Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford posílá Evropě upravený Edge. Musel mu na to extra vymódit kufr

Kdysi okrajový segment, pro dnešní dobu objevený před dvaceti lety, teď válcuje světové prodeje. SUVčka se valí ze všech stran, jen loni se jich na světě prodalo osm milionů. Některé značky už obyčejná auta z nabídky téměř vymýtily a jiné se na to chystají. Z okraje (anglicky „edge“) se tak posunuly do středu dění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i68ř70í 41S89c34h25w59a37c61h 8138164768906

tak tomu závěru "....210 koní mu ale moc věřit nechcete....." věřím.

Tato "americká kára" se totiž se svou slabší motorizací v poměru hmotnost včetně řidiče/výkon 14,5 kg/kW téměř vyrovná Octavii s litrovým tříhrnkem (14,4 kg/kW), jež je místními diskutéry tak "oblíbený"! ;-)

A silnější motorizace s 12,7 kg/kW se bravurně dotahuje na Superba s 1.4TSI (taktéž 12,7 kg/kW), údajně s naprosto "nemožnou" motorizací.....

A to mají obě "sekačkové" škůdky asi tak o čtvrtinu menší aerodynamický odpor.... ale to je vlastně jedno, protože se prý trochu více naložené snad ani nerozjedou a diskutéři by je museli tlačit....;-D

Ale co budou dělat s tímto dvoutunovým macíkem?

0/0
19.5.2016 23:13

H54o32n33z52a 64V70o16r81á47č63e35k 6259731459423

kW nejedou, důležitější jsou newtony, prepocitej to na ně a budeš mít úplně jiný výsledek

0/0
20.5.2016 10:27

J84a55n 38K18o86n27v25a28l55i76n88k55a 5810811211175

No jo, ale to se mu "nehodí do krámu". Potřeboval si kopnout do těch, kteří nepovažují tříválcové a jiné oturbené skvosty za modly.

0/0
20.5.2016 14:11

J85i86ř88í 30S11c63h83w64a58c58h 8668304178166

ale Jene, snad taky nevěříš tomu nesmyslu, že jedou newtony (přesněji newtonmetry Nm) a ne kilowatty? A já mysel, že tyto základy fyziky máš v malíčku. ;-)

Samozřejmě, že Voráčkovo tvrzení je nesmysl.

Jedou totiž newtonmetry při nějakých otáčkách a to je co? No přece výkon čili KILOWATTY!

Takže motor, který dává například 100 Nm při 4000 otáčkách dává naprosto stejný výkon jako motor, který dává 200 Nm při 2000 otáčkách a světe div se, oba motory (po zpřevodování) poženou vpřed auto naprosto stejnou sílou (stejnou rychlostí) a to přesto, že dávají jiné Nm! A bude to právě proto, že v té chvíli mají STEJNÝ VÝKON (ty kilowatty) ;-)

No samozřejmě, že turbobenzín bude oproti dieselu pro stejný výkon točit více otáček, protože , má menší krouťák, ale atmosférický benzíňák stejného výkonu by na tom byl ještě hůř a musel by točit ještě více.

Takže to co jsem napsal nahoře je prostě pravda! O tom jakou bude mít auto dynamiku rozhoduje poměr kg/kW nikoliv kg/Nm - tečka

+2/0
20.5.2016 18:03

J73i60ř79í 27S51c16h74w96a88c72h 8398144778746

ještě doplním, že tříválce nejsou moje modly, jen uvádím na pravou míru ty nesmyslné a směšné výkřiky jako:

Tříválec? To je přece motorek do ostřikovače....;-D

Litrový motor? Vždyť to se ani nerozjede....;-D

Turbomotor? Vždyt to má zvuk vysavače...;-D

a další podobné klišé z minulého století....;-D

a do jejich šiřitelů, pokud si to nenechají vymluvit, s potěšením takto virtuálně "kopnu" ;-)

0/0
20.5.2016 22:41

M75a25r33t10i36n 55K48a38r83á24s41e31k 9708733598378

OK, "newtonu" maji ty mala turba podstatne vice nez vetsi atmosfery....

Treba solidni 1,6 GDI od Hyundai/Kia ma kroutak 163 NM (pripominam ze to neni zdaleka zakladni motorizace, ale vrchol nabidky.

Uplne nejslabsi mozny motor v Octavii - 1,2 TSI 63kW ma kroutak 160 NM (prakticky stejny), novejsi motor do sekacky (1.0 TSI) ma kroutak 200 NM. A pridejme jeste k tomu to, ze v tech maly TSI mate plny kroutak k dispozici od 1400 otacek (1,2) nebo 2000 (1.0), zatimco u 1,6 GDI od 4 850 otacek... (tj pri bezne jizde mate u TSI k dispozici plny kroutak, abyste ho dostal z atmosfery, tak si musit hrat na zavodnika)

0/0
27.5.2016 9:57

M59a93r20t48i13n 38N74e64b39e15s42k88ý 7966250897962

Už v tom vidím ty blonďaté maminy před školkou s úžasným pocitem bezpečí....

