Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ford si koupil teslu na prozkoumání, přeplatil ji o 1,3 milionu korun

Na sledování automobilové konkurence jsou experti hlavně špioni z Číny, kteří auta pitvají hned při premiérách na autosalonech přímo před očima usmívajících se manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a47v73o60l 74K62o91l31e95n66č68i44n 7640621521545

Me to vyšlo cca 4.3L na 100km (ne obráceně 4.3km/100L :-D

0/0
29.6.2016 2:39

I18v94a74n 31S33k26a81l29o87š 5941485122455

Jsem snad jediný kdo se pozastavuje nad praktickou nesmyslností těch výklopných dveří? Snazší nástup chválím, ale když zastavím v tak úzké mezeře jak ukazují na videu, tak tam moje babička stejně nevystoupí a řidič se z toho auta taky nedostane.. A to v US nemají garáže, podzemní garáže, nebo nákupní centra? Tam to prosím otevřu jak?

0/0
24.5.2016 16:36

Z74d54e50n77ě96k 96H43i36n53k 8609407491941

Dveře mají senzory, které detekují vzdálenost stropu a pokud je stop nižší, tak se v pohybu vzhůru zastaví a následně se pouze v kloubu odklopí do strany. V ten moment sice budou níže, než-li v maximální poloze, ale umožní Vám výstup a nástup. Například, pokud budete mít nižší strop v garáži (třeba roletová vrata), může si to X3 pamatovat a v dané garáži už prostě "křídla" výš zvedat nebude.

+1/0
29.5.2016 17:51

J27i53ř51í 10Š91v25e24c 6393382445456

Doufám, že se nikdy nedožiju doby, kdy budou elektromobily. Tento přihlouplý ekoterorismus v podobě brojení proti emisím je fakt směšný a jen k*rví motory. Co je to za auto, když neslyším motor? Resp. mi ho simuluje reproduktor.

Ekoterorismus je nová vlna hloupých, kteří si myslí že elektro auty něco změní. Proč se třeba nezaměří na trajekty / tankery které spalují mazut a dělají více škod. Nebo na Čínu, která v klidu vypustí kyanid do řeky, na Indii atd.

Je ale úsměvné, jak si lidé myslí, že s přirůstajícím podílem elektro pa-aut, bude cena elektřiny stejná. Alespoň dostavíme Temelín ;-)

+1/−5
22.5.2016 17:06

T55o15m95á65š 54V71a78l23d88e85r 7313220279

nejlepší by bylo mít všechny tyto pohony k dispozici. A každý si vezme co chce. Ti co jezdí na LPG jsou spokojeni za kolik jezdí, ti co spalují E85 a jezdí rychle a sportovně si taky nenaříkají.Ti co mají elektromobil si myslí své o těchto diskuzích. A věřte mi jsou spokojení a smějí se pod vousy. Ani je nebere malý dojezd. A peněz mají dost, když si kupují vůz za více než 750000Kč. Váš příspěvek čpí hloupostí. A v poslední době jsme byli svědky, že ani ne elektromobily, ale jiné odvětví dokáže politicky rozhodit ceny úplně někam jinam. Je to o NENAŽRANÝCH POLITICÍCH A JEJICH SLUHŮ REGULÁTORŮ.

+4/0
22.5.2016 17:25

J65i67ř65í 18S27c64h44w44a81c37h 8978374768876

RR asi nejsou auta, tam si extra zakládají na tom, aby jejich dvanáctiválec nebyl slyšet ;-)

0/0
22.5.2016 21:20

M13a33r86t15i46n 19K14a31r90á11s77e80k 9818803268598

No nevim, snaha o to, aby se lidi ve mestech neudusili zplodinami z aut, mi naopak prijda jako klicova.

Jinak co se tyce tankeru, ciny apod -

1) EU nema jak kecat do envirometalni politiky suverennim statum

2) tanker ani cina vam nekouri primo do oken nebo do tvare jako auta

0/0
25.5.2016 0:37

J19i95ř40í 33Š43v34e58c 6163212735986

no, hlavně že sami němečtí politici veřejně přiznali, že jejich ekozóny ve velkých městěch, měly v podstatě nulové výsledky. Prašnost poklesla o minimum.

