Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levná ojetina se umí prodražit, spolyká i desítky tisíc ještě na startu

Je vůbec možné koupit za zhruba 50 až 60 tisíc korun auto, které by bylo „v perfektním stavu a bez investic”, jak se píše v mnoha inzerátech? Za dva průměrné platy se dá koupit vzhledově pěkné auto. Avšak ve výsledku může být cena i dvojnásobná, jak jsme si ověřili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a76r25t49i48n 36K86a57r34á76s28e68k 9218153548988

No holt kupovat stare jete plecky neni nikdy dobry napad.

Jeste to chapu u lidi co to auto z nejakeho duvodu potrebujou a nemaji tech aspon 200 000 co stoji nejlevnejsi nove auta.

Nejlepsi jsou pak borci co si "za cenu nove fabie" poridi "luxusne vybavenou audi A6" no a za par let na servisu do toho narvou dalsi fabii...

Nejlepsi jsou hospodske plky o tom, jak auto ztraci aspon 20% ceny vyjetim ze salonu - no ano ztraci, oproti cenikove cene, za tu to ale nikdo realne nekupuje, ja jsem bral obe sva auta za cenu o 15% nizsi nez je oficialni cenik, takze nejaka "ztrata pri vyjeti ze salonu" me nejak zasadne netrapila...

Kdyz koupim nove auto, a po 4-5 letech ho prodam za cca pulku ceny, tak si myslim, ze realne me to auto stoji mene, nez pak toho, co ho ode me kupuje, protoze povetsinou jediny naklad je pravidleny servis (vymena oleje)....

0/0
19.6.2016 16:06

T83o37m75á34š 30N82o58v83o15t82n72ý 4890858288797

Už před deseti lety měl tento americký cruiser reputaci jednoho z nejhorších aut na trhu, neboli "Piece of Trash (PT)". Proto nechápu, jak se objevil u nás a už vůbec ne jako zastupitel jakési "objektivní" recenze ojetin.

+1/0
20.5.2016 8:39

R96a35d43e93k 61Ž21i60ž47k81a 9396885114200

tak za 60tis se da koupit docela slusna Dacia Sandero s najezdem kolem 80tis.Jenze spousta nad ni ohrne nos a radsi si chteji vozit zadek ve 20let starych premiovkach :-)

+1/0
19.5.2016 14:25

J83a17n 67U13l39m 7420669196842

Celou diskusi bych shrnul do věty: Motorismus je drahý koníček!

0/0
19.5.2016 11:33

J93a92n 42D28l40o44u64h62ý 7954709160969

Auto co ma najeto 134 tisic a tolik zavad, tak to je teda peknej pekac. Jenom pro zajimavost koupil jsem pred 4 roky jako 'auto do zasoby' obycejnou feldu z roku 1996 s dolozenou historii a najeto 110 000km za 8 tacu ;-D. Jedine zavady byly zadni tlumice, jedno gufero,zadni dil vyfuku, termostat. Na prvni pohled (protoze je cervena a skodovka neumi cervenou, ktera nemeni starim barvu) vypadala pritom jako hrozny usumtely auto.;-D

0/0
19.5.2016 11:22

J31a43n 77U20l91m 7870339896922

všechny červený šosnou

0/0
19.5.2016 11:29

J93a40n 81D47l98o96u25h68ý 7594539610699

Jo to mate pravdu, ale treba u Suzuki se jim to podarilo vyresit, ze to neni jak pest na oko :-D R^

0/0
19.5.2016 11:41

J21a41k49u60b 43M79a25r81u28š42i27n93e23c 8626738886920

tlumiče přední 9652 kč :-D dobrý no...asi jsou z titanu....

+1/0
19.5.2016 9:36

J46o54s42e29f 91T10i61k60v79a41r46t 2480934460

Pokud s tím exot zajede do značkového servisu tak asi ano. Jinak běžná cena od SACHS , TRW nebo MONROE 1500,-.

0/0
19.5.2016 9:41

J27a53k36u19b 12M37a59r57u17š17i17n73e60c 8236868336450

Přesně, nechápu proč udávají takový nesmysly, proč by někdo kdo šetří na ojetině peníze, kupoval v podstatě to nejlevnější použitelné a pak dával za díly 3x víc než je třeba a nebavíme se tady o polských dílech, ale i o německých kolem 1500...

