Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Škoda 110 R, se kterou Brežněv soudruhy z ČSSR vyhodil

Lovecké pušky, karlovarský porcelán nebo křišťál byly tradiční dárky, kterými socialistické Československo zahrnovalo sovětské vůdce. Horší to bylo ve chvíli, kdy z Prahy jako výraz nezdolného přátelství putovaly do Kremlu darem české automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C51y35r29i88l 57P20a98v97e62l49k88a 4616462918915

Není divu, sice hezký auto, ale kvalita a jízdní vlastnosti ve srovnání s jiným v Evropě špatné.

0/0
27.5.2016 12:44

Š69t91ě74p66á66n 90B30e30d97n72á37ř 8667380557612

Mě vždycky udivuje jak tihle zapřisáhlí komunisti užívali produkty kapitalismu8-o Jinak Erko je nádherné

+2/0
26.5.2016 15:07

J17a44n 14K91o66n32v85a26l80i55n69k53a 5380521711475

No, upřímně, to auto je opravdu hezké. Některé "renovace" zavání bastlem, přesto je to pěkný kus. A to je tak všechno. Technicky a jízdně to nebyl zázrak ani tehdy. Pokud měl Brežněv k dispozici vozidla ze západu, nedivím se mu, že poslal embéčka zpátky. Patriotismus je na místě, ale v kombinaci s objektivitou.

+3/0
25.5.2016 11:30

M60i21c93h49a50l 46F49r83ý91d83a 1672379673362

Pane Dvořáku, vy opravdu NEJSTE motoristický novinář:-/!!! Kultovní "eRko" v roce 1970 neprošlo žádným faceliftem, ale v tom roce byla zahájena jeho sériová výroba. Auto na obrázku taktéž není moc citlivě zrenovované, jen na první pohled - kontrolní světla, přepínače, znak na kapotě???, přední čelo, pravý přední blatník....

+8/0
24.5.2016 14:16

J22i35ř70í 95E20r43b10e38n 1573864766357

Tak ty hliníkové čudlíky namísto bakelitových by teoreticky mohly být původní. ale knoflíkové kontrolky určitě ne a červené ručičky měřáků už tuplem. Navíc ty budíky by měly mít chromovanou obroučku, jestli se nepletu.

+3/0
25.5.2016 21:04

P52e80t50r 20Č73e59r53m44á83k 9938895939490

Původní jsou, jedná se o prototyp, seriová auta to pak skutečně měla jinak.

0/0
27.5.2016 13:29

P23e94t63r 54Č26e48r93m41á22k 9288115279260

V první části máte pravdu, v druhé nikoliv - jedná se o prototyp a tyto odlišnosti jsou právě autentické.

0/−1
26.5.2016 18:33

M27i11c51h49a77l 92F20r92ý58d72a 1582489133262

Nikoliv pane Čermaku, takový prototyp neexistoval. Je to směs, nikoliv autentický vůz, navíc necitlivě "přikrášlený" některými detaily. Bohužel.

0/−1
26.5.2016 22:10

P26e92t75r 67Č90e86r11m30á48k 9598255629330

Ale samozřejmě že existoval, doplňte si informace ;-)

http://www.skoda110r.com/view.php?cisloclanku=2011112202

http://skoda-virt.cz/cz/auta/specialy/10441-110r-prototyp/

0/0
26.5.2016 23:08

M31i18c14h85a18l 97F55r58ý35d28a 1662929483542

Pane Čermáku, všechno na internetu nenajdete...

A. Pavlůsek / O. Pavlůsek: ŠKODA 110RCoupé

M. R. Cedrych / L. Nachtman: ŠKODA - auta známá i neznámá

archiv Škoda Auto...

0/0
27.5.2016 10:21

P71e29t84r 69Č94e53r89m54á38k 9958115179500

A toto je dokonce tak známá věc že jí najdete i na internetu, věřím že jste to již nastudoval a esistenci prototypů tedy zaznamenal. Původní fota ze 70tých let jsou totiž důkazem za tisíce slov. ;-)

Jinak obě tyto knihy (tu druhou dokonce ve dvou vydání) samozřejmě vlastním, akorát mi uchází co tím básník chtěl říci ;-)

0/0
27.5.2016 13:13

P57e35t24r 50Š29ů38n43a 3931404355503

Škoda 110R, moje první auto a zablnul jsem si s ním tenkrát dost. Skoro 150 jsem měl na budíku, ale nevydržela to tehdy vrtule chlazení a jedna lopatka behem mžiku posbírala všechny ostatní. V roce 1996 mi ho máma koupila v 18ti nám za 19tkč :-)

+4/0
24.5.2016 13:30

J49i44ř26í 18K28o47c27u41r72e29k 6185804935878

Škoda, že se tehdy z rozhodnutí RVHP, nemohly v ČR vyrábět větší objemy. Velkosériově, když toho bylo pár set kusů ročně, tak to nevadilo. Tomu Erku by vyloženě slušel inovovaný tatrovácký dvoulitr.