+2/0
19.5.2016 17:14

J84a18n 87K42o34n66v93a60l66i44n75k64a 5840301441105

Závist? Když máte ženu a dítě rád, je logické chtít, aby byly v bezpečí. Když by měl do nich nějaký jouda vrazit, tak ať sedí v pořádném autě.

0/0
20.5.2016 14:20

T47o61m23á45š 92V38a71l46d49e68r 7693300239

Nejde tak o závist, jako spíše, že neumí s mastodontem zaparkovat, pokud nemá robota apod. Nepoužívají blinkry. A je to přesně trefa kdo tam sedí.Typická skupina. Nic víc. Nic míň. Hlavně parkují přímo před školou na silnici, když mají opodál parkoviště. Ráno ještě pochopím, odpoledne už nikoliv.

+2/0
22.5.2016 18:18

J59i41r68i 34G44a45z61d84a 8264123924984

Predrazeny.věku to je na úrovni vyšších výbav rav a cx5

0/0
19.5.2016 11:12

D58a80n67i62e20l 78K18r69o41n50e45r 7124534136567

Rekl bych, ze se cela posledni generace Fordu celkem povedla.

0/0
19.5.2016 10:42

O46n51d92r65e95j 73M47a17r13e17c39e50k 3830818250305

no kdyz jsem si prcetl nadpis tak me srdce zaplesalo, ze do evropy miri poradnej americkej stroj. Pak jsem si ho prohledl a trosku me nadseni vychladlo. Predek super. Ten je povedenej. ALE: zadek je jak impreza nebo lancer sportback ci jak se to jmenuje a ten stredovej panel s tema prazdnejma mistama je teda extra hnus....

0/0
19.5.2016 10:38

Z58d29e46n43ě56k 13D83u38f89e60k 2594804198

Vypadá to dobře.:-P

0/0
19.5.2016 10:35

M94i65l79a40n 88K25r43o33u46p96a 1344216732649

Nevím jaké máte iluze o amerických silnicích, ale obecně to není to žádná hitparáda a nastavená maximální rychlost 75 mil/hod (navíc pouze v některých státech) je většinou přiměřená. Před dvěma roky jsem tohle auto dostal nové v půjčovně s asi 16-ti mílemi na tachometru. Nejsem právě Ford enthusiasta, ale tohle auto mě opravdu zaujalo. Američani si u svých vozů obvykle libují v jednoduchosti (například mechanický tempomat mě vyvádí z klidu pokaždé když mi zmizí pedál pod nohou...), ale tady byla spousta technických vychytávek, auto bylo neskutečně pohodlné a mělo výborný výhled na všechny strany. Navíc mě zaujalo, že celá středová konzole byla dotyková a jemně podsvícená. Autor článku píše, že je dobře, že tlačítka zůstala mechanická. Mě to přijde jako škoda, protože to bylo opravdu moc elegantní a po krátkém seznámení příjemně funkční. Cena auta je vysoká, ale za mě zajímavý tip. Když nad tím přemýšlím, tak z těch desítek vozů, které jsem si tam v půjčovnách kdy půjčoval včetně Mustangů atd., se mi právě tohle auto vrylo do paměti jako opravdu moc příjemné.

0/0
19.5.2016 10:28

J54i79n38d34ř86i26c29h 85M82o17r69á98v42e66k 63M 3745443235666

Se divím, že to nemá litrový motor s pěti turby..

0/−1
19.5.2016 10:24

J97i17ř50í 59S19c93h66w81a96c21h 8328214328826

a který to má?

0/0
19.5.2016 12:27

J48i39n58d60ř36i71c63h 88M18o82r72á69v89e81k 76M 3695703615216

Nebojte brzo bude..Už ted se dělají litrové motory s přeplňováním..Je jedno, že to má zvuk vysavače nebo vytuněné sekačky na trávu, hlavně, že plní emise..

+1/0
19.5.2016 13:53

J53i75ř56í 14S30c28h39w30a44c32h 8748604948476

bože, zase ty klasické bláboly o "sekačkách" a "vysavačích"....Rv

nejen že takový zvuk vůbec nemají, ale i kdyby měly, tak je to úplně jedno, protože motory se do auta primárně nedávají kvůli "zvuku", není to totiž piáno, ale kvůli tomu, aby to auto rozpohyboval a to tyto motory dělají dost dobře....leckdy mnohem, lépe než v maximu stejně výkonné atmosféry :-P

+1/0
19.5.2016 17:40

J26i93n37d15ř24i17c50h 12M18o97r67á85v49e14k 84M 3155373495696

Tak to jsou pěkné bláboly..Zkuste se projet třeba s 1.2 HTP (47 KW) a 1.4 (63 KW)..Rozdíl jasně uslyšíte a časem ho uvidí i Vaše peněženka..

