Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škoda 110 R, se kterou Brežněv soudruhy z ČSSR vyhodil

Lovecké pušky, karlovarský porcelán nebo křišťál byly tradiční dárky, kterými socialistické Československo zahrnovalo sovětské vůdce. Horší to bylo ve chvíli, kdy z Prahy jako výraz nezdolného přátelství putovaly do Kremlu darem české automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C13y91r12i15l 13P79a70v43e95l75k79a 4556312988605

Není divu, sice hezký auto, ale kvalita a jízdní vlastnosti ve srovnání s jiným v Evropě špatné.

0/0
27.5.2016 12:44

Š79t36ě57p77á11n 92B94e24d31n45á49ř 8247840527162

Mě vždycky udivuje jak tihle zapřisáhlí komunisti užívali produkty kapitalismu8-o Jinak Erko je nádherné

+2/0
26.5.2016 15:07

J18a18n 25K96o75n48v83a69l89i28n31k49a 5840931851325

No, upřímně, to auto je opravdu hezké. Některé "renovace" zavání bastlem, přesto je to pěkný kus. A to je tak všechno. Technicky a jízdně to nebyl zázrak ani tehdy. Pokud měl Brežněv k dispozici vozidla ze západu, nedivím se mu, že poslal embéčka zpátky. Patriotismus je na místě, ale v kombinaci s objektivitou.

+3/0
25.5.2016 11:30

M70i98c59h92a29l 47F74r28ý78d17a 1772799693622

Pane Dvořáku, vy opravdu NEJSTE motoristický novinář:-/!!! Kultovní "eRko" v roce 1970 neprošlo žádným faceliftem, ale v tom roce byla zahájena jeho sériová výroba. Auto na obrázku taktéž není moc citlivě zrenovované, jen na první pohled - kontrolní světla, přepínače, znak na kapotě???, přední čelo, pravý přední blatník....

+8/0
24.5.2016 14:16

J65i84ř90í 88E67r71b40e33n 1323214946657

Tak ty hliníkové čudlíky namísto bakelitových by teoreticky mohly být původní. ale knoflíkové kontrolky určitě ne a červené ručičky měřáků už tuplem. Navíc ty budíky by měly mít chromovanou obroučku, jestli se nepletu.

+3/0
25.5.2016 21:04

P67e58t78r 53Č20e29r44m22á78k 9248355599850

Původní jsou, jedná se o prototyp, seriová auta to pak skutečně měla jinak.

0/0
27.5.2016 13:29

P69e42t95r 27Č68e70r13m10á36k 9628465589940

V první části máte pravdu, v druhé nikoliv - jedná se o prototyp a tyto odlišnosti jsou právě autentické.

0/−1
26.5.2016 18:33

M36i23c91h46a76l 47F96r63ý78d25a 1492359953582

Nikoliv pane Čermaku, takový prototyp neexistoval. Je to směs, nikoliv autentický vůz, navíc necitlivě "přikrášlený" některými detaily. Bohužel.

0/−1
26.5.2016 22:10

P45e56t83r 50Č59e40r13m96á38k 9438165639500

Ale samozřejmě že existoval, doplňte si informace ;-)

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2011112202

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/10441-110r-prototyp/

0/0
26.5.2016 23:08

M91i65c41h94a42l 94F25r92ý31d30a 1422469873622

Pane Čermáku, všechno na internetu nenajdete...

A. Pavlůsek / O. Pavlůsek: ŠKODA 110RCoupé

M. R. Cedrych / L. Nachtman: ŠKODA - auta známá i neznámá

archiv Škoda Auto...

0/0
27.5.2016 10:21

P32e90t27r 56Č90e71r21m67á52k 9528225869270

A toto je dokonce tak známá věc že jí najdete i na internetu, věřím že jste to již nastudoval a esistenci prototypů tedy zaznamenal. Původní fota ze 70tých let jsou totiž důkazem za tisíce slov. ;-)

Jinak obě tyto knihy (tu druhou dokonce ve dvou vydání) samozřejmě vlastním, akorát mi uchází co tím básník chtěl říci ;-)

0/0
27.5.2016 13:13

P90e38t83r 57Š39ů23n96a 3151964475303

Škoda 110R, moje první auto a zablnul jsem si s ním tenkrát dost. Skoro 150 jsem měl na budíku, ale nevydržela to tehdy vrtule chlazení a jedna lopatka behem mžiku posbírala všechny ostatní. V roce 1996 mi ho máma koupila v 18ti nám za 19tkč :-)

+4/0
24.5.2016 13:30

J16i40ř80í 64K24o36c50u13r70e77k 6805164215868

Škoda, že se tehdy z rozhodnutí RVHP, nemohly v ČR vyrábět větší objemy. Velkosériově, když toho bylo pár set kusů ročně, tak to nevadilo. Tomu Erku by vyloženě slušel inovovaný tatrovácký dvoulitr.

+4/−1
24.5.2016 13:13

J24i90ř38í 33E23r87b82e55n 1763334646467

RVHP do toho nemluvilo. Tohle bylo čistě rozhodnutím československých činitelů, že se u škodovek přes 1300 ccm nešlo - ono už tenkrát bylo trochu problém sehnat půl miliardy na novou motorárnu.

