Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VW odhalil kouzla zvětšeného motoru 1.5 TSI. Uspoří až litr paliva

Nová generace čtyřválcových motorů TSI dostala u Volkswagenu objem 1,5 litru, což je oproti stávajícím motorům navýšení o desetinu litru. V trendu downsizingu je to neobvyklý počin, který však má své důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D63a49v86i34d 17H43o21l90m40a33n 5714820547

Ve SLUŽEBNÍM autě to bude zcela jistě vynikající motor. Ale do garáže to rozhodně nechci.

0/0
1.6.2016 19:57

A27l76e67š 42V13í33t71e55k 2105342547201

Motor bude skvělý, ale je třeba jej nechat otestovat, nejdříve v Audi, pak ve VW, do Škodovky dorazí později, ale už docela odladěný, já ještě počkám dva roky a pokud budou dobré recenze, tak jej koupím. Úplně stejné to bylo s 1,2 TSI, ty první ve Fabiích a Octaviích II měly problémy s rozvody, u Rapidu už dali lepší řetěz, s Octavií III a Fabií III (a od r. 2015 i v Rapidu) přišla nová řada, a neslyšel jsem o žádném problému, spotřeba klesla a její citlivost na jízdní styl také. Zásadní pravidlo, nekupovat úplné novinky:)

0/0
22.7.2016 9:37
Foto

J10i85ř25í 29D23v52o64ř65á71k 5345229390108

Až litr paliva ? Nějaké přesnější číslo ? Nebo interval od - do ? A co ta kouzelná trubička , teda pardon optimalizátor proudění vzduchu ?

+1/0
18.5.2016 20:37

T20o97m93á66š 52R19a54d72n68i60c 2793258654401

Spíš by bylo zajímavé, kdyby to fakt doladili, naučili se to a pak postavili na stejném základě V6 2.5 a V8 3.0, jako spojení dvou tří a čtyř válců. silný kompaktní motor, pokud by se jim to povedlo

+1/0
18.5.2016 11:53

M78a43r84t63i25n 41R23a16y57m95a70n 4262798173278

Fyziku se v tomhle případě nedá oblbnout. Prostě energii, kterou potřebujete k uvedení auta o určité hmotnosti do pohybu se nemění. (Pokud uvažuji stejné auto a stejnou rychlost a stejné zrychlení). A v jednom litru benzinu je 44 MJ. Jediné co se dá ovlivnit je účinnost motoru. A pokud auta nyní spotřebují kolem 7 litrů na 100 km a oni hlásají úsporu jeden litr, je to cca 14,2 %. Účinnost benzinového motoru je dneska okolo 45% maximálně. Že by zvýšili účinnost téměř na 60% je nereálné. Hlavní a téměř jediná cesta jak uštřit palivo je stylem jízdy, vyvarování se zbytečného brždění, předvídání a koukání dál než 10m před auto (pokud se blížím semaforu kde je červená nepojedu pod plynem až k němu abych pak zahamtl brzdu - což spousta lidí dělá). Mám 10 let staré dvoulitrové auto. a běžně jezdím kolem 8mi litrů. Ale když chci a dávám si pozor na spotřebu umím jet za 6litrů.

+4/−1
18.5.2016 9:37

V81l92a63d38i42s91l34a77v 88B57u24r10y47š41e34k 1449142577214

fyzika se sice ovlivnit nedá, je to věda exaktní, nicméně u spalovacích motorů klesá účinnost otáčkami motoru, takže atmosferický motor váš dvoulitr deset let starý bude mít při 5000 otáckách maximální využitelný moment řekněme 180 N a dosažitelný výkon 95 kW, jenže 1,5 TSI dosáhne tohoto výkonu třeba jen ve 2800 otáčkách, zatímco vy disponujete výkonem 30 kW třeba plácnu ve 2600 otáčkách, tak tenhle agregát je ho schopen dosáhnout při 1600 otáčkách, z toho je celkem jasný, že 1,5 TSI je schopna procovat s podstatně vyšší účinnosti, než váš dvoulitr, samozřejmě litr úspory je potřeba brát s rezervou, je to dosažitelné jen za určitých podmínem

+3/0
18.5.2016 10:25

M84a32r85t70i95n 96R85a14y50m96a95n 4352388463558

S tím musím souhlasit pouze částečně. zde záleží na zatížení motoru. To co píšete je pravda pouze pokud uvažujete zatížení plným plynem, což je v reálnémn provozu nepředstavitelné. Ale pravda je, že tyto přeplňované motory mají širší využitelné spektrum otáček, což z nich dělá efektivnější. Ale zase jakékoli turbobenzíny jsou spotřebou mnohem více náchylné právě na styl jízdy. Už stará Impreza turbo umí jezdit za 10 ale i za 25 :-D