0/0
19.5.2016 10:02

J33a36n 75U23l97m 7290509286412

Hlavně kdo šetří, tak si koupí nějaký normální auto a ne tuhle americkou šílenost s dvoulitrovým motorem.

Článek má sice navodit pocit jaký je po PT Cruiserech hlad, ale ve skutečnosti jsou to bazarový ležáci

+1/−1
19.5.2016 11:19

J87a10n 63D47l78o43u34h95ý 7104509850529

Za stejny penize se da sehnat Opel Meriva a bude v rozhodne lepsim stavu a ceny dilu jsou za hubicku uz dneska R^

0/0
19.5.2016 11:25

J71a60n 43U87l46m 7340219286482

sorry, ale Opel?! To je z kaluže do bláta. Ty přece reznou i na fotce Rv

0/−1
19.5.2016 11:31

J48a72n 55D94l23o22u27h32ý 7284349850909

Mam Agilu kupovanou jako novou z roku 2003 a musim nesouhlasit. Jezdi denne i ve snehu a soli a momentalne ma najeto 180 tacu a rez na podvozku zadna, na kastli take nic. Pak mam Ford z roku 2008 opet jako novy a nyni je vic rezavej nez ten Opel R^ .Hlavne v mistech svaru karoserie exponovane vode (napriklad pod patymi dvermi).

+1/0
19.5.2016 11:44

M70i49c58h93a68l 38N73o48v63á22k 7460469927614

Ojetinu do 50 tisíc kč si může dovolit pouze člověk, který se v autech opravdu vyzná a né běžný smrtelník. Člověk, který dokáže velkou většinu udělat i sám, dokáže si seřídit třeba i základní motor bez elektroniky.

Takový člověk už nekupuje podle značky, ale podle toho co zná, může třeba znát motor od VW, tak bere celou koncepci od (A)Audi až po (Z) třeba VW.

A takový člověk taky neinvestuje prakticky žádné peníze do ojetiny, byť by stála jakoukoliv cenu do 50tisíc.

Ale pokud se tu bavíme o ojetinách, mnohem hůř je na tom člověk co se nevyzná a co si koupí ojetinu mezi 100-150tisíc. Protože tam něco odejde a on může jen zaplakat a očekávat velkou pálku...

Nejlepší je na tom ten, kdo nemusí řešit nic, má to třeba v pojistce(což se vyplatí u dražšího auta), nebo ho má půjčené.:-P

0/0
19.5.2016 6:53

M74a42r34e61k 93M38a10l91ý 1482368171520

Pokud si člověk kupuje jakoukoliv ojetinu, musí mít do začátku finanční rezervu na případné problémy. Ty je možné omezit správným výběrem, ale ne vždy úplně eliminovat. Je hloupost kupovat ojetinu za 100 a mít na ni opravdu jenom 100 :-)

0/0
19.5.2016 9:09

M64i30c17h73a80l 25N10o61v10á21k 7830939767944

Lidi nepočítají, že cena opravy vozu je adekvátní vůči ceně pořízení při stejně starém autě. Pokud si koupí novější, budiž, ale jinak do opravy může zahučet velká pálka.

0/0
19.5.2016 9:28

J47a78n 83D35l36o18u11h60ý 7474839970669

Jakakoliv ojetina, stoji k uvedeni do bezproblemoveho stavu cca 30 az 40 tisic. Pokud se nebavime o 2 roky starem auteR^

0/0
19.5.2016 11:09

M39i56c89h77a10l 31H85o26r72s52k41y 2892406306460

méli ste tam dát třeba golfa 5řady.;-)

+1/0
18.5.2016 23:53

J40a60n 62U57l39m 7830979896312

tam článek není potřeba (třeba jako u Octávií TDi) ty se prodávaji pořád

0/0
19.5.2016 11:32

A17l23e10š 97J50a14n81á32č74e24k 3853524716323

Zimní gumy má hromada ojetin, když ty ho.... da v parlamentu vymysleli povinné zimní gumy, no tak se místo na letních jezdí celoročně na zimních, není se proč divit, že mají ojetiny jen zimní gumy :-D

0/0
18.5.2016 23:52

M21a62r18t60i32n 93K47r93o94u16p71a 2701103839350

Takovou exotiku patnáct let starou za 60K? A k tomu ta naivita že to má najeto 130t kilometrů? 8-o

+3/0
18.5.2016 22:35

J67i81ř40í 66Z67ý69k86a 9319863741680

když ji miluješ, není co řešit.

