Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford si koupil teslu na prozkoumání, přeplatil ji o 1,3 milionu korun

Na sledování automobilové konkurence jsou experti hlavně špioni z Číny, kteří auta pitvají hned při premiérách na autosalonech přímo před očima usmívajících se manažerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a31v82o71l 93K74o86l28e31n44č89i29n 7910451971105

Me to vyšlo cca 4.3L na 100km (ne obráceně 4.3km/100L :-D

0/0
29.6.2016 2:39

I62v78a36n 52S39k63a84l57o32š 5741725952115

Jsem snad jediný kdo se pozastavuje nad praktickou nesmyslností těch výklopných dveří? Snazší nástup chválím, ale když zastavím v tak úzké mezeře jak ukazují na videu, tak tam moje babička stejně nevystoupí a řidič se z toho auta taky nedostane.. A to v US nemají garáže, podzemní garáže, nebo nákupní centra? Tam to prosím otevřu jak?

0/0
24.5.2016 16:36

Z47d19e32n27ě38k 31H33i24n44k 8529627451951

Dveře mají senzory, které detekují vzdálenost stropu a pokud je stop nižší, tak se v pohybu vzhůru zastaví a následně se pouze v kloubu odklopí do strany. V ten moment sice budou níže, než-li v maximální poloze, ale umožní Vám výstup a nástup. Například, pokud budete mít nižší strop v garáži (třeba roletová vrata), může si to X3 pamatovat a v dané garáži už prostě "křídla" výš zvedat nebude.

+1/0
29.5.2016 17:51

J52i25ř89í 39Š60v68e75c 6473422305736

Doufám, že se nikdy nedožiju doby, kdy budou elektromobily. Tento přihlouplý ekoterorismus v podobě brojení proti emisím je fakt směšný a jen k*rví motory. Co je to za auto, když neslyším motor? Resp. mi ho simuluje reproduktor.

Ekoterorismus je nová vlna hloupých, kteří si myslí že elektro auty něco změní. Proč se třeba nezaměří na trajekty / tankery které spalují mazut a dělají více škod. Nebo na Čínu, která v klidu vypustí kyanid do řeky, na Indii atd.

Je ale úsměvné, jak si lidé myslí, že s přirůstajícím podílem elektro pa-aut, bude cena elektřiny stejná. Alespoň dostavíme Temelín ;-)

+1/−5
22.5.2016 17:06

T64o70m69á67š 97V24a70l10d23e31r 7293960809

nejlepší by bylo mít všechny tyto pohony k dispozici. A každý si vezme co chce. Ti co jezdí na LPG jsou spokojeni za kolik jezdí, ti co spalují E85 a jezdí rychle a sportovně si taky nenaříkají.Ti co mají elektromobil si myslí své o těchto diskuzích. A věřte mi jsou spokojení a smějí se pod vousy. Ani je nebere malý dojezd. A peněz mají dost, když si kupují vůz za více než 750000Kč. Váš příspěvek čpí hloupostí. A v poslední době jsme byli svědky, že ani ne elektromobily, ale jiné odvětví dokáže politicky rozhodit ceny úplně někam jinam. Je to o NENAŽRANÝCH POLITICÍCH A JEJICH SLUHŮ REGULÁTORŮ.

+4/0
22.5.2016 17:25

J96i73ř17í 75S75c48h43w83a88c92h 8678414428416

RR asi nejsou auta, tam si extra zakládají na tom, aby jejich dvanáctiválec nebyl slyšet ;-)

0/0
22.5.2016 21:20

M44a22r36t34i98n 75K12a52r72á60s63e55k 9458383918458

No nevim, snaha o to, aby se lidi ve mestech neudusili zplodinami z aut, mi naopak prijda jako klicova.

Jinak co se tyce tankeru, ciny apod -

1) EU nema jak kecat do envirometalni politiky suverennim statum

2) tanker ani cina vam nekouri primo do oken nebo do tvare jako auta

0/0
25.5.2016 0:37

J81i31ř94í 92Š57v63e94c 6683702655806

no, hlavně že sami němečtí politici veřejně přiznali, že jejich ekozóny ve velkých městěch, měly v podstatě nulové výsledky. Prašnost poklesla o minimum.