Ps. Výkon jste skoro trefil 108 kW :-D

0/0
18.5.2016 10:40

A85l67e25š 86V33í48t53e64k 2955152107411

Fyziku oblbnout nejde, na rozpohybování auta potřebujete určité množství energie. Úspora je možná dvojí: 1) snížit množství potřebné energie (menší hmotnost auta, lepší aerodynamika karosérie, pneu s menším valivým odporem) a zvýšit účinnost motoru. Vše má své limity a my se k nim můžeme neustále přibližovat.

0/0
22.7.2016 9:42

A75l73e32š 60V66í68t67e31k 2935942327671

Mimochodem, drobná chybička ve výpočtu, je-li spotřeba 7l při účinnosti 45%, pak motor vyprodukuje mechanickou energii o hodnotě 7*0,45=3,15 l benzínu. Bude-li mít nový motor spotřebu 6l místo sedmi, potom jeho účinnost bude 3,15/6 = 0,525 neboli 52,5%. Jediné, co říká fyzika je, že účinnost bude menší než 100%. Rezervy ještě jsou. Navíc, je rozdíl mezi maximální účinností motoru (bude v daných otáčkách a při daném zatížení). Vypínání válců, optimalizace vstřikování, proměnné časování ventilů, turbodmychadlo s přoměnnými nastavitelnými lopatkami, to vše může přispět k tomu, že optimální účinnost motoru se zlepší v širším spektru otáček a v širším intervalu zatížení motoru... Ano, bude to složité, čím více hejblátek v motoru, tím více prostoru pro nejrůznější poruchy, ale na druhou stranu, o tom je vývoj a je výzva spolehlivost komponentů motorů zlepšovat. Motor v embéčku byl mnohem jednodušší než současná TSI, produkoval nesrovnatelně menší výkon z daného objemu a přitom vydržel mnohem míň a když člověk embéčkem někam dojel bez poruchy (pokud vůbec nastartoval), tak to byl zázrak. (navzdory jednoduchosti motoru se v něm pokazilo cokoliv a kdykoliv...)

0/0
22.7.2016 10:00

M40i56r86e82k 79G92a31j85e62r 5911556669290

Vypada to zajimave a ta uspora jiste bude stat za to. Jenom si musime pockat radku let, az to lide odzkousi a cena klesne, jinak to zadna uspora nebude. A stejne jako vsichni si myslim, ze kdyz pridavaji pohyblive casti ("Lopatky turbíny se elektricky nastavují"), tak poruchovost stoupne a prumerna zivotnost klesne, To je proste zakonite.

+2/0
18.5.2016 3:30

M26a34r72c41e66l 89S64t94a65r19ý 9408284453399

úspora paliva je správným počinem

+2/0
17.5.2016 17:55

M66a69r25e60k 89J45a57n55e75č60k69a 1837126833241

Před časem jsem se bavil s jedním známým, který provádí školení pracovníků značkových servisů na novinky v součástech automobilů. Řekl mě jasně, mnohé automobilky si vedou přesné statistiky poruchovosti jednotlivých dílů ve svých vozech a díly, které vydrží příliš vysoké nájezdy záměrně upravují tak, aby tomu tak nebylo. Pro automobilku není dnes nemožné vyrobit vůz, který spolehlivě najede třeba 200tkm, leč je to pro ně nežádoucí, protože tím do budoucna ztrácí zákazníka především jejich autoservisy a navíc by nebyl důvod a ochota kupovat častěji nové modely vozů. Je proto žádoucí poddimenzovat součástky tak, aby přežili po dobu záruky vozu, nebo určitý km nájezd. Chápu, že to pro mnohé může znít jako konspirační teorie, ale nemám důvod někomu, kdo se tím profesně živí, tím spíše, když to tak sleduji kolem sebe, tomu nevěřit.

+3/−3
17.5.2016 13:40

J77i83ř28í 65S41c49h44w94a89c36h 8158664718746

Tak to je opravdu konspirační teorie.