Za ty prachy bych vzal raději tu Zafiru. Rozumné auto, za rozumné peníze, i servisně.

+1/0
18.5.2016 22:51

J69a18n 24D25l43o92u68h38ý 7514949310339

Opel neumi delat velky auta v bohaty vybave tak, aby se nevysypala. To lati HLAVNE o Zafire. Volil bych Merivu, sice mensi ale jezdi az do proreznuti ;-D

0/0
19.5.2016 11:26
Foto

M75i94r83o23s28l92a36v 79S13t96e96i17n42e54r 4850132610346

Nové auto si vyberete podle vlastního vkusu a obsahu pokladničky. Pokud si vyberete auto, jakých kolem vás jezdí mraky, nemůžete udělat velkou chybu. Třeba Oktávie kombi nebo Fábie kombi se prodá vždycky a zájemců bude vždy dost.

Pokud si koupíte raději ojetinu, zpravidla proto, že chcete něco "lepšího" tak na tom můžete opravdu hodně tratit. Opatrní si proto nejdříve projdou diskuze na německých forech, třeba www.motor-talk.de a tam zajde do podskupiny sledované značky. Tam se dočtete, jaké typické problémy trápí tu vámi uvažovanou značku, komu auto jede, ten si nestěžuje, ale kdo měl závadu, stěžuje si na servis a značku.

Asi tak do 5 roků staré vozy koupíte zejména od obchodníků s novými vozy, berou je na protiúčet. Tam bývá i stav tachometru a serviska v pořádku. Starší a bourané pak jenom u orientálců a tam se dozvíte pohádky z tisíce a jedné noci. Pak ale zazvonil zvonec a muslimské pohádky byl konec- rachotina stojí a nehne se.

+4/0
18.5.2016 22:25

M40a30r84c62e33l 38S79t78a71r78ý 9118714423409

koupě starší ojetiny - to je tak pro automechanika nebo někoho, kdo má auta jako koníček a rozumí jejich technice....

jinak člověk jen cáluje a cáluje....

+2/0
18.5.2016 22:20

J45o57s64e70f 83K56r67b37e60c 3947646713211

Nejlepší jsou (nejen v tomto případě) u inzerátů ty kilometry. Bez ohledu na stáří auta vždycky kolem 130 tisíc. Že, až na naprosté výjimky, auto s ročním nájezdem pod 30, jen výjimečně pod 20 tisíc je nesmysl, si kupující fakt neuvědomují?

+2/−3
18.5.2016 22:19

J16o82s88e16f 64P75o26l63á11š48e22k 8711547437486

nekecej-mám na dojetí felicii-r.v,1997 a má 106 000km,další ́auto Clio r.v.2008-najeto 33000km-nikdy žádné investice-tak nemudrujte,že to není možné.Auta byla koupena mnou jako nová.zdarRv

0/0
18.5.2016 22:43

M30a57r77e41k 64M65a71l84ý 1882258291140

A prodáváte ty auta do bazaru? Protože o tom je řeč. Jasně že taková auta existují, ale nestojí na bazaru :-)

+1/0
18.5.2016 23:08

V65o13j69t89ě96c61h 27R72e95m82e71š 1455943256758

To jsou ale auta pro ježdění okolo komína. Takový Passat nebo Superb s nájezdem pod 40000 km ročně je celkem rarita, běžný je i dvojnásobek. A ty pak taky vídáte tříleté i desetileté se 130 tisíci. :-)

+1/0
18.5.2016 23:39

M43i19c51h97a39l 23H28o17r13s26k32y 2172546446960

:-PJo máš pravdu, ale máme v rodině feldu a letos je jí 20 let má asi 88tisíc no a začíná reznout, ale jiný rezly už po deseti letech tak tahle ač parkovaná 15 let na chatě venku bez garáže ježděná i v zimě a asi 5000km za rok tak se drží. tak ty kilometry můžou leckdy sedět. stačí si zkusit prozkoumat servisní historii dle vin nechat si změřit tlaky ve válcích podívat se na dveře jak padají v pantech a i jiný opotřebení, sedáky, pedály ,bazarysti si myslej že nám prodaj všechno, ale nebuďte volové;-D

0/0
18.5.2016 23:06

J98a89n 45S71v60o60b41o57d24a 3197364699523

Blbost. Absolutní většina lidí jezdí kolem 15000 za rok.

