Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VW odhalil kouzla zvětšeného motoru 1.5 TSI. Uspoří až litr paliva

Nová generace čtyřválcových motorů TSI dostala u Volkswagenu objem 1,5 litru, což je oproti stávajícím motorům navýšení o desetinu litru. V trendu downsizingu je to neobvyklý počin, který však má své důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D84a19v92i44d 11H10o34l60m72a11n 5584970747

Ve SLUŽEBNÍM autě to bude zcela jistě vynikající motor. Ale do garáže to rozhodně nechci.

0/0
1.6.2016 19:57

A59l41e74š 35V72í53t33e52k 2915432847851

Motor bude skvělý, ale je třeba jej nechat otestovat, nejdříve v Audi, pak ve VW, do Škodovky dorazí později, ale už docela odladěný, já ještě počkám dva roky a pokud budou dobré recenze, tak jej koupím. Úplně stejné to bylo s 1,2 TSI, ty první ve Fabiích a Octaviích II měly problémy s rozvody, u Rapidu už dali lepší řetěz, s Octavií III a Fabií III (a od r. 2015 i v Rapidu) přišla nová řada, a neslyšel jsem o žádném problému, spotřeba klesla a její citlivost na jízdní styl také. Zásadní pravidlo, nekupovat úplné novinky:)

0/0
22.7.2016 9:37
Foto

J44i19ř55í 44D51v79o20ř31á10k 5365409880378

Až litr paliva ? Nějaké přesnější číslo ? Nebo interval od - do ? A co ta kouzelná trubička , teda pardon optimalizátor proudění vzduchu ?

+1/0
18.5.2016 20:37

T18o76m38á91š 62R49a80d61n32i72c 2673328214151

Spíš by bylo zajímavé, kdyby to fakt doladili, naučili se to a pak postavili na stejném základě V6 2.5 a V8 3.0, jako spojení dvou tří a čtyř válců. silný kompaktní motor, pokud by se jim to povedlo

+1/0
18.5.2016 11:53

M47a31r12t92i74n 17R57a65y90m77a25n 4312308483758

Fyziku se v tomhle případě nedá oblbnout. Prostě energii, kterou potřebujete k uvedení auta o určité hmotnosti do pohybu se nemění. (Pokud uvažuji stejné auto a stejnou rychlost a stejné zrychlení). A v jednom litru benzinu je 44 MJ. Jediné co se dá ovlivnit je účinnost motoru. A pokud auta nyní spotřebují kolem 7 litrů na 100 km a oni hlásají úsporu jeden litr, je to cca 14,2 %. Účinnost benzinového motoru je dneska okolo 45% maximálně. Že by zvýšili účinnost téměř na 60% je nereálné. Hlavní a téměř jediná cesta jak uštřit palivo je stylem jízdy, vyvarování se zbytečného brždění, předvídání a koukání dál než 10m před auto (pokud se blížím semaforu kde je červená nepojedu pod plynem až k němu abych pak zahamtl brzdu - což spousta lidí dělá). Mám 10 let staré dvoulitrové auto. a běžně jezdím kolem 8mi litrů. Ale když chci a dávám si pozor na spotřebu umím jet za 6litrů.

+4/−1
18.5.2016 9:37

V73l33a11d85i96s64l75a94v 59B38u93r13y33š22e45k 1879222407744

fyzika se sice ovlivnit nedá, je to věda exaktní, nicméně u spalovacích motorů klesá účinnost otáčkami motoru, takže atmosferický motor váš dvoulitr deset let starý bude mít při 5000 otáckách maximální využitelný moment řekněme 180 N a dosažitelný výkon 95 kW, jenže 1,5 TSI dosáhne tohoto výkonu třeba jen ve 2800 otáčkách, zatímco vy disponujete výkonem 30 kW třeba plácnu ve 2600 otáčkách, tak tenhle agregát je ho schopen dosáhnout při 1600 otáčkách, z toho je celkem jasný, že 1,5 TSI je schopna procovat s podstatně vyšší účinnosti, než váš dvoulitr, samozřejmě litr úspory je potřeba brát s rezervou, je to dosažitelné jen za určitých podmínem

+3/0
18.5.2016 10:25

M71a10r97t43i65n 80R79a51y85m59a76n 4412298423848

S tím musím souhlasit pouze částečně. zde záleží na zatížení motoru. To co píšete je pravda pouze pokud uvažujete zatížení plným plynem, což je v reálnémn provozu nepředstavitelné. Ale pravda je, že tyto přeplňované motory mají širší využitelné spektrum otáček, což z nich dělá efektivnější. Ale zase jakékoli turbobenzíny jsou spotřebou mnohem více náchylné právě na styl jízdy. Už stará Impreza turbo umí jezdit za 10 ale i za 25 :-D

