Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boxer je synonymem pro Subaru. Slaví padesát let

Subaru již vyrobilo 15 milionů motorů typu boxer, víc jich vyrobil jen Volkswagen pro svého brouka. Dnes, 14. května je to padesát let od představení prvního motoru této specifické konstrukce v podání japonské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M68i89r56o54s10l46a28v 63S78t21e63i15n45e81r 4110942610266

Boxera jsem měl už na svém dóšvó, čili Citroen 2CV s 495 ccm. Hlavní závada byly brzdové bubny vpředu přímo na motoru, vždy opravdu prohřáté. Jinak ale vše tak tenké a lehké, že tu kastli dva chlapi zvedli a postavili zase na cestu.

0/0
15.5.2016 16:31

D28e94j58a18n 88T52a10d41i14c 7362156397267

Muze mne nekdo napsat jak je to s vymenou svicek u boxera v Subaru? Slysel jsem, ze se musi vytahnout cely motor ale nevim co je na tom pravdy.

0/0
14.5.2016 20:35

M82a65r15e72k 51J18a76n93e87č38k86a 1707116503351

Na svíčky je sice mizernej přístup (málo místa) a chce to spešl klíč, ale motor jít ven určitě nemusí.

+3/0
14.5.2016 22:39

J33i68ř44í 37S16c71h18w91a23c60h 8118144548676

stačí provrtat blatník a podběh a pak stačí obyčejný nástrčný....;-)

0/0
14.5.2016 22:58

M42a91r57e49k 94J80a49n39e19č58k86a 1847326403661

Fujtabl, taková divočina ;-D

0/0
14.5.2016 23:01

M71a46r86t12i73n 17R44a90y76m33a53n 4732728903228

Na EJ20 vím z vlastní zkušenosti, že se to dá udělat celkem v pohodě bez vyndavání motoru. Ale je pravda, že svíčky vychází úplně přesně proti nosníkům.

0/0
16.5.2016 9:27

J50o13s32e35f 54M46i38k31i16n 5683854935594

Boxer je něco jiného než motor s protiběžnýmy písty

https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_protib%C4%9B%C5%BEn%C3%BDmi_p%C3%ADsty

+1/0
14.5.2016 19:08

L85u50m31í49r 77V34i51t23h23a 2117797596972

Přesně tak.

0/0
14.5.2016 19:29

M10i80c25h50a16l 75H48r96u18b82o61š 4960847292425

Precitajte si clanok z Vaseho odkazu este raz. Tiez sa totiz jedna o protibezne piesty, akurat maju spolocnu spalovaciu komoru. Pointa piestov pohybujuca sa proti sebe ostava, rozdiel je "len" v klukovke jednej, ci dvoch a mnozstve spalovacich komor...

0/0
14.5.2016 20:53

S24e80b43a87s23t83i15a36n 12S14e95h47n49a97l 9368124522747

Jsem se svým Subaru spokojený, motor má nalítáno přes 260.00 a zatím šlape dobře. Koncern nechci

+1/0
14.5.2016 17:35

J55i45ř57í 15E65r62b19e55n 1613774666687

No vidíš, a já posílal do šrotu felicii s nalítanými 320.000 km a motor byl taky v pořádku... jen kdyby ta kastle tak nehnila. Ale subaru na tom není o moc lépe, švagr taky vyhazoval leona, legasku i forestera ze stejného důvodu..

+2/0
14.5.2016 18:32

J52i91ř15í 18S97c42h67w90a46c23h 8948534238456

Sice píšeš, že "koncern" nechceš a přesto výrobek "koncernu" máš. Dobrá schíza....;-).

+2/0
14.5.2016 20:22

D20a37v97i98d 80K79r19e31j38č83í 9842180256804

Dnes se používá nejčastěji označení "koncern" pro VW. Pak to možná dává trochu smysl. Každopádně je pravda, že "koncern" je už většina automobilek.

+1/0
14.5.2016 21:31

S78e67b31a36s68t42i61a13n 42S40e98h93n44a60l 9388424502137

To, že patří do FHI neznamená koncern jako VW apod. Mají dost svobody na to, aby dělaly auta dle své strategie... Co se týká koroze na voze, nemám zatím problém (r.v.2004), starší modely byly sežrány, to je fakt

0/0
15.5.2016 0:23

J91i29ř51í 81S56c62h95w86a59c30h 8638314328886

Koncern VW snad nemá svobodu, aby dělal auta dle své strategie?

