Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW odhalil kouzla zvětšeného motoru 1.5 TSI. Uspoří až litr paliva

Nová generace čtyřválcových motorů TSI dostala u Volkswagenu objem 1,5 litru, což je oproti stávajícím motorům navýšení o desetinu litru. V trendu downsizingu je to neobvyklý počin, který však má své důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15a40v51i55d 34H23o96l43m61a53n 5364400297

Ve SLUŽEBNÍM autě to bude zcela jistě vynikající motor. Ale do garáže to rozhodně nechci.

0/0
1.6.2016 19:57

A44l19e18š 73V35í39t82e75k 2205692837711

Motor bude skvělý, ale je třeba jej nechat otestovat, nejdříve v Audi, pak ve VW, do Škodovky dorazí později, ale už docela odladěný, já ještě počkám dva roky a pokud budou dobré recenze, tak jej koupím. Úplně stejné to bylo s 1,2 TSI, ty první ve Fabiích a Octaviích II měly problémy s rozvody, u Rapidu už dali lepší řetěz, s Octavií III a Fabií III (a od r. 2015 i v Rapidu) přišla nová řada, a neslyšel jsem o žádném problému, spotřeba klesla a její citlivost na jízdní styl také. Zásadní pravidlo, nekupovat úplné novinky:)

0/0
22.7.2016 9:37
Foto

J64i54ř54í 64D80v64o67ř84á26k 5635489350198

Až litr paliva ? Nějaké přesnější číslo ? Nebo interval od - do ? A co ta kouzelná trubička , teda pardon optimalizátor proudění vzduchu ?

+1/0
18.5.2016 20:37

T69o64m40á20š 25R62a30d25n80i74c 2663478844241

Spíš by bylo zajímavé, kdyby to fakt doladili, naučili se to a pak postavili na stejném základě V6 2.5 a V8 3.0, jako spojení dvou tří a čtyř válců. silný kompaktní motor, pokud by se jim to povedlo

+1/0
18.5.2016 11:53

M87a45r56t78i89n 79R67a41y62m96a84n 4512238643948

Fyziku se v tomhle případě nedá oblbnout. Prostě energii, kterou potřebujete k uvedení auta o určité hmotnosti do pohybu se nemění. (Pokud uvažuji stejné auto a stejnou rychlost a stejné zrychlení). A v jednom litru benzinu je 44 MJ. Jediné co se dá ovlivnit je účinnost motoru. A pokud auta nyní spotřebují kolem 7 litrů na 100 km a oni hlásají úsporu jeden litr, je to cca 14,2 %. Účinnost benzinového motoru je dneska okolo 45% maximálně. Že by zvýšili účinnost téměř na 60% je nereálné. Hlavní a téměř jediná cesta jak uštřit palivo je stylem jízdy, vyvarování se zbytečného brždění, předvídání a koukání dál než 10m před auto (pokud se blížím semaforu kde je červená nepojedu pod plynem až k němu abych pak zahamtl brzdu - což spousta lidí dělá). Mám 10 let staré dvoulitrové auto. a běžně jezdím kolem 8mi litrů. Ale když chci a dávám si pozor na spotřebu umím jet za 6litrů.

+4/−1
18.5.2016 9:37

V13l70a98d72i59s56l49a67v 90B88u86r17y78š65e96k 1649952807174

fyzika se sice ovlivnit nedá, je to věda exaktní, nicméně u spalovacích motorů klesá účinnost otáčkami motoru, takže atmosferický motor váš dvoulitr deset let starý bude mít při 5000 otáckách maximální využitelný moment řekněme 180 N a dosažitelný výkon 95 kW, jenže 1,5 TSI dosáhne tohoto výkonu třeba jen ve 2800 otáčkách, zatímco vy disponujete výkonem 30 kW třeba plácnu ve 2600 otáčkách, tak tenhle agregát je ho schopen dosáhnout při 1600 otáčkách, z toho je celkem jasný, že 1,5 TSI je schopna procovat s podstatně vyšší účinnosti, než váš dvoulitr, samozřejmě litr úspory je potřeba brát s rezervou, je to dosažitelné jen za určitých podmínem

+3/0
18.5.2016 10:25

M68a44r38t12i32n 76R23a40y21m16a60n 4842918683438

S tím musím souhlasit pouze částečně. zde záleží na zatížení motoru. To co píšete je pravda pouze pokud uvažujete zatížení plným plynem, což je v reálnémn provozu nepředstavitelné. Ale pravda je, že tyto přeplňované motory mají širší využitelné spektrum otáček, což z nich dělá efektivnější. Ale zase jakékoli turbobenzíny jsou spotřebou mnohem více náchylné právě na styl jízdy. Už stará Impreza turbo umí jezdit za 10 ale i za 25 :-D