To přeci nevadí a dále budeme lidi buzerovat, zavedeme další eko plaketu a už teď víme, že výsledek bude nula. Jen to bude stát lidi peníze a přínos nulový.

Takhle funguje bohužel celé EU - buzerace, represe a legální omezování osobní svobody

ad 2) měl jsem za to, že EU a podobným zrůdným organizacím jde o planetu, ne to aby to Angele nekouřilo pod nos... V tom případě se omlouvám, tím pádem můžeme zase lovit velryby, střílet medvědy atd. Když vlastně neovlivňuje medvěd mé žití v Praze

0/0
25.5.2016 11:58

P40e80t80r 76S10u65c80h39ý 1648119934946

Elektromobil NENÍ bezemisní .... sice jezdí na elektřinu, ale kde se ta elektřina vezme - akorát to nevypustí auto z výfuku, ale elektrárna z komína.

+4/−3
22.5.2016 13:22

P96a15v94e30l 43F24o22l91t97á55n 4960562844

Ano, pane Suchý, částečně máte pravdu, ale v podstatně menším množství na stejnou ujetou vzdálenost.

A hlavně ne tam, kde je největší koncentrace obyvatel – ve městě.

+3/0
22.5.2016 14:34

R20a47d47i86m 58S41v64o37b19o30d22a 9913789866552

tady je spis otazka, jaky je pomer emise/kwh

ja myslim, ze elektrarna je mnohem lepi, nez auto

+2/0
22.5.2016 14:35

R78a56d62i80m 80S36v98o95b52o67d73a 9343569536882

aut se spalovacim motorem

+1/0
22.5.2016 14:35

T43o75m14á82š 47V51a43l89d67e39r 7803650419

Kolovrátek, který má z poloviny pravdu. NUDÍTE

0/0
22.5.2016 16:52

J93á66n 40K33o22t70ú13č 2386734698376

Úžasné. Na to nikto pred vami neprišiel. My všetci sme si mysleli, že Tesla je rovnako ekologická ako bicykel alebo plachetnica...

0/0
25.5.2016 8:58

D57a92v65i82d 21M27a51l23i36n50a 1530203720953

Auta jsou to pěkná, laciný provoz, to všechno beru. Ale ....., bydlím v UK a do ČR jezdím tak 2x do roka. Jak dlouho bych jel do ČR s elektromobilem? Se svým vozem tankuji 2x 10 min. Na 12 hodinové cestě celkem zanedbatelné. Jak dlouho bych po těch 400 km nabíjel Teslu????

+1/0
21.5.2016 23:41

P48a43v61e94l 98D86v39o43ř37á83k 4495670150930

Tak zatím to jsou auta spíše do města kde se dá těžko ujet více jak 300km za den, v nejhorším se to dá během např. oběda v obchoďáku za 20-30 minut dobít. Navíc Tesla uvažuje o zavedení rychlo-výměny baterie což by mělo být až 2x rychlejší než načerpání 60l nádrže.

0/−1
21.5.2016 23:50

J71o71s75e18f 77Š24o85l95t11e56s 8684478880663

Rychlovýměny baterií padly jako nesmysl. Sama Tesla je zahodila. Nicméně na cesty do ČR z UK to jednoduše není nebo jen výjimečně, kdy nevadí o trochu delší cesta s čekáním na superchargerech.

+1/0
22.5.2016 8:03

J53i23ř30í 59K26o32c68u75r78e69k 6495274595388

To bych zvážil buď auto z půjčovny a nebo letenku. Holt ještě ty baterie nejsou tak dobré.

