Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford posílá Evropě upravený Edge. Musel mu na to extra vymódit kufr

Kdysi okrajový segment, pro dnešní dobu objevený před dvaceti lety, teď válcuje světové prodeje. SUVčka se valí ze všech stran, jen loni se jich na světě prodalo osm milionů. Některé značky už obyčejná auta z nabídky téměř vymýtily a jiné se na to chystají. Z okraje (anglicky „edge“) se tak posunuly do středu dění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i32ř84í 29S80c60h20w96a96c21h 8218694618826

tak tomu závěru "....210 koní mu ale moc věřit nechcete....." věřím.

Tato "americká kára" se totiž se svou slabší motorizací v poměru hmotnost včetně řidiče/výkon 14,5 kg/kW téměř vyrovná Octavii s litrovým tříhrnkem (14,4 kg/kW), jež je místními diskutéry tak "oblíbený"! ;-)

A silnější motorizace s 12,7 kg/kW se bravurně dotahuje na Superba s 1.4TSI (taktéž 12,7 kg/kW), údajně s naprosto "nemožnou" motorizací.....

A to mají obě "sekačkové" škůdky asi tak o čtvrtinu menší aerodynamický odpor.... ale to je vlastně jedno, protože se prý trochu více naložené snad ani nerozjedou a diskutéři by je museli tlačit....;-D

Ale co budou dělat s tímto dvoutunovým macíkem?

0/0
19.5.2016 23:13

H85o22n63z55a 15V47o75r55á25č48e60k 6339441449203

kW nejedou, důležitější jsou newtony, prepocitej to na ně a budeš mít úplně jiný výsledek

0/0
20.5.2016 10:27

J65a35n 79K92o98n88v47a67l56i20n64k21a 5250861581265

No jo, ale to se mu "nehodí do krámu". Potřeboval si kopnout do těch, kteří nepovažují tříválcové a jiné oturbené skvosty za modly.

0/0
20.5.2016 14:11

J74i87ř50í 33S12c83h52w20a85c11h 8518754698806

ale Jene, snad taky nevěříš tomu nesmyslu, že jedou newtony (přesněji newtonmetry Nm) a ne kilowatty? A já mysel, že tyto základy fyziky máš v malíčku. ;-)

Samozřejmě, že Voráčkovo tvrzení je nesmysl.

Jedou totiž newtonmetry při nějakých otáčkách a to je co? No přece výkon čili KILOWATTY!

Takže motor, který dává například 100 Nm při 4000 otáčkách dává naprosto stejný výkon jako motor, který dává 200 Nm při 2000 otáčkách a světe div se, oba motory (po zpřevodování) poženou vpřed auto naprosto stejnou sílou (stejnou rychlostí) a to přesto, že dávají jiné Nm! A bude to právě proto, že v té chvíli mají STEJNÝ VÝKON (ty kilowatty) ;-)

No samozřejmě, že turbobenzín bude oproti dieselu pro stejný výkon točit více otáček, protože , má menší krouťák, ale atmosférický benzíňák stejného výkonu by na tom byl ještě hůř a musel by točit ještě více.

Takže to co jsem napsal nahoře je prostě pravda! O tom jakou bude mít auto dynamiku rozhoduje poměr kg/kW nikoliv kg/Nm - tečka

+2/0
20.5.2016 18:03

J30i37ř74í 62S86c55h85w88a68c83h 8968744958976

ještě doplním, že tříválce nejsou moje modly, jen uvádím na pravou míru ty nesmyslné a směšné výkřiky jako:

Tříválec? To je přece motorek do ostřikovače....;-D

Litrový motor? Vždyť to se ani nerozjede....;-D

Turbomotor? Vždyt to má zvuk vysavače...;-D

a další podobné klišé z minulého století....;-D

a do jejich šiřitelů, pokud si to nenechají vymluvit, s potěšením takto virtuálně "kopnu" ;-)

0/0
20.5.2016 22:41

M93a82r64t40i38n 89K43a57r56á92s85e62k 9508373818228

OK, "newtonu" maji ty mala turba podstatne vice nez vetsi atmosfery....

Treba solidni 1,6 GDI od Hyundai/Kia ma kroutak 163 NM (pripominam ze to neni zdaleka zakladni motorizace, ale vrchol nabidky.

Uplne nejslabsi mozny motor v Octavii - 1,2 TSI 63kW ma kroutak 160 NM (prakticky stejny), novejsi motor do sekacky (1.0 TSI) ma kroutak 200 NM. A pridejme jeste k tomu to, ze v tech maly TSI mate plny kroutak k dispozici od 1400 otacek (1,2) nebo 2000 (1.0), zatimco u 1,6 GDI od 4 850 otacek... (tj pri bezne jizde mate u TSI k dispozici plny kroutak, abyste ho dostal z atmosfery, tak si musit hrat na zavodnika)

0/0
27.5.2016 9:57

M87a94r90t86i39n 43N82e49b33e70s70k87ý 7976810487152

Už v tom vidím ty blonďaté maminy před školkou s úžasným pocitem bezpečí....