+1/0
19.5.2016 9:50

V47í84ť42a 46K48r89u37t74i47š 1260884895467

Jenže lidé s takovým nájezdem obvykle nekupují nová auta, ale velmi často pár let služebně ježděné, kdy jen ten prvotní nájezd je mezi 100 - 150 tkm.

A pak přijde kupující a ofrňuje se nad autem v top motorizaci, které má při 10 letech skutečných 185tkm, protože internet je plný aut se 120tkm. U auta, které si ve své době pořizovali z 99% pouze firmy, protože pro normálního smrtelníka to bylo 50 platů ... Osobní zkušenost.

0/0
19.5.2016 10:04
Foto

M95i66r73o74s53l72a38v 97S82t81e10i32n64e24r 4120602360886

Ceny ojetin určuje neviditelná ruka trhu. Tatáž neviditelná ruka způsobila, že všechny tři 15 roků staré rachotiny měly najeto teprve 137 tis. km .

Můj pět roků starý Mercedes E- třídy, koupený z první ruky, měl najeto 210 tis. km. Hádanka pro absolventa triviální školy: kolik bude mít najeto za trojnásobnou dobu?

+3/0
18.5.2016 22:11

J12i53ř75í 68Z27ý83k85a 9689633161320

třeba tyhle rachotiny stály více v servisu, než jezdily po silnici ;-D

Jinak moje 15 letá rachotina má 155t km. Kupoval jsem ji se 124t km po 1. majiteli před 6 roky. Přičemž 25t km jsem najezdil za první půl rok, pak přišla změna zaměstnání a teď už to auto jezdí jen na technickou a občas se s tím jen tak projedu. Když měním olej, tak bývá obvykle ještě čirý. Prodávat to nemá příliš smysl. Dostal bych za to tak 60-70t Kč. Kdyby přišla další změna zaměstnání, budu potřebovat dojíždět a podobné auto (oservisované, nízký nájezd, perfektní lak, kůže v top stavu, výbava) za tyto peníze prostě neseženu. Ztráta hodnoty se u tohoto auta již nedá předpokládat, resp. je maximálně v tisících za rok ... zanedbatelné.

0/0
18.5.2016 22:29

J60o72s55e80f 24P64o73l83á49š65e63k 8411547637136

a má felda z r.1997 má 106 000km,clio r 2008 33000km.smějte se odborníci

0/0
18.5.2016 22:45

M41i23c82h74a34l 23N21o37v86á46k 7700369487884

To se vám mohlo spíše vyplatit taxi, zbytečně auto vlastníte.

0/0
19.5.2016 6:56

M88i83c18h31a75l 32H18o53r50s49k59y 2372766856320

;-)Jo máš pravdu Turci a Češi ti dokážou udělat vítr v peněžence Jinak ty éčka s těmi 4my světly se mi moc líbily ale, vůbec třída e až na asi 2 generace je nej začalo to už křídlákem 190kou pak 115, 123, 124, s 126, 124, mamut s 140 to jsou poctivý železa no a pak průser w210 měj se fajn Martin;-)

0/0
18.5.2016 23:42

T48o21m30á15š 24Z51e71m84a88n 3815188494455

Asi nejlepší rada ohledně ojetiny:

"hlavně ať je levný - zbyde víc na opravy"

+6/0
18.5.2016 21:36

M68i44c53h37a35l 93T60ů81m55a 2209780416931

Uplynulých 20 let života jsem jezdil jen v ojetinách z bazaru.Po zkušenostech vím jedno. OJETINU UŽ NIKDY VÍCE.Vždy si kupte nové auto. Zkusím napsat několik argumentů proč.

1) Spolehlivost. Není nic lepšího než vyjet na silnici a neklepat se strachy co a jak drahého se dnes vysype.