+1/0
22.5.2016 12:51

T97o71m58á46š 28V49a77l80d43e63r 7273340579

To je právě, že vy a vám podobní nechápete kde má elektromobil své místo. V UK je běžný druhý, třetí vůz do rodiny. Např Aygo, 107 a C1 se právě velmi dobře v UK prodávali. Proč asi? Určitě ne jako jediné vozidlo do rodiny. tak zkuste přemýšlet a odpověď najdete. Možná. Legrační je, že elektromobil vážete pořád na baterie, vlastně akku. Co použít jiné zdroje energie? Jsou lidi tak slepý, nebo omezený? Těším se na odpověď. ;-(

0/−1
22.5.2016 17:00

P65e92t52r 28N91e53h70a54s94i54l 4832445684494

A to je tak těžké to najít? Tesla se dobíjí cca 30 minut. V pohodě ujede 400 km, takže nabíjení na 1200km dlouhé cestě 3x, tj. 1,5 hodiny. Takže o proti vašemu benzinu bude delší o 1 hodinu a 10 minut. A to je teda fakt tolik, že kvůli té hodine je to hnusně a nepoužitelné auto na dálkovou cestu napříč Evropou. No fuj, že to vůbec někdo vyrábí.

Ale je tu jeden podstatný detail. V Tesle za tu cestu nezaplatite ani korunu! Zatímco za benzín dáte minimálně 2500,- Kč. Takže cesta tam a zpět vás vyjde na 5000,-!

Jinak ztrácet takhle zbytečné 2 dny života v autě to bych radši těch 5 tisíc dával za letenku. Cesta cca 2 hodiny.

0/−1
22.5.2016 18:38

M12a10r39t17i74n 67K45a72r57á96s87e51k 9478893758428

No ono tech zastavek bude vice - cca 5, jedna po ruchlonabiti tesla ujete tak 250 km a druha rozmisteni nabijecek neni optimalni (tj nekdy musite zastavit drive nez by bylo nutne)

0/0
25.5.2016 0:41

J86á94n 97K96o21t19ú84č 2266304358156

Ak jazdíte v časoch lacnej leteckej dopravy z UK do ČR 2x do roka autom, tak vás nechápem, a elektromobily na tom nič nezmenia.

+1/0
25.5.2016 9:00

P67a53v75e14l 62D83v79o37ř77á42k 4345200590890

Rozhodně nepatřím mezi zelené ekoteroristy nebo jakýkoliv jiný aktivisty, ale Tesla je jasná volba do budoucna, ani snad ne proto že šetří životní prostředí (nebo jak to ve skutečnosti je), ale kvůli tomu že se snaží auto-průmysl posunout trošku dopředu, když ostatní automobilky, se mi zdá, usnuly na vavřínech (možná strategie?). Navíc se to minimálně prvních pár let pro majitele, kteří jezdí hlavně po městě skutečně vyplatí. + Ona ta ropa jednou dojde :)

+3/−1
21.5.2016 23:18

J30i30ř94í 31K13o12c32u63r29e21k 6965484705528

Než smradlavý diesel, tak eketriku. Plusem je rekuperace při popojíždění po městě.

A až dojde ropa, tak netuším, z čeho se budou dělat plasty v interiéru. A elektroizolace. O uhlí se to říkalo před sto léty, zavírají se nevytěžené doly.

+1/−1
22.5.2016 12:53

P90e90t53r 89S53u41c39h15ý 1138309834876

No tesla ale sází na to, jak je vidí veřejnost. U jiných aut se řeší, že vypouštějí škodliviny, ale u Tesly se tak nějak mlčí, že ty škodliviny vypustí pro změnu elektrárna, aby vyrobila tu elektřinu na kterou můžete jet.

0/−2
22.5.2016 13:25

L62a19d48i64s53l70a87v 47H30r87ů64z31a 8981326130446

Až se divím, kolik je tu nalezlých zelených pomatenců.

+2/−1
21.5.2016 22:27

A88n56d91r65e45j 19O84l85e51k80s29a 3155571897251

Rozhodně méně, než trouchnivých olejářů.

+2/0
22.5.2016 11:45

J90a10n 29F23r69o54l79í56k 6526760825154

Jsem trouchnivý olejář, který šetří životní prostředí víc než zákazníci Tesly. Můj benzínový tříhnek jezdí za 4,6. Když porovnám množství spalin k těm, které vyprodukuje elektrárna jejíž proud Teslu nabíjí nejsem na tom špatně. To nemluvím o hybridech jako je Prius. Celé to stojí a padá na hmotnosti vozidla a tedy potřebném množství energie.