Ps. Výkon jste skoro trefil 108 kW :-D

0/0
18.5.2016 10:40

A57l48e66š 46V23í49t71e35k 2525632797141

Fyziku oblbnout nejde, na rozpohybování auta potřebujete určité množství energie. Úspora je možná dvojí: 1) snížit množství potřebné energie (menší hmotnost auta, lepší aerodynamika karosérie, pneu s menším valivým odporem) a zvýšit účinnost motoru. Vše má své limity a my se k nim můžeme neustále přibližovat.

0/0
22.7.2016 9:42

A34l53e54š 89V13í90t54e75k 2745752897441

Mimochodem, drobná chybička ve výpočtu, je-li spotřeba 7l při účinnosti 45%, pak motor vyprodukuje mechanickou energii o hodnotě 7*0,45=3,15 l benzínu. Bude-li mít nový motor spotřebu 6l místo sedmi, potom jeho účinnost bude 3,15/6 = 0,525 neboli 52,5%. Jediné, co říká fyzika je, že účinnost bude menší než 100%. Rezervy ještě jsou. Navíc, je rozdíl mezi maximální účinností motoru (bude v daných otáčkách a při daném zatížení). Vypínání válců, optimalizace vstřikování, proměnné časování ventilů, turbodmychadlo s přoměnnými nastavitelnými lopatkami, to vše může přispět k tomu, že optimální účinnost motoru se zlepší v širším spektru otáček a v širším intervalu zatížení motoru... Ano, bude to složité, čím více hejblátek v motoru, tím více prostoru pro nejrůznější poruchy, ale na druhou stranu, o tom je vývoj a je výzva spolehlivost komponentů motorů zlepšovat. Motor v embéčku byl mnohem jednodušší než současná TSI, produkoval nesrovnatelně menší výkon z daného objemu a přitom vydržel mnohem míň a když člověk embéčkem někam dojel bez poruchy (pokud vůbec nastartoval), tak to byl zázrak. (navzdory jednoduchosti motoru se v něm pokazilo cokoliv a kdykoliv...)

0/0
22.7.2016 10:00

M14i27r23e88k 44G82a96j73e69r 5471646959300

Vypada to zajimave a ta uspora jiste bude stat za to. Jenom si musime pockat radku let, az to lide odzkousi a cena klesne, jinak to zadna uspora nebude. A stejne jako vsichni si myslim, ze kdyz pridavaji pohyblive casti ("Lopatky turbíny se elektricky nastavují"), tak poruchovost stoupne a prumerna zivotnost klesne, To je proste zakonite.

+2/0
18.5.2016 3:30

M75a26r34c10e73l 54S78t84a76r55ý 9968404693739

úspora paliva je správným počinem

+2/0
17.5.2016 17:55

M49a73r66e20k 81J58a31n41e94č35k81a 1907686653151

Před časem jsem se bavil s jedním známým, který provádí školení pracovníků značkových servisů na novinky v součástech automobilů. Řekl mě jasně, mnohé automobilky si vedou přesné statistiky poruchovosti jednotlivých dílů ve svých vozech a díly, které vydrží příliš vysoké nájezdy záměrně upravují tak, aby tomu tak nebylo. Pro automobilku není dnes nemožné vyrobit vůz, který spolehlivě najede třeba 200tkm, leč je to pro ně nežádoucí, protože tím do budoucna ztrácí zákazníka především jejich autoservisy a navíc by nebyl důvod a ochota kupovat častěji nové modely vozů. Je proto žádoucí poddimenzovat součástky tak, aby přežili po dobu záruky vozu, nebo určitý km nájezd. Chápu, že to pro mnohé může znít jako konspirační teorie, ale nemám důvod někomu, kdo se tím profesně živí, tím spíše, když to tak sleduji kolem sebe, tomu nevěřit.

+3/−3
17.5.2016 13:40

J43i85ř88í 57S68c37h73w29a75c10h 8308204598376

Tak to je opravdu konspirační teorie.