Ps. Výkon jste skoro trefil 108 kW :-D

0/0
18.5.2016 10:40

A24l25e94š 52V40í95t88e87k 2105922607621

Fyziku oblbnout nejde, na rozpohybování auta potřebujete určité množství energie. Úspora je možná dvojí: 1) snížit množství potřebné energie (menší hmotnost auta, lepší aerodynamika karosérie, pneu s menším valivým odporem) a zvýšit účinnost motoru. Vše má své limity a my se k nim můžeme neustále přibližovat.

0/0
22.7.2016 9:42

A96l98e30š 54V42í57t36e47k 2695112487311

Mimochodem, drobná chybička ve výpočtu, je-li spotřeba 7l při účinnosti 45%, pak motor vyprodukuje mechanickou energii o hodnotě 7*0,45=3,15 l benzínu. Bude-li mít nový motor spotřebu 6l místo sedmi, potom jeho účinnost bude 3,15/6 = 0,525 neboli 52,5%. Jediné, co říká fyzika je, že účinnost bude menší než 100%. Rezervy ještě jsou. Navíc, je rozdíl mezi maximální účinností motoru (bude v daných otáčkách a při daném zatížení). Vypínání válců, optimalizace vstřikování, proměnné časování ventilů, turbodmychadlo s přoměnnými nastavitelnými lopatkami, to vše může přispět k tomu, že optimální účinnost motoru se zlepší v širším spektru otáček a v širším intervalu zatížení motoru... Ano, bude to složité, čím více hejblátek v motoru, tím více prostoru pro nejrůznější poruchy, ale na druhou stranu, o tom je vývoj a je výzva spolehlivost komponentů motorů zlepšovat. Motor v embéčku byl mnohem jednodušší než současná TSI, produkoval nesrovnatelně menší výkon z daného objemu a přitom vydržel mnohem míň a když člověk embéčkem někam dojel bez poruchy (pokud vůbec nastartoval), tak to byl zázrak. (navzdory jednoduchosti motoru se v něm pokazilo cokoliv a kdykoliv...)

0/0
22.7.2016 10:00

M58i28r45e42k 16G15a96j28e72r 5641496119210

Vypada to zajimave a ta uspora jiste bude stat za to. Jenom si musime pockat radku let, az to lide odzkousi a cena klesne, jinak to zadna uspora nebude. A stejne jako vsichni si myslim, ze kdyz pridavaji pohyblive casti ("Lopatky turbíny se elektricky nastavují"), tak poruchovost stoupne a prumerna zivotnost klesne, To je proste zakonite.

+2/0
18.5.2016 3:30

M65a84r27c79e44l 45S51t68a79r23ý 9208664733129

úspora paliva je správným počinem

+2/0
17.5.2016 17:55

M58a54r97e42k 74J92a45n34e94č62k81a 1817136743861

Před časem jsem se bavil s jedním známým, který provádí školení pracovníků značkových servisů na novinky v součástech automobilů. Řekl mě jasně, mnohé automobilky si vedou přesné statistiky poruchovosti jednotlivých dílů ve svých vozech a díly, které vydrží příliš vysoké nájezdy záměrně upravují tak, aby tomu tak nebylo. Pro automobilku není dnes nemožné vyrobit vůz, který spolehlivě najede třeba 200tkm, leč je to pro ně nežádoucí, protože tím do budoucna ztrácí zákazníka především jejich autoservisy a navíc by nebyl důvod a ochota kupovat častěji nové modely vozů. Je proto žádoucí poddimenzovat součástky tak, aby přežili po dobu záruky vozu, nebo určitý km nájezd. Chápu, že to pro mnohé může znít jako konspirační teorie, ale nemám důvod někomu, kdo se tím profesně živí, tím spíše, když to tak sleduji kolem sebe, tomu nevěřit.

+3/−3
17.5.2016 13:40

J97i56ř97í 18S88c56h39w55a13c33h 8598784518456

Tak to je opravdu konspirační teorie.