+2/−2
22.5.2016 11:55

T70o12m87á68š 54V19a36l69d23e73r 7903320269

Naivko. Váš turbo tříhrnek s přímým vstřikem vyplivne spousty škodlivin a protože nejste odborník, tak si naivně myslíte že nic, nebo málo. Elektrárna má filtry, katalyzátory a úplně jiný druh spalování. Jestli jsou tady v ČR tolik lidí nevzdělaných a píší sem kraviny nedivím se, že nadějní utíkají a ta hrstka to nevytrhne. Někdy co čtu zde, mi připadají příspěvky ze zvláštních škol, kde rozumím, že žáci nejsou vedeni k vlastnímu úsudku a papouškují znalosti před 50-ti lety. ovšem existuje pokrok, který se může jevit občas jako mírný, ale vždy je a poslední dobou i může být revoluční, ale jelikož se nedotýká běžného občana, může být skryt. Ale plácat na každé diskuzi stejný nesmysl je obrazem IQ tykve. Už jsem podal procentuální rozbor mezi benzínem a elektromobilem a přenosem energie na kola. tak si jej najděte než tady zase budu číst pindy a neodborný.Něco jiného je ekologická stopa a ta je tak složitá, že vydá na dost dobrou bakalářku. A ne na diskuzi zde.

+3/−1
22.5.2016 17:13

K98a63r77e11l 89N68o41v72o96t49n40y 2971125889730

"(zhruba 88 kilometrů na 3,785 litrů)", proboha, kdyz uz jste si dali tu praci s prepoctem mil na kilometry a galonu na litry, fakt uz to neslo prepocitat na litry na 100 km? (double facepalm) Asi uz je to na redaktora moc vysoka matematika...

+9/0
21.5.2016 22:24

J43i75ř45í 22K67o36c79u25r49e91k 6595604485638

Ono by stačilo použít http://lmgtfy.com/?q=50+mpg+to+l%2F100km

0/0
22.5.2016 12:56

M54i76c36h38a90l 52T55r26i77s51k86a 2230727972147

ujede 5.34 delky fotbalovych hrist za 18.9% hodnoty vozu skoda fabia.

+10/−1
21.5.2016 22:03

P48e38t55r 16S46u94c78h96ý 1548199584726

spotřeba více než 100 000L/100km?? to už se bavíte o mezigalaktickém plavidle ne?

+1/0
22.5.2016 13:29

J82a62n 61M96u18c79h34a 8429936622716

ten přepočet na místní veličiny je skutečně famózní ;-D

88 kilometrů na 3,785 litrů ;-D;-D neudává se u nás náhodou spotřeba v litrech na 100 km? nebo to už ej příliš komplikovaná matematická operace? ;-)

+19/−2
21.5.2016 20:26

T73o97m31á87š 58V66a70l79d22e16r 7273440539

Kouknout se mohou. Nabrat inspiraci a pak jít na patenty, aby se v budoucnu nedostaly do sporů jako u mobilních telefonů kde se patentuje i snad barevný rámeček. Pak vzniká kolečko soudů a vzájemných vyrovnávání. Zkrátka jeden velký bordel.;-D

+4/−2
21.5.2016 19:54

L31u15k41á27š 58Š97l38e82h80o93f82e42r 1253889895159

Tesla dala všechny své patenty týkající se elektropohonu k dispozici...

+4/0
21.5.2016 22:23

P92e73t70r 53S75u83c42h47ý 1738909474876

..... a proto si tak hlídá, komu auto prodá .....

0/0
22.5.2016 13:31

P48e77t59r 76N45e26h52a85s74i91l 4252455634424

Ach jo. Co použít mozek. Elektropohon je jen celkem malá část celého auta. Další a možná i to nejsložitější je samotné řízení toho elektropohonu. Tj software.

Dal tam najdete autopilot, výbornou filtraci vzduchu, a spousta dalších součástí. Kterési Tesla sama vyvinula, nebo vylepšila stávající zařízení, zatímco ostatní automobilky zaspali jako Nokie v telefonech. Technika v Tesle je tak o 10 před ostatními.