0/0
20.5.2016 6:56

J10i77ř16í 90S34c37h42w96a51c29h 8658434318766

tak pokud sis nevšiml, tak téma vlákna je o PŘEPLŇOVANÝCH "sekačkách a vysavačích". Má snad 1.2 HTP těch pět turb? Nemá ani jedno! 1.2HTP je prostě malá ATMOSFÉRA, takže porovnávat ji s 1.4 v tomto kontextu je nesmysl.

0/0
20.5.2016 9:45

T32o73m86á48š 64V56a54l69d50e66r 7583450439

jenomže srovnáváte trojhrnek první generace, kde se ani konstruktéři moc nesnažili. A čtyřhrnek. Mimochodem HTP mělo vyšší Nm na úkor pár kilowatům. Proto HTP Nynější litrové tříhrnky budou o moc slabší a nedosáhnou nad 100Nm. To že konstruktéři 1.2 HTP odflákli, nemění, že nápad byl vynikající. Dnešní trojhrnky mají i jiné úhlové postavení ojnic na kljkovce než HTP a jsou proto kultivovanější.

0/0
22.5.2016 18:26
Foto

P78a34v45e38l 94K34a90l94u68s 6194136126762

Tyto motory jsou nízkootáčkové a mají hluboký tón. Nenadávají náhodou příznivci formule 1, že nemají zvuk sekačky? Mají turbo....

0/0
19.5.2016 17:57

J81i20n97d81ř51i64c45h 18M26o39r96á65v72e92k 24M 3395363485426

Tady se nikdo nebaví o Formuli 1!

0/0
20.5.2016 7:01
Foto

P88a92v62e71l 16K89a70l18u40s 6814626636822

Nechápete příklad ?

Ukažte mi auto s malým motorem a turbem, které ječí jako sekačka...

0/0
20.5.2016 7:29

J46i86n74d43ř70i67c25h 92M98o34r61á93v47e72k 31M 3415753645426

Tak například Škoda 1.2 HTP..To je myslím dostatečný příklad..Ale kromě motoru jinak ŠkodaR^

0/0
20.5.2016 8:37

J70i70ř22í 83S28c48h91w91a79c55h 8158364638756

a odkdy má 1.2 HTP turbo? 8-o

0/0
20.5.2016 9:47

T23o28m84á27š 80K67u67c33h48a88ř 3677111768671

Jestlipak se ještě dožiji doby, kdy i auta pod milion budou zase vypadat jako auta a ne jako šikmooká pomačkaná korejská hračka. :-/

0/0
19.5.2016 10:13

I27v48a76n 64M27a30r92e22k 6334138562

Potkat tyto monstra na silnici či parkovišti je opravdový "zážitek", jen nevím proč jsou jich plné autobazary ? Rv

0/0
19.5.2016 9:33
Foto

M94i78c75h44a47l 93N97a97j28m34a54n 7469233936960

A zrovna já bych uvítal auto s kufrem bez polstrování. Ideálně s podlahou z překližky a boky z tvrdého plastu s pogumem.

+1/0
19.5.2016 9:06

J73i47ř32í 32S25c27h70w34a73c40h 8778494198436

tak u auta za milion by to na naprostou většinu (evropských) zákazníků působilo poněkud lacinně

0/0
19.5.2016 12:30
Foto

M81i11c93h81a70l 85N88a91j87m10a94n 7699123576430

Ale to není ani u auta za 700 tis, nebo za 500 tis. (pokud pominu osobní verze dodávek).

0/0
19.5.2016 13:50

Z72d12e62n69ě29k 55M55o88r11á86v39e33k 5547118138683

Kupte si pickup a bude tam lakovaný plech.

0/0
19.5.2016 15:04
Foto

M54i88c63h46a33l 59N63a52j18m17a81n 7589313376550

Na dlouhé cesty ideální......:-/

0/0
19.5.2016 16:25

J24i23ř89í 11J38u25r78á88š86e36k 8217925940417

A na výrobu a dovoz si počkáte 9 měsíců :-) Protože je to zpoza oceánu.