Statistiky poruchovosti se vedou především proto, aby se odstranili závady hrozící v především v záruční době, protože záruční opravy znamenají náklady snižující zisk, zvláště, když se opožděně projeví nějaká vada ve velké sérii. Samozřejmě evidentně předimenzované součástky se optimalizují, ale ne proto aby se "porouchali" co nejdříve po záruce, ale proto, aby náklady na její výrobu byly co nejnižší. Tvrzení, že automobilky mají strategii, aby auto moc nevydrželo a po záruční době byla v jejich servisech práce a aby si zákazník co nejdříve koupil nové auto je nesmysl. Vždyť hrozí ztráta "dobré pověsti" a zákazník sice může jit koupit nové auto, ale jinam, ke konkurenci! Myslíš, že v těch automobilkách jsou opravdu takoví hlupci, aby něco takového riskovali? Já si myslím, že nejsou.... ;-)

+11/−1
17.5.2016 13:59

P18e78t68r 13M56i52c29h40a88l 2560644861692

Asi tak nějak.

+2/0
17.5.2016 14:01

M32a45r97e41k 70J63a70n32e25č11k77a 1267726123501

Ale no tak, na dobrou pověst si už ani Škoda nehraje, protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci ;-)Známej si tedy vymýšlí a je to naprostej ignorant a divím se, že ty školení mechošů na nové systémy může vůbec provádět. Hned mu řeknu, že si vymýšlí a že mu to vzkazuje všeználek z diskuze pod článkem na idnesu ;-D

+1/−6
17.5.2016 14:41

J74i81ř94í 51S10c25h26w92a77c35h 8598554558186

aha "škoda si na nějakou dobrou pověst nehraje", tak to může povídat akorát nějakej všeználek na diskuzi idnesu.

už ta logika následující věty stojí za to: ..... protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci....;-D

to se pak tem konspiracím vůbec nedivím.....s takovou logikou příčin a (teoretických) následků.....

+2/0
17.5.2016 15:24

O10n42d31ř28e34j 93L57o71š62o94t18h 1285295165101

Pan Schwach má samozřejmě pravdu.

Statistiky si vede každá firma, která něco vyrábí a právě proto, aby odstranila problémy. Naddimenzovane součástky není problém vyrobit a použít, ale je to pak drahé a neprodejné. Navíc máte možnost si koupit kvalitní auta, ale s patřičnou cenovokou. Automobilka si jen spočítá, co se jí vyplatí, aby měla prodej a neztratila důvěru zákazníků a pokud by někdo vyráběl záměrně poruchové produkty, brzy by zkrachoval.

A váš známý, pokud jste si ho nevymyslel, tak své práci moc nerozumí, což se stát může, ne každý je ve své práci dobrý.

+9/0
17.5.2016 16:04

A52l40e53š 11V53í57t93e15k 2645702537381

Mám současnou škodovku, jezdí skvěle, je praktická, poruchy nemá a spotřeba skvélá. Na druhou stranu, velmi podobně na tom budou i ostatní značky. Nevím, na co tady pořád nadáváte a na co s nostalgií vzpomínáte, na wartburgy, embéčka...?

0/0
22.7.2016 10:06

M66i71c80h25a18l 62M32a82r79c59i90á77n 1549789211865

Schwach nezklamal. Doporučuji https://youtu.be/YsaTrSBIhWw

A jestli nemáte čas, tak kratší ořezaná část https://youtu.be/gNpqNj69MdU

0/0
18.5.2016 9:14

J32i80ř18í 25S50c47h80w57a11c96h 8248934778596

něco tak demagogického jsem dlouho neviděl.Rv

Ty kecy o kondenzátorech. Asi cca 10-15 let zpět měli téměř všichni výrobci základních desek do PC dost značný problém, že se po cca 3-4 letech začaly nafukovat všechny elektrolytické kondenzátory a desky odcházeli do věčných lovišt. Dnes je tento problém vyřešen. Ale tehdy to byl určitě záměr! ;-D

Samozřejmě , že je snadnější opravit kuličkový sčot, než PC s mikroprocesorem. A je logické že u PC se stovkami diskrétních součástek a miliony těch integrovaných, navíc citlivých na přepětí a teplo je vyšší pravděpodobnost závady než u toho kuličkového počítadla, které vydrží i stovky let. Ale logika konspirátora je jiná, podle ní, když se něco porouchává trochu častěji, tak v tom přece musí být záměr .....;-D

Je na to spousta "důkazů"!

A člověk na Měsíci? To je přece naprosto nemožné! Všechno to byly záběry ze studia, je na to přece spousta "důkazů"! ;-)

+2/0
18.5.2016 10:06
Foto

J73i95ř37í 84D89v47o86ř55á94k 5465369500608

Člověk , který učí , provádí školení , nedokáže ani vyměnit kolo . Většinu dílů kupují automobilky od subdodavatelů . Brzdy , alternátory , řídící jednotky , tlumiče .... .A ten , kdo nabídne levnější díl vyhrává .