0/0
15.5.2016 21:58

M27a86r22e77k 91J67a83n79e82č16k93a 1667986863451

Tak to jsme dva, nicméně mám teprve něco kolem 160tkm a taky zcela bez problémů, prostě Japonec. Nicméně v koncernu jezdí manželka, protože Subo je na ní moc velké a ani bych ji ho nepůjčil, na to ho mám moc rád ;-D

0/0
14.5.2016 22:44

M57a91r95t42i80n 26K94a38r95á21s68e40k 9818823408498

260 dneska vydrzi v pohode kazdy motor pri adekvatnim pouziti (tzn treba pokud si z fabue HTP udelate dalnicni special se stabilni rychlosti 170 tak nevydrzi, ale nirmalni morory ve standardnim provozu daji dneska i 500 s prehleem...)

0/0
14.5.2016 23:38

S21e18b19a75s57t48i60a50n 81S29e22h46n45a86l 9888634192517

budeme se o tom bavit až ty turbobenziňáky mít tolik opravdu budou.. dnes u většiny automobilek se tlačí spíše na to, aby to zase tolik nevydrželo... Já ten svůj motor proháním ještě navíc LPG

+1/0
15.5.2016 0:27

P11a38v66e87l 50D72o31b57e25š 3666323378111

Mám Subaru 2007 najezděno 350 tis. + lpg original bifuel a zatím žádný problém ani s motorem ani s automatem.

0/0
15.5.2016 20:46

J95o52s65e81f 58Š88o20l86t18e41s 8554598610133

Možná by bylo dobré se zmínit, že boxer diesely byly totálním průserem automobilky a v podstatě až do roku 2015 praskaly klikové hřídele a měly obvykle chuť projít ven blokem.

0/0
14.5.2016 17:25

M58i91c18h31a14l 30H40r81u12b81o33š 4660467542985

To je info od Franty od piva, alebo zo zakulisia nejakeho servisu? Problemova bola prva rada naftovych motorov z napriklad Forestra predchadzajucej generacie pred "faceliftom"...

+1/0
14.5.2016 20:51

J33o92s27e54f 27Š26o92l78t15e39s 8734978630913

Ne, to je info od člověka, po kterém lidi chtějí zoufale nový motory. A nikdo je nemá a nový stojí 150000 Kč. Něco si o tom zjistěte. Až do minulého roku Subaru nevylepšilo uložení klikovky, které bylo zcela zásadní. Celý blok se kroutil a praskal.

+1/0
14.5.2016 20:53

M95i21c37h88a69l 72H65r16u44b28o16š 4700247492835

Mam Forester Diesel MY2012, 66tis.km, viem o cloveku co na MY2009 najazdil 250 kym ho poslal dalej a o Vasej info som nikde na subaru forach zatial nic necital... ;-)

0/0
14.5.2016 20:55

J58o91s52e65f 87Š84o47l38t15e43s 8864648230133

Přeji vám hodně štěstí. Výjimky se samozřejmě našly. Pokud měníte olej co 10000 km, dochlazujete turbo a jezdíte jako člověk, pravděpodobně to potká až dalšího majitele. Ale jednou k tomu dojde.

+1/0
14.5.2016 20:56

M39i32c75h88a15l 70H94r77u76b80o43š 4260577972475

Pouzivam oleje Mogul a menim co 15tis. alebo rok, turbo dochladzujem, nejazdim jak tuzingovy pubertak, cize pomaly zahrievam a neturujem hned na studeno a moje najkratsie trasy maju 120km. No a jazdim na naftu bez BIO z EuroOil a pridavam aditiva VIF ;-)

0/0
14.5.2016 20:59

J56o11s53e94f 55Š47o31l41t75e16s 8584818320543

Tak to by chvíli vydržet mohlo. Záleží na kusu. Jak říkám, hodně štěstí.

0/0
14.5.2016 21:01
Foto

T81o17m52a12s 53K87w83o93l35e44k 4229634230745

znamena, ze malo ctete. Ty problemy dieselu jsou probirany na subaru forech po celem svete kde se jezdi na naftu......