+2/0
19.5.2016 17:14

J18a56n 21K90o27n86v45a40l90i85n78k28a 5690101911455

Závist? Když máte ženu a dítě rád, je logické chtít, aby byly v bezpečí. Když by měl do nich nějaký jouda vrazit, tak ať sedí v pořádném autě.

0/0
20.5.2016 14:20

T61o85m71á19š 78V15a20l64d48e80r 7893150289

Nejde tak o závist, jako spíše, že neumí s mastodontem zaparkovat, pokud nemá robota apod. Nepoužívají blinkry. A je to přesně trefa kdo tam sedí.Typická skupina. Nic víc. Nic míň. Hlavně parkují přímo před školou na silnici, když mají opodál parkoviště. Ráno ještě pochopím, odpoledne už nikoliv.

+2/0
22.5.2016 18:18

J72i68r57i 20G47a57z42d79a 8704303694184

Predrazeny.věku to je na úrovni vyšších výbav rav a cx5

0/0
19.5.2016 11:12

D54a56n48i57e13l 30K62r70o78n52e46r 7954764956387

Rekl bych, ze se cela posledni generace Fordu celkem povedla.

0/0
19.5.2016 10:42

O50n11d36r78e15j 54M35a71r23e20c70e59k 3610438120815

no kdyz jsem si prcetl nadpis tak me srdce zaplesalo, ze do evropy miri poradnej americkej stroj. Pak jsem si ho prohledl a trosku me nadseni vychladlo. Predek super. Ten je povedenej. ALE: zadek je jak impreza nebo lancer sportback ci jak se to jmenuje a ten stredovej panel s tema prazdnejma mistama je teda extra hnus....

0/0
19.5.2016 10:38

Z25d50e48n70ě59k 63D26u90f77e68k 2514564938

Vypadá to dobře.:-P

0/0
19.5.2016 10:35

M21i23l70a61n 13K39r68o93u89p13a 1104306752439

Nevím jaké máte iluze o amerických silnicích, ale obecně to není to žádná hitparáda a nastavená maximální rychlost 75 mil/hod (navíc pouze v některých státech) je většinou přiměřená. Před dvěma roky jsem tohle auto dostal nové v půjčovně s asi 16-ti mílemi na tachometru. Nejsem právě Ford enthusiasta, ale tohle auto mě opravdu zaujalo. Američani si u svých vozů obvykle libují v jednoduchosti (například mechanický tempomat mě vyvádí z klidu pokaždé když mi zmizí pedál pod nohou...), ale tady byla spousta technických vychytávek, auto bylo neskutečně pohodlné a mělo výborný výhled na všechny strany. Navíc mě zaujalo, že celá středová konzole byla dotyková a jemně podsvícená. Autor článku píše, že je dobře, že tlačítka zůstala mechanická. Mě to přijde jako škoda, protože to bylo opravdu moc elegantní a po krátkém seznámení příjemně funkční. Cena auta je vysoká, ale za mě zajímavý tip. Když nad tím přemýšlím, tak z těch desítek vozů, které jsem si tam v půjčovnách kdy půjčoval včetně Mustangů atd., se mi právě tohle auto vrylo do paměti jako opravdu moc příjemné.

0/0
19.5.2016 10:28

J92i59n13d18ř44i49c64h 80M35o56r67á90v46e20k 87M 3365843835246

Se divím, že to nemá litrový motor s pěti turby..

0/−1
19.5.2016 10:24

J92i59ř45í 90S81c98h51w55a56c58h 8668594428496

a který to má?

0/0
19.5.2016 12:27

J56i83n19d47ř48i58c75h 56M42o44r14á45v48e32k 83M 3115753245466

Nebojte brzo bude..Už ted se dělají litrové motory s přeplňováním..Je jedno, že to má zvuk vysavače nebo vytuněné sekačky na trávu, hlavně, že plní emise..

+1/0
19.5.2016 13:53

J60i24ř98í 10S67c27h62w50a22c35h 8788974108406

bože, zase ty klasické bláboly o "sekačkách" a "vysavačích"....Rv

nejen že takový zvuk vůbec nemají, ale i kdyby měly, tak je to úplně jedno, protože motory se do auta primárně nedávají kvůli "zvuku", není to totiž piáno, ale kvůli tomu, aby to auto rozpohyboval a to tyto motory dělají dost dobře....leckdy mnohem, lépe než v maximu stejně výkonné atmosféry :-P

+1/0
19.5.2016 17:40

J14i69n41d52ř75i45c75h 69M27o13r13á55v76e62k 13M 3335713565906

Tak to jsou pěkné bláboly..Zkuste se projet třeba s 1.2 HTP (47 KW) a 1.4 (63 KW)..Rozdíl jasně uslyšíte a časem ho uvidí i Vaše peněženka..

