Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Má brzdu místo plynu a řazení je tělocvik, tak se řídí stoletá laurinka

Zelená laurinka si to štráduje podél žlutého pole a moc jí to sluší. Jízda s ní člověku dokáže, že pionýři motorismu museli být opravdoví frajeři. Moderní řidič zhýčkaný rozmařilostmi jako je střecha, světla nebo jízdní vlastnosti by šel raději pěšky. Vždyť to auto má řadicí páku venku, vedle kabiny!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98i35ř27í 65E91r65b88e20n 1673124936277

"Voní letitá kůže, kov, škvařící se olej, namáhaná spojka, spálený benzin. Prý skousne i ten dnešní, pančovaný různými biosložkami a aditivy, vypije ho kolem deseti litrů na sto - najet je trvá ale docela dlouho."

- no on ten dnešní benzín je něco o dost kvalitnějšího než ten rafinérní odpad z počátku století. Kdybyste tehdejší neaditivovaný benzín s oktanovým číslem 50 dal do dnešního auta, ujedete stěží pár set metrů. Naopak dnešní kvalitní benzíny a oleje těmto starým autům, stavěným na tehdejší srágory, nevadí - s výjimkou nutnosti přidávat další aditiva, nahrazující olovo pro motory vyrobené ve 20. až 80. letech.

0/0
22.6.2016 16:21
Foto

J12i55ř56í 64I19n85c71z89é65d68y 2444895551929

lidi hlavne pred 100 lety netusili, ze jizda autem se stane nutnym kazdodenim zlem.:-)

+3/−1
21.6.2016 12:10

J12i51ř14í 90K28o50c57u87r24e57k 6565514925278

Před nějakými 150 lety nebyl automobil. To ale neznamená, že siniční doprava neexistovala. Po ulicích jezdily povozy tažené koňmi či voly, občas se někdo vezl v sedle. Také se někdy stalo, že se potah splašil a řitil se ulicí, nejednou u toho přišli lidé o život. Ale co bylo horší - když takhle v parném létě trochu zapršelo, ale málo na to, aby to ulice spláchlo, to pak byla rychna neboli smrad. Každodenním zlem bylo šmajdat pěšky ve hnoji. Ne každý měl boty a očkování proti tetanu ještě nebylo známo.

+6/0
21.6.2016 12:34

S84t15a14n24i17s90l69a62v 87K38r35e87j65c84a61r 6677806793714

Nu ale to je lidský pokrok a rozvoj vzdělání. Nemusíme chodit tak daleko, stačí porovnat škodu Octavii 1960 a Škodu Octavii 2016. Na radosti prvorepublikových řidičů si nakonec stěžovali i televizní četníci z brněnské pátračky. Osobně je škoda, že se v dnešní době nenajde podnikatel jenž by vyráběl levná auta podle vzoru Fordu T případně prvorepublikové Laurinky. Místo samonosné karoserie, podvozkové šasi s listovými péry(místo plynových tlumičů) nakonec se k moderním listovým perům vrací Volvo u některých svých modelů. Řízení bez posilovače, bez vyhřívaných sedaček. Nové auto za stopadesát tisíc s nostalgií minulosti.

0/0
21.6.2016 16:19

J24i20ř56í 74B96o45č16e87k 6329364555726

plynových tlumičů nebylo třeba, listová pera správně namazaná tlumila dostatečně.

+2/0
21.6.2016 22:37

M43a89r59t44i60n 76N63e87b11e15s27k88ý 7466200477782

Zní to hezky, ale vzhledem k tomu, že i to nejjednodušší auto výbavou oholené na nejnutnější holotu stále musí mít plno věcí, bez kterých se sice průměrně mentálně vybavený a neblbý spotřebitel obejde, ale předpisy mu vnutí TPMS, asistenty pomalu i na mozek a filtry všeho, včetně tělesných pachů řidiče, to vše se do ceny do 150 tis asi nevejde.

0/0
24.6.2016 13:20
Foto

J42i76ř67í 82D59v15o86ř39á62k 5775579510738

První elektromobil 1835 . Pravda od té doby pokrok minimální .

0/0
21.6.2016 19:57

M10a20r28k37é61t71a 10D64v78o43ř77á44č69k34o45v76á 2788173241858

Chci se s ním svézt! Prosím!

0/0
21.6.2016 10:25

Z10d10e91n73ě77k 24W91e26r58n33h41a49r11t 6267115492478

R^

0/0
21.6.2016 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.