+4/−1
24.5.2016 13:13

J95i76ř62í 36E64r24b40e78n 1123534506847

RVHP do toho nemluvilo. Tohle bylo čistě rozhodnutím československých činitelů, že se u škodovek přes 1300 ccm nešlo - ono už tenkrát bylo trochu problém sehnat půl miliardy na novou motorárnu.

+2/−1
25.5.2016 21:07

J69a40r77e96k 34K42a85l89i39v69o12d49a 7206213861826

Ten zasloužil tak drátem do oka...

+7/0
24.5.2016 13:03

M69a32r25t62i93n 42M47u44r54c97i62n71a 5248846306845

Komunisticke hovado to bylo... ani ne clovek ... a oni mu lezli do zadnice s dary jako je tenhle.

+10/0
24.5.2016 12:57

M38a26r92e75k 56K12l88u39f83a 3688544194866

Chybí mi na tomhle kusu ty správné kolové poklice.

https://media.novinky.cz/926/449261-original1-bz2r3.jpg

0/−1
24.5.2016 12:35
Foto

T33o65m61á73š 30D67v24o70ř80á61k 7545776837641

To jste musel ale pár let počkat...

+1/0
24.5.2016 13:16

P85a97v40e91l 76P97o87s64p89í35š58i65l 3751554683595

Jak recyklovat 5 let stary clanek

http://auto.idnes.cz/auta-sovetskych-statniku-skodovka-pro-brezneva-rolls-pro-chruscova-packard-pro-stalina-g6t-/auto_ojetiny.aspx?c=A110405_132753_auto_ojetiny_fdv

+3/0
24.5.2016 11:49

R15a12d63e74k 10P87a74s48t57o32r 3556645706123

R-ko je krásný ale to víčko nádrže ho dost kazí. Neni nad chromovanou lištu ze stovky kde bylo víčko schované ve znáčku.

0/0
24.5.2016 11:25
Foto

R31a94d93e56k 21V55o28j82á55č78e94k 5553669723194

Ta hudba u videa je otravná. Člověk si chce poslechnout motor a do toho hraje takový country s**t.

+2/0
24.5.2016 11:10

H39a41n64a 14S14k16o85u27m77a61l32o33v39á 5130117592

Tak Brežněv byl Ukrajinec asi jako Konrad Henlein Čech. :-/

+4/0
24.5.2016 10:54
Foto

T39o41m44á70š 87D63v53o60ř73á12k 7925566447911

:-)

0/0
24.5.2016 13:17

A54l19e79š 91K89ř58í46ž35e38k 6467270903877

Ale on opravdu byl Ukrajinec.

+3/0
24.5.2016 13:18

J70a93n 76S65e59m31i48k 4914537172439

Dneska nadherne retro 70.let.

ale ve sve dobe byl tenhle sportak jen symptomem neuveritelneho zastaravani ceskeho auromobiloveho prumyslu (a prumyslu obecne)- staci se podvivat na porobne "lidove sportaky" ktere se ve stejne dobe delaly na zapade

+1/−4
24.5.2016 10:53

J76a94n 70S75e50m59i55k 4214247842159

P.S. ted me napada- dobrou ilustraci pokracovani trendu upadku byl nastupce 110R- Skoda Rapid.

To bylo opravdu i z hlediska designu smutnou vizitkou upadku

+1/−2
24.5.2016 11:00

A86n41d84r92e31j 67M48a82s96a44r58y26k 9360683856410

i na tu dobu to byl srot ... co je na tom aute hezke kdyz to jenom kopiruje porsche, jak i tady par lidi zminuje.... to je cele co soudruzi dokazali? nepovedena kopie porsche a jeste s motorem ze sekacky??? zasrana doba v ktere lidi zili nedovolila vubec nic.... blyl bych z toho... tyto auta by mneli upadnout do zapomenuti a vubec se stim nechlubit ze nekdy neco takoveho vzniklo.

+3/−19
24.5.2016 10:08

D98a78n78i41e32l 69S87o47b82o25t69a 9409674706760

Zatímco dnes se design ani technika aut nekopírují, co? ;-D Být tebou, tak než nadávat na dobu minulou, raději se zaměř na svůj pravopis.

+14/0
24.5.2016 10:12

M40a41r58t79i91n 59H72a88l62á97š32e49k 2930932968354

Jenže má pravdu. Doba minulá neměla vůbec žádná pozitiva.

+3/−4
24.5.2016 10:16

J27i33r32k85a 34H81o84n36c18ů 2104624321438

Blbost.

+1/−1
26.5.2016 19:09
Foto

J29i65ř66í 37K14r89a55t59ě37n53a 1811292867287

Krititujete něco co jste nezažil? Jel jste někdy v té škodovce?

+2/0
24.5.2016 10:18

M68a42r17t88i24n 42H30a74l42á42š53e52k 2180552338964

Ve škodě 11O , SPZ ACC 15 12 jsem v roce 1986 emigroval s manželkou a šestiměsíční dcerou do NSR. Za tři měsíce, jsem si tam koupil Audi 80 GLS. Myslel jsem, že mám nejlepší auto ve vesmíru, jezdil jsem i 10 metrů koupit noviny...Koupil jsem ji za 2000 DM a před odletem do Kanady , v roce 1990 prodal na Šumavu za 2500 DM.