Statistiky poruchovosti se vedou především proto, aby se odstranili závady hrozící v především v záruční době, protože záruční opravy znamenají náklady snižující zisk, zvláště, když se opožděně projeví nějaká vada ve velké sérii. Samozřejmě evidentně předimenzované součástky se optimalizují, ale ne proto aby se "porouchali" co nejdříve po záruce, ale proto, aby náklady na její výrobu byly co nejnižší. Tvrzení, že automobilky mají strategii, aby auto moc nevydrželo a po záruční době byla v jejich servisech práce a aby si zákazník co nejdříve koupil nové auto je nesmysl. Vždyť hrozí ztráta "dobré pověsti" a zákazník sice může jit koupit nové auto, ale jinam, ke konkurenci! Myslíš, že v těch automobilkách jsou opravdu takoví hlupci, aby něco takového riskovali? Já si myslím, že nejsou.... ;-)

+11/−1
17.5.2016 13:59

P71e25t58r 74M19i56c98h13a37l 2820474981432

Asi tak nějak.

+2/0
17.5.2016 14:01

M30a97r27e82k 84J23a78n42e69č18k82a 1107466753541

Ale no tak, na dobrou pověst si už ani Škoda nehraje, protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci ;-)Známej si tedy vymýšlí a je to naprostej ignorant a divím se, že ty školení mechošů na nové systémy může vůbec provádět. Hned mu řeknu, že si vymýšlí a že mu to vzkazuje všeználek z diskuze pod článkem na idnesu ;-D

+1/−6
17.5.2016 14:41

J90i19ř60í 48S70c14h33w20a33c26h 8598184158406

aha "škoda si na nějakou dobrou pověst nehraje", tak to může povídat akorát nějakej všeználek na diskuzi idnesu.

už ta logika následující věty stojí za to: ..... protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci....;-D

to se pak tem konspiracím vůbec nedivím.....s takovou logikou příčin a (teoretických) následků.....

+2/0
17.5.2016 15:24

O57n15d20ř68e92j 52L30o57š27o44t96h 1795945125161

Pan Schwach má samozřejmě pravdu.

Statistiky si vede každá firma, která něco vyrábí a právě proto, aby odstranila problémy. Naddimenzovane součástky není problém vyrobit a použít, ale je to pak drahé a neprodejné. Navíc máte možnost si koupit kvalitní auta, ale s patřičnou cenovokou. Automobilka si jen spočítá, co se jí vyplatí, aby měla prodej a neztratila důvěru zákazníků a pokud by někdo vyráběl záměrně poruchové produkty, brzy by zkrachoval.

A váš známý, pokud jste si ho nevymyslel, tak své práci moc nerozumí, což se stát může, ne každý je ve své práci dobrý.

+9/0
17.5.2016 16:04

A74l73e71š 80V54í22t28e31k 2975372397961

Mám současnou škodovku, jezdí skvěle, je praktická, poruchy nemá a spotřeba skvélá. Na druhou stranu, velmi podobně na tom budou i ostatní značky. Nevím, na co tady pořád nadáváte a na co s nostalgií vzpomínáte, na wartburgy, embéčka...?

0/0
22.7.2016 10:06

M87i93c66h35a14l 72M12a21r13c71i40á52n 1329339421905

Schwach nezklamal. Doporučuji https://youtu.be/YsaTrSBIhWw

A jestli nemáte čas, tak kratší ořezaná část https://youtu.be/gNpqNj69MdU

0/0
18.5.2016 9:14

J25i50ř89í 18S31c13h57w51a86c37h 8608274398826

něco tak demagogického jsem dlouho neviděl.Rv

Ty kecy o kondenzátorech. Asi cca 10-15 let zpět měli téměř všichni výrobci základních desek do PC dost značný problém, že se po cca 3-4 letech začaly nafukovat všechny elektrolytické kondenzátory a desky odcházeli do věčných lovišt. Dnes je tento problém vyřešen. Ale tehdy to byl určitě záměr! ;-D

Samozřejmě , že je snadnější opravit kuličkový sčot, než PC s mikroprocesorem. A je logické že u PC se stovkami diskrétních součástek a miliony těch integrovaných, navíc citlivých na přepětí a teplo je vyšší pravděpodobnost závady než u toho kuličkového počítadla, které vydrží i stovky let. Ale logika konspirátora je jiná, podle ní, když se něco porouchává trochu častěji, tak v tom přece musí být záměr .....;-D

Je na to spousta "důkazů"!