0/0
18.5.2016 20:33

D61a98v32i41d 70R17y81c82h61e38t87s29k90ý 9326231200480

Motor nabitý součástkami s životností pár let a náklady na výměnu ve stovkách tisíc - aby se uspořilo cca 30 tis. Kč/100 tis. km, které na začátku ale nacpu do pořizovací ceny. A to v případě, že bude o litr úspornější - tipuju max. 0,5.

+1/0
17.5.2016 13:26

D37a15v29i84d 94R50y68c87h73e10t40s36k43ý 9816731880840

Novinky od VW jsou koupitelné až po 5+ letech, 1,2-1,4 TSI se začaly vyrábět 2007 a až v červnu 2011 bylo definitivní řešení zprasených rozvodů.

+4/0
17.5.2016 13:35

M80a35r68e36k 16J22a93n96e44č18k17a 1937666333751

Jsem zvědav, co zase bude trápit tento nový motor, než ho VW za vydatného finančního přispění (ne)šťastných majitelů odladí.

+4/0
17.5.2016 13:22

P17e67t41r 16N64e65s21v39a43d67b70a 2754555496799

Problémy s motory mají takřka všechny značky. Jen o VW se píše a rozmazává se to jak lejno po zdi. Například s rozvodovým řetězem měli problém v PSA a dokonce i Mini tedy BMW. Navíc to bohužel pro automobilky nejsou jejich průšvihy, ale průšvihy subdodavatelů. Zákazník jde logicky za výrobce vozidla.

+1/−1
17.5.2016 21:42

O64n97d44ř19e96j 54L82o41š25o20t32h 1505865435741

Tak dodavatel vyrábí to, co si automobilka objedná. My například vyrábíme výfuky a vyrábí se to z takových materiálů a takovým procesem, aby to splnilo požadavky zákazníka, takže nemůžeme ovlivnit kvalitu plechu nebo svářecího drátu. A automobilky jsou na kvalitu dost přísné a výrobní proces si hlídají.

+1/0
18.5.2016 2:27

P31e49t33r 33N68e12s74v18a33d72b51a 2914105656409

Zákazník vypsal výběrové řízení a vy jste nejspíš podali nejnižší nabídku. Za kvalitu zodpovídate pouze vy jako výrobce. A to z čeho a jak je výfuk vyroben je taky jenom váš problém.

0/0
18.5.2016 18:40

T66o53m26á78š 19K72u83c69h78a92ř 3757511308831

Do Fábe stačí, ale tam ho asi nedají, že?

0/0
17.5.2016 12:18

J24i78ř76í 64S22c27h47w51a85c46h 8158564748706

A ještě aby to nestálo více jak 200 tisíc....že?

0/0
17.5.2016 19:19

P66e14t53r 27N10e58s65v15a70d76b69a 2894605706409

96 nebo 110 kw stačí i do o třídu většího auta... Nechápu že všichni hejtaři berou v potaz pouze obsah motoru...

0/0
17.5.2016 21:45

V57á26c80l89a92v 53P95c86h79á82l28e88k 8796162211322

O opravdové snižování spotřeby bohužel nejde. Je zde silná olejářská lobby, která to nedopustí. Ono by totiž stačilo používat lepší zpřevodování a více převodových stupňů. Uvedu příklad: WV Golf VI 1,6/77kW TDi 5.st převodovka točí při tachometrové rychlosti 130km/h cca 2400 otáček. A Škoda Rapid 1,6/77kW TDi s 6.st převodovkou točí na 6.stupeň při stejné rychlosti stejné otáčky. Takže: 6st.převodovku do auta dáme, aby si lidi mysleli, že jezdí úsporněji, ale zpřevodování je takové, že se v reálu nic nezměnilo...

Qui bono?

0/0
17.5.2016 12:13

M44i11l26a65n 34Š74v74a92g63r78o52v11s17k73ý 9602559175928

Kolik by to mělo točit při 130 km/h u Rapida?

0/0
17.5.2016 12:27

J69i65ř24í 62S30c74h79w34a70c98h 8218774588926

je naprosto jasné, že stejný motor bude točit přibližně stejně, protože musí dodat stejný výkon, aby to nějak jelo, počet stupňů v převodovce s tím nemá co dělat. Myslet si že vícestupňová převodovka stlačí už tak nízké otáčky ještě níže je poněkud naivní, výkon by totiž nebyl dostatečný.