To přeci nevadí a dále budeme lidi buzerovat, zavedeme další eko plaketu a už teď víme, že výsledek bude nula. Jen to bude stát lidi peníze a přínos nulový.

Takhle funguje bohužel celé EU - buzerace, represe a legální omezování osobní svobody

ad 2) měl jsem za to, že EU a podobným zrůdným organizacím jde o planetu, ne to aby to Angele nekouřilo pod nos... V tom případě se omlouvám, tím pádem můžeme zase lovit velryby, střílet medvědy atd. Když vlastně neovlivňuje medvěd mé žití v Praze

0/0
25.5.2016 11:58

P10e73t77r 97S37u77c83h75ý 1898129804846

Elektromobil NENÍ bezemisní .... sice jezdí na elektřinu, ale kde se ta elektřina vezme - akorát to nevypustí auto z výfuku, ale elektrárna z komína.

+4/−3
22.5.2016 13:22

P12a23v44e75l 64F40o46l81t63á28n 4310282114

Ano, pane Suchý, částečně máte pravdu, ale v podstatně menším množství na stejnou ujetou vzdálenost.

A hlavně ne tam, kde je největší koncentrace obyvatel – ve městě.

+3/0
22.5.2016 14:34

R95a52d53i78m 73S79v92o71b19o13d57a 9233129496132

tady je spis otazka, jaky je pomer emise/kwh

ja myslim, ze elektrarna je mnohem lepi, nez auto

+2/0
22.5.2016 14:35

R97a14d36i56m 38S21v38o20b98o57d93a 9753749906452

aut se spalovacim motorem

+1/0
22.5.2016 14:35

T81o51m59á95š 40V34a39l96d25e32r 7863220919

Kolovrátek, který má z poloviny pravdu. NUDÍTE

0/0
22.5.2016 16:52

J20á85n 62K61o89t42ú83č 2586904748886

Úžasné. Na to nikto pred vami neprišiel. My všetci sme si mysleli, že Tesla je rovnako ekologická ako bicykel alebo plachetnica...

0/0
25.5.2016 8:58

D89a67v41i54d 30M78a13l28i79n73a 1300153630153

Auta jsou to pěkná, laciný provoz, to všechno beru. Ale ....., bydlím v UK a do ČR jezdím tak 2x do roka. Jak dlouho bych jel do ČR s elektromobilem? Se svým vozem tankuji 2x 10 min. Na 12 hodinové cestě celkem zanedbatelné. Jak dlouho bych po těch 400 km nabíjel Teslu????

+1/0
21.5.2016 23:41

P18a77v67e16l 21D34v51o97ř45á10k 4225940420850

Tak zatím to jsou auta spíše do města kde se dá těžko ujet více jak 300km za den, v nejhorším se to dá během např. oběda v obchoďáku za 20-30 minut dobít. Navíc Tesla uvažuje o zavedení rychlo-výměny baterie což by mělo být až 2x rychlejší než načerpání 60l nádrže.

0/−1
21.5.2016 23:50

J42o17s85e89f 76Š69o16l71t91e83s 8764458280673

Rychlovýměny baterií padly jako nesmysl. Sama Tesla je zahodila. Nicméně na cesty do ČR z UK to jednoduše není nebo jen výjimečně, kdy nevadí o trochu delší cesta s čekáním na superchargerech.

+1/0
22.5.2016 8:03

J88i79ř97í 55K80o63c25u51r79e49k 6475904325418

To bych zvážil buď auto z půjčovny a nebo letenku. Holt ještě ty baterie nejsou tak dobré.