Statistiky poruchovosti se vedou především proto, aby se odstranili závady hrozící v především v záruční době, protože záruční opravy znamenají náklady snižující zisk, zvláště, když se opožděně projeví nějaká vada ve velké sérii. Samozřejmě evidentně předimenzované součástky se optimalizují, ale ne proto aby se "porouchali" co nejdříve po záruce, ale proto, aby náklady na její výrobu byly co nejnižší. Tvrzení, že automobilky mají strategii, aby auto moc nevydrželo a po záruční době byla v jejich servisech práce a aby si zákazník co nejdříve koupil nové auto je nesmysl. Vždyť hrozí ztráta "dobré pověsti" a zákazník sice může jit koupit nové auto, ale jinam, ke konkurenci! Myslíš, že v těch automobilkách jsou opravdu takoví hlupci, aby něco takového riskovali? Já si myslím, že nejsou.... ;-)

+11/−1
17.5.2016 13:59

P46e56t64r 43M63i63c25h47a40l 2640304701702

Asi tak nějak.

+2/0
17.5.2016 14:01

M21a70r82e86k 79J79a86n35e21č61k14a 1887326743351

Ale no tak, na dobrou pověst si už ani Škoda nehraje, protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci ;-)Známej si tedy vymýšlí a je to naprostej ignorant a divím se, že ty školení mechošů na nové systémy může vůbec provádět. Hned mu řeknu, že si vymýšlí a že mu to vzkazuje všeználek z diskuze pod článkem na idnesu ;-D

+1/−6
17.5.2016 14:41

J33i84ř77í 84S80c38h14w15a49c48h 8298974408526

aha "škoda si na nějakou dobrou pověst nehraje", tak to může povídat akorát nějakej všeználek na diskuzi idnesu.

už ta logika následující věty stojí za to: ..... protože těch přešlapů co za poslední roky má by už většina musela dávno utéci ke konkurenci....;-D

to se pak tem konspiracím vůbec nedivím.....s takovou logikou příčin a (teoretických) následků.....

+2/0
17.5.2016 15:24

O62n44d69ř78e85j 83L28o53š27o85t90h 1865215445121

Pan Schwach má samozřejmě pravdu.

Statistiky si vede každá firma, která něco vyrábí a právě proto, aby odstranila problémy. Naddimenzovane součástky není problém vyrobit a použít, ale je to pak drahé a neprodejné. Navíc máte možnost si koupit kvalitní auta, ale s patřičnou cenovokou. Automobilka si jen spočítá, co se jí vyplatí, aby měla prodej a neztratila důvěru zákazníků a pokud by někdo vyráběl záměrně poruchové produkty, brzy by zkrachoval.

A váš známý, pokud jste si ho nevymyslel, tak své práci moc nerozumí, což se stát může, ne každý je ve své práci dobrý.

+9/0
17.5.2016 16:04

A39l73e41š 50V22í16t78e52k 2855882287161

Mám současnou škodovku, jezdí skvěle, je praktická, poruchy nemá a spotřeba skvélá. Na druhou stranu, velmi podobně na tom budou i ostatní značky. Nevím, na co tady pořád nadáváte a na co s nostalgií vzpomínáte, na wartburgy, embéčka...?

0/0
22.7.2016 10:06

M65i42c48h60a80l 56M81a57r27c44i20á46n 1899169791675

Schwach nezklamal. Doporučuji https://youtu.be/YsaTrSBIhWw

A jestli nemáte čas, tak kratší ořezaná část https://youtu.be/gNpqNj69MdU

0/0
18.5.2016 9:14

J90i92ř93í 27S68c12h20w73a87c57h 8288454838906

něco tak demagogického jsem dlouho neviděl.Rv

Ty kecy o kondenzátorech. Asi cca 10-15 let zpět měli téměř všichni výrobci základních desek do PC dost značný problém, že se po cca 3-4 letech začaly nafukovat všechny elektrolytické kondenzátory a desky odcházeli do věčných lovišt. Dnes je tento problém vyřešen. Ale tehdy to byl určitě záměr! ;-D

Samozřejmě , že je snadnější opravit kuličkový sčot, než PC s mikroprocesorem. A je logické že u PC se stovkami diskrétních součástek a miliony těch integrovaných, navíc citlivých na přepětí a teplo je vyšší pravděpodobnost závady než u toho kuličkového počítadla, které vydrží i stovky let. Ale logika konspirátora je jiná, podle ní, když se něco porouchává trochu častěji, tak v tom přece musí být záměr .....;-D

Je na to spousta "důkazů"!