A člověk na Měsíci? To je přece naprosto nemožné! Všechno to byly záběry ze studia, je na to přece spousta "důkazů"! ;-)

+2/0
18.5.2016 10:06
Foto

J21i41ř63í 55D41v63o60ř19á91k 5175929890138

Člověk , který učí , provádí školení , nedokáže ani vyměnit kolo . Většinu dílů kupují automobilky od subdodavatelů . Brzdy , alternátory , řídící jednotky , tlumiče .... .A ten , kdo nabídne levnější díl vyhrává .

0/0
18.5.2016 20:33

D13a42v29i57d 30R78y36c16h57e46t30s74k84ý 9456241470750

Motor nabitý součástkami s životností pár let a náklady na výměnu ve stovkách tisíc - aby se uspořilo cca 30 tis. Kč/100 tis. km, které na začátku ale nacpu do pořizovací ceny. A to v případě, že bude o litr úspornější - tipuju max. 0,5.

+1/0
17.5.2016 13:26

D22a83v81i29d 59R98y87c76h90e78t40s15k57ý 9826251400980

Novinky od VW jsou koupitelné až po 5+ letech, 1,2-1,4 TSI se začaly vyrábět 2007 a až v červnu 2011 bylo definitivní řešení zprasených rozvodů.

+4/0
17.5.2016 13:35

M53a19r67e78k 39J47a12n76e63č93k42a 1797566273461

Jsem zvědav, co zase bude trápit tento nový motor, než ho VW za vydatného finančního přispění (ne)šťastných majitelů odladí.

+4/0
17.5.2016 13:22

P71e26t94r 18N18e83s52v42a40d80b38a 2104945106989

Problémy s motory mají takřka všechny značky. Jen o VW se píše a rozmazává se to jak lejno po zdi. Například s rozvodovým řetězem měli problém v PSA a dokonce i Mini tedy BMW. Navíc to bohužel pro automobilky nejsou jejich průšvihy, ale průšvihy subdodavatelů. Zákazník jde logicky za výrobce vozidla.

+1/−1
17.5.2016 21:42

O63n15d44ř84e90j 14L79o96š81o45t78h 1515945155551

Tak dodavatel vyrábí to, co si automobilka objedná. My například vyrábíme výfuky a vyrábí se to z takových materiálů a takovým procesem, aby to splnilo požadavky zákazníka, takže nemůžeme ovlivnit kvalitu plechu nebo svářecího drátu. A automobilky jsou na kvalitu dost přísné a výrobní proces si hlídají.

+1/0
18.5.2016 2:27

P95e44t61r 93N43e41s87v16a32d25b11a 2764365976109

Zákazník vypsal výběrové řízení a vy jste nejspíš podali nejnižší nabídku. Za kvalitu zodpovídate pouze vy jako výrobce. A to z čeho a jak je výfuk vyroben je taky jenom váš problém.

0/0
18.5.2016 18:40

T47o16m75á64š 40K37u45c70h35a41ř 3907291228721

Do Fábe stačí, ale tam ho asi nedají, že?

0/0
17.5.2016 12:18

J38i41ř56í 37S84c84h93w47a11c65h 8668744978216

A ještě aby to nestálo více jak 200 tisíc....že?

0/0
17.5.2016 19:19

P69e89t37r 52N97e81s96v71a74d40b74a 2274595726369

96 nebo 110 kw stačí i do o třídu většího auta... Nechápu že všichni hejtaři berou v potaz pouze obsah motoru...

0/0
17.5.2016 21:45

V61á52c22l74a42v 93P82c53h48á51l23e15k 8986152201972

O opravdové snižování spotřeby bohužel nejde. Je zde silná olejářská lobby, která to nedopustí. Ono by totiž stačilo používat lepší zpřevodování a více převodových stupňů. Uvedu příklad: WV Golf VI 1,6/77kW TDi 5.st převodovka točí při tachometrové rychlosti 130km/h cca 2400 otáček. A Škoda Rapid 1,6/77kW TDi s 6.st převodovkou točí na 6.stupeň při stejné rychlosti stejné otáčky. Takže: 6st.převodovku do auta dáme, aby si lidi mysleli, že jezdí úsporněji, ale zpřevodování je takové, že se v reálu nic nezměnilo...

Qui bono?

0/0
17.5.2016 12:13

M64i39l34a11n 44Š14v48a30g40r74o65v65s26k61ý 9672349305218

Kolik by to mělo točit při 130 km/h u Rapida?

0/0
17.5.2016 12:27

J48i23ř53í 10S64c27h85w46a87c11h 8848754978666

je naprosto jasné, že stejný motor bude točit přibližně stejně, protože musí dodat stejný výkon, aby to nějak jelo, počet stupňů v převodovce s tím nemá co dělat. Myslet si že vícestupňová převodovka stlačí už tak nízké otáčky ještě níže je poněkud naivní, výkon by totiž nebyl dostatečný.