2) Jistota najetých kilometrů (tedy 0km). Rok výroby vám o tom neřekne absolutně nic. Auto z roku 2011 může mít nalítáno i 300tisíc km, když slouží ve firmě. Němci udávají, ža naprosté roční minimum pro soukromé vozidlo u nich je 20tisíc km ročně.Servisní knížky bývají padělané.Opravy v zahraničí nedokonalé-oni němci kupodivu také šetří.

3) Dost často slýchám argument, že nové auto ztratí po vyjetí ze salonu 25% ceny,který je pravdivý, ale z praktického hlediska naprosto nesmyslný. Přece ho nebudete hned prodávat že? Auto je spotřební věc, která ztrácí na ceně a s tím je třeba se smířit. Ojetina na ceně ztrácí také a mnohem brutálněji.

4) Spoléhat, že budete mít štěstí a narazíte na tzv. bonbonek po panu faráři,udržovaný a v super stavu je naivní. Možná, že taková auta existují, ale já ho nikdy nenašel. Spíše se dostanou ke známým těch bazarníků. Věřte tomu, že spíše narazíte na stočeninu, za kterou vyhodíte více peněz než je její reálná hodnota. Možná, že to bude stejná částka jako těch 25% z ceny nového vozu o které příjdete při vyjetí z autosalonu.

5) Auta se již nevyrábí kvalitně. V zájmu automobilek je prodávat nové vozy, nikoliv aby si zákaznící servisovali po 20let ty staré. Životnost dnešního vozu je plánovaná na max 150tis. km bez vážné (a drahé) poruchy. Časy kdy staré Mercedesy (ale i jiné značky) najeli 500tis. km jsou dávno pryč. Je to dáno i podílem elektroniky ve voze. Motor to možná najede, ale vysype se vše kolem a následné výměny všeho kolem vás zruinují.

Tolik k mojí zkušenosti s celkem 3-mi ojetinami z bazaru.Já vím, že někteří mají štěstí a přes známého koupí servisovaný a zachovalý vůz,ale naprostá většina z nás vykrvácí do staré plečky.

+7/−5
18.5.2016 21:12

M87i71c42h25a95l 46N34a15j47m35a49n 7319333476270

Naprostý souhlasR^.

Sám mám jedno auto jako pracovní. Již 4 v pořadí a pokaždé kupované jako nové/předváděcí.

Druhé auto pro rodinu (najede tak 8 - 10 tis. km/rok) jsem řešil ojetinami se spoustou problémů, před rokem a půl jsem proto koupil také nové a budu mít klid na 8 - 10 let. Finančně to vyjde lépe, než kupovat každé 3 roky ojetinu a rvát do ní prachy za opravy.

+3/0
18.5.2016 21:40

J97a29n 49D66l81o72u83h16ý 7954319120819

Klid na 8 az 10 let? Naivni! Treba Ford se mi zacal sypat presne po 5 letech a to naprosto brutalne! Oprava motoru za 15k, nove tlumice za 6ku, posilovac rizeni za 6ku, el, otvirani kufru za 2ku, novej chladic (cenu uz nevim) a bavime se o autu za 300 tacu. Momntalne me ted zlobi central, ktery ma potrebu se nahodne zamykat a odemykat za jizdy, to bude taky perlicka ;-D. Z me zkusenosti vyplyva, ze pokud chcete menit auto do 5 let, kupte si nove, je to opravu bez starosti. Pokud ho chcete mit 10 let, stejne se zacne sypat mnohem drive a nelijete do toho prachy a pak uz ho nema cenu prodavat, pac ty nality prachy se vam stejne nevrati...R^

0/0
19.5.2016 13:28

M35i49c92h11a51l 73N30a62j98m51a72n 7849713256390

Proč? Za těch 8 let bude mít auto najeto cca 60 - 70 tis. km. A to věřím, že kromě pravidelného servisu do něho nedám ani korunu. Navíc prvních pět let je pokryto zárukou.

S pracovním autem najedu to samé za rok a čtvrt. A první opravy jso unutné po 120 - 150 tis. km.....

+1/0
19.5.2016 16:30

J30i19ř13í 16Z12ý56k43a 9829353701220

moc nesouhlasím, protože mě moje ojetiny prozatím nikde nenechaly a to jsem na těch plečkách najel v součtu přes 500t km. Ano, vysypat se může, ale to bohužel nové auto taky. A že se to stává. Bohužel. Ano, na nové máte záruku, ale tu si krutě platíte v ceně nového výrobku. Oprava ojetiny vyjde v součtu leckdy levněji.

