- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Boxera jsem měl už na svém dóšvó, čili Citroen 2CV s 495 ccm. Hlavní závada byly brzdové bubny vpředu přímo na motoru, vždy opravdu prohřáté. Jinak ale vše tak tenké a lehké, že tu kastli dva chlapi zvedli a postavili zase na cestu.
Muze mne nekdo napsat jak je to s vymenou svicek u boxera v Subaru? Slysel jsem, ze se musi vytahnout cely motor ale nevim co je na tom pravdy.
Na svíčky je sice mizernej přístup (málo místa) a chce to spešl klíč, ale motor jít ven určitě nemusí.
Boxer je něco jiného než motor s protiběžnýmy písty
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_protib%C4%9B%C5%BEn%C3%BDmi_p%C3%ADsty
Jsem se svým Subaru spokojený, motor má nalítáno přes 260.00 a zatím šlape dobře. Koncern nechci
No vidíš, a já posílal do šrotu felicii s nalítanými 320.000 km a motor byl taky v pořádku... jen kdyby ta kastle tak nehnila. Ale subaru na tom není o moc lépe, švagr taky vyhazoval leona, legasku i forestera ze stejného důvodu..
Možná by bylo dobré se zmínit, že boxer diesely byly totálním průserem automobilky a v podstatě až do roku 2015 praskaly klikové hřídele a měly obvykle chuť projít ven blokem.
To je info od Franty od piva, alebo zo zakulisia nejakeho servisu? Problemova bola prva rada naftovych motorov z napriklad Forestra predchadzajucej generacie pred "faceliftom"...
Mel jsem dve subaru a ted premyslim o novem outbacku.
Zrovna vcera vyhlasilo Subaru tady v USA recall na 48 tis aut. Maji problem s rizenim. Dokonce vyzvali majitele, aby auto uz vubec neridili. Subaru posle k lidem automechanika , ten mrkne, jestli zrovna jejich auto potrebuje opravu.......
Uvazoval jsem o Outbacku v roce 2004, ale to, co jsem projizdel, melo takove podivne gumove rizeni. Pak jsem narazil na vyborne auto s sestivalcem za polovicni cenu a ze Subaru seslo. Podruhe jsem o nem uvazoval v roce 2013, jenze to do nej davali hodne podivne ladenou kontinualni prevodovku Lineatronic. Tak jsem koupil Mazdu. A rok na to tu prevodovku v Subaru vyladily a pry je ted dobra. A interier hodne vylepsili. Jenze ta Mazda jezdi take pekne, takze Subaru ma u me sanci az za nejakych 7 let.
Kdyby to bylo ideální řešení, čekal bych, že to budou používat všichni. Rozhodně motor je to zajímavý.
Ale článek málo upozornil na nevýhody, které logicky také jsou a nelze je bagatelizovat.
Složitější kliková hřídel, lze očekávat její větší namáhání a tím nižší životnost.
Opravte si titulky. Hned první titulky říkají, že vznikl v roce 1996, zatímco nad tím se píše 1966.
zapoměli napsat i pár nevýhod boxerů a to docela zásadních. Třeba to že motor je složitý a drahý na výrobu protože právě protiběžné uspořádání pístů klade velké nároky na kvalitu materiálů a torzní pevnost bloku nebo že se kvůli prachobyčejné gravitaci spodní strana válců opotřebovává více a jinak než vrchní a po sto padesáti tisících nemá ideální kruhovitost.
Vyšší jsou i tepelné ztráty.