0/0
14.5.2016 23:03

M84i53c68h88a39l 66H86r84u21b27o57š 4520177892105

Ano, ale jednalo sa o prve motory, kod sa mi hladat nechce. Od modeloveho roku 2012, teda po facelifte to uz nie je. Jednalo sa tusim o chybu vo vyrobe s nejakym silikonovym tesnenim. O nicom inom sa sa nikde viac nedocital. Ak mate nejaky relevantny zdroj, poprosim o link...

0/0
14.5.2016 23:14

M81a56r87e71k 32J93a72n90e23č14k20a 1637626753181

Je fakt, že diesel od Subaru je až moc rizikovej a neskutečně drahej na opravu. Ale třeba můj soused koupil před pár lety pro manželku od svého známého Forestera r.v. 2008 a má už najeto už dobrých 200tkm a zatím to auto má původní motor a žádné problémy s ním řešit nemusel. Olej, ale mění ve zkrácených intervalech. Netuším ale, co za naftu do toho konkrétně tankuje a řekl bych, že na ten bio sajrajt určitě nejezdí, protože tu netankuje ani do svého Mondea, natož aby to lil do Suba a předpokládám, že manželku také poučil :-)

0/0
14.5.2016 23:14
Foto

T81o91m34a55s 56K31w47o68l52e65k 4679954950345

presne tak, Vlada Nowak co ma dilnu ve Frydku Mistku tech dieselu opravoval desitky. Pricina vzdy stejna - klikovka. Umi ty motory privezt primo z Japonska za de facto polovic toho co chteji v origo servise. Na mobile .de je spousta Subaru s vadnymi diesel motory za hubicku.

0/0
14.5.2016 23:00

J54i10ř79í 92P92a52n87t34l90í89k 8803213624543

Mel jsem dve subaru a ted premyslim o novem outbacku.

Zrovna vcera vyhlasilo Subaru tady v USA recall na 48 tis aut. Maji problem s rizenim. Dokonce vyzvali majitele, aby auto uz vubec neridili. Subaru posle k lidem automechanika , ten mrkne, jestli zrovna jejich auto potrebuje opravu.......

0/0
14.5.2016 17:14

M83i29r12e33k 19G12a45j64e28r 5611436779430

Uvazoval jsem o Outbacku v roce 2004, ale to, co jsem projizdel, melo takove podivne gumove rizeni. Pak jsem narazil na vyborne auto s sestivalcem za polovicni cenu a ze Subaru seslo. Podruhe jsem o nem uvazoval v roce 2013, jenze to do nej davali hodne podivne ladenou kontinualni prevodovku Lineatronic. Tak jsem koupil Mazdu. A rok na to tu prevodovku v Subaru vyladily a pry je ted dobra. A interier hodne vylepsili. Jenze ta Mazda jezdi take pekne, takze Subaru ma u me sanci az za nejakych 7 let.

+1/0
15.5.2016 0:08

J86i45ř15í 64P96a76n66t67l14í39k 8703683334303

Mel jsem tady v USA Forestera a Imprezu - oboji v manualu. Novy outback a legacy se uz v manualu poridit neda (v Kanade ano). Prevodovky jsou ted CVT. Ale co jsem videl nejake hodnoceni (a nebylo jich malo) tak pokazde vsichni chvali, ze Subaru ma CVT naladenou dost dobre....

0/0
15.5.2016 5:25

M57a11r43t74i45n 68H91o83r32á63k 9433869934

Kdyby to bylo ideální řešení, čekal bych, že to budou používat všichni. Rozhodně motor je to zajímavý.

Ale článek málo upozornil na nevýhody, které logicky také jsou a nelze je bagatelizovat.

+4/0
14.5.2016 13:01

T87o89m80á28š 59Z24e18m10á87n84e35k 5820448956856

Složitější kliková hřídel, lze očekávat její větší namáhání a tím nižší životnost.

0/0
14.5.2016 15:46

J79i88ř40í 64E84r80b87e63n 1843854966197

Kliková hřídel je furt stejná, akorát ta jednotlivá zalomení bývají blíž k sobě.

0/0
14.5.2016 18:34

T50o12m22á51š 31Z19e81m77á77n33e20k 5210538246296

Právě o to jde a čtyřválec je jen třikrát uložený.