0/0
19.5.2016 8:11

A62n44t89o84n41í49n 79D48o20u20b22e48k 3200619219

v americe asi budou mit tezko hrsi silnice nez v cesku!

ono je to stejne jedno. 90% cechu si takove auto nove stejne nemuze dovolit

+3/0
19.5.2016 8:03
Foto

J73a96r67o72s41l24a19v 63R10e74z53n74i10k 1769202217655

Moc cest tam neznám, ale některé stojí za to a věci řeší podobně. Když je nějaká nerovnost, tak prostě hodí značku bump a hotovo, jízdní pruh na dálnici z ničeho nic uskočí o půl metru... Pokud naučí Google jezdit auta tam, tak i u nás. A s tou výbavou je to opravdu podobné - je to jen náhrada neexistující MHD, neřeší barvu, nic... To se samozřejmě projeví i na ceně...

+1/0
19.5.2016 8:14

K68a21r55e72l 90T72e89s87t74e74r 9127790881886

Ale jo, na "venkově" ještě pořád není problém silnici ukončit, jet pár mil po (nutno říct, že kvalitně) válcovaném štěrku a pak zase začne asfaltka.

0/0
19.5.2016 9:14

M14i27c76h22a38e53l 30K62o26n52e79č89n20ý 6862743799719

Pěkný auto, sám mám Galaxýka a jsem nadmíru spokojen.R^

+2/0
19.5.2016 7:57

M10i97r55o79s98l16a47v 81J33a76r84o66š 6480172829207

Docela mi to připomíná studii Škoda Vision a Seat Ateca, minimálně při pohledu z boku. Na druhou stranu jsou si dnešní auta hodně podobná. Nevím jak moc bude v Evropě úspěšný, pokud by tam byly níže zmiňované motory tak asi ano Fordů Ranger se také najednou objevila spousta.

0/0
19.5.2016 7:52
Foto

R84a48d57i32m 63P80o67s45p15ě93c12h91a 7110624129

"A v Americe prý také mají horší silnice." Nevím jak ve zbytku Evropy, ale s ČR bych opravdu nesrovnával ;-D Co se týká jízdních vlastností a stability ve vyšších rychlostech, tak ono 20-55(65) mph opravdu nejsou nijak závratné rychlosti (běžný speed limit), a když vezmeme v potaz fakt, že ve Státech drtivá většina řidičů dodržuje speed limit +– 5-10 mph, tak rozhodně dám přednost pohodlí a komfortu ;-) Chápu, že "Evropský závodník (zákazník)" preferuje jiné nastavení a především rozdílný přístup k pravidlům silničního provozu.

+2/0
19.5.2016 2:27

K22a93r13e12l 81T42e19s15t20e38r 9397150751456

On ne to rozdíl hlavně v zatáčkách, kde se samozřejmě jede pod speed limitem. Ale už několikrát mně překvapilo, jak moc Američany "z prérií" děsily klikaté silnice v horských NP.

0/0
19.5.2016 9:16

J95i76ř45í 96Z78ý34k48a 9269563171280

čalouněný kufr je sice fajn, ale nebylo by lepší, kdyby ho nechali tak jak je a raději sem přivezli verzi s 3,5L V6 280PS, případně 2,7 V6 biturbo s 315PS?

+1/0
19.5.2016 0:59

K39a20r73e14l 13V55a80c70h73u71t 9713452159113

Jistě, to český závodník (zákazník) opravdu potřebuje ... ;-D;-)R^

+1/0
19.5.2016 6:07

J77i75ř42í 46Z93ý33k75a 9919103191270

ne všichni touží po dieselu.

+7/0
19.5.2016 7:33

J66a94n 32D37l63o94u46h94ý 7824519320449

V6 na lpg a s dieselem se bez klouzat. Mondeo takto litalo za 10 litru lpg na 100km cili nejakych 120kc/100km.

0/0
19.5.2016 8:11

J11i17ř82í 58S43c12h72w34a41c40h 8948104588166

Což by rozhodně neplatilo pro dvoutunový SUV....

+3/0
19.5.2016 8:52

A79d62a83m 52Ž47í19d64e86k 8455592585433

No, tak pro mě rozhodně ne :)

I když, musím říct, že textilní čalounění co mám v mondeu bych klidně oželel. Vypadá to sice 'draze', ale jak se to jednou zašpiní, je to na výměnu celého dílu. Takže v kufru opravdu krok špatným směrem.

+1/0
19.5.2016 6:20

M20i75l34a49n 31K59r55á40l 8403398201741

Počkejte do příštího roku, měla by být v platnost TTIP a americký auta budou zde cenově přijatelnější. Já právě na to čekám, ono když se podíváte na nabídku tak žádnou V6 v benzínu u žádnýho prodejce v nabídce nenajdete. Pořád samý diesely a na nějaký čalounění v kufru se můžu vykašlat.

+2/0
19.5.2016 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.