+2/−1
25.5.2016 21:07

J71a12r33e89k 56K34a53l95i50v60o90d56a 7536253111186

Ten zasloužil tak drátem do oka...

+7/0
24.5.2016 13:03

M25a48r20t31i72n 70M25u31r68c80i83n58a 5468606626565

Komunisticke hovado to bylo... ani ne clovek ... a oni mu lezli do zadnice s dary jako je tenhle.

+10/0
24.5.2016 12:57

M10a77r64e48k 79K80l30u55f62a 3248464634106

Chybí mi na tomhle kusu ty správné kolové poklice.

https://media.novinky.cz/926/449261-original1-bz2r3.jpg

0/−1
24.5.2016 12:35

T81o79m96á86š 74D40v38o23ř42á72k 7105856127311

To jste musel ale pár let počkat...

+1/0
24.5.2016 13:16

P75a49v93e58l 88P96o43s55p75í60š61i38l 3431274633685

Jak recyklovat 5 let stary clanek

http://auto.idnes.cz/auta-sovetskych-statniku-skodovka-pro-brezneva-rolls-pro-chruscova-packard-pro-stalina-g6t-/auto_ojetiny.aspx?c=A110405_132753_auto_ojetiny_fdv

+3/0
24.5.2016 11:49

R57a34d61e30k 85P11a86s71t71o29r 3346435666143

R-ko je krásný ale to víčko nádrže ho dost kazí. Neni nad chromovanou lištu ze stovky kde bylo víčko schované ve znáčku.

0/0
24.5.2016 11:25
Foto

R63a62d76e58k 54V15o67j64á56č65e65k 5353149453344

Ta hudba u videa je otravná. Člověk si chce poslechnout motor a do toho hraje takový country s**t.

+2/0
24.5.2016 11:10

H45a95n20a 58S73k24o75u34m80a44l74o62v32á 5860697712

Tak Brežněv byl Ukrajinec asi jako Konrad Henlein Čech. :-/

+4/0
24.5.2016 10:54

T10o88m70á96š 98D60v84o72ř57á11k 7925766957631

:-)

0/0
24.5.2016 13:17

A60l96e51š 46K36ř33í24ž84e92k 6887870373947

Ale on opravdu byl Ukrajinec.

+3/0
24.5.2016 13:18

J23a78n 52S44e77m86i92k 4654457422489

Dneska nadherne retro 70.let.

ale ve sve dobe byl tenhle sportak jen symptomem neuveritelneho zastaravani ceskeho auromobiloveho prumyslu (a prumyslu obecne)- staci se podvivat na porobne "lidove sportaky" ktere se ve stejne dobe delaly na zapade

+1/−4
24.5.2016 10:53

J34a83n 20S46e10m71i31k 4974387262829

P.S. ted me napada- dobrou ilustraci pokracovani trendu upadku byl nastupce 110R- Skoda Rapid.

To bylo opravdu i z hlediska designu smutnou vizitkou upadku

+1/−2
24.5.2016 11:00

A77n21d84r59e45j 57M25a94s81a18r71y64k 9700923156660

i na tu dobu to byl srot ... co je na tom aute hezke kdyz to jenom kopiruje porsche, jak i tady par lidi zminuje.... to je cele co soudruzi dokazali? nepovedena kopie porsche a jeste s motorem ze sekacky??? zasrana doba v ktere lidi zili nedovolila vubec nic.... blyl bych z toho... tyto auta by mneli upadnout do zapomenuti a vubec se stim nechlubit ze nekdy neco takoveho vzniklo.

+3/−19
24.5.2016 10:08

D60a39n62i28e49l 53S94o15b17o17t35a 9289674236180

Zatímco dnes se design ani technika aut nekopírují, co? ;-D Být tebou, tak než nadávat na dobu minulou, raději se zaměř na svůj pravopis.

+14/0
24.5.2016 10:12

M72a18r32t79i40n 73H24a29l71á85š40e90k 2720172958494

Jenže má pravdu. Doba minulá neměla vůbec žádná pozitiva.

+3/−4
24.5.2016 10:16

J66i57r73k13a 72H59o32n72c33ů 2884254591818

Blbost.

+1/−1
26.5.2016 19:09
Foto

J73i59ř71í 86K33r85a19t27ě64n19a 1751452207897

Krititujete něco co jste nezažil? Jel jste někdy v té škodovce?

+2/0
24.5.2016 10:18

M42a18r61t31i96n 21H67a67l69á92š20e44k 2220842598564

Ve škodě 11O , SPZ ACC 15 12 jsem v roce 1986 emigroval s manželkou a šestiměsíční dcerou do NSR. Za tři měsíce, jsem si tam koupil Audi 80 GLS. Myslel jsem, že mám nejlepší auto ve vesmíru, jezdil jsem i 10 metrů koupit noviny...Koupil jsem ji za 2000 DM a před odletem do Kanady , v roce 1990 prodal na Šumavu za 2500 DM.