0/0
14.5.2016 20:03

L68a25d18i90s11l72a16v 14K43a32l77o12u22s 7105366941410

Uprostřed má 3 ložiska a na krajích další 2. 3+2=5.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A080417_160329_auto_testy_fdv&foto=FDV2277e3_M160002360a.jpg

0/0
16.5.2016 15:34

M61i15r66e97k 75G42a13j72e61r 5271186559770

Nevyhodou je, ze staly pohon vsech kol je spojen s vyssi spotrebou. Je to neco za neco. Ja mam nestaly pohon vsech kol neboli zadni kola se pripinaji jen automaticky pri prokluzu a to ma strasne male vyuziti. Chybi mne volitelny pohon vsech kol. To, co ma Subaru je ovsem nejlepsi pokud jde o jizdu v zime a v kopcich.

0/0
15.5.2016 0:11

S29e21b70a61s28t47i76a93n 95S46e44h97n78a28l 9528174692777

6,9l se vám zdá na imprezu po 500.000 km moc? A to jesem jezdil mimo bez 90-110 Km/h..

0/0
15.5.2016 0:34

M51a37r77e58k 47J56a31n92e81č14k28a 1487546973571

Kdybych vzal situaci, že bych jezdil u Subaru Legacy combi pouze na benzín, tak se spotřeba u motoru o obsahu 2.0 s AT převodovkou pohybuje v rozmezí od 8,6 do 9,4L i v závislosti na ročním období, což si myslím, není až tak strašné, když vezmete v úvahu typ paliva, velikost vozu, 4x4 a automat. Jelikož ale jezdím na LPG, tak nemám problém s tímto vozem jezdit v rozmezí od 1,50 do max. 1,70kč/1km. Bohužel nové motory od Subaru již výrobce nedoporučuje upravovat na provoz na LPG. Takže bych to tak černě neviděl, vzhledem i k tomu, že ani jejich AT převodovky s elektronicky řízenou hydraulickou lamelovou spojkou nelze zaměňovat za klasický haldex, protože se zde nic neodpojuje ani nepřipojuje a pouze se přerozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravou, ale stále mnoho lidí si tuto AT převodovku přesto plete s klasickým haldexem. Pravda, nové AT převodovky CVT Lineartronic se již díky elektromagnetické spojce více přibližují klasickému haldexu a bohužel už ani neoplývají příkladnou spolehlivostí, jako tomu bylo u předchozí genereace AT převodovek u Subaru.

0/0
15.5.2016 17:55

O64n13d66ř40e60j 81F88e28n47c65l 9682316983950

Opravte si titulky. Hned první titulky říkají, že vznikl v roce 1996, zatímco nad tím se píše 1966.

+2/0
14.5.2016 13:01

R24o60b64e90r49t 66K28r10a69h72u23l39e34c 2643712755564

Porsche

+2/0
14.5.2016 10:16

J90i46ř49í 24B25o84č76e19k 6949614185406

zapoměli napsat i pár nevýhod boxerů a to docela zásadních. Třeba to že motor je složitý a drahý na výrobu protože právě protiběžné uspořádání pístů klade velké nároky na kvalitu materiálů a torzní pevnost bloku nebo že se kvůli prachobyčejné gravitaci spodní strana válců opotřebovává více a jinak než vrchní a po sto padesáti tisících nemá ideální kruhovitost.

+7/0
14.5.2016 9:03

M92i78l34a31n 96Š67v52a62g56r15o40v39s63k42ý 9932279305568

Vyšší jsou i tepelné ztráty.

+1/0
14.5.2016 9:08

L33u56m70í18r 77V84i59t81h98a 2747877816532

Z jakého důvodu?

0/0
14.5.2016 19:38

M14i19l68a75n 92Š87v17a37g95r28o23v98s84k15ý 9202599815898

Samozřejmě ne 2x, ale boxer je, na rozdíl od řadovéhé, méně kompaktní.

0/0
15.5.2016 9:01

P58e87t48r 38M61a69r84e11č49e71k 1243681779738

To ale musí mít i nakloněné agregáty.

0/0
14.5.2016 14:22

M74i60r36e29k 94G65a10j39e23r 5291376379570

To ano, ale opotrebeni je pak cos(alpha) krat mensi, takze treba po 350 tisicich km nemá pist ideální kruhovitost. A to uz tolik nevadi nebo jo?

0/0
15.5.2016 0:14

L18u91b78o48š 31H27o84l38í93k 5157750562970

Co takhle po 60.000 motor v rámci pravidelného servisu vždy otočit? ;-)

+4/0
14.5.2016 14:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.