0/−1
22.5.2016 19:03

P90e27t37r 15N25e51h80a89s17i22l 4522735104554

Vždycky se přeci kopíruje to nejlepší na trhu, asi těžko bude kupovat Ford Dacii, že? Tohle je jasný důkaz toho že ostatní zaspal.

0/0
22.5.2016 19:06

R31e97n78é 84Š17r89ů94t42e26k 8328655786728

To mi připomnělo Top Gear, jak jim nechtěli půjčit auto na testování, tak si ho koupili a pohanili. ;-D

+6/−1
21.5.2016 19:24

P47a28v28e80l 55F18o21l50t51á30n 4460842314

Vůbec se Tesle nedivím. Top Gear je jen banda neseriozních kašparů, kterým jde jen o levné senzace bez ohledu na realitu.

http://www.novinky.cz/koktejl/391740-slavna-scena-z-top-gearu-byla-podvod-priznal-clarkson.html

+1/−1
22.5.2016 14:43

D45a66n86i51e63l91a 51H51i39l53d93e45b59r56a52n94d84t20o81v59á 4720180521874

Přihlašte se do Prostřeno, ztratíte poslední iluze. ;-D

0/0
22.5.2016 14:50

H93o71n28z91a 44T79a56r 3589482314672

Názor :I když je to revoluční elektromobil. Křídlové dveře budou v zimně zdrojem potíží. To určitě odradí nejednoho potencionálního kupce.

https://www.youtube.com/watch?v=cqJQFzkZsPI

https://www.youtube.com/watch?v=vk2cdwpg0jI

+1/0
21.5.2016 18:43

P58e74t38r 79M11a85r30š94o87u73n 5855198576636

myslíte zimu v Kalifornii? ;-)

0/−2
21.5.2016 19:51

T97o55m44á35š 12R71e72k57t44o63r 1688294337599

Ono se to prodává jen v kalifornii?

+3/0
21.5.2016 20:56

L94u72k46á86š 20T34e83p46l19ý 2814120589

Elektrická auta zatim nejsou pro lidi zajímavá, cena baterií je příliš vysoká. Každopádně je třeba tuto technologii vyvíjet, aby automobilka nezaspala dobu kdy už se elektromobilita bude rentovat.

+3/−3
21.5.2016 16:59

A85r86n57o98š30t 84P18á43t79e81k 4107236235297

Levněji než teď už se nikdy jezdit nebude. Proberte se. To co je zajímavý na elektromobilech je především to, že peníze co utrácíme teď a putují do arábie nebo ruska (za ropu) zůstanou doma. Rusi budou muset přestat chlastat a válčit a začít pracovat, arabi se zas vrátěj ke kozám a plackám pečeným na šutru...

+6/0
21.5.2016 18:11

M95i84c26h93a26l 41K65r96e44j92č11a 5488326476383

To je nesmysl - ted se plundruji oblasti s nalezisti ropy, potom bude potreba mnohanasobne vice elektraren, a bude se plundrovat nekde jinde ci jinak. Protoze pokud by se pocet aut mel dostat jen 50:50 elektro vs. klasika, tak to bude pekny srumec v el. siti :-/

A navic kratky dojezd, dlouhe dobijeni, vymena baterii atd. Takovych let uz se nad temito problemy duma a porad se vicemene ceka na zazrak nejakeho objevu, ktery problem vyresi skokove. Evoluce v tomto vyzkumu jaksi prilis nefunguje. A kolikrat uz jsem jen za poslednich 20 a mozna i vice let cetl o zcela nove, unikatni, prevratne, ultraextrasuper drzici baterii, ktera je tesne pred zapocetim vyroby ;-D

+1/−1
21.5.2016 18:53

T23o18m35á52š 10R23e86k69t86o63r 1488434247259

Mno viděl jsem pěkný pořad, kde si chlápak postavil elektrotraktor a nebíjel to normálně přímo ze solárních panelů, na dojíždění do prace by to mohlo stačit..

+1/0
21.5.2016 20:58

J24a89n 46V72e96s15e86l60ý 5914873842261

Tento týden jezdil v Ostravě po Porubě Peugeot 106 se solárním panelem na střeše.

0/0
21.5.2016 21:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.