+3/−3
24.5.2016 10:25
Foto

J16i33ř63í 88K10r74a88t29ě38n36a 1681312367777

Zajimavé.

0/0
24.5.2016 10:54

M72a57r80t98i65n 49H88a40l29á25š53e15k 2320452628704

Jestli myslíte tu cenu, moc zajímavé to není, ale logické. Po pádu bolševika a otevření hranic, šly ceny ojetých vozů ze Západu prodce nahoru.

+1/0
24.5.2016 11:11

A57n12d16r29e97j 57M31a79s94a14r52y16k 9230353236910

bohuzel ano... je v tom malo mista rve to jako krava a vubec to nejede... je v tom vedro nebo zima.... vzdyt je to naprosto priserne auto....

+3/−6
24.5.2016 10:43
Foto

J48i73ř21í 26K74r44a97t52ě96n50a 1831742577797

110 R měl můj strejda a nezaznamenal jsem tyhle tyhle problémy.

+4/0
24.5.2016 10:55

A59l44e24š 15K90ř16í59ž77e74k 6657370823507

Víš z čeho bych já "BLYL"? Třeba ze slova "MNELI". A z několika dalších...;-D

+8/0
24.5.2016 13:20
Foto

M43i68r93o36s76l18a39v 78S19t52e23i96n46e84r 6408844983155

Chcete zdvojnásobit prodejni cenu své Škody 130R? Nabídněte ji s plnou nádrží!

To byl britský tip, Škoda s vyloženě nebezpečnými jízdními vlastnostmi byla v GB na posměch.

+6/−5
24.5.2016 9:45

M34a39r20t39i93n 36H63a89l97á85š57e67k 2600482108784

Tyhle škodovky v Kanadě sice nejezdí, ale nějakým omylem se tam v 80.letech dodalo několik stodvacítek..... V zimě to asi nikomu nikdy nechytlo.

0/−2
24.5.2016 10:09
Foto

T69o69m55á16š 24D80v31o13ř50á14k 7445956477911

Tady:

http://auto.idnes.cz/skoda-v-kanade-a-usa-0of-/auto_ojetiny.aspx?c=A120828_140716_auto_ojetiny_hig

0/0
24.5.2016 13:21

P62a41v89l34a 52K82v45a19p39i82l96o81v81á 7759888204667

To není vtip na erko, ale na Škodovky té doby obecně.

+3/0
24.5.2016 10:57

M65a38r84e46k 40K16l38u44f77a 3338954574716

Ještě také v Británii kolovala hádanka, proč má Škoda vyhřívané zadní sklo....

Aby majitele při tlačení auta nezábly ruce.

+2/0
24.5.2016 12:26

P32e23t84r 62K89n19ě74b97o16r19t 3531270

Poslední hezká škodovka.

+9/−2
24.5.2016 9:39

J86o20s95e84f 96H34ř30e67b38í55č84e80k 7356333550532

Pokud hodnotíte výrobky Automobilových závodů, národní podnik (AZNP), tak máte zcela určitě pravdu. Řada Š 105, 120, 130 se moc nepovedla.

+3/0
24.5.2016 10:32

J93o46s53e10f 41H16ř86e48b19í58č61e13k 7566753560622

Ještě jsem zapomněl na favorita, ale ten taky nebyl na konci 80. let zrovna průlomovým modelem.

0/−1
24.5.2016 10:42

R86o39b31e61r21t 57G67o36r20c 6602473123

Tak v dnešní době jako veterán dobrý, ale na tehdejší dobu... se ani Brežněvoj nedivím, výkon o ničem, jízdní vlastnosti katastrofální, prostoru uvnitř jak v hodinkách a o spolehlivosti ani nemluvě.

+9/−2
24.5.2016 9:25

J54a55r17o14m38í49r 73K59r65á59l 4800429194649

Pokud si přepočtete výkon na hmotnost, pak ten rozdíl není nijak velký. Téměř dvakrát těžší Golf III měl 72 kW, zatímco o pár let starší škodovka 46 kW.

+2/−1
24.5.2016 9:40

J78i20ř85í 20S18c75h51w38a14c78h 8698684238726

téměř dvakrát těžší? Golf III měl do 1700 kg opravdu hoooodně daleko....

0/0
24.5.2016 11:58

J83a42r52o73m78í75r 87K71r56á17l 4570489714279

Golf III variant 1655 kilo a 66 kW (1,9 TDI), Š110R 1200 kilo a 46 kW. Rozdíl minimální. No a když vezmete Golf první generace, měl stejnou hmotnost a motor od 37 kW, takže ještě slabší.

+4/−1
24.5.2016 12:16

J23i23ř78í 64K12o39c25u57r71e40k 6495604905468

No a co třeba porovnávat buď zákaldní verze nebo sportovně upravené verze? Porovnat základní motorizaci a sportovní?

Nejsilnější verze jedničkového Golfa měla 82 kW při hmotnosti 970 kg. Pokud budeme srovnávat eRko se současným golfem, tak bychom měli vzít rovněž eRko s výkonem 221 kW

0/0
24.5.2016 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.