A ty řeči, že za to může "olejářská loby" je už fantasmagorie....;-)

+4/−1
17.5.2016 12:38

P64e42t19r 86M35i71c90h57a13l 2910444671372

Asi tak. Mně točí dvoulitr při 130 tacho na šestku 2200. Optimální otáčky, malá spotřeba.

0/0
17.5.2016 13:59

M26i36c85h82a88l 84F86r65ý95d53a 1632739163242

A jste si jistý, že oba uváděné pohonné řetězce mají shodný stálý převod v rozvodovce?

+1/0
17.5.2016 17:31

J96a25n 47J45a64n76e97č11e83k 9520793970586

VW s motory kouzlit umí ;-D

+3/0
17.5.2016 10:33

C29y90r20i61l 65P96a88v69e20l11k27a 4956902208105

Uspoří až litr paliva ... a možná vydrží víc jak 50 000 km.

Hurá! Ve VW to dokázali!

+1/−2
17.5.2016 10:26

J68i88ř54í 23S28c56h93w41a65c56h 8798894388256

a důvod? Snad ne příliš vysoký litrový výkon. ;-)

Do Audi dnes dávají motory s litrovým výkonem 160 koní, toto má jen 100 koní na litr. K této hodnotě se dnes blíží i některé sériové atmosféry (cca 90 koní/litr třeba od Mazdy) ;-)

+1/0
17.5.2016 11:10

V52l43a13d89i35m66í74r 85H90a97v75r27á54n86e23k 7306486720667

VW = známý spořič ;-D

+8/0
17.5.2016 10:15

Z97d42e94n96ě66k 78D12u35f58e53k 2154844178

Hm, motocykly mají až 18 ti stovkové motory a auta je snad budou mít brzo též. Doufám, že toto je jen první vlaštovka.

0/0
17.5.2016 10:14

V59á54c66l66a23v 15M64a52š35e81k 5960566462118

Omyl, motorky se v sérii dělají i s objemem 2,3.

0/0
17.5.2016 10:46

J12i17ř27í 45S17c16h33w40a81c57h 8468464218336

hmm... situaci, kdy nějaký motocykl měl motor o větším objemu než nějaké auto tu máme již asi tak 80 let....vlaštovko....

+2/0
17.5.2016 11:19

D41r25a41h85o23m68í67r 98S29t56r16o42u18h24a71l 4595968502294

zbrusu nové řízení chladícího systému, které při studeném startu motoru nespustí cirkulaci vody a nechá chladící médium ohřát a pak teprve se spustí čerpadlo.

--------------

Neříká se tomu termostat?

0/0
17.5.2016 9:40

R77o98m28a40n 18C96a78e83s28a71r 9193290760937

termostat pouze spojuje/rozpojuje malý a velký okruh, v malém okruhu se tedy voda honí i při studeném motoru. Tady se voda nebude tlačit vůbec, prostě čerpadlo nepojede, dokud se nezahřeje voda v bloku motoru.

+1/0
17.5.2016 15:31

A41l20e19š 50L21i43s76o42v12s86k70ý 9389738962182

"...a úderem jedenácté se do ticha noci z hospody náhle vyvalilo velké množství odborníků na VW motory!"

+7/0
17.5.2016 9:17

J68a32n 59D95l26o42u33h23ý 7844329870439

Doufam ze se zpet na palubku vrati teplota vody nebot zde hrozi totalni zkaza pri rozbitem termospinaci na sepnuti cerpadla co honi vodu ;-)

0/0
17.5.2016 8:40

P84e48t37r 20K36o38m48í75n13e61k 3199857162529

Zbytečné, stačí kontrolka přehřátí.

0/−1
17.5.2016 9:49

C44y95r40i69l 79P33a80v74e59l48k58a 4336602618185

To jak fakt, pak rovnou hlava dolu.

+1/0
17.5.2016 10:27
Foto

P96a34v27e32l 98K91a93l74u76s 6444986356312

Jj, my tomu říkali kontrolka ohnuté hlavy.

+1/0
17.5.2016 16:33

J15a16n 22D73l88o73u96h36ý 7814249520649

Jasne a pak kdyz se to pokazi ( jako v roomsteru) tak vim prd, proc to sviti :-D uz nikdy auto bez teplomeru!!!

0/0
18.5.2016 7:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.