A člověk na Měsíci? To je přece naprosto nemožné! Všechno to byly záběry ze studia, je na to přece spousta "důkazů"! ;-)

+2/0
18.5.2016 10:06
Foto

J82i88ř66í 77D62v21o78ř35á19k 5405389850848

Člověk , který učí , provádí školení , nedokáže ani vyměnit kolo . Většinu dílů kupují automobilky od subdodavatelů . Brzdy , alternátory , řídící jednotky , tlumiče .... .A ten , kdo nabídne levnější díl vyhrává .

0/0
18.5.2016 20:33

D94a62v94i60d 15R36y21c61h91e94t11s46k63ý 9316731710330

Motor nabitý součástkami s životností pár let a náklady na výměnu ve stovkách tisíc - aby se uspořilo cca 30 tis. Kč/100 tis. km, které na začátku ale nacpu do pořizovací ceny. A to v případě, že bude o litr úspornější - tipuju max. 0,5.

+1/0
17.5.2016 13:26

D38a45v73i35d 60R31y78c22h53e67t87s64k82ý 9636871820260

Novinky od VW jsou koupitelné až po 5+ letech, 1,2-1,4 TSI se začaly vyrábět 2007 a až v červnu 2011 bylo definitivní řešení zprasených rozvodů.

+4/0
17.5.2016 13:35

M25a20r92e96k 22J19a71n39e90č93k65a 1407976883141

Jsem zvědav, co zase bude trápit tento nový motor, než ho VW za vydatného finančního přispění (ne)šťastných majitelů odladí.

+4/0
17.5.2016 13:22

P63e85t11r 91N21e59s44v41a25d47b61a 2684325966199

Problémy s motory mají takřka všechny značky. Jen o VW se píše a rozmazává se to jak lejno po zdi. Například s rozvodovým řetězem měli problém v PSA a dokonce i Mini tedy BMW. Navíc to bohužel pro automobilky nejsou jejich průšvihy, ale průšvihy subdodavatelů. Zákazník jde logicky za výrobce vozidla.

+1/−1
17.5.2016 21:42

O41n22d63ř46e16j 63L77o36š25o36t12h 1955695365221

Tak dodavatel vyrábí to, co si automobilka objedná. My například vyrábíme výfuky a vyrábí se to z takových materiálů a takovým procesem, aby to splnilo požadavky zákazníka, takže nemůžeme ovlivnit kvalitu plechu nebo svářecího drátu. A automobilky jsou na kvalitu dost přísné a výrobní proces si hlídají.

+1/0
18.5.2016 2:27

P81e54t78r 83N11e96s61v95a70d65b79a 2774765586609

Zákazník vypsal výběrové řízení a vy jste nejspíš podali nejnižší nabídku. Za kvalitu zodpovídate pouze vy jako výrobce. A to z čeho a jak je výfuk vyroben je taky jenom váš problém.

0/0
18.5.2016 18:40

T49o48m42á80š 62K53u75c60h81a50ř 3847581858641

Do Fábe stačí, ale tam ho asi nedají, že?

0/0
17.5.2016 12:18

J19i63ř74í 15S13c65h16w89a48c94h 8218784268926

A ještě aby to nestálo více jak 200 tisíc....že?

0/0
17.5.2016 19:19

P80e35t84r 11N77e63s85v63a62d87b73a 2684155926959

96 nebo 110 kw stačí i do o třídu většího auta... Nechápu že všichni hejtaři berou v potaz pouze obsah motoru...

0/0
17.5.2016 21:45

V43á25c47l74a40v 61P12c15h72á73l91e53k 8596102461682

O opravdové snižování spotřeby bohužel nejde. Je zde silná olejářská lobby, která to nedopustí. Ono by totiž stačilo používat lepší zpřevodování a více převodových stupňů. Uvedu příklad: WV Golf VI 1,6/77kW TDi 5.st převodovka točí při tachometrové rychlosti 130km/h cca 2400 otáček. A Škoda Rapid 1,6/77kW TDi s 6.st převodovkou točí na 6.stupeň při stejné rychlosti stejné otáčky. Takže: 6st.převodovku do auta dáme, aby si lidi mysleli, že jezdí úsporněji, ale zpřevodování je takové, že se v reálu nic nezměnilo...

Qui bono?

0/0
17.5.2016 12:13

M82i37l81a79n 55Š64v83a80g31r78o55v10s86k40ý 9432609235928

Kolik by to mělo točit při 130 km/h u Rapida?

0/0
17.5.2016 12:27

J14i79ř73í 14S85c41h77w30a21c36h 8848194358626

je naprosto jasné, že stejný motor bude točit přibližně stejně, protože musí dodat stejný výkon, aby to nějak jelo, počet stupňů v převodovce s tím nemá co dělat. Myslet si že vícestupňová převodovka stlačí už tak nízké otáčky ještě níže je poněkud naivní, výkon by totiž nebyl dostatečný.