+1/0
22.5.2016 12:51

T41o35m46á27š 85V72a86l39d38e92r 7983450849

To je právě, že vy a vám podobní nechápete kde má elektromobil své místo. V UK je běžný druhý, třetí vůz do rodiny. Např Aygo, 107 a C1 se právě velmi dobře v UK prodávali. Proč asi? Určitě ne jako jediné vozidlo do rodiny. tak zkuste přemýšlet a odpověď najdete. Možná. Legrační je, že elektromobil vážete pořád na baterie, vlastně akku. Co použít jiné zdroje energie? Jsou lidi tak slepý, nebo omezený? Těším se na odpověď. ;-(

0/−1
22.5.2016 17:00

P82e39t74r 15N82e65h26a21s41i95l 4852145774904

A to je tak těžké to najít? Tesla se dobíjí cca 30 minut. V pohodě ujede 400 km, takže nabíjení na 1200km dlouhé cestě 3x, tj. 1,5 hodiny. Takže o proti vašemu benzinu bude delší o 1 hodinu a 10 minut. A to je teda fakt tolik, že kvůli té hodine je to hnusně a nepoužitelné auto na dálkovou cestu napříč Evropou. No fuj, že to vůbec někdo vyrábí.

Ale je tu jeden podstatný detail. V Tesle za tu cestu nezaplatite ani korunu! Zatímco za benzín dáte minimálně 2500,- Kč. Takže cesta tam a zpět vás vyjde na 5000,-!

Jinak ztrácet takhle zbytečné 2 dny života v autě to bych radši těch 5 tisíc dával za letenku. Cesta cca 2 hodiny.

0/−1
22.5.2016 18:38

M43a20r36t31i24n 49K60a51r50á98s10e81k 9688413588518

No ono tech zastavek bude vice - cca 5, jedna po ruchlonabiti tesla ujete tak 250 km a druha rozmisteni nabijecek neni optimalni (tj nekdy musite zastavit drive nez by bylo nutne)

0/0
25.5.2016 0:41

J14á56n 44K77o42t22ú15č 2446644358156

Ak jazdíte v časoch lacnej leteckej dopravy z UK do ČR 2x do roka autom, tak vás nechápem, a elektromobily na tom nič nezmenia.

+1/0
25.5.2016 9:00

P30a10v38e59l 22D17v81o52ř29á12k 4715840950340

Rozhodně nepatřím mezi zelené ekoteroristy nebo jakýkoliv jiný aktivisty, ale Tesla je jasná volba do budoucna, ani snad ne proto že šetří životní prostředí (nebo jak to ve skutečnosti je), ale kvůli tomu že se snaží auto-průmysl posunout trošku dopředu, když ostatní automobilky, se mi zdá, usnuly na vavřínech (možná strategie?). Navíc se to minimálně prvních pár let pro majitele, kteří jezdí hlavně po městě skutečně vyplatí. + Ona ta ropa jednou dojde :)

+3/−1
21.5.2016 23:18

J41i88ř75í 14K11o95c84u61r89e90k 6395694105588

Než smradlavý diesel, tak eketriku. Plusem je rekuperace při popojíždění po městě.

A až dojde ropa, tak netuším, z čeho se budou dělat plasty v interiéru. A elektroizolace. O uhlí se to říkalo před sto léty, zavírají se nevytěžené doly.

+1/−1
22.5.2016 12:53

P31e14t91r 66S87u44c40h51ý 1218489874736

No tesla ale sází na to, jak je vidí veřejnost. U jiných aut se řeší, že vypouštějí škodliviny, ale u Tesly se tak nějak mlčí, že ty škodliviny vypustí pro změnu elektrárna, aby vyrobila tu elektřinu na kterou můžete jet.

0/−2
22.5.2016 13:25

L24a20d14i95s60l93a88v 76H36r26ů36z19a 8951336510576

Až se divím, kolik je tu nalezlých zelených pomatenců.

+2/−1
21.5.2016 22:27

A67n30d56r57e97j 74O61l13e59k24s71a 3425731277441

Rozhodně méně, než trouchnivých olejářů.

+2/0
22.5.2016 11:45

J66a62n 67F23r38o37l74í86k 6586210555124

Jsem trouchnivý olejář, který šetří životní prostředí víc než zákazníci Tesly. Můj benzínový tříhnek jezdí za 4,6. Když porovnám množství spalin k těm, které vyprodukuje elektrárna jejíž proud Teslu nabíjí nejsem na tom špatně. To nemluvím o hybridech jako je Prius. Celé to stojí a padá na hmotnosti vozidla a tedy potřebném množství energie.