0/0
20.5.2016 6:56

J45i95ř88í 41S83c18h79w30a95c34h 8448164648166

tak pokud sis nevšiml, tak téma vlákna je o PŘEPLŇOVANÝCH "sekačkách a vysavačích". Má snad 1.2 HTP těch pět turb? Nemá ani jedno! 1.2HTP je prostě malá ATMOSFÉRA, takže porovnávat ji s 1.4 v tomto kontextu je nesmysl.

0/0
20.5.2016 9:45

T44o17m28á23š 69V33a47l10d83e54r 7803960639

jenomže srovnáváte trojhrnek první generace, kde se ani konstruktéři moc nesnažili. A čtyřhrnek. Mimochodem HTP mělo vyšší Nm na úkor pár kilowatům. Proto HTP Nynější litrové tříhrnky budou o moc slabší a nedosáhnou nad 100Nm. To že konstruktéři 1.2 HTP odflákli, nemění, že nápad byl vynikající. Dnešní trojhrnky mají i jiné úhlové postavení ojnic na kljkovce než HTP a jsou proto kultivovanější.

0/0
22.5.2016 18:26
Foto

P70a84v87e18l 12K16a50l18u94s 6174806106672

Tyto motory jsou nízkootáčkové a mají hluboký tón. Nenadávají náhodou příznivci formule 1, že nemají zvuk sekačky? Mají turbo....

0/0
19.5.2016 17:57

J66i65n55d73ř92i68c95h 89M70o27r95á15v58e86k 67M 3965943145866

Tady se nikdo nebaví o Formuli 1!

0/0
20.5.2016 7:01
Foto

P12a21v25e58l 20K46a35l14u57s 6644356226202

Nechápete příklad ?

Ukažte mi auto s malým motorem a turbem, které ječí jako sekačka...

0/0
20.5.2016 7:29

J42i69n64d80ř43i38c79h 87M38o66r79á23v69e22k 95M 3575633505966

Tak například Škoda 1.2 HTP..To je myslím dostatečný příklad..Ale kromě motoru jinak ŠkodaR^

0/0
20.5.2016 8:37

J21i75ř22í 64S54c49h95w63a56c42h 8918414158906

a odkdy má 1.2 HTP turbo? 8-o

0/0
20.5.2016 9:47

T82o93m25á26š 13K26u60c74h16a24ř 3827581788951

Jestlipak se ještě dožiji doby, kdy i auta pod milion budou zase vypadat jako auta a ne jako šikmooká pomačkaná korejská hračka. :-/

0/0
19.5.2016 10:13

I76v23a17n 10M11a84r25e97k 6664568982

Potkat tyto monstra na silnici či parkovišti je opravdový "zážitek", jen nevím proč jsou jich plné autobazary ? Rv

0/0
19.5.2016 9:33
Foto

M35i93c42h26a41l 94N74a47j18m77a38n 7129413476470

A zrovna já bych uvítal auto s kufrem bez polstrování. Ideálně s podlahou z překližky a boky z tvrdého plastu s pogumem.

+1/0
19.5.2016 9:06

J80i60ř10í 16S50c71h90w26a66c79h 8288834418146

tak u auta za milion by to na naprostou většinu (evropských) zákazníků působilo poněkud lacinně

0/0
19.5.2016 12:30
Foto

M16i67c95h58a69l 13N89a66j42m89a82n 7869823406870

Ale to není ani u auta za 700 tis, nebo za 500 tis. (pokud pominu osobní verze dodávek).

0/0
19.5.2016 13:50

Z97d84e15n67ě62k 46M43o47r65á50v58e63k 5127258588613

Kupte si pickup a bude tam lakovaný plech.

0/0
19.5.2016 15:04
Foto

M76i90c16h13a70l 70N15a82j76m44a89n 7929673256660

Na dlouhé cesty ideální......:-/

0/0
19.5.2016 16:25

J83i18ř85í 78J80u43r77á73š50e68k 8337575910287

A na výrobu a dovoz si počkáte 9 měsíců :-) Protože je to zpoza oceánu.