+3/−3
24.5.2016 10:25
Foto

J51i58ř63í 47K97r35a68t13ě49n31a 1861312127487

Zajimavé.

0/0
24.5.2016 10:54

M97a66r62t68i89n 64H70a66l27á48š23e15k 2890772768874

Jestli myslíte tu cenu, moc zajímavé to není, ale logické. Po pádu bolševika a otevření hranic, šly ceny ojetých vozů ze Západu prodce nahoru.

+1/0
24.5.2016 11:11

A33n67d17r66e26j 80M72a91s16a48r57y81k 9750333456650

bohuzel ano... je v tom malo mista rve to jako krava a vubec to nejede... je v tom vedro nebo zima.... vzdyt je to naprosto priserne auto....

+3/−6
24.5.2016 10:43
Foto

J31i94ř52í 81K53r94a93t85ě83n40a 1251332917457

110 R měl můj strejda a nezaznamenal jsem tyhle tyhle problémy.

+4/0
24.5.2016 10:55

A90l35e61š 57K62ř62í94ž80e80k 6847880753837

Víš z čeho bych já "BLYL"? Třeba ze slova "MNELI". A z několika dalších...;-D

+8/0
24.5.2016 13:20
Foto

M31i82r85o65s48l10a69v 57S31t30e28i70n82e69r 4500232660926

Chcete zdvojnásobit prodejni cenu své Škody 130R? Nabídněte ji s plnou nádrží!

To byl britský tip, Škoda s vyloženě nebezpečnými jízdními vlastnostmi byla v GB na posměch.

+6/−5
24.5.2016 9:45

M55a38r34t88i73n 96H94a29l49á75š23e67k 2900642328534

Tyhle škodovky v Kanadě sice nejezdí, ale nějakým omylem se tam v 80.letech dodalo několik stodvacítek..... V zimě to asi nikomu nikdy nechytlo.

0/−2
24.5.2016 10:09

T92o49m30á73š 89D45v92o95ř52á27k 7475526107971

Tady:

http://auto.idnes.cz/skoda-v-kanade-a-usa-0of-/auto_ojetiny.aspx?c=A120828_140716_auto_ojetiny_hig

0/0
24.5.2016 13:21

P19a81v43l66a 57K61v72a59p48i44l43o85v18á 7939258224987

To není vtip na erko, ale na Škodovky té doby obecně.

+3/0
24.5.2016 10:57

M64a56r28e30k 28K70l90u42f17a 3118824744516

Ještě také v Británii kolovala hádanka, proč má Škoda vyhřívané zadní sklo....

Aby majitele při tlačení auta nezábly ruce.

+2/0
24.5.2016 12:26

P28e69t51r 28K84n75ě50b38o17r41t 3831420

Poslední hezká škodovka.

+9/−2
24.5.2016 9:39

J11o84s40e13f 36H97ř80e39b27í82č94e80k 7766893210512

Pokud hodnotíte výrobky Automobilových závodů, národní podnik (AZNP), tak máte zcela určitě pravdu. Řada Š 105, 120, 130 se moc nepovedla.

+3/0
24.5.2016 10:32

J34o49s59e88f 84H95ř25e72b44í89č18e48k 7716703570252

Ještě jsem zapomněl na favorita, ale ten taky nebyl na konci 80. let zrovna průlomovým modelem.

0/−1
24.5.2016 10:42

R43o86b27e84r59t 38G80o12r12c 6442333453

Tak v dnešní době jako veterán dobrý, ale na tehdejší dobu... se ani Brežněvoj nedivím, výkon o ničem, jízdní vlastnosti katastrofální, prostoru uvnitř jak v hodinkách a o spolehlivosti ani nemluvě.

+9/−2
24.5.2016 9:25

J73a69r50o93m64í97r 13K66r80á94l 4570149694669

Pokud si přepočtete výkon na hmotnost, pak ten rozdíl není nijak velký. Téměř dvakrát těžší Golf III měl 72 kW, zatímco o pár let starší škodovka 46 kW.

+2/−1
24.5.2016 9:40

J68i46ř89í 41S67c55h35w78a47c89h 8728354908956

téměř dvakrát těžší? Golf III měl do 1700 kg opravdu hoooodně daleko....

0/0
24.5.2016 11:58

J67a57r86o49m71í79r 97K73r49á23l 4830729674899

Golf III variant 1655 kilo a 66 kW (1,9 TDI), Š110R 1200 kilo a 46 kW. Rozdíl minimální. No a když vezmete Golf první generace, měl stejnou hmotnost a motor od 37 kW, takže ještě slabší.

+4/−1
24.5.2016 12:16

J44i48ř38í 23K24o92c68u43r22e69k 6765764195948

No a co třeba porovnávat buď zákaldní verze nebo sportovně upravené verze? Porovnat základní motorizaci a sportovní?

Nejsilnější verze jedničkového Golfa měla 82 kW při hmotnosti 970 kg. Pokud budeme srovnávat eRko se současným golfem, tak bychom měli vzít rovněž eRko s výkonem 221 kW

0/0
24.5.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.