+2/−2
22.5.2016 11:55

T23o35m29á33š 44V67a88l62d32e59r 7753310489

Naivko. Váš turbo tříhrnek s přímým vstřikem vyplivne spousty škodlivin a protože nejste odborník, tak si naivně myslíte že nic, nebo málo. Elektrárna má filtry, katalyzátory a úplně jiný druh spalování. Jestli jsou tady v ČR tolik lidí nevzdělaných a píší sem kraviny nedivím se, že nadějní utíkají a ta hrstka to nevytrhne. Někdy co čtu zde, mi připadají příspěvky ze zvláštních škol, kde rozumím, že žáci nejsou vedeni k vlastnímu úsudku a papouškují znalosti před 50-ti lety. ovšem existuje pokrok, který se může jevit občas jako mírný, ale vždy je a poslední dobou i může být revoluční, ale jelikož se nedotýká běžného občana, může být skryt. Ale plácat na každé diskuzi stejný nesmysl je obrazem IQ tykve. Už jsem podal procentuální rozbor mezi benzínem a elektromobilem a přenosem energie na kola. tak si jej najděte než tady zase budu číst pindy a neodborný.Něco jiného je ekologická stopa a ta je tak složitá, že vydá na dost dobrou bakalářku. A ne na diskuzi zde.

+3/−1
22.5.2016 17:13

K57a11r46e46l 31N55o12v19o81t69n55y 2381195229300

"(zhruba 88 kilometrů na 3,785 litrů)", proboha, kdyz uz jste si dali tu praci s prepoctem mil na kilometry a galonu na litry, fakt uz to neslo prepocitat na litry na 100 km? (double facepalm) Asi uz je to na redaktora moc vysoka matematika...

+9/0
21.5.2016 22:24

J91i43ř96í 45K52o72c48u76r40e89k 6375744835648

Ono by stačilo použít http://lmgtfy.com/?q=50+mpg+to+l%2F100km

0/0
22.5.2016 12:56

M22i16c86h45a74l 80T36r38i49s37k65a 2520917402657

ujede 5.34 delky fotbalovych hrist za 18.9% hodnoty vozu skoda fabia.

+10/−1
21.5.2016 22:03

P72e94t35r 54S68u69c87h62ý 1408789744196

spotřeba více než 100 000L/100km?? to už se bavíte o mezigalaktickém plavidle ne?

+1/0
22.5.2016 13:29

J33a15n 55M92u79c28h53a 8699636682916

ten přepočet na místní veličiny je skutečně famózní ;-D

88 kilometrů na 3,785 litrů ;-D;-D neudává se u nás náhodou spotřeba v litrech na 100 km? nebo to už ej příliš komplikovaná matematická operace? ;-)

+19/−2
21.5.2016 20:26

T44o41m92á63š 92V69a78l98d80e17r 7213660949

Kouknout se mohou. Nabrat inspiraci a pak jít na patenty, aby se v budoucnu nedostaly do sporů jako u mobilních telefonů kde se patentuje i snad barevný rámeček. Pak vzniká kolečko soudů a vzájemných vyrovnávání. Zkrátka jeden velký bordel.;-D

+4/−2
21.5.2016 19:54

L12u29k25á93š 33Š52l56e65h98o70f12e32r 1923439845349

Tesla dala všechny své patenty týkající se elektropohonu k dispozici...

+4/0
21.5.2016 22:23

P47e70t11r 14S12u90c23h74ý 1168949924606

..... a proto si tak hlídá, komu auto prodá .....

0/0
22.5.2016 13:31

P79e93t11r 22N48e60h90a60s12i59l 4462205214364

Ach jo. Co použít mozek. Elektropohon je jen celkem malá část celého auta. Další a možná i to nejsložitější je samotné řízení toho elektropohonu. Tj software.

Dal tam najdete autopilot, výbornou filtraci vzduchu, a spousta dalších součástí. Kterési Tesla sama vyvinula, nebo vylepšila stávající zařízení, zatímco ostatní automobilky zaspali jako Nokie v telefonech. Technika v Tesle je tak o 10 před ostatními.