0/0
19.5.2016 8:11

A54n36t63o26n40í31n 20D91o33u84b37e24k 3980839849

v americe asi budou mit tezko hrsi silnice nez v cesku!

ono je to stejne jedno. 90% cechu si takove auto nove stejne nemuze dovolit

+3/0
19.5.2016 8:03
Foto

J12a52r53o97s34l90a79v 93R39e79z79n43i22k 1429612117465

Moc cest tam neznám, ale některé stojí za to a věci řeší podobně. Když je nějaká nerovnost, tak prostě hodí značku bump a hotovo, jízdní pruh na dálnici z ničeho nic uskočí o půl metru... Pokud naučí Google jezdit auta tam, tak i u nás. A s tou výbavou je to opravdu podobné - je to jen náhrada neexistující MHD, neřeší barvu, nic... To se samozřejmě projeví i na ceně...

+1/0
19.5.2016 8:14

K56a90r58e89l 63T38e50s83t45e72r 9267610931526

Ale jo, na "venkově" ještě pořád není problém silnici ukončit, jet pár mil po (nutno říct, že kvalitně) válcovaném štěrku a pak zase začne asfaltka.

0/0
19.5.2016 9:14

M29i77c88h64a66e79l 14K92o92n62e55č69n86ý 6602503769789

Pěkný auto, sám mám Galaxýka a jsem nadmíru spokojen.R^

+2/0
19.5.2016 7:57

M90i32r35o76s52l92a36v 22J87a25r57o50š 6540162779767

Docela mi to připomíná studii Škoda Vision a Seat Ateca, minimálně při pohledu z boku. Na druhou stranu jsou si dnešní auta hodně podobná. Nevím jak moc bude v Evropě úspěšný, pokud by tam byly níže zmiňované motory tak asi ano Fordů Ranger se také najednou objevila spousta.

0/0
19.5.2016 7:52
Foto

R85a37d24i43m 52P95o44s65p52ě96c64h36a 7180684629

"A v Americe prý také mají horší silnice." Nevím jak ve zbytku Evropy, ale s ČR bych opravdu nesrovnával ;-D Co se týká jízdních vlastností a stability ve vyšších rychlostech, tak ono 20-55(65) mph opravdu nejsou nijak závratné rychlosti (běžný speed limit), a když vezmeme v potaz fakt, že ve Státech drtivá většina řidičů dodržuje speed limit +– 5-10 mph, tak rozhodně dám přednost pohodlí a komfortu ;-) Chápu, že "Evropský závodník (zákazník)" preferuje jiné nastavení a především rozdílný přístup k pravidlům silničního provozu.

+2/0
19.5.2016 2:27

K33a94r95e46l 70T70e27s51t35e94r 9387530901876

On ne to rozdíl hlavně v zatáčkách, kde se samozřejmě jede pod speed limitem. Ale už několikrát mně překvapilo, jak moc Američany "z prérií" děsily klikaté silnice v horských NP.

0/0
19.5.2016 9:16

J45i52ř17í 49Z91ý20k73a 9239623451480

čalouněný kufr je sice fajn, ale nebylo by lepší, kdyby ho nechali tak jak je a raději sem přivezli verzi s 3,5L V6 280PS, případně 2,7 V6 biturbo s 315PS?

+1/0
19.5.2016 0:59

K35a90r21e98l 94V70a85c79h56u93t 9263592199413

Jistě, to český závodník (zákazník) opravdu potřebuje ... ;-D;-)R^

+1/0
19.5.2016 6:07

J16i25ř19í 71Z17ý56k67a 9909733631610

ne všichni touží po dieselu.

+7/0
19.5.2016 7:33

J22a28n 67D75l52o58u80h43ý 7104329440359

V6 na lpg a s dieselem se bez klouzat. Mondeo takto litalo za 10 litru lpg na 100km cili nejakych 120kc/100km.

0/0
19.5.2016 8:11

J40i36ř10í 66S67c21h41w50a35c57h 8408604148586

Což by rozhodně neplatilo pro dvoutunový SUV....

+3/0
19.5.2016 8:52

A13d89a38m 90Ž67í10d46e45k 8435582665223

No, tak pro mě rozhodně ne :)

I když, musím říct, že textilní čalounění co mám v mondeu bych klidně oželel. Vypadá to sice 'draze', ale jak se to jednou zašpiní, je to na výměnu celého dílu. Takže v kufru opravdu krok špatným směrem.

+1/0
19.5.2016 6:20

M79i51l67a77n 74K40r83á79l 8823418801561

Počkejte do příštího roku, měla by být v platnost TTIP a americký auta budou zde cenově přijatelnější. Já právě na to čekám, ono když se podíváte na nabídku tak žádnou V6 v benzínu u žádnýho prodejce v nabídce nenajdete. Pořád samý diesely a na nějaký čalounění v kufru se můžu vykašlat.

+2/0
19.5.2016 7:44







Najdete na iDNES.cz