tak v podstatě jenom dávám blinkr a točím volantem (pokud není kolona, zácpa), o zbytek se postará radar adaptivního tempomatu a automatická převodovka.

0/0
9.5.2016 16:47

D36e30n62i75s 50W42i88t82z40k59u 3803231689777

bavíme se o tempomatu, já jezdím s automatem už 20 let

0/0
9.5.2016 17:27

M35a16r24e39k 40M84a68l38ý 1302108651150

Ano. Přesněji, bavíme se o adaptivním tempomatu, který moc smysl bez automatické převodovky nemá (na rozdíl od klasického tempomatu), proto tak detailně popisuji jeho chování.

0/0
9.5.2016 18:19

D77e88n15i82s 76W93i51t30z36k19u 3753271879957

no ale vy jste nepochopil primární funkci adoptivního tempomatu a tou je asistenční systém zabraňující kolizi. to že ho využíváte i takto, je už jenom bonus

0/0
9.5.2016 18:35

D76e41n59i85s 54W58i43t48z15k14u 3733931899407

adaptivního

0/0
9.5.2016 18:36

M28a67r91e42k 75M84a36l20ý 1932348751140

Tak nevím... já byl v tom, že jsou to dva nezávislé systémy - adaptivní tempomat a asistenční systém zabraňující kolizi. Samozřejmě, oba využívají radar v přední masce auta.

Adaptivní tempomat udržuje stálou rychlost vozu plus na rozdíl od klasického tempomatu dokáže i brzdit a akcelerovat a ve spolupráci s AT i řadit. A tady tvrdím, že má smysl jedině s automatickou převodovkou, resp.bez ní to není ono.

Asistenční systém zabraňující kolizi hlídá prostor před autem a v případě nebezpečí srážky řidiče upozorní a pak následně i brzdí. Tento systém funguje nezávisle na tom, jestli jedu na adaptivní tempomat nebo ovládám auto manuálně. Tento systém samozřejmě, má smysl i s manuálem, je to bezpečnostní systém.

Velice pravděpodobně je to jenom otázka SW, protože oba systémy potřebují radar. Ale mám pocit, že se dají do auta objednat nezávisle na sobě. Ale možná to opravdu chápu špatně...

0/0
9.5.2016 19:15

D29e26n57i97s 95W47i21t52z88k91u 3953701249217

on ten protikolizní systém funguje do určité rychlosti, když se použije na dálnici bez adaptivního tempomatu, tak bude brzdit, ale stejně dojde ke srážce. ten je dobrej tak akorát do města

0/0
9.5.2016 20:20

M55a44r49e10k 77M13a98l61ý 1892188511830

Mě právě ten protikolizní systém funguje od rychlosti 30 km/h, stejně jako adaptivní tempomat. Pokud klesne rychlost pod 30, oba systémy se vypnou, řidič je na to upozornněn.

0/0
9.5.2016 20:26

D84e22n20i49s 30W65i60t77z54k23u 3323561159767

tak jasně že funguje až od 30 km/h, protože je součástí tempomatu, do 30 km/h je zase jiný systém

0/0
9.5.2016 21:40

M55a77r87e38k 74M94a70l61ý 1732808751530

Jo a s automatem jezdím sice jenom 3 měsíce, ale myslím, že manuál už chtít nebudu. A to jsem s ním najezdil nějakých 20 let a určitě přes půl mega km:-)

0/0
9.5.2016 18:20

M34a97r10e30k 64M67a89l54ý 1622358391770

Jo a normální tempomat přeci nehlídá vzdálenost od vozu přede mnou. ten má jenom nastavenou rychlost a tu drží bez ohledu na provoz. To se nedá srovnávat. Tam brzdím já a tam už není problém podřadit/zařadit a pak znovu nastavit rychlost.

+1/0
9.5.2016 16:50

A51n74t14o63n43í10n 31S27e52b71e35r52a 7823118780759

Takže já zaparkuji dálkově do místa, kde bych normálně nevystoupil.

A co ti chudáci vedle, kteří to nemají a pak nastoupit nemůžou? To bude zase obitých a poškrábaných aut. ;-D

+5/0
9.5.2016 14:05

P87e23t60r 46M68i54c21h35a78l 2540924661882

A co když na tom naučeném místě už bude stát jiné auto?

0/0
9.5.2016 13:48

J24a32n 91F51r57o60l33í29k 6666970395794

Nepatrná komplikace. Použijete evropský formulář a do kolonky řidič napíšete robot.;-)

+5/0
9.5.2016 13:53

P54e36t81r 35M73i76c80h65a21l 2780744211782

:-D

0/0
9.5.2016 14:20

T40o82m30á92š 37K63a55p37l59a62n 8573139603403

Ten systém samozřejmě nadále hlídá další senzory, stejně tak nedovolí do nikoho narazit když tam bude stát či přejde přes cestu atd.

+2/0
9.5.2016 14:49

J53a28r52o68s56l62a16v 88R10y84c52h53t79e26c84k33ý 5137538275399

Zajímavé, ale chce to drobet upravit.

1. parkovat čumákem ke zdi. Řidič vystoupí dřív a nebudou se dveřmi otloukat okolní auta. A zůstane přístup do kufru vozidla.

2. Automatické vyjetí vozidla doleva či doprava podle pozice mobilu či klíčů od vozidla, podle možností výjezdu z parkoviště.

0/0
9.5.2016 13:36

T78o29m49á98š 72K69a75p33l26a75n 8293779703263

ad 1. - jak zaparkuješ, tak se to naučí.

ad 2. - jak vyjedeš, tak se to naučí.

+5/0
9.5.2016 14:50

P50e22t92r 35B15á64č26a 8335936305175

Ale ja nechci nic ten kram ucit a uz vubec nechci aby parkoval sam.

Nejsem nemehlo nebo zenska.

+3/−4
9.5.2016 13:23

O84n19d75ř21e73j 38Č53a59p42k10a 6731971123684

Ono by to mělo své využití, i když parkovat umíte - třeba by s tím do garáže pro jedno auto šla pohodlně nacpat i motorka, auto naučíte zacouvat pravou stranou natěsno ke zdi a místa je dost (sice neotevřete dveře, když tam ta motorka je, ale to díky tomu dálkovému ovládání nevadí).

+1/0
9.5.2016 14:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.