Diskuze
Jako jízda ve vaně. Gumy musí v dešti odvést až desítky litrů za sekundu
Děkujeme za pochopení.
J70a86r14o64s77l62a38v 29L31e87b49e54d38a
Jsem jenom prostý pobíječ much. Může mi prosím někdo vysvětlit
"A znovu pečlivě přeměřte také dezén. S jeho snižující se hloubkou se úměrně prodlužuje brzdná dráha. A to na mokrém i suchém povrchu."
To jako fakt na suchu nižší dezén prodlužuje brzdnou dráhu? Čím by to mělo být?
P60e95t63r 40M93i55c41h96a77l
Bože, to je zase blábol. Pokud je na silnici půl centimetru vody, zpravidla už prší tak intenzivně, že řidič musí zpomalit kvůli snížené viditelnosti. Loni v Bosně jsem zažil takovou průtrž mračen, že na nové dálnici bylo 40 maximum. Rychleji nejel nikdo a kupodivu se nenašel ani žádný exot, který by musel předjíždět.
Druhá věc jsou ta procenta styčné plochy. Kde na tom nesmyslu autor byl? To jako čím víc je ojetá guma a čím jede auto rychleji, tím víc ho někdo nadnáší? A slyšel autor o tom, že při brzdění setrvačná síla působí zvýšení tlaku na nápravy, zvlášť na přední, a že se tím ta styčná plocha naopak zvyšuje?
P40e80t20r 66M52i22c52h92a17l
Jo a to o té vaně, to je skutečná perla. To musel vymyslet někdo z cenzorů. :-)
R55o97b68e36r84t 80S26e18d85l60á87r
...asi tu pobúrim mnohých, ale ja po dialnici na svojej Impreze jazdím stále rovnako...za sucha aj za mokra...
J15i45ř69í 43S89c58h71w56a82c38h
90 za deště na dálnici nemůže nikoho pobúrit....
K38a53r72e18l 73V83a66c94h84u17t
To vím už dávno, že za slabného deště je vhodné zmírnit na dálnici aspoň na 120.
Za silnějšího raději na 100 a při ještě silnějším dešti je bezpečná maximálně tak 80ka. - Můj švagr například toho najezdí hodně a když prší (tak nějak normálně, žádný chrsták) tak prý VŽDY zmírňuje na 80ku. Je to jeho osvědčené pravidlo. Jet rychleji je prý vždy velké riziko.
Ovšem při menší průtrži mračen může být i 50 km/h příliš mnoho, a je jedno, zda na dálnici či nedálnici! - Tak bacha, lidi zlatý, život máme jen jeden...
M78i94c42h97a39l 65N34a21j82m23a84n
Já také dost najezdím. A za deště je samozřejmě důležité přizpůsobit jízdu. Ale zpomalovat při dešti na dálnici na 80 km/h je blbost. Bohužel takových řidičů je poměrně dost a pak jsou schopni dálnici blokovat při rychlosti 70 km/h.
T68o80m19a72s 93K21w76o75l93e49k
pneumatika odvede 35 litru vody za sekundu ? nekdo to asi popletl
T94o19m78a26s 54K94w27o21l96e58k
pri 120 km/h se kolo otoci cca 50 krat za sekundu (obvod pneu je cca 65 cm )
tech 35 l je teoreticky asi mozne ......
K11a52r18e19l 13J70a13n33k34ů
Na Cesko se vali dest - POZOR NA POVODNE
P59e73t69r 52B69á72č63a
Kolik tahle PR vyrobc epneu stoji?
Pohadka o zimnich nezabrala koukam.
K45a78r71e89l 28V89a66c82h85u62t
Vždy se najde nějaký machr, který potvrzení známých skutečností rád a dokonce ochotně zaplatí životem... ... tak jen do toho!
M84i69c16h10a85l 63N71a67j38m10a62n
Je důležité udělat osvětu. Minulý článek o velkém nebezpečí při dojíždění zimních pneu nezabral. Tak musíme všem vnutit, že pneu, která má vzorek pod 5 mm je na mokru nepoužitelná.
J90i50ř73í 52S69c88h31w49a35c56h
článek spíše naznačuje, že když prší, tak je potřeba "odlehčit" nohu na plynu a to tím více, čím více prší (a je tedy více vody na silnici) a čím více se blíží hloubka vzorku k hraničním 1,6 mm.
A já bych ještě přidal, že je dobré si uvědomit, že jenom fakt, že silnice je mokrá, může být příčinou toho, že auto drží na silnici jen cca poloviční třecí síly oproti těm na suchu....
P27e59t86r 15S79p11á43l62e81n87ý
Já vidím problém spíše v tom, že gumy často neodvadi desítky litrů vody, ale řídí. To způsobuje více problémů na silnicích.
M31i25c75h29a77l 60F46r37ý35d13a
Pane Spálený, řídí řidič a ne pneumatiky. Ty zajišťují kontakt s vozovkou a aby tam ten kontakt vůbec mohl být, tak je nejprve nutné z toho prostoru dostat tu vodu pryč.
P52e74t39r 50P61r55o87c52h39á44z44k55a
Samozřejmě, čím novější pneumatika tím lepší, o tom není pochyb, ale je třeba se zamyslet i nad ekonomikou provozu a stylem jízdy. Za chvilku by člověk musel gumu měnit už při 6mm.
K17a73r86e22l 62V23a35c91h90u35t
Tak jistě - když víte, že už pneu nejsou nejnovější, tak rozumný člověk za deště jede pomaleji než s pneu úplně novými ... ...no a nerozumní holt bourají.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!