A ty řeči, že za to může "olejářská loby" je už fantasmagorie....;-)

+4/−1
17.5.2016 12:38

P47e42t67r 72M94i46c64h81a33l 2270214491522

Asi tak. Mně točí dvoulitr při 130 tacho na šestku 2200. Optimální otáčky, malá spotřeba.

0/0
17.5.2016 13:59

M87i22c28h36a20l 94F20r50ý96d69a 1232369463402

A jste si jistý, že oba uváděné pohonné řetězce mají shodný stálý převod v rozvodovce?

+1/0
17.5.2016 17:31

J63a75n 63J24a14n85e15č68e48k 9100653190516

VW s motory kouzlit umí ;-D

+3/0
17.5.2016 10:33

C21y45r47i12l 22P77a85v66e15l43k87a 4256672188945

Uspoří až litr paliva ... a možná vydrží víc jak 50 000 km.

Hurá! Ve VW to dokázali!

+1/−2
17.5.2016 10:26

J76i28ř41í 36S63c81h88w28a18c22h 8358444828496

a důvod? Snad ne příliš vysoký litrový výkon. ;-)

Do Audi dnes dávají motory s litrovým výkonem 160 koní, toto má jen 100 koní na litr. K této hodnotě se dnes blíží i některé sériové atmosféry (cca 90 koní/litr třeba od Mazdy) ;-)

+1/0
17.5.2016 11:10

V22l62a27d68i83m73í12r 93H57a45v50r78á35n29e86k 7486566950897

VW = známý spořič ;-D

+8/0
17.5.2016 10:15

Z37d49e17n73ě12k 36D62u91f37e35k 2764764938

Hm, motocykly mají až 18 ti stovkové motory a auta je snad budou mít brzo též. Doufám, že toto je jen první vlaštovka.

0/0
17.5.2016 10:14

V45á54c52l26a29v 41M92a15š10e29k 5820896562388

Omyl, motorky se v sérii dělají i s objemem 2,3.

0/0
17.5.2016 10:46

J62i11ř79í 60S26c44h17w43a42c48h 8598894168906

hmm... situaci, kdy nějaký motocykl měl motor o větším objemu než nějaké auto tu máme již asi tak 80 let....vlaštovko....

+2/0
17.5.2016 11:19

D45r76a27h79o50m14í34r 81S13t67r16o63u90h88a17l 4655268262734

zbrusu nové řízení chladícího systému, které při studeném startu motoru nespustí cirkulaci vody a nechá chladící médium ohřát a pak teprve se spustí čerpadlo.

--------------

Neříká se tomu termostat?

0/0
17.5.2016 9:40

R73o60m22a76n 19C41a69e60s13a16r 9913350220507

termostat pouze spojuje/rozpojuje malý a velký okruh, v malém okruhu se tedy voda honí i při studeném motoru. Tady se voda nebude tlačit vůbec, prostě čerpadlo nepojede, dokud se nezahřeje voda v bloku motoru.

+1/0
17.5.2016 15:31

A56l37e82š 48L42i85s32o55v58s43k72ý 9969358552982

"...a úderem jedenácté se do ticha noci z hospody náhle vyvalilo velké množství odborníků na VW motory!"

+7/0
17.5.2016 9:17

J76a26n 31D85l26o55u77h68ý 7674849200889

Doufam ze se zpet na palubku vrati teplota vody nebot zde hrozi totalni zkaza pri rozbitem termospinaci na sepnuti cerpadla co honi vodu ;-)

0/0
17.5.2016 8:40

P11e28t88r 76K54o65m16í62n15e68k 3339397932279

Zbytečné, stačí kontrolka přehřátí.

0/−1
17.5.2016 9:49

C24y26r49i79l 83P85a69v83e85l83k15a 4196662718875

To jak fakt, pak rovnou hlava dolu.

+1/0
17.5.2016 10:27
Foto

P69a97v37e52l 83K13a65l80u87s 6164896716492

Jj, my tomu říkali kontrolka ohnuté hlavy.

+1/0
17.5.2016 16:33

J40a52n 85D36l68o11u38h38ý 7884839970509

Jasne a pak kdyz se to pokazi ( jako v roomsteru) tak vim prd, proc to sviti :-D uz nikdy auto bez teplomeru!!!

0/0
18.5.2016 7:08







Najdete na iDNES.cz