0/−1
22.5.2016 19:03

P89e83t42r 52N34e31h87a33s90i91l 4752555524834

Vždycky se přeci kopíruje to nejlepší na trhu, asi těžko bude kupovat Ford Dacii, že? Tohle je jasný důkaz toho že ostatní zaspal.

0/0
22.5.2016 19:06

R75e94n66é 66Š16r61ů63t12e84k 8678795536628

To mi připomnělo Top Gear, jak jim nechtěli půjčit auto na testování, tak si ho koupili a pohanili. ;-D

+6/−1
21.5.2016 19:24

P70a18v60e26l 50F40o98l10t55á66n 4820682514

Vůbec se Tesle nedivím. Top Gear je jen banda neseriozních kašparů, kterým jde jen o levné senzace bez ohledu na realitu.

http://www.novinky.cz/koktejl/391740-slavna-scena-z-top-gearu-byla-podvod-priznal-clarkson.html

+1/−1
22.5.2016 14:43

L53e23n28k70a 26M64a62j65o22r42o91v37á 4780510161874

Přihlašte se do Prostřeno, ztratíte poslední iluze. ;-D

0/0
22.5.2016 14:50

H97o73n71z80a 68T27a25r 3409752354242

Názor :I když je to revoluční elektromobil. Křídlové dveře budou v zimně zdrojem potíží. To určitě odradí nejednoho potencionálního kupce.

https://www.youtube.com/watch?v=cqJQFzkZsPI

https://www.youtube.com/watch?v=vk2cdwpg0jI

+1/0
21.5.2016 18:43

P53e83t29r 38M83a97r63š18o50u82n 5245518246906

myslíte zimu v Kalifornii? ;-)

0/−2
21.5.2016 19:51

T95o58m74á67š 87R70e88k92t21o56r 1918204877829

Ono se to prodává jen v kalifornii?

+3/0
21.5.2016 20:56

L35u96k87á93š 89T50e19p81l91ý 2134180399

Elektrická auta zatim nejsou pro lidi zajímavá, cena baterií je příliš vysoká. Každopádně je třeba tuto technologii vyvíjet, aby automobilka nezaspala dobu kdy už se elektromobilita bude rentovat.

+3/−3
21.5.2016 16:59

A25r42n65o14š83t 31P56á88t71e67k 4497716875637

Levněji než teď už se nikdy jezdit nebude. Proberte se. To co je zajímavý na elektromobilech je především to, že peníze co utrácíme teď a putují do arábie nebo ruska (za ropu) zůstanou doma. Rusi budou muset přestat chlastat a válčit a začít pracovat, arabi se zas vrátěj ke kozám a plackám pečeným na šutru...

+6/0
21.5.2016 18:11

M35i59c71h71a46l 72K20r79e81j52č94a 5298606736813

To je nesmysl - ted se plundruji oblasti s nalezisti ropy, potom bude potreba mnohanasobne vice elektraren, a bude se plundrovat nekde jinde ci jinak. Protoze pokud by se pocet aut mel dostat jen 50:50 elektro vs. klasika, tak to bude pekny srumec v el. siti :-/

A navic kratky dojezd, dlouhe dobijeni, vymena baterii atd. Takovych let uz se nad temito problemy duma a porad se vicemene ceka na zazrak nejakeho objevu, ktery problem vyresi skokove. Evoluce v tomto vyzkumu jaksi prilis nefunguje. A kolikrat uz jsem jen za poslednich 20 a mozna i vice let cetl o zcela nove, unikatni, prevratne, ultraextrasuper drzici baterii, ktera je tesne pred zapocetim vyroby ;-D

+1/−1
21.5.2016 18:53

T24o66m71á59š 57R54e55k37t17o72r 1698634977209

Mno viděl jsem pěkný pořad, kde si chlápak postavil elektrotraktor a nebíjel to normálně přímo ze solárních panelů, na dojíždění do prace by to mohlo stačit..

+1/0
21.5.2016 20:58

J67a56n 25V16e36s25e58l19ý 5304663442281

Tento týden jezdil v Ostravě po Porubě Peugeot 106 se solárním panelem na střeše.

0/0
21.5.2016 21:22



Najdete na iDNES.cz