+5/0
18.5.2016 22:37

M58i31c13h65a46l 92H93o63r98s64k54y 2342976576130

http://www.auto.cz/kilometru-1-000-000-s-fabii-tachometrova-kralovna-75596

jako taxikář sem znal lidi s favoritama se 40000km 1,3ccm i člověka co měl mít prý na tom motoru 700 000 i když s vařenou karoserií

0/0
19.5.2016 0:16

J83i27ř55í 55P63a94n66t42l62í96k 8923243104353

Ja jsem taky zastance novych vozu - chapu, ze ne kazdy si to muze dovolit. Ja jsem v USA a financovani noveho auta je pomerne jednoduche. Kdyz clovek jeste k tomu zustane v nizsi tride (nissan sentra, subaru impreza, mazda 3...) - ktera ma dneska velikost drivejsi stredni tridy, tak muze jezdit v novem aute za par stovek dolaru mesicne. No a jestli se chce clovek vozit v necem lepsim , tak proc ne..... argument, ze nove auto ztraci vyjetim od dealera, tak to me taky berou certi. Ztraci, to je pravda, ale i kalhoty nebo trenky ztraci na hodnote ve chvili, kdy je odnesu z obchodu.....:-)

0/0
19.5.2016 6:58

V90í66ť66a 39K39r24u97t58i42š 1150794895177

Tak samozřejmě se nedá čekat, že v bazaru koupíte v poptávkovém mainstreamu něco "výjimečného". Ale v pro zákazníky okrajových segmentech se často dají koupit velmi pěkné kousky nepříliš staré a za suprové ceny, doloženou historií i jasnými kilometry. Tudíž podstatné je to, jakou ojetinu a za kolik si koupíte.

Nedávno jsem si doma dělal takovou hrubou statistiku 4 aut, u kterých jsem absolvoval už celý cyklus od nákupu po prodej, kdy se jednalo o takové cenově zajímavé "okrajovky". Jako ojeté kupovány při průměrném stáří 3,7 roku za 32% původních nákupních cen a do světa jsem je pak posílal po dalších 5,5 letech. A to ani ne z důvodu nějaké nespolehlivosti (do mimořádných oprav mimo běžnou údržbu a výměnu jsem za 16 let dal možná 70 litrů), ale proto, že mne omrzela. I kdybych vzal navíc náklady, které bych jako první majitel nemusel dlouho řešit (brzdy, tlumiče, rozvody, svíčky atd. ...i kdyby á 40 na auto) a odečtu to, že veškerý servis jsem nechal dělat za až poloviční ceny proti autorizáku v malém servise (úspora celkem 80 tkč odhadem), tak mne údržba navíc proti novému autu vyšla na 600 Kč měsíčně.

Co je pak ovšem podstatné je ztráta hodnoty. U mne 6x nižší v přepočtu na měsíc, než u původních majitelů s tím, že oni jezdili v autě v průměru 2 roky starém, já 6 let.

0/0
19.5.2016 16:34

M25a73r75t84i14n 58V97o71j25á36č79e16k 9263917871506

no to je tedy výběr, koukám do aaa na auta kolem 60ti a mohli jste zkusit třeba mazdu 6 ,lagunu ,bmw nebo oktávku a vy vyberete tohle8-o8-o

+3/0
18.5.2016 20:39

L67u52k77a93s 37B18u97c87h93t68a 8429140344847

Přesně tak. taky koukám co se tam dá za ty peníze sehnat. Zajímala by mě ta Mazda.

+3/0
18.5.2016 21:48

M49i74c72h86a50l 68N86o22v87á65k 7110629747394

Jste se zbláznil Mazda v ojetinách vede v poruchovosti mezi bazaristy, když je v bazaru Mazda, nesmíte se na ni ani kouknout, protože by jinak dosloužila. Laguně jak odejde motor, elektrika tak máte taky po ptákách, BMW drahý servis, no vy jste tomu dal.

Octávka budiž...

0/−1
19.5.2016 6:57



Najdete na iDNES.cz