A ty řeči, že za to může "olejářská loby" je už fantasmagorie....;-)

+4/−1
17.5.2016 12:38

P26e28t90r 41M32i22c49h77a41l 2650524611162

Asi tak. Mně točí dvoulitr při 130 tacho na šestku 2200. Optimální otáčky, malá spotřeba.

0/0
17.5.2016 13:59

M11i28c42h39a41l 40F66r94ý66d94a 1772519503112

A jste si jistý, že oba uváděné pohonné řetězce mají shodný stálý převod v rozvodovce?

+1/0
17.5.2016 17:31

J35a53n 56J94a21n52e91č83e67k 9490123370106

VW s motory kouzlit umí ;-D

+3/0
17.5.2016 10:33

C53y35r47i17l 60P33a35v76e12l78k96a 4536772688665

Uspoří až litr paliva ... a možná vydrží víc jak 50 000 km.

Hurá! Ve VW to dokázali!

+1/−2
17.5.2016 10:26

J58i33ř22í 88S81c21h23w34a84c70h 8408184238276

a důvod? Snad ne příliš vysoký litrový výkon. ;-)

Do Audi dnes dávají motory s litrovým výkonem 160 koní, toto má jen 100 koní na litr. K této hodnotě se dnes blíží i některé sériové atmosféry (cca 90 koní/litr třeba od Mazdy) ;-)

+1/0
17.5.2016 11:10

V59l91a36d13i40m22í69r 29H86a27v27r24á34n33e73k 7596506420827

VW = známý spořič ;-D

+8/0
17.5.2016 10:15

Z34d34e44n37ě22k 55D87u40f10e61k 2464294248

Hm, motocykly mají až 18 ti stovkové motory a auta je snad budou mít brzo též. Doufám, že toto je jen první vlaštovka.

0/0
17.5.2016 10:14

V21á59c51l85a69v 50M47a56š96e39k 5450946712668

Omyl, motorky se v sérii dělají i s objemem 2,3.

0/0
17.5.2016 10:46

J85i89ř59í 35S29c97h35w87a91c25h 8648234568516

hmm... situaci, kdy nějaký motocykl měl motor o větším objemu než nějaké auto tu máme již asi tak 80 let....vlaštovko....

+2/0
17.5.2016 11:19

D81r68a66h50o96m12í13r 73S81t87r89o10u94h35a37l 4935978422504

zbrusu nové řízení chladícího systému, které při studeném startu motoru nespustí cirkulaci vody a nechá chladící médium ohřát a pak teprve se spustí čerpadlo.

--------------

Neříká se tomu termostat?

0/0
17.5.2016 9:40

R88o12m50a50n 36C26a31e88s32a66r 9353300550927

termostat pouze spojuje/rozpojuje malý a velký okruh, v malém okruhu se tedy voda honí i při studeném motoru. Tady se voda nebude tlačit vůbec, prostě čerpadlo nepojede, dokud se nezahřeje voda v bloku motoru.

+1/0
17.5.2016 15:31

A94l74e37š 72L94i96s69o63v21s17k71ý 9449298122102

"...a úderem jedenácté se do ticha noci z hospody náhle vyvalilo velké množství odborníků na VW motory!"

+7/0
17.5.2016 9:17

J60a96n 27D32l72o67u49h40ý 7284399330749

Doufam ze se zpet na palubku vrati teplota vody nebot zde hrozi totalni zkaza pri rozbitem termospinaci na sepnuti cerpadla co honi vodu ;-)

0/0
17.5.2016 8:40

P22e79t16r 56K66o43m16í10n59e98k 3319137442799

Zbytečné, stačí kontrolka přehřátí.

0/−1
17.5.2016 9:49

C35y89r42i78l 90P96a29v87e71l69k18a 4966812358545

To jak fakt, pak rovnou hlava dolu.

+1/0
17.5.2016 10:27
Foto

P43a19v42e70l 31K56a82l14u60s 6144106226112

Jj, my tomu říkali kontrolka ohnuté hlavy.

+1/0
17.5.2016 16:33

J49a60n 75D23l87o92u42h59ý 7974489470359

Jasne a pak kdyz se to pokazi ( jako v roomsteru) tak vim prd, proc to sviti :-D uz nikdy auto bez teplomeru!!!

0/0
18.5.2016 7:08



Najdete na iDNES.cz