Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má brzdu místo plynu a řazení je tělocvik, tak se řídí stoletá laurinka

Zelená laurinka si to štráduje podél žlutého pole a moc jí to sluší. Jízda s ní člověku dokáže, že pionýři motorismu museli být opravdoví frajeři. Moderní řidič zhýčkaný rozmařilostmi jako je střecha, světla nebo jízdní vlastnosti by šel raději pěšky. Vždyť to auto má řadicí páku venku, vedle kabiny!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i42ř82í 62E75r62b24e19n 1383284956657

"Voní letitá kůže, kov, škvařící se olej, namáhaná spojka, spálený benzin. Prý skousne i ten dnešní, pančovaný různými biosložkami a aditivy, vypije ho kolem deseti litrů na sto - najet je trvá ale docela dlouho."

- no on ten dnešní benzín je něco o dost kvalitnějšího než ten rafinérní odpad z počátku století. Kdybyste tehdejší neaditivovaný benzín s oktanovým číslem 50 dal do dnešního auta, ujedete stěží pár set metrů. Naopak dnešní kvalitní benzíny a oleje těmto starým autům, stavěným na tehdejší srágory, nevadí - s výjimkou nutnosti přidávat další aditiva, nahrazující olovo pro motory vyrobené ve 20. až 80. letech.

0/0
22.6.2016 16:21
Foto

J34i69ř98í 18I41n94c54z44é66d80y 2524485711969

lidi hlavne pred 100 lety netusili, ze jizda autem se stane nutnym kazdodenim zlem.:-)

+3/−1
21.6.2016 12:10

J64i63ř58í 50K17o75c72u40r27e14k 6205454605278

Před nějakými 150 lety nebyl automobil. To ale neznamená, že siniční doprava neexistovala. Po ulicích jezdily povozy tažené koňmi či voly, občas se někdo vezl v sedle. Také se někdy stalo, že se potah splašil a řitil se ulicí, nejednou u toho přišli lidé o život. Ale co bylo horší - když takhle v parném létě trochu zapršelo, ale málo na to, aby to ulice spláchlo, to pak byla rychna neboli smrad. Každodenním zlem bylo šmajdat pěšky ve hnoji. Ne každý měl boty a očkování proti tetanu ještě nebylo známo.

+6/0
21.6.2016 12:34

S60t44a51n32i19s21l15a79v 46K12r78e59j64c92a54r 6727886433904

Nu ale to je lidský pokrok a rozvoj vzdělání. Nemusíme chodit tak daleko, stačí porovnat škodu Octavii 1960 a Škodu Octavii 2016. Na radosti prvorepublikových řidičů si nakonec stěžovali i televizní četníci z brněnské pátračky. Osobně je škoda, že se v dnešní době nenajde podnikatel jenž by vyráběl levná auta podle vzoru Fordu T případně prvorepublikové Laurinky. Místo samonosné karoserie, podvozkové šasi s listovými péry(místo plynových tlumičů) nakonec se k moderním listovým perům vrací Volvo u některých svých modelů. Řízení bez posilovače, bez vyhřívaných sedaček. Nové auto za stopadesát tisíc s nostalgií minulosti.

0/0
21.6.2016 16:19

J78i97ř60í 59B86o20č29e91k 6929514945976

plynových tlumičů nebylo třeba, listová pera správně namazaná tlumila dostatečně.

+2/0
21.6.2016 22:37

M94a43r36t82i31n 38N30e38b59e90s83k26ý 7556700577212

Zní to hezky, ale vzhledem k tomu, že i to nejjednodušší auto výbavou oholené na nejnutnější holotu stále musí mít plno věcí, bez kterých se sice průměrně mentálně vybavený a neblbý spotřebitel obejde, ale předpisy mu vnutí TPMS, asistenty pomalu i na mozek a filtry všeho, včetně tělesných pachů řidiče, to vše se do ceny do 150 tis asi nevejde.

0/0
24.6.2016 13:20
Foto

J79i84ř53í 24D75v53o81ř29á98k 5845649210898

První elektromobil 1835 . Pravda od té doby pokrok minimální .

0/0
21.6.2016 19:57

M28a21r37k51é14t82a 25D37v19o32ř44á68č14k41o86v23á 2438143261618

Chci se s ním svézt! Prosím!

0/0
21.6.2016 10:25

Z18d21e17n96ě79k 31W51e61r17n82h46a73r18t 6487405792558

R^

0/0
21.6.2016 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.